Hoe kom je daarbij? Ik had laatst nog een tankje van lego gemaakt, die was heel goed geslaagd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:54 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Dit heeft verder niets kinderlijks in zich: dit is pure kunst... Een gave die jij in ieder geval niet hebt...
Wie zegt dat ie dat niet doet? Allemaal domme aannames..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"Haten op"? Ten eerste is het allemaal niet zo briljant voor een 14-jarige en ten tweede lijkt me het beter voor jongens van die leeftijd om hun aandachtsgebied wat te verleggen.
Als ik m'n lego hier in de buurt had zou ik nu ook lekker huisjes bouwen hoor. En ik ben 31.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:55 schreef YazooW het volgende:
14 jaar en dan nog aan de Lego, ga sletjes neuken ofzo...
Ditquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Als ik m'n lego hier in de buurt had zou ik nu ook lekker huisjes bouwen hoor. En ik ben 31.
Dat kan, het lijkt mij alleen een stuk waarschijnlijker dat hij gewoon is blijven hangen in zijn comfortzone en daarom er maar goed in is geworden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Wie zegt dat ie dat niet doet? Allemaal domme aannames..
Ondertussen verdient hij misschien over een jaar of 10 goed geld bij lego of een ander bedrijf met het ontwerpen van sets. We kunnen niet allemaal precies op hetzelfde moment in ons leven precies hetzelfde gaan doen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan, het lijkt mij alleen een stuk waarschijnlijker dat hij gewoon is blijven hangen in zijn comfortzone en daarom er maar goed in is geworden.
Nogmaals, ik heb helemaal niets tegen lego, integendeel, neefjes en nichtjes enzo die willen spelen met ome Welt hoeven niet met iets anders aan te komen. Alleen terugkeren naar iets is iets anders dan erin blijven hangen.
Het is echt geen genie hoor, gewoon iemand met voorstellingsvermogen, een flinke doos lego en veel tijd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ondertussen verdient hij misschien over een jaar of 10 goed geld bij lego of een ander bedrijf met het ontwerpen van sets.
Het wordt hier gewoon afgeschilderd als één groot succesverhaal, terwijl veel kinderen dit soort dingen gewoon niet maken omdat ze vanaf een bepaalde leeftijd andere dingen gaan doen om zich te vermaken.quote:We kunnen niet allemaal precies op hetzelfde moment in ons leven precies hetzelfde gaan doen.
En ja, ik zie liever een 14-jarige die nog met lego 'speelt' dan een 14-jarige die chicks hosselt omdat dat zogenaamd moet van de samenleving.
Dan zijn we het er gewoon over oneens of dit wel of niet indrukwekkend is. En al was het slechts voor zijn eigen vermaak, dan nóg is het toch niet erg? Alsof dat wat andere kinderen op die leeftijd doen zo'n enorme impact heeft op deze wereld?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is echt geen genie hoor, gewoon iemand met voorstellingsvermogen, een flinke doos lego en veel tijd.
[..]
Het wordt hier gewoon afgeschilderd als één groot succesverhaal, terwijl veel kinderen dit soort dingen gewoon niet maken omdat ze vanaf een bepaalde leeftijd andere dingen gaan doen om zich te vermaken.
Beetje vloeken in de kerk dit, maar ik kan dat altijd wel waarderen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
14 jaar al en nog steeds tankjes aan het maken, hij zal zich binnenkort wel registreren op fok. Hij heeft in ieder geval wat omhanden in de komende 15 jaar dat hij op zijn eerste vriendinnetje wacht.
Tank van Weltschmertz:quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:47 schreef Jordony het volgende:
En Weltschmertz, proof that you built a tank or it didn't happen.
een afgezaagd thema maakt het niet minder knap hoorquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:32 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Verder moet ik ook wel bekennen dat zijn bouwwerken weliswaar knap zijn, maar ook weer niet zo onderscheidend om van een genie o.i.d. te spreken. Lego tanks zijn nou niet bepaald origineel. Flickr staat echt ramvol met dit soort fanmade modellen.
Als ik hem was zou ik iets zoeken waarmee ie zich echt kan onderscheiden. Misschien VOC themed of zo? WW2 begint een beetje een afgezaagd thema te worden. Waarschijnlijk heeft ie als kind iets te veel history channel gekeken.
Wat ik maar wil zeggen is dat ie wss veel materiaal heeft gehad om van af te kijken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:34 schreef mschol het volgende:
[..]
een afgezaagd thema maakt het niet minder knap hoor
online gemeenschappen zijn nu niet bepaald de meest vergevingsgezinde gemeenschappen die je kunt vinden en als die onder de indruk is ben ik eigenlijk wel geneigd om het te gelovenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is echt geen genie hoor, gewoon iemand met voorstellingsvermogen, een flinke doos lego en veel tijd.
Het is ook helemaal niet erg, het is alleen ook niet onverdeeld positief.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan zijn we het er gewoon over oneens of dit wel of niet indrukwekkend is. En al was het slechts voor zijn eigen vermaak, dan nóg is het toch niet erg? Alsof dat wat andere kinderen op die leeftijd doen zo'n enorme impact heeft op deze wereld?
Als ik lego dan is dat met kinderen onder de 10, ik vind dat echt leuk hoor, maar het gaat dan natuurlijk wel een beetje om de interactie en niet die met legoista's op internet. En dan mag er natuurlijk ook mee gespeeld worden en spreekt het zo tot de verbeelding van kinderen dat ze niet heel blijven, en heeft foto's maken voor onlinediscussies niet de hoogste prioriteit. Maar ik had de tank uit de stripreeks 'De Generaal' nagemaakt, en ondanks zijn treffende gelijkenis leek me dat niet de moeite van het vereeuwigen waard.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:47 schreef Jordony het volgende:
Tjongejonge jonge. Kind van 14 maakt tanks van lego blokken en daar komen de jaloerse reacties hoor.
En Weltschmertz, proof that you built a tank or it didn't happen.
De een heeft meer fantasie of voorstellingsvermogen dan de ander, en daar gaat het natuurlijk om als je zoiets wil maken. Als je dat hebt en er een tijdrovende van wil maken dan kun je mooie dingen maken en dat is ook wat hij doet. Alleen vermoed ik dat zijn vriendjes met wie hij vroeger legode inmiddels andere interessegebieden hebben aangeboord en hij een beetje is blijven hangen in wat hij goed kon.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 01:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
online gemeenschappen zijn nu niet bepaald de meest vergevingsgezinde gemeenschappen die je kunt vinden en als die onder de indruk is ben ik eigenlijk wel geneigd om het te geloven
maar jij kunt het ongetwijfeld beter allemaal
Er is ook een Königsberg in Beieren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
Amerikaanse tanks in Köningsberg?
Het zou geen kwaad kunnen als hij z'n historische context ook wat bijschaaft.
Het verbaast me eerlijk gezegd een beetje om dergelijke posts van jou te lezen. Naar welk, maatschappelijk geaccepteerd interessegebied moet hij als veertienjarige zijn aandacht dan verleggen om niet uit de toon te vallen bij al die Opel Astra rijdende, in vinexwijken wonende en 'boer zoekt vrouw' kijkende Henk en Ingrids?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"Haten op"? Ten eerste is het allemaal niet zo briljant voor een 14-jarige en ten tweede lijkt me het beter voor jongens van die leeftijd om hun aandachtsgebied wat te verleggen.
Ik vind daar niet zoveel mis mee, ja, het is gevaarlijk maar die leeftijd is gevaarlijk. Nou zit iedereen anders in elkaar en iedereen ontwikkelt zich in een andere richting, alleen blijven hangen in lego lijkt me juist getuigen van onvoldoende ontwikkeling.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het verbaast me eerlijk gezegd een beetje om dergelijke posts van jou te lezen. Naar welk, maatschappelijk geaccepteerd interessegebied moet hij als veertienjarige zijn aandacht dan verleggen om niet uit de toon te vallen bij al die Opel Astra rijdende, in vinexwijken wonende en 'boer zoekt vrouw' kijkende Henk en Ingrids?
Zaken waar jongens zich van oudsher als tiener mee bezig hielden (brommers opvoeren en er mee rond crossen in het buitengebied bijvoorbeeld) "moeten we immers met zijn allen ook niet meer willen" in dit verzuurde jankland...
Dat tandwiel komt uit technisch Lego, dat onderdeel zat 20 jaar geleden ook al bij mijn terreinwagen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:36 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik ook zo'n 12 jaar geleden maar ik zie eigenlijk geen verschil met de blokken van toen.![]()
Alle blokken die je hier ziet:
[ afbeelding ]
Had je toen ook al, alleen die rupsbanden en dat tandwiel voorop misschien niet.
Precies, op naar het grote werk, raketten bouwen, vliegtuigen maken en een eigen thuis-laboratorium beginnen. Zaken waar handig met Lego zijn overigens prima van pas komt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij een gezonde ontwikkeling voor een jongen om de fase van spelen met lego op een gegeven moment achter je te laten, ruim voor je veertiende. Vandaar dat ik het niet zo'n 100% positief verhaal vind.
Hoezo lijkt jou dat beter eigenlijk? Ken jij deze jongen? Wellicht doet hij er nog wel veel meer naast.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, ook dat. Het gaat bij deze jongen allang niet meer om het spelen maar puur om het bedenken, ontwerpen, creëren, bouwen, ruimtelijk inzicht ontwikkelen, werken met schaal en noem maar op...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:07 schreef Kowloon het volgende:
Kennelijk heeft Weltschmerz nog nooit op een technische faculteit rondgelopen, ook daar is Lego ruim voor handen, en dat gaat dan zelfs om mensen van boven de 18.
Als iemand op zijn 14e nog steeds bezig is met kinderliedjes op de blokfluit aan het spelen is dan vraag je je toch ook af of die niet toe is aan een saxofoon of zo, ipv heel goed te worden in die kinderliedjes op de blokfluit? Hij wordt hier als held afgeschilderd, als genie, alsof er bewonderend tegenop moet worden gekeken, dat is mij een stap te ver voor iemand die zich vooral onderscheidt door zich nog bezig te houden met iets wat de meeste leeftijdsgenootjes al lang achter zich gelaten hebben. Je hebt ook van die jongens die altijd met jongere kinderen voetballen, en dan veel beter zijn, de ster van het trapveldje, dat is ook allemaal niet erg maar een held of genie wordt je er niet van.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo lijkt jou dat beter eigenlijk? Ken jij deze jongen? Wellicht doet hij er nog wel veel meer naast.
Het gaat natuurlijk ook niet om "het spelen met Lego" maar om het ontwerpen, creëren, bedenken, ruimtelijk inzicht en dergelijke. Genoeg mooie (technische) universitaire studies die daar over een paar jaar op aansluiten.
Tegen iemand die op z'n 14de heel goed kan voetballen of tekenen of piano spelen en dat met veel plezier doet zeg je toch ook niet: "stop daar nou eens mee, verleg je aandachtsgebied toch eens wat joh..."
Dat is toch spelen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad, ook dat. Het gaat bij deze jongen allang niet meer om het spelen maar puur om het bedenken, ontwerpen, creëren, bouwen, ruimtelijk inzicht ontwikkelen, werken met schaal en noem maar op...
Dat zal het zijn.quote:Ach ja, laat Weltschmerz maar. Zelf is hij waarschijnlijk nog nooit ergens goed in geweest.
Holy fking crapquote:
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
14 jaar al en nog steeds tankjes aan het maken, hij zal zich binnenkort wel registreren op fok. Hij heeft in ieder geval wat omhanden in de komende 15 jaar dat hij op zijn eerste vriendinnetje wacht.
Wat een felle reacties, waarom moet het zolderkamerautisme zo fanatiek verdedigd worden? Ik val het niet aan, maar op een voetstuk plaatsen zoals hier gebeurt lijkt me ook wat overdreven.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:17 schreef Leevancleef het volgende:
[..]!! Wat een treurnis, deze reactie.
Je valt het wel aan. Waar de meeste mensen als eerste reactie 'wow, tof gemaakt' hebben vraag jij je af of wij dit wel zouden moeten willen met zijn allen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat een felle reacties, waarom moet het zolderkamerautisme zo fanatiek verdedigd worden? Ik val het niet aan, maar op een voetstuk plaatsen zoals hier gebeurt lijkt me ook wat overdreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |