quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:56 schreef qwerty31 het volgende:
Eindhoven - Gdansk 1.98 EUR
Als iemand toevallig in Gdansk moet zijn? Mooie aanbieding!
Tja, het zijn natuurlijk de bestemmingen van Wizz Air die Ryanair in de aanbieding doet, in de hoop dat Wizzair er geen brood meer in gaat zien.quote:
Ik weet niet waar je precies woont maar voor de meeste mensen zijn Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Weeze een stuk dichter bij huis.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:25 schreef lokpokken het volgende:
Aha ik zie dat ryanair ook vanaf dortmund vliegt voortaan
Dortmund Alghero 23 mrt. 13
Barcelona Girona 14 mrt. 13
Faro 15 mrt. 13
Malaga 14 mrt. 13
Palma 15 mrt. 13
Porto 14 mrt. 13
Het is voor mij even ver als ik naar Amsterdam of Rotterdam moet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:07 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je precies woont maar voor de meeste mensen zijn Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Weeze een stuk dichter bij huis.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:08 schreef Thetallguy het volgende:
Was vrijdag op Budapest, bij het boarden word je als Ryanairpassagier gewoon op het platform tussen een paar hekjes neergezet terwijl het vliegtuig er nog niet isBinnen is de gate dan al gesloten en ze laten vrolijk iedereen nog even een minuut of 20-25 buiten staan wachten.
RyanAir vliegt alleen niet vanaf Amsterdam en Rotterdam.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:07 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je precies woont maar voor de meeste mensen zijn Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Weeze een stuk dichter bij huis.
Maar jij wel zekerquote:Op zondag 14 oktober 2012 12:08 schreef Thetallguy het volgende:
Gesprek van de dag aan boord waren de 38 cent retourtickets (die ik zelf ook had), hoewel volgens mij niemand de ¤12 creditcardkosten ontweken had.
Ik heb mij niet in de 'ik heb ¤12,38 voor een retourtje betaald'-discussie gemengd omdat ik anders inderdaad weer tot vervelens toe had moeten uitleggen wat een prepaid mastercard isquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar jij wel zeker
Ik heb mijne weer eens ongebruikt laten liggen, maar het was toch een enkeltje.
Ik kreeg deze keer niet eens een email reminder om in te checken van Ryanair.
Ik bedoel meer dat je toch niet een heel eind gaat rijden om naar een vliegveld te komen als er een veel dichter bij huis ligt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
RyanAir vliegt alleen niet vanaf Amsterdam en Rotterdam.
quote:Van Brussels (Charleroi) (CRL) naar Warsaw Modlin (WMI)
Fri, 11Jan13 Vlucht FR1011 Vertrek CRL om 12:20 en aankomst WMI om 14:20
TERUGREIS
Van Warsaw Modlin (WMI) naar Brussels (Charleroi) (CRL)
Sun, 13Jan13 Vlucht FR1012 Vertrek WMI om 10:00 en aankomst CRL om 12:05
PASSAGIERS
1. DHR. PIETJE PUK ADT 2. DHR. PIETJE PUK 2 ADT
BETALINGSGEGEVENS
*********1.16 EUR Tarief
*********0.00 EUR Belastingen/toeslagen
*********1.16 EUR Totale prijs
Indeed .. Ik was op zoek naar een weekendje weg, niet perse naar Warschau, maar deze kon ik eigenlijk niet laten liggenquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:28 schreef HomoSaabiens het volgende:
Haha, netjes! Deze aanbiedingen worden steeds zeldzamer, maar zijn er nog steeds dus. Nice.
Nu weer wel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:31 schreef Messina het volgende:
Er werken twee linkjes in de OP niet. Netteller Account & Wirecard.
Op Eindhoven *waarschijnlijk* niet, maar er wordt op sommige dagen wel degelijk gecontroleerd. Als je je tas in zo'n krat moet doen, ben je de lul. Met een koffer sowieso, want die oogt al veel massiever dan een rugtas.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:51 schreef kurk_droog het volgende:
Handbagage, ik heb nu een koffer die 10 cm groter is naar alle kanten dan wat eigenlijk mag. Grote kans dat ze daar moeilijk over gaan doen?
