Nogmaals probeer gemoedsbezwaarde te worden, lukt je vast.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laten we dat allemaal doen dan hoeven we ook niet meer te betalen voor die zorg.
Zo'n onnozele vraag verdient niet eens een antwoord. Je moet een bijzonder grote plaat voor je hoofd hebben als je niet beseft dat we reeds gedurende vele decennia een historisch ongekende welvaart hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wanneer was die periode?
Tijger, het lijkt me best wel zwaar om zo'n negatief mensbeeld te hebben. Dat meen ik serieus.quote:omdat er altijd weer mensen zijn die er op kicken om het leven van een ander te gaan regelen tot ver achter de komma. De mens is van nature een parasitair wezen die graag op kosten van een ander leeft.
Je had het over stabiliteit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo'n onnozele vraag verdient niet eens een antwoord. Je moet een bijzonder grote plaat voor je hoofd hebben als je niet beseft dat we reeds gedurende vele decennia een historisch ongekende welvaart hebben.
Vergeet niet dat we nog net geen atoombom op ons hoofd hebben gehad in de koude oorlog.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, ik had het over welvaart en stabiliteit, in die volgorde aangezien het tweede in belangrijke mate het gevolg is van het eerste.
Voor de stabiliteit geldt hetzelfde. Dankzij die welvaart hebben we al gedurende vele decennia een ongekend grote stabiliteit. Een bloederige revolutie of iets dergelijks hebben wij in Noordwest-Europa, de USA, Canada, Australië enz. al niet meer meegemaakt sinds het einde van WOII, en ook tijdens het interbellum en voorafgaande aan WOI viel het allemaal reuze mee. Dat is best lang en het ziet er naar uit dat er nog minstens flink wat decennia bij komen.
Je denkt toch niet dat we weinig armoede, oorlog, uitbuiting enz. , een redelijke scholing en gezondheidszorg enz. , en minder gruwelijke straffen (geen liquidaties meer in het grootste deel van de welvarende wereld, om nog maar te zwijgen over de ergere vormen van liquidatie, de schandpaal en meer van dat leuks) hebben omdat we beschaafder zijn geworden? Dat hebben we louter aan de sterk toegenomen welvaart te danken die nog sterker groeide dan de bevolkingsgroei. Politieke stabiliteit is eveneens een automatisch gevolg van die sterk toegenomen welvaart.
Dat beetje onrust wat wij in Nederland sinds de jaren 0 hebben gehad en die crisis die we sinds enkele jaren hebben stellen weinig voor in vergelijking met de instabiliteit die heel gebruikelijk was toen we veel armer waren.
Dus we maken 1000 chocoladerepen, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat we er ook van eten?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom stel jij dat? Zijn er bewijzen dat het ooit een close call is geweest? Het is niet omdat er zoveel nucleaire bommen werden gemaakt en gehouden dat daarom ooit serieus werd overwogen om er een in te zetten maar misschien weet jij met betrekking tot dit iets wat ik nog niet weet.
1. er zijn er 2 ingezetquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom stel jij dat? Zijn er bewijzen dat het ooit een close call is geweest? Het is niet omdat er zoveel nucleaire bommen werden gemaakt en gehouden dat daarom ooit serieus werd overwogen om er een in te zetten maar misschien weet jij met betrekking tot dit iets wat ik nog niet weet.
Hij bedoelt in de westerse wereld. Na WOII.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1. er zijn er 2 ingezet
2. Wel eens van de Cubacrisis gehoord?
Jij kan jouw stelling van hierboven dus niet onderbouwen. Het mooie van de nucleaire bom is dat die zo krachtig was dat overheden die niet wilden inzetten, althans niet sinds de USA twee zeer primitieve nucleaire bommen dropte op Japan nadat Japan Pearl Harbor had aangevallen. Ondertussen weerhield het vermogen om zo'n bom te lanceren tijdens de Koude Oorlog de grote mogendheden ervan om elkaar fysiek aan te vallen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-10-2012 16:55:10 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
1. Twee zeer primitieve nucleaire bommen, die verhouden zich tot de nucleaire bommen van de jaren 80 zoals de auto van 1920 zich verhoudt tot een Bugatti Veyron.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1. er zijn er 2 ingezet
2. Wel eens van de Cubacrisis gehoord?
Door alles anders te doen dan de massa voel je jezelf vaak een eenling en ik heb i.d.d. geen hoge pet op van de meeste mensen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tijger, het lijkt me best wel zwaar om zo'n negatief mensbeeld te hebben. Dat meen ik serieus.
ik kan toch best ver met je mee gaan.quote:
Op vrijdag 26
oktober 2012 16:54 schreef
Paper_Tiger het
volgende:
[..]
Door alles anders te doen dan de massa voel je jezelf vaak een eenling
en ik heb i.d.d. geen hoge pet op van de meeste mensen.
Wat zal het gros dan wel niet van jou vinden.......quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Door alles anders te doen dan de massa voel je jezelf vaak een eenling en ik heb i.d.d. geen hoge pet op van de meeste mensen.
Mensen die door iedereen aardige gevonden wilden worden, Gordon Brown, Job Cohen..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat zal het gros dan wel niet van jou vinden.......
Eigenlijk niks.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen die door iedereen aardige gevonden wilden worden, Gordon Brown, Job Cohen..
Wat valt je op?
Iedere insider in het witte huis en het kremlin die hierbij betrokken was gaf toe dat we door het oog van de naald zijn gekropen, en dat Khrushchev te danken is dat het de-escaleerde.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:07 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hij bedoelt in de westerse wereld. Na WOII.
De Cubacrisis was ik vergeten idd. (maarja, hoe kun jij weten of ze daadwerkelijk die bom wilde gooien?? Dat weet je niet... Totdat ze het doen hè..)
Dat is mij om het even.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat zal het gros dan wel niet van jou vinden.......
dat moet je niet tegen mij zeggen, maar tegen tiger.quote:
Op vrijdag 26
oktober 2012 18:30 schreef
Pietverdriet het
volgende:
[..]
Iedere insider in het witte huis en het kremlin die hierbij betrokken
was gaf toe dat we door het oog van de naald zijn gekropen, en dat
Khrushchev te danken is dat het de-escaleerde.
Waarom? Die hele discussie over die bom heb ik aan me voorbij laten gaan...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
dat moet je niet tegen mij zeggen, maar tegen tiger.
ja, sorry, ik bedoelde bramquote:
Op vrijdag 26
oktober 2012 19:59 schreef
Paper_Tiger het
volgende:
[..]
Waarom? Die hele discussie over die bom heb ik aan me voorbij laten
gaan...
Ik kan daar pas op reageren als ik zelf die verklaringen heb gehoord of gelezen, en zelfs dan nog beperkt aangezien ook zij met andere ogen kijken naar een mogelijke escalatie met een nucleaire bom dan een mogelijke inval van een derdewereldland wat hooguit wat afgedankte Russische wapens heeft.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedere insider in het witte huis en het kremlin die hierbij betrokken was gaf toe dat we door het oog van de naald zijn gekropen, en dat Khrushchev te danken is dat het de-escaleerde.
Anderszijds, alle rivaliteit is één klap (quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan daar pas op reageren als ik zelf die verklaringen heb gehoord of gelezen, en zelfs dan nog beperkt aangezien ook zij met andere ogen kijken naar een mogelijke escalatie met een nucleaire bom dan een mogelijke inval van een derdewereldland wat hooguit wat afgedankte Russische wapens heeft.
Of dat we nu wel of niet door het oog van de naald zijn gekropen, het is een feit dat op de zeer primitieve eerste versies van dit wapen na en experimenten (ook in de jaren 90 of begin 0 door Frankrijk nog), het nooit is gebruikt. Dat vind ik nogal was voor zo'n lange periode met zo'n potent wapen. Ik zie het nu ook niet meer zo snel gebeuren dat de nucleaire bom gebruikt gaat worden.
Je moet werkelijk gestoord zijn om dat wel te doen, je kan immers helemaal niets met het gebied waarbinnen die bom is gedropt, je maakt dat gebied voor een ontiegelijk lange periode onbewoonbaar. Individuen kunnen zo gestoord zijn maar hele regimes? Er zou een dictatuur zoals die van Hussein voor nodig zijn en dan nog is het de vraag of dat anderen hem niet zouden tegenhouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |