abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117828533
O+ gisteren liep ik met de fiets aan de hand naar huis omdat ik een klapband had gehad, en toen stopte er een fietser die een fietspomp bij zich had om te vragen of hij kon helpen O+

Fijn vond ik dat. Nu lijkt het sowieso alsof de mensen hier in het VK een stuk behulpzamer zijn. Puik.
Ja doei.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:35:40 #52
350968 kedge
cicatrix manet
pi_117828605
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:56 schreef FAUSTINO het volgende:

Waarom iedereen gewoon doorloopt niet even vraagt of helpt zo'n kleine moeite... Al eens mee moeten maken tijdens een ongeluk terwijl er iemand met onbekend letsel op de grond lag en er enkel getoeterd en gescholden werd omdat men niet kon doorrijden.

Is het egoïsme? Of teveel moeite? Waar komt zulk gedrag toch vandaan bij zulke mensen? Heb dat
Als ik dat jongetje op zondag zou tegenkomen, dan zou ik hem helpen. Kom ik hem op een andere tegen, dan ben ik aan het werk en heb ik totaal geen tijd. Helaas, zit ik dan aan tijdsschema's en ik heb ik geen tijd voor anderen.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_117828785
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:34 schreef motorbloempje het volgende:
O+ gisteren liep ik met de fiets aan de hand naar huis omdat ik een klapband had gehad, en toen stopte er een fietser die een fietspomp bij zich had om te vragen of hij kon helpen O+

Fijn vond ik dat. Nu lijkt het sowieso alsof de mensen hier in het VK een stuk behulpzamer zijn. Puik.
Dat heeft idd veel zin, een band oppompen dat lek is :P
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:39:27 #54
350968 kedge
cicatrix manet
pi_117828824
quote:

Ik ben zelfs een keer 's avonds gestopt op een vluchtstrook, met een mega zaklamp en heb een vrouw d'r band verwisselt. Hoefde er niks voor terug en ze was totaal verbaast. Later toch haar gegevens gekregen en heb chocolaatjes en bloemen gekregen, dan krijg je toch echt kippenvel door het helpen van anderen.
pi_117828836
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat heeft idd veel zin, een band oppompen dat lek is :P
Het had kunnen zijn dat mijn (Frans)ventiel losgedraaid was, natuurlijk. Dan is het een kwestie van oppompen. Het gaat om het gebaar, overigens. Azijnzeiker.
Ja doei.
pi_117828943
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het had kunnen zijn dat mijn (Frans)ventiel losgedraaid was, natuurlijk. Dan is het een kwestie van oppompen. Het gaat om het gebaar, overigens. Azijnzeiker.
Geloof me.. dat komt echt zo goed als nooit voor.
Maar het geslacht helpt goed mee dus in jou geval moet je er gewoon lekker gebruik van maken als het kan :)
pi_117829195
quote:

Al kan je soms niet geholpen worden het is fijn als iemand het vraagt tenminste zo denk ik dan. In het Oostblok vaker weleens op weg geholpen door de lokale bevolking. Een half dorp dat tegen een vrachtwagen staat te duwen om hem uit de blubber te krijgen _O_

quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:35 schreef kedge het volgende:

[..]

Als ik dat jongetje op zondag zou tegenkomen, dan zou ik hem helpen. Kom ik hem op een andere tegen, dan ben ik aan het werk en heb ik totaal geen tijd. Helaas, zit ik dan aan tijdsschema's en ik heb ik geen tijd voor anderen.
Beetje off-topic, zou er niet tegen kunnen om zo te moeten werken :X
quote:
6s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:42 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Geloof me.. dat komt echt zo goed als nooit voor.
Maar het geslacht helpt goed mee dus in jou geval moet je er gewoon lekker gebruik van maken als het kan :)
Dat boeit mij dus geen bal of het een leuk knap iemand is :')
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_117829592
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:47 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Al kan je soms niet geholpen worden het is fijn als iemand het vraagt tenminste zo denk ik dan. In het Oostblok vaker weleens op weg geholpen door de lokale bevolking. Een half dorp dat tegen een vrachtwagen staat te duwen om hem uit de blubber te krijgen _O_

[..]

[..]

Dat boeit mij dus geen bal of het een leuk knap iemand is :')
Jij niet maar genoeg wel.
Ik zie elke dag wel mensen met een fiets aan de hand lopen... soms lekke band oid. maar kan ook gewoon omdat ze willen lopen ofzo.

Het hangt zeker af van de persoon.
Maar het hangt ook van de buurt en tijdstip af.

Als vrouw zal je denk ik niet snel zoiets aanbieden wanneer het donker is aan een volwassen man die er van de buitenkant wat minder lief uitziet.
pi_117829800
Zoiets had ik laatst ook een keer, kom ik na werktijd bij het tankstation nog ff de bus voltanken. Ik zag in mijn ooghoek een dame van een jaar of 20 staan, aan het bellen.

Ik tank rustig de bus vol, duurt wel ff met die grote tank. Op het moment dat ik naar binnen liep zag ik dat ze een lekke band had, sta een paar minuten in de rij voordat ik kan betalen. Toen ik weer naar buiten liep stond ze er nog, een beetje sip kijkend, dus heb ik maar het thuiskomertje eronder gezet terwijl 10 man stonden te kijken. :')

Baal nog steeds dat ik niet ben ingegaan op haar aanbod of ze wat voor me kon kopen oid, een drankje in de stad was namelijk wel leuk geweest.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:01:13 #60
350968 kedge
cicatrix manet
pi_117830007
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:47 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

[..]

[..]
Nouja het is de een of ander. Dan is de keuze simpel gemaakt. Dat jongetje krijgt aandacht van z'n ouders en mijn werknemers en hun bankrekening van mij.
pi_117830437
Sinds dat op mijn twintigste mijn gezicht is verbouwd door een ex-vriendje op een propvol station en niemand die wat deed, en vervolgens twee jaar later mijn moeder doodging en ik, letterlijk, alleen op de wereld was en ook iedereen mij liet stikken zal het mij ook aan mij reet roesten.
Red je maar lekker met je kapotte fiets. Ik mag de mijne ook zelf fixen, toedelokie en red je er mee.
Inderdaad niet erg menslievend, en het interesseert me geen ruk.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_117831087
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:01 schreef kedge het volgende:

[..]

Nouja het is de een of ander. Dan is de keuze simpel gemaakt. Dat jongetje krijgt aandacht van z'n ouders en mijn werknemers en hun bankrekening van mij.
Kom van de scheepvaart af iemand laten staan in die branche word je niet meer geholpen. Ga nu de kant van de non-profit opzoeken.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:08 schreef Nies het volgende:
Sinds dat op mijn twintigste mijn gezicht is verbouwd door een ex-vriendje op een propvol station en niemand die wat deed, en vervolgens twee jaar later mijn moeder doodging en ik, letterlijk, alleen op de wereld was en ook iedereen mij liet stikken zal het mij ook aan mij reet roesten.
Red je maar lekker met je kapotte fiets. Ik mag de mijne ook zelf fixen, toedelokie en red je er mee.
Zou persoonlijk zelf heel veel op kunnen noemen om het dan ook maar niet meer te doen. Punt is gewoon zou ik er op dat moment hebben gestaan zou ik ingrijpen en er zijn met mij vast ook mensen die zouden helpen met geweld is het gewoon enorm moeilijk om iets te kunne doen zonder zelf in de problemen te komen.

En let op al geloof je het niet ben zelf bij een burenruzie in gijzeling genomen geweest en probeerde op gepaste wijze de gemoederen weer rustig te krijgen heb geluk gehad echter dan nog laat ik mijn leven niet leiden door die incidenten.

Dat van je moeder is enorm rottig en daar kan hoeven we het niet over te hebben hoe jij je gevoeld moet hebben ook dan vind ik toch dat er mensen mogen zijn wie jou met je verdriet proberen te ondersteunen dat er niemand was is meer dan pijnlijk.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_117832510
Ik vind je instelling wél bewonderingswaardig. Denk dat je er ook heel veel voldoening uit kunt halen.
Aan mij is het helaas niet meer besteed.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_117833487
Ik kan het ook niet aanzien... Ik help of vraag of ik even zal helpen. Ik snap werkelijk niet dat mensen iemand die van een fiets af kukel of een ongeluk heeft gehad laten hoor wat het is.
Toen ik aan gereden werd stopte er behalve de dader niemand.
Toen er voor me iemand op de snelweg over de kop vloog stopte er niemand. Behalve ik... sta ik daar in mijn uppie iemand te helpen... En ieder een rijdt door. Ik snap het werkelijk niet.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:39:22 #65
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117835783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Is geen trollen, hij liep ook door net zoals die anderen, wilde ik alleen even aangeven.
Zit je je opzettelijk dom te houden? Jij hebt werkelijk geen idee hoe klein jouw reactie was?

Maanvis, zo af en toe post je een pareltje. Maar die gaan gewoon verloren in de onzin berichten die je voor de rest post.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:43:23 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117836033
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:39 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Zit je je opzettelijk dom te houden? Jij hebt werkelijk geen idee hoe klein jouw reactie was?

Maanvis, zo af en toe post je een pareltje. Maar die gaan gewoon verloren in de onzin berichten die je voor de rest post.
het was om een punt te bewijzen, dat die anderen misschien ook doorliepen omdat ze misschien ook andere dingen moesten doen voordat ze hem konden helpen. is dat nou zo moeilijk te begrijpen of moet ik alles meteen op tafel gooien?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:01:15 #67
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117837189
Ik reed een keer in een straat en een stuk voor mij een auto en daarvoor een bejaarde man op de fiets. Die man viel opeens om en ik zette meteen mijn auto aan de kant om uit te stappen maar toen kwamen er al van 5 kanten mensen aan gerennen. Dat was wel mooi om te zien, zo behulpzaam.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:06:13 #68
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117837518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het was om een punt te bewijzen, dat die anderen misschien ook doorliepen omdat ze misschien ook andere dingen moesten doen voordat ze hem konden helpen. is dat nou zo moeilijk te begrijpen of moet ik alles meteen op tafel gooien?
Jij zoekt gewoon onrealistische mogelijkheden uit. Of is het logisch om aan te nemen dat hen allemaal de auto 5 meter verderop hebben en terug gaan lopen (wat ze blijkbaar niet hebben gedaan). Ze liepen gewoon door en komen niet terug. Wat zijn dit voor redenaties man
we dan
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:10:52 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117837817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Jij zoekt gewoon onrealistische mogelijkheden uit. Of is het logisch om aan te nemen dat hen allemaal de auto 5 meter verderop hebben en terug gaan lopen (wat ze blijkbaar niet hebben gedaan). Ze liepen gewoon door en komen niet terug. Wat zijn dit voor redenaties man
De één wil niet dat z'n auto vies wordt, de ander ziet het jongetje niet, de ander heeft haast, etc.
Allemaal valide redenen om het jongetje niet te helpen op dat moment. De moraal is dat je de wereld niet moet haten omdat je er zelf een te negatieve kijk op hebt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:13:26 #70
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117837976
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De één wil niet dat z'n auto vies wordt, de ander ziet het jongetje niet, de ander heeft haast, etc.
Allemaal valide redenen om het jongetje niet te helpen op dat moment. De moraal is dat je de wereld niet moet haten omdat je er zelf een te negatieve kijk op hebt.
Jij kan echt alles wat krom is recht lullen he :D moet zeggen best nog geweldig opzich hehe. Feit is dat TS hielp en de rest niet en jij wil daar nog een negatieve wending aangeven. En dan stellen dat de rest er een negatieve kijk op heeft terwijl die niet geholpen hebben (om welke redenen dan ook). Het gaat er juist om dat iedereen toch wel even normaal gesproken 5 minuten tijd kan hebben voor zoiets. Echt niet iedereen is in die 5 minuten naar het werk ofzo. Ik begrijp je punt wel maar het is een onderdeel van het antwoord op de vraag waarom die anderen niet hielpen en dat staat helemaal los van jouw rare (negatieve en onterechte) reactie op het feit dat TS wel hielp

En veel duidelijker dan dit kan ik het niet maken denk ik
we dan
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:18:15 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117838228
maar hoezo 'niemand helpt een ander' dan?
http://www.opgevenisgeenoptie.nl/
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:43:02 #72
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_117839270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:08 schreef Nies het volgende:
Be the change you want to see in the world.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:50:31 #73
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117839522
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:43 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Be the change you want to see in the world.
Dat is ook wel een manier om te doen alsof mensen die veel onrecht is aangedaan niet genoeg moeite meer doen voor de wereld terwijl ze gewoon zovaak teleurgesteld zijn door die wereld dat ze dat niet meer willen/kunnen psychisch gezien.. Je hebt een punt en de spreuk is mooi maar zoiets is niet echt redelijk om toe te willen passen op mensen zoals haar die veel nare situaties hebben meegemaakt.. wel op de gemiddelde mens die wat minder pech heeft gehad en kan daarom ook best een goed levensmotto zijn imo.
we dan
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:03:15 #74
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_117839947
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Dat is ook wel een manier om te doen alsof mensen die veel onrecht is aangedaan niet genoeg moeite meer doen voor de wereld terwijl ze gewoon zovaak teleurgesteld zijn door die wereld dat ze dat niet meer willen/kunnen psychisch gezien.. Je hebt een punt en de spreuk is mooi maar zoiets is niet echt redelijk om toe te willen passen op mensen zoals haar die veel nare situaties hebben meegemaakt.. wel op de gemiddelde mens die wat minder pech heeft gehad en kan daarom ook best een goed levensmotto zijn imo.
Eens.
pi_117841261
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Dat is puur gemakzucht; het motto "ik vind het heel goed, zolang ik er maar geen moeite voor hoef te doen" is de reden achter het feit dat de wereld een zooitje is.

Als Gandhi het kon kan iedereen het; kwestie van willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')