abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113574609
Stel je vriend of vriendin komt thuis en biecht op dat hij/zij meerdere malen is vreemdgegaan met één en dezelfde persoon.

Je partner vertelt erbij dat het echt alleen om de seks ging. Zou je dat erger vinden dan wanneer je partner zou zeggen dat het niet alleen om de seks ging maar dat het juist vooral om zijn/haar aantrekkingskracht voor de minnaar/minnares in kwestie ging?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:06:37 #2
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_113574788
Al is het voor beiden situaties direct een exit, ik zou er meer mee zitten wanneer het enkel om de seks ging en niet zozeer om de persoon (random lekker ding) dan dat ze al tijden verliefd was op diegene.
Dan heeft het in ieder geval nog iets betekend voor d'r.

Maar zoals ik al zei, vreemdgaan is sowieso einde relatie.
pi_113574809
Of het nou om lust of liefde ging, ze kan sowieso direct haar spullen pakken en die gozer heeft tevens een groot probleem :)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:14:33 #4
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_113575125
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:07 schreef Nuchterheid het volgende:
Of het nou om lust of liefde ging, ze kan sowieso direct haar spullen pakken en die gozer heeft tevens een groot probleem :)
Waarom heeft die gozer een probleem? Hij hoeft er toch niet van op de hoogte te zijn dat zij jouw vriendin is?
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_113575266
Lust....

Dat je vriendin een onverzadigd exemplaar is en zich niet kan inhouden / dingen af kan spreken met jou vind ik erger dan dat je vriendin een achterbaks wijf is dat een hele relatie / verliefdheid achter houdt.
Rustig aan.
pi_113575653
Ik kan er niet tussen kiezen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:33:06 #7
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113575992
Liefde voel je je meer bedrogen of verraden, gok ik, terwijl bij vreemdgaan omwille van de seks je je vies en smerig voelt. Ik denk dus dat het eerste meer impact heeft op je zelfbeeld en je er langer last van kan hebben, tenzij je al je eigenwaarde ontleent aan je bedprestaties.

Nee, persoonlijk zou ik langer verdriet kunnen hebben als mijn vriendin werkelijk een parallel liefdesleven naast mij heeft geleefd dan wanneer ze een lichamelijke fling heeft gehad. Bij de seks ben ik blij dat ik van zo'n promiscue slet af ben, terwijl ik me als persoon veel meer voel geschoffeerd door een nieuwe liefde.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_113576095
Ja als er ook nog gevoelens in het spel zijn is het erger. Niet dat het een verschil zou maken, weg is 'ie sowieso.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:35:02 #9
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_113576099
Als het alleen om de seks ging ben je dus gewoon een slettebak (m/v) die zichzelf niet onder controle kan houden.

Als je verliefd wordt op een ander heb je niks in je huidige relatie te zoeken, en moet je daar gewoon een einde aan maken.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_113576274
Voor mij zou het erger zijn als hij vertelde dat hij meerdere malen seks heeft gehad met iemand op wie hij verliefd is of gevoelens heeft. Maar in beide gevallen is het uiteraard afgelopen.
wat kijk jij
pi_113576486
Het schijnt trouwens onderzocht te zijn dat mannen over het algemeen vreemdgaan voor de lust/seks erger vinden en vrouwen vreemdgaan voor gevoelens van liefde. Valt evolutionair gezien ook te verklaren.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:42:33 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113576542
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Het schijnt trouwens onderzocht te zijn dat mannen over het algemeen vreemdgaan voor de lust/seks erger vinden en vrouwen vreemdgaan voor gevoelens van liefde. Valt evolutionair gezien ook te verklaren.
Hm. Dan behoor ik tot een romantische minderheid.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_113576578
quote:
Het schijnt trouwens onderzocht te zijn dat mannen over het algemeen vreemdgaan voor de lust/seks relatief erger vinden en vrouwen vreemdgaan voor gevoelens van liefde. Valt evolutionair gezien ook te verklaren.
Lijkt me zo kloppender. Of vallen de percentages precies boven de 50% van de mannen en onder de 50% van de vrouwen / andersom?
Rustig aan.
pi_113576621
quote:
Dat kan ik me bij mijn vriend niet echt voorstellen. Misschien zal z'n ego gekrenkt zijn omdat hij mij ''blijkbaar niet kon bevredigen'', maar het is toch erger als je partner van iemand anders houdt of verliefd is?

Maar ik ben dan ook een vrouw.
wat kijk jij
pi_113576670
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:44 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Dat kan ik me bij mijn vriend niet echt voorstellen. Misschien zal z'n ego gekrenkt zijn omdat hij mij ''blijkbaar niet kon bevredigen'', maar het is toch erger als je partner van iemand anders houdt of verliefd is?

Maar ik ben dan ook een vrouw.
Ja daarom...

