abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117777903
Wie weet raad / hulp ?! Een vriend van mij zit in nood. Vrijdag is hij dakloos.

Zijn vriendin (nu ex dus, ze verwachten binnenkort samen een kindje) heeft hem voorgehouden dat ze samen zouden verhuizen.
Ze heeft hem laten helpen tot op het laatst. Op het moment dat alles over verhuisd was heeft ze hem verteld dat hij niet welkom was in het nieuwe huis ! Eerder hield ze hem voor dat hij niet op het huurcontract stond vermeld als mede-huurder omdat er sprake zou zijn van een administratief foutje, dat ze nog wel zou laten rechtzetten.
Ze heeft borderline en trauma's, ze is erg wisselvalig en heeft hem al eerder op niks af op straat gezet maar nu is het definitief. (Borderliners kunnen om kleine dingen giga ruzie maken en je op om elk wissewasje keihard de straat op schoppen, ik ken het helaas ook.)

Zij was de huurder van het vorige huis, hij is bij haar ingetrokken en heeft in die gemeente pas rechten om als mede huurder te mogen worden bijgeschreven na 2 jaar.
Aangezien ze "pas" ruim een jaar samen wonen heeft hij geen rechten en moet hij de woning vrijdag, per waneer zij de huur opgezegd heeft de woning verlaten.

Hij is rond de 40, netjes, vriendelijk, pienter, dankbaar en sociaal.
Hij heeft geen familie (Vanaf heel jong in tehuizen gezeten) en geen vrienden waar hij op terug kan vallen. (hij had zijn stad achtergelaten om bij haar te kunnen wonen) Hij heeft alleen mij, maar ik heb een erg jaloerse knipperlicht vriend (it's complicated ;-) die hem niet accepteerd dus kan hem niet in huis halen. Helaas heb ik ook geen geld om de jongen te steunen, op eens een paar tientjes in nood na misschien.
Hij is bereid te werken al heeft hij nu tijdelijk een ww uitkering.

De vraag is weet iemand woonruimte, die hij pas NADAT hij salaris of uitkering ontvangen heeft mag betalen, niet te duur, niet te hoge borg of sleutelgeld, een simpel dak boven zijn hoofd en een plekje om zich veilig en geborgen terug te kunnen trekken, tijdelijk is ook welkom ; een kamertje, vakantie huisje, woon project, whatever (maakt echt niet uit wat, overal dankbaar om) waar nu liefst per direct plek is, liefst in Utrecht, (daar heeft hij nog de meeste binding mee) maar overal zou super zijn, anders Amsterdam, of elders in de randstad. (Geen veraf dorpje i.v.m. werkgelegenheid en betaalbaar / vlot naar Utrecht kunnen)

En zijn er vervolgens mensen die wat huisraad zoals bed, tafel, bank, koelkast, kastje, (wat dan ook, hij heeft helemaal niets) en kleding (hij is lang en slank) etc. over hebben of weten heel erg graag een berichtje !

Hij is nu compleet wanhopig en aan het eind van zijn latijn.
ik had een berichtje van hem over het hoofd gezien, hij bleek al 6 dagen zonder eten in een compleet leeg huis te zitten ! Waar hij vrijdag dus weg moet...

[ Bericht 0% gewijzigd door VirtueelMaatje op 10-10-2012 23:28:04 ]
pi_117778017
Is dit niet meer iets voor FHF?
Omdat peer.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:23:09 #3
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_117778522
Ik ga even overleggen met de buurtjes van FHF ;)

O ja...ook even de bezem erdoor. Ik lever eea graag schoon op :+

[ Bericht 18% gewijzigd door Housekeeper op 09-10-2012 16:29:03 ]
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:39:08 #4
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_117779102
Ik gooi m even tijdelijk op slot tot hij overgenomen is door FHF.
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
pi_117783631
Meegenomen naar FHF, wat een schrijnend verhaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_117784780
Ik DM je even TS :)
Ja doei.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:18:39 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117789176
Wat een narigheid :{

Heeft de ex nog gezamenlijke spullen meegenomen?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117793389
Dit is natuurlijk lastig de beste man moet vrijdag al weg zijn. Is het geen opties om tijdelijk in een opvanghuis te vertoeven en begin de nieuwe maand direct een goedkope kamer te gaan zoeken al is het wel weer lastig rondom Utrecht natuurlijk veel studenten.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:44:04 #9
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117793532
Is anti-kraak geen optie?? Dan heeft ie een plekje en tijd om iets anders te zoeken?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_117793644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:44 schreef Ireth het volgende:
Is anti-kraak geen optie?? Dan heeft ie een plekje en tijd om iets anders te zoeken?
Of zoiets of tijdelijk ergens een caravan vandaan ritselen maar ja dat laatste zit je wel weer met zijn WW uitkering.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:06:00 #11
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117794711
Een caravan lijkt me niet prettig in de winter...
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_117794751
Sorry maar waarom is mijn kritische noot weg?
lijkt me dat meer mensen zich af vragen hoe het kan dat ie zelfs geen eten heeft? de ex heeft de pinpas toch niet mee?
en dat je daar wel wat meer over wil weten voor je zo iemand eventueel in huis zou nemen, wat toch wel de vraag hier is
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117794820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef Ehhe het volgende:
Een caravan lijkt me niet prettig in de winter...
Winter gesoleerd met een kachel is net zo warm als een huisje balen voor TS dat inmiddels mijn caravan in gebruik is.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:09:12 #14
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117794906
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef rhubarbje het volgende:
Sorry maar waarom is mijn kritische noot weg?
lijkt me dat meer mensen zich af vragen hoe het kan dat ie zelfs geen eten heeft? de ex heeft de pinpas toch niet mee?
en dat je daar wel wat meer over wil weten voor je zo iemand eventueel in huis zou nemen, wat toch wel de vraag hier is
Als je geen geld hebt kan je ook niet eten.
pi_117794983
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:09 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Als je geen geld hebt kan je ook niet eten.
maar hij heeft een WW uitkering en als het goed is nog zijn eigen pinpas
kan ie toch naar de supermarkt? of zie ik iets over het hoofd
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:11:18 #16
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117795024
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar hij heeft een WW uitkering en als het goed is nog zijn eigen pinpas
kan ie toch naar de supermarkt? of zie ik iets over het hoofd
Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij ook niet naar de supermarkt.
pi_117795085
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij dat blijkbaar ook niet naar de supermarkt.
ja snap ik :P
maar dan vind ik mijn vraag niet meer dan terecht over wat er dan is waardoor hij zo diep in de shit zit

en ik kan het stereotype geraas over borderliners ook niet enorm waarderen, maar dat is heel wat anders natuurlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117795108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij ook niet naar de supermarkt.
Dan wil ik wel even een nootje bij zeggen als je 6 dagen echt geen voedsel hebt gehad val je praktische om van de honger.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:14:00 #19
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117795177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja snap ik :P
maar dan vind ik mijn vraag niet meer dan terecht over wat er dan is waardoor hij zo diep in de shit zit

en ik kan het stereotype geraas over borderliners ook niet enorm waarderen, maar dat is heel wat anders natuurlijk
Ik denk niet dat iemand verantwoording af moet leggen op een openbaar forum over hoe diegene zo diep in de shit gekomen is. Als iemand er voor kiest diegene te helpen kan hij misschien wat meer toelichten.

En tja, dat over borderliners heb je ook wel gelijk in. Maarja dat zal altijd wel zo blijven, mensen over 1 kam scheren ;)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:14:23 #20
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117795192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dan wil ik wel even een nootje bij zeggen als je 6 dagen echt geen voedsel hebt gehad val je praktische om van de honger.
Misschien is het ook wel bij wijze van spreken.
pi_117795295
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:14 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel bij wijze van spreken.
Dan is er dus wel eten. Maar goed laten we niet verzanden in een hele discussie laten we kijken wat de opties zijn voor de man in kwestie en of wij daar iets aan kunnen doen.
pi_117795333
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:14 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand verantwoording af moet leggen op een openbaar forum over hoe diegene zo diep in de shit gekomen is. Als iemand er voor kiest diegene te helpen kan hij misschien wat meer toelichten.

En tja, dat over borderliners heb je ook wel gelijk in. Maarja dat zal altijd wel zo blijven, mensen over 1 kam scheren ;)
het is ook niet bedoeld als verantwoording afleggen maar meer: stel dat iemand wel een kamertje/schuurtje vrij heeft dan lijkt het me dat die persoon wel alle feiten wil hebben (en verdient) en het lijkt me duidelijk dat er hier of wat missen of TS overdrijft graag

allebei prima natuurlijk, maar dan is het ook het recht van mensen hier (die mee willen denken) om daar een vraag over te stellen
of TS het beantwoord is natuurlijk aan TS maar om het meteen weg te halen vind ik ook raar omdat het (in mijn ogen) terechte vragen zijn

maar goed het was ook niet mijn bedoeling om hier een discussie over uit te lokken, het was verbazing omdat mijn post verdwenen was
ik zie wel of TS antwoord geeft (en of modjes het weer weg halen)
het is in ieder geval niet bedoeld als aanval naar de persoon in kwestie of naar TS
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:21:08 #23
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117795567
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:16 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het is ook niet bedoeld als verantwoording afleggen maar meer: stel dat iemand wel een kamertje/schuurtje vrij heeft dan lijkt het me dat die persoon wel alle feiten wil hebben (en verdient) en het lijkt me duidelijk dat er hier of wat missen of TS overdrijft graag

allebei prima natuurlijk, maar dan is het ook het recht van mensen hier (die mee willen denken) om daar een vraag over te stellen
of TS het beantwoord is natuurlijk aan TS maar om het meteen weg te halen vind ik ook raar omdat het (in mijn ogen) terechte vragen zijn

maar goed het was ook niet mijn bedoeling om hier een discussie over uit te lokken, het was verbazing omdat mijn post verdwenen was
ik zie wel of TS antwoord geeft (en of modjes het weer weg halen)
het is in ieder geval niet bedoeld als aanval naar de persoon in kwestie of naar TS
Dat snap ik ook wel, en dat bedoelde ik ook te zeggen. Dat als iemand hem wil/kan helpen hij daar wat uitleg aan kan geven. Dat hoeft mss ook niet allemaal open en bloot hier :)

Ik woon helaas niet in de buurt en heb ook niet echt ruimte over... Wel een bank waar evt op gecrasht kan worden maar ik denk niet dat mijn vriend daar blij van gaat worden ;)
pi_117795907
TS: als het echt voor de tijdelijke korte opvang is kan ie misschien gaan couchsurfen? het is er niet helemaal voor bedoeld maar vrijdag zal ie toch ergens moeten slapen en zo kan ie even van bank naar bank hoppen en zo snel mogelijk iets anders proberen te regelen

ik weet niet of veel couchsurfers het een verhaal vinden om mee in zee te gaan (ik denk van niet eigenlijk) maar goed het is natuurlijk een betere optie dan de crisisopvang en het proberen waard
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117799278
Ik heb nog een boekenkast staan die ik kwijt wil. Heb alleen niet de mogelijkheid om te brengen. Woon bij Turnhout.
pi_117801426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb nog een boekenkast staan die ik kwijt wil. Heb alleen niet de mogelijkheid om te brengen. Woon bij Turnhout.
Ja daar kun je idd goed in wonen, 'n boekenkast. :')
Hallon!
pi_117802166
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:38 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja daar kun je idd goed in wonen, 'n boekenkast. :')
quote:
En zijn er vervolgens mensen die wat huisraad zoals bed, tafel, bank, koelkast, kastje, (wat dan ook, hij heeft helemaal niets) en kleding (hij is lang en slank) etc. over hebben of weten heel erg graag een berichtje !
Lezen blijft lastig soms ;)
Oblahim
  woensdag 10 oktober 2012 @ 02:19:32 #28
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_117802810
Er is nog een stoel en bank over bij meike, zie een ander topic in fhf. Die woont in omgeving Utrecht.

Voor de rest kan ik ook niks bedenken nu.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_117803368
Thnx voor reacties & meedenken dusver ! Ik reageer zo uitgebreider (na 9u).

[ Bericht 6% gewijzigd door VirtueelMaatje op 10-10-2012 07:12:20 (Toevoeging) ]
pi_117804083
Hoop dat je wat voor hem kan vinden
  woensdag 10 oktober 2012 @ 09:30:55 #31
285174 Evienne
never odd or even
pi_117804804
De ex heeft dus alles meegenomen, zelfs ZIJN kleren? Heeft ie al aangifte gedaan van die diefstal?

Ben benieuwd naar het hele verhaal. Heb ruimte genoeg (zij het tijdelijk) maar ga geen problemen in huis halen.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_117807709
Jullie willen graag eerst meer horen, dat vindt ik logisch. ik ben een open persoon, maar hoop niet dat ik daarmee teveel van hem op straat gooi.
Aan de andere kant ik hou hem juist voor dat hij zich niet hoeft te schamen voor de situatie waar hij nu in zit, en hulp en begrip kan verwachten bij mensen in vertouwen nemen hierover.
Maar de schaamte blijft. Hij zit nu zich teruggetrokken op zolder in het lege huis de ogen uit de kop te schamen richting buren die ook dachten dat het huis leeg was en hij meeverhuisd...

Nee ik overdrijf niets, of hij overdrijft kan ik natuurlijk niet weten, ik kan niet in zijn hoofd kijken,
maar ik ken hem al een paar jaar en heb de indruk dat hij integer is. ik ken haar niet goed (hij wilde met haar graag mij bezoeken maar dat zagen zij en mijn partner omdat ze (mede door de borderline KAN dit zo zijn) heel erg jaloers van aard zijn uiteindelijk toch niet zitten) en weet haar kant van het verhaal niet precies.

Over het Borderliner aspect ; dat zijn feiten, gebaseerd op wat wij dagelijks mee hebben gemaakt met onze partner met borderline. Hierdoor kunnen wij elkaar ook begrijpen en steunen. Borderline is geen kattepies, je krijgt niet zomaar de diagnose borderline, daarvoor moet je aan vrij ernstige criteria voldoen. ik schreef niet dat alle borderliners zo zijn, of waneer ze ermee om hebben leren gaan nog zo zijn, ik schreef
"Ze heeft borderline en trauma's, ze is erg wisselvalig en heeft hem al eerder op niks af op straat gezet maar nu is het definitief. (Borderliners KUNNEN om kleine dingen giga ruzie maken en je op om elk wissewasje keihard de straat op schoppen, ik ken het helaas ook.)"
ik schreef dus KUNNEN en niet dat ze dat altijd doen, helaas is dat wel een van de kenmerken van borderline, dat mensen die dat hebben voor ons kleine ergernissen die we eenvoudig opzij kunnen zetten of oplossen als onvergevelijk en onverdragelijk KUNNEN ervaren, en daar zeer extreem op KUNNEN reageren. Bedoel dat niet lullig of schreeuwend met hoofdletters, maar voor alle duidelijkheid, om verdere misverstanden te voorkomen.

ik vond het goed om haar borderline te vermelden om vragen voor te zijn, uit angst dat men denkt dat het zijn schuld wel zal zijn. Tuurlijk zal hij ook niet perfect zijn, dat is niemand, maar ikzelf wordt hier door mijn borderline partner vrijwel dagelijks de wacht aan gezegd, en regelmatig letterlijk (en dat met mijn straatvrees) de straat op geschopt. Wij komen daar altijd weer uit, maar ik kan mij voorstellen dat hij het gevoel heeft dat het definitief is en het zelf ook zat is zo te worden behandeld, met dit als dramatisch hoogte of beter gezegd diepte punt.

Ja ze heeft hem alles laten verhuizen, tot op het laatst in de waan gelaten dat hij gewoon mee zou verhuizen. Hij had al niet zoveel, hij is zijn baan verloren toen hij naar haar toe verhuisde (andere stad) wel gesoliciteerd maar er is daar weinig werk (heel klein stadje) en mede door het steeds op straat zetten werk misgelopen, en nu weinig trek om haar op te moeten zoeken en om zijn paar spulletjes , die ze van beider geld gekocht hebben en zij dus ook als haar eigendom ziet en niet hem zelf aanbied maar ze bestrijd, te moeten gaan strijden.

Hij heeft nu WW maar ik kwam er gister achter dat hij recht heeft op een aanvulling tot het minimum wat hij niet heeft, verder heeft zij een schuldhulpregeling de brui aangegeven dus er is geen week geld gestort, en het is nu nog onduidelijk of alles nog op zijn naam staat, daar gaat hij nu over bellen.
ik heb gister omdat zijn beltegoed bijna op is voor hem gebeld maar mij mogen ze natuurlijk en gelukkig maar niet alles vertellen. Tot onze vreugde bleek er een klein beetje geld gestord dat vandaag aankomt als het goed is, alleen het was een vreemd laag bedrag, niet zijn hele uitkering (verre van dat) dus dat moet ook nog uitgezocht worden.

ik heb hem gister na een week geen eten op een maaltijd aan huis bezorgd getracteerd, (We wonen ieder in een andere stad en ik heb straatvrees en reisangst dus kan hem niet opzoeken, hij heeft de nacht ervoor geprobeerd naar een leger des heils in een andere stad te liften dat is moe koud en laat en door de politie de weg weer afgestuurd mislukt) dat was de snelste manier om eten bij hem te krijgen) dus hij heeft eindelijk weer wat gegeten. Al hoeft dat van mij niet, hij was me vreselijk dankbaar. Het is een persoon die dankbaarheid toont / uit.

Het Leger des Heils in utrecht mag hij niet meer naar toe omdat hij daar eerder dit jaar al een paar keer geweest is, toen ze hem eerder een paar keer dit jaar de straat op had geschopt, je kan daar dacht hij maar een beperkt aantal keren per jaar terecht. Hij heeft Hilversum de vluchtheuvel nog geprobeerd maar dat zat nu vol. Nu geen geld om verder te bellen en ik kan door mijn jaloerse vriend alleen bellen als hij toevallig niet thuis is.

Hij heeft in paniek een tentje gekocht van zijn laatste geld maar ik zou het vreselijk vinden als hij daar met de opkomende kou noodgedwongen in moet gaan bivakeren.

ik schat in dat hij dus hierdoor best wat problemen heeft, dit is allemaal niet nix, maar hij komt attent, beleefd en eerlijk over en is bereid te werken, en dankbaar om alles dat hij krijgen kan, al is dat nog zo weinig.

ik kreeg een pm (of hoe heet dat) met een adres met korte wachttijd dat ik zal proberen, bedankt daarvoor.
ik ga zelf mocht ik de gelegenheid krijgen o.a. nog "de centrale toegang" opvanghuizen Utrecht proberen.
Maar een kamertje waar hij mag betalen zodra ie weer geld heeft o.i.d. zou natuurlijk het fijnste zijn.
We gaan ervan uit dat hij deze maand gewoon weer zijn uitkering tegen het einde van de maand gaat ontvangen.

Tips en meedenken blijft van harte welkom.

[ Bericht 2% gewijzigd door VirtueelMaatje op 10-10-2012 11:36:15 ]
pi_117807861
Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij persoonlijk niet veel duidelijker heeft gemaakt en juist alleen vragen oproept

zo is het mij nog steeds niet duidelijk hoe het kan dat hij zelfs geen geld heeft om eten te kopen? (tentjes zijn niet zo duur dat, als jij je financile zaken op orde hebt, het er voor zorgt dat je meteen blut bent (vooral omdat het vroeg in de maand is)) en die WW word niet zomaar gestopt natuurlijk
en ik vraag mij nu ook af of jij hem wel eens ontmoet hebt? (en dit lijkt mij toch wel een super belangrijk punt)

ik vind het heel nobel dat je hem wil helpen maar het verhaal kent voor mij te veel gaten om mijn voordeur open te zetten eerlijk gezegd
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:29:55 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117807871
Zes dagen niet eten? Lijkt me heel stug.
En is er niemand anders die zijn kleding en spullen bij zijn ex kan ophalen?

Of jouw ziekelijk jaloerse vriend weg en deze vriend erin?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_117808791
"zo is het mij nog steeds niet duidelijk hoe het kan dat hij zelfs geen geld heeft om eten te kopen? (tentjes zijn niet zo duur dat, als jij je financile zaken op orde hebt, het er voor zorgt dat je meteen blut bent (vooral omdat het vroeg in de maand is))"" Alles (750 euro, niet veel, zij heeft ook kinderen uit een eerder huwelijk, ik weet niet of zij allimentatie krijgt) is naar de vaste lasten gegaan, haar moeder heeft nog wat bijgelapt, hij heeft een beetje geld in zijn handen gedrukt gekregen waar hij paniekvoetbal, uit gedachte van lijfsbehoud een tentje van heeft gekocht.
"en die WW word niet zomaar gestopt natuurlijk"
Nee we gaan ervanuit dat de WW gestort gaat worden, maar omdat ze het huurcontract en de schuldhulpverlening heeft opgezegd en naar een andere stad is verhuisd, is hij gewoon bang dat ze de uitkering ook op haar naam heeft "meegenomen" of opgezegd (vanwege de verhuizing) (als dat kan) of dat die stopt zodra je dakloos raakt en hij (voorlopig) niets meer heeft.

en ik vraag mij nu ook af of jij hem wel eens ontmoet hebt? (en dit lijkt mij toch wel een super belangrijk punt)"
Ja ik heb hem meermaals ontmoet, gewoon fijn vriendschapelijk. Hij is hier ook thuis geweest, mijn vriend mocht hem toen ook, maar is toch te jaloers aangelegd om mijn vrienden te kunnen accepteren. (zelfs een feest dat ik organiseerde met mijn super lieve buren wilde hij niet heen en van de lieve buurtjes niets weten. hij kapt mijn vrienden, vriendinnen en familie als niet goed zijnde af etc.) ik ga niet zomaar mijn gezinsleven op het spel zetten,
Maar het lijkt mij logisch dat ik deze jongen op afstand een beetje wil helpen, ik was gewoon ontzet dat hij met honger en angst in een leeg huis is achtergelaten.
Hij moest heus niet zomaar huilen van ellende en bittere wanhoop toen ik hem van de week de eerste keer nadat ik erachterkwam door een te laat gelezen sms-je belde.

[ Bericht 6% gewijzigd door VirtueelMaatje op 10-10-2012 23:36:02 ]
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:03:30 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117808993
Heeft hij al naar het UWV gebeld?
Het is een raar verhaal. Was ik hem, zou ik bij mijn huisarts aankloppen om te kijken of er via die weg wellicht wat hulp geboden is.
Zes dagen zonder eten en vol schaamte op je zolder zitten, klinkt ook niet echt psychisch helemaal jofel.
pi_117809048
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:57 schreef VirtueelMaatje het volgende:
"zo is het mij nog steeds niet duidelijk hoe het kan dat hij zelfs geen geld heeft om eten te kopen? (tentjes zijn niet zo duur dat, als jij je financile zaken op orde hebt, het er voor zorgt dat je meteen blut bent (vooral omdat het vroeg in de maand is))"" Alles (750 euro, niet veel, zij heeft ook kinderen uit een eerder huwelijk, ik weet niet of zij allimentatie krijgt) is naar de vaste lasten gegaan, haar moeder heeft nog wat bijgelapt, hij heeft een beetje geld in zijn handen gedrukt gekregen waar hij paniekvoetbal, uit gedachte van lijfsbehoud een tentje van heeft gekocht.
"en die WW word niet zomaar gestopt natuurlijk"
Nee we gaan ervanuit dat de WW gestort gaat worden, maar omdat ze het huurcontract en de schuldhulpverlening heeft opgezegd en naar een andere stad is verhuisd, is hij gewoon bang dat ze de uitkering ook op haar naam heeft "meegenomen" of opgezegd (vanwege de verhuizing) (als dat kan) of dat die stopt zodra je dakloos raakt en hij (voorlopig) niets meer heeft.

en ik vraag mij nu ook af of jij hem wel eens ontmoet hebt? (en dit lijkt mij toch wel een super belangrijk punt)"
Ja ik heb hem meermaals ontmoet, gewoon fijn vriendschapelijk. Hij is hier ook thuis geweest, mijn vriend mocht hem toen ook, maar is toch te jaloers aangelegd om mijn vrienden te kunnen accepteren. (zelfs een feest dat ik organiseerde met mijn super lieve buren wilde hij niet heen en van de lieve buurtjes niets weten. hij kapt mijn vrienden, vriendinnen en familie als niet goed zijnde af etc.) Zo wordt de jaloezie langzaamaan terecht, want als er voortdurend wantrouwen in het spel is met alles wat je doet en zegt dan ga je andere we vriendelijke, hartelijke mannen logisch als een potentiele kandidaat zien, waar je misschien wel respect en geluk bij kan vinden.
Er zijn (goed geraden ;-)) wel wat gevoelens inmiddels maar ik ga niet zomaar mijn gezinsleven op het spel zetten, pas als het heel erg seriues zou blijken en de boel hier echt niet meer te redden. Maar al zou ik dat graag eens in de groep gooien, dat is iets voor een ander topic lijkt mij.
Maar het lijkt mij logsich dat ik deze jongen wil helpen, ik was gewoon ontzet dat hij met honger en angst in een leeg huis is achtergelaten.
Hij moest heus niet zomaar huilen van ellende en bittere wanhoop toen ik hem van de week de eerste keer nadat ik erachterkwam door een te laat gelezen sms-je belde.
het zal mijn negatieve natuur zijn maar ik raak hier toch niet helemaal van overtuigd hoor
het klinkt alsof hij zijn zaken al niet op orde had en ook niet zonder hulp gaat krijgen

je hebt toch altijd een buffer? voor onvoorziene zaken? Als je vaste lasten zo hoog zijn dat het al je geld op slokt doe je iets niet goed
en je bent toch op de hoogte hoe dat soort dingen werken met je WW (fyi: ww is persoonsgebonden en kan zij dus niet zomaar mee nemen, het word op zijn rekening gestort... als van zijn rekening de huur word afgeschreven moet hij dus morgen meteen naar de bank om dat stop te zetten)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:07:47 #38
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117809164
Woont (bivakkeert :? ) hij nu ook in Utrecht, of wil hij daar naar toe terug en woont hij nu elders??

Want als hij al in Utrecht vertoeft kan hij (jij?) ook nog vragen of De Tussenvoorziening hem niet kan bijstaan. Zij kunnen hem ook op de lange termijn namelijk helpen om alles op orde te krijgen!

http://www.tussenvoorziening.nl/ik-zoek-hulp-of-opvang
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:10:39 #39
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_117809277
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:05 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het zal mijn negatieve natuur zijn maar ik raak hier toch niet helemaal van overtuigd hoor
het klinkt alsof hij zijn zaken al niet op orde had en ook niet zonder hulp gaat krijgen

je hebt toch altijd een buffer? voor onvoorziene zaken? Als je vaste lasten zo hoog zijn dat het al je geld op slokt doe je iets niet goed
en je bent toch op de hoogte hoe dat soort dingen werken met je WW (fyi: ww is persoonsgebonden en kan zij dus niet zomaar mee nemen, het word op zijn rekening gestort... als van zijn rekening de huur word afgeschreven moet hij dus morgen meteen naar de bank om dat stop te zetten)
Misschien betaalde hij alle vaste lasten en zijn ex alle andere dingen.
pi_117809954
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:10 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Misschien betaalde hij alle vaste lasten en zijn ex alle andere dingen.
dan leef je nog boven je stand
en dan had je nog een buffer moeten hebben

maar goed ik heb geen zin in deze discussie eigenlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:17:02 #41
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117811164
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:05 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Een buffer is in deze tijd helemaal niet meer zo vanzelfsprekend.
Maar dat het een gek verhaal is ben ik wel met je eens.
pi_117813550
Een buffer kan je echt niet opbouwen van een uitkering van 750 euro met een gezin van 4 personen, en zaken moeten aanschaffen voor de 3de op komst.
Dan kom je hoe dan ook tekort.

Uwv had ik dus gebeld (hij zit vrijwel zonder bel tegoed) en gaat hij bellen voor meer informatie die ik niet los krijg zodra dat beetje geld binnen is dat hij nu (hopelijk) vandaag binnen verwacht.

Hij zit niet in Utrecht nu (daar kwam hij vandaan voor hij bij haar ging wonen) en hij wil terug naar Utrecht, maar alles wat hem een veilig haventje kan bieden is welkom waar dan ook, mits Utrecht redelijk betaalbaar en goed bereikbaar is.

Graag hoor ik geen loze niet nader toegelichte kreten als "ik vindt het een raar verhaal" want dan weet ik niet precies op welk punt en kan ik niets verklaren en hem niet verdedigen danwel hem vragen hoe het zit of zelf kijken waar 'm de kneep zit en daarvoor een verklaring of oplossing zoeken.

Hij betaalde inderdaad de vaste lasten zoals de huur en kwam daar met 750 euro (wat onder het minimum ligt) nog aan tekort, schoonmoeder sprong dus gelukkig noodgedwongen maandelijks bij.
ik weet niet of ze huur subsidie ontvangen maar kwam er dus toen ik gister met het Uwv belde wel achter dat hij recht heeft op een aanvuling tot het minimum. Best erg dat zijn Uwv dit hem niet eerder heeft gezegd.

En @ Rhubarbje heb je geen zin in deze discusie wat doe je hier dan.

Verder lijkt het mij helemaal geen schande of misdaad om door dit soort zaken even verlamd te zijn en zelf niet goed te weten hoe er het beste weer uit te komen en daarvoor hulp van vrienden en instanties nodig te hebben. ik vind het dapper dat hij mij een (uiterst voorzichtige en bescheiden) nood kreet heeft gestuurd en daarmee een begin tot een uitweg uit de ellende heeft gecreeerd.

De tussen voorziening ga ik bellen ! Via de centrale toegang zal ik daar ook uit kunnen komen.
Bedankt voor die tip.

Hij staat open voor hulp, hij heeft bij de vluchtheuvel eerder vooruitzichten gehad op begeleid wonen en hulpverlening maar omdat hij toen terug naar haar is gegaan (andere stad) is dat traject niet voort gezet. Als hij had geweten dat ze hem zo weer aan de kant zou schuiven had hij daar liever door gegaan.

Tot dusver hartelijk dank voor het mede leven, meedenken en de tips.
pi_117814027
Even een kleine tip;
Als hij bij het UWV binnen loopt, mag hij daar GRATIS bellen naar 0900 9294 (mits ze hem bij het UWV persoonlijk kunnen helpen natuurlijk)

Daarnaast begreep ik dat zijn ex Borderline heeft, als hij daar over wil praten is hij natuurlijk van harte welkom op mijn site.
Ik ga om met Borderliners en relaties/omstanders van Borderliners.
ik ga geen link posten omdat dit word gezien als reclame.
Indien hij (of iemand anders) contact zoekt met lotgenoten, dan is een DM voldoende ;)

Wellicht VirtueelMaatje, kan je Evienne (een paar posten terug op deze pagina) een DM sturen en wat meer los laten. Zo kan Evienne wellicht meer te weten komen, en misschien zelfs onderdak verschaffen. Ik kan me voorstellen dat Evienne geen problemen op haar hals wilt halen, evengoed als dat ik kan begrijpen, dat jij VirtueelMaatje niet zijn hele hebben en houden hier bloot wilt leggen in dit topic.

Succes ;)
Oblahim
pi_117816323
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:17 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Een buffer is in deze tijd helemaal niet meer zo vanzelfsprekend.
Maar dat het een gek verhaal is ben ik wel met je eens.
Vind het meer iets voor professionals. uiteraard huisje inrichten dat kan best maar dit lijkt me niet iets om zomaar te doen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:16:03 #45
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117817650
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:44 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Vind het meer iets voor professionals. uiteraard huisje inrichten dat kan best maar dit lijkt me niet iets om zomaar te doen.
Dat er professionele hulp nodig is lijkt mij overduidelijk...
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:37:30 #46
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_117818549
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:30 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dan leef je nog boven je stand
en dan had je nog een buffer moeten hebben

maar goed ik heb geen zin in deze discussie eigenlijk
Dit gaat de eerste keer voor mij worden geloof ik dat een user afbrand, dus ik ben daar niet zo goed in.

Maar wat ben je moralistisch aan het zeiken. Ik ben het met je eens dat het een niet alledaags verhaal is en dat er ook details missen.

Maar ik lees wel het volgende:
- Het geld is op gegaan aan vaste kosten en hij staat sinds maandag in deze situatie, als ik, en ik heb het redelijk goed geregeld, nu maandag op straat sta om het een of ander heb ik ook een uitdaging. Zijn geld komt pas aan het eind van de maand weer binnen, tot die tijd is er simpelweg geen geld.
- Het gaat om een persoon die voor deze relatie in begeleid wonen zat, ik wil niet denigrerend daarover doen, maar het grosso modo van die mensen ken ik niet als mensen die het nou echt breed hebben.
- Als je een kind krijgt en gaat verhuizen welke nu beide gebeuren zouden ook mijn buffers redelijk tot 0 dalen in vrij korte tijd. Het kan niet altijd en-en, hij zat tot maandag wel in die situatie dat het geld er simpelweg uitvliegt. Ik verwacht ook niet van een koppel die beide psychische problemen hebben dat ze weloverwogen voor deze situatie kiezen maar meer op emotie.

Kortom, de situatie is zoals die is. Tuurlijk zou het wel fijn zijn als er nog buffers of familie zou zijn die hij nu kan aanspreken, maar het is nu gewoonweg niet het geval. Wat jij voor mijn gevoel doet is achteraf gaan zeiken als een moraalridder "zorg dan ook dat je alles goed geregeld hebt", maar het feit is nu gewoonweg dat er een acuut probleem is. Dat los je niet op door te gaan roepen dat je het anders had moeten doen.

Mensen die in de problemen komen vragen daar ook niet zelf om, het gebeurt, deal with it. Of denk je dat elke tienerzwangerschap, scheiding, faillissement, etc.., etc.. compleet weloverwogen gebeurd? Problemen doen zich nu eenmaal voor, dat is het leven.

Kijk eens naar je eigen situatie, als morgen iemand beslag legt op je bankrekeningen en je huis brand gelijktijdig af plus dat je familie en vrienden die je zouden kunnen helpen net allemaal in het buitenland zitten. Waar slaap je dan morgen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_117820998
Zalkc & Neo thanx !! ;)
Zo is het :Y
Zoveel is er niet loos eigenlijk met die jongen hebben ik en die jongen zelf de indruk, tuurlijk ieder heeft zijn gebreken en de een wat meer pech en slimme omgang daarmee dan de ander, maar het kan echt iedereen overkomen ook juist degene die denkt mij overkomt zoiets niet.

ik merk hier ook dat als je niet al jezelf negatief wil neerzetten dat anderen dat wel doen en dat je dan voor je het weet in een negatieve spiraal komt met een stigma alsof je een domme halve crimineel bent omdat je wat hulp nodig hebt waar je nog maar moeilijk uit en vanaf komt. Nogmaals tuurlijk is de situatie vrij extreem, hachelijk, absurd maar het is echt een domino effect niet alleen de laatste tijd, dat begint vroeg, dat is een keten van gevolgen ; als kind in weeshuizen gedumpt, daar leer je niet de beste kringen kennen, zijn ex ex was uit die kringen, zijn nu ex ook een en ander meegemaakt en als je dat samen voegt wil niet zeggen dat je een slechterik bent maar wel dat alles net wat minder soepel verloopt dan waneer je uit veilige en geborgen kringen komt (waar overigens vaak onzichtbaar, geheim gehouden uit schaamte ook een en ander mis kan zijn) en hebt geleerd hoe je met respect , geduld, begrip en liefde voor elkaar alles op kan lossen. Hij is daar heb ik de indruk (na jarenlang vele uren oneindig praten met hem) gelukkig zelf wel redelijk goed toe in staat, maar zijn ex is een stuk ongeduldiger en impulsiever.

Hij komt overigens niet uit begeleid wonen voor zijn ex maar heeft toen zij hem er een keer uit had geschopt daar voor op de nominatie gestaan in een opvanghuis, met uitstroom naar begeleid wonen, maar ze besloten het dus weer samen bij haar thuis (ook geen begeleid wonen) te proberen.

ik zal ff terugkijken bij Evienne.
Goede tip van dat gratis bellen maar hij heeft nu ook weer wat bel tegoed kunnen kopen, En most important ; wat te eten ! :Y) ,hij gaat morgen het Uwv zelf bellen en wij allebei nog wat opvanghuizen. Vandaag nog gedaan maar in Utrecht bleken er zelfs mensen op de wachtlijst te staan vanaf juli ! :o En ze moeten helaas nog verder bezuinigen !
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:54:02 #48
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117821563
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:39 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Zalkc & Neo thanx !! ;)
Zo is het :Y
Zoveel is er niet loos eigenlijk met die jongen hebben ik en die jongen zelf de indruk, tuurlijk ieder heeft zijn gebreken en de een wat meer pech en slimme omgang daarmee dan de ander, maar het kan echt iedereen overkomen ook juist degene die denkt mij overkomt zoiets niet.

ik merk hier ook dat als je niet al jezelf negatief wil neerzetten dat anderen dat wel doen en dat je dan voor je het weet in een negatieve spiraal komt met een stigma alsof je een domme halve crimineel bent omdat je wat hulp nodig hebt waar je nog maar moeilijk uit en vanaf komt. Nogmaals tuurlijk is de situatie vrij extreem, hachelijk, absurd maar het is echt een domino effect niet alleen de laatste tijd, dat begint vroeg, dat is een keten van gevolgen ; als kind in weeshuizen gedumpt, daar leer je niet de beste kringen kennen, zijn ex ex was uit die kringen, zijn nu ex ook een en ander meegemaakt en als je dat samen voegt wil niet zeggen dat je een slechterik bent maar wel dat alles net wat minder soepel verloopt dan waneer je uit veilige en geborgen kringen komt (waar overigens vaak onzichtbaar, geheim gehouden uit schaamte ook een en ander mis kan zijn) en hebt geleerd hoe je met respect , geduld, begrip en liefde voor elkaar alles op kan lossen. Hij is daar heb ik de indruk (na jarenlang vele uren oneindig praten met hem) gelukkig zelf wel redelijk goed toe in staat, maar zijn ex is een stuk ongeduldiger en impulsiever.

Hij komt overigens niet uit begeleid wonen voor zijn ex maar heeft toen zij hem er een keer uit had geschopt daar voor op de nominatie gestaan in een opvanghuis, met uitstroom naar begeleid wonen, maar ze besloten het dus weer samen bij haar thuis (ook geen begeleid wonen) te proberen.

ik zal ff terugkijken bij Evienne.
Goede tip van dat gratis bellen maar hij heeft nu ook weer wat bel tegoed kunnen kopen, En most important ; wat te eten ! :Y) ,hij gaat morgen het Uwv zelf bellen en wij allebei nog wat opvanghuizen. Vandaag nog gedaan maar in Utrecht bleken er zelfs mensen op de wachtlijst te staan vanaf juli ! :o En ze moeten helaas nog verder bezuinigen !

Ook van de zotte :N. En als jij nog eens met je partner gaat praten over of hij een tijdje bij jou/jullie kan logeren? Het kan toch niet zo zijn dat hij dan op straat moet leven omdat jouw vriend te jaloers is ;(
Zijn er geen campings in de buurt waar hij tijdelijk goedkoop een huisje/chalet/caravan kan huren?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:57:27 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117821701
Hij is verder helemaal familie-, vrienden- en kennissenloos?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:18:09 #50
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117822413
TS, wat zouden we op korte termijn daadwerkelijk kunnen bijdragen / betekenen?
Zolang hij nog geen huis heeft, is spullen inzamelen tamelijk zinloos en logistiek moeilijk oplosbaar.
... ♥ ik mis je ♥
pi_117822902
ik schilder die jongen helemaal nergens af als halve crimineel of zo?
ik vind het alleen een rammeld verhaal, so sue me

en als ik morgen op straat sta om wat voor reden dan ook dan heb ik in ieder geval geld voor een tentje en eten
zoals de meeste mensen als je het mij vraagt maar goed
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117823130
Hij had ook geld voor een tentje... maar daardoor niet meer voor eten.

En inderdaad als jij gaat verhuizen met een kleine op komst, 4 bijna 5 persoons gezin en een inkomen van 740 euro waar haal jij dan nog geld voor een buffertje vandaan ???? Knappe meid hoor. :Y
pi_117823201
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:32 schreef rhubarbje het volgende:
ik schilder die jongen helemaal nergens af als halve crimineel of zo?
ik vind het alleen een rammeld verhaal, so sue me

en als ik morgen op straat sta om wat voor reden dan ook dan heb ik in ieder geval geld voor een tentje en eten
zoals de meeste mensen als je het mij vraagt maar goed
Kijk dat het verhaal een beetje vaag is ben ik met je eens. Echter het komt wel vaker voor dat iemand zo op straat word gegooid zonder iets. Heb ooit een kind in huis genomen omdat hij ineens zonder iets zo door de ouders op straat werd gegooid.

Echter en dat zullen best veel mensen met mij eens zijn een volledig onbekend persoon in huis nemen dat men daar ook niet al te welwillend tegenover staat.
pi_117823356
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:41 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Kijk dat het verhaal een beetje vaag is ben ik met je eens. Echter het komt wel vaker voor dat iemand zo op straat word gegooid zonder iets. Heb ooit een kind in huis genomen omdat hij ineens zonder iets zo door de ouders op straat werd gegooid.

Echter en dat zullen best veel mensen met mij eens zijn een volledig onbekend persoon in huis nemen dat men daar ook niet al te welwillend tegenover staat.
Ik weet dat het voor komt dat mensen zomaar op straat komen te staan alleen zijn die verhalen meestal iets sluitender (nog steeds stuitend en bizar maar goed)
en ik ben ook zeker niet te beroerd zo iemand te helpen maar dan mag je ook wel verwachten van iemand die wil helpen dat ze door vragen

maar ik zal er vanaf nu zelf ook niet meer op in gaan.... het is namelijk niet mijn bedoeling dit topic te laten verzanden in een wellus nietus verhaal
mijn gevoel zegt dat het niet klopt
en als het gevoel van iemand anders zegt dat het wel klopt vind ik dat ook prima en dan heeft discussie niet zo veel zin he
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:51:16 #55
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117823497
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik weet dat het voor komt dat mensen zomaar op straat komen te staan alleen zijn die verhalen meestal iets sluitender (nog steeds stuitend en bizar maar goed)
en ik ben ook zeker niet te beroerd zo iemand te helpen maar dan mag je ook wel verwachten van iemand die wil helpen dat ze door vragen

maar ik zal er vanaf nu zelf ook niet meer op in gaan.... het is namelijk niet mijn bedoeling dit topic te laten verzanden in een wellus nietus verhaal
mijn gevoel zegt dat het niet klopt
en als het gevoel van iemand anders zegt dat het wel klopt vind ik dat ook prima en dan heeft discussie niet zo veel zin he
Mijn stelregel: als er 10 keer om je hulp wordt gevraagd, moet je incalculeren dat je 1 2 keer wordt genaaid. Accepteer dat, en denk aan de overige situaties waarin je hulp terecht en welkom was.

Twijfelgevallen krijgen het voordeel van de twijfel. Behoren dus tot dat mogelijke "percentage". So be it.
... ♥ ik mis je ♥
pi_117823979
Ja ik overweeg om met mijn vriend te gaan praten, ik ben ook liefst eerlijk, maar is waarschijnlijk weinig zinvol, maakt hem erg jaloers, extreem boos en para en de in nood vriend raad dat af uit angst dat ik er problemen door krijg.

Het is inderdaad zo dat spullen logistiek gezien nu een probleem en zelfs eerder een last zullen betekenen, scherp van Phulphy +/- Dus inderdaad beter eerst enkel op onderdak focussen, dan de rest.

En ja waar is hij mee geholpen ? ; Met onderdak in welke vorm dan ook, (een behoud van) uitkering of werk, hij wil ook graag vrijwillig werken (ik heb vandaag een stichting met huis met erf waarop ze 2de hands goederen verzamelen en verkopen gebeld omdat hem dat ook echt wat leek maar daarvoor moet je tegenwoordig een pgb hebben, maar hij heeft geen beperking of stoornis.)

Zodra er een subtantieel bedrag binnen is kan hij op een camping gaan zitten met zijn (kleine) tentje. ik weet niet of de tent berekend is op regen etc. en ja kou... hij heeft het uit nood eerder gedaan (toen had ie een tentje van mij geleend en is op mijn tip in een stil omheind park gaan staan dat s'nachts gesloten is en dus geen controle ;) ) later bleek het te stortregenen en te stormen... ik keek erin en het was er zo donker, dat was zo eng en triest :'( en zo hartbrekend en eenzaam en treurig... desolaat gewoon...
maar hij is best een koukleum... (al had ik 2 dekbedden meegegeven) en hij kwam toen totaal verkleumt het tentje s'morgens terug brengen... maar hij wil het niet weer een tent en dekens van mij lenen omdat mijn vriend dat niet weer goed vindt (ik heb er toen zo heftig ruzie om gehad...)... en heeft dus zelf gekocht... een tent, hij heeft een deken.
Maar verder op een of 2 sport tassen met kleren na en zijn telefoon helemaal niets.
pi_117824264
Wat is er dan niet sluitend aan ? Vertel me dan en ik antwoord !

En logsich dat men meer wil weten en doorvraagt. Zou ik ook doen.
Daarom beantwoord ik alle vragen ook netjes.
pi_117824406
Hij vraagt ook niet of iemand hem geld wil geven,of in huis wil nemen.
ik vraag alleen of iemand misschien een plekkie weet waar hij zijn hoofd kan neerleggen.
En misschien wat huisraad of kleding over heeft. Maar was maar een idee van mij hoor... niet eens van hem.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:12:42 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117824432
quote:
5s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:57 schreef Copycat het volgende:
pi_117824699
Op woensdag 10 oktober 2012 17:57 schreef Copycat het volgende:

Hij is al jong in een tehuis beland, geen banden met familie nee.

En doordat hij verhuisd is voor haar naar een onbekend wat afgelegen stadje is hij zijn "vrienden" op mij na, zover hij ze al echt had uit het oog verloren, verwaterd. Hij is op zijn vorige gedwongen vlucht o.a. nog even bij een ex schoonzus op bezoek geweest waar ie het wel mee kon vinden maar kon (en wilde eigenlijk, wil niemand belasten) daar ook niet s'nachts terecht.
pi_117824785
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:18 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Op woensdag 10 oktober 2012 17:57 schreef Copycat het volgende:

Hij is al jong in een tehuis beland, geen banden met familie nee.

En doordat hij verhuisd is voor haar naar een onbekend wat afgelegen stadje is hij zijn "vrienden" op mij na, zover hij ze al echt had uit het oog verloren, verwaterd. Hij is op zijn vorige gedwongen vlucht o.a. nog even bij een ex schoonzus op bezoek geweest waar ie het wel mee kon vinden maar kon (en wilde eigenlijk, wil niemand belasten) daar ook niet s'nachts terecht.
In plaats van alles hier te plaatsen over zijn leven, wat heeft hij nu concreet gedaan om vrijdag een dakje boven zijn hoofd te hebben. Maak daar eens een lijstje van en laten we zo eerlijk zijn is hij bereid om ergens anders heen te gaan tijdelijk dan rondom Utrecht?
pi_117825090
Hij staat nu toch ingeschreven in een gemeente? Waarom gaat hij niet naar het maatschappelijk werk of de GGZ? Daarnaast kan hij bij de sociale dienst een aanvulling op zijn ww aanvragen, immers zijn uitkering zit onder het bestaansniveau en wellicht kan de sociale dienst hem verder helpen. Hij zal zelf stappen moeten ondernemen en een bezoekje aan de sociale dienst, het maatschappelijk werk kost geen geld.Daarnaast geldt dat ook zijn ex dringend hulp nodig heeft, twee kinderen en een derde op komst, hoe wil ze dat met haar handicap in haar eentje doen. Wat mij stoort in het verhaal dat TS zich totaal geen zorgen maakt om het kind op komst, en kennelijk de vader ook niet, anders verschool hij zich niet en nam stasppen.Als jezelf zon achtergrond hebt gun je dat je kind( op komst) toch niet. Het maatschappelijk werk, de sociale dienst en de centrale toegang kunnen het nodige voor hem betekenen moet hij wel zelf stappen nemen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:48:46 #63
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117826107
Dat van het GGZ en maatschappelijk werk is wel een hele goeie! En misschien ook nog bij de gemeente langs.

Dus wat vriend-van-TS concreet kan doen morgen: Langsgaan bij verschillende instanties.
pi_117826187
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:48 schreef Ehhe het volgende:
Dat van het GGZ en maatschappelijk werk is wel een hele goeie! En misschien ook nog bij de gemeente langs.

Dus wat vriend-van-TS concreet kan doen morgen: Langsgaan bij verschillende instanties.
En dat dan ook echt gaan doen tenslotte het is dan al donderdag!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:53:31 #65
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117826381
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:50 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

En dat dan ook echt gaan doen tenslotte het is dan al donderdag!
Idd. Jammer dat TS niet mee kan om te controleren of het ook echt gebeurt.
pi_117826701
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:53 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Idd. Jammer dat TS niet mee kan om te controleren of het ook echt gebeurt.
Toen ik dak en thuisloos was heb ik er ook voor moeten vechten en hard ook nog eens zelf dwingen is het haast dan. Dus hij moet gewoon gaan anders mag hij met een slaapzak in de buitenlucht gaan liggen hoogstwaarschijnlijk ook erg ook.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:00:08 #67
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117826757
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:59 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Toen ik dak en thuisloos was heb ik er ook voor moeten vechten en hard ook nog eens zelf dwingen is het haast dan. Dus hij moet gewoon gaan anders mag hij met een slaapzak in de buitenlucht gaan liggen hoogstwaarschijnlijk ook erg ook.
Dat snap ik wel, maar het is toch fijn als er iemand is die je kan helpen hierbij.
pi_117826817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:00 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar het is toch fijn als er iemand is die je kan helpen hierbij.
Maar natuurlijk! Alleen dat gaat mij niet echt lukken vanuit het gemoedelijke Limburg. Je zal er bovenop moeten zitten ;(
pi_117827176
Het is een volwassen man van 40 jaar met een kind op komst en nog twee (stief)kinderen komop zeg. De sociale dienst in iedere gemeente heeft direct toegang tot het maatschsappelijk werk, GGZ, centrale toegang en crisisopvang, dus het is belangrijk daar langs te gaan. Hij woont in een kleine stad, dus zal ook redelijk gemoedelijk zijn.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:16:45 #70
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117827621
Hoe oud je ook bent, hoeveel kinders je ook hebt, toch is het sowieso fijn om iemand te hebben die je hierbij helpt.

Maar dat is nu niet mogelijk, dus moet hij het idd zelf doen. Morgen, zo vroeg mogelijk. Gelijk zodra het kantoor open is langsgaan.
pi_117827776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:08 schreef lobelletje het volgende:
Het is een volwassen man van 40 jaar met een kind op komst en nog twee (stief)kinderen komop zeg. De sociale dienst in iedere gemeente heeft direct toegang tot het maatschsappelijk werk, GGZ, centrale toegang en crisisopvang, dus het is belangrijk daar langs te gaan. Hij woont in een kleine stad, dus zal ook redelijk gemoedelijk zijn.
Als hem geestelijke problemen parten spelen is het echt niet vanzelfsprekend om zulke zaken voor elkaar te boxen. Iemand met raad en daad langs je kan dan enorm helpen.
pi_117827981
Ik begrijp dat het fijn is om iemand bij je hebben bij dit soort bezoeken maar zoals TS het beschrijft zit dat er niet in en dan moet je het zelf doen. En volgens TS heeft deze mijnheer geen geestelijke belemmeringen. En in dit proces is de eerste stap belangrijk, want dan krijg je hulp en hoef je het niet meer alleen te doen. Maar toch blijf ik van mening dast de kinderen in dit verhaal, ook het op komst zijnde kind, onderbelicht blijven en ook hulp nodig hebben en daar rept TS niet over.
pi_117828128
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:23 schreef lobelletje het volgende:
Ik begrijp dat het fijn is om iemand bij je hebben bij dit soort bezoeken maar zoals TS het beschrijft zit dat er niet in en dan moet je het zelf doen. En volgens TS heeft deze mijnheer geen geestelijke belemmeringen. En in dit proces is de eerste stap belangrijk, want dan krijg je hulp en hoef je het niet meer alleen te doen. Maar toch blijf ik van mening dast de kinderen in dit verhaal, ook het op komst zijnde kind, onderbelicht blijven en ook hulp nodig hebben en daar rept TS niet over.
Laat ik zo stellen dat als de beste man geheel gezond was van geest dat dit niet zo snel gebeurd was. Het is altijd mogelijk dat terzijde... echter de eerste stap moet nog genomen worden op een enorm laat tijdstip. De kinderen blijven op heden onderbelicht klopt ergens echter daar kan je niet zoveel mee. Behalve dat belletje maken dat je liever niet doet.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:28:45 #74
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117828221
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:23 schreef lobelletje het volgende:
Ik denk dat hij eerst moet zorgen dat hij zelf onderdak krijgt, vanaf daar kan hij iets regelen voor de kinderen lijkt me.
pi_117828380
Ja beste Faustino, daarom zet ik ook dat volgens TS er niets aan de hand is met deze mijnheer, natuurlijk is dat wel het geval anders had hij allang het heft zelf in handen genomen. En je zin over het belletje begrijp ik niet. Die kinderen hebben professionele hulp nodig, dat kan mijnheer ook bewerkstelligen door contact op te nemen met het Centrum voor jeeugd en gezin in zijn woonplaats. Mocht dit allemaal mijnheer teveel zijn raad ik TS aan de crisisdienst te bellen.
pi_117828446
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:28 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Ik denk dat hij eerst moet zorgen dat hij zelf onderdak krijgt, vanaf daar kan hij iets regelen voor de kinderen lijkt me.
Wees eerlijk denk jij dat hij vrijdag aankomende onderdak zal vinden? Zo snel al terwijl voor zovelen een ellenlange wachtlijst geld?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:36:43 #77
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117828675
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:33 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Wees eerlijk denk jij dat hij vrijdag aankomende onderdak zal vinden? Zo snel al terwijl voor zovelen een ellenlange wachtlijst geld?
Ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat hij eerst dingen voor zichzelf moet regelen voor hij iets voor zijn kind kan doen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:37:04 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117828693
Het CJG is inderdaad een goed startpunt. Morgenochtend meteen bellen.
pi_117828970
Ik denk dat je zaken beiden kan regelen, maar dat vereist dat mijnheer morgen alle instanties af moet. Dank je copycat, het CJG wordt zo vaak vergeten.
pi_117830042
Zeker vindt TO het kind op de eerste plaats komen, en vriend ook, ik wijs hem er van begin af aan op dat hij moet proberen weer een voet tussen de deur te krijgen bij zijn ex liefst rond de bevalling al en de verdere binding met en zorg voor het kind. ik liet het weg omdat ik het te prive vond, ook jegens de moeder, en te herkenbaar.
Jeugdzorg heeft hij gister en vandaag al gesproken. Hij heeft aangegeven dat hij hulp en steun voor zijn kind en de andere kinderen van belang acht en dat hij graag betrokken wil zijn bij zijn kindje,(er liefst helemaal zelf voor zou willen zorgen, al vindt ik zelf dat als het ook maar even kan het kind onder indien nodig begeleiding en toezicht bij de moeder hoort) en daarin ondersteuning om de moeder en kind te bereiken welkom is. Haar kindjes staan al onder toezicht. Er zijn daarin wat ontwikkelingen geweest die verbijsterend zijn ; omdat zij onvoldoende meewerkt aan gesprekken en begeleiding (waar hij wel toe bereid is) en ook niet mee wil werken aan een omgangsregeling met haar geweldadige ex ( wat ik wel volkomen van haar begrijp ) zijn ... de kinderen haar pas geleden afgenomen ! Ongelovelijk... dat ze haar dit aandoen, zonder verder naar oplossingen te zoeken. Dwing van mijn part iemand om begeleiding te aanvaarden maar neem een moedertje haar kindjes niet af. Ze was misschien hard naar hem toe, maar geen misdadig slechte moeder die haar kinderen mishandeld of verwaarloosd. Helaas hebben veel mensen niet door dat je jeugdzorg niet moet bestrijden, dat heeft geen zin, alleen meewerken is een optie. Desnoods onder je eigen voorwaarden en met je eigen voorstel tot hulpverlening en vertrouwens personen en eigen therapeuten enzo maar tegenwerken pikken ze niet, dan ben je zo je kinderen kwijt, zonder dat er zelfs bewijsen hoeven te zijn of er een rechtszaak aan te pas hoeft te komen.
pi_117831082
Het lijstje ;
Hij heeft een tentje gekocht,
verschillende leger des heils gebeld, en een opvanghuis, geen plek.
Hij heeft uitgebreid met jeugdzorg gebeld.
ik heb
Eten geregeld voor eerste energie (hij zat gewoon verlamd van verdriet en wanhoop en echt half te flippen van de honger).
Emotionele steun gegeven, (food for soul) hij sliep de nacht voor het eten al hierdoor voor het eerst in een week goed.
Uwv gebeld, gaat ie zelf morgen nu ie weer beltegoed heeft ook doen.
Gemeente gebeld, soos gesproken.
Maatschappelijk werk gebeld.
Woonrecht advocaten gebeld.
Woningbouw vereniging gebeld.
Zeggen allemaal dat ie geen enkel recht op behoud woonruimte heeft opgebouwd in een jaar tijd, geen zin om het op te eissen of een kort geding aan te spannen.
Verder zeggen ze allemaal dat ie aan vrienden en familie onderdak moet vragen.
We gaan nu uitzoeken of hij recht heeft op een urgentie maar dat geeft ook niet direct nu woonruimte vermoed ik, daar staan ook jarenlange wachtlijsten voor.
Crisis opvang in Utrecht, Gouda, Hilversum gebeld.
Me verdiept in verschillende aanbieders van woonruimte (ook anti-kraak, heb je 3 maanden loonstrook voor nodig)
Hem ingeschreven op verschillende kamer aanbied sites, blijken als je wilt reageren of een oproep wilt doen alllemaal inschrijf geld te vragen als je je eerst gratis registreerd.
Woonproject de arm gebeld (hij heeft echter geen indicatie want geen problemen en geen recht dus op pgb)
Hier gepost,
Weet niet wat nog allemaal meer,
Oneindig met elkaar gebeld om tot ideeen te komen en de koers te bepalen...
We weten er is een oplossing, maar we weten alleen nog niet waar.
ik dacht er ook aan om een caravan te proberen te lenen voor the time being. Leek hem fantastisch... maar ja ik kan mij voorstellen dat dat niet iets is dat men makkelijk aan een vreemde uitleent...

.
pi_117831387
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:21 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Het lijstje ;
Hij heeft een tentje gekocht,
verschillende leger des heils gebeld, en een opvanghuis, geen plek.
ik heb
Eten geregeld voor eerste energie (hij zat gewoon verlamd van verdriet en wanhoop en echt half te flippen van de honger).
Emotionele steun gegeven, (food for soul) hij sliep de nacht voor het eten al hierdoor voor het eerst in een week goed.
Uwv gebeld, gaat ie zelf morgen nu ie weer beltegoed heeft ook doen.
Gemeente gebeld, soos gesproken.
Maatschappelijk werk gebeld.
Woonrecht advocaten gebeld.
Woningbouw vereniging gebeld.
Zeggen allemaal dat ie geen enkel recht op behoud woonruimte heeft opgebouwd in een jaar tijd, geen zin om het op te eissen of een kort geding aan te spannen.
Verder zeggen ze allemaal dat ie aan vrienden en familie onderdak moet vragen.
We gaan nu uitzoeken of hij recht heeft op een urgentie maar dat geeft ook niet direct nu woonruimte vermoed ik, daar staan ook jarenlange wachtlijsten voor.
Crisis opvang in Utrecht, Gouda, Hilversum gebeld.
Me verdiept in verschillende aanbieders van woonruimte (ook anti-kraak, heb je 3 maanden loonstrook voor nodig)
Hem ingeschreven op verschillende kamer aanbied sites, blijken als je wilt reageren of een oproep wilt doen alllemaal inschrijf geld te vragen als je je eerst gratis registreerd.
Woonproject de arm gebeld (hij heeft echter geen indicatie want geen problemen en geen recht dus op pgb)
Hier gepost,
Weet niet wat nog allemaal meer,
Oneindig met elkaar gebeld om tot ideeen te komen en de koers te bepalen...
We weten er is een oplossing, maar we weten alleen nog niet waar.
ik dacht er ook aan om een caravan te proberen te lenen voor the time being. Leek hem fantastisch... maar ja ik kan mij voorstellen dat dat niet iets is dat men makkelijk aan een vreemde uitleent...

.
Dus al het een het ander je doet in ieder geval je best punt is dat het niet vast voor ene paar dagen is. Zoals ik al aangaf is mijn caravan al uitgeleend aan iemand in ongeveer dezelfde situatie. Punt is ook nog eens de caravan moet ergens staan dat kan ook geld kosten en de meeste campings zijn dicht in de winter.

En gewoon een tent is geen oplossing met vriesweer word hij gewoon ziek aanraden on een legerslaapzak van marktplaats te vissen voor het geval dat. Het is gewoon enrom kort dag om zoiets geregeld te krijgen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:29:17 #83
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117831515
Ik snap niet zo goed dat er instanties zijn die weigeren, zoals het leger des heils... Als er cht geen mogelijkheid is om bij familie e.d. te slapen zijn zij er toch? :?
pi_117831610
Mijn mening: je focusy te veel op lange termijn (huur huis/kamer etc) terwijl hij overmorgen weg moet
ga naar je huisarts, leger des heils, daklozenopvang etc
en als ze zeggen we hebben niks zegge: kunt u mij doorverwijzen naar een ander instantie
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117831638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:29 schreef Ehhe het volgende:
Ik snap niet zo goed dat er instanties zijn die weigeren, zoals het leger des heils... Als er cht geen mogelijkheid is om bij familie e.d. te slapen zijn zij er toch? :?
Hier heb je de nachtopvang wat best erg is gewoon een slaapzaal. Eten drinken en mogen wassen en dan ook nog eens 2,50 euro betalen om er in te mogen enkel zwaar onder het vriespunt mag men er zo in.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:32:11 #86
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117831667
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:06 schreef VirtueelMaatje het volgende:

Zij was de huurder van het vorige huis, hij is bij haar ingetrokken en heeft in die gemeente pas rechten om als mede huurder te mogen worden bijgeschreven na 2 jaar.
Aangezien ze "pas" ruim een jaar samen wonen heeft hij geen rechten en moet hij de woning vrijdag, per waneer zij de huur opgezegd heeft de woning verlaten.

Dit stukje heb ik nu al een aantal keer gelezen om te kijken of ik het goed las, maar ik vind het zo krom als ik weet niet wat. Voor zover bij mij bekend kan ik elke willekeurige voorbijganger van de straat plukken, op mijn bank neerplempen met een kussen en een dekbed en die laten bijschrijven als medehuurder. Als hij op dat adres ingeschreven stond is hij nu volgens mij gewoon een urgent geval en kan de gemeente hem niet laten vallen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:32:21 #87
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117831684
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:31 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Hier heb je de nachtopvang wat best erg is gewoon een slaapzaal. Eten drinken en mogen wassen en dan ook nog eens 2,50 euro betalen om er in te mogen enkel zwaar onder het vriespunt mag men er zo in.
Nouja ik weet niet of dat wel zo erg is. Beter dan op straat slapen!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:32:39 #88
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117831702
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:29 schreef Ehhe het volgende:
Zelfs die hebben echt wachtlijsten.. en als ze vol zitten is er gewoon gn bed...
pi_117831724
Hij moet zelf langs de sociale dienst, het maatschappelijk werk, CJG, GGZ gaan. Het helpt niet dat jij belt, sleur hem morgenvroeg wakker en zorg dat hij zelf langs de instanties gaat. Alle andere oplossingen zijn zeer tijdelijke noodoplossingen.
pi_117831739
En hier heb je gewoo een crisis opvang waar je kunt slapen
gaat om een bepaalde tijd open en is first come first serve zeg maar. dat is in grote stedrn ook lijkt me. dus anders vrijdag naar de eerste grote stad gaan en daar slapen
de mensen die daar werken kunnen ook helpen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:34:13 #91
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117831783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef lobelletje het volgende:
Hij moet zelf langs de sociale dienst, het maatschappelijk werk, CJG, GGZ gaan. Het helpt niet dat jij belt, sleur hem morgenvroeg wakker en zorg dat hij zelf langs de instanties gaat. Alle andere oplossingen zijn zeer tijdelijke noodoplossingen.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat diegene zit te wachten tot iemand hem bij de hand pakt en zegt "alles komt goed!!" en dat alles dan geregeld wordt... nu weet ik niet in hoeverre hij depressief zit te sippen door dit alles en of hij nog wel in staat is om zijn leven zelf proberen op de rails te krijgen...
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:34:17 #92
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117831787
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dit stukje heb ik nu al een aantal keer gelezen om te kijken of ik het goed las, maar ik vind het zo krom als ik weet niet wat. Voor zover bij mij bekend kan ik elke willekeurige voorbijganger van de straat plukken, op mijn bank neerplempen met een kussen en een dekbed en die laten bijschrijven als medehuurder. Als hij op dat adres ingeschreven stond is hij nu volgens mij gewoon een urgent geval en kan de gemeente hem niet laten vallen.
Medehuurder en medebewoner zijn 2 verschillende dingen. Als medehuurder heb je dezelfde plichten als de hoofdbewoner, als medebewoner heb je dat niet en sta je alleen op dat adres ingeschreven.
pi_117831845
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Nouja ik weet niet of dat wel zo erg is. Beter dan op straat slapen!
Geloof mij dar wil je niet slapen. Heb er jaren terug ooit eens een kennis van weg geplukt en direct naar de GZZ gebracht -O- Knul werd daar echt krankjorem...
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:35:22 #94
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117831855
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:34 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Medehuurder en medebewoner zijn 2 verschillende dingen. Als medehuurder heb je dezelfde plichten als de hoofdbewoner, als medebewoner heb je dat niet en sta je alleen op dat adres ingeschreven.
Klopt, maar het gaat om dat stukje van 2 jaar en dan pas medehuurder. Volgens mij is dat (hier) niet zo?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:35:45 #95
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117831884
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:34 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat diegene zit te wachten tot iemand hem bij de hand pakt en zegt "alles komt goed!!" en dat alles dan geregeld wordt... nu weet ik niet in hoeverre hij depressief zit te sippen door dit alles en of hij nog wel in staat is om zijn leven zelf proberen op de rails te krijgen...
Het is ook vreselijk voor hem natuurlijk, deze situatie. Maar idd met afwachten en hopen dat iemand je bij de hand pakt kom je er niet. Je moet het zelf doen.
pi_117831939
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:34 schreef Ireth het volgende:

[..]

Juist dit gevoel heb ik ook lieve Irethje en grof gezegd is dat wat je in huis wilt en sterker nog zal hij zelf acute actie ondernemen om zijn situatie te verbeteren.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:36:54 #97
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117831948
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:35 schreef Ireth het volgende:

[..]

Klopt, maar het gaat om dat stukje van 2 jaar en dan pas medehuurder. Volgens mij is dat (hier) niet zo?
Volgens mij kan je dat gelijk al regelen. Ik weet niet meer precies hoe dat zit..
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:38:58 #98
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117832074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:35 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Geloof mij dar wil je niet slapen. Heb er jaren terug ooit eens een kennis van weg geplukt en direct naar de GZZ gebracht -O- Knul werd daar echt krankjorem...
Ja, want jij hebt alles al eens meegemaakt. Ff vergeten.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:40:07 #99
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117832154
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:36 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dat gelijk al regelen. Ik weet niet meer precies hoe dat zit..
Ja volgens mij ook?

Najaa, niet dat ie daar nou nog wat aan heeft, de huur is al opgezegd en hij is geen medehuurder...
pi_117832262
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:38 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Ja, want jij hebt alles al eens meegemaakt. Ff vergeten.
Meer dan genoeg en persoonlijke aanvallen mag je lekker achterwege laten.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:43:39 #101
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117832367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:40 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ja volgens mij ook?

Najaa, niet dat ie daar nou nog wat aan heeft, de huur is al opgezegd en hij is geen medehuurder...
Idd. Maar zoals ik het nu begrijp heeft hij dus al allerlei instanties benaderd maar krijgt overal 0 op rekest? Kan dat eigenlijk wel? :? Er moet toch rgens hulp zijn voor deze man?
TS, heb jij al met je partner overlegd over een logeerplek bieden?
pi_117832426
Het is een man vanc40 jaar, zonder geestelijke beletselen volgens
TS, die moet zichzelf bij elkaar rapen en morgen naar de instanties gaan, hoe lief en fijn FHF ook is, dat zijn dingen die hij zelf moet regelen ook voor zijn ongrboren kind, hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen, hoe moeilijk het ook is. Ik begrijp dat hij in een dip zit. Maar hij is de enige die de eerste stap moet zetten en dan kan er nog van alle kante materiele hulp geboden worden.
pi_117832551
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:43 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Idd. Maar zoals ik het nu begrijp heeft hij dus al allerlei instanties benaderd maar krijgt overal 0 op rekest? Kan dat eigenlijk wel? :? Er moet toch rgens hulp zijn voor deze man?
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:25 schreef VirtueelMaatje het volgende:

Het Leger des Heils in utrecht mag hij niet meer naar toe omdat hij daar eerder dit jaar al een paar keer geweest is, toen ze hem eerder een paar keer dit jaar de straat op had geschopt, je kan daar dacht hij maar een beperkt aantal keren per jaar terecht. Hij heeft Hilversum de vluchtheuvel nog geprobeerd maar dat zat nu vol. Nu geen geld om verder te bellen en ik kan door mijn jaloerse vriend alleen bellen als hij toevallig niet thuis is.

Ik haal dit uit een van de teksten van TS misschien dat het er mee te maken heeft? Dat hij overal afgewezen word?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:48:08 #104
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117832637
Misschien wil zijn ex hem inmiddels wel een slaapplek geven? Je weet maar nooit. Ik zou het ook niet willen maarja beter dan op straat denk ik dan.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:50:00 #105
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117832755
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:43 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Vorig jaar een klasgenootje van S. samen met haar moeder. Die stond ook op straat. Overal wachtlijsten, ze kon nergens terecht. Ze moest maar naar een hotel :{ Met een kind van 8....
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:50:22 #106
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117832783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:50 schreef Ireth het volgende:

[..]

Vorig jaar een klasgenootje van S. samen met haar moeder. Die stond ook op straat. Overal wachtlijsten, ze kon nergens terecht. Ze moest maar naar een hotel :{ Met een kind van 8....
auw ;(
pi_117833573
Nee TS heeft alle instanties benaderd, dat moet hij zelf doen. Ook is het zo dat de ex verhuisd is zonder kinderen want die waren afgenomen als ik TS haar verhaal goed lees, dus TS hoefde niet voor een volledig gezin te betaslen. Het wordt slles bij alles een beetje schimmig. Lijkt me dat TS nou eens een duidelijk verhaal neer moet zetten. En bovenal mijnheer moet aansporen zelf morgenochtend actie te ondernemen.
pi_117834429
Je hebt geloof ik alleen recht op direct mede huurderschap als je direct samen het huis betrekt.
En in zijn gemeente pas na 2 jaar mag je je inschrijven als mede huurder.
Dat zij de woningbouw zelf tegen me.

Ja kinderen of geen kinderen, opvang is er gewoon niet binnen een paar weken.
Ongelovelijk maar waar.

De kinderen zijn net, zeer recent pas afgenomen dus hij heeft daar het hele verdere jaar ook mee voor gezorgd.,

Mijnheer onderneemt zelf actie maar was even erg moeilijk zonder eten en inderdaad met logisch eerst een flinke dip, slapeloosheid stervend van de honger en amper beltegoed. dus deed het graag even voor hem. zie ik geen enkel probleem in. De rest gaat hij vooral zelf vol energie en hoop ook nu weer zelf mee verder.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:21:28 #109
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117834661
Ik heb geen idee hoe close jullie zijn in het contact, maar ik wil je wel even meegeven dat je wel moet voorkomen dat je jezelf er niet te veel in moet laten meeslepen. Straks is jouw relatie op de klippen en ga je er zelf aan onderdoor. Het lijkt mij een persoon die tot ver boven zijn oren in de shit zit en als jij hem probeert omhoog te trekken bestaat de kans dat hij je naar beneden trekt... probeer dat te voorkomen!!
pi_117835481
Ireth heeft gelijk. Hij moet het zelf doen, ook al sterf je van de honger, juist dan moet je zelf aktie ondernemen en kan je het niet overlaten aan jou, terwijl je de wetyenschap hebt dat diegene ook alle zeilen bij moet zetten, respect hoor, voor haar eigen relatie.
pi_117837308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:46 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

[..]

Ik haal dit uit een van de teksten van TS misschien dat het er mee te maken heeft? Dat hij overal afgewezen word?
dat kan gelden voor een deel van de opvang. voor de nachtopvang, werken ze niet met een limiet per jaar, maar per maand.
imo moet hij daar voor de nachtopvang dus gewoon terechtkunnen.

en iets anders: wel 6 dagen op zolder zitten zonder te eten, maar wel een tentje kopen?
die man heeft gewoon professionele hulp nodig hoor.
pi_117837481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:03 schreef gomi het volgende:

[..]

dat kan gelden voor een deel van de opvang. voor de nachtopvang, werken ze niet met een limiet per jaar, maar per maand.
imo moet hij daar voor de nachtopvang dus gewoon terechtkunnen.

en iets anders: wel 6 dagen op zolder zitten zonder te eten, maar wel een tentje kopen?
die man heeft gewoon professionele hulp nodig hoor.
Het ging mij meer om het in elkaar zat met dat hij er al eens uitgetrapt was... En dat hij professionele hulp nodig heeft heb ik al een aantal maal in het topic al gezegd ben het eens met je dat als je een tentje kunt kopen ook voedsel kunt kopen. Maar de feitelijke vraag was of iemand hem misschien in huis zou willen nemen...
pi_117838088
Nee mijn relatie, hoe moeilijk die ook is gaat voor alles, daarom begin ik er hier thuis niet eens meer over. Kan geen stress in de tent brengen en risico nemen. Zeer spijtig want ben het liefst altijd open en eerlijk. en vecht en sta graag voor mijn vrienden.
Maar soms is dat door de partner helaas niet gewenst en kan je helaas niet alles vertellen en delen en niet open en bloot eerlijk voor hen gaan staan en weinig tot geen enkel risico meer nemen.
mij is zelfs verteld begin maar niet over jouw zogenaamde vrienden en vriendinnen want die stellen nix voor en boeien mij niet en ik *******piep****** als je contact met ze hebt laat staan ze binnen laat. :'( ik mis hierdoor mijn liefste vriendinnen zelfs heel erg lieve ireth, vroeg of laat gaat hij tekeer tegen iedereen, niets waar ik om geef is goed... :'(

Maar kan een vriend of vriendin in nood ook niet laten stikken, en ja hij moet het uiteindelijk zelf doen, maar als vrienden moet je ook op elkaar kunnen rekenen als je het even niet meer trekt of helder hebt.
Daar kan ik heel wat intense en populaire prachtige songteksten op loslaten :P

Vindt ik echt helemaal geen schande, integendeel. Maar ga echt niet alles voor hem doen hoor, laat staan mijn relatie voor iemand in gevaar brengen, zolang die nog te redden of te verbeteren valt.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:32:41 #114
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117838926
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:15 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Nee mijn relatie, hoe moeilijk die ook is gaat voor alles, daarom begin ik er hier thuis niet eens meer over. Kan geen stress in de tent brengen en risico nemen. Zeer spijtig want ben het liefst altijd open en eerlijk. en vecht en sta graag voor mijn vrienden.
Maar soms is dat door de partner helaas niet gewenst en kan je helaas niet alles vertellen en delen en niet open en bloot eerlijk voor hen gaan staan en weinig tot geen enkel risico meer nemen.
mij is zelfs verteld begin maar niet over jouw zogenaamde vrienden en vriendinnen want die stellen nix voor en boeien mij niet en ik *******piep****** als je contact met ze hebt laat staan ze binnen laat. :'( ik mis hierdoor mijn liefste vriendinnen zelfs heel erg lieve ireth, vroeg of laat gaat hij tekeer tegen iedereen, niets waar ik om geef is goed... :'(

Is die vent van jou niet een beetje te veeleisend? Of lijkt het maar zo dat ik denk dat deze relatie niet gezond is?

quote:
Maar kan een vriend of vriendin in nood ook niet laten stikken, en ja hij moet het uiteindelijk zelf doen, maar als vrienden moet je ook op elkaar kunnen rekenen als je het even niet meer trekt of helder hebt.
Daar kan ik heel wat intense en populaire prachtige songteksten op loslaten :P

Vindt ik echt helemaal geen schande, integendeel. Maar ga echt niet alles voor hem doen hoor, laat staan mijn relatie voor iemand in gevaar brengen, zolang die nog te redden of te verbeteren valt.
?
Volgens mij zit je behoorlijk onder de plak.

Ontopic: klote situatie, maar Leger des heils ofzo kan 'm toch wel verder helpen? Of doorverwijzen naar een instantie die 'm wel wilt helpen? Wellicht een kerk ofzo?
Ook hoi !
pi_117839502
ja hij is wel veeleisend... niet de makkelijkste ! ~O> Maar hij beseft dat niet echt. Af en toe even.

ik zat ook al te denken aan aankloppen bij een kerk... Maar eerst maar eens morgen de crisis centra hier weer proberen al gaven ze hem voorlopig bitter weinig kans met een wachtlijst waar mensen vanaf juli opstonden... en dat wordt alleen nog maar erger zei de hulpverlener door de komende bezuinigingen.

ik heb trouwens wat hele goedkope krakkemkikige caravannetjes vanaf 200 euro gespot, als er nou nog ergens een camping open is... *)
Vroeg of laat heeft ie weer zijn uitkering binnen, hij gaat morgen vragen recht nog op hoeveel (als dakloze in spe) en waneer.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:55:07 #116
33954 ElisaB
pi_117839686
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:50 schreef VirtueelMaatje het volgende:
ja hij is wel veeleisend... niet de makkelijkste ! ~O> Maar hij beseft dat niet echt. Af en toe even.
Gelukkig neem jij met hl weinig genoegen, zodat hij rustig kan blijven wie hij is.

Sterkte; wees eens wat liever voor jezelf :*
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:55:20 #117
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_117839696
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:30 schreef Evienne het volgende:

Ben benieuwd naar het hele verhaal. Heb ruimte genoeg (zij het tijdelijk) maar ga geen problemen in huis halen.
Tijdelijke ruimte !
Maar zo te lezen heeft het virtuele maatje van TS wel problemen.
pi_117840291
Even een dringend verzoek ; mocht iemand ;) mij herkennen 8-) of de heer of dame in questie (ik heb wel toestemming van hem) hou alle info dan s.v.p. hier op dit forum onder ons. Het kan o.a.omdat onze (ex) partner(s) nogal extreem kunnen reageren anders hele vervelende en verstrekkende gevolgen en mogelijke ernstige / grote consequenties voor ons hebben. Er is mij o.m. gedreigd dat ik op straat zou worden geschopt als ik (o.a.)met hem (of haar) contact zou hebben. En dat kan niemands bedoeling zijn.
Moeilijk misschien maar dit en andere zaken die ik hier in vertrouwen vertel is echt niet geschikt om buiten dit forum al dan niet per ongeluk verder te vertellen !!! ik overweeg dan ook om het wegens herkenbaarheid te laten verwijderen. Al ben ik nu al te laat... Al vertrouw ik daar op dat men dat ook zelf wel kan bedenken en alles onder ons houd, hoop dat bepaalde personen mij hierin toch even extra gerust kunnen stellen, anders blijf ik toch ergens in de zenuwen zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door VirtueelMaatje op 11-10-2012 00:25:10 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:42:19 #119
33954 ElisaB
pi_117840732
Ik kan je geruststellen; ik heb geen idee wie je bent en herken je / hem / haar / jullie / de situatie nergens anders van :) Maar je maakte je dan ook vast geen zorgen om mij :')
pi_117840819
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:42 schreef ElisaB het volgende:
Ik kan je geruststellen; ik heb geen idee wie je bent en herken je / hem / haar / jullie / de situatie nergens anders van :) Maar je maakte je dan ook vast geen zorgen om mij :')
Maak mij altijd zorgen om jou dat weet je toch? :+
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:48:56 #121
33954 ElisaB
pi_117840824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:48 schreef FAUSTINO het volgende:

Maak mij altijd zorgen om jou dat weet je toch? :+
Dat weet ik, maar jij vroeg het niet :{w
pi_117840846
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:48 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar jij vroeg het niet :{w
Kon het niet laten sorry tante Elisa :@
pi_117840921
Nee, niet om jou... en degene die ik hier tot mijn verrassing oppeens herken (vergeten dat ze hier op dit forum actief is ) en die persoon mij vast ook herkend ;) :W maak ik me ook geen zorgen over omdat ik die vertrouw en zij om mij en mijn gezin geeft, maar ik ben wel bang voor een slip of the tongue richting onze gezamenlijke omgeving... of mijn partner eerlijk in vertrouwen te willen nemen zonder te beseffen dat hij nou eenmaal anders en heftiger dan gemiddeld in elkaar steekt en dat betamelijk ernstige gevolgen kan hebben. Maar goed ze kent zijn temperamentje ook helaas inmiddels wel een beetje en is nogal pienter en een regelrechte engel O-) dus zal dat zelf ook wel kunnen bedenken. :Y
pi_117841041
Komt dat wel goed met die kinderen bij die moeder? Dat lijkt me nou niet echt de aangewezen persoon om als enige opvoeder op te treden. :{
  donderdag 11 oktober 2012 @ 01:33:49 #125
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117841350
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:17 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Even een dringend verzoek ; mocht iemand ;) mij herkennen 8-) of de heer of dame in questie (ik heb wel toestemming van hem) hou alle info dan s.v.p. hier op dit forum onder ons. Het kan o.a.omdat onze (ex) partner(s) nogal extreem kunnen reageren anders hele vervelende en verstrekkende gevolgen en mogelijke ernstige / grote consequenties voor ons hebben. Er is mij o.m. gedreigd dat ik op straat zou worden geschopt als ik (o.a.)met hem (of haar) contact zou hebben. En dat kan niemands bedoeling zijn.
Moeilijk misschien maar dit en andere zaken die ik hier in vertrouwen vertel is echt niet geschikt om buiten dit forum al dan niet per ongeluk verder te vertellen !!! ik overweeg dan ook om het wegens herkenbaarheid te laten verwijderen. Al ben ik nu al te laat... Al vertrouw ik daar op dat men dat ook zelf wel kan bedenken en alles onder ons houd, hoop dat bepaalde personen mij hierin toch even extra gerust kunnen stellen, anders blijf ik toch ergens in de zenuwen zitten.
Wederom offtopic: maar zoek een andere vent. Eentje die je wel neemt om wie je bent, die om je geeft en je niet als een stuk stront behandeld. Die vent is namelijk hetzelfde als de vrouw die nu je vriend op straat heeft geflikkerd: niet goed bij zn hoofd.

Lijkt nu net of je zwaar onderdrukt wordt.. en enkel voor hem mag bestaan. Als in: jij mag niets zelf doen en alles wat je wel doet moet zijn goedkeuring hebben.

:r :r :r :r
Ook hoi !
  donderdag 11 oktober 2012 @ 01:37:33 #126
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117841388
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:04 schreef mootie het volgende:
Komt dat wel goed met die kinderen bij die moeder? Dat lijkt me nou niet echt de aangewezen persoon om als enige opvoeder op te treden. :{
Je zou denken van niet...
Ook hoi !
pi_117841451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Je zou denken van niet...
Ik zou serieus als de dood zijn om mijn (zelfs ongeboren) kind bij haar achter te laten. :@
Daar zou ik me nog drukker om maken dan om onderdak.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 01:49:27 #128
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117841484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:43 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik zou serieus als de dood zijn om mijn (zelfs ongeboren) kind bij haar achter te laten. :@
Daar zou ik me nog drukker om maken dan om onderdak.
Meneer kan helemaal niets. Kind is nog niet geboren, laat staan erkend door hem. Vrees dat ie daar idd ook een klap van zal krijgen. Wel een kindje hebben en dat weten, maar het zien of opvoeden...
Ook hoi !
pi_117841492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:49 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Meneer kan helemaal niets. Kind is nog niet geboren, laat staan erkend door hem. Vrees dat ie daar idd ook een klap van zal krijgen. Wel een kindje hebben en dat weten, maar het zien of opvoeden...
Ook te idioot voor woorden om aan kinderen te beginnen als je vrouw je om de haverklap op straat gooit.

Maar dat zal ik wel verkeerd zien.
pi_117841506
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:50 schreef mootie het volgende:

[..]

Ook te idioot voor woorden om aan kinderen te beginnen als je vrouw je om de haverklap op straat gooit.

Maar dat zal ik wel verkeerd zien.
Als het kriebelt moet het eruit ;(
  donderdag 11 oktober 2012 @ 01:59:21 #131
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117841558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:52 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Of juist erin... vrouwen met rammelende eierstokken hebben toch echt zaad nodig om een kindje te produceren.

Mja, ik ga hiet niet slowchatten want dat is de bedoeling van het topic niet. Enkel hem en topicstarter beterschap wensen want krijg het idee dat die het beide niet al te makkelijk gaan krijgen en hebben.

Als er echt geen opvang ofzo mogelijk is, zou ik denk ik iets flikken waardoor ik een paar dagen mag brommen. Heb je in ieder geval een dak boven je hoofd, te eten en het ook niet koud.
Ook hoi !
pi_117841602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:59 schreef Inlognaam het volgende:
Mja, nu nog niet van toepassing

[..]

Of juist erin... vrouwen met rammelende eierstokken hebben toch echt zaad nodig om een kindje te produceren.

Mja, ik ga hiet niet slowchatten want dat is de bedoeling van het topic niet. Enkel hem en topicstarter beterschap wensen want krijg het idee dat die het beide niet al te makkelijk gaan krijgen en hebben.

Als er echt geen opvang ofzo mogelijk is, zou ik denk ik iets flikken waardoor ik een paar dagen mag brommen. Heb je in ieder geval een dak boven je hoofd, te eten en het ook niet koud.
Dat is ook zo. Punt is gewoon als ik het topic eens weer goed doorlees is de beste man niet helemaal geestelijke in orde. Dat is niet rottig bedoeld echter als je zo iemand tussen de junks gaat en zwevers gaat plaatsen in een opvanghuis word zo iemand alleen maar gekker. Zo iemand in huis nemen is ook lastig je weet niet wat er op je af komt.

Buiten slapen in dit weer is not-done ook weer zoiets. vrijwel geen verhuurder die zonder borg en/of betaling van de eerste maand in zee met je gaat. Heel eerlijk zou ook een wat gekkere stunt doen en dan ergens in GGZ instelling proberen te komen ben ik heel eerlijk in. Kijk een cel is ook niks ja je zit warm en droog en hebt te eten.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 02:11:39 #133
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117841651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 02:06 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Punt is gewoon als ik het topic eens weer goed doorlees is de beste man niet helemaal geestelijke in orde. Dat is niet rottig bedoeld echter als je zo iemand tussen de junks gaat en zwevers gaat plaatsen in een opvanghuis word zo iemand alleen maar gekker. Zo iemand in huis nemen is ook lastig je weet niet wat er op je af komt.

Buiten slapen in dit weer is not-done ook weer zoiets. vrijwel geen verhuurder die zonder borg en/of betaling van de eerste maand in zee met je gaat. Heel eerlijk zou ook een wat gekkere stunt doen en dan ergens in GGZ instelling proberen te komen ben ik heel eerlijk in. Kijk een cel is ook niks ja je zit warm en droog en hebt te eten.
Ik heb niet alles gelezen, maar kan me wel voorstellen dat deze persoon nu een flinke klap krijgt. Als je van het een op andere moment dakloos dreigt te raken en niet zo 123 een dak boven je hoofd hebt zou ik ook niet al te lekker in mn vel zitten.

Dat ie dan moet slapen tussen junks en/of daklozen lijkt me een minder probleem; hij heeft dan in ieder geval een slaapplek en onderdak. Vanuit daar kan ie dan verder gaan zoeken. Een uitkering aanvragen, enz.

Wat betreft de cel; ik denk dat de politie ook wel een en ander kan versnellen als het echt een wanhoopsdaad is. En bijv. bij de GGZ een en ander in het werk kan zetten.
Ook hoi !
pi_117841694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 02:11 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gelezen, maar kan me wel voorstellen dat deze persoon nu een flinke klap krijgt. Als je van het een op andere moment dakloos dreigt te raken en niet zo 123 een dak boven je hoofd hebt zou ik ook niet al te lekker in mn vel zitten.

Dat ie dan moet slapen tussen junks en/of daklozen lijkt me een minder probleem; hij heeft dan in ieder geval een slaapplek en onderdak. Vanuit daar kan ie dan verder gaan zoeken. Een uitkering aanvragen, enz.

Wat betreft de cel; ik denk dat de politie ook wel een en ander kan versnellen als het echt een wanhoopsdaad is. En bijv. bij de GGZ een en ander in het werk kan zetten.
Weet je wat het hele probleem is? Wanneer iemand zich netjes meld voor hulp en ondersteuning sturen ze de persoon weg. Pas de persoon volledig afgevlakt en zwaar depressief over de straten slentert of erger uitingen doet van zelfmoord dan pas komt er schot in de zaak. Enorm irritant en ja dat heb ik dus vaak gezien. Pas op het allerlaatste moment ingrijpen wanneer het glas net niet leeg is.
pi_117842378
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:01 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Zeker vindt TO het kind op de eerste plaats komen, en vriend ook, ik wijs hem er van begin af aan op dat hij moet proberen weer een voet tussen de deur te krijgen bij zijn ex liefst rond de bevalling al en de verdere binding met en zorg voor het kind. ik liet het weg omdat ik het te prive vond, ook jegens de moeder, en te herkenbaar.
Jeugdzorg heeft hij gister en vandaag al gesproken. Hij heeft aangegeven dat hij hulp en steun voor zijn kind en de andere kinderen van belang acht en dat hij graag betrokken wil zijn bij zijn kindje,(er liefst helemaal zelf voor zou willen zorgen, al vindt ik zelf dat als het ook maar even kan het kind onder indien nodig begeleiding en toezicht bij de moeder hoort) en daarin ondersteuning om de moeder en kind te bereiken welkom is. Haar kindjes staan al onder toezicht. Er zijn daarin wat ontwikkelingen geweest die verbijsterend zijn ; omdat zij onvoldoende meewerkt aan gesprekken en begeleiding (waar hij wel toe bereid is) en ook niet mee wil werken aan een omgangsregeling met haar geweldadige ex ( wat ik wel volkomen van haar begrijp ) zijn ... de kinderen haar pas geleden afgenomen ! Ongelovelijk... dat ze haar dit aandoen, zonder verder naar oplossingen te zoeken. Dwing van mijn part iemand om begeleiding te aanvaarden maar neem een moedertje haar kindjes niet af. Ze was misschien hard naar hem toe, maar geen misdadig slechte moeder die haar kinderen mishandeld of verwaarloosd. Helaas hebben veel mensen niet door dat je jeugdzorg niet moet bestrijden, dat heeft geen zin, alleen meewerken is een optie. Desnoods onder je eigen voorwaarden en met je eigen voorstel tot hulpverlening en vertrouwens personen en eigen therapeuten enzo maar tegenwerken pikken ze niet, dan ben je zo je kinderen kwijt, zonder dat er zelfs bewijsen hoeven te zijn of er een rechtszaak aan te pas hoeft te komen.
Dit is natuurlijk de grootste onzin. Jeugdzorg zal nooit, nooit, nooit zomaar kinderen afpakken en al helemaal niet zonder bewijs of rechtszaak. Bij elke client uit de caseload wordt uitvoerig gekeken naar bewijs en worden gesprekken met ouders gevoerd.. dit leid uiteindelijk tot een rechtzaak waarbij meneer de rechter heus niet dom is.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_117842395
En dan nog OT, ik weet dat er veel kantoortjes zijn die dingen voor mensen doen, kijk bivooorbeeld eens naar STEK. Zit wel in Den Haag maar zoiets zit vast ook in Utrecht. Even googelen en afspraak maken. Zij doen heel veel voor je en bellen elke instantie af. sowieso kan hij dan naar de voedselbank!
pi_117843216
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 06:46 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk de grootste onzin. Jeugdzorg zal nooit, nooit, nooit zomaar kinderen afpakken en al helemaal niet zonder bewijs of rechtszaak. Bij elke client uit de caseload wordt uitvoerig gekeken naar bewijs en worden gesprekken met ouders gevoerd.. dit leid uiteindelijk tot een rechtzaak waarbij meneer de rechter heus niet dom is.
dit inderdaad

maar goed 'dit type mensen' overkomt alles en ze kunnen er niets aan doen en hebben er geen hand in

en TS: waarom ben jij bij je vent? heb je geen zelfrespect?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117843535
Als je omgang weigerd volkomen begrijpelijk zoals zij met een geweldadige ex onder het onnavolgbare motto dat ie de kinderen nooit wat heeft aangedaan, "alleen" de moeder "maar" en hulp en begeleiding weigerd en kb gaat bestrijden niet verstandig maar wat zij heeft gedaan dan zien ze dat als voldoende grond om iemand zijn kindjes maar af te nemen ? Weet niet of er meer aan de hand was en in hoeverre haar borderline of wellicht andere zaken nog een rol speelde, maar ik denk dan is er geen van mijn part verplichte begeleiding mogelijk ? Om nou maar de kinderen weg te halen ? ! Zover ik het begrepen heb was ze een hardstikke zorgzame en leuke moeder. Tuurlijk valt er altijd wel iets aan te merken op manier van opvoeden maar ze sloeg of mishandelde niet, verzorgde ze dagelijks goed, kookte vers en uitgebreid , was vol liefde en trots. Op mij kwam het over of er geen duidelijk ultimatum was gesteld. En dat het hun vreselijk heeft overvallen. Schrale troost was dat hij gister van de KB hoorde dat het niet aan hem lag, die indruk was door haar gewekt, dat was wel een molensteen van zijn nek. Hij hoopt dat zij hem wil erkennen en dat hij mede voor de kleine kan zorgen. In het begin was het dikke liefde voor ze hem eruit begon te zetten, dan bestaat het risico op een liefdesbaby... Zeker als je impulsief van aard bent, je partner kan je daar zo in overtuigen dat je zelf ook niet meer rationeel kan blijven. Weet ook niet in hoeverre hij impulsief is. Nogmaals hij heeft geen stoornis, geen indicatie en kan niet bij het Ggz terecht voor zover je dat al zou willen, voor je het weet krijg je bemoeienissen betutteling en verplichtingen waar je niet meer zomaar vanaf komt. Het enigste dat ie nodig heeft is een plekkie waar is zijn hoofd kan laten rusten. Hij heeft verder altijd hard gewerkt en prima gefunctioneerd , hij ziet zichzelf alleen niet als zwerver voor zich... Maargoed vandaag crisis opvang en hij gaat het Uwv weer bellen, urgentie proberen te krijgen en zoeken naar camping die open blijft en kamer misschien toch.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:12:24 #139
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117843542
Is er al meer actie ondernomen inmiddels? Nog een keer allerlei crisisdiensten gebeld? Gemeente, woningbouw, GGZ, maatschappelijk werk?

En TS, ik ben het wel eens met anderen. Die vriend van jou is niet heul aardig tegen je zeg.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:14:48 #140
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117843577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:11 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Als je omgang weigerd vookomen begrijpelijk zoals zij met een geweldadige ex onder het onavolgbare motto dat ie de kinderen nooit wat heeft aangedaan, "alleen" de moeder "maar" en hulp en begeleiding weigerd en kb gaat bestrijden wat zij heeft gedaan dan zien ze dat als voldoende grond om iemand zijn kindjes maar af te nemen ? Weet niet of er meer aan de hand was en in hoeverre haar borderline of wellicht andere zaken nog een rol speelde, maar ik denk dan is er geen van mijn part verplichte begeleiding mogelijk ? Om nou maar de kinderen weg te halen ? ! Zover ik het begrepen heb was ze een hardstikke zorgzame en leuke moeder. Tuurlijk valt er altijd wel iets aan te merken op manier van opvoeden maar ze sloeg of mishandelde niet, verzorgde ze dagelijks goed, kookte vers en uitgebreid , was vol liefde en trots. Op mij kwam het over of er geen duidelijk ultimatum was gesteld. En dat het hun vreselijk heeft overvallen. Schrale troost was dat hij gister van de KB hoorde dat het niet aan hem lag, die indruk was door haar gewekt, dat was wel een molensteen van zijn nek. Hij hoopt dat zij hem wil erkennen en dat hij mede voor de kleine kan zorgen. In het begin was het dikke liefde voor ze hem eruit begon te zetten, dan bestaat het risico op een liefdesbaby... Zeker als je impulsief van aard bent, je partner kan je daar zo in overtuigen dat je zelf ook niet meer rationeel kan blijven. Weet ook niet in hoeverre hij impulsief is. Nogmaals hij heeft geen stoornis, geen indicatie en kan niet bij het Ggz terecht voor zover je dat al zou willen, voor je het weet krijg je bemoeienissen betutteling en verplichtingen waar je niet meer zomaar vanaf komt. Het enigste dat ie nodig heeft is een plekkie waar is zijn hoofd kan laten rusten. Hij heeft verder altijd hard gewerkt en prima gefunctioneerd , hij ziet zichzelf alleen niet als zwerver voor zich... Maargoed vandaag crisis opvang en hij gaat het Uwv weer bellen, urgentie proberen te krijgen en zoeken naar camping die open blijft en kamer misschien toch.
Ik denk het wel dan.
pi_117844248
JA, dat verhaal klopt van geen kant. En als je de rest van het verhaal niet weet zou ik me er niet mee bemoeien. Het is gewoon wat ingewikkelder dan zwart of wit.

Nogmaals, probeer STEK en de voedselbank.
pi_117845725
Ach niemand weet het fijne , zelfs of juist hulpverleners niet. Die hebben maar een paar uur per clint. Maar wil niet zeggen dat je dan iemand niet kan of moet helpen als dat een kleine moeite is. Kom op vanwaar al dat verzet tegen een klein beetje steun en naastenliefde voor een vriend die logisch even stuk zit. En even bijna geen beltegoed meer had. Voedselbank is een goed idee, al weet ik niet of elke zwerver daar binnen mag stappen. Zoeken we uit.
Ik moet zo werken (eigen zaak) dus lees antwoord straks pas weer. Weinig gelegenheid echt op iedereen in te gaan maar ik lees alles, thanx !!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:23:51 #143
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117846881
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:49 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Ach niemand weet het fijne , zelfs of juist hulpverleners niet. Die hebben maar een paar uur per clint. Maar wil niet zeggen dat je dan iemand niet kan of moet helpen als dat een kleine moeite is. Kom op vanwaar al dat verzet tegen een klein beetje steun en naastenliefde voor een vriend die logisch even stuk zit. En even bijna geen beltegoed meer had. Voedselbank is een goed idee, al weet ik niet of elke zwerver daar binnen mag stappen. Zoeken we uit.
Ik moet zo werken (eigen zaak) dus lees antwoord straks pas weer. Weinig gelegenheid echt op iedereen in te gaan maar ik lees alles, thanx !!
Waarom zeg je dat niet tegen je eigen vriend?
pi_117847929
Eens, maar het is een zinloze strijd. Vaker gestreden met heftig verwijt en amok als resultaat. En te wisselvallig als ie hem nu accepteert dan kan dat zo weer anders zijn. Daar zit die jongen ook niet opnieuw op te wachten. Moet een betere plek te vinden zijn. Gewoon een eigen veilige stabiele basis. Het is trouwens niet zo dat hij er zonder mij niet uit zou zijn gekomen of komt, ik vindt het gewoon fijn om hem wat te steunen. Ik ben een spontaan en redelijk sociaal betrokken mens. En geef graag een beetje om mijn maatjes & vrienden.
pi_117848221
Dat je graag wat voor je vrienden doet is nu wel duidelijk maar heb je hem nu die schop onder zijn kont gegeven en is hij naar de sociale dienst, het maatschappelijkwerk, de GGZ en andere instanties toe.
pi_117851180
Ik vertrouw het niet om de reden dat je zo vreemd praat. hoezo is die vriend nu opeens een zwerver? Hij krijgt toch een uitkering oid? En ik zou weggaan van je relatie, begrijp niet dat je dit accepteert. Je wil die vriend helpen maar je bent bang voor je eigen relatie. Dat klopt niet en dat hoort niet.

Check STEK nou, weet zeker dat hem dat kan helpen.
pi_117852135
Vaag verhaal hier in combinatie met je postgeschiedenis:

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 08:30 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Verliefd en trouwlustig maar kan er (beter)niets mee. De vader van mijn kinderen is borderliner zonder enig respect voor mij en mijn minaar die me valse hoop gaf blijkt niet veel anders in elkaar te steken...
en:

http://forum.fok.nl/topic/1837685/1/999#113577511

Je eigen leven klinkt ook niet echt probleemloos TS.

Over het probleem in dit topic, Emmaus Haarzuilens al geprobeerd?

http://www.emmaus-utrecht(...)n/emmaus-haarzuilens
Freestyle
pi_117856215
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:58 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

en:

Dit word nu wel erg vaag :')
pi_117856974
Ja het is een vaag verhaal maar wel een noodkreet. En kennelijk zitten zowel TS als haar vriend in de problemen. Laten we met zijn allen zorgen dat er snel hulpverlening komt en gezocht wordt.
Het is maatschappelijk ontoelaatbaar dat kinderen zowel van TS als haar vriend in zo'n situatie terechtkomen, zij kunnen er niets aan doen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 18:55:05 #150
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117863511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:58 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

en:

Heftig is het wel. Ga bij je vent weg TS.
pi_117868652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Heftig is het wel. Ga bij je vent weg TS.
Wat deze mevrouw zegt :X
pi_117868737
Het is te heftig en het verhaal te vaag. TS antwoordt niet meer laten we maar hopen dat het voor iedereen en zeker de kindjes goed afloopt.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:38:12 #153
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117869419
Ja, dat laatste vooral idd. zij kunnen hier heul niks aan doen :N
pi_117869797
Misschien moeten we de mods vragen contact op te nemen met haar. Het is nogal heftig en het verhaal voor de kindjes zal niet alleen mij maar ook anderen niet loslaten. Dit is te heftig voor FHF vind ik.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:47:38 #155
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117869980
Ik weet ook niet of 'wij' hier iets mee 'moeten'. Er zijn heel veel tips gegeven en het is nu aan de TS en vriend van TS wat daarmee gebeurt.
En werkt TS niet in een winkel? Volgens mij is het in veel steden/dorpen koopavond vanavond.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:47:53 #156
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_117869993
Kan de vriend van TS niet ergens een huisje kraken? Of een verlaten bootje uitzoeken ergens? Dan heeft ie in ieder geval tijdelijk onderdak
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:48:59 #157
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117870065
Of een nieuw topic openen voor hem, zonder chat eromheen.Topic gaat primair niet om haarzelf, maar om die ander.

Al mag ik wel hopen dat ze ook over zichzelf na gaat denken en of het wel verstandig is door te gaan in haar relatie.
Ook hoi !
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:54:09 #158
285174 Evienne
never odd or even
pi_117870331
TS, ik wil het op zich graag doen hoor, maar mijn eigen leven staat ook een beetje op zijn kop.

Voor een paar dagen kan ik wel wat betekenen zodat hij niet op straat hoeft te slapen. Veel te koud 's nachts. Mocht het hem en mij goed bevallen, is van alles bespreekbaar maar ik hou een slag om de arm omdat ik hem natuurlijk niet ken en derhalve niet goed kan inschatten hoe zijn aanwezigheid mij zal benvloeden.

Het is in Brabant. Er is een bed, beddengoed en ik kan hem van basic eten voorzien, maar veel geld heb ik zeker niet. Hij zal moeten helpen in het huishouden en vooral heel lief moeten zijn voor mijn dieren. Ik hoor wel (evt. via pm of dm) of het op prijs gesteld wordt.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:55:24 #159
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117870410
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:54 schreef Evienne het volgende:
TS, ik wil het op zich graag doen hoor, maar mijn eigen leven staat ook een beetje op zijn kop.

Voor een paar dagen kan ik wel wat betekenen zodat hij niet op straat hoeft te slapen. Veel te koud 's nachts. Mocht het hem en mij goed bevallen, is van alles bespreekbaar maar ik hou een slag om de arm omdat ik hem natuurlijk niet ken en derhalve niet goed kan inschatten hoe zijn aanwezigheid mij zal benvloeden.

Het is in Brabant. Er is een bed, beddengoed en ik kan hem van basic eten voorzien, maar veel geld heb ik zeker niet. Hij zal moeten helpen in het huishouden en vooral heel lief moeten zijn voor mijn dieren. Ik hoor wel (evt. via pm of dm) of het op prijs gesteld wordt.
O+
Ook hoi !
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:58:46 #160
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117870598
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:54 schreef Evienne het volgende:

Whoa! O+ Wat ontzettend lief aangeboden van je O+
pi_117870622
Ja inlognaam een topic voor hem openen zou kunnen maar we weten niet wie hij is
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:03:13 #162
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117870825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:59 schreef lobelletje het volgende:
Ja inlognaam een topic voor hem openen zou kunnen maar we weten niet wie hij is
En we weten ook niet wie 'zij' is.

Hij is uit huis gezet en vanaf morgen dakloos.
Zij is een vriendin van hem en woont samen met een egoistische vent die naar mijn idee een beetje respectloos tegenover haar is.

Primair is de hulpvraag voor hem en niet voor haar.
Ook hoi !
pi_117871038
ja dat begrijp ik maar hoe kunnen we een topic openen als we niet weten wie de vriend van TS is.
pi_117871133
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:03 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

En we weten ook niet wie 'zij' is.

Hij is uit huis gezet en vanaf morgen dakloos.
Zij is een vriendin van hem en woont samen met een egoistische vent die naar mijn idee een beetje respectloos tegenover haar is.

Primair is de hulpvraag voor hem en niet voor haar.
Lees eens het topic heel minutieus eens door maar dan ook met een vergrootglas erbij ;)
pi_117871558
ja faustino en wat dan?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:38:47 #166
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_117873081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:17 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Even een dringend verzoek ; mocht iemand ;) mij herkennen 8-) of de heer of dame in questie hou alle info dan s.v.p. hier op dit forum onder ons. Het kan o.a.omdat onze (ex) partner(s) nogal extreem kunnen reageren anders hele vervelende en verstrekkende gevolgen en mogelijke ernstige / grote consequenties voor ons hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:55 schreef VirtueelMaatje het volgende:

(vergeten dat ze hier op dit forum actief is ) en die persoon mij vast ook herkend ;)
Nee, ik herken je niet, dit is denk ik je nieuwe (kloon) account , de vriendin van je
virtuele maatje post ook op Fok!, ook haar ken ik niet.

Geen zorgen, heel veel sterkte en liefde in je gezin toegewenst.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:43:09 #167
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117873356
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:38 schreef Tuinfluitert het volgende:

[..]

[..]

Nee, ik herken je niet, dit is denk ik je nieuwe (kloon) account , de vriendin van je
virtuele maatje post ook op Fok!, ook haar ken ik niet.

Geen zorgen, heel veel sterkte en liefde in je gezin toegewenst.
Ik snap er inmiddels geen klote meer van :o

Maarre.. na alles zo'n beetje gelezen te hebben qua troubles en ellende zou ik er toch huiverig voor zijn om zo'n iemand op mijn bank te parkeren... denk dat je heel veel ellende in huis haalt en er misschien ook op de korte termijn niet meer vanaf komt...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:51:17 #168
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117873883
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:43 schreef Ireth het volgende:

[..]

Maarre.. na alles zo'n beetje gelezen te hebben qua troubles en ellende zou ik er toch huiverig voor zijn om zo'n iemand op mijn bank te parkeren... denk dat je heel veel ellende in huis haalt en er misschien ook op de korte termijn niet meer vanaf komt...
Hehe ja het is een heel ingewikkeld verhaal geworden :o
Misschien is het ook niet heel verstandig om zoiets te doen idd, maar het is wel heel lief aangeboden :)
pi_117874579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:43 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dit is het gewoon,

Mee eens dat is dus wat ik bedoel. En er was eerst geen geld voor eten toen weer wel voor een tent gewoon even een voorbeeld gepakt uit het hele verhaal. Er zitten gewoon teveel haken en ogen aan. Dit is gewoon niet iets voor een forum hoe hard ook.

Huisje inrichten een keer boodschappen brengen wat klusjes doen is het allemaal niet dit is echter zoiets als dit nee het is op zijn zachts gezegd niet handig. AL is het zeker erg aardig om zo iemand in huis te halen het lijkt mij erg onverstandig.
pi_117874651
Daar ben ik weer ik was aan het werk. Wat vreselijk lief Evienne ! Hij heeft vandaag voor 3 dagen opvang bij het Leger des Heils gevonden. :-) ze wilden een uitzondering maken dus hij mocht er toch nog een keer terecht in Utrecht. Maandag heeft hij een afspraak in Gouda bij het legerdes heils ook. Maar is nog de vraag of hij de intake daar door komt het is vaakregio gebonden. De kids heeft zoals eerder vermeld jeugdzorg zich al veel eerder over ontfermt. Geen zorgen dus daarover. En er is oa gister nog intensief en vrijwillig goed en uitgebreid overleg mee geweest. De "minaar" is niet hij, dat ging om heel iemand anders ; er maakte toen iemand avances waar ik over verzuchte en grapte dat ie niet in aanmerking kwam . Echt absurd en over al mijn privacy grenzen en gevoel van autonomie en zelfbeschikking heen dat daar nu iemand mee aan komt draven ! Zit hier een wel heel benauwde balotage comissie waar hoe meer verantwoording je aflegd hoe meer negatieve bemoeizucht je krijgt en verder van huis je raakt. Heeft men dan niet door dat hier juist veel verantwoordelijkheid aan de dag wordt gelegd met aandacht voor het oplossen van problemen ? Ik ben naast mijn 2 eigen bedrijven en gezin officieel pleegmoeder van een zoon met schizofrenie, geloof me dat wordt je niet zomaar. Hij stopte bij mij met stotteren kreeg vertrouwen en zelfvertrouwen etc. Ook zijn broer heb ik een jaar lang in huis genomen en die is bij mij afgekickt. Dat is niet de enigste geweest die is afgekickt bij mij, waar dat eldersniet lukte. Heb ook de moeder met kind waar ireth het over had officieel en onder goedkeuring van de kinder bescherming ca. 3 weken lang opgevangen toen niemand naar moeder en kind om keek.Mijn ouderschap wordt door de kinderbescherming als verantwoordelijk , warm ouderschap bestempeld. Ik ga mensen met problemen mits ik er een goed gevoel bij heb niet uit de weg , en ben best vaardig om op intuitie te helpen. Maar ik vond het fijn om het hele proces eens te delen. En te kijken of er misschien sneller meer samen te bereiken valt. Gelukkig ook hele fijne en waardevolle tips en reacties !! Ik doe dit ook niet dagelijks alleen als het toevallig op mijn pad komt en er zakt veel weg en ik moet het wiel steeds deels opnieuw uitvinden. Ik vind de discusie erover juist goed. Ik mag toch hopen dat de meesten hier niet wegkijken als een lieve vriend je eens nodig heeft ? Toch juist heerlijk om er als dat duidelijk gewenst is er eens even lekker voor elkaar te zijn en iets voor elkaar te kunnen betekenen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door VirtueelMaatje op 11-10-2012 22:13:34 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:04:59 #171
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117874792
Ik begrijp best dat je je schrijfstijl ook zo neutraal mogelijk houdt om jezelf niet te verraden onder een cloonaccount, maar hier en daar een enter zou niet verkeerd zijn in zo'n lap tekst...

Ik ga er een beetje van kijken!
pi_117875051
je maakt het nog vager dan het is. Maar is je vriend nu bij de sociale dienst, de GGz, Stek of whatever geweest. Je zal het best goed menen maasr je eigen inbreng in topics bewijst het tegendeel. Hoeis het met jouw kinderen in een agressief gezin en met die vsn je vriend?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:11:28 #173
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117875144
Als een lieve vriend of mijn familie mij nodig heeft zal ik ook zeker niet wegkijken. Maar ik zou ook zeker eens mijn vriend gaan aanspreken op zijn jaloerse gedrag, zker als ik de enige strohalm nog ben!
Ik zou er wel een maximum aan verbinden, maar vanaf daar is het minder moeilijk om iets te zoeken denk ik, dan zit er niet al te veel druk op.
Maar fijn dat hij bij het leger des heils terecht kan ^O^
pi_117875159
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:02 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Daar ben ik weer ik was aan het werk. Wat vreselijk lief Evienne ! Hij heeft vandaag voor 3 dagen opvang bij het Leger des Heils gevonden. :-) ze wilden een uitzondering maken dus hij mocht er toch nog een keer terecht in Utrecht. Maandag heeft hij een afspraak in Gouda bij het legerdes heils ook. Maar is nog de vraag of hij de intake daar door komt het is vaakregio gebonden. De kids heeft zoals eerder vermeld jeugdzorg zich al veel eerder over ontfermt. Geen zorgen dus daarover. En er is oa gister nog intensief en vrijwillig goed en uitgebreid overleg mee geweest. De "minaar" is niet hij, dat ging om heel iemand anders ; er maakte toen iemand avances waar ik over verzuchte en grapte dat ie niet in aanmerking kwam . Echt absurd en over al mijn privacy grenzen en gevoel van autonomie en zelfbeschikking heen dat daar nu iemand mee aan komt draven ! Zit hier een wel heel benauwde balotage comissie waar hoe meer verantwoording je aflegd hoe meer negatieve bemoeizucht je krijgt en verder van huis je raakt. Heeft men dan niet door dat hier juist veel verantwoordelijkheid aan de dag wordt gelegd met aandacht voor het oplossen van problemen ? Ik ben naast mijn 2 eigen bedrijven en gezin officieel pleegmoeder van een zoon met schizofrenie, geloof me dat wordt je niet zomaar. Hij stopte bij mij met stotteren kreeg vertrouwen en zelfvertrouwen etc. Ook zijn broer heb ik een jaar lang in huis genomen en die is bij mij afgekickt. Dat is niet de enigste geweest die is afgekickt bij mij, waar dat eldersniet lukte. Heb ook de moeder met kind waar ireth het over had officieel en onder goedkeuring van de kinder bescherming ca. 3 weken lang opgevangen toen niemand naar moeder en kind om keek. Ik ga mensen met problemen mits ik er een goed gevoel bij heb niet uit de weg , en ben best vaardig om op intuitie te helpen. Maar ik vond het fijn om het hele proces eens te delen. En te kijken of er misschien sneller meer samen te bereiken valt. Gelukkig ook hele fijne en waardevolle tips en reacties !! Ik doe dit ook niet dagelijks alleen als het toevallig op mijn pad komt en er zakt veel weg en ik moet het wiel steeds deels opnieuw uitvinden. Ik vind de discusie erover juist goed. Ik mag toch hopen dat de meesten hier niet wegkijken als een lieve vriend je eens nodig heeft ? Toch juist heerlijk om er als dat duidelijk gewenst is er eens even lekker voor elkaar te zijn en iets voor elkaar te kunnen betekenen ?
het is off topic maar ik kan dit niet zomaar laten gaan
jeugdzorg weet eerst niet wat ze doen als ze daar de kinderen af nemen maar pleegzorg weet wel wat ze doen als een kind bij jou plaatsen?
terwijl jou eigen leven zo'n bizarre puinhoop is
mooi dat je iemand hebt helpen afkicken maar tegelijkertijd leer je die persoon dat zelfrespect inwisselbaar is voor een partner en dat je zo bizar laten behandelen door een partner oke is

ik ben oprecht verbaasd dat ze iemand bij jou plaatsen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117875646
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jeugdzorg weet eerst niet wat ze doen als ze daar de kinderen af nemen maar pleegzorg weet wel wat ze doen als een kind bij jou plaatsen?
mooi dat je iemand hebt helpen afkicken maar tegelijkertijd leer je die persoon dat zelfrespect inwisselbaar is voor een partner en dat je zo bizar laten behandelen door een partner oke is

Vraag mij ten zeerste af in hoe waar het volledig verhaal is hoe het beschreven is. Eerlijkheid betaamt dat ik daarin grote twijfels heb en het ten zeerste een rare gang van zaken vind zoals het allemaal staat beschreven.

Ik hoop ten zeerste dat men goed over na denkt eer dat men beslist in dit geval te helpen. Dit is een situatie waar ik mijn twijfels nu openlijk neer zet of hier aan meewerken wel een goed idee is.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:21:12 #176
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117875731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en ik op mijn beurt ben verrast dat die kinderen geen probleem zijn voor je man, maar een vriend dat wel is...
Ook hoi !
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:21:28 #177
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117875751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:20 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Vraag mij ten zeerste af in hoe waar het volledig verhaal is hoe het beschreven is. Eerlijkheid betaamt dat ik daarin grote twijfels heb en het ten zeerste een rare gang van zaken vind zoals het allemaal staat beschreven.

Ik hoop ten zeerste dat men goed over na denkt eer dat men beslist in dit geval te helpen. Dit is een situatie waar ik mijn twijfels nu openlijk neer zet of hier aan meewerken wel een goed idee is.
Zoiets zei ik net ook, alleen dan in een iets minder duurdere versie qua woordgebruik :P
pi_117875833
Ik geloof werkelijk dat gezien alle bijkomende probleen dit topic het best gesloten kan worden. TS reageert niet op echte voorstellen en het is zo vaag. Somsis het ook in het belang van fhf om niet langer geconfrontreerd te worden met dit soort zaken als er niet wordt ingegaan op gemeende voorstellen
pi_117875844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:21 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

en ik op mijn beurt ben verrast dat die kinderen geen probleem zijn voor je man, maar een vriend dat wel is...
Tenzij het gaat over de minnaar in den eerdere topics beschreven.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:21 schreef Ireth het volgende:

[..]

Zoiets zei ik net ook, alleen dan in een iets minder duurdere versie qua woordgebruik :P
Oh ja :') Was net dat archief een mail aan het sturen sorry bleef er even in hangen qua taalgebruik :P
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:24:55 #180
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117875943
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:22 schreef lobelletje het volgende:
Ik geloof werkelijk dat gezien alle bijkomende probleen dit topic het best gesloten kan worden. TS reageert niet op echte voorstellen en het is zo vaag. Somsis het ook in het belang van fhf om niet langer geconfrontreerd te worden met dit soort zaken als er niet wordt ingegaan op gemeende voorstellen
Nee en ik vind het ook wel heel toevallig dat er nu toch hulp gevonden is van het leger des heils op het moment dat hier ook iets aangeboden is :o :@.
Nouja ennieweej, laten we hopen dat als er echt heel veel problemen zijn ze geholpen kunnen worden door professionals.
pi_117876077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:24 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Nee en ik vind het ook wel heel toevallig dat er nu toch hulp gevonden is van het leger des heils op het moment dat hier ook iets aangeboden is :o :@.
Nouja ennieweej, laten we hopen dat als er echt heel veel problemen zijn ze geholpen kunnen worden door professionals.
Moe zei de koe ):O

Wat toevallig :D
pi_117876090
om eerlijk te zijn twijfel ik ook heel erg aan het waarheidsgehalte, maar tegelijkertijd: what the fuck heb je er aan om zulke onzin te verklaren?

maar goed, er zijn wel gekkere mensen op aarde daar niet van...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:30:19 #183
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117876239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:27 schreef rhubarbje het volgende:
om eerlijk te zijn twijfel ik ook heel erg aan het waarheidsgehalte, maar tegelijkertijd: what the fuck heb je er aan om zulke onzin te verklaren?

Tja.. aandacht. Virtuele aandacht.

IK vind het geheel ook een raar verhaal. Tegelijkertijd snap ik wel dat een en ander bureaucratisch geregeld is en dat bijv. Leger des heils ook eisen stelt.
Ook hoi !
pi_117876245
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:27 schreef rhubarbje het volgende:

Een vrij agressieve man hebben echter ondertussen wel door jeugdzorg een kind in huis geplaatst krijgen met schizofrenie goede combinatie :')
pi_117876253
Ik kan me niet voorstellen dat een gezin met een schizofrene man en een vrrouw met een minnaar,een an die regelmatig de hoeren bezoekt, die zijn vrouw als een beest behandeld pleegkinderen krijgt toegewezen.
pi_117876426
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:30 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Tja.. aandacht. Virtuele aandacht.

IK vind het geheel ook een raar verhaal. Tegelijkertijd snap ik wel dat een en ander bureaucratisch geregeld is en dat bijv. Leger des heils ook eisen stelt.
Waar de normale mens maanden moet wachten op een wachtlijst om pas kunne geholpen te worden kan deze man binnen een paar dagen alles geregeld krijgen dat is knap vooral als de beste man al eens eerder door het leger des heil eruit getrapt was, en dat zal vast ook niet zonder reden zijn geweest.

En zo lees nog wel meer waar ik grote vraagtekens bij stel. Vooral na haar laatste reactie. Dan denk ik tering da fuck.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:36:28 #187
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117876551
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:34 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Waar de normale mens maanden moet wachten op een wachtlijst om pas kunne geholpen te worden kan deze man binnen een paar dagen alles geregeld krijgen dat is knap vooral als de beste man al eens eerder door het leger des heil eruit getrapt was, en dat zal vast ook niet zonder reden zijn geweest.

En zo lees nog wel meer waar ik grote vraagtekens bij stel. Vooral na haar laatste reactie. Dan denk ik tering da fuck.
Nou ja alles... ik las alleen iets over 3 dagen opvang?? (maar dan heb ik die hele lap tekst ook niet uitgepluist...)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:37:45 #188
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117876629
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:34 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Vooralsnog gaat het maar om 3 dagen. Verder heb ik geen idee hoe het leger des heils precies werkt eigenlijk. Enkel dat daklozen daar voor een paar euro in de wintermaanden kunnen slapen en douchen. Of dat wisselend is per locatie, geen idee. Of alle locaties met elkaar in contact staan? Ook geen idee.

Maar ik kan me voorstellen dat ze niet iedereen binnenlaten en weken achtereen als slaper accepteren.
Ook hoi !
pi_117876650
Gezien het totaal van de reacties vsn TS den ik dst het het beste is dst de mods dit topic sluiten
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:38:39 #190
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117876681
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:38 schreef lobelletje het volgende:
Gezien het totaal van de reacties vsn TS den ik dst het het beste is dst de mods dit topic sluiten
Waarom doe je geen TR?
pi_117876754
wat is een Tr
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:40:51 #192
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117876821
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Vooralsnog gaat het maar om 3 dagen. Verder heb ik geen idee hoe het leger des heils precies werkt eigenlijk. Enkel dat daklozen daar voor een paar euro in de wintermaanden kunnen slapen en douchen. Of dat wisselend is per locatie, geen idee. Of alle locaties met elkaar in contact staan? Ook geen idee.

Maar ik kan me voorstellen dat ze niet iedereen binnenlaten en weken achtereen als slaper accepteren.
Volgens mij is dat dan ook nog dat je smorgens voor 9 uur de tent weer moet verlaten en overdags dus geen opvang heb.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:41:56 #193
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117876879
Topic report, ofwel dat je het topic meldt aan een modje zodat die er een blik op kunnen werpen. En zo dus kunnen beslissen of er wel of geen slotje op gaat of dat er gemodereerd moet worden.
Ook hoi !
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:42:45 #194
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117876934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:40 schreef Ireth het volgende:

[..]

Volgens mij is dat dan ook nog dat je smorgens voor 9 uur de tent weer moet verlaten en overdags dus geen opvang heb.
Klopt.

Maar de slaapplek is het belangrijkst. Overdag redt je het wel normaal gesproken.
Ook hoi !
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:42:49 #195
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117876939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:41 schreef Inlognaam het volgende:
Topic report, ofwel dat je het topic meldt aan een modje zodat die er een blik op kunnen werpen. En zo dus kunnen beslissen of er wel of geen slotje op gaat of dat er gemodereerd moet worden.
En dat kan je doen door op warnbig.png te klikken bovenaan het topic
pi_117876971
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:36 schreef Ireth het volgende:

[..]

Nou ja alles... ik las alleen iets over 3 dagen opvang?? (maar dan heb ik die hele lap tekst ook niet uitgepluist...)
Dat klopt toevallig net als de man uit huis word geplaatst in het weekend vrij apart. En over een pleegkind met schizofrenie die ze af heeft laten kicken lees het maar eens aandachtig door lieve Ireth :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Normaal gaat er in dit soort gevallen toch echt een voor traject aan af om het een en het nader uitzoeken. Kom ik weer ken iemand welke er al heel wat jaartjes in een grotere stad bij gewerkt heeft. Vooral de grotere steden zitten met een gigantische tekort. Ze staan wel met elkaar in contact om mensen uit te kunnen wisselen.

quote:

[..]

En dan in de avond mag je weer terug komen wat dus enkel nacht opvang is.
pi_117877000
Heeft TS niet ''toevallig'' hetzelfde IP adres als deze?

[GEZ]Woonruimte Amsterdam

raar verhaal dit.
pi_117877047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Heeft TS niet ''toevallig'' hetzelfde IP adres als deze?

[GEZ]Woonruimte Amsterdam

raar verhaal dit.
Ging om de regio Utrecht maar het kan :)
pi_117877073
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:44 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ging om de regio Utrecht maar het kan :)
ah... dat had ik gemist :P
pi_117877172
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ah... dat had ik gemist :P
Was toch bijna niet te missen. Tenslotte kon de beste man nergens anders heen dan enkel de regio Utrecht. En er was geen budget deze maand voor huur of borg.
pi_117877207
quote:

[..]

das alleen de nachtopvang. en daar werken ze met een limiet per maand en niet per jaar zoals ts beschreef :)

leger des heils heeft ook andere opvang, en dat is wel gewoon 24 uur.

maar al met al geloof ik niet heel veel van dit hele topic tbh
pi_117877315
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:46 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Was toch bijna niet te missen. Tenslotte kon de beste man nergens anders heen dan enkel de regio Utrecht. En er was geen budget deze maand voor huur of borg.
ik viel er halverwege in, maar toen ik zag pleegkinderen bij iemand die schizofrenie heeft toen
dacht ik... nah... is wel heel vreemd, maar zou kunnen.
pi_117877484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ik viel er halverwege in, maar toen ik zag pleegkinderen bij iemand die schizofrenie heeft toen
dacht ik... nah... is wel heel vreemd, maar zou kunnen.
Nee fout TS heeft een vrij agressieve man maar ondanks dat heeft jeugdzorg wel een kind met schizofrenie bij haar geplaatst welke zij heeft laten afkicken enzovoorts. Nou maakt jeugdzorg vaker wel fouten echter of zij stekeblind zijn betwijfel ik toch ten zeerste. Dadelijk verraad ik mijzelf nog door het taalgebruik welke ik in den heden nu voer :')
pi_117877557
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:52 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Nee fout TS heeft een vrij agressieve man maar ondanks dat heeft jeugdzorg wel een kind met schizofrenie bij haar geplaatst welke zij heeft laten afkicken enzovoorts. Nou maakt jeugdzorg vaker wel fouten echter of zij stekeblind zijn betwijfel ik toch ten zeerste. Dadelijk verraad ik mijzelf nog door het taalgebruik welke ik in den heden nu voer :')
O jah.. dat was het, is heb het even snel teruggelezen een stuk ...

Klopt niet erg heh? :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:53:42 #205
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117877565
Dat agressieve van haar man heb ik eigenlijk niet gelezen, maar wel krijg ik het idee dat ie erg bezitterig en dominant is... Over deze vriend praten is al uit den boze, haar eigen vrienden mag ze ook al niet meer zien, en nog wat dingen waardoor ook ik twijfeld aan het pleegkind verhaal. En de rest wellicht ook eigenlijk.
Ook hoi !
pi_117877606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:53 schreef Inlognaam het volgende:
Dat agressieve van haar man heb ik eigenlijk niet gelezen, maar wel krijg ik het idee dat ie erg bezitterig en dominant is...
Of een smoes, want je hebt een smoes nodig dat je die vent zelf niet helpt.
pi_117877614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:53 schreef Inlognaam het volgende:
Dat agressieve van haar man heb ik eigenlijk niet gelezen, maar wel krijg ik het idee dat ie erg bezitterig en dominant is...
en dr ook vaak op straat zette toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:25 schreef VirtueelMaatje het volgende:

ik vond het goed om haar borderline te vermelden om vragen voor te zijn, uit angst dat men denkt dat het zijn schuld wel zal zijn. Tuurlijk zal hij ook niet perfect zijn, dat is niemand, maar ikzelf wordt hier door mijn borderline partner vrijwel dagelijks de wacht aan gezegd, en regelmatig letterlijk (en dat met mijn straatvrees) de straat op geschopt. Wij komen daar altijd weer uit, maar ik kan mij voorstellen dat hij het gevoel heeft dat het definitief is en het zelf ook zat is zo te worden behandeld, met dit als dramatisch hoogte of beter gezegd diepte punt.

.
maar desondanks krijgt ze wel kids onder dr hoede
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:55:07 #208
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117877630
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:02 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Daar ben ik weer ik was aan het werk. Wat vreselijk lief Evienne ! Hij heeft vandaag voor 3 dagen opvang bij het Leger des Heils gevonden. :-) ze wilden een uitzondering maken dus hij mocht er toch nog een keer terecht in Utrecht. Maandag heeft hij een afspraak in Gouda bij het legerdes heils ook. Maar is nog de vraag of hij de intake daar door komt het is vaakregio gebonden. De kids heeft zoals eerder vermeld jeugdzorg zich al veel eerder over ontfermt. Geen zorgen dus daarover. En er is oa gister nog intensief en vrijwillig goed en uitgebreid overleg mee geweest. De "minaar" is niet hij, dat ging om heel iemand anders ; er maakte toen iemand avances waar ik over verzuchte en grapte dat ie niet in aanmerking kwam . Echt absurd en over al mijn privacy grenzen en gevoel van autonomie en zelfbeschikking heen dat daar nu iemand mee aan komt draven ! Zit hier een wel heel benauwde balotage comissie waar hoe meer verantwoording je aflegd hoe meer negatieve bemoeizucht je krijgt en verder van huis je raakt. Heeft men dan niet door dat hier juist veel verantwoordelijkheid aan de dag wordt gelegd met aandacht voor het oplossen van problemen ? Ik ben naast mijn 2 eigen bedrijven en gezin officieel pleegmoeder van een zoon met schizofrenie, geloof me dat wordt je niet zomaar. Hij stopte bij mij met stotteren kreeg vertrouwen en zelfvertrouwen etc. Ook zijn broer heb ik een jaar lang in huis genomen en die is bij mij afgekickt. Dat is niet de enigste geweest die is afgekickt bij mij, waar dat eldersniet lukte. Heb ook de moeder met kind waar ireth het over had officieel en onder goedkeuring van de kinder bescherming ca. 3 weken lang opgevangen toen niemand naar moeder en kind om keek.Mijn ouderschap wordt door de kinderbescherming als verantwoordelijk , warm ouderschap bestempeld. Ik ga mensen met problemen mits ik er een goed gevoel bij heb niet uit de weg , en ben best vaardig om op intuitie te helpen. Maar ik vond het fijn om het hele proces eens te delen. En te kijken of er misschien sneller meer samen te bereiken valt. Gelukkig ook hele fijne en waardevolle tips en reacties !! Ik doe dit ook niet dagelijks alleen als het toevallig op mijn pad komt en er zakt veel weg en ik moet het wiel steeds deels opnieuw uitvinden. Ik vind de discusie erover juist goed. Ik mag toch hopen dat de meesten hier niet wegkijken als een lieve vriend je eens nodig heeft ? Toch juist heerlijk om er als dat duidelijk gewenst is er eens even lekker voor elkaar te zijn en iets voor elkaar te kunnen betekenen ?

Oke, that's it. I am out of this topic...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:55:51 #209
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117877682
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:54 schreef gomi het volgende:

[..]

Oh ja... net als de vriend die weleens eerder op straat geflikkerd werd.
Ook hoi !
pi_117877690
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

O jah.. dat was het, is heb het even snel teruggelezen een stuk ...

Klopt niet erg heh? :')
Beste mevrouw de feiten welke geplaatst zijn in deze topic zullen grotendeels uit opgeklopte lucht bestaande zijn. zodoende dat men met stekend hart de beste man in den huize zouden nemen. Echter lijkt mij het meer een goed streekromannetje bij de lokale boekenwinkel voor de huisvrouwen welke nog niet volledig klaar met soppen van het huishouden waren.
pi_117877760
quote:
Ik ben naast mijn 2 eigen bedrijven en gezin officieel pleegmoeder van een zoon met schizofrenie, geloof me dat wordt je niet zomaar.
2 eigen bedrijven?
Is er geen plekkie in het magazijn
pi_117877768
Sorry! :')
pi_117877860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:55 schreef Ireth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

dacht dat ze op jou doelde met iemand die ze kende die ook in t topic postte

ok en tuinfluitertje
pi_117877945
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

2 eigen bedrijven?
Is er geen plekkie in he magazijn
Ener pleegkind in uwer huis geplaatst terwijl uw een ondernemer bent zal terdege niet snel van toepassing zijn tenslotte stelt men dat er voldoende aandacht voort desbetreffende kind aanwezig moet zijn zodat den kinderen in goede harmonie opgevoed worden dan wel gevoed worden om hun volledig capaciteiten ten alle tijde te kunnen benutten.
pi_117878002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:01 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ener pleegkind in uwer huis geplaatst terwijl uw een ondernemer bent zal terdege niet snel van toepassing zijn tenslotte stelt men dat er voldoende aandacht voort desbetreffende kind aanwezig moet zijn zodat den kinderen in goede harmonie opgevoed worden dan wel gevoed worden om hun volledig capaciteiten ten alle tijde te kunnen benutten.
ze hep het er maar druk mee :+
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:02:59 #216
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117878040
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:59 schreef gomi het volgende:

[..]

dacht dat ze op jou doelde met iemand die ze kende die ook in t topic postte

ok en tuinfluitertje
Nee ik weet wie het is. En mede dankzij de posthistory weet ik nu meer dan me lief is...

Ik ben pleite uit dit topic...
pi_117878081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ze hep het er maar druk mee :+
U doelt op het verzinnen van verzinsels om in den einden aandacht op haar persona gevestigd te krijgen? Is dat waar u op doelt misschien heeft u wel een zeer goed punt echter onderbouwd is het zeker niet.
pi_117878148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:03 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

U doelt op het verzinnen van verzinsels om in den einden aandacht op haar persona gevestigd te krijgen? Is dat waar u op doelt misschien heeft u wel een zeer goed punt echter onderbouwd is het zeker niet.
:')

wat moet je nog onderbouwen hier?
pi_117878288
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:02 schreef Ireth het volgende:

[..]

Nee ik weet wie het is. En mede dankzij de posthistory weet ik nu meer dan me lief is...

U zult gemist worden Mevrouw Ireth uw zicht op zaken geven mijner persona aanleiding om uwer grote persoonlijkheid in dit topic te moeten missen. iets wat mijner persona treurig maakt in den eeuwigheid.
pi_117878362
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:')

wat moet je nog onderbouwen hier?
Feitelijk gezien niet. De persona in kwestie heeft in den topic genoeg onderbouwing gegeven om haar woorden niet ten volwaardig te beschouwen.
pi_117878404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:08 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Feitelijk gezien niet. De persona in kwestie heeft in den topic genoeg onderbouwing gegeven om haar woorden niet ten volwaardig te beschouwen.
Dacht ik ook.
pi_117878478
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dacht ik ook.
Mooi tijd voor een peuk! :D
pi_117878508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:10 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Mooi tijd voor een peuk! :D
en een borrel !
pi_117878558
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

en een borrel !
Een witte wijn?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:12:41 #225
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117878564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:54 schreef gomi het volgende:

[..]

[..]

En ook wel een beetje gek dat je met je straatvrees toch van en naar je werk kan gaan :')
pi_117878583
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:12 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Een witte wijn?
Is goed, doe maar :D
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:13:18 #227
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117878597
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:55 schreef Ireth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bizar :o
pi_117878684
Iemand nog een stukkie kaas?

pi_117878786
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Iemand nog een stukkie kaas?

[ afbeelding ]
Een sigaar een goed glas wodka ast er vanaf kan graag :9~
pi_117878843
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:17 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Een sigaar een goed glas wodka ast er vanaf kan graag :9~
Zeg ik heb geen geldboom :{w
pi_117878874
effe volblaffen dit topic dan maar, of zijn er nog modjes wakker?
pi_117878888
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zeg ik heb geen geldboom :{w
Heb nu eenmaal een goede smaak voor goede producten.
pi_117878936
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
effe volblaffen dit topic dan maar, of zijn er nog modjes wakker?
Nog 2 pagina's te gaan. Ben even software aan het kraken maar heb nog genoeg zin in wat schrijven dus barst maar los.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:20:18 #235
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117878947
Bijzondere topivcwending hier
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:21:15 #236
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117878995
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:20 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Nog 2 pagina's te gaan. Ben even software aan het kraken maar heb nog genoeg zin in wat schrijven dus barst maar los.
U beseft dat dergelijke activiteiten illegaal zijn?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117879049
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:21 schreef cvboer het volgende:

[..]

U beseft dat dergelijke activiteiten illegaal zijn?
Ten alle tijde echter een 50 euro te betalen voor ene stukje software maakt mij te beslissen het even anders te doen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:24:20 #241
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117879128
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:22 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ten alle tijde echter een 50 euro te betalen voor ene stukje software maakt mij te beslissen het even anders te doen.
In deze economisch slechte tijden zijn dergelijke acties ook niet te voorkomen, helaas.
pi_117879221
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:24 schreef cvboer het volgende:

[..]

In deze economisch slechte tijden zijn dergelijke acties ook niet te voorkomen, helaas.
Uiteraard als het klaar is dan gooien we het even op de piratenbaai voor de medemens.

donderdag 11 oktober 2012 @ 23:26:51 #243
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117879229
Maare, de TS is dus pleite? Gezien het feit ik geen zin heb om die enorme
lappen tekst van haar te lezen zou een samenvatting mooi zijn.
Wie maakt hem even?
pi_117879309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:02 schreef Ireth het volgende:

[..]

dan weet jij of het allemaal klopt of niet?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117879324
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:26 schreef cvboer het volgende:
Maare, de TS is dus pleite? Gezien het feit ik geen zin heb om die enorme
lappen tekst van haar te lezen zou een samenvatting mooi zijn.
Wie maakt hem even?
Lees het gewoon een avond vol vermaak staat je te wachten pak er een wijntje en blokjes kaas bij ga er lekker voor zitten lees het verhaal van den treurige man welke op den straat werd gesodemieterd.
pi_117879344
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:28 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dan weet jij of het allemaal klopt of niet?
Scherp.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:30:26 #247
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117879381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:28 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Lees het gewoon een avond vol vermaak staat je te wachten pak er een wijntje en blokjes kaas bij ga er lekker voor zitten lees het verhaal van den treurige man welke op den straat werd gesodemieterd.
Ok, morgen dus kaas, witte wijn en een bittergarnituur regelen.
pi_117879425
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:30 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ok, morgen dus kaas, witte wijn en een bittergarnituur regelen.
Vergeet even de nodige zakkendoeken niet voor de nodige tranen welke jij zal wegpinken tijdens het lezen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:32:22 #249
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117879462
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:31 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Vergeet even de nodige zakkendoeken niet voor de nodige tranen welke jij zal wegpinken tijdens het lezen.
Staat genoteerd.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:33:48 #250
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117879511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:52 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dan is de handkar goedkoper...
pi_117879562
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:33 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dan is de handkar goedkoper...
Ah je bent al aan het lezen :')
pi_117879633
Ik vind het vanzelfsprekend fijn dat ze hier in deze regio door een beperking heenkijken. En zien dat mijn positieve kracht voldoende is om veel te compenseren.
En natuurlijk vind ik het horible dat ze in een andere regio haar kids hebben afgenomen ! Terwijl er vast nog wel oplossingen te vinden zijn. Ik heb het er vandaag heel lang met hem over gehad ; ze was een zorgzame trotse liefderijke moeder met engelengeduld naar hun toe.
Maar ze kon niet accepteren dat de kids naar haar ex deels gingen na wat hij haar allemaal aan geweld aan had gedaan. Haar zoontje kwam met een blauw oog terug en ze heeft bewijs en een verklaring van de jongen maar geen instantie wilde het bewijs zelfs maar bekijken of een onderzoek instellen ! Ik vind het volkomen begrijpelijk dat ze eerst nader onderzoek wilde voordat ze haar kindje weer mee dorst te geven. Maar omdat ze dus niet meer meewerkte aan de omgangsregeling hebben ze haar een ultimatum gesteld, maar ze bleef weigeren. Dat is haar funest geworden. Juist haar felle zorgzaamheid om hun. Dit is toch de angst van elke moeder ? (of goede vader) ik begrijp ook gewoon niet dat vaders die moeders mishandeld hebben nog hun kinderen na misschien 3x onder een uurtje toezicht "als dat goed gaat" ja dh mogen zien en laten logeren zonder permanent toezicht ! Zie ook alle talloze wanhopige getuigenissen daarvan op http://bezorgdemoeders.nl !!! Ik was zo geschokt, dat kinderen door nederlandse rechters deels en zonder toezicht aan moeders mishandelende vaders worden toegewezen. Mijn geloof in het nederlands rechtssysteem viel plots aan duigen. Ze zullen vast niet allemaal zo uitspreken maar ik zou het risico daarop ten koste van mijn kinderen niet meer durven nemen. Ik blijf dan nog liever ten koste van mezelf bij een eventuele agresor, dan dat ik ze alleen zonder mijn toezicht en steun en dan tenminste nog mogelijke ingrijpen bij zo iemand met een kort lontje zou weten. Je wilt toch niet het risico nemen dat je kwetsbare en onbeholpen kleintjes ooit alleen zouden moeten doorstaan wat moeder als volwassene al als zeer beangstigend en bedreigend heeft moeten ervaren. Nee dan zou ik er liever met mijn neus bovenop zitten en kan je ingrijpen en indien nodig hulp bellen of altijd nog als dat echt nodig mocht blijken wegvluchten met de kinderen. Aan mijn kinderen komt niemand zonder mij erbij ! En natuurlijk ga je weg als dat echt nodig mocht blijken. In nood heb je als moeder zelfs met straatvrees door adrenaline ongekende krachten. Geloof me ;-) Dan kun je hulp zoeken en alles kan weer tot rust komen. Maar een kind zonder moeder en toezicht en emotionele steun en begeleiding bij dat soort vaders ? Nh ! ! Oh ja nog even voor alle duidelijkheid ; die vriend waar het hier nu om gaat is niet drugs verslaafd, geen ggz client, geen mishandelaar ,heeft enkel dit tijdelijke en lijkt mij eenvoudig met huisvesting en werk of uitkering en de ondersteuning van jz betreffende het contact met zijn kindje eerdaags oplosbare probleem en logisch een tijdelijke dip al kan ie ook alweer lachen. Blaas dingen nou niet onnodig op, maak geen afhankelijke dwaas van iemand die er op eigen kracht of met wst liefderijke steun uit zijn of haar netwerk er prima uit kan komen of zoek dingen die er niet zijn of nader bekeken heel anders en veel genuanceerder liggen dan je denkt. Zie geen spoken, en maak van een mug geen olifant en pas op met simpele lasterpraat en volkomen onnodig veronderstellen dat iemand zijn verantwoording niet zou kennen en zijn eigen situatie het beste kan inschatten want met onterechte oppervlakkige beoordelingen kun je mensen als een olifant in een porceleinkast ongemerkt enorm mee schaden. De discussie is goed maar bedenk het was uiteindelijk om een simpel kassie , truitje en een kamertje of caravan en dankzij ons allemaal hiero een glimlach op zijn snoet te doen.
pi_117879706
Spatiebalk en zo.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:43:26 #254
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117879956
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:34 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ah je bent al aan het lezen :')
Ik moest het gewoon doen, t benieuwd naar die hele soapserie.
Heb alles gelezen, inclusief postgeschiedenis.
pi_117879982
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:36 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Ik vind het vanzelfsprekend fijn dat ze hier in deze regio door een beperking heenkijken. En zien dat mijn positieve kracht voldoende is om veel te compenseren.
En natuurlijk vind ik het horible dat ze in een andere regio haar kids hebben afgenomen ! Terwijl er vast nog wel oplossingen te vinden zijn. Ik heb het er vandaag heel lang met hem over gehad ; ze was een zorgzame trotse liefderijke moeder met engelengeduld naar hun toe.
Maar ze kon niet accepteren dat de kids naar haar ex deels gingen na wat hij haar allemaal aan geweld aan had gedaan. Haar zoontje kwam met een blauw oog terug en ze heeft bewijs en een verklaring van de jongen maar geen instantie wilde het bewijs zelfs maar bekijken of een onderzoek instellen ! Ik vind het volkomen begrijpelijk dat ze eerst nader onderzoek wilde voordat ze haar kindje weer mee dorst te geven. Maar omdat ze dus niet meer meewerkte aan de omgangsregeling hebben ze haar een ultimatum gesteld, maar ze bleef weigeren. Dat is haar funest geworden. Juist haar felle zorgzaamheid om hun. Dit is toch de angst van elke moeder ? (of goede vader) ik begrijp ook gewoon niet dat vaders die moeders mishandeld hebben nog hun kinderen na misschien 3x onder een uurtje toezicht "als dat goed gaat" ja dh mogen zien en laten logeren zonder permanent toezicht ! Zie ook alle talloze wanhopige getuigenissen daarvan op http://bezorgdemoeders.nl !!! Ik was zo geschokt, dat kinderen door nederlandse rechters deels en zonder toezicht aan moeders mishandelende vaders worden toegewezen. Mijn geloof in het nederlands rechtssysteem viel plots aan duigen. Ze zullen vast niet allemaal zo uitspreken maar ik zou het risico daarop ten koste van mijn kinderen niet meer durven nemen. Ik blijf dan nog liever ten koste van mezelf bij een eventuele agresor, dan dat ik ze alleen zonder mijn toezicht en steun en dan tenminste nog mogelijke ingrijpen bij zo iemand met een kort lontje zou weten. Je wilt toch niet het risico nemen dat je kwetsbare en onbeholpen kleintjes ooit alleen zouden moeten doorstaan wat moeder als volwassene al als zeer beangstigend en bedreigend heeft moeten ervaren. Nee dan zou ik er liever met mijn neus bovenop zitten en kan je ingrijpen en indien nodig hulp bellen of altijd nog als dat echt nodig mocht blijken wegvluchten met de kinderen. Aan mijn kinderen komt niemand zonder mij erbij ! En natuurlijk ga je weg als dat echt nodig mocht blijken. In nood heb je als moeder zelfs met straatvrees door adrenaline ongekende krachten. Geloof me ;-) Dan kun je hulp zoeken en alles kan weer tot rust komen. Maar een kind zonder moeder en toezicht en emotionele steun en begeleiding bij dat soort vaders ? Nh ! ! Oh ja nog even voor alle duidelijkheid ; die vriend waar het hier nu om gaat is niet drugs verslaafd, geen ggz client, geen mishandelaar ,heeft enkel dit tijdelijke en lijkt mij eenvoudig met huisvesting en werk of uitkering en de ondersteuning van jz betreffende het contact met zijn kindje eerdaags oplosbare probleem en logisch een tijdelijke dip al kan ie ook alweer lachen. Blaas dingen nou niet onnodig op, maak geen afhankelijke dwaas van iemand die er op eigen kracht of met wst liefderijke steun uit zijn of haar netwerk er prima uit kan komen of zoek dingen die er niet zijn of nader bekeken heel anders en veel genuanceerder liggen dan je denkt. Zie geen spoken, en maak van een mug geen olifant en pas op met simpele lasterpraat en volkomen onnodig veronderstellen dat iemand zijn verantwoording niet zou kennen en zijn eigen situatie het beste kan inschatten want met onterechte oppervlakkige beoordelingen kun je mensen als een olifant in een porceleinkast ongemerkt enorm mee schaden. De discussie is goed maar bedenk het was uiteindelijk om een simpel kassie , truitje en een kamertje of caravan en dankzij ons allemaal hiero een glimlach op zijn snoet te doen.
Dan nog even dit :)

Jij als mens haalt het slechtste van mij naar boven toe ik heb nog een advies en dat is dat jij morgen op je gemak naar de huisarts gaat en je door laat verwijzen naar het GGZ of dergelijke. Door jou geblaat gaan mensen eenmaal minder helpen.

Dat ik nu hoogstwaarschijnlijk te maken heb met een geesteszieke is minder als jij nu even een keuze maakt om hier van alles te verkondigen of jezelf naar de huisarts sleept maakt het verschil. Dat jij er voor kiest om zelf te belasteren is een zaak welke jij zelf wilt.

Jij hebt een keuze nu gemaakt om op een bepaalde manier een bende te maken van alles jij zult begrijpen dat men nu eenmaal na zoveel leugens al is het op dit forum moe van je is.

Een tip houd er over op vertrek met rustige trom en ga hulp zoeken. En ik hoop ten zeerste dat je dit uit onvermogen doet in plaats dat je echt iemand wou beschadigen of zelfs iemand zover wou krijgen in de leugens [en dat vind ik] wou laten trappen.

[ Bericht 4% gewijzigd door FAUSTINO op 11-10-2012 23:51:07 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:46:16 #256
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880075
Dit is beter, voor wat de leesbaarheid betreft dan.

0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:36 schreef VirtueelMaatje het volgende:

Maar ze kon niet accepteren dat de kids naar haar ex deels gingen na wat hij haar allemaal aan geweld aan had gedaan. Haar zoontje kwam met een blauw oog terug en ze heeft bewijs en een verklaring van de jongen maar geen instantie wilde het bewijs zelfs maar bekijken of een onderzoek instellen ! Ik vind het volkomen begrijpelijk dat ze eerst nader onderzoek wilde voordat ze haar kindje weer mee dorst te geven.

Maar omdat ze dus niet meer meewerkte aan de omgangsregeling hebben ze haar een ultimatum gesteld, maar ze bleef weigeren. Dat is haar funest geworden. Juist haar felle zorgzaamheid om hun. Dit is toch de angst van elke moeder ? (of goede vader) ik begrijp ook gewoon niet dat vaders die moeders mishandeld hebben nog hun kinderen na misschien 3x onder een uurtje toezicht "als dat goed gaat" ja dh mogen zien en laten logeren zonder permanent toezicht !

Zie ook alle talloze wanhopige getuigenissen daarvan op http://bezorgdemoeders.nl !!! Ik was zo geschokt, dat kinderen door nederlandse rechters deels en zonder toezicht aan moeders mishandelende vaders worden toegewezen. Mijn geloof in het nederlands rechtssysteem viel plots aan duigen. Ze zullen vast niet allemaal zo uitspreken maar ik zou het risico daarop ten koste van mijn kinderen niet meer durven nemen. Ik blijf dan nog liever ten koste van mezelf bij een eventuele agresor, dan dat ik ze alleen zonder mijn toezicht en steun en dan tenminste nog mogelijke ingrijpen bij zo iemand met een kort lontje zou weten. Je wilt toch niet het risico nemen dat je kwetsbare en onbeholpen kleintjes ooit alleen zouden moeten doorstaan wat moeder als volwassene al als zeer beangstigend en bedreigend heeft moeten ervaren.

Nee dan zou ik er liever met mijn neus bovenop zitten en kan je ingrijpen en indien nodig hulp bellen of altijd nog als dat echt nodig mocht blijken wegvluchten met de kinderen. Aan mijn kinderen komt niemand zonder mij erbij ! En natuurlijk ga je weg als dat echt nodig mocht blijken. In nood heb je als moeder zelfs met straatvrees door adrenaline ongekende krachten. Geloof me ;-) Dan kun je hulp zoeken en alles kan weer tot rust komen. Maar een kind zonder moeder en toezicht en emotionele steun en begeleiding bij dat soort vaders ? Nh ! ! Oh ja nog even voor alle duidelijkheid ; die vriend waar het hier nu om gaat is niet drugs verslaafd, geen ggz client, geen mishandelaar ,heeft enkel dit tijdelijke en lijkt mij eenvoudig met huisvesting en werk of uitkering en de ondersteuning van jz betreffende het contact met zijn kindje eerdaags oplosbare probleem en logisch een tijdelijke dip al kan ie ook alweer lachen.

Blaas dingen nou niet onnodig op, maak geen afhankelijke dwaas van iemand die er op eigen kracht of met wst liefderijke steun uit zijn of haar netwerk er prima uit kan komen of zoek dingen die er niet zijn of nader bekeken heel anders en veel genuanceerder liggen dan je denkt. Zie geen spoken, en maak van een mug geen olifant en pas op met simpele lasterpraat en volkomen onnodig veronderstellen dat iemand zijn verantwoording niet zou kennen en zijn eigen situatie het beste kan inschatten want met onterechte oppervlakkige beoordelingen kun je mensen als een olifant in een porceleinkast ongemerkt enorm mee schaden. De discussie is goed maar bedenk het was uiteindelijk om een simpel kassie , truitje en een kamertje of caravan en dankzij ons allemaal hiero een glimlach op zijn snoet te doen.
pi_117880181
nm

[ Bericht 94% gewijzigd door gomi op 11-10-2012 23:50:00 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:50:52 #258
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880215
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:49 schreef gomi het volgende:
alinea's zijn er niet voor niets he
Daarom heb ik de tekst aangepast voor TS.
Sorry voor het niet aanpassen van de spelfouten, daar had ik geen zin in.
pi_117880242
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef cvboer het volgende:

[..]

Niet nodig dit soort personen heb ik een broertje dood aan.
pi_117880248
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef cvboer het volgende:

[..]

yeah zag t nadat ik tt postte, maar zag alleen alinea's en niet dat t door jou gepost was. toen mn tekst weer weggehaald.
dacht dus dat zij alinea's had toegevoegd
pi_117880273
Tekst bijgevoegd aan plaatje.
pi_117880308
Ow.... we krijgen een deel 2 ? :o

God wat een lap tekst c_/
pi_117880356
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow.... we krijgen een deel 2 ? :o

God wat een lap tekst c_/
God mogen haar behoeden voor de fouten welke zij gemaakt heeft. Word er zacht gezegd moe van.
pi_117880379
Het is wel het bekende patroon van een troll, ze maken het steeds een stukkie erger :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:56:56 #265
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880402
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:51 schreef gomi het volgende:

[..]

yeah zag t nadat ik tt postte, maar zag alleen alinea's en niet dat t door jou gepost was. toen mn tekst weer weggehaald.
dacht dus dat zij alinea's had toegevoegd
TS heeft een rijke fantasie, maar correct Nederlands schrijven is net een stap te hoog gegrepen.

@ TS, wat Faustino zegt, ga hulp zoeken.
pi_117880420
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het is wel het bekende patroon van een troll, ze maken het steeds een stukkie erger :')
Troll of iemand welke niet meer helemaal helder kan nadenken.
pi_117880429
Als je maar liefst twee bedrijven hebt zou je die man toch wat klusjes kunnen laten opknappen
en hem daarvoor betalen zou ik zo zeggen. Pleur desnoods een matras in het magazijn zolang.
maar goed, wie ben ik? (8>
  donderdag 11 oktober 2012 @ 23:59:29 #268
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als je maar liefst twee bedrijven hebt zou je die man toch wat klusjes kunnen laten opknappen
en hem daarvoor betalen zou ik zo zeggen. Pleur desnoods een matras in het magazijn zolang.
Die bedrijven heeft ze niet, althans, ik geloof het niet.
Kom maar op met de bijbehorende KvK nummers.
pi_117880484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:57 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Troll of iemand welke niet meer helemaal helder kan nadenken.
Tja, als jullie TS ''kennen'' dan zullen jullie dat beter weten dan ik, ik heb geen flauw idee wie
dit is (en ik wil het ook niet weten) maar dit gaan sneu worden.

Geen modje in de buurt zeker? :N
pi_117880543
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Tja, als jullie TS ''kennen'' dan zullen jullie dat beter weten dan ik, ik heb geen flauw idee wie

Een kijk in haar reacties in har vorige topics en dit hele topic doen vermoeden dat er iets mis is met haar persoonlijk. En dan kan ik enkel dat zeggen wat ik gezegd heb over naar de huisarts gaan. en vergeet niet als wat ze schrijft deels waar is dat enkele mensen rondom TS heen misschien aardig in de problemen kunnen komen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:01:57 #271
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880551
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik heb alles doorgelezen en ik vind het maar een verdacht en raar verhaal.
Iets zegt mij dat het niet klopt.
In het begin komt het erg geloofwaardig over, maar naarmate het topic vordert wordt het steeds gekker.
pi_117880567
Ok WIE IS HET GODVERDOMME ! :D
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:03:24 #273
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880586
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Onze lieve heer kan het ook niet helpen.
pi_117880608
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
ik dacht eigenlijk dat jij t was ;)
pi_117880667
pi_117880670
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:04 schreef gomi het volgende:

[..]

ik dacht eigenlijk dat jij t was ;)
jah......... nog effe :')
pi_117880710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het kunnen ook interwebzbedrijfjes zijn! Gewoon vanuit de woonkamer. :+
pi_117880733
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:08 schreef mootie het volgende:

[..]

Jah...zou kenne :')
pi_117880744
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:08 schreef mootie het volgende:

[..]

In der ochtendjas terwijl haar dochter naakt boven op de gang loopt en haar vriend der geil van word en niet meer met haar wil neuken. Klote fotografisch geheugen :')
pi_117880756
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:09 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

In der ochtendjas terwijl haar dochter naakt boven op de gang loopt en haar vriend der geil van word en niet meer met haar wil neuken. Klote fotografisch geheugen :')
Eeeeew!
pi_117880774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:10 schreef mootie het volgende:

[..]

Eeeeew!
Sorry wil je een lolly voor de schrik?
pi_117880781
quote:

[..]

Ow............ dat topic ken ik ! :D

ik weet niet meer de usernaam, maar dat topic weet ik nog wel :')
pi_117880783
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:10 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Sorry wil je een lolly voor de schrik?
Engerd :'(
pi_117880794
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik durf ook toe te geven dat er bij mij een belletje gaat rinkelen. :@
pi_117880803
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Lijkt enorm veel hierop vind je niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Engerd :'(
Sorry hier een snoepje moet je wel even je oogjes dicht doen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:11:59 #286
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880804
quote:

[..]

Lul ;( /ik ben een beelddenker, dank je....
pi_117880812
Ik lach me helemaal slap hiero... Wat nou als het allemaal waar blijkt te zijn ? Dan misschien wat meer medeleven en respect ? Ik kan het simpel bewijzen hoor... Ik heb een getuige... Maar die is er van schrik omdat ze wellicht ook iets te persoonlijks elders las en mij mijn privacy gunt tussenuit geknepen ;-)) het grappige was ook dat vriend en ik vanmiddag nog verzuchten niemand gelooft ons niet te filmen dit gewoon. Maar het echte leven is soms echt nog bizarder dan een soap...
pi_117880823
quote:

[..]

is dat iets wat ze postte?
pi_117880830
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:11 schreef cvboer het volgende:

[..]

Lul ;( /ik ben een beelddenker, dank je....
Ik ben naakt nu met in de ene hand een lolly en de andere een snoepje welke van de twee wil je hebben?
pi_117880856
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:12 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Ik lach me helemaal slap hiero... Wat nou als het allemaal waar blijkt te zijn ? Dan misschien wat meer medeleven en respect ? Ik kan het simpel bewijzen hoor... Ik heb een getuige... Maar die is er van schrik omdat ze wellicht ook iets te persoonlijks elders las en mij mijn privacy gunt tussenuit geknepen ;-)) het grappige was ook dat vriend en ik vanmiddag nog verzuchten niemand gelooft ons niet te filmen dit gewoon. Maar het echte leven is soms echt nog bizarder dan een soap...
Nou blij dat je nog lachen kan, wij liggen hier ook dubbel -O-
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:13:52 #291
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880858
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:12 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ik ben naakt nu met in de ene hand een lolly en de andere een snoepje welke van de twee wil je hebben?
_O- geen van beide, net m'n tanden gepoetst.
pi_117880859
quote:
Dat je al lacht hierom is erg genoeg.
pi_117880860
quote:
eigenlijk geloof ik wel dat iig een deel van je verhaal waar is
pi_117880888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:12 schreef gomi het volgende:

[..]

is dat iets wat ze postte?
maar toen had ze wel een andere usernaam :Y
pi_117880896
quote:
Maar heel eerlijk, waarom blijf je in een dergelijke relatie? Dat is toch funest voor kinderen?
pi_117880900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:13 schreef gomi het volgende:

[..]

eigenlijk geloof ik wel dat iig een deel van je verhaal waar is
Welk deel dan? :o
pi_117880905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

maar toen had ze wel een andere usernaam :Y
heb je toevallig een linkje? of een naam?

ik wil dat wel teruglezen tbh
pi_117880927
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:15 schreef gomi het volgende:

[..]

heb je toevallig een linkje? of een naam?

ik wil dat wel teruglezen tbh
jemig......... da's wel een tijdje terug hoor ! :o

Mot ik de hele nacht gaan zoeken :')

Mootie weet jij het nog? :P
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:16:35 #299
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880935
soapserie :')
pi_117880939
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

jemig......... da's wel een tijdje terug hoor ! :o

Mot ik de hele nacht gaan zoeken :')

Mootie weet jij het nog? :P
Ik zit ook al te denken, ik loer wel ff in r&p.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:16:54 #301
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117880942
The end..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')