Dank je, ja geen zin om dat risico te lopen dus dan maar even snel een andere koffer ergens vandaan toveren. Of even kijken of het in een normale tas wel past, toch niet veel nodig voor 4 dagen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op Eindhoven *waarschijnlijk* niet, maar er wordt op sommige dagen wel degelijk gecontroleerd. Als je je tas in zo'n krat moet doen, ben je de lul. Met een koffer sowieso, want die oogt al veel massiever dan een rugtas.
Op de eventuele terugweg (ander vliegveld) is de kans op controle groter.
Je gaat alleen heen (en niet terug)?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:32 schreef Messina het volgende:
Voor 29 cent naar Warsaw op 17 december
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:32 schreef Messina het volgende:
Voor 29 cent naar Warsaw op 17 december
Haha, jawel, dat was 21 euro (+ 12 euro administratiekosten).quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je gaat alleen heen (en niet terug)?
Thanks! Ik ben zo blij, eindelijk zie ik 'm weerquote:
Ik had hem voor ¤ 0,58 retourquote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Haha, jawel, dat was 21 euro (+ 12 euro administratiekosten).
Dus het geheel kwam op 33,29
[..]
Thanks! Ik ben zo blij, eindelijk zie ik 'm weer
100ml maximaal.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:06 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe zit het met tandpasta en gel enzo? 200ml gel kan wel toch?
En dan kom je tenminste in Milaan uit ipv. Bergamo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:18 schreef remlof het volgende:
Morgen weer naar Milaan, maar omdat ik niet alleen handbagage bij me heb toch maar gewoon KLM/Alitalia geboekt van Schiphol naar Linate. Ben ik waarschijnlijk alsnog goedkoper uit en kan ik in ieder geval comfortabeler reizen
Tijd voor een wirecardje? (zie OP)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Haha, jawel, dat was 21 euro (+ 12 euro administratiekosten).
Dus het geheel kwam op 33,29
Ik ga over 2 weken naar Madrid. Precies hetzelfde, ik ben met KLM goedkoper uit als met Ryanair !quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:18 schreef remlof het volgende:
Morgen weer naar Milaan, maar omdat ik niet alleen handbagage bij me heb toch maar gewoon KLM/Alitalia geboekt van Schiphol naar Linate. Ben ik waarschijnlijk alsnog goedkoper uit en kan ik in ieder geval comfortabeler reizen
Die 1 kg zakken snoep zijn geen vloeistoffen hè...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:03 schreef kurk_droog het volgende:
Je mag geen 200ml gel mee maar wel 1kg zakken snoep en dergelijke toch of bussen pringles?![]()
Morgen een reisje met mijn pa maar wil daarna vaker gebruikmaken van Ryan Air met een maatje gewoon vluchten pakken die voor 1 euro gaan, maakt niet uit waarheen
Ik weet niet beter dan dat het 30 euro bagagekosten is tot 15 kg. Die 50 euro is voor 20 kg bagage.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:02 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik ga over 2 weken naar Madrid. Precies hetzelfde, ik ben met KLM goedkoper uit als met Ryanair !
(door de 50 euro bagage kosten) ..
Je hebt gelijk ! Anyhow, KLM was goedkoperquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dan dat het 30 euro bagagekosten is tot 15 kg. Die 50 euro is voor 20 kg bagage.
Tof! Ik wilde gister al bestellen (totaal 70 euro), maar ik kreeg een error. Ik moet toch de 18e daar zijn i.v.m. zijn verjaardag.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:56 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ik had hem voor ¤ 0,58 retour..
Ik zal er eens naar kijken. Zo vaak vlieg ik niet hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tijd voor een wirecardje? (zie OP)
Oh, ga je familie/vrienden/partner bezoeken in Polen?
Ik vlieg ook in Januari hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Tof! Ik wilde gister al bestellen (totaal 70 euro), maar ik kreeg een error. Ik moet toch de 18e daar zijn i.v.m. zijn verjaardag.
Ünglaublich zo'n wijziging, ik ga cancelen en reklamerenquote:Gelieve rekening te houden met een tijdswijziging van vijf minuten in uw boeking van Ryanair (zie hieronder).
Adviseert u alstublieft andere passagiers die met u meereizen van de wijziging(en).
Ryanair biedt verontschuldigingen aan voor het ongemak dat veroorzaakt is door de verandering van de vertrektijd van uw vlucht.
Precies, 10 minuten van de stad met een lijnbus voor 1,50 ipv van drie kwartier met een shuttle voor een tientje.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En dan kom je tenminste in Milaan uit ipv. Bergamo.
Ja London voor 4 euro vanaf Eindhoven. Volgens mij is London de enige stad waar je tussen de heen en de terugvlucht voldoende tijd hebt om iets te zien van de stad (niet heel veel overigens aangezien Stansted naar het centrum je minimaal 45 minuten kost. Of langer (maar goedkoper) als je de bus neemt en ook die van te voren boekt. Alleen pas wel op met easybus, die hebben ooit mij en een aantal andere passagiers geprobeerd wijs te maken dat we onze bus gemist hadden (terwijl we allemaal op tijd waren en de volgende buschauffeur aangaf dat de vorige bus niet was vertrokken). Uiteindelijk toen het volle pond voor de trein moeten betalen. Goedkoop was daar dus duurkoop.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:07 schreef kurk_droog het volgende:
Trouwens, hebben jullie wel eens gewoon op 1 dag een retour genomen of is dat hast onmogelijk? En dan voor max 10 euro
Jup, Londen 2x en Dublin een keer. Maar dan wel ook allemaal de nacht erbij :-)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:07 schreef kurk_droog het volgende:
Trouwens, hebben jullie wel eens gewoon op 1 dag een retour genomen of is dat hast onmogelijk? En dan voor max 10 euro
Je kan gewoon de bus vanaf terminal 2 pakken, naar metrostation Kobanya Kispest en dan verder met de metro de stad in. Dat is de meest efficiente optie. Je kunt ook onderweg uitstappen bij terminal 1 (daar komt de bus langs) en dan met de trein verder, maar dat lijkt mij minder makkelijk, dan kom je ook bij het station uit en moet je wellicht alsnog met de metro verder.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:07 schreef lokpokken het volgende:
Iemand ervaringen met het lopen van terminal 2 in Budapest naar terminal 1 en dan de bus nemen naar het centrum.
Of met de trein ?
Echt fijn: Zo'n paspoort in je broekzak als je gaat stappen/gebruik maakt van de openbare weg.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:58 schreef Lemans24 het volgende:
Sowieso, wie neemt er nou een ID kaart?
Paspoort for the win!
Je kan toch ruim van tevoren vernieuwen?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:56 schreef er1k- het volgende:
Net een retourtje Charleroi - Krakow geboekt... 6 december t/m 11 december. 10 December is de verloopdatum van m'n ID-kaart.
Dat is waar, ik ben dan ook altijd in overtreding. En nog nooit beboet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 02:07 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Echt fijn: Zo'n paspoort in je broekzak als je gaat stappen/gebruik maakt van de openbare weg.
Toen ik van Warschau naar NL vertrok, vroeg er niemand naar mijn ID of paspoort. Niet bij de security en niet bij het boarden. Ik heb hetzelfde gehoord van mensen die vanaf Krakau vlogen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:34 schreef er1k- het volgende:
Is dat zo? Ik ben benieuwd.
Wilde al een tijdje naar Krakow toe en heb zonder direct plan het ticket geboekt. Komende tijd eens uitkijken waar we eventueel terecht gaan komen.
Wat is jouw ervaring om vanuit Modlin naar het centrum te komen ? Gaat dat makkelijk ?quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:31 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Toen ik van Warschau naar NL vertrok, vroeg er niemand naar mijn ID of paspoort. Niet bij de security en niet bij het boarden. Ik heb hetzelfde gehoord van mensen die vanaf Krakau vlogen.
Ik heb geen ervaring met Modlin. Ik vloog toen vanaf Chopin.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:37 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Wat is jouw ervaring om vanuit Modlin naar het centrum te komen ? Gaat dat makkelijk ?
Hoelang duurde het? Van welke maatschappij en hoeveel kost het?quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:08 schreef jakkop het volgende:
Zo, heb mijn prepaid Mastercard binnen.
Is dat nieuw? Dus als je vanaf Weeze vliegt betaal je die 6 euro alsnog.quote:No fee applies to payments by:
1. Ryanair Cash Passport holders
2. MasterCard Prepaid in all markets (for exceptions see below †)
† excludes flights originating from the following countries - U.K, Ireland, Italy, Germany & Spain.
klopt, dat is omdat optie 1) Ryanair cash passport in Duitsland beschikbaar is. Door deze gratis te maken kunnen ze tarieven zonder de 6 euro blijven communiceren, want er is een gratis alternatief, hetzij niet voor Nederlanders beschikbaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:41 schreef jakkop het volgende:
Huh lees net dit op de Ryanair website:
[..]
Is dat nieuw? Dus als je vanaf Weeze vliegt betaal je die 6 euro alsnog.
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaardenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:23 schreef Messina het volgende:
Iemand ervaring met een camera meenemen in de handbagage? Ik lees overal dat 't niet mag, tenzij op 't vliegveld gekocht. Is het nu echt een probleem?
quote:8.3.2 u moet ervoor zorgen dat de Ingecheckte Bagage geen geld, juwelen, edelmetalen, sleutels, camera´s, computers, medicijnen, brillen, zonnebrillen, contactlenzen, horloges, mobiele telefoons, persoonlijke elektronische apparaten, verhandelbare waardepapieren, effecten, sigaretten, tabak of tabaksproducten, andere waardevolle artikelen, bedrijfsdocumenten, paspoorten en andere identificatiedocumenten of monsters bevat.
8.7.1 Er wordt maaréén stuk handbagage per passagier toegestaan (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegestaan), voor zover deze voldoet aan bepaalde beperkingen inzake gewicht en grootte (klik hier om ons Reglement inzake Handbagage te raadplegen). Handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage. Extra/te grote handbagage zal bij de boardinggate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een toeslag volgens het tarief voorzien in de Tabel van Ryanair Toeslagen (klik hier om deze tabel te raadplegen). Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven. Ryanair is niet verantwoordelijk voor te grote handbagage die bij de boardinggate geweigerd wordt en vervolgens door u wordt achtergelaten.
Dat spreekt elkaar dus nogal tegenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden
[..]
Natuurlijk mag je een camera in je handbagage meenemen. Je stopt hem gewoon in die ene tas die je als handbagage meeneemt. Of je neemt verder geen handbagage mee, dan is je camera je handbagage. Oftewel: zorg dat al je handbagage, inclusief je camera, in één tas zit. Een klein cameraatje stop je natuurlijk gewoon in je zak of hang je aan je broekriem, dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:23 schreef Messina het volgende:
Iemand ervaring met een camera meenemen in de handbagage? Ik lees overal dat 't niet mag, tenzij op 't vliegveld gekocht. Is het nu echt een probleem?
Betwijfel of ze het zien; had de vorige keer een aantal medicijnen mee in potjes die hebben ze niet eens bekeken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:23 schreef Messina het volgende:
quote:Topman Ryanair: gordel in vliegtuig is nutteloos
Het dragen van veiligheidsgordels in een vliegtuig is volstrekt nutteloos. Dat zegt CEO Ryan O'Leary van Ryanair, dat het idee heeft opgevat voor staanplaatsen in vliegtuigen.
Bij een crash maakt het toch geen verschil of je zo'n gordel draagt of niet, gelooft O'Leary. Ryanair is al enkele jaren bezig met het plan om achterin vliegtuigen staanplaatsen te creëren. Speciaal voor mensen die goedkoop vliegen en het geen probleem vinden om de hele vlucht te staan.
'Gordel redt geen levens'
Zijn opmerking over het dragen van veiligheidsgordels komt dan ook niet uit de lucht vallen. "Als er ooit nog een vliegtuig crasht zal zo'n gordel echt geen levens redden", aldus O'Leary. "In de Londense metro draagt toch ook niemand een gordel. Laat staan in een trein die tegen 190 kilometer per uur voorbij zoeft."
Staanplaats à 1 euro
Een staanplaats zou beschikbaar moeten worden voor vluchten richting Europese bestemmingen en als er weinig turbulentie is. Prijs: zo'n 1,25 euro. Bij de landing moeten passagiers zich vasthouden aan een handgreep. "De tijden dat vliegtuigen met een zware schok landen, zijn echt al wel voorbij", zegt O'Leary. "Als je aan passagiers voorstelt om te kiezen tussen 31 euro voor een zitplaats of 1,25 euro voor een staanplaats, ben ik er zeker van dat de staanplaatsen als eerste uitverkocht zijn."
http://www.bnr.nl/topic/m(...)iegtuig-is-nutteloos
Nee, het is gewoon een terugkomend item om weer wat PR te genererenquote:Op maandag 12 november 2012 17:31 schreef Quyxz_ het volgende:
Staanplaatsen 'zitten' er dus echt aan te komen:
[..]
Maar ik zou ze wel kopen. Mits genoeg ruimte in de lengte.quote:Op maandag 12 november 2012 18:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een terugkomend item om weer wat PR te genererenZitten teveel haken en ogen aan het staanplaatsen-plannetje om dat uberhaupt op korte termijn in te kunnen/mogen voeren.
Waarom zou je staand willen vliegen ? Voor mij zou die keuze echt afvallen. Kom op, je bent toch niet in het veevervoer beland ? (en ja, ik vlieg ook meer dan regelmatig met Ryanair:))quote:Op maandag 12 november 2012 18:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar ik zou ze wel kopen. Mits genoeg ruimte in de lengte.
Als ik dan weer voor een euro naar Spanje kan, waarom niet? Ik heb de hel overleefd van 10 uur staan in een ijskoude bus in de Boliviaanse Andes, evenals ettelijke keren buslijn 12 in Utrecht, dan moet twee uurtjes in een Ryanair vliegtuig ook wel lukken.quote:Op maandag 12 november 2012 22:20 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Waarom zou je staand willen vliegen ? Voor mij zou die keuze echt afvallen. Kom op, je bent toch niet in het veevervoer beland ? (en ja, ik vlieg ook meer dan regelmatig met Ryanair:))
De mail van de dag erna is zeker de hotelmail? 'Je Ryanair vlucht XXXXXX naar Londen Stansted' Deze sturen ze sinds een paar maanden een dag na je boeking om je ook bij hen een hotel te laten boeken. Staan inderdaad alleen de gegevens van je heenvlucht inquote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Over 2 weekjes vlieg ik voor het eerst met Ryanair heen en weer naar Londen. Maar nu is me iets niet duidelijk. Na mijn boeking heb ik een mail gekregen met mijn boekingscode en details van heen- en terugvlucht. Een dag daarna kreeg ik een mail met dezelfde boekingscode erin, maar nu alleen met de details van mijn heenvlucht. Kan dit kloppen?
Thanksquote:Op zondag 18 november 2012 19:17 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De mail van de dag erna is zeker de hotelmail? 'Je Ryanair vlucht XXXXXX naar Londen Stansted' Deze sturen ze sinds een paar maanden een dag na je boeking om je ook bij hen een hotel te laten boeken. Staan inderdaad alleen de gegevens van je heenvlucht in
Er moet Jeroen staan, geen JCJquote:Op donderdag 22 november 2012 15:32 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Godverdomme!
Wil ik net online inchecken, blijkt van één van de reizigers zijn naam anders op zijn paspoort te staan. Namelijk alleen voorletters in plaats van zijn roepnaam...
Zijn ze hier streng in? Aangezien veranderen van je naam 110eu kost... Verder is er blijkbaar alleen een Engelse hulplijn en ik leg zoiets niet erg makkelijk uit in het Engels
Verschil is dus dat er op de tickets Jeroen van ... staat en in zijn paspoort JCJ van ....
Op zijn paspoort staat dus blijkbaar Johannes Cornelis Jacobus...quote:Op donderdag 22 november 2012 18:54 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Er moet Jeroen staan, geen JCJ.. Of staat de eerste J in zijn voorletters ergens anders voor ?
Ryanair? Geef het 99% kans dat je gewoon moet betalen. Laat het ons weten na je vluchtquote:Op donderdag 22 november 2012 20:18 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Is nu toch al te laat
Duimen dat ze niet al te moeilijk.doen
Niet mee eens. Ik heb het kosteloos kunnen wijzigen via de telefoon ..quote:Op donderdag 22 november 2012 21:03 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Ryanair? Geef het 99% kans dat je gewoon moet betalen. Laat het ons weten na je vlucht
Heen geen problemen gehad. Nu nog hopen dat terug ook goed gaat :pquote:Op donderdag 22 november 2012 21:03 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Ryanair? Geef het 99% kans dat je gewoon moet betalen. Laat het ons weten na je vlucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |