abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:41:05 #256
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_117923002
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nog meer borreltafelwijsheden in de aanbieding?
Als het anders is dan hoor ik het graag van je. Ik heb nog nooit een aanspraak gemaakt op andermans geld en zal dat ook nooit hoeven doen. Ik neem er ook geen aanstoot aan als een loser onder een brug moet slapen. Liever dat dan dat hij van mijn geld een een rijtjeshuis woont.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:41:38 #257
379943 Paper_Tiger
pi_117923015
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Stupide nazi-vergelijkingen zijn inderdaad niet normaal in een serieus forum.
Probeer het eens op inhoud in plaats van met domme plaatjes of borreltafelwijsheden aub.
Ik heb jou ook nog nooit weten te betrappen op inhoud nu we het er toch over hebben.
pi_117923024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als het anders is dan hoor ik het graag van je. Ik heb nog nooit een aanspraak gemaakt op andermans geld en zal dat ook nooit hoeven doen. Ik neem er ook geen aanstoot aan als een loser onder een brug moet slapen. Liever dat dan dat hij van mijn geld een een rijtjeshuis woont.
En jij hebt ook geen contracten en bent blijkbaar nooit naar school gegaan, dat is heel mooi voor jou maar met de echte wereld heeft het niet zoveel te maken.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:42:22 #259
379943 Paper_Tiger
pi_117923033
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En jij hebt ook geen contracten en bent blijkbaar nooit naar school gegaan, dat is heel mooi voor jou maar met de echte wereld heeft het niet zoveel te maken.
Niet met jouw echte wereld nee.
pi_117923034
quote:

[..]

Ik heb jou ook nog nooit weten te betrappen op inhoud nu we het er toch over hebben.
Dat zal dan aan jou liggen :).

Maar goed, terug op topic.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:42:41 #261
13368 NiGeLaToR
pi_117923041
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan nog moet je er behoorlijk wat moeite voor doen. Het percentage dat daadwerkelijk boven de 50% zit is niet zo heel erg groot.
Doodgaan en geen directe erfgenamen hebben maakt het wel vrij goed mogelijk eventueel.
Toch zou je zelfs zonder loonbelasting een heel eind kunnen komen, als je bijvoorbeeld een auto koopt en hier in rijdt, dan is meer dan 50% van de kosten die je maakt aan belastingen. Of als je je telefoon op laadt, (energie)belastingen zijn inmiddels ook al meer dan de helft van de prijs van stroom.

En als je dan met je netto verdiende geld naar de super gaat, kost het je weer 21% btw. Helemaal eenduidige kun je het niet stellen, maar over de hele linie betaal je nogal wat belastingen. Sommige kun je zelf 'kiezen' door wel of niet te consumeren of te -minderen, maar veel ook niet.

Overigens vind ik vooral het gebler in m'n linkeroor over betalen naar inkomen buitengewoon triest - mijn loonstrook staat vol met procentuele inhoudingen op basis van m'n bruto salaris. Werkgeverspremies ziektekosten (naast wat ik zelf moet betalen aan verzekeringen), pensioenpremies, WGA / WIA hiaat verzekeringen omdat als je meer dan modaal verdient je geen dekking meer hebt van ons prachtige 'vangnet' en zo verder. Maarja, ik mag wel m'n hypotheekrente aftrekken, maar das natuurlijk mega oneerlijk voor scheefhurende mensen met een uitkeringkje :+

Je zou er haast rechts van gaan stemmen als je een baan hebt he? ;)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:42:48 #262
379943 Paper_Tiger
pi_117923045
Rijk zijn is fijn....
pi_117923291
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niet met jouw echte wereld nee.
Ik krijg sterk de indruk dat jij lijdt aan een overmatige drang jouw eigen waarneming te projecteren op anderen en dan te verklaren dat dat de echte wereld is.
pi_117923358
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:42 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Toch zou je zelfs zonder loonbelasting een heel eind kunnen komen, als je bijvoorbeeld een auto koopt en hier in rijdt, dan is meer dan 50% van de kosten die je maakt aan belastingen. Of als je je telefoon op laadt, (energie)belastingen zijn inmiddels ook al meer dan de helft van de prijs van stroom.
De meeste mensen schaffen niet jaarlijks een auto aan ;). Doe je dat wel dan doe je inderdaad je best om veel belasting te betalen.
quote:
En als je dan met je netto verdiende geld naar de super gaat, kost het je weer 21% btw.
Als je enkel bier en wijn koopt daar wel maar het meeste valt onder het lage BTW-tarief.
Een groot deel van de uitgaven voor een huishouden betreft vaak de financiering van het wonen, daar is juist sprake van een hypotheek waar je geen belasting over betaalt en waarvan je de rente dan ook nog eens af mag trekken.

quote:
Helemaal eenduidige kun je het niet stellen, maar over de hele linie betaal je nogal wat belastingen. Sommige kun je zelf 'kiezen' door wel of niet te consumeren of te -minderen, maar veel ook niet.
Het roepen van een percentage van boven de 50% zonder nadere onderbouwing is dan ook wat gezocht lijkt me ;). Het zal best voorkomen natuurlijk maar je moet er wel je best voor doen.
quote:
Overigens vind ik vooral het gebler in m'n linkeroor over betalen naar inkomen buitengewoon triest - mijn loonstrook staat vol met procentuele inhoudingen op basis van m'n bruto salaris. Werkgeverspremies ziektekosten (naast wat ik zelf moet betalen aan verzekeringen), pensioenpremies, WGA / WIA hiaat verzekeringen omdat als je meer dan modaal verdient je geen dekking meer hebt van ons prachtige 'vangnet' en zo verder. Maarja, ik mag wel m'n hypotheekrente aftrekken, maar das natuurlijk mega oneerlijk voor scheefhurende mensen met een uitkeringkje :+
Toevallig zijn het juist de groepen rond modaal die naar verhouding de hoogste belastingdruk hebben. Ergens ook wel logisch, de groepen er boven en er onder hebben een redelijk sterke lobby en partijen achter zich staan. En rondom modaal valt ook het meeste te halen.
quote:
Je zou er haast rechts van gaan stemmen als je een baan hebt he? ;)
Ach, rechts in Nederland is de babyboombelangenclub VVD gecombineerd met de moslimhaters van de PVV. Of die je nu vooruit gaan helpen...
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:26:30 #265
379943 Paper_Tiger
pi_117924077
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik krijg sterk de indruk dat jij lijdt aan een overmatige drang jouw eigen waarneming te projecteren op anderen en dan te verklaren dat dat de echte wereld is.
Ik ben het met je eens dat als de meerderheid ervoor kiest om op kosten van een ander te willen leven dat de echte wereld is...
  FOK!fotograaf zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:51:33 #266
13368 NiGeLaToR
pi_117926388
quote:
10s.gif [b]Op zaterdag 13 oktober 2012 11:59 schreef 99.999

Als je enkel bier en wijn koopt daar wel maar het meeste valt onder het lage BTW-tarief.
Een groot deel van de uitgaven voor een huishouden betreft vaak de financiering van het wonen, daar is juist sprake van een hypotheek waar je geen belasting over betaalt en waarvan je de rente dan ook nog eens af mag trekken.

Ik betaal mijn hypotheek toevallig van netto verdiend geld en mag hier weer een stukje - het rente deel - van aftrekken. Ik krijg dus niets, maar betaal iets minder belasting.
Begrijp niet wat je bedoelt dat ik geen belasting over de hypotheek betaal - mijn aflossing is niet aftrekbaar.
In verhouding tot wat we afdragen aan belastingen is de aftrek maar een klein deel daar van.

quote:
Het roepen van een percentage van boven de 50% zonder nadere onderbouwing is dan ook wat gezocht lijkt me ;). Het zal best voorkomen natuurlijk maar je moet er wel je best voor doen.

Het staat je dan ook vrij om maximaal te profiteren van regelingen die er zijn, maar dat laat onverlet dat het geen mythe is dat de hogere inkomens gewoon de meeste belasting betalen.

quote:
Toevallig zijn het juist de groepen rond modaal die naar verhouding de hoogste belastingdruk hebben. Ergens ook wel logisch, de groepen er boven en er onder hebben een redelijk sterke lobby en partijen achter zich staan. En rondom modaal valt ook het meeste te halen.

Ik meen me nog een aantal CBS staatjes te herrinneren die je tegenspreken: pas als je veelvoud boven modaal zit maakt het niet meer uit en wordt de belastingdruk liniair.
Overigens is je lobby-opmerking merkwaardig; je doelt op een verhoudinggewijs piepklein groepje mensen die van oudsher al de overgrote bijdrage aan de schatkist doen. Dat ze ondanks de 52% belasting over het overgrote deel van hun inkomen dan alsnog best wat geld overhouden is dan toch geen schande?

quote:
Ach, rechts in Nederland is de babyboombelangenclub VVD gecombineerd met de moslimhaters van de PVV. Of die je nu vooruit gaan helpen...
Ben geen babyboomer, maar vind op dit moment de VVD wel het minst erg. Enoge minpunt is de starre houding mbt HRA - maar liever dat dan zo'n populistische strafkamp maatregel van links om iedereen boven modaal te 'straffen' voor hun reeds riante bijdrage aan de zorgstaat :')
Het zal je wellicht niet verbazen dat ons huishouden boven modaal verdient :+
pi_117931216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat was er niet normaal aan. Moeten we de macht van grote groepen dommen mensen dan niet vrezen?
Jij gelooft niet in democratie?
quote:

[..]

Is dat representatief voor het libertarisme (de stroming waar jij het afgelopen half jaar reclame voor maakte en wat blijkbaar de reden was dat jij hier forumlid bent geworden) met uitzondering van het sociaal libertarisme?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_117931438
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:51 schreef NiGeLaToR het volgende:

Het staat je dan ook vrij om maximaal te profiteren van regelingen die er zijn, maar dat laat onverlet dat het geen mythe is dat de hogere inkomens gewoon de meeste belasting betalen.
Relatief gezien betalen de rijken echt niet de meeste belasting maar betalen de modaal 'verdienende' Nederlanders de meeste belasting. Zij hebben geen recht op subsidies, pompen het grootste deel van hun inkomen direct weer terug in de economie (in plaats van het op te potten, te beleggen enz.) en hebben geen trucjes of veel minder trucjes om hun belastingdruk te verlagen (nep-BV's, geld naar het buitenland loodsen waar een bankgeheim wordt gehanteerd, dat soort zaken).
Voor diegenen die niet begrijpen waarom ik "verdienende" tussen aanhalingstekens plaats: er is een matige correlatie tussen iemands verdienste en iemands salaris, we zouden eigen een ander woord hiervoor moeten gebruiken.

Kan iedereen die de VVD napraat alsjeblieft ophouden met die domme leus dat de X% rijkste Nederlanders al 100-X% van 1 soort belasting betalen? Als je veel meer dan 100-X% van het nationale inkomen hebt dan is er weinig reden om medelijden met die krokodillentranen te hebben? ;)
Ik gebruik hier maar even X aangezien de VVD is opgeschoven van 10 en 90 (paar campagnes geleden) via 20 en 80 (twee campagnes geleden) naar 30 en 70 (vorige campagne). De reden zal wel duidelijk zijn zeker? Steeds proberen een iets minder welvarende groep aan te trekken om meer stemmen te krijgen. Ik ben benieuwd of dat de VVD de volgende campagne 60 en 40 gaat gebruiken. Grappig en tragisch tegelijk. Tragisch omdat zoveel mensen er in trappen.
#NoDAPL
pi_117931564
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:51 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ik betaal mijn hypotheek toevallig van netto verdiend geld en mag hier weer een stukje - het rente deel - van aftrekken. Ik krijg dus niets, maar betaal iets minder belasting.
Procentueel drukt het je percentage betaalde belasting wel behoorlijk ;).
quote:
Begrijp niet wat je bedoelt dat ik geen belasting over de hypotheek betaal - mijn aflossing is niet aftrekbaar.
Dat je er geen BTW oid over betaalt terwijl het wel een groot deel van je 'consumtpie' is
quote:
In verhouding tot wat we afdragen aan belastingen is de aftrek maar een klein deel daar van.
Aftrekposten hebben wel degelijk een significant effect op wat je uiteindelijk afdraagt.
quote:
[..]

In absolute zin per huishouden zeker. Procentueel naar inkomen is het de vraag of je stelling klopt en het ging mij ook vooral om het roepen van die '50 %' dat getal is voor mij namelijk op z'n minst wat twijfelachtig...

[..]
quote:
Ik meen me nog een aantal CBS staatjes te herrinneren die je tegenspreken: pas als je veelvoud boven modaal zit maakt het niet meer uit en wordt de belastingdruk liniair.
Ik heb ook andere staatjes voorbij zien komen.
quote:
Overigens is je lobby-opmerking merkwaardig; je doelt op een verhoudinggewijs piepklein groepje mensen die van oudsher al de overgrote bijdrage aan de schatkist doen. Dat ze ondanks de 52% belasting over het overgrote deel van hun inkomen dan alsnog best wat geld overhouden is dan toch geen schande?
Een schande is het zeker niet. Net zoals steun voor minderbedeelden ook geen schande is.
quote:
[..]

Ben geen babyboomer, maar vind op dit moment de VVD wel het minst erg. Enoge minpunt is de starre houding mbt HRA
Een partij die zo vol enthousiasme in een verbond met een PVV en SGP duikt valt bij mij al snel af :P. De tijd dat het een liberale club was is lang vervlogen.
quote:
- maar liever dat dan zo'n populistische strafkamp maatregel van links om iedereen boven modaal te 'straffen' voor hun reeds riante bijdrage aan de zorgstaat :')
Ach de VVD doet daar natuurlijk net zo hard aan mee. Ook in de begrotingspakketten met een zeer stevig VVD-stempel draait het grotendeels om lastenverzwaringen en ook bij de VVD komen die voor het grootste deel gewoon bij de werkende mensen vandaan. Leuk zo'n romantisch beeld van je clubje maar of het klopt ;)...
quote:
Het zal je wellicht niet verbazen dat ons huishouden boven modaal verdient :+
Oh, maar dat doen mijn huishouden ook. Het gaat mij er gewoon om dat ik het niet zo heb op zomaar wat roepen vanaf de borreltafel.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:00:03 #270
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117931684
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:20 schreef ssebass het volgende:

[..]

Meer dan 50% dat lees je goed. Dat is niet alleen inkomstenbelasting dus.
En sociale mensen betalen dat niet?
Ik vind het al met al een volstrekt belachelijke manier van je mening verkondigen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:30:42 #271
379943 Paper_Tiger
pi_117932425
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij gelooft niet in democratie?

[..]

Is dat representatief voor het libertarisme (de stroming waar jij het afgelopen half jaar reclame voor maakte en wat blijkbaar de reden was dat jij hier forumlid bent geworden) met uitzondering van het sociaal libertarisme?
Ik geloof niet dat de gecumuleerde onwetendheid van het stemvolk leidt een verstandige beslissing. Ik geloof allen in democratie op kleine schaal. Ik geloof ook niet in het gedwongen delen van welvaart. Welvaart moet je verdienen. Het is leuk voor een loser als hij wordt geholpen maar ik ben het niet eens met de vorm van hulp die de staat verstrekt. Als ik moet kiezen tussen gedwongen geld afstaan of een loser onder een brug laten slapen kies ik zonder uitzondering voor dat laatste....
pi_117933231
Beantwoord alsjeblieft ook mijn tweede vraag nog even. Is dat representatief voor het libertarisme? Het lijkt er op van wel aangezien het libertarisme toch in essentie pleit voor het afbreken van heel het politieke bestel en de terugkeer naar een nachtwakersstaat (wel politie en justitie en dus ook recht maar niets meer dan dat)?

Ik denk niet dat er een alternatief is voor de democratie. Is de democratie perfect? Nee, verre van. Het is wel het minst schadelijke alternatief. Het volk blijft tevreden zolang het adequaat wordt vertegenwoordigd, elke burger kan zelf het bestuur controleren of zelf bestuurder worden (onder de voorwaarde dat hij voldoende bekwaam wordt geacht door de mensen die reeds politiek actief zijn, gelukkig maar ;)) en het stelsel optimaliseert de kans dat er daadwerkelijk rekening wordt gehouden met de belangen van het volk. Een nadeel is dat er soms te weinig rekening wordt gehouden met de langetermijnbelangen, dat is een offer maar een offer wat zeker opweegt tegen alle voordelen van de democratie.
#NoDAPL
  FOK!fotograaf zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:14:16 #273
13368 NiGeLaToR
pi_117933580
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Relatief gezien betalen de rijken echt niet de meeste belasting maar betalen de modaal 'verdienende' Nederlanders de meeste belasting. Zij hebben geen recht op subsidies, pompen het grootste deel van hun inkomen direct weer terug in de economie (in plaats van het op te potten, te beleggen enz.) en hebben geen trucjes of veel minder trucjes om hun belastingdruk te verlagen (nep-BV's, geld naar het buitenland loodsen waar een bankgeheim wordt gehanteerd, dat soort zaken).
Voor diegenen die niet begrijpen waarom ik "verdienende" tussen aanhalingstekens plaats: er is een matige correlatie tussen iemands verdienste en iemands salaris, we zouden eigen een ander woord hiervoor moeten gebruiken.

Kan iedereen die de VVD napraat alsjeblieft ophouden met die domme leus dat de X% rijkste Nederlanders al 100-X% van 1 soort belasting betalen? Als je veel meer dan 100-X% van het nationale inkomen hebt dan is er weinig reden om medelijden met die krokodillentranen te hebben? ;)
Ik gebruik hier maar even X aangezien de VVD is opgeschoven van 10 en 90 (paar campagnes geleden) via 20 en 80 (twee campagnes geleden) naar 30 en 70 (vorige campagne). De reden zal wel duidelijk zijn zeker? Steeds proberen een iets minder welvarende groep aan te trekken om meer stemmen te krijgen. Ik ben benieuwd of dat de VVD de volgende campagne 60 en 40 gaat gebruiken. Grappig en tragisch tegelijk. Tragisch omdat zoveel mensen er in trappen.
Weinig met VVD te maken in mijn beleving, maar meer met wat de 'sociale' partijen beweren wat sociaal is.
Het percentage trucje wat je gebruikt werkt wellicht voor mensen met weinig financieel en wiskundig inzicht, maar ieder ander snapt best dat als iemand die 100.000 euro bruto verdient en dan daar 35.000,- van kwijt is aan directe belastingen dat dit best ok is als iemand die 30.000 euro verdient hooguit 5.000,- direct belastingen afdraagt. Even los van toeslagen en al. Bruto verdien je 3 x meer, netto betaal je 7x meer.
Zo werkt ons nivilerende systeem toch echt, wellicht behalve als je tot die piepkleine groep behoort die zichzelf via handige bedrijfsconstructies kam voorzien van vermogen - voor de rest gaat het gewoon nivilerenderwijs :) onwijs sociaal vind ik dat, zeker omdat ik ook geen toeslagen kan genieten en geen volledig pensioen of dekking voor risico bij ontslag heb - dat betaal ik ook allemaal zelf.

Dus als links roept dat de 'rijken' aangepakt moeten worden dan kijk ik maar mijn eigen situatie en denk ik, joh, dat lukt al prima. Voor de pvda ben je boven de 70k bruto al rijk he, kijk eens wat een gezin met 70k bruto nu echt te besteden heeft. Best oke als je in 1980 je huis kocht, maar 'doorsnee' als je er een gezin van laat eten in een huis gekocht in 2008...
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:40:13 #274
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117934253
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:14 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Weinig met VVD te maken in mijn beleving, maar meer met wat de 'sociale' partijen beweren wat sociaal is.
Het percentage trucje wat je gebruikt werkt wellicht voor mensen met weinig financieel en wiskundig inzicht, maar ieder ander snapt best dat als iemand die 100.000 euro bruto verdient en dan daar 35.000,- van kwijt is aan directe belastingen dat dit best ok is als iemand die 30.000 euro verdient hooguit 5.000,- direct belastingen afdraagt. Even los van toeslagen en al. Bruto verdien je 3 x meer, netto betaal je 7x meer.
Zo werkt ons nivilerende systeem toch echt, wellicht behalve als je tot die piepkleine groep behoort die zichzelf via handige bedrijfsconstructies kam voorzien van vermogen - voor de rest gaat het gewoon nivilerenderwijs :) onwijs sociaal vind ik dat, zeker omdat ik ook geen toeslagen kan genieten en geen volledig pensioen of dekking voor risico bij ontslag heb - dat betaal ik ook allemaal zelf.

Dus als links roept dat de 'rijken' aangepakt moeten worden dan kijk ik maar mijn eigen situatie en denk ik, joh, dat lukt al prima. Voor de pvda ben je boven de 70k bruto al rijk he, kijk eens wat een gezin met 70k bruto nu echt te besteden heeft. Best oke als je in 1980 je huis kocht, maar 'doorsnee' als je er een gezin van laat eten in een huis gekocht in 2008...
Je maakt er meteen een gezin van. Oké Hoeveel gezinnen hebben meer dan 70.000 bruto? Ik kan je een ding vertellen: Dat zijn er verdomde weinig.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:49:31 #275
13368 NiGeLaToR
pi_117934526
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Je maakt er meteen een gezin van. Oké Hoeveel gezinnen hebben meer dan 70.000 bruto? Ik kan je een ding vertellen: Dat zijn er verdomde weinig.
Goed verhaal, vooral het begin is erg sterk.

Aangezien je jezelf als bron aanhaalt heb ik CBS voor je gegoogled.
www.cbs.nl/nl-NL/menu/the(...)009/2009-2981-wm.htm

LET OP: dit zijn al netto bedragen he ;) zijn er dus > 1.000.000 als je terug rekent naar bruto.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:56:06 #276
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117934723
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:49 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Goed verhaal, vooral het begin is erg sterk.

Aangezien je jezelf als bron aanhaalt heb ik CBS voor je gegoogled.
www.cbs.nl/nl-NL/menu/the(...)009/2009-2981-wm.htm

LET OP: dit zijn al netto bedragen he ;) zijn er dus > 1.000.000 als je terug rekent naar bruto.
:O
Dus weinig mensen. Dank u.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:03:37 #277
13368 NiGeLaToR
pi_117934934
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:56 schreef betyar het volgende:

[..]

:O
Dus weinig mensen. Dank u.
:') dat ik nog de moeite mee, te reageren...

1.000.000 gezinnen, zijn dus minstens 2.000.000 mensen, waarvan er een boel beide werken.
Er zijn nog maar 6,7 miljoen mensen die werken in NL, dus zeg 1.500.000 miljoen werkenden uit een gezin voldoen aan de > 70.000 bruto inkomen niveau. Dat is pakweg een kwart van de werkenden.

Nu zal dat alsnog weinig zijn in jouw definitie en weet ik dat je een ander nooit gelijk zult geven, maar je faalt in ieder geval voor wiskunde :7 cijfers kun je nog alle kanten op bediscussieren, maar het gaat in ieder geval om miljoenen mensen op miljoenen werkenden. Statistisch best relevant dus ;)
pi_117935116
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik zou jou willen aanraden een opmerking over het grote aantal mensen met zorgtoeslag als losstaand gegeven te accepteren en inderdaad te beamen dat die toeslag voor veel meer mensen geldt dan slechts "de armen".
het gaat me om de eeuwige suggestie die daarmee gewekt wordt. maar zoals ik al zei weten veel fokkers in pol niet wat nuance betekent.

het stuk al gelezen wat ik eerder gepost heb? daar staat die suggestie mooi uitgelegd.
pi_117935186
quote:

[..]

Zijn er toch wel een hoop hoor. Met anderhalve 'gewone' baan voor een gezin moet dat redelijk haalbaar zijn.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:15:24 #280
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117935222
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:03 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

:') dat ik nog de moeite mee, te reageren...

1.000.000 gezinnen, zijn dus minstens 2.000.000 mensen, waarvan er een boel beide werken.
Er zijn nog maar 6,7 miljoen mensen die werken in NL, dus zeg 1.500.000 miljoen werkenden uit een gezin voldoen aan de > 70.000 bruto inkomen niveau. Dat is pakweg een kwart van de werkenden.

Nu zal dat alsnog weinig zijn in jouw definitie en weet ik dat je een ander nooit gelijk zult geven, maar je faalt in ieder geval voor wiskunde :7 cijfers kun je nog alle kanten op bediscussieren, maar het gaat in ieder geval om miljoenen mensen op miljoenen werkenden. Statistisch best relevant dus ;)
Ik geef je best gelijk, maar het aantal werkenden en het bijbehorende salaris staat natuurlijk niet gelijk met het totale of gemiddelde inkomen van de huishoudens in Nederland. Het mediaan loon in Nederland ligt -ik geloof- op zo'n 24.000 euro bruto.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:16:01 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117935242
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn er toch wel een hoop hoor. Met anderhalve 'gewone' baan voor een gezin moet dat redelijk haalbaar zijn.
Wat is een "gewoon" salaris?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:20:38 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117935349
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:16 schreef betyar het volgende:

[..]

33.000 Bruto is modaal, 24.000 mediaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117935350
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Op basis van gemiddeld 3.500 euro (voor fulltime) per maand voor man en vrouw zit je met anderhalve baan boven die 70.000 voor een huishouden. Het zit er natuurlijk voor lang niet iedereen in maar het is nu niet bepaald een extreem salaris.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:23:18 #284
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117935440
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op basis van gemiddeld 3.500 euro (voor fulltime) per maand voor man en vrouw zit je met anderhalve baan boven die 70.000 voor een huishouden. Het zit er natuurlijk voor lang niet iedereen in maar het is nu niet bepaald een extreem salaris.
Een "normaal" salaris ligt veel lager man.
pi_117935485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Maar het is zeer zeker wel haalbaar voor meer dan 'verdomde weinig' mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2012 19:25:30 ]
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:25:20 #286
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117935511
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar zeer zeker wel haalbaar voor meer dan 'verdomde weinig' mensen.
Nee.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:25:38 #287
177885 JoaC
Het is patat
pi_117935521
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Voor 1,5/2 salarissen is dit wel reëel
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_117935538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee.
Het blijkt ook wel uit de gegevens van het cbs, het gaat om meer dan een miljoen huishoudens.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:27:03 #289
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117935570
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:25 schreef JoaC het volgende:

[..]

Voor 1,5/2 salarissen is dit wel reëel
Dat is wat anders dan een gemiddeld salaris. Het meest voorkomende loon ligt op 24.000 bruto per jaar.
pi_117935605
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan een gemiddeld salaris. Het meest voorkomende loon ligt op 24.000 bruto per jaar.
Ik gaf het ook niet aan als gemiddeld salaris. Maar als een mogelijke uitkomst voor anderhalve 'gewone' baan.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:28:30 #291
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117935622
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik gaf het ook niet aan als gemiddeld salaris. Maar als een mogelijke uitkomst voor anderhalve 'gewone' baan.
Las eroverheen, inderdaad. Excuses daarvoor.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:58:02 #292
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_117943891
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Modaal = meest voorkomend = 33.000 p/jaar.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_117946518
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Modaal inkomen is een algemeen gebruikt begrip in de Nederlandse inkomenspolitiek. Hoewel de letterlijke betekenis anders suggereert is het een 'geprikt' inkomensniveau. Modaal is afgeleid van het begrip modus in de statistiek, maar met de term modaal inkomen wordt niet bedoeld het meest voorkomende inkomen. Weer een ander begrip, door het CBS gebruikt, is het mediaan inkomen.

In Nederland gebruikt men het begrip modaal inkomen als referentiepunt voor de bepaling van inkomenseffecten van maatregelen door de overheid. Het begrip is door het Nederlands Centraal Planbureau (CPB) gedefinieerd als een geprikt inkomensniveau, net onder de vroegere maximum premie-inkomensgrens voor de Zorgverzekeringswet (Zvw). Het CPB gebruikt het begrip als referentiepunt in veel van zijn publicaties.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen
Ik wou al zeggen ik ken mediaan, modus, modaal en gemiddeld.
I´m back.
pi_117946909
Dan handelt het CPB verkeerd, het CPB bepaalt niet wat een dergelijk begrip betekent, tenzij het een begrip is wat enkel door het CPB wordt gebruikt wat hier niet het geval is.
#NoDAPL
  zondag 14 oktober 2012 @ 08:42:17 #295
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117948637
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee.
pi_117949488
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 02:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dan handelt het CPB verkeerd, het CPB bepaalt niet wat een dergelijk begrip betekent, tenzij het een begrip is wat enkel door het CPB wordt gebruikt wat hier niet het geval is.
Reken er maar op dat het minimumloon het meest voorkomende (dus het echte modale) inkomen is. De mediaan geeft een beter beeld wat een 'normaal' inkomen is.
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:12:06 #297
379943 Paper_Tiger
pi_117949531
quote:

[..]

Dat zij er heel veel.
pi_117949664
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:09 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Reken er maar op dat het minimumloon het meest voorkomende (dus het echte modale) inkomen is. De mediaan geeft een beter beeld wat een 'normaal' inkomen is.
Ook die weet ik nog niet. Als iemand in een sector met een cao werkt dan zit je al bijna altijd boven het minimumloon. Daarnaast geldt het in de praktijk vaak vooral voor onvolledige betrekkingen en is het loon van degenen die op basis van het minimumloon worden betaald dus nog lager. Dus je stelling lijkt me wat voorbarig. Wat dan wel het meeste voorkomt weet ik ook niet.
pi_117949825
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook die weet ik nog niet. Als iemand in een sector met een cao werkt dan zit je al bijna altijd boven het minimumloon. Daarnaast geldt het in de praktijk vaak vooral voor onvolledige betrekkingen en is het loon van degenen die op basis van het minimumloon worden betaald dus nog lager. Dus je stelling lijkt me wat voorbarig. Wat dan wel het meeste voorkomt weet ik ook niet.
Daar heb je gelijk in, maar het geeft ook aan dat de modus in dit geval niet echt erg inzichtvol is.

De distributie van het inkomen is interessanter: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)nkomensverdeling.htm
pi_117949925
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar het geeft ook aan dat de modus in dit geval niet echt erg inzichtvol is.

De distributie van het inkomen is interessanter: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)nkomensverdeling.htm
Ook daarin zitten nog wel een paar puntjes die het als indicator beperken. Dit gaat over alle huishoudens en dus niet alleen de werkenden en een inkomen uit een uitkering (waarvan het grootste deel onderhand zal gaan over de AOW) vergelijken met inkomen uit werk in een discussie over rijken wrikt ook ergens een beetje wat mij betreft.
pi_117949977
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook daarin zitten nog wel een paar puntjes die het als indicator beperken. Dit gaat over alle huishoudens en dus niet alleen de werkenden en een inkomen uit een uitkering (waarvan het grootste deel onderhand zal gaan over de AOW) vergelijken met inkomen uit werk in een discussie over rijken wrikt ook ergens een beetje wat mij betreft.
Die punten die jij noemt kun je gewoon selecteren. Je kunt selecteren op inkomensbron (loon, winst, pensioen, uitkering) en je komt huishoudens terugreken naar individuën (gestandaardiseerd inkomen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')