Maar na dat evolutionaire verklaring verhaal van straw kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het voor vrouwen meer opgaat dan voor mannen ivm de opvoeding van het kind / voor de mannen die wel wilt dat het kind van hem is.
Rustig aan.
pi_113576704
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Lijkt me zo kloppender. Of vallen de percentages precies boven de 50% van de mannen en onder de 50% van de vrouwen / andersom?
Het leek mij vrij duidelijk. Als je moet kiezen tussen wat je erger vindt, kiezen meer mannen voor lust dan vrouwen. Of er ook percentages bij vermeld werden weet ik niet meer, ik ga even in mijn boek kijken. Moment.
pi_113576800
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het leek mij vrij duidelijk. Als je moet kiezen tussen wat je erger vindt, kiezen meer mannen voor lust dan vrouwen. Of er ook percentages bij vermeld werden weet ik niet meer, ik ga even in mijn boek kijken. Moment.
Dus dan moet je wel het woordje RELATIEF erbij schrijven, maakt veel verschil.
Rustig aan.
pi_113576924
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus dan moet je wel het woordje RELATIEF erbij schrijven.
Ik vind het een beetje overbodig om dat te vermelden in deze.
pi_113577004
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:45 schreef kingtoppie het volgende:

Maar na dat evolutionaire verklaring verhaal van straw kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het voor vrouwen meer opgaat dan voor mannen ivm de opvoeding van het kind / voor de mannen die wel wilt dat het kind van hem is.
Klopt, dat is inderdaad de redenatie.
pi_113577018
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje overbodig om dat te vermelden in deze.
Ik dus niet. :P Maar feitelijk gezien zeg je in beide verhaaltjes ook iets anders... Dusja. Maagoed.
Rustig aan.
pi_113577133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, dat is inderdaad de redenatie.
Even negatief proberen te denken...
Als een vrouw dan wel emotioneel vreemdgaat... Mja dat lijkt me erg naar.... Je kunt het persoon die daar tegenover staat ook nooit meer in de ogen kijken (Mits hij van je bestaan heeft afgeweten uiteraard)

Bij een ONS is het toch wat van minder waarde.
Rustig aan.
pi_113577339
Ik vind het ook erger als hij verliefd op een ander is en met haar vreemdgaat. Wees dan een man en maak het eerst uit voordat je wat met iemand anders doet. Alleen om de seks zou ik minder moeite mee hebben. Al zou ik daar ook niet blij van worden als het gebeurt, want dan breekt hij onze afspraak en is er toch een heel stuk vertrouwen in hem weg. En dan mag hij heel veel moeite doen om dat proberen terug te winnen.
pi_113577437
quote:
Which would upset you more: if your partner had a brief sexual affair with someone else, or if he or she became emotionally close to someone else? According to several studies, men say they would be more upset by the sexual infidelity, whereas women be more upset by the emotional infidelity (Shakelfold, Buss & Bennett, 2002). However, those studies dealt with hypothetical situations. Most men and women who have actually dealt with an unfaitful partner say they were more upset by their partner's becoming emotionally close to someone else than by the sexual affair (Harris, 2002).
Bron

Dat laatste gedeelte was ik vergeten. :@ Desalniettemin, wel interessant.
pi_113577511
Ik ben hier net slachtoffer van geworden, dat mijn vriend na bijna 10 jaar samen naar de hoeren is gegaan... Althans dat beweert hij... Maar zegt hij misschien om mij pijn te doen... Ik vindt het vreselijk en onvoorstelbaar, ik voel me overigens niet vies maar wel was ik meteen helemaal vies van hem. Ik ben wel blij dat het maar "gewoon een hoertje" was die niet om hem maalt en dat er verder geen gevoelens voor iemand anders in het spel zijn. Aan de andere kant diep treurig dat hoer en hij beiden niet malen om elkaars gevoelens, laat staan mijn gevoelens :-(. .. Ik zou het niet kunnen sex zonder liefde... Hij heeft juist problemen om zich te binden als borderliner zijnde en wil enkel sex zonder liefde en gezeur van mij... Dus wat dat betreft zijn hoeren ideaal voor hem... Hij was in elk geval wel zo eerlijk het te bekennen... Zwaar klote of zuigend, wat moet ik zeggen, maar toch liever dit als je dan toch moet kiezen dan liefde, dat zou NOG veel meer pijn doen...
pi_113578198
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bron

Dat laatste gedeelte was ik vergeten. :@ Desalniettemin, wel interessant.
:o
Een hypothetische situatie waarin mannen blijkbaar een mindere schets maken van de waarheid dan vrouwen!
Dat is ook wel interessant om te analyseren... :7

Zou dat kunnen komen omdat de man zijn ego gekrenkt voelt als hij een meisje heeft wat hij niet kan verzadigen met goede seks? Waardoor hij zijn (hypotetische) ego gekwetst voelt? :o

Uiteindelijk is in een echte emotionele relatie seks lijkt mij wat minder belangrijk namelijk dan alles eromheen...
Rustig aan.
pi_113578456
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:13 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:o
Een hypothetische situatie waarin mannen blijkbaar een mindere schets maken van de waarheid dan vrouwen!
Dat is ook wel interessant om te analyseren... :7

Zou dat kunnen komen omdat de man zijn ego gekrenkt voelt als hij een meisje heeft wat hij niet kan verzadigen met goede seks? Waardoor hij zijn (hypotetische) ego gekwetst voelt? :o

Uiteindelijk is in een echte emotionele relatie seks lijkt mij wat minder belangrijk namelijk dan alles eromheen...
Aan de andere kant, ik zou zelf zoiets hebben dat als je geen gevoelens voor iemand had, dan ben je wel een enorme oetlul dat je alles op het spel zet voor een beetje lust. Dan zijn gevoelens een betere motivatie.
pi_113578588
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Aan de andere kant, ik zou zelf zoiets hebben dat als je geen gevoelens voor iemand had, dan ben je wel een enorme oetlul dat je alles op het spel zet voor een beetje lust. Dan zijn gevoelens een betere motivatie.
Maar in het eerste geval is je partner gewoon een oerlul, in het 2e geval ga je aan jezelf twijfelen omdat zijn gevoelens opeens minder zijn geworden voor jou blijkbaar...

Mja en over je eigen seks skills twijfelen is minder belangrijk in een relatie vind ik, zeg ik nog maar een keer :P

Seksskills < Je persoonlijkheid.
Rustig aan.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 23:20:41 #28
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113578628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:07 schreef Nuchterheid het volgende:
tokkie :{
  zaterdag 30 juni 2012 @ 00:25:52 #29
365231 Fera
Fire & Blood
pi_113581466
Moeilijke keuze. :{
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_113581670
Ik vind de keuze zo makkelijk gemaakt dat ik er eigenlijk van opkijk dat mensen vreemdgaan om lust wellicht erger vinden dan vreemdgaan om de emotionele band.... - waarbij de seks uiteindelijk ook gebaseerd is op lust -
Rustig aan.
pi_113586003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:02 schreef JohnDDD het volgende:
Stel je vriend of vriendin komt thuis en biecht op dat hij/zij meerdere malen is vreemdgegaan met één en dezelfde persoon.
Dan ben je al een stap verder dan wanneer hij / zij het verzwijgt. Ik vind eerlijkheid belangrijker dan het vreemdgaan an sich.

En wat ook meespeelt, is hoeveel spijt iemand ervan heeft.

De kwestie of het nou om de seks ging of om gevoelens is een moeilijke, maar ik zou het persoonlijk denk ik erger vinden als het puur om de seks ging. Verliefd worden kan iedereen gebeuren en kan rare dingen met je doen. Vreemdgaan om de seks vind ik dus erger en zou meer schade bij mij aanrichten.
Gravity always wins.
pi_113586457
Het niet eerder bekennen is de reden waarom ik haar de deur zou wijzen. Maar als het uit lust is en niet uit liefde dan kan ik er wel goed mee leven eigenlijk. Hoewel meerdere malen....

Kutdilemma's :r Houd het er maar op dat ik het uit lust niet zo'n probleem vind.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 10:42:28 #33
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_113587690
In beide gevallen wordt het vertrouwen geschaad, ergo: einde oefening.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:17:13 #34
365231 Fera
Fire & Blood
pi_113589562
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 00:30 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind de keuze zo makkelijk gemaakt dat ik er eigenlijk van opkijk dat mensen vreemdgaan om lust wellicht erger vinden dan vreemdgaan om de emotionele band.... - waarbij de seks uiteindelijk ook gebaseerd is op lust -
Ik begrijp het wel. Of je hebt seks met iemand omdat je oprecht gevoelens hebt voor die persoon, of je hebt seks omdat je een keer lekker wilde neuken. En je relatie weggooien alleen om eens lekker te willen neuken, kan voor sommige mensen toch pijnlijker zijn. In de zin van: "Waarschijnlijk betekende het niks voor hem/haar".

Daarom vind ik het moeilijk ... Ik denk ook niet dat ik kan kiezen.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:37:36 #35
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_113590122
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 00:30 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind het juist erger wanneer mijn vriendin na zoveel jaar de relatie op het spel zet énkel om eens lekker te neuken met iemand anders, zonder dat ze iets voor die voor die gozer voelt buiten wat lustgevoelens.

Nee, geef me dan maar een vriendin die na al die jaren gewoon smoorverliefd is geworden op een ander en uiteindelijk die stap verder is gegaan door met 'm naar bed te gaan.
Beiden kut, maar in die situatie gaat ze tenminste nog vreemd met iemand waarin ze zelf toekomst ziet, wanneer ze de relatie weggooit voor die paar minuten plezier zou me dat toch meer doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')