SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vier laatste haaksels uit het vorige topic:![]()
Ja is blijkbaar een zomerkleurquote:B.ertha: Is gele saskia zo moeilijk te vinden dan?
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:26 schreef Angelof9 het volgende:
Een roze zebra met zilveren manen? Dan word het een soort My Little Pony!
Ooh die is leuk!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:13 schreef CREADO het volgende:
Beloofde foto:
Inmiddels afgeknuffeld door mijn zoontje, maar hier heb ik ook vilt op gebruikt
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:52 schreef x__duck het volgende:
Helaas, ik heb mijn rug geblesseerd door teveel haken... Echt niet tof!!
Nu maar op zoek naar een andere hobby...
Huh? Wat rot joh!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:52 schreef x__duck het volgende:
Helaas, ik heb mijn rug geblesseerd door teveel haken... Echt niet tof!!
Nu maar op zoek naar een andere hobby...
Ik heb hier nog een bol gele saskia liggen...?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:19 schreef CREADO het volgende:
zal eens kijken bij de wibra. ik zoek nog steeds gele saskia
edit...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:06 schreef x__duck het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een bol gele saskia liggen...?
Eh, ik denk dat ik niet mijn schouders omhoog moet trekken, de dokter kon niet vertellen dat het alleen door haken kwam, ze wist wel dat het er nu niet zo goed uitziet. (Maar inderdaad mijn houding dus.)
ik wil morgen wel ff bij mijn wibra kijken?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:02 schreef CREADO het volgende:
Is er toevallig gele saskia wol in de regio zoetermeer? Of wonen jullie ergens in het land.
hogehakken aantrekkenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:19 schreef Mirjam het volgende:
fuckerdefuck. Kennelijk verkeerd gemeten, de poncho die ik aan het haken was blijkt veeeel te lang, hij komt tot aan m'n enkelsZitten al 12 bollen wol in, uithalen is geen optie dus. Wat nu
quote:
aantrekken, film in de dvd speler, kaarsjes aan, kop thee of wijntjequote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]Nee het is echt geen gezicht. Jammer, want het is een leuk model. Maar dit lijkt wel een omgehangen tapijt.
Hij is nog niet eens af, te smal om lekker aan te trekken. Hoe kon ik die fout maken zegquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:28 schreef Dottey het volgende:
[..]
aantrekken, film in de dvd speler, kaarsjes aan, kop thee of wijntje
en heerlijk op de bank WARM chillen van de herfst en winter
Waarom is uithalen geen optie? Omdat je er al zoveel tijd in hebt gestoken of omdat je het garen niet opnieuw kunt gebruiken om een bepaalde reden?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:19 schreef Mirjam het volgende:
fuckerdefuck. Kennelijk verkeerd gemeten, de poncho die ik aan het haken was blijkt veeeel te lang, hij komt tot aan m'n enkelsZitten al 12 bollen wol in, uithalen is geen optie dus. Wat nu
de bollen zijn allemaal aan elkaar geknoopt. maar misschien moet ik dat maar gaan doen en de knoopjes ontwarren. of niet en weer opnieuw beginnen met wat meer aandacht voor de maat.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom is uithalen geen optie? Omdat je er al zoveel tijd in hebt gestoken of omdat je het garen niet opnieuw kunt gebruiken om een bepaalde reden?
Alleen met de uiteindes? Want dan zou ik het uithalen en de knoopjes er tussenuit knippen zodat je in ieder geval het garen nog kunt gebruiken. Anders is het helemaal zondequote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
de bollen zijn allemaal aan elkaar geknoopt. maar misschien moet ik dat maar gaan doen en de knoopjes ontwarren. of niet en weer opnieuw beginnen met wat meer aandacht voor de maat.
ja, enkel de uiteindes. Ik kan zelfs nog overwegen om er 3 Hele Grote bollen van te maken door gewoon door te gaan met wikkelen denk ik, en dan met die bollen overnieuw beginnen aan het patroon, en dan even goed kijken naar de maat.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen met de uiteindes? Want dan zou ik het uithalen en de knoopjes er tussenuit knippen zodat je in ieder geval het garen nog kunt gebruiken. Anders is het helemaal zonde
Ik woon in de buurt en heb nog 1 bol?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:13 schreef CREADO het volgende:
In zoetermeer en den haag centrum is de gele wol niet meer verkrijgbaar van saskia bij wibra :-(
Ja zou dan inderdaad ook kunnenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, enkel de uiteindes. Ik kan zelfs nog overwegen om er 3 Hele Grote bollen van te maken door gewoon door te gaan met wikkelen denk ik, en dan met die bollen overnieuw beginnen aan het patroon, en dan even goed kijken naar de maat.
