Ja was de menselijke psyche maar zo simpel, zou wel fijn zijnquote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:25 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dat is puur gemakzucht.
Als Gandhi het kon kan iedereen het; kwestie van willen.
Het is een feit, alleen vormen quiters en losers hier allerlei excuusjes voor om het te ontkennen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:26 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja was de menselijke psyche maar zo simpel, zou wel fijn zijn
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:28 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het is een feit, alleen vormen quiters en losers hier allerlei excuusjes voor om het te ontkennen.
Waarom is dit dan slechts je 4e R&P topic waarin je reageert als je zo graag mensen helpt? En dat altijd wil doen enzo.. Lijkt me dat iemand die altijd wil helpen toch wel wat vaker in serieuze topics reageert waarbij hij anderen kan helpen.. toch? Of geldt dit alleen in het echt en niet voor online?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:30 schreef An_awesome_wave het volgende:
Ik snap je frustratie TS. Ik zal, indien mogelijk, altijd en iedereen helpen die ik tegenkom die op wat voor manier dan ook hulp nodig heeft. Hoeveel geld of moeite het me ook kost op dat moment, ongeacht wie of wat het is, en ik wil er niks voor terug hebben. Een ander helpen = jezelf helpen. Er is niks zo mooi als belangeloos je medemens uit de brand te helpen. Mensen zijn je vaak ZO dankbaar voor een klein beetje moeite.
Hahaha, ik zie in R&P altijd mensen die dingen veel beter kunnen verwoorden dan dat ik dat kan. Nee, ik ben meer van het handelen in het echt. Ik ben geen goede (amateur) psycholoog.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Waarom is dit dan slechts je 4e R&P topic waarin je reageert als je zo graag mensen helpt? En dat altijd wil doen enzo.. Lijkt me dat iemand die altijd wil helpen toch wel wat vaker in serieuze topics reageert waarbij hij anderen kan helpen.. toch? Of geldt dit alleen in het echt en niet voor online?
Merk er anders weinig van. Had voorheen veel dieren thuis ook wat exotisch en kinderen vinden dat meestal heel tof om te zien. Alleen houd gewoon rekening ermee dat je een bepaalde afstand van de kinderen houd. Weet ook wel dat het een hot-topic is... Ouders weten er van en kwamen ook nog wel eens even langs. Vaker op zondag wat cavia's in bakken voor de voordeur vind iedereen leukquote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:32 schreef Specularium het volgende:
Als volwassen man een klein jongetje helpen, daar worden tegenwoordig snel verkeerde associaties mee gemaakt.
Dat is een van de redenen waarom mensen (mannen) daar hun handen niet aan willen branden.
En vrouwen kunnen natuurlijk sowieso geen ketting leggen.
Daar ga je toch niet zo ver over nadenken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:40 schreef elgringo het volgende:
Hangt helemaal van de situatie af.
Heb een paar maanden geleden nog wel een dame geholpen wiens auto eht niet meer deed op de kruising. Iedereen reed er mooi omheen ik heb (nadat ik mijn boodschappen neer had gezet) haar van de kruising om een parkeerterrein geduwd.
Eigenlijk heb je een paar situaties:
1. Persoon heeft geen hulp nodig en kan het zelf
2. Persoon denkt geen hulp nodig te hebben en blijkt het zelf niet te kunnen
3. Persoon heeft hulp nodig maar durft niet te vragen
4. Persoon heeft hulp nodig en vraagt.
1 en 4 zijn schokkend. Erger nog als je 1 hulp aanbiedt is hij vaak geïrriteerd. Bij 2 kun je ook niet deze zijn hard leers en moeten het zelf uitzoeken. 3 is waar je wat kan bereiken als je hulp aanbiedt.
Dus als je personen van '3' kan vinden moet je hulp aanbieden.
Persoonlijk vind ik het fijn als ik iemand moet laten helpen, dat hij op mij wacht en dat ik hem van zijn werk houdt, ongeacht of hij het aanbiedt on niet. Dit is meer iets persoonlijks
Dit vind ik tegenwoordig dus ook de meest trieste zaak ter wereldquote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:32 schreef Specularium het volgende:
Als volwassen man een klein jongetje helpen, daar worden tegenwoordig snel verkeerde associaties mee gemaakt.
Dat is een van de redenen waarom mensen (mannen) daar hun handen niet aan willen branden.
Och wat een onzin.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 01:32 schreef Specularium het volgende:
Wow echt??quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:46 schreef Isabeau het volgende:
En een paar jaar geleden ben ik gigantisch onderuit gegaan op de fiets toen ik een weg over stak in een bocht. Was een stuk helemaal met ijs bedekt. Kwam keihard op mijn buik terecht, fiets schoof weg en ik kon geen lucht meer binnen krijgen door de klap. Heb even zo roerloos gelegen om bij te komen. Stonden auto's in een rij aan beide kanten te wachten. Fietsers fietsten langs.
Ik was aan het wachten op het getuter om op te schieten met opstaan en de weg vrij te maken
Daar je ook niet over na, maar dat zijn de keuzes. Sommige mensen help je juist wel als je niet vraagt om ze te helpen. En als je doel is 'mensen te helpen' dan is deze vraag ineens niet meer zo duidelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:43 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Daar ga je toch niet zo ver over nadenken.
Als ik zie dat iemand hulp nodig heeft, ga ik gewoon vragen of ik kan helpen.
Jij ziet het niet of iemand hulp nodig heeft?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:11 schreef elgringo het volgende:
[..]
Daar je ook niet over na, maar dat zijn de keuzes. Sommige mensen help je juist wel als je niet vraagt om ze te helpen. En als je doel is 'mensen te helpen' dan is deze vraag ineens niet meer zo duidelijk.
Dus vertel eens, hoe zie jij dat iemand hulp nodig heeft?
Ik was er geestelijk meer van ontdaan dan lichamelijk. Ik dacht echt even 'wat een kutmaatschappij zijn we geworden'.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:59 schreef Luxuria het volgende:
Wow echt??
Dat is wel echt ongelofelijk dat bij zoiets gewoon helemaal niemand komt kijken hoe het gaat!
Dat lijkt me echt klote als je daar ligt.
Dat zeg ik niet en dat vraag ik ook niet. Ik vroeg hoe jij kan inschatten of iemand hulp nodig heeft. Jij kan misschien wel vindend at iemand hulp nodig heeft, maar wat als hij dat zelf niet wil?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:13 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jij ziet het niet of iemand hulp nodig heeft?
Zoals ik al zei, VRAAG ik of diegene hulp nodig heeft.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:40 schreef elgringo het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet en dat vraag ik ook niet. Ik vroeg hoe jij kan inschatten of iemand hulp nodig heeft. Jij kan misschien wel vindend at iemand hulp nodig heeft, maar wat als hij dat zelf niet wil?
Iemand waarvan zijn ketting van zijn fiets licht wil niet zeggen dat hij hulp nodig heeft; misschien alleen gereedschap of tijd. Je weet niet of iemand hulp nodig heeft/ wil hebben op basis van wat hij zij aan het doen is. Tenzij je helderziend bent.
Als je een dief ziet een fiets te jatten, en het gaat niet lekker, ga je hem hulp aanbieden?
Als iemand met veel bagage hijgend loopt, ga je hem dan hulp aanbieden?
Stel dat hij een longprobleem heeft en altijd hij hijgt / kortademig is, hij wil zelfstandig zijn en probeert dit altijd waar mogelijk, zou hij het op prijs stellen als je hem gaat helpen?
En dat is wat veel mensen NIET op prijs stellen. Dat zeg ik, als chronisch ziekequote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, VRAAG ik of diegene hulp nodig heeft.
Och wat een onzin, je kunt het altijd vragen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:43 schreef elgringo het volgende:
[..]
En dat is wat veel mensen NIET op prijs stellen. Dat zeg ik, als chronisch zieke
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |