SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Remco026 : 12 juli
MaryMouse: 21 juli
M.K: 1 september
Lotusss: 29 september
Rave_NL: 10 december
Statistieken vorige maand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze maand:
Voor de actuele, individuele, statistieken van deze SC kan je kijken op http://www.fokkingstats.com
Topicreeks: DEF SC"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Geen pics, verslag, mensen, ja dat moet ik eigenlijk wel schrijven. Geweldig zo'n kameraadschap. Oudstend waren al 80+ WOII veteraan, Jongsten 40+ allemaal zelfde regiment. Hebben een reunie tocht naar Duitsland waar ze (ook de jonkies) nog allemaal gelegerd waren.quote:
Nee, Duvel opgezopen in de Hotelbar. Hotel heeft niet meerquote:
kuthotel.quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nee, Duvel opgezopen in de Hotelbar. Hotel heeft niet meer
Ja, heb je gelijk in. Barman seinde mij al in dat hij er nog twee had, of ik de Canadezen niet op Westmalle Tripel over kon krijgenquote:
Hij wou er zelf ook nog eenquote:Op zondag 7 oktober 2012 00:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk in. Barman seinde mij al in dat hij er nog twee had, of ik de Canadezen niet op Westmalle Tripel over kon krijgen
Ik heb toch echt in heel wat hotel geslapen en in heel wat hotelbars bar gedronken, maar dit was een 'First' dat een barman mij vroeg om Duvel niet meer aan te bevelen, bij andere hotelgasten
Pff, zelfs de meeste Nederlanders zijn geschokt als ze dat horen. Terwijl Duitsland al jaren onze beste buddy is.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:10 schreef MaryMouse het volgende:
Ik wist eigenlijk tot vanavond niet eens dat de Canadezen ook meevochten in de Korean War
Nee goede discissies gehad ook. Hoe het de Canadezen in de jaren '80 verbaasde dat wij NL-ers nog zo anti Duitsland waren. Waren verrast te horen dat NL-DE nu gezamelijke oefeningen houden.
Noop, hij heeft mij laten zien dat de lade met de Duveltjes echt leeg wasquote:
Ja, zet (de familie van) onze bevrijders maar af.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Noop, hij heeft mij laten zien dat de lade met de Duveltjes echt leeg was
Ach, ik zie het als mijn goede daad vandaag, de Canadezen van de relatief 'goedkope' Heineken aan de speciaal biertjes gebracht
Zelfs ik was datquote:Op zondag 7 oktober 2012 01:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Pff, zelfs de meeste Nederlanders zijn geschokt als ze dat horen. Terwijl Duitsland al jaren onze beste buddy is.
Nee serieus, een van de Canadezen is dus echt ¤900 euro letterlijk kwijtgeraakt op de tour. Ik heb hem een Duveltje mogen betalen, maar vervolgens ging hij bedelen bij zijn maten om mij een volgend duveltje te geven.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, zet (de familie van) onze bevrijders maar af.
Kwijtgeraakt?quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nee serieus, een van de Canadezen is dus echt ¤900 euro letterlijk kwijtgeraakt op de tour. Ik heb hem een Duveltje mogen betalen, maar vervolgens ging hij bedelen bij zijn maten om mij een volgend duveltje te geven.
Uiteindelijk was het een discussie die ik (ondanks dat ik de barman meerdere malen had gezegt op mijn rekening) niet kon winnen.
Ja, eigenlijk wel een triest verhaal, had ¤1000 gepind voor deze reis als contant, en had er ¤100 van uitgegeven. Had de rest van de ¤900 in een envelop zitten, en is die envelop met contant gister blijkbaar kwijtgeraakt.quote:
Ah.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel een triest verhaal, had ¤1000 gepind voor deze reis als contant, en had er ¤100 van uitgegeven. Had de rest van de ¤900 in een envelop zitten, en is die envelop met contant gister blijkbaar kwijtgeraakt.
Zijn maten 'however' vertelden mij dat het een prima gast is, maar dat dit zijn standaard truc was om geld van anderen los te krijgen
In ieder geval na dat ging the battle loss wie mijn biertje mocht betalen
He, ik heb er niet om gevraagd hè, lui zijn allemaal dik 65+ - 80+. Maar wel boeiende verhalenquote:
quote:
quote:
Hoe kom ik aan het idee dat absoluut geen fuck uitmaakt wat je invult en dat het toch altijd fout is?quote:
Goeiequote:Op zondag 7 oktober 2012 14:03 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Hoe kom ik aan het idee dat absoluut geen fuck uitmaakt wat je invult en dat het toch altijd fout is?
Zelfs ik als straattaal tolk heb het foutquote:
quote:
Maak ook eens een op dezequote:
Ik heb ook een onvoldoende, Thaboel is onze laatste hoopquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:03 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Hoe kom ik aan het idee dat absoluut geen fuck uitmaakt wat je invult en dat het toch altijd fout is?
quote:
quote:
quote:Veel boeiender is om vast te stellen dat er Nederlandse officieren waren die gewoon leegliepen. Niet in de laatste plaats de kolonel Schmidt, commandant van de Peeldivisie en hoogste militair in Noord-Brabant. De man werd door een domme actie op 12 mei in de vroege ochtend bij Loon op Zand door de Gruppe Wuttlitz van 9.Aufkl.Rgt. gepakt met zijn gehele gevechtsstaf. Vervolgens naar Uden vervoerd. Daar pakte meneer uit. Toen de Duitse inlichtingenofficier door had een ijdeltuit tegenover zich te hebben, prees hij de kolonel voor zijn prestaties. Die begin direct zijn zware lot met de kapitein tegenover hem te delen, onderwijl de meest cruciale informatie prijsgevend. De Duitsers zullen het nadien nooit meer zo zout gegeten hebben, want de enige marteling die Schmidt onderging, was vermoedelijk dat hij Duitse koffie moest drinken.
Vet hoor. Is het puur theoretisch over wat hij een paar jaar later zou uitspoken of gaat het over het verleden?quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:06 schreef hoogvlieger het volgende:
Gisteren een mooi boekje van mn pa in handen gehad. Het boek Infanterie Greift An (http://en.wikipedia.org/wiki/Infanterie_Greift_An) van onze grote vriend E. Rommel, toen nog Oberleutnant. Orginele druk uit 1937. Het boek is van mijn opa geweest. Mn pa vertelde dat mijn opa het van zijn verzetsmaat heeft gekregen (staat een dankbetuiging voor mijn opa in de kaft), die het weer van een duitse soldaat zou hebben gejat. Jammer alleen dat het in een soort gotisch lettertype is geschreven en dus erg lastig te lezen. Wel mooie operatieschetsen.
http://www.scribd.com/doc(...)Infanterie-Greift-Anquote:Op zondag 7 oktober 2012 16:18 schreef Vortix het volgende:
[..]
Vet hoor. Is het puur theoretisch over wat hij een paar jaar later zou uitspoken of gaat het over het verleden?
Klinkt verkeerd.quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:25 schreef Lotusss het volgende:
Vruchtbare middag gehad in Amsterdam! Veel contacten opgedaan ivm onze webwinkel.
Het is altijd mooi in Amsterdam!quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:25 schreef Lotusss het volgende:
Vruchtbare middag gehad in Amsterdam! Veel contacten opgedaan ivm onze webwinkel.
Jouw puberhersens maken dat het verkeerd klinkt.quote:
Ah komop,quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:32 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jouw puberhersens maken dat het verkeerd klinkt.
Goed dat je eerlijk bent!quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:37 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ah komop, ik moet gewoon nog uit de kast komen
Je moest weten eh mijn hossel skillssquote:
Als dat jou levenstyle is kan ik dat begrijpen hoor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:38 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Je moest weten eh mijn hossel skillssIk kom die fissa binnen gelijk elke chiboy op me af
quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:38 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ik kom fistend binnen gelijk elke chimeid op me af
Ja, hij snapt het gewoon niet.quote:
Strafbaar en zuks... Vanavond achter de hockey chicks aan (H)quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:41 schreef BredeBradda het volgende:
Gewoon jarloerss.
Dat jullie niet 14 jarige chimeids mogen hosselen
Voor my nietquote:Op zondag 7 oktober 2012 17:41 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Strafbaar en zuks... Vanavond achter de hockey chicks aan (H)
Gelukkig maar 5 hockey clubs in het dorpquote:Op zondag 7 oktober 2012 17:42 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Voor my niet![]()
Hockeyfeesten, gegarandeerde hossel
En die heb je uiteraard met je maten gesplitst?quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:36 schreef hoogvlieger het volgende:
Chill. Gisteren een 6-tal kristallen whiskey glazen en een kristallen karaf kado gehad van mn maten, samen met een Dalwhinnie 15.
Tekenen dmv software, vervolgens overtrekkenquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:30 schreef gerco94 het volgende:
elektroschema's tekenen... yeuyy
edit: met potlood en papier
Waarom ga je daar dan ook met de auto in?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:56 schreef ErwinRommel het volgende:
En met de auto Amsterdam centrum in, dat is stilstaan om de haverklap omdat fietsers en voetgangers overal voorrang hebben
Whehehe geweldigquote:Op zondag 7 oktober 2012 17:37 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ah komop,
Tweede wet van Kirchhoff toepassen op een schakeling met 3 spanningsbronnen en wat weerstanden is minder eitje.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Tekenen dmv software, vervolgens overtrekken
Eitje
Ditquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Waarom ga je daar dan ook met de auto in?
Boeiend, kies je zelf voor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tweede wet van Kirchhoff toepassen op een schakeling met 3 spanningsbronnen en wat weerstanden is minder eitje.
Interessant man, vertel ons meerquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tweede wet van Kirchhoff toepassen op een schakeling met 3 spanningsbronnen en wat weerstanden is minder eitje.
Intensquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:53 schreef Esses het volgende:
Het komt er op neer dat in een gesloten lus de algebraïsche som van de spanningen gelijk is aan die van de stroomsterkten maal de weerstanden van de onderdelen. Praktisch gezien: Geen nut. Ideaal situatie: Tools om het te berekenen.
Omdat dat goedkoper is.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Waarom ga je daar dan ook met de auto in?
Ja, en dus? Ik zeur er toch niet over. Is wel leuk als je het eenmaal doorhebt.quote:
Toepassing van de wet van energiebehoud. Kan je stroomsterktes tussen 2 punten mee uitrekenen enzo.quote:
Biofysica, toepassing in de biologie.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:53 schreef Esses het volgende:
Het komt er op neer dat in een gesloten lus de algebraïsche som van de spanningen gelijk is aan die van de stroomsterkten maal de weerstanden van de onderdelen. Praktisch gezien: Geen nut. Ideaal situatie: Tools om het te berekenen.
quote:
Even kieken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:05 schreef jankaas020 het volgende:
Ow, en:
Mans En Garde: Special Warfare Craft
Sowieso een aanrader om http://wetenschap.dejaap.nl/author/michielmans/ in je bookmarks te hebben staan.quote:
Donequote:Op zondag 7 oktober 2012 22:10 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Sowieso een aanrader om http://wetenschap.dejaap.nl/author/michielmans/ in je bookmarks te hebben staan.
Nee we waren al te dronken om er van te kunnen genieten dus dat heb ik niet gedaan.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En die heb je uiteraard met je maten gesplitst?
Komt ie nu achterquote:
Lekker.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:53 schreef AchJa het volgende:
Zo, tas ingepakt, we zijn er klaar voor. Morgen om deze tijd ben ik de nodige Mythos' verder.
[ afbeelding ]
Ik heb afgelopen avond heerlijk genoten van een tapbiertje in de restauratie wagon van een DB trein. Maar dat is toch minder dan het drinken van een Mythos.quote:
Tot morgen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:10 schreef Thaboel het volgende:
Dit worfjd iebeeb stnagard zondgead avobd. Bire wyfern mooi
Ok!quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:10 schreef Thaboel het volgende:
Dit worfjd iebeeb stnagard zondgead avobd. Bire wyfern mooi
SKYPE!~wequote:
Die billenquote:
Gordon word er nog hetero van! Echt mooi.quote:
Mooie meid, nieuw project en lekkere billnequote:
Dat bepalen wij welquote:
msn, linkje. Dankquote:
ohquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Moeten die miserabele wezens zich per se voor een trein op mijn traject gooien. Knal je hersens achterstevoren ergens in een stil hoekje.. of neem een overdosis pilletjes ofzo.
Alsof het koud isquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Achja, ik zit wel lekker warm thuis.
Dit. Ik loop nog in een shirtje buiten /rambomodequote:
quote:
Rambo modus dient ten aller tijden aan te staanquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:30 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is zijn rambomodus. Dat houdt ie maar zo lang vol als z'n rage-boost duurt.
Teach me how master!quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:32 schreef m.k het volgende:
[..]
Rambo modus dient ten aller tijden aan te staan
Met een hogedrukspuit de restjes in de greppel spoelen. Kan de trein doorrijden en kunnen ze de parts op hun gemak in de daarvoor bestemde plastic zakjes deponeren.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:49 schreef samthegreat5 het volgende:
Moeten die miserabele wezens zich per se voor een trein op mijn traject gooien. Knal je hersens achterstevoren ergens in een stil hoekje.. of neem een overdosis pilletjes ofzo.
Vertel dat maar aan Syntus.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:42 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Met een hogedrukspuit de restjes in de greppel spoelen. Kan de trein doorrijden en kunnen ze de parts op hun gemak in de daarvoor bestemde plastic zakjes deponeren.
quote:
''Nee dan ga ik liggen zodat ik een makkelijker doelwit voor de vijand presenteer omdat ik dan niet beweeg en stil lig op een open vlakte!''quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:38 schreef Schild het volgende:
'Je ligt onder vuur godverdomme, dan ga je toch niet lopen joh.'
Hahaha, prachtig xDquote:
quote:
Best strak afgehandeld nog, gewoon ff de keel dicht en meewerken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Veertig cent, ik wil gvd m'n 40 cent terug![]()
En die negerts met hun pepernoten die ze willen afrekenenquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:57 schreef m.k het volgende:
[..]
Best strak afgehandeld nog, gewoon ff de keel dicht en meewerken.
quote:
Keurig iddquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:57 schreef m.k het volgende:
[..]
Best strak afgehandeld nog, gewoon ff de keel dicht en meewerken.
Omaha Beachquote:
Mwoah, was het maar zo eenvoudig.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:42 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Met een hogedrukspuit de restjes in de greppel spoelen. Kan de trein doorrijden en kunnen ze de parts op hun gemak in de daarvoor bestemde plastic zakjes deponeren.
quote:"I am Zee'ma from the planet Famine. Take me to your nearest cucumber farm."
Look closely into these hollow eyes and you will see mountains of cheeseburgers.
Goedenavondquote:
Trusten.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:06 schreef Lotusss het volgende:
En zo weer bedje in, wekker gaat om half 6...
quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:06 schreef Lotusss het volgende:
En zo weer bedje in, wekker gaat om half 6...
Koude Mythos?quote:
Bier is altijd goedquote:
Welk verslag, dat van bier, bier en nog meer bier?quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:14 schreef Thaboel het volgende:
MM waar blijft uw verslag?
@AJ ga je zelf schieten of mag jij beoordelen dat er goed geschoten word?
Zie TT.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Welk verslag, dat van bier, bier en nog meer bier?
quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Welk verslag, dat van bier, bier en nog meer bier?
quote:
Ik beoordeel atm de Germanen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:14 schreef Thaboel het volgende:
MM waar blijft uw verslag?
@AJ ga je zelf schieten of mag jij beoordelen dat er goed geschoten word?
Ah, de Canadezenquote:
Eindelijk. Dank je.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, de CanadezenToffe gasten
Was een reunie van een regiment (ben helaas vergeten welke). De oudsten van het regiment hebben nog geholpen bij de bevrijding van Nederland, maar waar precies werd mij niet duidelijk. Ze hebben in ieder geval een bruggentocht over de Waal gemaakt en plekken rond Arnhem en Nijmegen bezocht ter herinnering.
Een van de mannen vertelde dat zijn buddy hier in NL zijn vrouw heeft leren kennen, zij sprak geen woord Engels, hij geen woord Nederlands.
Daarna is het regiment naar Korea uitgezonden (nooit geweten dat de Canadezen in Korea gezeten hadden), één van de veteranen was er nogal fel over, hoe zij behandeld werden toen ze vanuit Korea terug kwamen in Canada. Ze vergeleken het met de US's Vietnam veterans.
Toen kwam het gesprek op de Amerikanen, waar ze níet zo'n hele hoge pet van op blijken te hebben.
Via de Amerikanen kwam het gesprek op de Fransen (die ze laf vinden) en ik moest wel even lachen toen een van hun zei: "I rather face the Germans in combat, than being covered by the French".
Vervolgens bleek het dat ze niet zo'n hoge pet op hebben van de Franstalige Canadezen.
Wat ons op de NL-DE relatie bracht. Regiment was in de jaren '70 en '80 in Duitsland gelegerd, en ze waren verbaast dat er toen nog zoveel 'haat/onwil' bestond tussen de NL en DE militairen.
Ik heb ze netjes uitgelegd dat er nu regelmatig gezamelijke oefeningen zijn, en NL en DE militairen elkaar eerder als collega's dan als tegenstanders zien.
In ieder geval zouden ze komende week door Duitsland trekken om te zien wat er nog over is van hun oude legeringsplaatsen.
Dat was een korte samenvatting van een ruim 2 uur gesprek, dat zeer boeiend was. Respect voor de mannen
En vanochtend na het ontbijt werd ik bedankt voor het gezellige sprek en kreeg een lapel pin van hem met de Canadeze vlag
Het gesprek was zo boeiend dat ik zelfs geen tijd had om te FOK!en en een rechtstreeks verslag uit te brengen.quote:
Hmmmmm.... Eigenlijk vind ik het helemaal geen slecht idee om beroepsmilitairen een maatschappijleer (of geschiedenis) les te geven op middelbare scholen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:40 schreef Thaboel het volgende:
Klinkt als een hele toffe ontmoeting!!
Ik zet het bewust hier neer hoor.
deeltje 2
uit 2007!!! Maar zet er 2012 bij en zend het opnieuw uit en het klopt gewoon weer
Geheel afhankelijk van het vakgebied van de militair lijkt me?quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hmmmmm.... Eigenlijk vind ik het helemaal geen slecht idee om beroepsmilitairen een maatschappijleer (of geschiedenis) les te geven op middelbare scholen.
Is het ook helemaal niet.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hmmmmm.... Eigenlijk vind ik het helemaal geen slecht idee om beroepsmilitairen een maatschappijleer (of geschiedenis) les te geven op middelbare scholen.
Ga je jeugd mee bereiken, een of andere sterrenverzameling voor de klas.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zal al een luit worden. Daarnaast inderdaad, gemiddelde militair weet er nog minder van dan een middelbaar scholier.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geheel afhankelijk van het vakgebied van de militair lijkt me?
Uiteraard, en type school. Op een technische (v)mbo) opleiding een oo die bijv. Chinook technisch instructeur is. En op bijv. een VWO een officier die wat verteld over de rol van de Nederlandsche krijgsmacht in de geschiedenis.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geheel afhankelijk van het vakgebied van de militair lijkt me?
Hoezo iks het ook helemaal niet? In de USA zijn het ook militairen die bij de recruitment teams zitten en voor 2-3 jaar recruitment doen. Al weet je er maar één van een school te plukken.quote:
Dat ben ik met je eens, en het is ook nog (politiek) lastig uit te leggen dat er nog ruim 6000 man (midden/hoger kader) uitmoet, terwijl er problemen zijn om de manschappen aan te vullen met jongeren.quote:Gaat er meer om dat de problemen en gezeik van 5 jaar geleden nog niet veranderd is.
Ik wil niet naar de rang kijken. Wel naar het vakgebied. Bv een admeur wil je niet hebbenquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Zal al een luit worden. Daarnaast inderdaad, gemiddelde militair weet er nog minder van dan een middelbaar scholier.
Ik denk dat er op een Schoevers opleiding idd weinig [X] geschikt kandidaten zittenquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik wil niet naar de rang kijken. Wel naar het vakgebied. Bv een admeur wil je niet hebben
Bedoelde te zeggen dat het helemaal geen slecht idee isquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Uiteraard, en type school. Op een technische (v)mbo) opleiding een oo die bijv. Chinook technisch instructeur is. En op bijv. een VWO een officier die wat verteld over de rol van de Nederlandsche krijgsmacht in de geschiedenis.
[..]
Hoezo iks het ook helemaal niet? In de USA zijn het ook militairen die bij de recruitment teams zitten en voor 2-3 jaar recruitment doen. Al weet je er maar één van een school te plukken.
[..]
Dat ben ik met je eens, en het is ook nog (politiek) lastig uit te leggen dat er nog ruim 6000 man (midden/hoger kader) uitmoet, terwijl er problemen zijn om de manschappen aan te vullen met jongeren.
Ah, kleine misinterpretatie in interpunctie dus aan mijn kantquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:04 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Bedoelde te zeggen dat het helemaal geen slecht idee is
Het is alweer laatquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, kleine misinterpretatie in interpunctie dus aan mijn kant
Ik ben nog aangeschoten van de afgelopen dagenquote:
quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben nog aangeschoten van de afgelopen dagen
Denk dat ik maar een IJ-bockje opentrek om te ontontnuchteren
Weer aangeschoten rakenquote:
quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:19 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ga maffen. Om 0340 gaat de wekker weer.
Ja, de USA recruitment moeten we hier hebbenquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Uiteraard, en type school. Op een technische (v)mbo) opleiding een oo die bijv. Chinook technisch instructeur is. En op bijv. een VWO een officier die wat verteld over de rol van de Nederlandsche krijgsmacht in de geschiedenis.
[..]
Hoezo iks het ook helemaal niet? In de USA zijn het ook militairen die bij de recruitment teams zitten en voor 2-3 jaar recruitment doen. Al weet je er maar één van een school te plukken.
[..]
Dat ben ik met je eens, en het is ook nog (politiek) lastig uit te leggen dat er nog ruim 6000 man (midden/hoger kader) uitmoet, terwijl er problemen zijn om de manschappen aan te vullen met jongeren.
Waarom een luit? Daar behoort het tot de opleiding, Maar je wil net zo min een infanterist.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik wil niet naar de rang kijken. Wel naar het vakgebied. Bv een admeur wil je niet hebben
Ik zeg nergens dat je één-op-één het USA systeem t.a.v. recruitment moet overnemen. Wél dat een duidelijke aanwezigheid/presentatie tijdens een les op middelbare scholen jongeren iets meer over de Nederlandse Defensie zou kunnen leren.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:23 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, de USA recruitment moeten we hier hebben
Eens een lesje is iets anders dan uberhaupt een vergelijking trekken naar het USA systeem. Daarnaast, als je kinderen wilt voorliegen doe dat dan astjeblieft als ze 17/18 zijn en ze vrijwillig komen (zijn er al voldoende). Ga dat niet doen als ze nog op school zitten en echt beinliegbaar zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je één-op-één het USA systeem t.a.v. recruitment moet overnemen. Wél dat een duidelijke aanwezigheid/presentatie tijdens een les op middelbare scholen jongeren iets meer over de Nederlandse Defensie zou kunnen leren.
agreedquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:26 schreef Esses het volgende:
[..]
Eens een lesje is iets anders dan uberhaupt een vergelijking trekken naar het USA systeem. Daarnaast, als je kinderen wilt voorliegen doe dat dan astjeblieft als ze 17/18 zijn en ze vrijwillig komen (zijn er al voldoende). Ga dat niet doen als ze nog op school zitten en echt beinliegbaar zijn.
Hmmm, bij ons werd in de 3e en 4e klas middelbare school wel degelijk bij zowel geschiedenis als maatschappijleer aandacht besteed aan het Nederlandse leger. Dat er nu geen oproepplicht meer is, wil niet zeggen dat jongeren niet iets mogen weten over defensie.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:26 schreef Esses het volgende:
[..]
Eens een lesje is iets anders dan uberhaupt een vergelijking trekken naar het USA systeem. Daarnaast, als je kinderen wilt voorliegen doe dat dan astjeblieft als ze 17/18 zijn en ze vrijwillig komen (zijn er al voldoende). Ga dat niet doen als ze nog op school zitten en echt beinliegbaar zijn.
Als je het mij vraagt, dan is één lesje per opleiding meer dan zat, net als je nu ook in de 4e eens een gedetineerde hoort spreken. Ruim voldoende. 2 uurtjes om zijn verhaaltje te houden en wegwezen. Beter dan de voorlieging al op zo'n jonge leetijd te laten plaatsvinden.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
agreed
maar een beetje meer aandacht voor de vaderlandse krijgsgeschiedenis en (jonge) veteranen die eerlijk vertellen over hun missies kunnen ook geen kwaad denk ik
dan hoef je echt nog niet iedere ochtend op het schoolplein trouw te zweren aan de vlag ofzo
Aandacht besteed is wat anders dan militairen de school langs laten sturen als wervingscampagne. Dat is überhaupt al niet nodig, want de aanloop is er wel. Ik raad je aan om eens een werving te gaan bezoeken met de militaire rechtspositie in je achterhoofd. Kritische vragen stellen. Ik lach me nu al kapot.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hmmm, bij ons werd in de 3e en 4e klas middelbare school wel degelijk bij zowel geschiedenis als maatschappijleer aandacht besteed aan het Nederlandse leger. Dat er nu geen oproepplicht meer is, wil niet zeggen dat jongeren niet iets mogen weten over defensie.
Eens. Er was bij ons op de middelbare school een (verplichte) voorlichtingsmiddag voor de jongens, i.v.m. de dienstplicht waar je toen (als jongen) nog voor werd opgeroepen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
agreed
maar een beetje meer aandacht voor de vaderlandse krijgsgeschiedenis en (jonge) veteranen die eerlijk vertellen over hun missies kunnen ook geen kwaad denk ik
dan hoef je echt nog niet iedere ochtend op het schoolplein trouw te zweren aan de vlag ofzo
En op de beroependagen enz. heb je nou nog de voorliegers. Praktisch nut dus? 0.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Eens. Er was bij ons op de middelbare school een (verplichte) voorlichtingsmiddag voor de jongens, i.v.m. de dienstplicht waar je toen (als jongen) nog voor werd opgeroepen.
En de werving blijft achterquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Aandacht besteed is wat anders dan militairen de school langs laten sturen als wervingscampagne. Dat is überhaupt al niet nodig, want de aanloop is er wel.
Hè, die domme jongelui die op hun zestiende nog voorgelogen konden worden, kennen op hun zeventiende de militaire rechtspositie en stellen kritische vragen?quote:Ik raad je aan om eens een werving te gaan bezoeken met de militaire rechtspositie in je achterhoofd. Kritische vragen stellen. Ik lach me nu al kapot.
Stelletje knuppels bij de administratie ook .. sjesusquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:36 schreef Thaboel het volgende:
Moeten ze niet je fucking dossier kwijt raken
Komt niet alleen bij defensie voorquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:36 schreef Thaboel het volgende:
Moeten ze niet je fucking dossier kwijt raken
Nee, de werving is er juist op die scholen. DAT is juist het probleem. Overigens, werving blijft niet achter hoor, zat aanloop voor de keuringen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En de werving blijft achter
[..]
Hè, die domme jongelui die op hun zestiende nog voorgelogen konden worden, kennen op hun zeventiende de militaire rechtspositie en stellen kritische vragen?
En je moet maar verplicht online solliciteren. Rampzaakquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Stelletje knuppels bij de administratie ook .. sjesus
Jah, in de tijd dat ik in het traject zat, waren ze net op online solliciteren overgeschakeld en was ik vergeten geraaktquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:38 schreef Thaboel het volgende:
[..]
En je moet maar verplicht online solliciteren. Rampzaak
ik zie dan meer waarde in een veteraan dan in een gedetineerde eerlijk gezegdquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:31 schreef Esses het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt, dan is één lesje per opleiding meer dan zat, net als je nu ook in de 4e eens een gedetineerde hoort spreken. Ruim voldoende. 2 uurtjes om zijn verhaaltje te houden en wegwezen. Beter dan de voorlieging al op zo'n jonge leetijd te laten plaatsvinden.
voorlichting/recrutering wil ik ook niet op school naast carrieredag of hoe het ook heet tegenwoordigquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Eens. Er was bij ons op de middelbare school een (verplichte) voorlichtingsmiddag voor de jongens, i.v.m. de dienstplicht waar je toen (als jongen) nog voor werd opgeroepen.
Ik heb absoluut géén idee hoe het nu op de middelbare scholen gaat. Ik weet nog wel dat toen ik op de middelbare school zat we een verplichte beroepskeuze middag hadden en allerlei beroepsgroepen aanwezig waren, BEHALVE defensie. Die kwam speciaal een middag langs voor de dienstplichte jongens.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:38 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee, de werving is er juist op die scholen. DAT is juist het probleem. Overigens, werving blijft niet achter hoor, zat aanloop voor de keuringen.
Nee, die kennen ze niet, maar dan mag ik aan gaan nemen dat ze de keuze hebben gemaakt om er heen te gaan en zich ingelezen hebben. Niet het perfectplaatje wat Defensie je wil laten geloven in een verplicht uur of twee uur van je schoolopleiding waar je moet zijn OMDAT je leerplicht hebt. Ja, dat vind ik verachtelijk.
Daar ben ik het mee eens. Maar ik ben niet voor het systeem wat MM voorstelde.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie dan meer waarde in een veteraan dan in een gedetineerde eerlijk gezegd
maar gewoon tijdens de geschiedenisles moet er gewoon meer verteld worden over wat we gedaan hebben in de wereld naast onder de voet gelopen werden door de Duitsers want dat kreeg ik in geuren en kleuren te horen
Nee, maar dan kies je zelf en niet omdat je geïndoctrineerd bent als een redneck.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb absoluut géén idee hoe het nu op de middelbare scholen gaat. Ik weet nog wel dat toen ik op de middelbare school zat we een verplichte beroepskeuze middag hadden en allerlei beroepsgroepen aanwezig waren, BEHALVE defensie. Die kwam speciaal een middag langs voor de dienstplichte jongens.
En als 16/17e jarige kies je niet voor defensie vanwege de rechtspositie (of voor welke willekeurige andere beroepsgroep dan ook).
Dat bedoel ik dus ook, genoeg in de geschiedenis waar de Nederlandse militairen wél een bijdragen hebben geleverd (al begin je maar over Michiel de Ruyter)quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie dan meer waarde in een veteraan dan in een gedetineerde eerlijk gezegd
maar gewoon tijdens de geschiedenisles moet er gewoon meer verteld worden over wat we gedaan hebben in de wereld naast onder de voet gelopen werden door de Duitsers want dat kreeg ik in geuren en kleuren te horen
Of voor een stel jongens die automonteur willen worden, hoe spannend het is om Chinook monteur te zijn, en hoe trots je bent dat ondanks de hitte en omstandigheden je het toch voor elkaar krijgt om zo'n ding weer in de lucht te krijgenquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
voorlichting/recrutering wil ik ook niet op school naast carrieredag of hoe het ook heet tegenwoordig
gewoon een kerel die komt vertellen dat het in bv Cambodja heel warm is en dat hij zijn vriendinnetje zo gemist heeft enzo
quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee, maar dan kies je zelf en niet omdat je geïndoctrineerd bent als een redneck.
Meer bierquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:46 schreef Thaboel het volgende:
Zijn er ook nog leuke dingen te bespreken hier?
Hoe gaat het met billen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:46 schreef Thaboel het volgende:
Zijn er ook nog leuke dingen te bespreken hier?
Ik zie billen zondag weer!quote:
nee, dat is gewoon het beste voorbeeld van indoctrinatie l.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Ik haal even als voorbeeld de USA er bij en jij duikt weer direct op je Anti-USA pad
ja, dat laatste dus. indoctrinatie zonder mindere punten te belichten. alle stoere onderdelen enzo waar je niet bijkomt enzo. alles mooi, alleen mooi weer spelen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook, genoeg in de geschiedenis waar de Nederlandse militairen wél een bijdragen hebben geleverd (al begin je maar over Michiel de Ruyter)
[..]
Of voor een stel jongens die automonteur willen worden, hoe spannend het is om Chinook monteur te zijn, en hoe trots je bent dat ondanks de hitte en omstandigheden je het toch voor elkaar krijgt om zo'n ding weer in de lucht te krijgen
Ga je Grottenbier mee drinken?quote:
mei 1940 hebben we OOK een bijdrage geleverdquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook, genoeg in de geschiedenis waar de Nederlandse militairen wél een bijdragen hebben geleverd (al begin je maar over Michiel de Ruyter)
mjah ... meestal ben je gewoon blij dat je weer naar binnen kuntquote:[..]
Of voor een stel jongens die automonteur willen worden, hoe spannend het is om Chinook monteur te zijn, en hoe trots je bent dat ondanks de hitte en omstandigheden je het toch voor elkaar krijgt om zo'n ding weer in de lucht te krijgen
Alsof ze dat in andere beroepstakken ook niet doen. Solicatiegesprekken bij de auto-dealer, bonussen etcquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:49 schreef Esses het volgende:
[..]
nee, dat is gewoon het beste voorbeeld van indoctrinatie l.
[..]
ja, dat laatste dus. indoctrinatie zonder mindere punten te belichten. alle stoere onderdelen enzo waar je niet bijkomt enzo. alles mooi, alleen mooi weer spelen.
Ik ga bier drinken en dan hopelijk dr grot in ja.quote:
Mei 1940 is een lastig voorbeeld, we hebben verzet geboden maar (referend aan de TEDex toespraak van van Uhm), met de wapens konden ze de overkant van de Waal niet eens halen. Is wél een illustratief voorbeeld voor waar we nu weer op af dreigen te gaan.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
mei 1940 hebben we OOK een bijdrage geleverd
vraag het de Duitse Para's die aan de invasie van Engeland meededen
True, maar dan nog, is het spannender om een Chinook aan de praat te krijgen voor een missie, dan een VW golf met defecte startmotor weer aan de praat te krijgenquote:[..]
mjah ... meestal ben je gewoon blij dat je weer naar binnen kunt
ik geloof dat soort praatjes nooit zo goed
Succesquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:51 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik ga bier drinken en dan hopelijk dr grot in ja.
Succes broquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:51 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik ga bier drinken en dan hopelijk dr grot in ja.
Was dat een structureel probleem dan?quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:57 schreef MaryMouse het volgende:
Mei 1940 is een lastig voorbeeld, we hebben verzet geboden maar (referend aan de TEDex toespraak van van Uhm), met de wapens konden ze de overkant van de Waal niet eens halen. Is wél een illustratief voorbeeld voor waar we nu weer op af dreigen te gaan.
Nopequote:
bonussen. dan heb je iig al 1 arbeidsvoorwaarde.ga bij erg tellen. je komt niet erg ver. en ja, gratis zorgverzekering is erg nadelig als je geopereerd word.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Alsof ze dat in andere beroepstakken ook niet doen. Solicatiegesprekken bij de auto-dealer, bonussen etc
ja, helemaal mee eens. laat de indoctrinatie van schaapjes die niet half weten wat ze op het spel zetten maar beginnen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Mei 1940 is een lastig voorbeeld, we hebben verzet geboden maar (referend aan de TEDex toespraak van van Uhm), met de wapens konden ze de overkant van de Waal niet eens halen. Is wél een illustratief voorbeeld voor waar we nu weer op af dreigen te gaan.
[..]
True, maar dan nog, is het spannender om een Chinook aan de praat te krijgen voor een missie, dan een VW golf met defecte startmotor weer aan de praat te krijgen
Jep, eens.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:50 schreef m.k het volgende:
Eens met Esses. Gaarne wat meer geschiedenis/algemene kennis over wat/waar Nederland (militair) allemaal gedaan heeft. Maar dan wel realistisch en beide kanten laten zien.
Dat zal wel een extra paragraafje over J.P. Coen en Westerling worden, dan.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:50 schreef m.k het volgende:
Eens met Esses. Gaarne wat meer geschiedenis/algemene kennis over wat/waar Nederland (militair) allemaal gedaan heeft. Maar dan wel realistisch en beide kanten laten zien.
Liever niet. Nederland heeft sowieso al te snel de neiging om de ''afschuwelijke dingen'' die ''we'' gedaan hebben te benadrukken. Mag wel wat minder wat mij betreft. Wat meer trots.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat zal wel een extra paragraafje over J.P. Coen en Westerling worden, dan.
Zou best mogen ja. Al is dat meer iets voor het vak geschiedenis dan voor maatschappij leerquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat zal wel een extra paragraafje over J.P. Coen en Westerling worden, dan.
''Hij doet niet mee aan die rellen''quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:17 schreef Thaboel het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)pa_van_raoul_ha.html
Wat een vader
Die laatste fotoquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:14 schreef m.k het volgende:
Kicku foto's, kijk ook "soldier modernization programmes"![]()
http://www.dutchdefencepress.com/catalogue/catalogue.html
Hoe kan je in een nuttig debat treden als je niet geïnformeerd bent?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:12 schreef Thaboel het volgende:
Die paragraafjes (jp coen, westerling en wat mk zegt) lijken me wel goed.
En je zou bijv westerling kunnen gebruiken als debats onderwerp ipv lesgeven over hem.
Met een debats vorm laat je ze zelf een kant kiezen ipv van ze te onderwijzen erover omdat je met onderwijzen teveel een kant op word geduwt.
Hm, opzich tegen het einde van het filmpje aan valt die vader me nog redelijk mee. Heeft ook wel een beetje een punt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:17 schreef Thaboel het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)pa_van_raoul_ha.html
Wat een vader
Dan geef je er naslag werk bijquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:24 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hoe kan je in een nuttig debat treden als je niet geïnformeerd bent?
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:24 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Geef er dan twee, vanuit verschillende standpunten/interpretaties. Kunnen de kids zelf een mening vormen.quote:
Jep. Erg slecht idee om ongeïnformeerde kinderen met elkaar te laten debatteren. Zorgt alleen maar voor realiteitswaan/verknipt beeld van realiteit.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:24 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:29 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Geef er dan twee, vanuit verschillende standpunten/interpretaties. Kunnen de kids zelf een mening vormen.
Maar de mening van een kind is zeker niet altijd de juiste, sommige dingen moet je er wel in drukken denk ik.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:33 schreef Thaboel het volgende:
[..]Je snapt wel wat ik bedoel. Maar zoals een paar sc'jes terug al langs kwam: Zoals er nu naar Westerling word gekeken was hij ontzettend fout zuszo.
Naja ik heb het zo gehad op het ROC en vond het een betere behandeling van het onderwerp omdat je zelf je mening kan vormen ipv dat het voor je word gedaan. Natuurlijk moet je er ook wel les over krijgen maar dat dan weer op een informerende manier ipv de mening in het kind drukken.
Maar als je dat doet bij bijv de kwestie westerling dan ligt het heel erg aan je docent ipv van je eigen mening.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:38 schreef m.k het volgende:
[..]
Maar de mening van een kind is zeker niet altijd de juiste, sommige dingen moet je er wel in drukken denk ik.
(Inb4 grapjes over priesters)
Daar zal het dan ook wel stranden. Docenten zijn tegenwoordig om te huilen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:40 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Maar als je dat doet bij bijv de kwestie westerling dan ligt het heel erg aan je docent ipv van je eigen mening.
tijd, cultuur en verwachting van hogerhand worden vaak niet meegenomen.
Ik had gelukkig een goeie docent ( Oud-lmber en bosnië ganger)quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:45 schreef m.k het volgende:
[..]
Daar zal het dan ook wel stranden. Docenten zijn tegenwoordig om te huilen.
En als er dan eens een goeie blijkt te zijn geven ze een geldprijs aan de school
hoi.quote:
Goed. Lekker met een bakkie pleur en een saffie in het zonnetje zitten.quote:
Dit is wel mijn type herfstweer jaquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Goed. Lekker met een bakkie pleur en een saffie in het zonnetje zitten.
Goed plan, nog maar even snel doen voor ik een vergadering in moetquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Goed. Lekker met een bakkie pleur en een saffie in het zonnetje zitten.
gerechtigheidquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:50 schreef AchJa het volgende:
Oh wacht... onweer...![]()
AchJa op safari....
Ruilen? Ik ben gek op onweer!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:50 schreef AchJa het volgende:
Oh wacht... onweer...![]()
AchJa op safari....
Uhu, alsof ik niet aan het bier zit buiten op het overdekte balkon...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
gerechtigheid![]()
Hier schijnt de zon nu en ik zit aan het bier
Ik lekker warm binnen met de kachel op 22quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhu, alsof ik niet aan het bier zit buiten op het overdekte balkon...
Goed geregeld dus weerquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:59 schreef AchJa het volgende:
Prima hotel overigens, redelijk snel internet. Vandaag weer weggegooid met niets doen... 0530 opstaan om vervolgens om 1500 van de eenheid te horen: "Morgenochtend om 0745 zijn jullie de eersten"....
Ach, we waren ook niet aan het wachten ofzo...
Net maar ff een tray halve liters ingeslagen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed geregeld dus weer![]()
Ach, jij drinkt nu je Mythos dus geen geklaag.
Wat was daar de oorzaak van?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net maar ff een tray halve liters ingeslagen.
Overigens had dit weinig met regelen te maken, dit was gewoon pure pech en tegenslag.
Ahhh. ok.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nah, hardware van de Germanen he. Weinig Nederlanders hier.
Oh, zou kunnen. Heb de landmacht niet gelezen. Verder bemoei ik me vrij weinig met de veld atm.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahhh. ok.
Las vanochtend op de WC een artikel, over de artjerie, software van de PzH2000-NL en die van de Duitsers komen ook niet met elkaar overeen. Daardoor is tot op nu verdere integratie nog niet mogelijk.
Stond in "Landmacht".
Hoelang mag je nog op Kreta blijven?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, zou kunnen. Heb de landmacht niet gelezen. Verder bemoei ik me vrij weinig met de veld atm.
14 dagen... En ik mag niet, ik moet...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoelang mag je nog op Kreta blijven?
Moeten dusquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
14 dagen... En ik mag niet, ik moet...
Een lijdenswegquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
14 dagen... En ik mag niet, ik moet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |