Bron: http://www.rtl.nl/compone(...)ivelse_strategie.xmlquote:'Boer zoekt vrouw is onderdeel van duivelse strategie'
Vier miljoen kijkers worden wekelijks gehersenspoeld door Boer zoekt Vrouw. Dat zegt Steef de Bruijn, adjunct-directeur van het Reformatorisch Dagblad.
In het opiniestuk gaat De Bruijn onder andere in op boer Willem die met het programma de man van zijn dromen probeert te vinden. Volgens De Bruijn worden daardoor wekelijks '4 miljoen mensen gehersenspoeld in een duivelse strategie het huwelijk te ondermijnen'.
'Nederland behoort niet meer tot voorhoede'
"Eerst door kijkers wijs te maken dat je de beste levenspartner vindt via een soort ratrace en daarna door de indruk te wekken dat het volstrekt normaal is dat je als man een andere man zoekt om je leven mee te delen", schrijft hij.
De Bruijn ziet wel één lichtpuntje. Boer Willem had zich een paar jaar eerder al opgegeven voor het programma, toen durfde de KRO het nog niet aan. In andere landen waren wel al eerder homostellen te zien. Volgens De Bruijn lijkt het erop dat Nederland niet meet tot de voorhoede van in de westerse wereld hoort.
Op Twitter vallen veel mensen over het stuk heen. Woorden als 'walgelijk', 'extremisme' en 'homohaat' komen in veel tweets voorbij. In een tweet sprak Steef de Bruijn homohaat tegen, volgens hem weten weinig mensen het onderscheid tussen homofobie en weerstand tegen homorelaties.
trollolololquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:23 schreef HyperViper het volgende:
Hij heeft wel een punt. Het is gewoon pure tyfus, kan niet anders dan dat het van de Duivel komt.
Bovendien is het natuurlijk geen geheim dat grefo's er zo over denken. Laat ze toch lekker. Dit is ook wat de doelgroep van het Ref. Dagblad wil lezen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:21 schreef YazooW het volgende:
Waarom is dit nieuws? Een of andere persoon waar waarschijnlijk niemand hier ooit van heeft gehoord deelt zijn mening over een bepaald onderwerp...
Precies, ik ben het verder ook niet met die man eens, al heeft hij met de quote "Eerst door kijkers wijs te maken dat je de beste levenspartner vindt via een soort ratrace" een behoorlijk sterk punt. Laat die man toch lekker joh, we leven in een vrij land.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovendien is het natuurlijk geen geheim dat grefo's er zo over denken. Laat ze toch lekker. Dit is ook wat de doelgroep van het Ref. Dagblad wil lezen.
Boer zoekt vrouw is ook niet bepaald mijn ding nee. Verder spreekt deze vent enkel zijn afkeuring uit, en dat staat hem vrij. Hij roept niet op tot homohaat of iets dergelijks.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:26 schreef YazooW het volgende:
[..]
Precies, ik ben het verder ook niet met die man eens, al heeft hij met de quote "Eerst door kijkers wijs te maken dat je de beste levenspartner vindt via een soort ratrace" een behoorlijk sterk punt. Laat die man toch lekker joh, we leven in een vrij land.
En nota bene op de televisie die hij niet heeft!quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:36 schreef Franknfurter het volgende:
hoe kan hij weten wat er in bzv gebeurt, dat wordt toch op zondag uitgezonden?
Hij neemt het op, en kijkt het terug op de maandag!quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:36 schreef Franknfurter het volgende:
hoe kan hij weten wat er in bzv gebeurt, dat wordt toch op zondag uitgezonden?
quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Even kijken hoe de usual suspects dit tot de grond toe afbranden terwijl elders burqas goedgeluld worden.
Hilarischquote:
Klopt. +1 scherpquote:
Dat is inderdaad nog veel gevaarlijker als je het zo leest...quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:37 schreef DJKoster het volgende:
Die beste man heeft nooit gekeken naar het programma.. Het stukje over BzV is ook gewoon een opstapje voor het tweede gedeelte over Moldavië en de EU. (Wat ook nergens op slaat).
Met dat punt dat het helemaal niet volstrekt normaal hoort te zijn dat je als man een andere man zoekt ook (yeah I said it).quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:26 schreef YazooW het volgende:
[..]
Precies, ik ben het verder ook niet met die man eens, al heeft hij met de quote "Eerst door kijkers wijs te maken dat je de beste levenspartner vindt via een soort ratrace" een behoorlijk sterk punt. Laat die man toch lekker joh, we leven in een vrij land.
Jij denkt dat die grefo's lesbo's wel best vinden?quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:40 schreef Chastity. het volgende:
Hypocriet. Boer zoekt boer mag niét maar over de vorige seizoenen waarbij een boerin een boerin zocht hoor je niemand.
Waarom zou het abnormaal horen te zijn? Mensen houden van elkaar, big deal.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:48 schreef Piye het volgende:
[..]
Met dat punt dat het helemaal niet volstrekt normaal hoort te zijn dat je als man een andere man zoekt ook (yeah I said it).
Moeten ze zeker doen, maar raar is het wel. Zelfde geldt als je met je lamp wil trouwen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom zou het abnormaal horen te zijn? Mensen houden van elkaar, big deal.
het zou pas abnormaal worden als die homosexuele boer stug een vrouw ging zoeken in dat programma ...quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:48 schreef Piye het volgende:
[..]
Met dat punt dat het helemaal niet volstrekt normaal hoort te zijn dat je als man een andere man zoekt ook (yeah I said it).
Lijkt me wel een mooi EO programma: "homoboer zoekt genezing".quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
het zou pas abnormaal worden als die homosexuele boer stug een vrouw ging zoeken in dat programma ...
Waarom is het raar?quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Moeten ze zeker doen, maar raar is het wel. Zelfde geldt als je met je lamp wil trouwen.
van wat, zijn allergieen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Lijkt me wel een mooi EO programma: "homoboer zoekt genezing".
Misschien krijg je er van de SGP nog wel subsidie op.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:57 schreef Piye het volgende:
[..]
Lijkt me wel een mooi EO programma: "homoboer zoekt genezing".
Bert (die grote van Henrieke) trouwt liever met een koe 'want die praat niet terug'.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Moeten ze zeker doen, maar raar is het wel. Zelfde geldt als je met je lamp wil trouwen.
Is het gewoon.quote:
Bijvoorbeeld.quote:
Ach joh wat mij betreft moeten ze gewoon lekker homo zijn. Kan mij het schelen, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen er niet vrolijk van zullen worden om zoiets te zien. Maar ja moeten ze gewoon niet kijken natuurlijk, doe ik ook niet.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien krijg je er van de SGP nog wel subsidie op.
Jij hebt, net als het Reformatorisch Dagblad, recht op een mening. Maar die van jou staat me wel een beetje tegen.
"Ja maar dat is anders.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Bert (die grote van Henrieke) trouwt liever met een koe 'want die praat niet terug'.
Hij heeft een punt.
Hoezo? Wat is normaal?quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:48 schreef Piye het volgende:
Waarom kun jij je dat voorstellen? Ik kan me helemaal niet voorstellen dat andere mensen zich werkelijk druk maken om twee mensen die van elkaar houden en daarmee niemand lastig vallen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:04 schreef Piye het volgende:
[..]
Ach joh wat mij betreft moeten ze gewoon lekker homo zijn. Kan mij het schelen, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen er niet vrolijk van zullen worden om zoiets te zien. Maar ja moeten ze gewoon niet kijken natuurlijk, doe ik ook niet.
Wat Dick Swaab erover zegt kan mij helemaal niks schelen. Die gozer z'n mening wordt al veel te lang blindelings gevolgd als het op homoseksualiteit aankomt. Laat Dick Swaab eerst maar eens uitleggen hoe het binnen zijn theorie kan dat bij ongeveer de helft van alle eeneiige tweelingen met een homo erin, de ander niet homo is.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is normaal?
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals
En dit zegt Dick Swaab erover
http://lacquemant.wordpre(...)-hypothalamus-video/
Goed, samengevat, de vergelijking met 'trouwen met een lamp' is een slechte. En als twee mensen met elkaar willen trouwen moeten ze dat kunnen vind ik.
Het 'hoort niet normaal te zijn' is gewoon nog steeds een poging die mensen geen normale acceptatie te gunnen omdat het bij jou niet lekker voelt of iets dergelijks. Nogal een absurde denkwijze.
Feit is dat die mensen zo zijn en feit twee is dat ze een gelijkwaardige relatie met elkaar aan gaan dus niet met een lamp of zoals bij pedoseksualiteit met een kind.
Wat mij betreft kan het dus best normaal zijn, als we willen, maar veel mensen blijven om bepaalde redenen tegenstribbelen.
Omdat sommige mensen liever niet op tv zien dat dingen waar zij negatief over staan worden neergezet als de normaalste zaak van de wereld. En ja je daar druk om maken is misschien niet rationeel, maar dat geldt ook voor je druk maken om het feit dat een stel grefo's in hun grefokrant "boer zoekt vrouw" veroordeelt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom kun jij je dat voorstellen? Ik kan me helemaal niet voorstellen dat andere mensen zich werkelijk druk maken om twee mensen die van elkaar houden en daarmee niemand lastig vallen.
Het is jouw keuze begrip te hebben voor zulke mensen. Ik kies voor de mensen die van elkaar willen houden, ongeacht hun oriëntatie.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:21 schreef Piye het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen liever niet op tv zien dat dingen waar zij negatief over staan worden neergezet als de normaalste zaak van de wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |