abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117823684
Dat wanneer iemand met een probleem staat en niemand helpt zoals vandaag maar weer eens. Was vandaan in de stad liep terug naar de auto staat er een jongetje met zijn kapotte fietsje onwijs te prutsen om de ketting van zijn fietsje er weer op te krijgen.

Kon niet direct helpen had mijn handen vol dus even alles in de auto gegooid terwijl ik er na toe liep. Kwam zat volk voorbij echter weer eens niemand die aan dat jongetje even hulp aanbied.

Ik wel want voor mij is het normaal om in zulke gevallen gewoon even te vragen of er hulp nodig is. Tenslotte een kleine moeite zo gezegd zo gedaan samen de ketting erop gelegd waarop het jongetje dan weer op weg naar huis kon.

Zowat drie keer dankjewel gekregen van het jongetje en verder prima het is geen heldendaad echter zoals zo vaak niemand die even vraagt of helpt. En dat valt mij steeds vaker op en ik begin mij er steeds meer aan te storen.

Waarom iedereen gewoon doorloopt niet even vraagt of helpt zo'n kleine moeite... Al eens mee moeten maken tijdens een ongeluk terwijl er iemand met onbekend letsel op de grond lag en er enkel getoeterd en gescholden werd omdat men niet kon doorrijden.

Is het egoïsme? Of teveel moeite? Waar komt zulk gedrag toch vandaan bij zulke mensen? Heb dat nooit begrepen daarbij dat ik er nu eens een topic over open om er eens antwoord op te krijgen op die vraag.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:56:44 #2
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_117823713
Hij moet het zelf ook leren?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:57:50 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_117823752
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:56 schreef Barbapapamama het volgende:
Hij moet het zelf ook leren?
Door hulp van een ander ja.
Je kan niet van hem verwachten dat ie het wiel opnieuw uitvindt.
Je moeder is een hamster
pi_117823761
Heb je erg goed gedaan, de meeste mensen hebben gewoon te veel haast.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:58:15 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117823771
waarom legde je je spullen niet gewoon even neer?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:58:35 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117823784
Desinteresse en haast in mijn geval.

Daarbij kan ik zelf niet met een fietsketting overweg ;(
pi_117823848
Sorry maar als het niet in de middel of no where is ga ik mijn handen daardoor niet vies maken.
Ik moest ook vaak naar huis lopen omdat de fiets gestolen was/ lekke band enz... het hoort erbij.

Toch dat laatste herken ik niet.. als mensen een ongeluk krijgen/ vallen helpt men altijd.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:01:20 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117823903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:58 schreef Maanvis het volgende:
waarom legde je je spullen niet gewoon even neer?
troll eens niet... 't is geen ONZ
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:01:51 #9
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117823920
Is toch de maatschappij zoals het gaat worden. Steeds meer om jezelf denken en met grote massa's aan mensen wordt de rest steeds onbelangrijker (het idee waarom zou ik nou moeten helpen en mijn handen vies maken als er zoveel anderen zijn). Dat van dat letsel is gewoon slecht en ja ziekelijk gedrag vind ik. Ik weet niet precies hoe je het allemaal moet verklaren maar het lijkt wel iets te zijn wat zichzelf steeds meer versterkt (meer mensen, minder verantwoordelijkheidsgevoel, anderen zien dat weer en doen hetzelfde omdat steeds meer mensen het beginnen te doen en zo denk ik dat verschillende factoren elkaar steeds meer versterken en versterken gaan). Vrij klote.
we dan
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:02:39 #10
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117823958
Goed bezig ^O^

Ik kan het ook niet hebben als ik zie dat mensen gewoon doorlopen.

Wat jij zegt over een ongeluk herken ik niet.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117823967
Kon ook een valstrik zijn, in Albanië en Servië lokken ze zo toeristen die ze brutaal beroven.
pi_117823970
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:57 schreef Crutch het volgende:

[..]

Door hulp van een ander ja.
Je kan niet van hem verwachten dat ie het wiel opnieuw uitvindt.
In dit geval kleine moeite groot plezier. En de volgende keer weet hij wel hoe het moet want dat heb ik dus ook even uitgelegd ;)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:03:03 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117823973
quote:
13s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:01 schreef Re het volgende:

[..]

Nou ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook wel af. Hij zegt wel dat andere mensen doorlopen, maar dat deed hij eerst ook.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:03:19 #14
118585 Crutch
pi_117823981
Ik zou me er trouwens ook niet aan storen, daar heb je alleen jezelf maar mee.
Je moeder is een hamster
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:04:13 #15
118585 Crutch
pi_117824023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:02 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

In dit geval kleine moeite groot plezier. En de volgende keer weet hij wel hoe het moet want dat heb ik dus ook even uitgelegd ;)
En je hebt de omgeving laten zien dat er iig nog mensen zijn die anderen te hulp schieten.
Je moeder is een hamster
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:04:28 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117824035
Als je hem helpt pakt ie een mes en steekt ie je neer
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:04:44 #17
118585 Crutch
pi_117824060
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook wel af. Hij zegt wel dat andere mensen doorlopen, maar dat deed hij eerst ook.
Doe niet zo debiel joh.
Je moeder is een hamster
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:05:31 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117824097
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:04 schreef Crutch het volgende:

[..]

Doe niet zo debiel joh.
:? Wie zegt dat de rest niet ook eerst even de tassen in de auto wilde leggen? Misschien dachten zij eerst ook van TS: kijk hem doorlopen.. ik ga zometeen tenminste helpen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:06:54 #19
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117824164
Moet trouwens zeggen als aanvulling op mijn post dat ik het zelf ook niet zo herken van het letsel en dan doorlopen.. ik zei het zo omdat TS het blijkbaar wel heeft meegemaakt
we dan
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:09:15 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117824265
quote:
13s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:01 schreef Re het volgende:

[..]

Is geen trollen, hij liep ook door net zoals die anderen, wilde ik alleen even aangeven.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117824277
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:00 schreef DeRakker. het volgende:
Sorry maar als het niet in de middel of no where is ga ik mijn handen daardoor niet vies maken.
Ik moest ook vaak naar huis lopen omdat de fiets gestolen was/ lekke band enz... het hoort erbij.

Toch dat laatste herken ik niet.. als mensen een ongeluk krijgen/ vallen helpt men altijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:02 schreef Luxuria het volgende:
Goed bezig ^O^

Dus wel meegemaakt kop-staartbotsing midden op de snelweg een bestuurder in shock de ander met onbekend letsel kermend van de pijn. heb de auto erachter gezegd met knipperlichten en de ledbar aangezet waarna ik direct medische hulp ben gaan verlenen. Niemand die stopte echter wel een hoop getoeter en middelvingers mijn kant op.

Pas nadat de Rijkswaterstaat erbij kwam werd het pas rustiger helaas was wel een held moet ik hem nagegeven _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Auto stond letterlijk 5 meter verder en had mijn handen vol met apparatuur want je zult net zien dat als je helpt een ander het wegpakt ;(
pi_117824288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:02 schreef Luxuria het volgende:
Goed bezig ^O^

Toch vraag ik me erg af dat op internet vele hem zouden helpen maar in de praktijk deze mensen ook gewoon doorlopen.
Zou je echt wanneer je naar school gaat en je bijv. al bijna te laat bent voor als voorbeeld de trein je handen vies gaat maken met smeer en zooi om een jongen te helpen?
Die zooi krijg je er niet zo makkelijk vanaf.. laat staan op school/werk.
pi_117824376
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

[..]

Dus wel meegemaakt kop-staartbotsing midden op de snelweg een bestuurder in shock de ander met onbekend letsel kermend van de pijn. heb de auto erachter gezegd met knipperlichten en de ledbar aangezet waarna ik direct medische hulp ben gaan verlenen. Niemand die stopte echter wel een hoop getoeter en middelvingers mijn kant op.

Pas nadat de Rijkswaterstaat erbij kwam werd het pas rustiger helaas was wel een held moet ik hem nagegeven _O_

[..]

Auto stond letterlijk 5 meter verder en had mijn handen vol met apparatuur want je zult net zien dat als je helpt een ander het wegpakt ;(
Mmh dat is wel apart.
Maar heb idee dat dat een uitzondering is.
Ik zie alleen maar mensen helpen bij ongelukken/vallen enz.

Dus alleen maar respect voor deze mensen!
Laten we de uitzonderingen niet gebruiken om deze vele mensen in het zwart daglicht te zetten.
pi_117824386
Dat zijn simpelweg asociale tokkies, oftewel acht op de tien mensen in Nederland, ondanks dat ze allemaal zo verheven denken te zijn qua moraal, ethiek en integriteit. In de praktijk valt het allemaal vies tegen met die ethische, sociale praatjes.
pi_117824390
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Toch vraag ik me erg af dat op internet vele hem zouden helpen maar in de praktijk deze mensen ook gewoon doorlopen.
Zou je echt wanneer je naar school gaat en je bijv. al bijna te laat bent voor als voorbeeld de trein je handen vies gaat maken met smeer en zooi om een jongen te helpen?
Joh een beetje zeep en water en het is weer weg. Heb weleens de trein gemist om zoiets nou ach 10 minuten later komt de volgende weer.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:14:13 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117824500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Joh een beetje zeep en water en het is weer weg. Heb weleens de trein gemist om zoiets nou ach 10 minuten later komt de volgende weer.
Bij veel bedrijven word je ontslagen als je 10 minuten te laat komt.
Een gedicht over Maanvis
pi_117824501
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Mmh dat is wel apart.
Maar heb idee dat dat een uitzondering is.
Ik zie alleen maar mensen helpen bij ongelukken/vallen enz.

Dus alleen maar respect voor deze mensen!
Laten we de uitzonderingen niet gebruiken om deze vele mensen in het zwart daglicht te zetten.
Kijk als er al een buts mensen staan te helpen is het onnodig verschil voor mij is ook nog eens dat ik een uitgebreide eerste hulp opleiding heb gehad als ik dan door zou rijden zou ik mij eeuwig schuldig voelen. Natuurlijk helpen er mensen altijd echter een groot deel lijkt het maar bar weinig te interesseren.
pi_117824547
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Natuurlijk Maanvis als je door de regel heen altijd op tijd bent en een keer te laat en dat ook nog goed kunt verklaren. Natuurlijk word je er dan gelijk de laan uit gestuurd.
pi_117824620
Ja hoi ik snap 't ook niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En overdrijven is ook een vak :'). Je hebt toch een bakkes gekregen om het uit te leggen waarom je die 10 minuten te laat bent?
ijs_beer fan!
pi_117824718
quote:
9s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:16 schreef NanKing het volgende:
Ja hoi ik snap 't ook niet.

[..]

En overdrijven is ook een vak :'). Je hebt toch een bakkes gekregen om het uit te leggen waarom je die 10 minuten te laat bent?
Heb trouwens ook nog nooit meegemaakt dat als ik dan iemand deed helpen dat men ondankbaar was. Een dank je wel is dan ook al voldoende wanneer er geholpen is :)
pi_117824789
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:19 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Heb trouwens ook nog nooit meegemaakt dat als ik dan iemand deed helpen dat men ondankbaar was. Een dank je wel is dan ook al voldoende wanneer er geholpen is :)
Ik vind het vaak een kleine moeite om even te helpen of vragen of je kan helpen.

Van de week komt er een hoogzwangere vrouw in de bus en iedereen doet net alsof ze het niet zien, zodat ze niet op hoeven te staan. Twaalf jarige kinderen die niet opstaan voor zwangeren en ouderen :').
ijs_beer fan!
pi_117824863
quote:
9s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:21 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vind het vaak een kleine moeite om even te helpen of vragen of je kan helpen.

Van de week komt er een hoogzwangere vrouw in de bus en iedereen doet net alsof ze het niet zien, zodat ze niet op hoeven te staan. Twaalf jarige kinderen die niet opstaan voor zwangeren en ouderen :').
Of de tas op een plaats leggen zodat niemand daar mag gaan zitten en boos worden worden wanneer iemand daar iets van zegt. Oudjes en mensen welke niet goed ter been zijn sta ik graag voor op als het nodig.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:23:43 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117824901
quote:
9s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:21 schreef NanKing het volgende:

[..]

Over het algemeen ben ik het er wel mee eens, maar ik word als "jongere" in een drukke bus of trein ook vaak aangekeken met een "sta eens op" blik terwijl ik zelf ook niet lang kan staan (alleen zie je dat aan de buitenkant niet). Dan voel ik me vaak bezwaard maar blijf ik toch maar zitten. Geen zin om de rest van de dag met pijn rond te lopen omdat ik me verplicht voelde op te staan..
pi_117825077
Erg afhankelijk van de stad waar je woont. Ik verbaasde me hier over de kleine vriendelijkheidjes: loop met een kratje bier en een volle boodschappentas, tas scheurt vanonder en er staan gelijk drie mensen om je heen om het spul voor je deur te brengen. Wel eerst even nep wegrennen met het kratje natuurlijk. ;) Of parkeerwachters die je thuis komen opzoeken - en als je niet opendoet mobiel bellen - met de mededeling dat je je raam open hebt staan.

Vind het zelf ook niet meer dan normaal, maar ja, je doet er niets aan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_117825134
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Over het algemeen ben ik het er wel mee eens, maar ik word als "jongere" in een drukke bus of trein ook vaak aangekeken met een "sta eens op" blik terwijl ik zelf ook niet lang kan staan (alleen zie je dat aan de buitenkant niet). Dan voel ik me vaak bezwaard maar blijf ik toch maar zitten. Geen zin om de rest van de dag met pijn rond te lopen omdat ik me verplicht voelde op te staan..
Er zijn altijd uitzonderingen, dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen.

Al kan ik begrijpen dat die blikken soms kut zijn.
ijs_beer fan!
pi_117825175
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het beste is dat om gewoon even vriendelijke te zeggen sorry ben zelf helaas niet goed ter been vandaar dat ik helaas moet blijven zitten waarop ik dan aangaf dus sta ik wel even op :+ Deed een kennis van mij welke een handicap had in de meeste gevallen werd er goed op gereageerd echter niet altijd :@

Oh wat was ik nog jong toen :')
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:35:24 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117825475
quote:
9s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:16 schreef NanKing het volgende:

Dan krijg je te horen 'had je maar eerder moeten vertrekken dan had je die jongen kunnen helpen én dan was je op tijd geweest'.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:59:47 #38
206580 Luxuria
pi_117826732
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja het ligt ook wel aan de situatie en wat er aan de hand is denk ik.
pi_117827409
Ik vond vandaag een (bank)creditcard op de grond in een winkelstraat. Je kunt niet bij elke winkel binnenlopen en vragen of iemand misschien heeft nagevraagd naar een verloren pas, en hem daar laten liggen is ook niet aardig want de kans bestaat dat iemand er gebruik maakt en dat de bank verliesschade niet dekt. Opgepakt met de intentie hem weg te gooien, winkel binnengelopen en de manager zat aan de telefoon door zijn gangpaden te lopen op zoek naar de kaart van de persoon aan de telefoon, dus aan hem gegeven :)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:13:34 #40
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117827437
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:12 schreef Gamesua het volgende:
Ik vond vandaag een (bank)creditcard op de grond in een winkelstraat. Je kunt niet bij elke winkel binnenlopen en vragen of iemand misschien heeft nagevraagd naar een verloren pas, en hem daar laten liggen is ook niet aardig want de kans bestaat dat iemand er gebruik maakt en dat de bank verliesschade niet dekt. Opgepakt met de intentie hem weg te gooien, winkel binnengelopen en de manager zat aan de telefoon door zijn gangpaden te lopen op zoek naar de kaart van de persoon aan de telefoon, dus aan hem gegeven :)
Weggooien zonder door te knippen lijkt me niet zo handig :P Maar verder goede actie :+
pi_117827599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:27 schreef nostra het volgende:
Erg afhankelijk van de stad waar je woont. Ik verbaasde me hier over de kleine vriendelijkheidjes: loop met een kratje bier en een volle boodschappentas, tas scheurt vanonder en er staan gelijk drie mensen om je heen om het spul voor je deur te brengen. Wel eerst even nep wegrennen met het kratje natuurlijk. ;) Of parkeerwachters die je thuis komen opzoeken - en als je niet opendoet mobiel bellen - met de mededeling dat je je raam open hebt staan.

Vind het zelf ook niet meer dan normaal, maar ja, je doet er niets aan.
Woon juist bij een kleinere stad. En toch gebeurt het hier weer niet waar ik zelf woon is het bij ons wel normaal we helpen elkaar met van alles tot aan de ramen lappen of de hond uitlaten als de buren een dagje weg zijn. Al zie en hoor je in andere straten rondom waar ik woon dat het weer niet het geval is.

quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:59 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja het ligt ook wel aan de situatie en wat er aan de hand is denk ik.
Het zal niet snel zijn wanneer ik niet help op uitzondering van ruzies dan bel ik toch echt even de politie op. Grijp wel in als het echt uit de hand loopt met zo min mogelijk geweld.

quote:
Natuurlijk niet. Goed dat je geholpen hebt meestal als ik sleutels of pasjes vind doe ik ze in een enveloppe en stuur ze op naar de politie tenzij het recht tegenover het politiebureau gebeurt dan geef ik ze wel even af.
pi_117827743
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:16 schreef FAUSTINO het volgende:
Natuurlijk niet. Goed dat je geholpen hebt meestal als ik sleutels of pasjes vind doe ik ze in een enveloppe en stuur ze op naar de politie tenzij het recht tegenover het politiebureau gebeurt dan geef ik ze wel even af.
Ik ben dan wel weer zo paranoia dat ik dan denk dat er heel misschien al iemand is geweest die er drie minuten geleden geld mee heeft opgenomen en daarna de pas heeft weggegooid, en dan kom ik aan bij de politiebureau en dat ze dan mij als dief aanwijzen. Onwaarschijnlijk, maar paranoia ;) Als je hem weggooit (doorgeknipt uiteraard kwiwi ;) ) weet je zeker dat er geen verdere schade is en dat die persoon binnen een paar dagen een nieuwe pas krijgt.
pi_117827995
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:19 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Ik ben dan wel weer zo paranoia dat ik dan denk dat er heel misschien al iemand is geweest die er drie minuten geleden geld mee heeft opgenomen en daarna de pas heeft weggegooid, en dan kom ik aan bij de politiebureau en dat ze dan mij als dief aanwijzen. Onwaarschijnlijk, maar paranoia ;) Als je hem weggooit (doorgeknipt uiteraard kwiwi ;) ) weet je zeker dat er geen verdere schade is en dat die persoon binnen een paar dagen een nieuwe pas krijgt.
Als je de pas doorknipt is het feitelijk beschadiging van eigendom tenslotte de pas is eigendom van de bank even een wijsneuzige grapje :+

Doorknippen kan ook stuur het altijd op naar het politiebureau en nee ze zullen je niet snel aanwijzen als verdachte en vergeet niet bijna allen bankautomaten zijn uitgevoerd met camera's tegenwoordig.
pi_117828094
opflikkeren

[ Bericht 96% gewijzigd door motorbloempje op 10-10-2012 20:32:56 ]
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:27:33 #45
206580 Luxuria
pi_117828163
quote:
Meestal breng je zoiets naar de bank :)
pi_117828172
-probeer eens wat leuke en nuttige en opbouwende eerste posts te doen!-

[ Bericht 75% gewijzigd door motorbloempje op 10-10-2012 20:33:27 ]
pi_117828181
Omdat je jezelf niet wil opzadelen met de problemen van andere mensen, gok ik zo. En haast, en geen interesse, en schijt en zo.
pi_117828354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:27 schreef zarGon het volgende:
Omdat je jezelf niet wil opzadelen met de problemen van andere mensen, gok ik zo. En haast, en geen interesse, en schijt en zo.
Dan de grote vraag zou jezelf in het geval wat in de OP staat even helpen?
pi_117828433
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:31 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dan de grote vraag zou jezelf in het geval wat in de OP staat even helpen?
Het ligt er echt aan. Soms heb ik mijn dag niet, dan denk ik 'fuck jullie allemaal'. Soms ben ik blij omdat <iets leuks>, dan wil ik anderen ook blij maken. Soms heb ik geen verplichtingen en tijd genoeg, soms heb ik haast en ben ik vooral met mezelf bezig.

Dus, zowel ja als nee.
pi_117828504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het ligt er echt aan. Soms heb ik mijn dag niet, dan denk ik 'fuck jullie allemaal'. Soms ben ik blij omdat <iets leuks>, dan wil ik anderen ook blij maken. Soms heb ik geen verplichtingen en tijd genoeg, soms heb ik haast en ben ik vooral met mezelf bezig.

Dus, zowel ja als nee.
Dan ben ik vast altijd iedere dag vrolijk :o
pi_117828533
O+ gisteren liep ik met de fiets aan de hand naar huis omdat ik een klapband had gehad, en toen stopte er een fietser die een fietspomp bij zich had om te vragen of hij kon helpen O+

Fijn vond ik dat. Nu lijkt het sowieso alsof de mensen hier in het VK een stuk behulpzamer zijn. Puik.
Ja doei.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:35:40 #52
350968 kedge
cicatrix manet
pi_117828605
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:56 schreef FAUSTINO het volgende:

Waarom iedereen gewoon doorloopt niet even vraagt of helpt zo'n kleine moeite... Al eens mee moeten maken tijdens een ongeluk terwijl er iemand met onbekend letsel op de grond lag en er enkel getoeterd en gescholden werd omdat men niet kon doorrijden.

Is het egoïsme? Of teveel moeite? Waar komt zulk gedrag toch vandaan bij zulke mensen? Heb dat
Als ik dat jongetje op zondag zou tegenkomen, dan zou ik hem helpen. Kom ik hem op een andere tegen, dan ben ik aan het werk en heb ik totaal geen tijd. Helaas, zit ik dan aan tijdsschema's en ik heb ik geen tijd voor anderen.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_117828785
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:34 schreef motorbloempje het volgende:
O+ gisteren liep ik met de fiets aan de hand naar huis omdat ik een klapband had gehad, en toen stopte er een fietser die een fietspomp bij zich had om te vragen of hij kon helpen O+

Fijn vond ik dat. Nu lijkt het sowieso alsof de mensen hier in het VK een stuk behulpzamer zijn. Puik.
Dat heeft idd veel zin, een band oppompen dat lek is :P
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:39:27 #54
350968 kedge
cicatrix manet
pi_117828824
quote:

Ik ben zelfs een keer 's avonds gestopt op een vluchtstrook, met een mega zaklamp en heb een vrouw d'r band verwisselt. Hoefde er niks voor terug en ze was totaal verbaast. Later toch haar gegevens gekregen en heb chocolaatjes en bloemen gekregen, dan krijg je toch echt kippenvel door het helpen van anderen.
pi_117828836
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat heeft idd veel zin, een band oppompen dat lek is :P
Het had kunnen zijn dat mijn (Frans)ventiel losgedraaid was, natuurlijk. Dan is het een kwestie van oppompen. Het gaat om het gebaar, overigens. Azijnzeiker.
Ja doei.
pi_117828943
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het had kunnen zijn dat mijn (Frans)ventiel losgedraaid was, natuurlijk. Dan is het een kwestie van oppompen. Het gaat om het gebaar, overigens. Azijnzeiker.
Geloof me.. dat komt echt zo goed als nooit voor.
Maar het geslacht helpt goed mee dus in jou geval moet je er gewoon lekker gebruik van maken als het kan :)
pi_117829195
quote:

Al kan je soms niet geholpen worden het is fijn als iemand het vraagt tenminste zo denk ik dan. In het Oostblok vaker weleens op weg geholpen door de lokale bevolking. Een half dorp dat tegen een vrachtwagen staat te duwen om hem uit de blubber te krijgen _O_

quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:35 schreef kedge het volgende:

[..]

Als ik dat jongetje op zondag zou tegenkomen, dan zou ik hem helpen. Kom ik hem op een andere tegen, dan ben ik aan het werk en heb ik totaal geen tijd. Helaas, zit ik dan aan tijdsschema's en ik heb ik geen tijd voor anderen.
Beetje off-topic, zou er niet tegen kunnen om zo te moeten werken :X
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:42 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Geloof me.. dat komt echt zo goed als nooit voor.
Maar het geslacht helpt goed mee dus in jou geval moet je er gewoon lekker gebruik van maken als het kan :)
Dat boeit mij dus geen bal of het een leuk knap iemand is :')
pi_117829592
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:47 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Al kan je soms niet geholpen worden het is fijn als iemand het vraagt tenminste zo denk ik dan. In het Oostblok vaker weleens op weg geholpen door de lokale bevolking. Een half dorp dat tegen een vrachtwagen staat te duwen om hem uit de blubber te krijgen _O_

[..]

[..]

Dat boeit mij dus geen bal of het een leuk knap iemand is :')
Jij niet maar genoeg wel.
Ik zie elke dag wel mensen met een fiets aan de hand lopen... soms lekke band oid. maar kan ook gewoon omdat ze willen lopen ofzo.

Het hangt zeker af van de persoon.
Maar het hangt ook van de buurt en tijdstip af.

Als vrouw zal je denk ik niet snel zoiets aanbieden wanneer het donker is aan een volwassen man die er van de buitenkant wat minder lief uitziet.
pi_117829800
Zoiets had ik laatst ook een keer, kom ik na werktijd bij het tankstation nog ff de bus voltanken. Ik zag in mijn ooghoek een dame van een jaar of 20 staan, aan het bellen.

Ik tank rustig de bus vol, duurt wel ff met die grote tank. Op het moment dat ik naar binnen liep zag ik dat ze een lekke band had, sta een paar minuten in de rij voordat ik kan betalen. Toen ik weer naar buiten liep stond ze er nog, een beetje sip kijkend, dus heb ik maar het thuiskomertje eronder gezet terwijl 10 man stonden te kijken. :')

Baal nog steeds dat ik niet ben ingegaan op haar aanbod of ze wat voor me kon kopen oid, een drankje in de stad was namelijk wel leuk geweest.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:01:13 #60
350968 kedge
cicatrix manet
pi_117830007
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:47 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

[..]

[..]
Nouja het is de een of ander. Dan is de keuze simpel gemaakt. Dat jongetje krijgt aandacht van z'n ouders en mijn werknemers en hun bankrekening van mij.
pi_117830437
Sinds dat op mijn twintigste mijn gezicht is verbouwd door een ex-vriendje op een propvol station en niemand die wat deed, en vervolgens twee jaar later mijn moeder doodging en ik, letterlijk, alleen op de wereld was en ook iedereen mij liet stikken zal het mij ook aan mij reet roesten.
Red je maar lekker met je kapotte fiets. Ik mag de mijne ook zelf fixen, toedelokie en red je er mee.
Inderdaad niet erg menslievend, en het interesseert me geen ruk.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_117831087
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:01 schreef kedge het volgende:

[..]

Nouja het is de een of ander. Dan is de keuze simpel gemaakt. Dat jongetje krijgt aandacht van z'n ouders en mijn werknemers en hun bankrekening van mij.
Kom van de scheepvaart af iemand laten staan in die branche word je niet meer geholpen. Ga nu de kant van de non-profit opzoeken.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:08 schreef Nies het volgende:
Sinds dat op mijn twintigste mijn gezicht is verbouwd door een ex-vriendje op een propvol station en niemand die wat deed, en vervolgens twee jaar later mijn moeder doodging en ik, letterlijk, alleen op de wereld was en ook iedereen mij liet stikken zal het mij ook aan mij reet roesten.
Red je maar lekker met je kapotte fiets. Ik mag de mijne ook zelf fixen, toedelokie en red je er mee.
Zou persoonlijk zelf heel veel op kunnen noemen om het dan ook maar niet meer te doen. Punt is gewoon zou ik er op dat moment hebben gestaan zou ik ingrijpen en er zijn met mij vast ook mensen die zouden helpen met geweld is het gewoon enorm moeilijk om iets te kunne doen zonder zelf in de problemen te komen.

En let op al geloof je het niet ben zelf bij een burenruzie in gijzeling genomen geweest en probeerde op gepaste wijze de gemoederen weer rustig te krijgen heb geluk gehad echter dan nog laat ik mijn leven niet leiden door die incidenten.

Dat van je moeder is enorm rottig en daar kan hoeven we het niet over te hebben hoe jij je gevoeld moet hebben ook dan vind ik toch dat er mensen mogen zijn wie jou met je verdriet proberen te ondersteunen dat er niemand was is meer dan pijnlijk.
pi_117832510
Ik vind je instelling wél bewonderingswaardig. Denk dat je er ook heel veel voldoening uit kunt halen.
Aan mij is het helaas niet meer besteed.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_117833487
Ik kan het ook niet aanzien... Ik help of vraag of ik even zal helpen. Ik snap werkelijk niet dat mensen iemand die van een fiets af kukel of een ongeluk heeft gehad laten hoor wat het is.
Toen ik aan gereden werd stopte er behalve de dader niemand.
Toen er voor me iemand op de snelweg over de kop vloog stopte er niemand. Behalve ik... sta ik daar in mijn uppie iemand te helpen... En ieder een rijdt door. Ik snap het werkelijk niet.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:39:22 #65
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117835783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Is geen trollen, hij liep ook door net zoals die anderen, wilde ik alleen even aangeven.
Zit je je opzettelijk dom te houden? Jij hebt werkelijk geen idee hoe klein jouw reactie was?

Maanvis, zo af en toe post je een pareltje. Maar die gaan gewoon verloren in de onzin berichten die je voor de rest post.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:43:23 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117836033
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:39 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Zit je je opzettelijk dom te houden? Jij hebt werkelijk geen idee hoe klein jouw reactie was?

Maanvis, zo af en toe post je een pareltje. Maar die gaan gewoon verloren in de onzin berichten die je voor de rest post.
het was om een punt te bewijzen, dat die anderen misschien ook doorliepen omdat ze misschien ook andere dingen moesten doen voordat ze hem konden helpen. is dat nou zo moeilijk te begrijpen of moet ik alles meteen op tafel gooien?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:01:15 #67
206580 Luxuria
pi_117837189
Ik reed een keer in een straat en een stuk voor mij een auto en daarvoor een bejaarde man op de fiets. Die man viel opeens om en ik zette meteen mijn auto aan de kant om uit te stappen maar toen kwamen er al van 5 kanten mensen aan gerennen. Dat was wel mooi om te zien, zo behulpzaam.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:06:13 #68
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117837518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het was om een punt te bewijzen, dat die anderen misschien ook doorliepen omdat ze misschien ook andere dingen moesten doen voordat ze hem konden helpen. is dat nou zo moeilijk te begrijpen of moet ik alles meteen op tafel gooien?
Jij zoekt gewoon onrealistische mogelijkheden uit. Of is het logisch om aan te nemen dat hen allemaal de auto 5 meter verderop hebben en terug gaan lopen (wat ze blijkbaar niet hebben gedaan). Ze liepen gewoon door en komen niet terug. Wat zijn dit voor redenaties man
we dan
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:10:52 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117837817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Jij zoekt gewoon onrealistische mogelijkheden uit. Of is het logisch om aan te nemen dat hen allemaal de auto 5 meter verderop hebben en terug gaan lopen (wat ze blijkbaar niet hebben gedaan). Ze liepen gewoon door en komen niet terug. Wat zijn dit voor redenaties man
De één wil niet dat z'n auto vies wordt, de ander ziet het jongetje niet, de ander heeft haast, etc.
Allemaal valide redenen om het jongetje niet te helpen op dat moment. De moraal is dat je de wereld niet moet haten omdat je er zelf een te negatieve kijk op hebt.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:13:26 #70
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117837976
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De één wil niet dat z'n auto vies wordt, de ander ziet het jongetje niet, de ander heeft haast, etc.
Allemaal valide redenen om het jongetje niet te helpen op dat moment. De moraal is dat je de wereld niet moet haten omdat je er zelf een te negatieve kijk op hebt.
Jij kan echt alles wat krom is recht lullen he :D moet zeggen best nog geweldig opzich hehe. Feit is dat TS hielp en de rest niet en jij wil daar nog een negatieve wending aangeven. En dan stellen dat de rest er een negatieve kijk op heeft terwijl die niet geholpen hebben (om welke redenen dan ook). Het gaat er juist om dat iedereen toch wel even normaal gesproken 5 minuten tijd kan hebben voor zoiets. Echt niet iedereen is in die 5 minuten naar het werk ofzo. Ik begrijp je punt wel maar het is een onderdeel van het antwoord op de vraag waarom die anderen niet hielpen en dat staat helemaal los van jouw rare (negatieve en onterechte) reactie op het feit dat TS wel hielp

En veel duidelijker dan dit kan ik het niet maken denk ik
we dan
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:18:15 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117838228
maar hoezo 'niemand helpt een ander' dan?
http://www.opgevenisgeenoptie.nl/
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:43:02 #72
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_117839270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:08 schreef Nies het volgende:
Be the change you want to see in the world.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:50:31 #73
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117839522
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:43 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Be the change you want to see in the world.
Dat is ook wel een manier om te doen alsof mensen die veel onrecht is aangedaan niet genoeg moeite meer doen voor de wereld terwijl ze gewoon zovaak teleurgesteld zijn door die wereld dat ze dat niet meer willen/kunnen psychisch gezien.. Je hebt een punt en de spreuk is mooi maar zoiets is niet echt redelijk om toe te willen passen op mensen zoals haar die veel nare situaties hebben meegemaakt.. wel op de gemiddelde mens die wat minder pech heeft gehad en kan daarom ook best een goed levensmotto zijn imo.
we dan
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:03:15 #74
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_117839947
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Dat is ook wel een manier om te doen alsof mensen die veel onrecht is aangedaan niet genoeg moeite meer doen voor de wereld terwijl ze gewoon zovaak teleurgesteld zijn door die wereld dat ze dat niet meer willen/kunnen psychisch gezien.. Je hebt een punt en de spreuk is mooi maar zoiets is niet echt redelijk om toe te willen passen op mensen zoals haar die veel nare situaties hebben meegemaakt.. wel op de gemiddelde mens die wat minder pech heeft gehad en kan daarom ook best een goed levensmotto zijn imo.
Eens.
pi_117841261
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Dat is puur gemakzucht; het motto "ik vind het heel goed, zolang ik er maar geen moeite voor hoef te doen" is de reden achter het feit dat de wereld een zooitje is.

Als Gandhi het kon kan iedereen het; kwestie van willen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 01:26:22 #76
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117841274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:25 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dat is puur gemakzucht.

Als Gandhi het kon kan iedereen het; kwestie van willen.
Ja was de menselijke psyche maar zo simpel, zou wel fijn zijn
we dan
pi_117841289
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:26 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ja was de menselijke psyche maar zo simpel, zou wel fijn zijn
Het is een feit, alleen vormen quiters en losers hier allerlei excuusjes voor om het te ontkennen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 01:30:15 #78
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117841310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:28 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Het is een feit, alleen vormen quiters en losers hier allerlei excuusjes voor om het te ontkennen.
:') nou ja goed om te horen dat jij blijkbaar geestelijk zo in elkaar zit dat je wel altijd de medemens helpt in ieder geval. Maar die reflectie op iedereen toe willen passen is dan wel weer treurig
we dan
pi_117841311
Ik snap je frustratie TS. Ik zal, indien mogelijk, altijd en iedereen helpen die ik tegenkom die op wat voor manier dan ook hulp nodig heeft. Hoeveel geld of moeite het me ook kost op dat moment, ongeacht wie of wat het is, en ik wil er niks voor terug hebben. Een ander helpen = jezelf helpen. Er is niks zo mooi als belangeloos je medemens uit de brand te helpen. Mensen zijn je vaak ZO dankbaar voor een klein beetje moeite.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_117841341
Als volwassen man een klein jongetje helpen, daar worden tegenwoordig snel verkeerde associaties mee gemaakt.
Dat is een van de redenen waarom mensen (mannen) daar hun handen niet aan willen branden.

En vrouwen kunnen natuurlijk sowieso geen ketting leggen.
pi_117841356
Verhaal doet me denken aan een keer dat ik een meisje zag liggen op de grond met haar veter om de trapper van haar fiets heen.. zoiets krijg je zelf heel rot los :P

Iedereen fietste er gewoon omheen maar heb dat meisje toch even geholpen... snap niet dat mensen de moeite niet nemen om een kind even te helpen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 01:35:03 #82
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117841366
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:30 schreef An_awesome_wave het volgende:
Ik snap je frustratie TS. Ik zal, indien mogelijk, altijd en iedereen helpen die ik tegenkom die op wat voor manier dan ook hulp nodig heeft. Hoeveel geld of moeite het me ook kost op dat moment, ongeacht wie of wat het is, en ik wil er niks voor terug hebben. Een ander helpen = jezelf helpen. Er is niks zo mooi als belangeloos je medemens uit de brand te helpen. Mensen zijn je vaak ZO dankbaar voor een klein beetje moeite.
Waarom is dit dan slechts je 4e R&P topic waarin je reageert als je zo graag mensen helpt? En dat altijd wil doen enzo.. Lijkt me dat iemand die altijd wil helpen toch wel wat vaker in serieuze topics reageert waarbij hij anderen kan helpen.. toch? Of geldt dit alleen in het echt en niet voor online?
we dan
pi_117841415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Waarom is dit dan slechts je 4e R&P topic waarin je reageert als je zo graag mensen helpt? En dat altijd wil doen enzo.. Lijkt me dat iemand die altijd wil helpen toch wel wat vaker in serieuze topics reageert waarbij hij anderen kan helpen.. toch? Of geldt dit alleen in het echt en niet voor online?
Hahaha, ik zie in R&P altijd mensen die dingen veel beter kunnen verwoorden dan dat ik dat kan. Nee, ik ben meer van het handelen in het echt. Ik ben geen goede (amateur) psycholoog.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_117841496
quote:
9s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:32 schreef Specularium het volgende:
Als volwassen man een klein jongetje helpen, daar worden tegenwoordig snel verkeerde associaties mee gemaakt.
Dat is een van de redenen waarom mensen (mannen) daar hun handen niet aan willen branden.

Merk er anders weinig van. Had voorheen veel dieren thuis ook wat exotisch en kinderen vinden dat meestal heel tof om te zien. Alleen houd gewoon rekening ermee dat je een bepaalde afstand van de kinderen houd. Weet ook wel dat het een hot-topic is... Ouders weten er van en kwamen ook nog wel eens even langs. Vaker op zondag wat cavia's in bakken voor de voordeur vind iedereen leuk :)

Zet me er langs neer met boek en hield de kinderen een beetje in de gaten je moet wat op de luie zondag :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 01:53:17 #85
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_117841513
Ketting van een fiets: meh kan ik niet eens doorlopen
Ongeluk: minimaal 112 bellen

Het zijn wel enorme zwart-wit voorbeelden die enorm uit elkaar liggen.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_117841847
Onlangs een man achterover zien vallen van zijn driewieler.
De man was hulpbehoevend, en schreeuwde om hulp.

Niet overdreven 9 van de 10 mensen reden/liepen langs hem heen.
Hij lag notabene half op de stoep en half op de weg.
Nog eens gevaarlijk ook!

Iemand anders en ik waren de enigste 2 die hem overeind hielpen.
De beste man was ons erg dankbaar, maar werkelijk triest hoe anderen gewoon dit soort dingen negeren!
Oblahim
  donderdag 11 oktober 2012 @ 07:40:13 #87
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_117842611
Hangt helemaal van de situatie af.

Heb een paar maanden geleden nog wel een dame geholpen wiens auto eht niet meer deed op de kruising. Iedereen reed er mooi omheen ik heb (nadat ik mijn boodschappen neer had gezet :P) haar van de kruising om een parkeerterrein geduwd.

Eigenlijk heb je een paar situaties:
1. Persoon heeft geen hulp nodig en kan het zelf
2. Persoon denkt geen hulp nodig te hebben en blijkt het zelf niet te kunnen
3. Persoon heeft hulp nodig maar durft niet te vragen
4. Persoon heeft hulp nodig en vraagt.

1 en 4 zijn schokkend. Erger nog als je 1 hulp aanbiedt is hij vaak geïrriteerd. Bij 2 kun je ook niet deze zijn hard leers en moeten het zelf uitzoeken. 3 is waar je wat kan bereiken als je hulp aanbiedt.

Dus als je personen van '3' kan vinden moet je hulp aanbieden.

Persoonlijk vind ik het fijn als ik iemand moet laten helpen, dat hij op mij wacht en dat ik hem van zijn werk houdt, ongeacht of hij het aanbiedt on niet. Dit is meer iets persoonlijks :)
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
  donderdag 11 oktober 2012 @ 08:43:32 #88
206580 Luxuria
pi_117843135
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 07:40 schreef elgringo het volgende:
Hangt helemaal van de situatie af.

Heb een paar maanden geleden nog wel een dame geholpen wiens auto eht niet meer deed op de kruising. Iedereen reed er mooi omheen ik heb (nadat ik mijn boodschappen neer had gezet :P) haar van de kruising om een parkeerterrein geduwd.

Eigenlijk heb je een paar situaties:
1. Persoon heeft geen hulp nodig en kan het zelf
2. Persoon denkt geen hulp nodig te hebben en blijkt het zelf niet te kunnen
3. Persoon heeft hulp nodig maar durft niet te vragen
4. Persoon heeft hulp nodig en vraagt.

1 en 4 zijn schokkend. Erger nog als je 1 hulp aanbiedt is hij vaak geïrriteerd. Bij 2 kun je ook niet deze zijn hard leers en moeten het zelf uitzoeken. 3 is waar je wat kan bereiken als je hulp aanbiedt.

Dus als je personen van '3' kan vinden moet je hulp aanbieden.

Persoonlijk vind ik het fijn als ik iemand moet laten helpen, dat hij op mij wacht en dat ik hem van zijn werk houdt, ongeacht of hij het aanbiedt on niet. Dit is meer iets persoonlijks :)
Daar ga je toch niet zo ver over nadenken.
Als ik zie dat iemand hulp nodig heeft, ga ik gewoon vragen of ik kan helpen.
pi_117843143
quote:

Dit vind ik tegenwoordig dus ook de meest trieste zaak ter wereld :{ En volgens mij worden die achterlijke conclusies ook al getrokken als je kleine meisjes gaat helpen.

Ik heb overigens ook een tijd geleden zelf mijn ketting op mijn fiets gelegd :P Ben blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg, want er liepen heel veel mensen langs terwijl ik ongelofelijk aan het klungelen was. Niemand die even vraagt of ze kunnen helpen (desnoods door aanwijzingen te geven).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_117843163
En een paar jaar geleden ben ik gigantisch onderuit gegaan op de fiets toen ik een weg over stak in een bocht. Was een stuk helemaal met ijs bedekt. Kwam keihard op mijn buik terecht, fiets schoof weg en ik kon geen lucht meer binnen krijgen door de klap. Heb even zo roerloos gelegen om bij te komen. Stonden auto's in een rij aan beide kanten te wachten. Fietsers fietsten langs.

Ik was aan het wachten op het getuter om op te schieten met opstaan en de weg vrij te maken -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 11 oktober 2012 @ 08:48:20 #91
206580 Luxuria
pi_117843188
quote:

Och wat een onzin.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 08:59:17 #92
206580 Luxuria
pi_117843345
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:46 schreef Isabeau het volgende:
En een paar jaar geleden ben ik gigantisch onderuit gegaan op de fiets toen ik een weg over stak in een bocht. Was een stuk helemaal met ijs bedekt. Kwam keihard op mijn buik terecht, fiets schoof weg en ik kon geen lucht meer binnen krijgen door de klap. Heb even zo roerloos gelegen om bij te komen. Stonden auto's in een rij aan beide kanten te wachten. Fietsers fietsten langs.

Ik was aan het wachten op het getuter om op te schieten met opstaan en de weg vrij te maken -O-
Wow echt??
Dat is wel echt ongelofelijk dat bij zoiets gewoon helemaal niemand komt kijken hoe het gaat! :X
Dat lijkt me echt klote als je daar ligt.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:05:38 #93
206580 Luxuria
pi_117843438
Lang geleden, toen ik nog een kind was, liep ik een keer door de stad met mijn vader.
Het regende toen opeens heel hard en we wilden snel naar de auto lopen. Onderweg liepen we langs een bejaarde vrouw die haar fiets niet uit het fietsenrek kreeg. Ik zei dat tegen mijn vader en die zei dat hij dat niet gezien had. Ik kan mezelf nu nog wel tegen mijn hoofd slaan dat ik niet gewoon gezegd heb: kom we gaan haar helpen!
Ik voelde me daar echt schuldig over.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:11:17 #94
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_117843526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:43 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Daar ga je toch niet zo ver over nadenken.
Als ik zie dat iemand hulp nodig heeft, ga ik gewoon vragen of ik kan helpen.
Daar je ook niet over na, maar dat zijn de keuzes. Sommige mensen help je juist wel als je niet vraagt om ze te helpen. En als je doel is 'mensen te helpen' dan is deze vraag ineens niet meer zo duidelijk.

Dus vertel eens, hoe zie jij dat iemand hulp nodig heeft?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:13:57 #95
206580 Luxuria
pi_117843565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:11 schreef elgringo het volgende:

[..]

Daar je ook niet over na, maar dat zijn de keuzes. Sommige mensen help je juist wel als je niet vraagt om ze te helpen. En als je doel is 'mensen te helpen' dan is deze vraag ineens niet meer zo duidelijk.

Dus vertel eens, hoe zie jij dat iemand hulp nodig heeft?
Jij ziet het niet of iemand hulp nodig heeft?
pi_117843760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:59 schreef Luxuria het volgende:

Wow echt??
Dat is wel echt ongelofelijk dat bij zoiets gewoon helemaal niemand komt kijken hoe het gaat! :X
Dat lijkt me echt klote als je daar ligt.
Ik was er geestelijk meer van ontdaan dan lichamelijk. Ik dacht echt even 'wat een kutmaatschappij zijn we geworden'.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:40:16 #97
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_117844042
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:13 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Jij ziet het niet of iemand hulp nodig heeft?
Dat zeg ik niet en dat vraag ik ook niet. Ik vroeg hoe jij kan inschatten of iemand hulp nodig heeft. Jij kan misschien wel vindend at iemand hulp nodig heeft, maar wat als hij dat zelf niet wil?

Iemand waarvan zijn ketting van zijn fiets licht wil niet zeggen dat hij hulp nodig heeft; misschien alleen gereedschap of tijd. Je weet niet of iemand hulp nodig heeft/ wil hebben op basis van wat hij zij aan het doen is. Tenzij je helderziend bent.

Als je een dief ziet een fiets te jatten, en het gaat niet lekker, ga je hem hulp aanbieden?
Als iemand met veel bagage hijgend loopt, ga je hem dan hulp aanbieden?
Stel dat hij een longprobleem heeft en altijd hij hijgt / kortademig is, hij wil zelfstandig zijn en probeert dit altijd waar mogelijk, zou hij het op prijs stellen als je hem gaat helpen?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:41:25 #98
206580 Luxuria
pi_117844071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:40 schreef elgringo het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet en dat vraag ik ook niet. Ik vroeg hoe jij kan inschatten of iemand hulp nodig heeft. Jij kan misschien wel vindend at iemand hulp nodig heeft, maar wat als hij dat zelf niet wil?

Iemand waarvan zijn ketting van zijn fiets licht wil niet zeggen dat hij hulp nodig heeft; misschien alleen gereedschap of tijd. Je weet niet of iemand hulp nodig heeft/ wil hebben op basis van wat hij zij aan het doen is. Tenzij je helderziend bent.

Als je een dief ziet een fiets te jatten, en het gaat niet lekker, ga je hem hulp aanbieden?
Als iemand met veel bagage hijgend loopt, ga je hem dan hulp aanbieden?
Stel dat hij een longprobleem heeft en altijd hij hijgt / kortademig is, hij wil zelfstandig zijn en probeert dit altijd waar mogelijk, zou hij het op prijs stellen als je hem gaat helpen?
Zoals ik al zei, VRAAG ik of diegene hulp nodig heeft.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:43:26 #99
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_117844108
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:41 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, VRAAG ik of diegene hulp nodig heeft.
En dat is wat veel mensen NIET op prijs stellen. Dat zeg ik, als chronisch zieke
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:46:06 #100
206580 Luxuria
pi_117844170
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:43 schreef elgringo het volgende:

[..]

En dat is wat veel mensen NIET op prijs stellen. Dat zeg ik, als chronisch zieke
Och wat een onzin, je kunt het altijd vragen.
Dan wordt iemand maar geïrriteerd (wat ik overigens al niet verwacht), ik heb het in ieder geval aangeboden.

Jij helpt dus nooit iemand omdat er een kleine kans is dat ze het volgens jou niet op prijs zou kunnen stellen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')