Waarom heeft die gozer een probleem? Hij hoeft er toch niet van op de hoogte te zijn dat zij jouw vriendin is?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:07 schreef Nuchterheid het volgende:
Of het nou om lust of liefde ging, ze kan sowieso direct haar spullen pakken en die gozer heeft tevens een groot probleem
Hm. Dan behoor ik tot een romantische minderheid.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Het schijnt trouwens onderzocht te zijn dat mannen over het algemeen vreemdgaan voor de lust/seks erger vinden en vrouwen vreemdgaan voor gevoelens van liefde. Valt evolutionair gezien ook te verklaren.
Lijkt me zo kloppender. Of vallen de percentages precies boven de 50% van de mannen en onder de 50% van de vrouwen / andersom?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Het schijnt trouwens onderzocht te zijn dat mannen over het algemeen vreemdgaan voor de lust/seks relatief erger vinden en vrouwen vreemdgaan voor gevoelens van liefde. Valt evolutionair gezien ook te verklaren.
Dat kan ik me bij mijn vriend niet echt voorstellen. Misschien zal z'n ego gekrenkt zijn omdat hij mij ''blijkbaar niet kon bevredigen'', maar het is toch erger als je partner van iemand anders houdt of verliefd is?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Het schijnt trouwens onderzocht te zijn dat mannen over het algemeen vreemdgaan voor de lust/seks erger vinden en vrouwen vreemdgaan voor gevoelens van liefde. Valt evolutionair gezien ook te verklaren.
Ja daarom...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:44 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Dat kan ik me bij mijn vriend niet echt voorstellen. Misschien zal z'n ego gekrenkt zijn omdat hij mij ''blijkbaar niet kon bevredigen'', maar het is toch erger als je partner van iemand anders houdt of verliefd is?
Maar ik ben dan ook een vrouw.
Het leek mij vrij duidelijk. Als je moet kiezen tussen wat je erger vindt, kiezen meer mannen voor lust dan vrouwen. Of er ook percentages bij vermeld werden weet ik niet meer, ik ga even in mijn boek kijken. Moment.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lijkt me zo kloppender. Of vallen de percentages precies boven de 50% van de mannen en onder de 50% van de vrouwen / andersom?
Dus dan moet je wel het woordje RELATIEF erbij schrijven, maakt veel verschil.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het leek mij vrij duidelijk. Als je moet kiezen tussen wat je erger vindt, kiezen meer mannen voor lust dan vrouwen. Of er ook percentages bij vermeld werden weet ik niet meer, ik ga even in mijn boek kijken. Moment.
Ik vind het een beetje overbodig om dat te vermelden in deze.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus dan moet je wel het woordje RELATIEF erbij schrijven.
Klopt, dat is inderdaad de redenatie.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:45 schreef kingtoppie het volgende:
Maar na dat evolutionaire verklaring verhaal van straw kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het voor vrouwen meer opgaat dan voor mannen ivm de opvoeding van het kind / voor de mannen die wel wilt dat het kind van hem is.
Ik dus niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje overbodig om dat te vermelden in deze.
Even negatief proberen te denken...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, dat is inderdaad de redenatie.
Bronquote:Which would upset you more: if your partner had a brief sexual affair with someone else, or if he or she became emotionally close to someone else? According to several studies, men say they would be more upset by the sexual infidelity, whereas women be more upset by the emotional infidelity (Shakelfold, Buss & Bennett, 2002). However, those studies dealt with hypothetical situations. Most men and women who have actually dealt with an unfaitful partner say they were more upset by their partner's becoming emotionally close to someone else than by the sexual affair (Harris, 2002).
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bron
Dat laatste gedeelte was ik vergeten.Desalniettemin, wel interessant.
Aan de andere kant, ik zou zelf zoiets hebben dat als je geen gevoelens voor iemand had, dan ben je wel een enorme oetlul dat je alles op het spel zet voor een beetje lust. Dan zijn gevoelens een betere motivatie.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een hypothetische situatie waarin mannen blijkbaar een mindere schets maken van de waarheid dan vrouwen!
Dat is ook wel interessant om te analyseren...![]()
Zou dat kunnen komen omdat de man zijn ego gekrenkt voelt als hij een meisje heeft wat hij niet kan verzadigen met goede seks? Waardoor hij zijn (hypotetische) ego gekwetst voelt?
Uiteindelijk is in een echte emotionele relatie seks lijkt mij wat minder belangrijk namelijk dan alles eromheen...
Maar in het eerste geval is je partner gewoon een oerlul, in het 2e geval ga je aan jezelf twijfelen omdat zijn gevoelens opeens minder zijn geworden voor jou blijkbaar...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Aan de andere kant, ik zou zelf zoiets hebben dat als je geen gevoelens voor iemand had, dan ben je wel een enorme oetlul dat je alles op het spel zet voor een beetje lust. Dan zijn gevoelens een betere motivatie.
tokkiequote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:07 schreef Nuchterheid het volgende:
Of het nou om lust of liefde ging, ze kan sowieso direct haar spullen pakken en die gozer heeft tevens een groot probleem
Dan ben je al een stap verder dan wanneer hij / zij het verzwijgt. Ik vind eerlijkheid belangrijker dan het vreemdgaan an sich.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:02 schreef JohnDDD het volgende:
Stel je vriend of vriendin komt thuis en biecht op dat hij/zij meerdere malen is vreemdgegaan met één en dezelfde persoon.
Ik begrijp het wel. Of je hebt seks met iemand omdat je oprecht gevoelens hebt voor die persoon, of je hebt seks omdat je een keer lekker wilde neuken. En je relatie weggooien alleen om eens lekker te willen neuken, kan voor sommige mensen toch pijnlijker zijn. In de zin van: "Waarschijnlijk betekende het niks voor hem/haar".quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:30 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind de keuze zo makkelijk gemaakt dat ik er eigenlijk van opkijk dat mensen vreemdgaan om lust wellicht erger vinden dan vreemdgaan om de emotionele band.... - waarbij de seks uiteindelijk ook gebaseerd is op lust -
Ik vind het juist erger wanneer mijn vriendin na zoveel jaar de relatie op het spel zet énkel om eens lekker te neuken met iemand anders, zonder dat ze iets voor die voor die gozer voelt buiten wat lustgevoelens.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:30 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind de keuze zo makkelijk gemaakt dat ik er eigenlijk van opkijk dat mensen vreemdgaan om lust wellicht erger vinden dan vreemdgaan om de emotionele band.... - waarbij de seks uiteindelijk ook gebaseerd is op lust -
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |