Of zoiets of tijdelijk ergens een caravan vandaan ritselen maar ja dat laatste zit je wel weer met zijn WW uitkering.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:44 schreef Ireth het volgende:
Is anti-kraak geen optie?? Dan heeft ie een plekje en tijd om iets anders te zoeken?
Winter geïsoleerd met een kachel is net zo warm als een huisje balen voor TS dat inmiddels mijn caravan in gebruik is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef Ehhe het volgende:
Een caravan lijkt me niet prettig in de winter...
Als je geen geld hebt kan je ook niet eten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef rhubarbje het volgende:
Sorry maar waarom is mijn kritische noot weg?
lijkt me dat meer mensen zich af vragen hoe het kan dat ie zelfs geen eten heeft? de ex heeft de pinpas toch niet mee?
en dat je daar wel wat meer over wil weten voor je zo iemand eventueel in huis zou nemen, wat toch wel de vraag hier is
maar hij heeft een WW uitkering en als het goed is nog zijn eigen pinpasquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:09 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Als je geen geld hebt kan je ook niet eten.
Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij ook niet naar de supermarkt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar hij heeft een WW uitkering en als het goed is nog zijn eigen pinpas
kan ie toch naar de supermarkt? of zie ik iets over het hoofd
ja snap ikquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij dat blijkbaar ook niet naar de supermarkt.
Dan wil ik wel even een nootje bij zeggen als je 6 dagen echt geen voedsel hebt gehad val je praktische om van de honger.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij ook niet naar de supermarkt.
Ik denk niet dat iemand verantwoording af moet leggen op een openbaar forum over hoe diegene zo diep in de shit gekomen is. Als iemand er voor kiest diegene te helpen kan hij misschien wat meer toelichten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja snap ik
maar dan vind ik mijn vraag niet meer dan terecht over wat er dan is waardoor hij zo diep in de shit zit
en ik kan het stereotype geraas over borderliners ook niet enorm waarderen, maar dat is heel wat anders natuurlijk
Misschien is het ook wel bij wijze van spreken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dan wil ik wel even een nootje bij zeggen als je 6 dagen echt geen voedsel hebt gehad val je praktische om van de honger.
Dan is er dus wel eten. Maar goed laten we niet verzanden in een hele discussie laten we kijken wat de opties zijn voor de man in kwestie en of wij daar iets aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:14 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel bij wijze van spreken.
het is ook niet bedoeld als verantwoording afleggen maar meer: stel dat iemand wel een kamertje/schuurtje vrij heeft dan lijkt het me dat die persoon wel alle feiten wil hebben (en verdient) en het lijkt me duidelijk dat er hier of wat missen of TS overdrijft graagquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:14 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand verantwoording af moet leggen op een openbaar forum over hoe diegene zo diep in de shit gekomen is. Als iemand er voor kiest diegene te helpen kan hij misschien wat meer toelichten.
En tja, dat over borderliners heb je ook wel gelijk in. Maarja dat zal altijd wel zo blijven, mensen over 1 kam scheren
Dat snap ik ook wel, en dat bedoelde ik ook te zeggen. Dat als iemand hem wil/kan helpen hij daar wat uitleg aan kan geven. Dat hoeft mss ook niet allemaal open en bloot hierquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het is ook niet bedoeld als verantwoording afleggen maar meer: stel dat iemand wel een kamertje/schuurtje vrij heeft dan lijkt het me dat die persoon wel alle feiten wil hebben (en verdient) en het lijkt me duidelijk dat er hier of wat missen of TS overdrijft graag
allebei prima natuurlijk, maar dan is het ook het recht van mensen hier (die mee willen denken) om daar een vraag over te stellen
of TS het beantwoord is natuurlijk aan TS maar om het meteen weg te halen vind ik ook raar omdat het (in mijn ogen) terechte vragen zijn
maar goed het was ook niet mijn bedoeling om hier een discussie over uit te lokken, het was verbazing omdat mijn post verdwenen was
ik zie wel of TS antwoord geeft (en of modjes het weer weg halen)
het is in ieder geval niet bedoeld als aanval naar de persoon in kwestie of naar TS
Ja daar kun je idd goed in wonen, 'n boekenkast.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb nog een boekenkast staan die ik kwijt wil. Heb alleen niet de mogelijkheid om te brengen. Woon bij Turnhout.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:38 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja daar kun je idd goed in wonen, 'n boekenkast.
Lezen blijft lastig somsquote:En zijn er vervolgens mensen die wat huisraad zoals bed, tafel, bank, koelkast, kastje, (wat dan ook, hij heeft helemaal niets) en kleding (hij is lang en slank) etc. over hebben of weten heel erg graag een berichtje !
het zal mijn negatieve natuur zijn maar ik raak hier toch niet helemaal van overtuigd hoorquote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:57 schreef VirtueelMaatje het volgende:
"zo is het mij nog steeds niet duidelijk hoe het kan dat hij zelfs geen geld heeft om eten te kopen? (tentjes zijn niet zo duur dat, als jij je financiële zaken op orde hebt, het er voor zorgt dat je meteen blut bent (vooral omdat het vroeg in de maand is))"" Alles (750 euro, niet veel, zij heeft ook kinderen uit een eerder huwelijk, ik weet niet of zij allimentatie krijgt) is naar de vaste lasten gegaan, haar moeder heeft nog wat bijgelapt, hij heeft een beetje geld in zijn handen gedrukt gekregen waar hij paniekvoetbal, uit gedachte van lijfsbehoud een tentje van heeft gekocht.
"en die WW word niet zomaar gestopt natuurlijk"
Nee we gaan ervanuit dat de WW gestort gaat worden, maar omdat ze het huurcontract en de schuldhulpverlening heeft opgezegd en naar een andere stad is verhuisd, is hij gewoon bang dat ze de uitkering ook op haar naam heeft "meegenomen" of opgezegd (vanwege de verhuizing) (als dat kan) of dat die stopt zodra je dakloos raakt en hij (voorlopig) niets meer heeft.
en ik vraag mij nu ook af of jij hem wel eens ontmoet hebt? (en dit lijkt mij toch wel een super belangrijk punt)"
Ja ik heb hem meermaals ontmoet, gewoon fijn vriendschapelijk. Hij is hier ook thuis geweest, mijn vriend mocht hem toen ook, maar is toch te jaloers aangelegd om mijn vrienden te kunnen accepteren. (zelfs een feest dat ik organiseerde met mijn super lieve buren wilde hij niet heen en van de lieve buurtjes niets weten. hij kapt mijn vrienden, vriendinnen en familie als niet goed zijnde af etc.) Zo wordt de jaloezie langzaamaan terecht, want als er voortdurend wantrouwen in het spel is met alles wat je doet en zegt dan ga je andere we vriendelijke, hartelijke mannen logisch als een potentiele kandidaat zien, waar je misschien wel respect en geluk bij kan vinden.
Er zijn (goed geraden ;-)) wel wat gevoelens inmiddels maar ik ga niet zomaar mijn gezinsleven op het spel zetten, pas als het heel erg seriues zou blijken en de boel hier echt niet meer te redden. Maar al zou ik dat graag eens in de groep gooien, dat is iets voor een ander topic lijkt mij.
Maar het lijkt mij logsich dat ik deze jongen wil helpen, ik was gewoon ontzet dat hij met honger en angst in een leeg huis is achtergelaten.
Hij moest heus niet zomaar huilen van ellende en bittere wanhoop toen ik hem van de week de eerste keer nadat ik erachterkwam door een te laat gelezen sms-je belde.
Misschien betaalde hij alle vaste lasten en zijn ex alle andere dingen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het zal mijn negatieve natuur zijn maar ik raak hier toch niet helemaal van overtuigd hoor
het klinkt alsof hij zijn zaken al niet op orde had en ook niet zonder hulp gaat krijgen
je hebt toch altijd een buffer? voor onvoorziene zaken? Als je vaste lasten zo hoog zijn dat het al je geld op slokt doe je iets niet goed
en je bent toch op de hoogte hoe dat soort dingen werken met je WW (fyi: ww is persoonsgebonden en kan zij dus niet zomaar mee nemen, het word op zijn rekening gestort... als van zijn rekening de huur word afgeschreven moet hij dus morgen meteen naar de bank om dat stop te zetten)
dan leef je nog boven je standquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:10 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Misschien betaalde hij alle vaste lasten en zijn ex alle andere dingen.
Een buffer is in deze tijd helemaal niet meer zo vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het zal mijn negatieve natuur zijn maar ik raak hier toch niet helemaal van overtuigd hoor
het klinkt alsof hij zijn zaken al niet op orde had en ook niet zonder hulp gaat krijgen
je hebt toch altijd een buffer? voor onvoorziene zaken? Als je vaste lasten zo hoog zijn dat het al je geld op slokt doe je iets niet goed
en je bent toch op de hoogte hoe dat soort dingen werken met je WW (fyi: ww is persoonsgebonden en kan zij dus niet zomaar mee nemen, het word op zijn rekening gestort... als van zijn rekening de huur word afgeschreven moet hij dus morgen meteen naar de bank om dat stop te zetten)
Vind het meer iets voor professionals. uiteraard huisje inrichten dat kan best maar dit lijkt me niet iets om zomaar te doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:17 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Een buffer is in deze tijd helemaal niet meer zo vanzelfsprekend.
Maar dat het een gek verhaal is ben ik wel met je eens.
Dat er professionele hulp nodig is lijkt mij overduidelijk...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:44 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Vind het meer iets voor professionals. uiteraard huisje inrichten dat kan best maar dit lijkt me niet iets om zomaar te doen.
Dit gaat de eerste keer voor mij worden geloof ik dat een user afbrand, dus ik ben daar niet zo goed in.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dan leef je nog boven je stand
en dan had je nog een buffer moeten hebben
maar goed ik heb geen zin in deze discussie eigenlijk
Ook van de zottequote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:39 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Zalkc & Neo thanx !!![]()
Zo is het![]()
Zoveel is er niet loos eigenlijk met die jongen hebben ik en die jongen zelf de indruk, tuurlijk ieder heeft zijn gebreken en de een wat meer pech en slimme omgang daarmee dan de ander, maar het kan echt iedereen overkomen ook juist degene die denkt mij overkomt zoiets niet.
ik merk hier ook dat als je niet al jezelf negatief wil neerzetten dat anderen dat wel doen en dat je dan voor je het weet in een negatieve spiraal komt met een stigma alsof je een domme halve crimineel bent omdat je wat hulp nodig hebt waar je nog maar moeilijk uit en vanaf komt. Nogmaals tuurlijk is de situatie vrij extreem, hachelijk, absurd maar het is echt een domino effect niet alleen de laatste tijd, dat begint vroeg, dat is een keten van gevolgen ; als kind in weeshuizen gedumpt, daar leer je niet de beste kringen kennen, zijn ex ex was uit die kringen, zijn nu ex ook een en ander meegemaakt en als je dat samen voegt wil niet zeggen dat je een slechterik bent maar wel dat alles net wat minder soepel verloopt dan waneer je uit veilige en geborgen kringen komt (waar overigens vaak onzichtbaar, geheim gehouden uit schaamte ook een en ander mis kan zijn) en hebt geleerd hoe je met respect , geduld, begrip en liefde voor elkaar alles op kan lossen. Hij is daar heb ik de indruk (na jarenlang vele uren oneindig praten met hem) gelukkig zelf wel redelijk goed toe in staat, maar zijn ex is een stuk ongeduldiger en impulsiever.
Hij komt overigens niet uit begeleid wonen voor zijn ex maar heeft toen zij hem er een keer uit had geschopt daar voor op de nominatie gestaan in een opvanghuis, met uitstroom naar begeleid wonen, maar ze besloten het dus weer samen bij haar thuis (ook geen begeleid wonen) te proberen.
ik zal ff terugkijken bij Evienne.
Goede tip van dat gratis bellen maar hij heeft nu ook weer wat bel tegoed kunnen kopen, En most important ; wat te eten !,hij gaat morgen het Uwv zelf bellen en wij allebei nog wat opvanghuizen. Vandaag nog gedaan maar in Utrecht bleken er zelfs mensen op de wachtlijst te staan vanaf juli !
En ze moeten helaas nog verder bezuinigen !
Kijk dat het verhaal een beetje vaag is ben ik met je eens. Echter het komt wel vaker voor dat iemand zo op straat word gegooid zonder iets. Heb ooit een kind in huis genomen omdat hij ineens zonder iets zo door de ouders op straat werd gegooid.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:32 schreef rhubarbje het volgende:
ik schilder die jongen helemaal nergens af als halve crimineel of zo?
ik vind het alleen een rammeld verhaal, so sue me
en als ik morgen op straat sta om wat voor reden dan ook dan heb ik in ieder geval geld voor een tentje en eten
zoals de meeste mensen als je het mij vraagt maar goed
Ik weet dat het voor komt dat mensen zomaar op straat komen te staan alleen zijn die verhalen meestal iets sluitender (nog steeds stuitend en bizar maar goed)quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:41 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Kijk dat het verhaal een beetje vaag is ben ik met je eens. Echter het komt wel vaker voor dat iemand zo op straat word gegooid zonder iets. Heb ooit een kind in huis genomen omdat hij ineens zonder iets zo door de ouders op straat werd gegooid.
Echter en dat zullen best veel mensen met mij eens zijn een volledig onbekend persoon in huis nemen dat men daar ook niet al te welwillend tegenover staat.
Mijn stelregel: als er 10 keer om je hulp wordt gevraagd, moet je incalculeren dat je 1 à 2 keer wordt genaaid. Accepteer dat, en denk aan de overige situaties waarin je hulp terecht en welkom was.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik weet dat het voor komt dat mensen zomaar op straat komen te staan alleen zijn die verhalen meestal iets sluitender (nog steeds stuitend en bizar maar goed)
en ik ben ook zeker niet te beroerd zo iemand te helpen maar dan mag je ook wel verwachten van iemand die wil helpen dat ze door vragen
maar ik zal er vanaf nu zelf ook niet meer op in gaan.... het is namelijk niet mijn bedoeling dit topic te laten verzanden in een wellus nietus verhaal
mijn gevoel zegt dat het niet klopt
en als het gevoel van iemand anders zegt dat het wel klopt vind ik dat ook prima en dan heeft discussie niet zo veel zin he
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:57 schreef Copycat het volgende:
Hij is verder helemaal familie-, vrienden- en kennissenloos?
In plaats van alles hier te plaatsen over zijn leven, wat heeft hij nu concreet gedaan om vrijdag een dakje boven zijn hoofd te hebben. Maak daar eens een lijstje van en laten we zo eerlijk zijn is hij bereid om ergens anders heen te gaan tijdelijk dan rondom Utrecht?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:18 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Op woensdag 10 oktober 2012 17:57 schreef Copycat het volgende:
Hij is verder helemaal familie-, vrienden- en kennissenloos?
Hij is al jong in een tehuis beland, geen banden met familie nee.
En doordat hij verhuisd is voor haar naar een onbekend wat afgelegen stadje is hij zijn "vrienden" op mij na, zover hij ze al echt had uit het oog verloren, verwaterd. Hij is op zijn vorige gedwongen vlucht o.a. nog even bij een ex schoonzus op bezoek geweest waar ie het wel mee kon vinden maar kon (en wilde eigenlijk, wil niemand belasten) daar ook niet s'nachts terecht.
En dat dan ook echt gaan doen tenslotte het is dan al donderdag!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:48 schreef Ehhe het volgende:
Dat van het GGZ en maatschappelijk werk is wel een hele goeie! En misschien ook nog bij de gemeente langs.
Dus wat vriend-van-TS concreet kan doen morgen: Langsgaan bij verschillende instanties.
Idd. Jammer dat TS niet mee kan om te controleren of het ook echt gebeurt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:50 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En dat dan ook echt gaan doen tenslotte het is dan al donderdag!
Toen ik dak en thuisloos was heb ik er ook voor moeten vechten en hard ook nog eens zelf dwingen is het haast dan. Dus hij moet gewoon gaan anders mag hij met een slaapzak in de buitenlucht gaan liggen hoogstwaarschijnlijk ook erg ook.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:53 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Idd. Jammer dat TS niet mee kan om te controleren of het ook echt gebeurt.
Dat snap ik wel, maar het is toch fijn als er iemand is die je kan helpen hierbij.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:59 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Toen ik dak en thuisloos was heb ik er ook voor moeten vechten en hard ook nog eens zelf dwingen is het haast dan. Dus hij moet gewoon gaan anders mag hij met een slaapzak in de buitenlucht gaan liggen hoogstwaarschijnlijk ook erg ook.
Maar natuurlijk! Alleen dat gaat mij niet echt lukken vanuit het gemoedelijke Limburg. Je zal er bovenop moeten zittenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:00 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar het is toch fijn als er iemand is die je kan helpen hierbij.
Als hem geestelijke problemen parten spelen is het echt niet vanzelfsprekend om zulke zaken voor elkaar te boxen. Iemand met raad en daad langs je kan dan enorm helpen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:08 schreef lobelletje het volgende:
Het is een volwassen man van 40 jaar met een kind op komst en nog twee (stief)kinderen komop zeg. De sociale dienst in iedere gemeente heeft direct toegang tot het maatschsappelijk werk, GGZ, centrale toegang en crisisopvang, dus het is belangrijk daar langs te gaan. Hij woont in een kleine stad, dus zal ook redelijk gemoedelijk zijn.
Laat ik zo stellen dat als de beste man geheel gezond was van geest dat dit niet zo snel gebeurd was. Het is altijd mogelijk dat terzijde... echter de eerste stap moet nog genomen worden op een enorm laat tijdstip. De kinderen blijven op heden onderbelicht klopt ergens echter daar kan je niet zoveel mee. Behalve dat belletje maken dat je liever niet doet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:23 schreef lobelletje het volgende:
Ik begrijp dat het fijn is om iemand bij je hebben bij dit soort bezoeken maar zoals TS het beschrijft zit dat er niet in en dan moet je het zelf doen. En volgens TS heeft deze mijnheer geen geestelijke belemmeringen. En in dit proces is de eerste stap belangrijk, want dan krijg je hulp en hoef je het niet meer alleen te doen. Maar toch blijf ik van mening dast de kinderen in dit verhaal, ook het op komst zijnde kind, onderbelicht blijven en ook hulp nodig hebben en daar rept TS niet over.
Ik denk dat hij eerst moet zorgen dat hij zelf onderdak krijgt, vanaf daar kan hij iets regelen voor de kinderen lijkt me.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:23 schreef lobelletje het volgende:
Ik begrijp dat het fijn is om iemand bij je hebben bij dit soort bezoeken maar zoals TS het beschrijft zit dat er niet in en dan moet je het zelf doen. En volgens TS heeft deze mijnheer geen geestelijke belemmeringen. En in dit proces is de eerste stap belangrijk, want dan krijg je hulp en hoef je het niet meer alleen te doen. Maar toch blijf ik van mening dast de kinderen in dit verhaal, ook het op komst zijnde kind, onderbelicht blijven en ook hulp nodig hebben en daar rept TS niet over.
Wees eerlijk denk jij dat hij vrijdag aankomende onderdak zal vinden? Zo snel al terwijl voor zovelen een ellenlange wachtlijst geld?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:28 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik denk dat hij eerst moet zorgen dat hij zelf onderdak krijgt, vanaf daar kan hij iets regelen voor de kinderen lijkt me.
Ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat hij eerst dingen voor zichzelf moet regelen voor hij iets voor zijn kind kan doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:33 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Wees eerlijk denk jij dat hij vrijdag aankomende onderdak zal vinden? Zo snel al terwijl voor zovelen een ellenlange wachtlijst geld?
Dus al het een het ander je doet in ieder geval je best punt is dat het niet vast voor ene paar dagen is. Zoals ik al aangaf is mijn caravan al uitgeleend aan iemand in ongeveer dezelfde situatie. Punt is ook nog eens de caravan moet ergens staan dat kan ook geld kosten en de meeste campings zijn dicht in de winter.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:21 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Het lijstje ;
Hij heeft een tentje gekocht,
verschillende leger des heils gebeld, en een opvanghuis, geen plek.
ik heb
Eten geregeld voor eerste energie (hij zat gewoon verlamd van verdriet en wanhoop en echt half te flippen van de honger).
Emotionele steun gegeven, (food for soul) hij sliep de nacht voor het eten al hierdoor voor het eerst in een week goed.
Uwv gebeld, gaat ie zelf morgen nu ie weer beltegoed heeft ook doen.
Gemeente gebeld, soos gesproken.
Maatschappelijk werk gebeld.
Woonrecht advocaten gebeld.
Woningbouw vereniging gebeld.
Zeggen allemaal dat ie geen enkel recht op behoud woonruimte heeft opgebouwd in een jaar tijd, geen zin om het op te eissen of een kort geding aan te spannen.
Verder zeggen ze allemaal dat ie aan vrienden en familie onderdak moet vragen.
We gaan nu uitzoeken of hij recht heeft op een urgentie maar dat geeft ook niet direct nu woonruimte vermoed ik, daar staan ook jarenlange wachtlijsten voor.
Crisis opvang in Utrecht, Gouda, Hilversum gebeld.
Me verdiept in verschillende aanbieders van woonruimte (ook anti-kraak, heb je 3 maanden loonstrook voor nodig)
Hem ingeschreven op verschillende kamer aanbied sites, blijken als je wilt reageren of een oproep wilt doen alllemaal inschrijf geld te vragen als je je eerst gratis registreerd.
Woonproject de arm gebeld (hij heeft echter geen indicatie want geen problemen en geen recht dus op pgb)
Hier gepost,
Weet niet wat nog allemaal meer,
Oneindig met elkaar gebeld om tot ideeen te komen en de koers te bepalen...
We weten er is een oplossing, maar we weten alleen nog niet waar.
ik dacht er ook aan om een caravan te proberen te lenen voor the time being. Leek hem fantastisch... maar ja ik kan mij voorstellen dat dat niet iets is dat men makkelijk aan een vreemde uitleent...
.
Hier heb je de nachtopvang wat best erg is gewoon een slaapzaal. Eten drinken en mogen wassen en dan ook nog eens 2,50 euro betalen om er in te mogen enkel zwaar onder het vriespunt mag men er zo in.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:29 schreef Ehhe het volgende:
Ik snap niet zo goed dat er instanties zijn die weigeren, zoals het leger des heils... Als er écht geen mogelijkheid is om bij familie e.d. te slapen zijn zij er toch?
Dit stukje heb ik nu al een aantal keer gelezen om te kijken of ik het goed las, maar ik vind het zo krom als ik weet niet wat. Voor zover bij mij bekend kan ik elke willekeurige voorbijganger van de straat plukken, op mijn bank neerplempen met een kussen en een dekbed en die laten bijschrijven als medehuurder. Als hij op dat adres ingeschreven stond is hij nu volgens mij gewoon een urgent geval en kan de gemeente hem niet laten vallen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:06 schreef VirtueelMaatje het volgende:
Zij was de huurder van het vorige huis, hij is bij haar ingetrokken en heeft in die gemeente pas rechten om als mede huurder te mogen worden bijgeschreven na 2 jaar.
Aangezien ze "pas" ruim een jaar samen wonen heeft hij geen rechten en moet hij de woning vrijdag, per waneer zij de huur opgezegd heeft de woning verlaten.
Nouja ik weet niet of dat wel zo erg is. Beter dan op straat slapen!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:31 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Hier heb je de nachtopvang wat best erg is gewoon een slaapzaal. Eten drinken en mogen wassen en dan ook nog eens 2,50 euro betalen om er in te mogen enkel zwaar onder het vriespunt mag men er zo in.
Zelfs die hebben echt wachtlijsten.. en als ze vol zitten is er gewoon géén bed...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:29 schreef Ehhe het volgende:
Ik snap niet zo goed dat er instanties zijn die weigeren, zoals het leger des heils... Als er écht geen mogelijkheid is om bij familie e.d. te slapen zijn zij er toch?
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat diegene zit te wachten tot iemand hem bij de hand pakt en zegt "alles komt goed!!" en dat alles dan geregeld wordt... nu weet ik niet in hoeverre hij depressief zit te sippen door dit alles en of hij nog wel in staat is om zijn leven zelf proberen op de rails te krijgen...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef lobelletje het volgende:
Hij moet zelf langs de sociale dienst, het maatschappelijk werk, CJG, GGZ gaan. Het helpt niet dat jij belt, sleur hem morgenvroeg wakker en zorg dat hij zelf langs de instanties gaat. Alle andere oplossingen zijn zeer tijdelijke noodoplossingen.
Medehuurder en medebewoner zijn 2 verschillende dingen. Als medehuurder heb je dezelfde plichten als de hoofdbewoner, als medebewoner heb je dat niet en sta je alleen op dat adres ingeschreven.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dit stukje heb ik nu al een aantal keer gelezen om te kijken of ik het goed las, maar ik vind het zo krom als ik weet niet wat. Voor zover bij mij bekend kan ik elke willekeurige voorbijganger van de straat plukken, op mijn bank neerplempen met een kussen en een dekbed en die laten bijschrijven als medehuurder. Als hij op dat adres ingeschreven stond is hij nu volgens mij gewoon een urgent geval en kan de gemeente hem niet laten vallen.
Geloof mij dar wil je niet slapen. Heb er jaren terug ooit eens een kennis van weg geplukt en direct naar de GZZ gebrachtquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Nouja ik weet niet of dat wel zo erg is. Beter dan op straat slapen!
Klopt, maar het gaat om dat stukje van 2 jaar en dan pas medehuurder. Volgens mij is dat (hier) niet zo?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:34 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Medehuurder en medebewoner zijn 2 verschillende dingen. Als medehuurder heb je dezelfde plichten als de hoofdbewoner, als medebewoner heb je dat niet en sta je alleen op dat adres ingeschreven.
Het is ook vreselijk voor hem natuurlijk, deze situatie. Maar idd met afwachten en hopen dat iemand je bij de hand pakt kom je er niet. Je moet het zelf doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:34 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat diegene zit te wachten tot iemand hem bij de hand pakt en zegt "alles komt goed!!" en dat alles dan geregeld wordt... nu weet ik niet in hoeverre hij depressief zit te sippen door dit alles en of hij nog wel in staat is om zijn leven zelf proberen op de rails te krijgen...
Juist dit gevoel heb ik ook lieve Irethje en grof gezegd is dat wat je in huis wilt en sterker nog zal hij zelf acute actie ondernemen om zijn situatie te verbeteren.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:34 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat diegene zit te wachten tot iemand hem bij de hand pakt en zegt "alles komt goed!!" en dat alles dan geregeld wordt... nu weet ik niet in hoeverre hij depressief zit te sippen door dit alles en of hij nog wel in staat is om zijn leven zelf proberen op de rails te krijgen...
Volgens mij kan je dat gelijk al regelen. Ik weet niet meer precies hoe dat zit..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:35 schreef Ireth het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat om dat stukje van 2 jaar en dan pas medehuurder. Volgens mij is dat (hier) niet zo?
Ja, want jij hebt alles al eens meegemaakt. Ff vergeten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:35 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Geloof mij dar wil je niet slapen. Heb er jaren terug ooit eens een kennis van weg geplukt en direct naar de GZZ gebrachtKnul werd daar echt krankjorem...
Ja volgens mij ook?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:36 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Volgens mij kan je dat gelijk al regelen. Ik weet niet meer precies hoe dat zit..
Meer dan genoeg en persoonlijke aanvallen mag je lekker achterwege laten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:38 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ja, want jij hebt alles al eens meegemaakt. Ff vergeten.
Idd. Maar zoals ik het nu begrijp heeft hij dus al allerlei instanties benaderd maar krijgt overal 0 op rekest? Kan dat eigenlijk wel?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:40 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook?
Najaa, niet dat ie daar nou nog wat aan heeft, de huur is al opgezegd en hij is geen medehuurder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |