Of zoiets of tijdelijk ergens een caravan vandaan ritselen maar ja dat laatste zit je wel weer met zijn WW uitkering.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:44 schreef Ireth het volgende:
Is anti-kraak geen optie?? Dan heeft ie een plekje en tijd om iets anders te zoeken?
Winter geïsoleerd met een kachel is net zo warm als een huisje balen voor TS dat inmiddels mijn caravan in gebruik is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef Ehhe het volgende:
Een caravan lijkt me niet prettig in de winter...
Als je geen geld hebt kan je ook niet eten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef rhubarbje het volgende:
Sorry maar waarom is mijn kritische noot weg?
lijkt me dat meer mensen zich af vragen hoe het kan dat ie zelfs geen eten heeft? de ex heeft de pinpas toch niet mee?
en dat je daar wel wat meer over wil weten voor je zo iemand eventueel in huis zou nemen, wat toch wel de vraag hier is
maar hij heeft een WW uitkering en als het goed is nog zijn eigen pinpasquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:09 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Als je geen geld hebt kan je ook niet eten.
Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij ook niet naar de supermarkt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar hij heeft een WW uitkering en als het goed is nog zijn eigen pinpas
kan ie toch naar de supermarkt? of zie ik iets over het hoofd
ja snap ikquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij dat blijkbaar ook niet naar de supermarkt.
Dan wil ik wel even een nootje bij zeggen als je 6 dagen echt geen voedsel hebt gehad val je praktische om van de honger.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij ook niet naar de supermarkt.
Ik denk niet dat iemand verantwoording af moet leggen op een openbaar forum over hoe diegene zo diep in de shit gekomen is. Als iemand er voor kiest diegene te helpen kan hij misschien wat meer toelichten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja snap ik
maar dan vind ik mijn vraag niet meer dan terecht over wat er dan is waardoor hij zo diep in de shit zit
en ik kan het stereotype geraas over borderliners ook niet enorm waarderen, maar dat is heel wat anders natuurlijk
Misschien is het ook wel bij wijze van spreken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dan wil ik wel even een nootje bij zeggen als je 6 dagen echt geen voedsel hebt gehad val je praktische om van de honger.
Dan is er dus wel eten. Maar goed laten we niet verzanden in een hele discussie laten we kijken wat de opties zijn voor de man in kwestie en of wij daar iets aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:14 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel bij wijze van spreken.
het is ook niet bedoeld als verantwoording afleggen maar meer: stel dat iemand wel een kamertje/schuurtje vrij heeft dan lijkt het me dat die persoon wel alle feiten wil hebben (en verdient) en het lijkt me duidelijk dat er hier of wat missen of TS overdrijft graagquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:14 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand verantwoording af moet leggen op een openbaar forum over hoe diegene zo diep in de shit gekomen is. Als iemand er voor kiest diegene te helpen kan hij misschien wat meer toelichten.
En tja, dat over borderliners heb je ook wel gelijk in. Maarja dat zal altijd wel zo blijven, mensen over 1 kam scheren
Dat snap ik ook wel, en dat bedoelde ik ook te zeggen. Dat als iemand hem wil/kan helpen hij daar wat uitleg aan kan geven. Dat hoeft mss ook niet allemaal open en bloot hierquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het is ook niet bedoeld als verantwoording afleggen maar meer: stel dat iemand wel een kamertje/schuurtje vrij heeft dan lijkt het me dat die persoon wel alle feiten wil hebben (en verdient) en het lijkt me duidelijk dat er hier of wat missen of TS overdrijft graag
allebei prima natuurlijk, maar dan is het ook het recht van mensen hier (die mee willen denken) om daar een vraag over te stellen
of TS het beantwoord is natuurlijk aan TS maar om het meteen weg te halen vind ik ook raar omdat het (in mijn ogen) terechte vragen zijn
maar goed het was ook niet mijn bedoeling om hier een discussie over uit te lokken, het was verbazing omdat mijn post verdwenen was
ik zie wel of TS antwoord geeft (en of modjes het weer weg halen)
het is in ieder geval niet bedoeld als aanval naar de persoon in kwestie of naar TS
Ja daar kun je idd goed in wonen, 'n boekenkast.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb nog een boekenkast staan die ik kwijt wil. Heb alleen niet de mogelijkheid om te brengen. Woon bij Turnhout.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:38 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja daar kun je idd goed in wonen, 'n boekenkast.
Lezen blijft lastig somsquote:En zijn er vervolgens mensen die wat huisraad zoals bed, tafel, bank, koelkast, kastje, (wat dan ook, hij heeft helemaal niets) en kleding (hij is lang en slank) etc. over hebben of weten heel erg graag een berichtje !
het zal mijn negatieve natuur zijn maar ik raak hier toch niet helemaal van overtuigd hoorquote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:57 schreef VirtueelMaatje het volgende:
"zo is het mij nog steeds niet duidelijk hoe het kan dat hij zelfs geen geld heeft om eten te kopen? (tentjes zijn niet zo duur dat, als jij je financiële zaken op orde hebt, het er voor zorgt dat je meteen blut bent (vooral omdat het vroeg in de maand is))"" Alles (750 euro, niet veel, zij heeft ook kinderen uit een eerder huwelijk, ik weet niet of zij allimentatie krijgt) is naar de vaste lasten gegaan, haar moeder heeft nog wat bijgelapt, hij heeft een beetje geld in zijn handen gedrukt gekregen waar hij paniekvoetbal, uit gedachte van lijfsbehoud een tentje van heeft gekocht.
"en die WW word niet zomaar gestopt natuurlijk"
Nee we gaan ervanuit dat de WW gestort gaat worden, maar omdat ze het huurcontract en de schuldhulpverlening heeft opgezegd en naar een andere stad is verhuisd, is hij gewoon bang dat ze de uitkering ook op haar naam heeft "meegenomen" of opgezegd (vanwege de verhuizing) (als dat kan) of dat die stopt zodra je dakloos raakt en hij (voorlopig) niets meer heeft.
en ik vraag mij nu ook af of jij hem wel eens ontmoet hebt? (en dit lijkt mij toch wel een super belangrijk punt)"
Ja ik heb hem meermaals ontmoet, gewoon fijn vriendschapelijk. Hij is hier ook thuis geweest, mijn vriend mocht hem toen ook, maar is toch te jaloers aangelegd om mijn vrienden te kunnen accepteren. (zelfs een feest dat ik organiseerde met mijn super lieve buren wilde hij niet heen en van de lieve buurtjes niets weten. hij kapt mijn vrienden, vriendinnen en familie als niet goed zijnde af etc.) Zo wordt de jaloezie langzaamaan terecht, want als er voortdurend wantrouwen in het spel is met alles wat je doet en zegt dan ga je andere we vriendelijke, hartelijke mannen logisch als een potentiele kandidaat zien, waar je misschien wel respect en geluk bij kan vinden.
Er zijn (goed geraden ;-)) wel wat gevoelens inmiddels maar ik ga niet zomaar mijn gezinsleven op het spel zetten, pas als het heel erg seriues zou blijken en de boel hier echt niet meer te redden. Maar al zou ik dat graag eens in de groep gooien, dat is iets voor een ander topic lijkt mij.
Maar het lijkt mij logsich dat ik deze jongen wil helpen, ik was gewoon ontzet dat hij met honger en angst in een leeg huis is achtergelaten.
Hij moest heus niet zomaar huilen van ellende en bittere wanhoop toen ik hem van de week de eerste keer nadat ik erachterkwam door een te laat gelezen sms-je belde.
Misschien betaalde hij alle vaste lasten en zijn ex alle andere dingen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het zal mijn negatieve natuur zijn maar ik raak hier toch niet helemaal van overtuigd hoor
het klinkt alsof hij zijn zaken al niet op orde had en ook niet zonder hulp gaat krijgen
je hebt toch altijd een buffer? voor onvoorziene zaken? Als je vaste lasten zo hoog zijn dat het al je geld op slokt doe je iets niet goed
en je bent toch op de hoogte hoe dat soort dingen werken met je WW (fyi: ww is persoonsgebonden en kan zij dus niet zomaar mee nemen, het word op zijn rekening gestort... als van zijn rekening de huur word afgeschreven moet hij dus morgen meteen naar de bank om dat stop te zetten)
dan leef je nog boven je standquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:10 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Misschien betaalde hij alle vaste lasten en zijn ex alle andere dingen.
Een buffer is in deze tijd helemaal niet meer zo vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het zal mijn negatieve natuur zijn maar ik raak hier toch niet helemaal van overtuigd hoor
het klinkt alsof hij zijn zaken al niet op orde had en ook niet zonder hulp gaat krijgen
je hebt toch altijd een buffer? voor onvoorziene zaken? Als je vaste lasten zo hoog zijn dat het al je geld op slokt doe je iets niet goed
en je bent toch op de hoogte hoe dat soort dingen werken met je WW (fyi: ww is persoonsgebonden en kan zij dus niet zomaar mee nemen, het word op zijn rekening gestort... als van zijn rekening de huur word afgeschreven moet hij dus morgen meteen naar de bank om dat stop te zetten)
Vind het meer iets voor professionals. uiteraard huisje inrichten dat kan best maar dit lijkt me niet iets om zomaar te doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:17 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Een buffer is in deze tijd helemaal niet meer zo vanzelfsprekend.
Maar dat het een gek verhaal is ben ik wel met je eens.
Dat er professionele hulp nodig is lijkt mij overduidelijk...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:44 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Vind het meer iets voor professionals. uiteraard huisje inrichten dat kan best maar dit lijkt me niet iets om zomaar te doen.
Dit gaat de eerste keer voor mij worden geloof ik dat een user afbrand, dus ik ben daar niet zo goed in.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dan leef je nog boven je stand
en dan had je nog een buffer moeten hebben
maar goed ik heb geen zin in deze discussie eigenlijk
Ook van de zottequote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:39 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Zalkc & Neo thanx !!![]()
Zo is het![]()
Zoveel is er niet loos eigenlijk met die jongen hebben ik en die jongen zelf de indruk, tuurlijk ieder heeft zijn gebreken en de een wat meer pech en slimme omgang daarmee dan de ander, maar het kan echt iedereen overkomen ook juist degene die denkt mij overkomt zoiets niet.
ik merk hier ook dat als je niet al jezelf negatief wil neerzetten dat anderen dat wel doen en dat je dan voor je het weet in een negatieve spiraal komt met een stigma alsof je een domme halve crimineel bent omdat je wat hulp nodig hebt waar je nog maar moeilijk uit en vanaf komt. Nogmaals tuurlijk is de situatie vrij extreem, hachelijk, absurd maar het is echt een domino effect niet alleen de laatste tijd, dat begint vroeg, dat is een keten van gevolgen ; als kind in weeshuizen gedumpt, daar leer je niet de beste kringen kennen, zijn ex ex was uit die kringen, zijn nu ex ook een en ander meegemaakt en als je dat samen voegt wil niet zeggen dat je een slechterik bent maar wel dat alles net wat minder soepel verloopt dan waneer je uit veilige en geborgen kringen komt (waar overigens vaak onzichtbaar, geheim gehouden uit schaamte ook een en ander mis kan zijn) en hebt geleerd hoe je met respect , geduld, begrip en liefde voor elkaar alles op kan lossen. Hij is daar heb ik de indruk (na jarenlang vele uren oneindig praten met hem) gelukkig zelf wel redelijk goed toe in staat, maar zijn ex is een stuk ongeduldiger en impulsiever.
Hij komt overigens niet uit begeleid wonen voor zijn ex maar heeft toen zij hem er een keer uit had geschopt daar voor op de nominatie gestaan in een opvanghuis, met uitstroom naar begeleid wonen, maar ze besloten het dus weer samen bij haar thuis (ook geen begeleid wonen) te proberen.
ik zal ff terugkijken bij Evienne.
Goede tip van dat gratis bellen maar hij heeft nu ook weer wat bel tegoed kunnen kopen, En most important ; wat te eten !,hij gaat morgen het Uwv zelf bellen en wij allebei nog wat opvanghuizen. Vandaag nog gedaan maar in Utrecht bleken er zelfs mensen op de wachtlijst te staan vanaf juli !
En ze moeten helaas nog verder bezuinigen !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |