abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:29:26 #101
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117894394
Een recht van 1 persoon verloren is een recht die we allemaal zijn verloren .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_117894440
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:27 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik geef al drie topics aan, met onderbouwing naar wettekst, antwoorden van de minister en krantenartikelen, dat ik dit een prima maatregel vind. De mensen die blijven herhalen dat '3x per week samen eten = uitkering in gevaar' zouden eens wat verder moeten kijken dan hun hele korte neus.

[..]

Ik vind het goed dat er middelen beschikbaar zijn om fraudeurs beter aan te pakken.

Naar mijn mening zal 99% van de mensen met een uitkering/toeslag op geen enkele manier in aanraking komen met deze wet, alleen de mensen die in de kijker lopen zullen wellicht een bezoek kunnen verwachten. (Wat ze gewoon kunnen weigeren, net zoals dat de instantie dan kan weigeren om nog verder geld te geven).

Dus eerst frauderen veel mensen en nu maar 1% ????? Nee dat geloof ik niet.
pi_117894474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hieruit blijkt maar weer dat je wel schrijft maar niet leest.
Leg uit, de nieuwe wet is al jaren van kracht ?

quote:
Ouderenbonden, advocaten en belangenverenigingen zijn verbijsterd over twee vergaande wetten die in alle stilte deze week door de Eerste Kamer zijn aangenomen. De eerste wet regelt dat de overheid voortaan bij miljoenen Nederlanders het huis binnen mag treden om eventuele fraude op te sporen.
pi_117894478
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:07 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat heb ik in het vorige deel ook al proberen uit te leggen, maar dat schijnt maar niet te blijven hangen.
Ik zie nu dat dat een paar posts hierboven ook gequote is :@
Hmz, als ik iemand inhuur om drie dagen per week bij mij schoon te maken of te koken wordt dat niet als samenleven gezien .. ik voorzie een heleboel contracten onder ouderen om onder het element 'voor elkaar zorgen' uit te komen ..
pleased to meet you
pi_117894508
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus eerst frauderen veel mensen en nu maar 1% ????? Nee dat geloof ik niet.
Als ik zeg dat naar mijn idee 99% van de mensen met een uitkering/toelage niet in aanraking komt met deze wet, zeg ik dan dat slechts 1% fraudeert?
pi_117894526
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Hmz, als ik iemand inhuur om drie dagen per week bij mij schoon te maken of te koken wordt dat niet als samenleven gezien .. ik voorzie een heleboel contracten onder ouderen om onder het element 'voor elkaar zorgen' uit te komen ..
Ja inderdaad. een paar buren van mij zitten heel de dag bij elkaar, die wonen dus ook samen volgens sommige gemeenten. Effe bellen.
pi_117894555
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Leg uit, de nieuwe wet is al jaren van kracht ?

[..]

quote:
De overheid kan, dat heb ik al eerder uitgelegd, op veel meer manieren je privacy aantasten dan alleen deze wet. Tot nu toe ken ik bar weinig mensen bij wie huizen zijn binnen gevallen, kofferbakken doorzocht etc én die daar ook nog enorme terechte bezwaren bij hadden. Jij wel?
Hint: lees de vorige delen even terug.
pi_117894614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:33 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

Hint: lees de vorige delen even terug.
Nee ik heb het over de nieuwe wet (en iedereen hier ook) en die is deze week (vorige week) door de Eerste Kamer aangenomen en ik praat over de gevolgen van die wet.

Een wet die nog niet in toepassing is getreden, dus nee ik ken geen mensen die o.b.v. deze wet huiszoeking hebben gehad.
pi_117894617
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:29 schreef Summers het volgende:
Een recht van 1 persoon verloren is een recht die we allemaal zijn verloren .
Hear, hear ..

En dan is het in dit geval niet 1 persoon maar uiteindelijk iedereen die in Nederland woont en blijft wonen .. misschien nu nog niet, maar over een jaartje of wat wel ..
pleased to meet you
pi_117894730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee ik heb het over de nieuwe wet (en iedereen hier ook) en die is deze week (vorige week) door de Eerste Kamer aangenomen en ik praat over de gevolgen van die wet.

Een wet die nog niet in toepassing is getreden, dus nee ik ken geen mensen die o.b.v. deze wet huiszoeking hebben gehad.
Eerst ageer je tegen de inbreuk op je privacy op basis van deze wet. Ik geef aan dat de overheid al verschillende mogelijkheden heeft om je privacy aan te tasten maar dat ik geen mensen ken die daar mee te maken hebben gehad. Dit om aan jou uit te leggen dat het niet zo is dat de overheid elke wet aanpakt om iedereen aan te pakken.

De vraag ging dan ook of jij mensen kent die op basis van bestaande wetten terecht last hebben gehad van invallen of kofferbak doorzoekingen. Waarom denk je dat het met deze wet anders loopt?
pi_117894784
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:39 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Eerst ageer je tegen de inbreuk op je privacy op basis van deze wet. Ik geef aan dat de overheid al verschillende mogelijkheden heeft om je privacy aan te tasten maar dat ik geen mensen ken die daar mee te maken hebben gehad. Dit om aan jou uit te leggen dat het niet zo is dat de overheid elke wet aanpakt om iedereen aan te pakken.

De vraag ging dan ook of jij mensen kent die op basis van bestaande wetten terecht last hebben gehad van invallen of kofferbak doorzoekingen. Waarom denk je dat het met deze wet anders loopt?
Dus je vindt de wet zelf ook overbodig. Dan zijn we het eens.

Of de wet nu toegepast wordt of niet, dat is niet eens van belang, de wet die is er en KAN worden toegepast. En ik heb al eerder geageerd tegen inbreuk op de privacy van mensen.
pi_117894845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus je vindt de wet zelf ook overbodig. Dan zijn we het eens.

Of de wet nu toegepast wordt of niet, dat is niet eens van belang, de wet die is er en KAN worden toegepast. En ik heb al eerder geageerd tegen inbreuk op de privacy van mensen.
Elke zin die jij met dus eindigt met een conclusie waar de honden geen brood van lusten.

PS. Ik ben wel blij dat je inziet dat de wet KAN worden ingezet. Hij kan bijvoorbeeld worden ingezet tegen mensen die claimen ergens recht op te hebben maar waarbij er door de gesloten voordeur geen mogelijkheid is om die claim op waarheid te controleren.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:42:52 #113
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117894871
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Hear, hear ..

En dan is het in dit geval niet 1 persoon maar uiteindelijk iedereen die in Nederland woont en blijft wonen .. misschien nu nog niet, maar over een jaartje of wat wel ..
Ik vind het zo erg dat mensen alles zo snel slikken , hetzelfde met jongens die er " patserig " uitzien en worden gefouilleerd , iedereen past wel een keer in een hokje die ze zoeken maar dan ff een verhaaltje dat er heel veel is buit genomen en het word geslikt tot ze er achterkomen dat ze ook zelf hun rechten kwijt zijn en dan is het te laat .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:44:37 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117894930
De zorgverzekeraars zullen wel de volgende zijn, daarna de belastingdienst, en politie...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_117895066
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:44 schreef Re het volgende:
De zorgverzekeraars zullen wel de volgende zijn, daarna de belastingdienst, en politie...
Inderdaad, je hebt toch niets te verbergen.

Komt de politie aan je deur, even kijken of u gestolen spulletjes heeft, oh mogen wij niet binnenkomen, dan zult u wel schuldug zijn.
pi_117895131
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:42 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Elke zin die jij met dus eindigt met een conclusie waar de honden geen brood van lusten.

PS. Ik ben wel blij dat je inziet dat de wet KAN worden ingezet. Hij kan bijvoorbeeld worden ingezet tegen mensen die claimen ergens recht op te hebben maar waarbij er door de gesloten voordeur geen mogelijkheid is om die claim op waarheid te controleren.
Jammer van je PS want dat KAN nu ook al.
pi_117895312
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jammer van je PS want dat KAN nu ook al.
Tja, vandaar dat er 4 jaar geleden een aanzet werd gegeven voor deze wetswijziging zeker?

quote:
Door een aantal rechterlijke uitspraken is het voor gemeentelijke sociale diensten en de Sociale Verzekeringsbank (de instantie die de AOW uitvoert) moeilijk geworden via huisbezoeken te controleren of een uitkeringsgerechtigde alleen woont.
Aboutaleb gaat uitkeringsfraude 'aanpakken'
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:54:46 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_117895323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:32 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als ik zeg dat naar mijn idee 99% van de mensen met een uitkering/toelage niet in aanraking komt met deze wet, zeg ik dan dat slechts 1% fraudeert?
En over 5, 10, 20 jaar? Kijk bv. naar de ID plicht.
pi_117895392
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

En over 5, 10, 20 jaar? Kijk bv. naar de ID plicht.
Ah, het pareltje van D66.

Hoeveel mensen van de 17 miljoen hebben daar nu op dagelijkse basis mee te maken dan? En in hoeverre schaadt het hun privacy?
pi_117895439
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Tja, vandaar dat er 4 jaar geleden een aanzet werd gegeven voor deze wetswijziging zeker?

[..]

Aboutaleb gaat uitkeringsfraude 'aanpakken'
Moelijk is niet onmogelijk toch ? En ja burgers hebben ook rechten volgens de rechter. Die rechten werden geschonden. Die rechten worden nu afgepakt of beperkt in de nieuwe wet. Daar discussieren we toch over hier ?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:58:28 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117895452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Inderdaad, je hebt toch niets te verbergen.

Komt de politie aan je deur, even kijken of u gestolen spulletjes heeft, oh mogen wij niet binnenkomen, dan zult u wel schuldug zijn.
dat niet eens

Belastingdienst confiskeert je hele huishouden. Aan jou te bewijzen hoe je aan je spullen bent gekomen... Of zorgverzekeraar die even aan binnenkomt om te constateren dat je best met die 2 gebroken benen van de bank naar je bed kunt. Oid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:59:25 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_117895490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hoeveel mensen van de 17 miljoen hebben daar nu op dagelijkse basis mee te maken dan? En in hoeverre schaadt het hun privacy?
Dat bedoel ik niet. Onder welk mom werd de ID plicht ook alweer ingevoerd? En welk verkooppraatje hadden ze ook alweer? Zoveel jaar verder en daar is niks meer van over.
pi_117895539
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:39 schreef Wokkel het volgende:

[..]

http://www.ombudsman.rott(...)n%20eigen%20Huis.pdf
pleased to meet you
pi_117895645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Weet jij dat ?
pi_117895731
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Moelijk is niet onmogelijk toch ? En ja burgers hebben ook rechten volgens de rechter. Die rechten werden geschonden. Die rechten worden nu afgepakt of beperkt in de nieuwe wet. Daar discussieren we toch over hier ?
Het probleem is dat de rechten worden misbruikt en dat mensen vergeten dat er ook iets als plichten bestaat. De plicht om de waarheid te vertellen bij de aanvraag, de plicht om niet te frauderen, de plicht om mee te werken met de instantie om te kijken of je in aanmerking komt voor een uitkering.

Wanneer je dus onderwerp bent van een controle en je roept 'Ja stop, ik heb het recht om jullie niet binnen te laten' dan is dat inderdaad je goed recht. Het is echter wel je plicht om aan te tonen dat het verhaal wat jij vertelt kloppend is. De controle, mocht die jou overkomen, is dus een makkelijke manier om te bewijzen dat je verhaal inderdaad klopt.

Kan jij echter op een andere manier je verhaal aannemelijk maken dan is elke instantie daar ook tevreden mee. Jij geen controleurs over de vloer, zij de zekerheid dat je de waarheid vertelt.

Er wordt dus niets afgepakt, er wordt je een extra mogelijkheid geboden om je verhaal te staven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')