Ja, dat denk ik ook ja. Goed idee wel, zonde van de tijd maar het is nu eenmaal niet anders. Houdt me van de straat. Zo wel even meten hoe lang hij nou is, dan weet ik hoelang hij niet moet wordenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja zou dan inderdaad ook kunnenDenk dat je dat beter kan doen dan het nu laten liggen en uiteindelijk weggooien omdat je er niks mee doet. Zo heb je nog wat aan het garen
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:37 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook ja. Goed idee wel, zonde van de tijd maar het is nu eenmaal niet anders. Houdt me van de straat. Zo wel even meten hoe lang hij nou is, dan weet ik hoelang hij niet moet worden
Ja, dat zal inderdaad wel, de frustratie is dan wel enorm hoog jaquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij heeft elke haakster dit wel eens gehad.. Heb laatst een half deken uit moeten halen vanwege een fout in het begin die ik naderhand pas zagErgernis alom
Foto? xDquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]Nee het is echt geen gezicht. Jammer, want het is een leuk model. Maar dit lijkt wel een omgehangen tapijt.
denken dat je goed zit en pas proberen als hijal bijna af isquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:46 schreef trui het volgende:
hahaha mirjam, sorry maar ik vind het uiterst komisch, zie het helemaal voor me dat je een poncho tot op de enkels om hebt.![]()
![]()
hoe kon je dat nou niet merken? succes met uithalen!
en Nanuke, weet je heel zeker dat je niet ergens nog een paar bollen kunt krijgen van die kleur? E-bay, of via ravelry of hier, er zijn altijd wel mensen die nog iets op voorraad hebben denk ik. (of heb je 't al uitgehaald?)
Ik snap eigenlijk niet hoe je niet met het blote oog al hebt gezien dat ie veel te lang wasquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:11 schreef Mirjam het volgende:
[..]
denken dat je goed zit en pas proberen als hijal bijna af is
het is in 1 stuk, aan het eind vouw je m dubbel en ga je verder. Dus dan zie je het niet zo snelquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet hoe je niet met het blote oog al hebt gezien dat ie veel te lang was![]()
Of begon het uit te rekken toen je 'm omdeed door het gewicht van het garen?
Oww op die manier, dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:46 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het is in 1 stuk, aan het eind vouw je m dubbel en ga je verder. Dus dan zie je het niet zo snel
De Wibra in DH centrum is zowiezo waardeloosquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:13 schreef CREADO het volgende:
In zoetermeer en den haag centrum is de gele wol niet meer verkrijgbaar van saskia bij wibra :-(
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:00 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
De Wibra in DH centrum is zowiezo waardeloos
Heb je ook een patroon van dit schatje?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:27 schreef CREADO het volgende:
En deze ben ik al een paar keer kwijt geweest doordat hij geliefd is hahhahahha
Hij mag nu wat hoger blijven zitten
[ afbeelding ]
Ik heb verder alleen katoen waar geen label meer bij zit (gevonden op zolder) en dat is niet gemericeerd en katia capri is dat wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:11 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zou inderdaad wel dezelfde diktes aanhouden SpaceInvaders, maar verschillende merken kan prima, als het dus maar dezelfde dikte heeft.
Maar ik vind het niet mooi als het ene deel wel glanst en het andere deel nietquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:25 schreef trui het volgende:
gemercericeerd of niet maakt niet zoveel uit hoor, het scheelt wat in glans. op het label staat doorgaans de dikte van haak/breinaalden die bij het garen past. dat is een redelijke indicatie voor de dikte van 't garen.
ik bewaar wel zoveel mogelijk de garens die vergelijkbaar zijn bij elkaar, bewaar geen labels meestal.
Aangeven op Ravelry hoeveel je precies gebruikt hebt, doe ik ookquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:40 schreef trui het volgende:
haha en wat doe je dan met die weeg-info?
Per project op Ravelry kan je invullen hoeveel je van iedere bol gebruikt hebt voor een project. Ik ben niet zo goed in schatten en ik vind het toch wel leuk om dat bij te houden. Daarnaast ruil ik ook wel eens garen en dat doen we ook per gram.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:40 schreef trui het volgende:
haha en wat doe je dan met die weeg-info?
Ooooh die is leukquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Bij gebrek aan nieuw haakwerk van mezelf:
[ afbeelding ]
Gister gekregen bij de uitreiking van mn bachelordiploma(andere mensen kregen een bloemetje)
Al lang gewacht met plaatsen vanwege t draaien, maar nee hoor. Ooit draait ie wel.
Huh?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Bij gebrek aan nieuw haakwerk van mezelf:
[ afbeelding ]
Al lang gewacht met plaatsen vanwege t draaien, maar nee hoor. Ooit draait ie wel.
Foto staat niet goed, had m al eerder upgeload, daar goed gezet, maar photobucket is langzaam, terwijl hij daar wel recht staat. Als het goed is staat ie over een tijdje(paar uur?) wel goed.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:57 schreef Angelof9 het volgende:
Plaatsen? Draaien? Ooit? Ik begrijp er geen woord van
Ooooh goed systeemquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:44 schreef Jumpsje het volgende:
Gefeliciteerd whoop!
Ik doe altijd een stukje draad afknippen en aan het label vastmaken. Of als ik veel van hetzelfde heb (katoen), dan stukjes in een boekje plakken met de naam/ het nr van de kleur erbij. Als ik dan op internet wil bestellen is het makkelijker met kleurkeuze. Op je scherm is het namelijk toch altijd anders.
Uh op de foto gewoon links, maar dat is wel zijn rechterpootje.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:03 schreef Angelof9 het volgende:
Ah, ok, dus hij heeft eigenlijk dat rolletje in zijn rechterpootje?
Lief!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:15 schreef MaximusTG het volgende:
Beertje is af:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ [url=https://dl.dropbox.com/u/1974016/haken/beertje/beer5kl.JPG]afbeelding ]
[/url]
ja die zat bij yoko's patroon.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:36 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind yoko's hoedje leuker! Zat die bij het patroon?
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:16 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind het bijzonder grappig, het is een IT bedrijf dat nu nieuwe stagairs zoekt voor IT-gerelateerde opdrachten. Heeft helemaal niets met haken of knuffels of Angry Birds te maken. En dan toch die dingen meesleuren
ze zijn schattigquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankje....Vond ze zelf ook wel goed samen op de foto passen
Wat mooiquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
Whoop, idd een leuk poppetje, en proficiat met je diploma!![]()
Maximus, wat een leuk beertje....een echte heer zo te zien![]()
Ik heb mijn Yoko afgemaakt (zelfde maakster als Michi)![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Creado, het is me wel eerder opgevallen dat jij vragen overtikt met de naam van degene die het vroeg ervoor. Weet je niet dat je ook kunt citeren? Dat maakt het erg eenvoudig en ook overzichtelijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:01 schreef CREADO het volgende:
B.ertha..Heb je ook een patroon van dit schatje..
Ja zoek het effe op..staat op internet geloof ik..heb hier een kopie liggen.
Mooie créacties allemaal....:-) :-) :-)
Geweldige muts!! Label van een winkel eraan en hij zou gekocht kunnen zijn!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:20 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Mooie dingen weer!
Ik heb hier een etuitje met alle labels en inderdaad ook een stukje wol er aan geknoopt, erg handig als ik eens wat extra moet halen, dan kan ik zo het nummer erbij pakken.
Ik wacht op een pakketje met Drops Paris, daar ga ik een rokje van haken. Ik ben erg benieuwd, ik doe nu alles met Catania.
En ik heb een mutsje gemaakt, nu nog een sjaal erbij. De kleuren zijn niet zo duidelijk te zien, maar het zijn allemaal roze tinten.
[ afbeelding ]
Ha b.ertha, met een tablet is het even zoeken, maar zoals je ziet :-):-):-) thanxquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:29 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Creado, het is me wel eerder opgevallen dat jij vragen overtikt met de naam van degene die het vroeg ervoor. Weet je niet dat je ook kunt citeren? Dat maakt het erg eenvoudig en ook overzichtelijk.
Rechtsboven een post staat de datum en tijd. Als je daar naartoe zweeft, verschijnen er allemaal tekentjes. De meest rechtse daarvan, met " erop, is een quote knop. Als je daarop klikt, krijg je net zo'n mooi quote veldje als ik nu hierboven heb, waar je je eigen verhaal bij kunt typen.
Ik heb nog een klein bolletje en ik werk in Delft.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:15 schreef CREADO het volgende:
Jullie gaan allemaal zo snel :-(. Als ik het goed heb heeft duck nog saskia gele wol? Of was het iemand anders in de buurt van zoetermeer?...
Wat ga jij snel zeg. En ook meteen zo goed en met fatsoenlijke gezichtjes. Knap hoor!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:57 schreef MaximusTG het volgende:
Neko schiet alweer aardig op.
Hij is zich gelukkig niet bewust van zijn ledemaatloze status
[ link | afbeelding ]
Normaal alleen een lezer, maar nu even een reactiequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik heb nog een klein bolletje en ik werk in Delft.
Ik zoek zelf trouwens nog bolletjes okergeel van de Wibra, heeft iemand die nog? De wibra bij ons niet meer
Ik doe de knoopjes gewoon naar binnen, meestal geen probleem. Maar als ie al helemaal klaar is heb je vaak wel last van vulling dat mee naar buiten komt, hoogst irritant.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:14 schreef MaximusTG het volgende:
Bedankt! Ja, ik heb wel gezien bij het kijken op ravelry dat het best wel uitmaakt voor de look van je knuffel of je gezicht goed klopt of niet..
Heeft heel veel invloed op hoe je project er uit ziet.
Vind het het makkelijkste om het er op te borduren als ie nog niet gevuld is, maar soms staat het er in het patroon pas als je al klaar bent met vullen en aan elkaar naaien. Maar als je dat achteraf doet dan is het toch heel moeilijk om de knoopjes e.d. weg te werken?
Oh dat valt mee ;-). Ik werk in den haag. Ik zal ook even dinsdag langs de wibra in den haag lopen die had er van de week nog heel veel van die mosterdkleur. Kunnen ruilen hahaha ..hoeveel mosterd heb je nodig?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik heb nog een klein bolletje en ik werk in Delft.
Ik zoek zelf trouwens nog bolletjes okergeel van de Wibra, heeft iemand die nog? De wibra bij ons niet meer
Knap werk weer, mijne is ook bijna af kan alleen de armen niet meer vinden. ;-)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:57 schreef MaximusTG het volgende:
Neko schiet alweer aardig op.
Hij is zich gelukkig niet bewust van zijn ledemaatloze status
[ link | afbeelding ]
Ik doe nooit koopjes. Ik rijg gewoon een paar keer door de vulling heen, trek dan iets aan en knip het af...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ik doe de knoopjes gewoon naar binnen, meestal geen probleem. Maar als ie al helemaal klaar is heb je vaak wel last van vulling dat mee naar buiten komt, hoogst irritant.
Die bedoel ik inderdaad. Ik werk in Delft maar in het weekend zit ik in Nijmegen. Dit wil ik je niet aandoenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:19 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Normaal alleen een lezer, maar nu even een reactie
Ik wil morgen naar de Wibra, dan kijk ik gelijk voor je.. Anders heb ik sowieso nog wel een bol liggen zonder bestemming (maar ik vind de kleur zo mooi, dus eigenlijk wilde ik wel een bestemming zoeken).. Ik woon in t Westland, maar kan eventueel (in het weekend) ook ergens heen rijden.. (tenminste, je bedoelt toch die monsterdkleur?)
Dat is wel even een verschil ;-). Had je overigens maar weinig eendjes geel en geen bol?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:08 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Die bedoel ik inderdaad. Ik werk in Delft maar in het weekend zit ik in Nijmegen. Dit wil ik je niet aandoen
Het maakt zeker veel uit voor de look van je project, maar dan moet het ook nog wel mooi lukken!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:14 schreef MaximusTG het volgende:
Bedankt! Ja, ik heb wel gezien bij het kijken op ravelry dat het best wel uitmaakt voor de look van je knuffel of je gezicht goed klopt of niet..
Vind het het makkelijkste om het er op te borduren als ie nog niet gevuld is, maar soms staat het er in het patroon pas als je al klaar bent met vullen en aan elkaar naaien. Maar als je dat achteraf doet dan is het toch heel moeilijk om de knoopjes e.d. weg te werken?
Moet ik even wegenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:10 schreef CREADO het volgende:
[..]
Dat is wel even een verschil ;-). Had je overigens maar weinig eendjes geel en geen bol?
Yep ik doe alles eerst maken om zo beter te kunnen bepalen hoe het het mooiste zit. Maar de amineko doe ik het hoofd en lijf in een stuk haken en dan de rest ;-)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Het maakt zeker veel uit voor de look van je project, maar dan moet het ook nog wel mooi lukken!Inderdaad heel netjes gedaan (en wat haak je snel!)!
Persoonlijk snap ik sowieso nooit dat mensen eerst alle onderdelen helemaal afhaken en dan de boel pas in elkaar gaan zetten.
Ik haak bijv. eerst alle pootjes, dan het lijfje voor het grootste gedeelte, dan zet ik eerst alle pootjes eraan (zodat ik er aan de binnenkant van het lijfje nog bij kan!) en dan haak ik pas weer verder. En ik doe dus inderdaad ook het gezichtje terwijl ik nog aan het haken ben.
Heb het zo vanaf het begin af aan gedaan omdat het mij logisch leek. Later bleek dat ik één van de weinige ben (als je naar patronen/filmpjes kijkt).
Ik wil een sjaal maken bij mijn muts en ik heb 2 bollen. Ik denk nog 2? Weet iemand hoeveel daarin gaat?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:05 schreef CREADO het volgende:
[..]
Oh dat valt mee ;-). Ik werk in den haag. Ik zal ook even dinsdag langs de wibra in den haag lopen die had er van de week nog heel veel van die mosterdkleur. Kunnen ruilen hahaha ..hoeveel mosterd heb je nodig?
Ik haal het altijd bij de Wibra in Naaldwijk.. Misschien, als je ooit eens in de buurt bent ;-)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:08 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Die bedoel ik inderdaad. Ik werk in Delft maar in het weekend zit ik in Nijmegen. Dit wil ik je niet aandoen
Dat zou super zijn. Die van wibra heet saskia ;-)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:54 schreef ow_lol het volgende:
Creado ik heb hier nog 2 geel liggen, maar weet niet welke nou van de Wibra is... Ik ga even zoeken voor je!
De toeren die ik gehad heb, streep ik af.. en als ik een heleboel rondes t zelfde moet doen ga ik turven!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:51 schreef MaximusTG het volgende:
Ja dat tellen is af en toe wel vermoeiend :p. Weet niet hoe jullie dat doen, maar ik schrijf gewoon de rondes op een papiertje en zet een vinkje als ik em gehad heb.
En in dec of inc rondes met bv 4x sc, inc repeat 6x dan turf ik dat af. Ik raak gegarandeerd de tel kwijt. Omdat je in je hoofd de sc's telt, maar tegelijk ook hoe vaak je al gerepeat hebt. Of zijn er handigere manieren :p.
Ik zou zweren dat ik hier ook nog wat van heb liggen... Die groene heb ik zeker ooit gekocht. Ik kan wel even snuffelen voor je als je wilt..quote:Probleem is alleen dat ik nog genoeg heb voor één rij in de lengte, en dan is dit garen op... En volgens mij is het niet meer te krijgen bij de Zeeman, of wel? Weet iemand dat?
Hahaha maar wel zonde ;-)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:35 schreef ow_lol het volgende:
Jullie kunnen trots op me zijn, mijn wolletjes bak (1 van de ...) is weer helemaal uit gezocht...
Alle WIPjes waar ik een maand niet meer aan geP-t heb heb ik weg gemikt net als, wat ik niet meer uit de knoop kreeg en hele kleine bolletjes!
Met dank aan Creado, want ik moest geel zoeken
[ afbeelding ]
Wat is je naam op Raverly? Zou je graag toevoegen als je dat leuk lijkt! Neko ziet er nu echt al prachtig uit, wel een beetje zielig zo zonder ledematen haha.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:14 schreef MaximusTG het volgende:
Ik ook. En ik borduur de gezichtjes achteraf omdat je, als het gevuld is, een beter idee hebt van de vorm etc. Als je het eerst borduurt en dan pas vult, kan het scheef zitten of te hoof of te laag.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:08 schreef CREADO het volgende:
[..]
Ik doe nooit koopjes. Ik rijg gewoon een paar keer door de vulling heen, trek dan iets aan en knip het af...
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:30 schreef annelotje het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat ik hier ook nog wat van heb liggen... Die groene heb ik zeker ooit gekocht. Ik kan wel even snuffelen voor je als je wilt..
Echt?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:58 schreef kirsten. het volgende:
Guppy: die groene heb ik geloof ik nog 2 bollen van liggen waar ik hier niets mee doe!
Sure, laat maar wetenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
[..]
Echt?wauw! Ik ga morgen eerst nog even kijken bij de Zeeman (je weet maar nooit), en anders laat ik het wel even weten, goed?
Ik probeer alles gewoon desnoods wordt het iets anders...maar amineko is goed te doen;-)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat is een makkelijk beestje dat niet zo groot is om te maken? Ik zit allemaal patronen te zoeken maar ik heb geen idee wat moeilijk of makkelijk is
Nijntje of Hello Kitty.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat is een makkelijk beestje dat niet zo groot is om te maken? Ik zit allemaal patronen te zoeken maar ik heb geen idee wat moeilijk of makkelijk is
Padma! Of Wednesday the Pig (zelfde ontwerpster). Gratis patronen en je hoeft achteraf niets in elkaar te zetten, in 1 stuk gehaakt!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
Deze?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:59 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Padma! Of Wednesday the Pig (zelfde ontwerpster). Gratis patronen en je hoeft achteraf niets in elkaar te zetten, in 1 stuk gehaakt!
Zal ik maar niet zeggen dat mijn padma dr oren ongeveer in dr neus en op dr kont had? Grmbl... Haha!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:01 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Deze?
http://dawntoussaint.blogspot.nl/2010/08/crochet-long-1.html
Dank je! Ik weet het niet zo goed, voorlopig laat ik hem zo maar misschien wil ik hem later wel voeren als het echt koud wordt. Ik weet alleen niet of ik dat netjes kan...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:19 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
En de muts van een paar pagina's terug vind ik erg mooi. Laat je de muts zo of komt er nog iets aan de binnenkant? Fleece ofzo? (ik wil ook wel zo'n muts, zal eens zoeken naar een patroon)
Weet het niet zeker of het de kleur is, maar wellicht dat ik het toch van je over wil nemen. Er is nergens anders meer gele saskia van de wibra verkrijgbaarquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:54 schreef ow_lol het volgende:
[..]
Valt wel mee![]()
Is dat bolletje je kleur?
Yup!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:01 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Deze?
http://dawntoussaint.blogspot.nl/2010/08/crochet-long-1.html
Thx! Vind het best spannend haha, ga nl. gelijk op met die met de uil. Maar er waren geloof ik drie categorieën dus ben benieuwd..quote:
Dankjewel!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:39 schreef trui het volgende:
je kunt beter deze link nemen, daar staan alle delen bij elkaar (wel van onder naar boven geordend)
http://dawntoussaint.blogspot.nl/2010_08_01_archive.html
Ik kan ook wel een bolletje katoen van katia halen, geen idee wat het zeeman/wibra garen kost? Misschien zonde om voor een eerste projecte 'duurder' garen te nemen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:42 schreef trui het volgende:
dan zou ik even kijken of je garen vindt dat dun genoeg is. Zeeman Soft is geloof ik prima voor die naalddikte.
Dan ga ik denk ik maar gewoon een bol katia capri halen, is ook niet zo heel duur, 2.65 bij pipoos geloof ik. Zou één bol genoeg zijn? Dat is 125meter/50gramquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:45 schreef trui het volgende:
zeeman is niet duur hoor. nog geen euro voor een bolletje soft. maar ja, 't is wel acryl. dat vind ik niet ideaal voor knuffels.
Katoen vind ik als beginner prettiger haken, omdat het niet zo pluist en je daardoor goed kunt zien wat je doet. Helaas heeft de Zeeman bij mij geen katoen en de Wibra erg weinig keuze (3 of 4 kleurtjes), dus ik ben voor Catania gegaan, geloof iets meer dan 2 euro per bolletje. Vind ik persoonlijk nog best meevallen, maar dat zal natuurlijk ook van ieders financiën afhankelijk zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:43 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik kan ook wel een bolletje katoen van katia halen, geen idee wat het zeeman/wibra garen kost? Misschien zonde om voor een eerste projecte 'duurder' garen te nemen?
Ja het is niet alsof ik 2.65 veel geld vind, maar voor een eerste projectje is het misschien zonde. Naja dan toch maar zorgen dat het wel goed gaatquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:51 schreef CindieY het volgende:
[..]
Katoen vind ik als beginner prettiger haken, omdat het niet zo pluist en je daardoor goed kunt zien wat je doet. Helaas heeft de Zeeman bij mij geen katoen en de Wibra erg weinig keuze (3 of 4 kleurtjes), dus ik ben voor Catania gegaan, geloof iets meer dan 2 euro per bolletje. Vind ik persoonlijk nog best meevallen, maar dat zal natuurlijk ook van ieders financiën afhankelijk zijn.
Qua garen: is het het beste om altijd hetzelfde soort van een merk te combineren in een werkje? Of kan je ook naar de garendikte kijken?
Ik heb in ieder geval twee kleurtjes uitgezocht voor m'n poefdekselprojectje. Een mooie grijs en een mooie paars (sowieso kleuren die veel in m'n kamer voorkomen). Nu nog een leuk patroontje vindenEr is zoveel leuks te vinden
Je kunt natuurlijk altijd kijken wat de Wibra en Zeeman bij jou hebbenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja het is niet alsof ik 2.65 veel geld vind, maar voor een eerste projectje is het misschien zonde. Naja dan toch maar zorgen dat het wel goed gaat
thanks!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:53 schreef trui het volgende:
leuke larksfootstitch sjaal!
en Creado, ik vind die roze-grijze ook heel mooi wen!
bedankt! Hij is denk ik zo'n 30 cm breed en 3 meter lang.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:40 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Wauw mooi! Wat zijn de afmetingen?
Ja dat zag ik ook van de week bij de boekenvoordeelwinkel met heel veel kleuren ;-)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:02 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
bedankt! Hij is denk ik zo'n 30 cm breed en 3 meter lang.
Oh en ze hebben tegenwoordig ook garen bij de witte boekenmarkt! Ook katoen!
en laat ik nou in het centrum wonen, op spuugafstand van de boeken voordeel en de zeeman... Veel te verleidelijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:07 schreef CREADO het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook van de week bij de boekenvoordeelwinkel met heel veel kleuren ;-)
Welk centrum?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:11 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
en laat ik nou in het centrum wonen, op spuugafstand van de boeken voordeel en de zeeman... Veel te verleidelijk.
je zou een steekmarkeerder (of een paperclip of klein veiligheidsspeltje) kunnen gebruiken om aan te geven waar je je ronde begonnen bent. en er zijn ook nog toerentellers zodat je precies kunt bijhouden bij welke rondje je bent.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:51 schreef MaximusTG het volgende:
Ja dat tellen is af en toe wel vermoeiend :p. Weet niet hoe jullie dat doen, maar ik schrijf gewoon de rondes op een papiertje en zet een vinkje als ik em gehad heb.
En in dec of inc rondes met bv 4x sc, inc repeat 6x dan turf ik dat af. Ik raak gegarandeerd de tel kwijt. Omdat je in je hoofd de sc's telt, maar tegelijk ook hoe vaak je al gerepeat hebt. Of zijn er handigere manieren :p.
Of gewoon een klein stukje draad.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
je zou een steekmarkeerder (of een paperclip of klein veiligheidsspeltje) kunnen gebruiken om aan te geven waar je je ronde begonnen bent. en er zijn ook nog toerentellers zodat je precies kunt bijhouden bij welke rondje je bent.
Verder een erg leuke muts gezien en een mooie sjaal.
Hoge noorden, :-) Harlingen, Friesland.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:33 schreef CREADO het volgende:
[..]
Welk centrum?
Niks kopen he? En Kunnen we al bestellen of ging je niet uitdelen... Hahaha
ja dat kan idd ook (had een pagina of 2 overgeslagen en zag later pas dat er al gereageerd was)quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:43 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Of gewoon een klein stukje draad.
En dat rondjes tellen houdt ook wel op, tel nu gewoon vanaf het draadje. Wel grappig om oude patronen terug te vinden met allemaal streepjes erop
Ah..ben jij de Wibra-leegkoper die me altijd te snel af is?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:43 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Ik haal het altijd bij de Wibra in Naaldwijk.. Misschien, als je ooit eens in de buurt bent ;-)
Nu ik toch meeschrijf, zal ik straks eens wat foto's posten.
Ben beginnend haker.. Heb een halve Amineko liggen, een halve sjawl waar ik een gat in heb getrokken en dus weer aan het uithalen ben.. Nu bezig met een deken..
Wil heel graag knuffels haken, maar dat kan niet zo gedachteloos als een deken (vind ik).. En na een lange dag werken, heb ik geen zin om in het oneindige te gaan tellen...
Hm dat is niet eens zo goedkoop.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:11 schreef HelloBonjour het volgende:
Katoen garen witte boekenmarkt :
merk:strengels
100% katoen, gemerceriseerd
50 gram - ca. 115 meter
prijs : 2.49 euro
gestemd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:07 schreef Jumpsje het volgende:
Hoi Allemaal! Ik heb even vraag.. shoot me als het niet gewaardeerd wordt (ik waag toch de gok - niet geschoten altijd mis enzo); zouden jullie hier http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/Knottenwol even willen kijken? Er staat een poll mbt. pannenlappen die gemaakt zijn voor een wedstrijd. En laat mijne nou ook net bij de genomineerden zitten!! Mijn vraag is dus of jullie voor mij zouden willen stemmen op de groen met roze pannenlap. Of, op welke je het mooist vind, want dat is nl. ook de mijne)![]()
De prijs is namelijk.. een jaar lang 2 bollen wol per maand gratis! *Kwijl* En daar wil ik dus wel even forum-policy ('Gij zult niet om stemmen bedelen') voor in de wind slaan!![]()
Voor allen die ik overtuigd heb met mijn smeekbede; eeuwig dank enzo!
nee viel me ook wel wat tegen, maar heb hier geen creatieve of wolwinkel of zelfs een wibra dus dan moet je toch watquote:
Ik ook, maar die had wel veruit de meeste stemmenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:32 schreef trui het volgende:
ik vind die'bevruchtings'pannenlap echt vreselijk trouwens.
Oeps.. Haha, nee sorry, ik ben t niet! Als ik ga, ligt er meestal nog wel een hoop!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ah..ben jij de Wibra-leegkoper die me altijd te snel af is?
Vertel dat wil ik ook.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:39 schreef HelloBonjour het volgende:
Dacht ik het door te hebben hoe ik foto's met mijn telefoon kan plaatsen, lukt het me nog niet. Frustrerend.
Update : YEAH Gelukt!
[ afbeelding ]
Kom je vaak in Groningen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:51 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
nee viel me ook wel wat tegen, maar heb hier geen creatieve of wolwinkel of zelfs een wibra dus dan moet je toch wat
er zijn veel leuke online wolwinkels hoor.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:51 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
nee viel me ook wel wat tegen, maar heb hier geen creatieve of wolwinkel of zelfs een wibra dus dan moet je toch wat
Dat klinkt leuk, ga ik van de week maar eens kijken!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:10 schreef wild-r0se het volgende:
En zit er sinds deze week een sostrene grene (deense winkel) met allemaal super leuke spulletjes en ook haakkatoen en haaknaalden, zal vandaag foto's maken. 1 bolletje is 1,74 geloof ik en super leuke kleurtjes!
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:30 schreef annelotje het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat ik hier ook nog wat van heb liggen... Die groene heb ik zeker ooit gekocht. Ik kan wel even snuffelen voor je als je wilt..
Lieve dames, ik vond bij de Zeeman vandaag nog 6 bollen van de zwarte-wittequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:58 schreef kirsten. het volgende:
Guppy: die groene heb ik geloof ik nog 2 bollen van liggen waar ik hier niets mee doe!
De Strengels Zpagetti is ook maar 50cent goedkoper als de 'echte'. Tegenvaller!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:50 schreef KarinvdB het volgende:
Ja die 'Strengels' van de boekenvoordeel vind ik ook niks, ziet er niet super uit en is helemaal niet goedkoop vergeleken met vergelijkbaar merk spul. Ga ik liever naar Euroland.
Gaaf!!,quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:32 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Slofjes klaar, nu op kraamvisite!
Zo is het. Kijk effe op youtube. Echt een magic ring is een uitkomst. Is mooier.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:42 schreef Doobsie het volgende:
@Spaceinvaders ... Ik zou toch proberen die magic ring je eigen te maken, echt als je m eenmaal doorhebt dan wil je niet anders meer!!
Ik ben naar tinypic gegaan en via die Site lukt het wel.quote:
Ik kom niet vaak in Groningen maar ik ga daar zeker kijken binnenkort!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:10 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Kom je vaak in Groningen?daar heb je aantal super leuke winkeltjes! Het achterpand is er sinds een jaar en echt super leuk. Bij euroland (ja echt euroland) heb je haakkatoen voor 2 euro (phildar phil coton 3, haakt heel fijn) er zit een wibra, zeeman. En zit er sinds deze week een sostrene grene (deense winkel) met allemaal super leuke spulletjes en ook haakkatoen en haaknaalden, zal vandaag foto's maken. 1 bolletje is 1,74 geloof ik en super leuke kleurtjes!
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:15 schreef wild-r0se het volgende:
Net ff langs sostrene grene geweest, hier foto van het wolletjes gedeelte:
[ afbeelding ]
ik ben verliefd
Kleuren lijken wel ietsje anders, maar 't verschilt niet veel
Oooh jaloers! Waarom zit die niet dichterbijquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:15 schreef wild-r0se het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben verliefd
omdat er niets boven Groningen gaatquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Oooh jaloers! Waarom zit die niet dichterbij
Wauwquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:15 schreef wild-r0se het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben verliefd
Gaan ze nog meer winkels openen? Ze mogen best naar Breda komen van mijquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:20 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
omdat er niets boven Groningen gaat![]()
Geen idee! het is de eerste winkel in Nederland (heel leuk dat dat dan in Groningen wordt geopend, gebeurt niet vaak) en de rest van de winkel is ook super leuk! www.grenes.dkquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:21 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Gaan ze nog meer winkels openen? Ze mogen best naar Breda komen van mij.
Anders wordt het een keertje naar Groningen reizen
Wel goed dat je in het noorden woontquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:21 schreef HelloBonjour het volgende:
Misschien maar goed dat die niet bij mij om de hoek zit. Wordt al hebberig van de foto. Voel me net een hoarder.
hahaha goed plan! (ze verkopen alleen geen meubelsquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:27 schreef HelloBonjour het volgende:
Volgende keer als we naar de ikea gaan, weet ik waar we ook langs moeten. Dan zeg ik tegen mijn vriend be ik heb gehoord dat het net de ikea is maar dan anders. En als we er dan zijn: oh kijk eens naar al dat garen!
Past het door de brievenbus? Meheequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:28 schreef wild-r0se het volgende:
oh en nog voor de mensen die het willen weten: 100% katoen, 50 gram, 160 meter voor 1,73
ik heb deze: [ afbeelding ]
ja hoor, denk 't welquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:32 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Past het door de brievenbus? Mehee
Zijn die haaknaalden er ook van?
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:10 schreef YogaLove het volgende:
Oja nog even een vraag.
Ik heb mijn ripple deken (ein-de-lijk) zo goed als af. Met naald 3.5 en Saskia wol.![]()
Ik wil er nog een rand omheen haken, moet dat met dezelfde naalddikte om het mooi vlak te houden?
Hoe duur waren die haaknaalden? Zijn ze te vergelijken met clover soft touch? Die heb ik nu twee maar die zijn bijna 5 euro per stuk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:41 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
ja hoor, denk 't wel(met beetje platdrukken) en ja die haaknaalden komen daar ook weg
kan ik je bestelling opnemen?
Kijk dat zijn de betere prijzen!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:28 schreef wild-r0se het volgende:
oh en nog voor de mensen die het willen weten: 100% katoen, 50 gram, 160 meter voor 1,73
ik heb deze: [ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Hoe duur waren die haaknaalden? Zijn ze te vergelijken met clover soft touch? Die heb ik nu twee maar die zijn bijna 5 euro per stuk.
Ik heb inderdaad gewoon dezelfde haaknaald gebruikt, dat kwam bij mij prima uit. Ik heb hier tips voor m'n rand vandaan, o.a. om 'm recht te maken. Misschien heb je daar wat aanquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:50 schreef YogaLove het volgende:
Nogmaals mijn post van vanochtend
[..]
Geweldig!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:15 schreef wild-r0se het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben verliefd
Ze waren 1,34 geloof ik, maar... ze haken niet zo fijnquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Hoe duur waren die haaknaalden? Zijn ze te vergelijken met clover soft touch? Die heb ik nu twee maar die zijn bijna 5 euro per stuk.
Ik heb op het moment wel even genoeg katoen maar als ik iets nodig heb dan weet ik je te vinden
Ja klopt! het is iets dunner, het is voor haaknaald 2,5 - 3 (phil coton ook, maar die is toch wat dikker)quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:51 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Kijk dat zijn de betere prijzen!
Klopt het dat het wel wat dunner is dan Catania/ Phil coton/ Rico? Want dat is 125 meter per 50 g.
mooi!!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:49 schreef Muck het volgende:
Voor wie het vroeg: zo valt mijn poncho dus
[ afbeelding ]
Ik denk er nog wel over om franjes te maken
Dank je!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:02 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad gewoon dezelfde haaknaald gebruikt, dat kwam bij mij prima uit. Ik heb hier tips voor m'n rand vandaan, o.a. om 'm recht te maken. Misschien heb je daar wat aan
Oooooh wat een geluk dat ik zo dichtbij woon!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:20 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
omdat er niets boven Groningen gaat![]()
Mijn ervaring tot nu toen zijn leuke, felle kleuren... Zeeman vaak alleen donker blauw e.d.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens vond ik bij de Zeeman vandaag niet echt vrolijke kleurtjes garen... Hoe is het bij de Wibra? Zijn daar vrolijkere kleuren Saskia? Ben er al een tijdje niet meer geweest...
Binnenkort toch weer eens naar de Wibra dusquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:20 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Mijn ervaring tot nu toen zijn leuke, felle kleuren... Zeeman vaak alleen donker blauw e.d.
Ja leuk! Ik ben voor!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:19 schreef wild-r0se het volgende:
Wat wonen er veel mensen in het noorden zeg!! Super leuk!Hier een meet houden anders?
Ik heb wel eens ergens gelezen dat je ze dan even door je haar, over je hoofdhuid, kunt halen. Worden ze wat vetter en wie weet...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:53 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Ze waren 1,34 geloof ik, maar... ze haken niet zo fijnze zijn vrij stroef. Zijn er tips om ze gladder te laten maken? verder haken ze qua haak en houd vast wel prima.
[..]
Ja klopt! het is iets dunner, het is voor haaknaald 2,5 - 3 (phil coton ook, maar die is toch wat dikker)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |