Niet altijd.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:59 schreef Chastity. het volgende:
http://www.svb.nl/int/nl/(...)plichten/huisbezoek/
[..]
Ze vertellen vooraf wanneer ze komen zodat je je kunt voorbereiden
Weer willekeurig onder een rotsmoes...quote:Soms controleren we ook met een steekproef of onze gegevens nog kloppen. Wij kiezen dan willekeurig bij wie we een huisbezoek afleggen.
Dit is wel interessant trouwens:quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:59 schreef Chastity. het volgende:
http://www.svb.nl/int/nl/(...)plichten/huisbezoek/
[..]
Ze vertellen vooraf wanneer ze komen zodat je je kunt voorbereiden
Ik ben benieuwd met welk orgaan je ter controle kunt bellen als er een paar WAO-controleurs voor de deur staan, want het UWV is behoorlijk slecht rechtstreeks te bereiken, je moet altijd een terugbelverzoek neerleggen....quote:•SVB-medewerkers zijn altijd met zijn tweeën.
•Vraag altijd om een legitimatie. Willen zij die niet laten zien of zijn ze de legitimatie vergeten? Laat ze dan niet binnen.
•Vertrouwt u het bezoek niet, bel dan met uw SVB-kantoor voordat u ze binnenlaat.
Volgens mij wordt nu juist gezorgd dat men zonder enige vorm van verdenking een huiszoeking kan doen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is dan dus wel verdenking, maar geen bewijs dat die verdenking terecht is.
Ja, dat de arts bij je operatie een foutje maakte en je daardoor niet meer kunt wat je kon was ook een keuze voor gebrek aan succes.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:04 schreef stalybridge het volgende:
Succes is een keuze! Als je het niet bent ben je schuldig. Alle rechtsbeginselen zijn niet meer van toepassing.
sarcasme? Het gaat me er juist om dat iedereen met een uitkering als schuldige wordt neergezet (ook in dit topic) en dat deze wet daar een schandalig voorbeeld van is.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat de arts bij je operatie een foutje maakte en je daardoor niet meer kunt wat je kon was ook een keuze voor gebrek aan succes.
Legitimatie zegt niets dus zou ik idd vragen om het nummer van hun afdeling en ze lekker buiten laten wachten . Als je overigens wat gaat rondneuzen op het internet kom je ook wat verhalen tegen over intimiderende controleurs...als wij niét naar binnen mogen dan....quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is wel interessant trouwens:
Hoe weet u dat u met de SVB te maken heeft?
Het kan voorkomen dat de SVB bij u aanbelt voor een huisbezoek. Hoe weet u dan zeker of u te maken heeft met de SVB? Let op het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd met welk orgaan je ter controle kunt bellen als er een paar WAO-controleurs voor de deur staan, want het UWV is behoorlijk slecht rechtstreeks te bereiken, je moet altijd een terugbelverzoek neerleggen....
Staan die arme controleurs daar 24 uur voor je deur te wachten tot je casemanager van het UWV je teruggebeld heeft
Ik zou ze juist niet zelf het telefoonnummer laten noemen, want dat is wel een heel makkelijke manier om iemand te laten bellen naar iemand die vervolgens zegt dat het klopt dat er een controle is.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:13 schreef Chastity. het volgende:
[..]
Legitimatie zegt niets dus zou ik idd vragen om het nummer van hun afdeling en ze lekker buiten laten wachten . Als je overigens wat gaat rondneuzen op het internet kom je ook wat verhalen tegen over intimiderende controleurs...als wij niét naar binnen mogen dan....
Dit is symboolpolitiek terwijl heel het land steeds verder gebukt raakt door een steeds grotere crisis word dit soort politiek bedreven om de burger gerust te stellen zodat de echte problemen in dit land redelijk buiten schot blijven.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:16 schreef stalybridge het volgende:
Kan iemand me uitleggen welk probleem er nu opgelost is met deze wetten. Er kon al gecontroleerd worden als er een verdenking was. Dit gebeurd relatief weinig omdat er geen mankracht voor is.
Dit hebben we niet te danken aan fraudeurs.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:31 schreef mossad_agent het volgende:
Kut dat het zover heeft moeten komen....dank al die fraudeurs maar en werk ondertussen gewoon even mee, dat gaat het snelst. Vergeet die koffie niet.
Hmz, volgens mij gaat dit veel verder dan alleen maar symboolpolitiek, de rechtsbescherming van de burger, let wel, iedere burger!, wordt door de diverse maatregelen namelijk steeds verder ondermijnt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:20 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dit is symboolpolitiek terwijl heel het land steeds verder gebukt raakt door een steeds grotere crisis word dit soort politiek bedreven om de burger gerust te stellen zodat de echte problemen in dit land redelijk buiten schot blijven.
Anders was er geen controle nodig geweest he .....quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit hebben we niet te danken aan fraudeurs.
Drogreden.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:35 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Anders was er geen controle nodig geweest he .....
Mij maakt het in ieder geval niet uit, ook zonder uitkering zijn ze bij mij welkom hoor, mijn koffie staat wel klaar.quote:
Ja, stel je voor dat je niet zit te wachten op een overheid die maar je huis binnen kan stormen om te checken wat je allemaal hebt staan. Dan moét je wel een alu-hoedje op hebben...quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:37 schreef mossad_agent het volgende:
Wordt tijd dat er wat users naar BNW verhuizen met hun bange gedrag dat ze overal in de gaten worden gehouden. Ondertussen natuurlijk wel een AH bonuskaart, Freebees en weet ik wat voor shit om maar kortingen te krijgen?
Lees moussie haar post nog ff terug over camera's en opslaan gegevens etc... als je dat eng vind moet je niet 24/7 op het internet zitten.....quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je niet zit te wachten op een overheid die maar je huis binnen kan stormen om te checken wat je allemaal hebt staan. Dan moét je wel een alu-hoedje op hebben...
Die mogelijkheid hadden ze al.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:47 schreef Smack10 het volgende:
Wat een drama meteen weer..
Bijna elke Nederlander heeft wel iets van toeslag of iets dergelijks.. De overheid heeft niet de capaciteit om iedereen te gaan bezoeken thuis..
Ze kiezen gewoon verdachte gevallen uit en hebben nu de mogelijkheid om te gaan controleren. Ik vind het een goed idee.
Nee eerst even bellen van tevoren, ja meneer we komen u controleren of er nog andere bij u wonen ofzoiets. Dan valt het hele idee van controle weg, aangezien je alle kans hebt om iets te verbergen wat je wilt verbergen..quote:Op zondag 7 oktober 2012 02:36 schreef Ambipur het volgende:
Het is goed, dat fraude wordt aangepakt.. Maar dat controleurs zomaar binnen kunnen wandelen?.... WTF?
Ze hadden de mogelijkheid al bij verdachte gevallen, nu hebben ze de mogelijkheid bij iedereen, verdacht zijn is geen vereiste meer.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:49 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus het is ophef over niets? Oude wijn in nieuw zakken? Mooi,.. volgende onderwerp.
De overheid kan nu gewoon op jouw laptop kijken en/of jouw account op social media inzien.. daar hoeven ze niet eerst voor bij je naar binnen..quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:48 schreef Leandra het volgende:
In hoeverre hebben ze ook het recht je PC/Laptop te bekijken? Want bij een huisbezoek kunnen ze bijvoorbeeld wel fotoboeken doorbladeren waarop jij met je vriendin op vakantie te zien bent, maar als je die foto's alleen op je PC hebt dan kunnen ze daar niet zomaar bij.
Dus alles scannen en opslaan ipv de papieren versies bewaren?
Juist. Dus de privacy-watchers weer het alu-hoedje op en zeitgeist op youtube bekijkenquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:49 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus het is ophef over niets? Oude wijn in nieuw zakken? Mooi,.. volgende onderwerp.
Ah, ik word permanent gehackt door de overheid, ze kunnen dus ook de foto's zien die ik nergens post?quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De overheid kan nu gewoon op jouw laptop kijken en/of jouw account op social media inzien.. daar hoeven ze niet eerst voor bij je naar binnen..
Als er vermoeden bestaat dat jij b.v. aan een aanslag meewerkt die uitgevoerd gaat worden dan tappen ze al jouw gegevens af.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, ik word permanent gehackt door de overheid, ze kunnen dus ook de foto's zien die ik nergens post?
Nope. Nu hebben ze de mogelijkheid om zónder concrete verdenking je huis te doorzoeken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:49 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ja en ze komen ook zeker altijd snachts als je lekker ligt te slapen.. Die overheid toch, wat een last..quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Nu hebben ze de mogelijkheid om zónder concrete verdenking je huis te doorzoeken.
Dat was m'n vraag dus niet....quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als er vermoeden bestaat dat jij b.v. aan een aanslag meewerkt die uitgevoerd gaat worden dan tappen ze al jouw gegevens af.
Zijn mensen nu zo naïef of ligt het aan mij?
Dus jij bent bang dat je niet samen mag zijn met je liefde, dat is toch heel wat anders dan samenwonen, dat iemand zich moet scheren is toch logisch en dat je veel bij elkaar bent..quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was m'n vraag dus niet....
Stel ik ben een alleenstaande met AOW, dan hebben ze onder deze wetgeving recht om bij mij binnen te komen en te controleren of ik niet stiekem een vriendje bij me heb wonen.
Daarbij kunnen ze de fotoalbums doorbladeren en zien dat ik in januari metin Malaga was, in maart in Drenthe, in juni zowel de 16de, 17de als 18de met hem in mijn achtertuin zat, in september weer in Drenthe, en gisteren waren we naar de Apenheul.... als mijn
dan ook nog een tandenborstel en scheermesje in mijn huis heeft liggen dan zou je al snel kunnen concluderen dat wij wel heel veel tijd samen doorbrengen, en wellicht zelfs samenwonen.
Als ik die foto's nou niet in een fotoalbum stop maar gewoon op m'n laptop laat staan, en de rekeningen van onze vakanties ook scan ipv fysiek bewaar.... mogen ze dan in m'n laptop kijken bij zo'n huisbezoek?
Een overheid die - op het moment dat je een uitkering krijgt - maar willekeurig en onaangekondigd bij mensen binnen kan komen voor een huiszoeking lijkt toch verdacht veel op een politiestaat, ja.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja en ze komen ook zeker altijd snachts als je lekker ligt te slapen.. Die overheid toch, wat een last..
Wat leven we toch in een politiestaat
Wetgeving dient uitgevoerd en gecontroleerd te worden in een democratie. Jij doet hier alsof we de voormalige Soviet Unie geworden zijn door deze wet. Noord-Korea etc. is een politiestaat.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een overheid die - op het moment dat je een uitkering krijgt - maar willekeurig en onaangekondigd bij mensen binnen kan komen voor een huiszoeking lijkt toch verdacht veel op een politiestaat, ja.
Nee, dat is nog steeds m'n vraag niet....quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus jij bent bang dat je niet samen mag zijn met je liefde, dat is toch heel wat anders dan samenwonen, dat iemand zich moet scheren is toch logisch en dat je veel bij elkaar bent..
Ik dit geval zouden ze denk ik geen problemen maken..
Niemand die daar problemen mee heeft. Dus ik mis hier je punt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wetgeving dient uitgevoerd en gecontroleerd te worden in een democratie.
Opvragen van bankafschriften, van beide kanten. En ja, er gaan ook controleurs naar die landen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat controleren met een huisbezoek? Vakantie in Tunesië?
In Tunesië geldt de NL wet niet, daar kunnen ze dus niet zomaar binnenwandelen omdat het hier tegenwoordig wel mag.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Opvragen van bankafschriften, van beide kanten. En ja, er gaan ook controleurs naar die landen.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:12 schreef Gia het volgende:
En ja, er gaan ook controleurs naar die landen.
Ik kan daar niks over vinden, maar in deze tijd denk ik dat toch wel aangenomen mag worden dan op een laptop bewijs staat.. Maar nogmaals, ik heb er niks over gevonden (wel niet heel lang gezocht)..quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is nog steeds m'n vraag niet....
Het gaat er niet om of ik wel of niet samen mag zijn met wie dan ook, al ga ik iedere maand met een ander op vakantie, mijn vraag is of ze met zo'n huisbezoek ook gelijk op m'n laptop mogen kijken, of is die laptop itt mijn fotoboeken vrijgesteld van onderzoek?
Ze kunnen nu onverwacht gaan controleren, terwijl voorheen een bezoek altijd aangekondigd werd. De onderzochte persoon had dus de tijd om verdachte zaken uit huis te halen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:16 schreef stalybridge het volgende:
Kan iemand me uitleggen welk probleem er nu opgelost is met deze wetten. Er kon al gecontroleerd worden als er een verdenking was. Dit gebeurd relatief weinig omdat er geen mankracht voor is.
Bewijs terwijl je geen verdachte bent?quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik kan daar niks over vinden, maar in deze tijd denk ik dat toch wel aangenomen mag worden dan op een laptop bewijs staat.. Maar nogmaals, ik heb er niks over gevonden (wel niet heel lang gezocht)..
Dat blijkt in de praktijk anders te zijnquote:Op zondag 7 oktober 2012 16:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus jij bent bang dat je niet samen mag zijn met je liefde, dat is toch heel wat anders dan samenwonen, dat iemand zich moet scheren is toch logisch en dat je veel bij elkaar bent..
Ik dit geval zouden ze denk ik geen problemen maken..
Nieuwe regels AOW voor alle partijen onduidelijk (ook voor SVB)quote:Een buurman van mij is het in het afgelopen jaar overkomen. De man heeft zijn hele leven hard gewerkt op de internationale vaart, en geniet sinds enkele jaren een AOW (tje). Hij heeft een leuke vriendschap met een mevrouw op leeftijd die een ABW uitkering ontvangt. Iemand heeft geklikt, dat die 2 het wat te gezellig hebben samen. Ze hebben geen partnerrelatie, maar eten nu en dan wel samen, en als de één op vakantie gaat of gewoon even weg, geeft de ander de bloemetjes water. Ze hebben nu beide een strafkorting op hun uitkering.
Het verhaal van een buurman is net zoals Wikipedia als wetenschappelijke bron gebruiken, dus hier kan je ook niet veel mee..quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat blijkt in de praktijk anders te zijn
[..]
Nieuwe regels AOW voor alle partijen onduidelijk (ook voor SVB)
Nee, een bezoek kon al onaangekondigd, maar dan moest je wel ergens van verdacht worden. Nu hoef je nergens meer van verdacht te worden, het mag altijd. En als je weigert .. tja ..quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze kunnen nu onverwacht gaan controleren, terwijl voorheen een bezoek altijd aangekondigd werd. De onderzochte persoon had dus de tijd om verdachte zaken uit huis te halen.
Nu ben je verdacht zodra je weigert... kringetje weer rond.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, een bezoek kon al onaangekondigd, maar dan moest je wel ergens van verdacht worden. Nu hoef je nergens meer van verdacht te worden, het mag altijd. En als je weigert .. tja ..
Waarom zou de overheid bij "eerlijke mensen" zonder verdenking naar binnen gaan? Ik ben ook voor zo weinig mogelijk bemoeienis van de overheid, maar fraude moet aangepakt worden om o.a. het sociaal systeem in Nederland te kunnen blijven handhaven..quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, een bezoek kon al onaangekondigd, maar dan moest je wel ergens van verdacht worden. Nu hoef je nergens meer van verdacht te worden, het mag altijd. En als je weigert .. tja ..
Het absurde is dat iemand die de boel belazerd zich kan veroorloven die controleur weg te sturen, die heeft immers ander inkomen, wie eerlijk is staat met de rug tegen de muur door die chantage .. binnenlaten of anders .. die moet zich deze schending van zijn privacy, dat gesnuffel in de kasten wel laten gevallen .. want anders ..
Waarom moeten ze het mogelijk maken bij eerlijke mensen binnen te gaan als ze bij verdachte mensen sowieso al binnen konden gaan?quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid bij "eerlijke mensen" zonder verdenking naar binnen gaan? Ik ben ook voor zo weinig mogelijk bemoeienis van de overheid, maar fraude moet aangepakt worden om o.a. het sociaal systeem in Nederland te kunnen blijven handhaven..
Uiteraard ga je voorbeelden uit de praktijk met een drogreden van de tafel vegen .. waarom verbaasd mij dit niet ..quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het verhaal van een buurman is net zoals Wikipedia als wetenschappelijke bron gebruiken, dus hier kan je ook niet veel mee..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |