Als ik dat jongetje op zondag zou tegenkomen, dan zou ik hem helpen. Kom ik hem op een andere tegen, dan ben ik aan het werk en heb ik totaal geen tijd. Helaas, zit ik dan aan tijdsschema's en ik heb ik geen tijd voor anderen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:56 schreef FAUSTINO het volgende:
Waarom iedereen gewoon doorloopt niet even vraagt of helpt zo'n kleine moeite... Al eens mee moeten maken tijdens een ongeluk terwijl er iemand met onbekend letsel op de grond lag en er enkel getoeterd en gescholden werd omdat men niet kon doorrijden.
Is het egoïsme? Of teveel moeite? Waar komt zulk gedrag toch vandaan bij zulke mensen? Heb dat
Dat heeft idd veel zin, een band oppompen dat lek isquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:34 schreef motorbloempje het volgende:
gisteren liep ik met de fiets aan de hand naar huis omdat ik een klapband had gehad, en toen stopte er een fietser die een fietspomp bij zich had om te vragen of hij kon helpen
Fijn vond ik dat. Nu lijkt het sowieso alsof de mensen hier in het VK een stuk behulpzamer zijn. Puik.
Ik ben zelfs een keer 's avonds gestopt op een vluchtstrook, met een mega zaklamp en heb een vrouw d'r band verwisselt. Hoefde er niks voor terug en ze was totaal verbaast. Later toch haar gegevens gekregen en heb chocolaatjes en bloemen gekregen, dan krijg je toch echt kippenvel door het helpen van anderen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:34 schreef motorbloempje het volgende:
gisteren liep ik met de fiets aan de hand naar huis omdat ik een klapband had gehad, en toen stopte er een fietser die een fietspomp bij zich had om te vragen of hij kon helpen
Fijn vond ik dat. Nu lijkt het sowieso alsof de mensen hier in het VK een stuk behulpzamer zijn. Puik.
Het had kunnen zijn dat mijn (Frans)ventiel losgedraaid was, natuurlijk. Dan is het een kwestie van oppompen. Het gaat om het gebaar, overigens. Azijnzeiker.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat heeft idd veel zin, een band oppompen dat lek is
Geloof me.. dat komt echt zo goed als nooit voor.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het had kunnen zijn dat mijn (Frans)ventiel losgedraaid was, natuurlijk. Dan is het een kwestie van oppompen. Het gaat om het gebaar, overigens. Azijnzeiker.
Al kan je soms niet geholpen worden het is fijn als iemand het vraagt tenminste zo denk ik dan. In het Oostblok vaker weleens op weg geholpen door de lokale bevolking. Een half dorp dat tegen een vrachtwagen staat te duwen om hem uit de blubber te krijgenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:34 schreef motorbloempje het volgende:
Beetje off-topic, zou er niet tegen kunnen om zo te moeten werkenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:35 schreef kedge het volgende:
[..]
Als ik dat jongetje op zondag zou tegenkomen, dan zou ik hem helpen. Kom ik hem op een andere tegen, dan ben ik aan het werk en heb ik totaal geen tijd. Helaas, zit ik dan aan tijdsschema's en ik heb ik geen tijd voor anderen.
Dat boeit mij dus geen bal of het een leuk knap iemand isquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Geloof me.. dat komt echt zo goed als nooit voor.
Maar het geslacht helpt goed mee dus in jou geval moet je er gewoon lekker gebruik van maken als het kan
Jij niet maar genoeg wel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:47 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Al kan je soms niet geholpen worden het is fijn als iemand het vraagt tenminste zo denk ik dan. In het Oostblok vaker weleens op weg geholpen door de lokale bevolking. Een half dorp dat tegen een vrachtwagen staat te duwen om hem uit de blubber te krijgen
[..]
Beetje off-topic, zou er niet tegen kunnen om zo te moeten werken
[..]
Dat boeit mij dus geen bal of het een leuk knap iemand is
Nouja het is de een of ander. Dan is de keuze simpel gemaakt. Dat jongetje krijgt aandacht van z'n ouders en mijn werknemers en hun bankrekening van mij.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:47 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
[..]
Beetje off-topic, zou er niet tegen kunnen om zo te moeten werken
[..]
Kom van de scheepvaart af iemand laten staan in die branche word je niet meer geholpen. Ga nu de kant van de non-profit opzoeken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:01 schreef kedge het volgende:
[..]
Nouja het is de een of ander. Dan is de keuze simpel gemaakt. Dat jongetje krijgt aandacht van z'n ouders en mijn werknemers en hun bankrekening van mij.
Zou persoonlijk zelf heel veel op kunnen noemen om het dan ook maar niet meer te doen. Punt is gewoon zou ik er op dat moment hebben gestaan zou ik ingrijpen en er zijn met mij vast ook mensen die zouden helpen met geweld is het gewoon enorm moeilijk om iets te kunne doen zonder zelf in de problemen te komen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:08 schreef Nies het volgende:
Sinds dat op mijn twintigste mijn gezicht is verbouwd door een ex-vriendje op een propvol station en niemand die wat deed, en vervolgens twee jaar later mijn moeder doodging en ik, letterlijk, alleen op de wereld was en ook iedereen mij liet stikken zal het mij ook aan mij reet roesten.
Red je maar lekker met je kapotte fiets. Ik mag de mijne ook zelf fixen, toedelokie en red je er mee.
Inderdaad niet erg menslievend, en het interesseert me geen ruk.
Zit je je opzettelijk dom te houden? Jij hebt werkelijk geen idee hoe klein jouw reactie was?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is geen trollen, hij liep ook door net zoals die anderen, wilde ik alleen even aangeven.
het was om een punt te bewijzen, dat die anderen misschien ook doorliepen omdat ze misschien ook andere dingen moesten doen voordat ze hem konden helpen. is dat nou zo moeilijk te begrijpen of moet ik alles meteen op tafel gooien?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:39 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Zit je je opzettelijk dom te houden? Jij hebt werkelijk geen idee hoe klein jouw reactie was?
Maanvis, zo af en toe post je een pareltje. Maar die gaan gewoon verloren in de onzin berichten die je voor de rest post.
Jij zoekt gewoon onrealistische mogelijkheden uit. Of is het logisch om aan te nemen dat hen allemaal de auto 5 meter verderop hebben en terug gaan lopen (wat ze blijkbaar niet hebben gedaan). Ze liepen gewoon door en komen niet terug. Wat zijn dit voor redenaties manquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het was om een punt te bewijzen, dat die anderen misschien ook doorliepen omdat ze misschien ook andere dingen moesten doen voordat ze hem konden helpen. is dat nou zo moeilijk te begrijpen of moet ik alles meteen op tafel gooien?
De één wil niet dat z'n auto vies wordt, de ander ziet het jongetje niet, de ander heeft haast, etc.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Jij zoekt gewoon onrealistische mogelijkheden uit. Of is het logisch om aan te nemen dat hen allemaal de auto 5 meter verderop hebben en terug gaan lopen (wat ze blijkbaar niet hebben gedaan). Ze liepen gewoon door en komen niet terug. Wat zijn dit voor redenaties man
Jij kan echt alles wat krom is recht lullen hequote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De één wil niet dat z'n auto vies wordt, de ander ziet het jongetje niet, de ander heeft haast, etc.
Allemaal valide redenen om het jongetje niet te helpen op dat moment. De moraal is dat je de wereld niet moet haten omdat je er zelf een te negatieve kijk op hebt.
Be the change you want to see in the world.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:08 schreef Nies het volgende:
Sinds dat op mijn twintigste mijn gezicht is verbouwd door een ex-vriendje op een propvol station en niemand die wat deed, en vervolgens twee jaar later mijn moeder doodging en ik, letterlijk, alleen op de wereld was en ook iedereen mij liet stikken zal het mij ook aan mij reet roesten.
Red je maar lekker met je kapotte fiets. Ik mag de mijne ook zelf fixen, toedelokie en red je er mee.
Inderdaad niet erg menslievend, en het interesseert me geen ruk.
Dat is ook wel een manier om te doen alsof mensen die veel onrecht is aangedaan niet genoeg moeite meer doen voor de wereld terwijl ze gewoon zovaak teleurgesteld zijn door die wereld dat ze dat niet meer willen/kunnen psychisch gezien.. Je hebt een punt en de spreuk is mooi maar zoiets is niet echt redelijk om toe te willen passen op mensen zoals haar die veel nare situaties hebben meegemaakt.. wel op de gemiddelde mens die wat minder pech heeft gehad en kan daarom ook best een goed levensmotto zijn imo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:43 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Be the change you want to see in the world.
Eens.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dat is ook wel een manier om te doen alsof mensen die veel onrecht is aangedaan niet genoeg moeite meer doen voor de wereld terwijl ze gewoon zovaak teleurgesteld zijn door die wereld dat ze dat niet meer willen/kunnen psychisch gezien.. Je hebt een punt en de spreuk is mooi maar zoiets is niet echt redelijk om toe te willen passen op mensen zoals haar die veel nare situaties hebben meegemaakt.. wel op de gemiddelde mens die wat minder pech heeft gehad en kan daarom ook best een goed levensmotto zijn imo.
Dat is puur gemakzucht; het motto "ik vind het heel goed, zolang ik er maar geen moeite voor hoef te doen" is de reden achter het feit dat de wereld een zooitje is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dat is ook wel een manier om te doen alsof mensen die veel onrecht is aangedaan niet genoeg moeite meer doen voor de wereld terwijl ze gewoon zovaak teleurgesteld zijn door die wereld dat ze dat niet meer willen/kunnen psychisch gezien.. Je hebt een punt en de spreuk is mooi maar zoiets is niet echt redelijk om toe te willen passen op mensen zoals haar die veel nare situaties hebben meegemaakt.. wel op de gemiddelde mens die wat minder pech heeft gehad en kan daarom ook best een goed levensmotto zijn imo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |