quote:
Tweede breuk voor NCRV-presentratrice
Caroline en Peter UIT ELKAAR
Caroline Tensen en Peter Gallas zijn uit elkaar. De 48-jarige presentatrice heeft de relatie na elf jaar verbroken en woont weer alleen. „De liefde was op”, zegt Caroline zachtjes. „We brengen niet meer het mooiste in elkaar naar boven. We hebben heel veel gepraat, gewikt en gewogen, maar toch de knoop doorgehakt. We wonen al niet meer samen.”
De presentatrice vertelt kalm één keer haar verhaal: „Ik heb nog steeds af en toe een zwak moment. Maar de tranen zijn eigenlijk op. Peter en ik hebben ook samen veel gehuild. Je wilt toch niet dat een relatie mislukt. Peter had misschien het langst van ons twee de hoop dat we het toch zouden redden. Maar ik ben wellicht nuchterder: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Achteraf denk ik ook dat het beter was het nu te doen, dan te wachten tot vlak voor de feestdagen of zo.”
Caroline: „Ik zit midden in de opnames van Familieberichten , een bak werk tot de kerstvakantie. Ik heb nu gelukkig ook helemaal geen gelegenheid om dramatisch te gaan doen. Ik zit ’s ochtends om zeven uur in de make-up en ga dan als een duwboot gewoon de hele dag door. ’s Avonds is het uitblazen op de bank. Meestal alleen, want mijn zoon Bob van 18 en dochter Lotte van 22 zijn de deur al uit. Bob doet een businessopleiding, Lotte studeert kunstgeschiedenis en woont hier wel gezellig om de hoek. Kijken we af en toe CSI samen. Met Kerstmis ga ik lekker met hen skiën, en even op adem komen.”
Villa
Op dit moment zien Peter en Caroline elkaar dus minder vaak. Caroline, die haar villa in Bussum vorig jaar verkocht aan Henkjan Smits, bewoont in haar eentje het Amsterdamse appartement waar ze samen met Peter gelukkige momenten beleefde. „Peter en ik praten gewoon met elkaar, maar we lopen elkaar niet in de weg. Peter is veertien dagen geleden verhuisd. Ik ga volgend voorjaar naar een nieuw huis in Amsterdam. Aan het water, met een tuin en met genoeg slaapkamers voor Bob en Lotte.”
Peinst: „Mijn vader heeft ons aangeraden elkaar even niet te zien. Hij zei als je echt wilt stoppen is het onverstandig dat jij Peter gaat troosten en omgekeerd. Als je wilt dat je vrienden blijft, is zo’n periode van bezinning beter. Ik heb een wijze vader. En we hebben alle twee een hecht eigen vriendennetwerk waar we terechtkunnen.”
Caroline zit sowieso in een rollercoaster van emoties. Zo verloor ze op 4 september haar 78-jarige moeder. „Ze was aan het dementeren, maar ze herkende ons nog wel allemaal. Ze was zo lief. Mijn drie jaar oudere zus en ik waren vaak bij haar. Mama kreeg longontsteking en toen zei de huisarts van het wooncomplex waarin ze zat opeens dat hij aan morfinepleisters wilde beginnen. Mijn zus en ik wisten niet wat we hoorden, maar geen enkel antibioticum werkte nog bij haar en ze had het heel benauwd. We hebben elkaar toen dagenlang afgewisseld aan haar bed. Mijn zus en zwager, alle kleinkinderen, Peter en ik… En als een kaarsje is ze heengegaan op het moment dat wij allemaal even van de kamer waren. Ze wilde ons dat blijkbaar niet aandoen.”
Vlinders
Het is de tweede keer dat Caroline alleen komt te staan. Een huwelijk met artiestenmanager Frank Wisse eindigde rond 2001 na negentien jaar. En toen ze met Frank in scheiding lag, kreeg ze vlinders voor Peter. Na een wintersportvakantie werd de liefde definitief. Hoewel het stel na twee jaar wel een korte time-out nam. Caroline: „Ik was te snel van de ene in de andere relatie gestapt. Je kunt zeggen dat onze liefde ook een heel rommelig begin kende. Peter heeft nog wel contact met de kinderen. Het zou ook gek zijn als dat niet zo was. Frank Wisse is hun vader, maar ze zijn jarenlang met Peter opgegroeid.”
De financieel zware tijd waar doorheen Caroline en Peter vorig jaar september gingen toen zijn productiebedrijf Global Star failliet ging, heeft, beklemtoont de presentatrice, niets met hun scheiding te maken. „Ik ben een volwassen vrouw. Ik weet precies welke risico’s er in het zakenleven bestaan. Daarin hebben we elkaar juist gesteund. Niemand valt daarin iets te verwijten. Bovendien, in dat geval hadden we toch vorig jaar al een relatiebreuk gehad? Nee hoor, we hebben nota bene daarna ook nog samen een dubbele hernia en – na een val toen hij tegen een liftdeur aangeleund stond die plotseling openging – een schedelbreuk van Peter doorstaan. Het is gewoon zoals ik al zei, we brengen niet meer het mooiste in elkaar naar boven.”
Liefde met hindernissen
Wonen in het tuinhuis faillissement vermeend overspel gezondheidsperikelen
Het liefdesleven van Caroline Tensen heeft sinds haar scheiding in 2001 van Frank Wisse, haar manager en de vader van haar twee kinderen, vele hindernissen gekend. Carolines liefde voor tv-producent Peter Gallas ontlook in de herfst van haar huwelijk met Frank. Iets dat haar enkele jaren later opbrak. Overmand door schuldgevoelens besloot Caroline in 2005 haar relatie met Peter te herzien. „Ik ben te snel smoorverliefd van de ene in de andere relatie gestapt”, vertelde ze toen op deze pagina openhartig over hun time-out. „Ik voel me schuldig tegenover Frank en onze kinderen Bob en Charlotte.” Tijdens die eerste relatiecrisis, waarover Peter volgens Caroline „erg verdrietig” was, verhuisde Peter naar het tuinhuis van Carolines enorme huis in Bussum. Zij was daar na haar scheiding van Frank met de kinderen blijven wonen. En deze eerste beproeving zou niet hun laatste obstakel zijn... Want in 2010 was er het gerucht over vermeend overspel van Peter tijdens een vakantie in Oostenrijk zonder Caroline. Hij zou het met een dame hebben aangelegd en eenmaal terug in Nederland contact met haar hebben gehouden. Verliefd als Caroline op hem was – ze sprak in die tijd zelfs nog publiekelijk haar wens uit om ooit met Peter in het huwelijksbootje te stappen – verwees ze het verhaal naar het rijk der fabelen. Maar over trouwen had de vermaarde presentatrice van onder andere DNA Onbekend , Babyboom en Familieberichten het sindsdien in het openbaar niet meer. Zakelijk ging het voor Peter niet veel later ook niet allemaal meer van een leien dakje. Als een van de twee directeuren van tv-productiebedrijf Global Star Media maakte hij een dramatisch faillissement mee. De ondergang van het bedrijf werd ingezet, nadat de TROS een torenhoge boete van meer dan 2,5 ton kreeg opgelegd na sluikreclame in het kinderprogramma Bibaboerderij , dat door Global Star Media werd gemaakt. De publieke omroep besloot daarop spoorslags de serie van de buis te halen. Iets waarop Global Star Media totáál niet had gerekend. Ze waren namelijk al bezig om nieuwe afleveringen op te nemen waarin ze bovendien zelf geld hadden gestoken. Resultaat: een kostenpost van dik 2 miljoen euro. Die financiële klap kwam het bedrijf niet te boven. Een jaar geleden werd het faillissement van Global Star Media uitgesproken. Ook Caroline kwam die periode financieel niet ongeschonden door. Zij verloor een flinke som geld waarmee ze Peter zou hebben geholpen om aandelen te kunnen kopen. Na alle turbulentie bleef ook de gezondheid van Peter niet ongemoeid. Na een ongelukkige val een half jaar geleden in Antwerpen, waarbij hij op zijn hoofd terechtkwam, moest Peter een week in het ziekenhuis blijven omdat een CT-scan uitwees dat hij naar eigen zeggen een „grijs gebied ter grootte van een pingpongbal” in zijn hersenen had. Maar dit jaar is niet alleen wegens de breuk met Peter een zwaar jaar voor Caroline. Ook verloor de presentatrice vorige maand haar moeder, die dementeerde en daarbij leed aan de taalstoornis afasie. Diep geëmotioneerd zei Caroline hierover tijdens Sterren op het Doek tegen Hanneke Groenteman: „Het is zo’n onwijs leuk wijf, maar ze is er niet echt meer...”
bron