quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef -Spring het volgende:
Same here, Mef, met dat gestom.
Ik moet nog even goed bedenken hoe ik daarmee omga. Vanmiddag bijv had ik bij de voorstelling van Bumba een kleurplaat voor r meegenomen. Dat was de verkeerde uiteraard.Dus die was stom en die wilde ze niet. Ik negeer het maar een beetje of zeg dat ze hem dan maar weg moet geven of zo. Vraag me af wat nou een goed pedagogische reactie zou zijn.
Mss ben ik er ook wel extra gevoelig voor omdat het dochtertje van vier van een vriendin ook nog steeds álles en iedereen stom vindt. Dat kind is zo vreselijk verbitterd dat ik er naar van ben. Dus als ik ook maar íets van haar in L denk te herkennen, voel ik al een bepaalde allergie opkomen.Ook als mss wel erg normaal peutergedrag is.
dat kan toch ook, alleen misschien ietwat andere manier, maak er wat gezelligs van, desnoods laat je eens sinterklaas of zwarte piet langskomen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:27 schreef simmu het volgende:
ik heb hele mooie jeugdherinneringen aan elke sinterklaas met alle neefjes en nichtjes sinterklaasmiddag bij oma. met een oudoom als sint en een oom als piet en dolle pretwe kregen allemaal alleen een kleinigheidje qua kado, het was echt om het samen vieren. dat vind ik dus wel erg jammer, dat wij dat niet zo kunnen vieren.
gefeliciteerd julliequote:Op maandag 8 oktober 2012 15:45 schreef Troeta het volgende:
Mex is 2, dus ik kom nu hier kletsen![]()
We hebben zijn verjaardag 2x gevierd en hij vond het echt super! Hij voelde zich echt helemaal jarig en de slingers, zijn loopfiets en het chocopastaontbijt vond ie helemaal wauwwwwww, hij bleef het zeggen!
Dat ie kleertjes kreeg vond ie maar stom, maar al het speelgoed echt geweldig!!
[ afbeelding ]
Leah zit ook wel weer in zo'n fase. Beetje diva gedrag en brullen als ze haar zin niet krijgt en als een van haar broers een vinger naar haar wijst.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:36 schreef Lamb29 het volgende:
Mijn dame is vandaag recalcitrant! Bohh..
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:58 schreef Meimeltje het volgende:
Kom ik weer eens mee posten is niemand hier meer
Vanmiddag Dyon eerder van het kdv op moeten halen, tegen de 40 graden koorts. Hij lag er heel sneu op de bank...
Hij ligt nu bij papa op bed, in lichte slaapstand want hij wordt tussendoor steeds half wakker.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Aah, hoe sneu. Hoe is het nu met hem?
Jochem at gisterenavond bijna een hele komkommer, wat toastjes met smeerkaas, broccoli/courgettesoep, twee borden vol met spaghetti, anderhalve peer en toen wilde hij ook nog wat stukjes appel (en toen de appel op was wilde hij verder gaan met de schilletjesquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:38 schreef pessie het volgende:
Nic wat gaaf!!!
Meimel, wat naar dat Dyon ziek is, nog een beetje kunnen slapen?
Worden de waterpokken al minder Vicky?
Nathan heeft zn week ook niet. Liet een pot pasta op zn teen vallen, viel van de trap (laatste stukje) en knalt op het moment overal tegenaan. Dat icm de hoeveelheid brood die hij van de een op de andere dag eet verwacht ik dat ie in een groeispurtje zit...
gefeliciteerdquote:
Gefeliciteerd!quote:
Meer komt er hier niet in huis hoorquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Troel. Al kan mijn hoofd de zin "te veel duplo" niet bevatten, volgens mij kun je daar niet teveel van hebben
. Met de Sint komt het politiebureau hier in huis
.
En wat betreft het eten, zóveel eet ie niet, het is meer dat hij ipv 1 halve boterham nu 2 hele eet...
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:03 schreef -Spring het volgende:
L kan zwemmen! Zonder bandjes! Op zn hondjes, maar ze komt vooruit en houdt dr hoofd boven water. Zelfs de juf was onder de indruk.
Knap zeg!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:03 schreef -Spring het volgende:
L kan zwemmen! Zonder bandjes! Op zn hondjes, maar ze komt vooruit en houdt dr hoofd boven water. Zelfs de juf was onder de indruk.
Ik moest aan het einde van het verhaal lachen. Al kan ik me heel goed voorstellen dat het vooral mega stressen was.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:33 schreef simmu het volgende:
zonet een gloeiende gloeiende *censuur* momentje mijnerzijds. ik wilde selene van school halen, enfin. ik jas aan, ravi jas aan, naar buiten autosleutels uit jas pakken: STRESS!!!!!!!!! weg sleutels. enfin, laatste nippertje vriendin van me te pakken gekregen, die heeft selene meegenomen (we waren geloof ik moeder sneu en sneu vandaag, want zij was laat, dus in the end stonden er 4 zielige kindjes te wachten op het schoolplein3 van haar en 1 van mij)
na veel zoeken briljante inval mijnerzijds: "ravi schatje, weet jij waar mama's autosleutels zijn" antwoord ravi "ja" en wijst richting gang (waar ik al 300 x gezocht heb). ik: "pak ze maar liefje![]()
" (waar ik dus dacht
![]()
)
heeft hij er blijkbaar mee gespeeld en ze 'opgeruimd (ja, dat doettie. na spelen truimtie keurig op) door ze via die metalen ringetjes gewoon aan mijn huissleutels te doendus ik heb daarstraks een half uur buiten op straat naar mijn autosleutels staan zoeken met mijn huis (en auto)sleutels in mijn hand
![]()
gloeiende gloeiende *censuur*
Wat goed man!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:03 schreef -Spring het volgende:
Of dat je wilt pinnen bij de supermarkt maar je peuter hem heeft gebruikt bij het spelen. Dan krijg je dus je boodschappen niet mee... (woon op 100 meter van de supermarkt, dus snel teruggegaan en betaald).quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef lily het volgende:
haha, simmu
Ik heb dat ook eens gehad met een pinpas.
Op de hoek van de tafel gelegd en even later was ie weg. Al-les afgezocht, om gek van te worden.
Bleek mijn peuter hem door de brievenbus naar buiten te hebben gestopt. Lag ie voor de deur op de stoep.
[..]
Wat goed man!
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:35 schreef _Bar_ het volgende:
Hier een positief bericht van de opvang, Roy kwam binnen, ging gelijk naar het speelgoed, pakte wat en liep ermee naar de tafel ging op zijn stoel zitten en bleef spelen tot de fysio hem kwam halen![]()
Mijn zoon kan het dus echt wel allemaal alleen duurt het even
sommige pakt hij goed op, maar andere kijkt hij ons aan vanquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:51 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de communicatie/gebaren? Doet Roy al wat terug?
Eh, nee. Ze maken echt gruwelijke versieringen. Vorig jaar was de voortuin van een huis omgetoverd tot begraafplaats incl. zerken, kisten en een mic met spookgeluiden. Er wordt werk van gemaakt, zeg maar.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:39 schreef _Bar_ het volgende:
Zouden dorpsbewoners geen rekening houden met de jongere kinderen van het dorp spring?
Hier doen ze ook iets, maar hier gewoon fruit en snoep het huis is versierd met pompoenen en ik zelf doe misschien een heksenpak aan, maar zonder masker en als ik het zo hoor bij de buren doen die eigenlijk het zelfde als ons.
Ze vindt het eng, da's alles wat ze aangeeft. Ze kan niet vertellen waarom.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:50 schreef Meimeltje het volgende:
Goedzo Evie!
Vicky, ook snel gegaan dusTja die ongelukjes kunnen altijd nog gebeuren, zal hier ook nog weleens gebeuren.
Spring, weet je waarom ze het alleen in een luier wil doen?
Ze zal er dan vast zelf wel mee komen als ze wel wil.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:54 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ze vindt het eng, da's alles wat ze aangeeft. Ze kan niet vertellen waarom.
Ben laatst bij de ikea in eindhoven geweest en ook in Duiven en daar hadden ze een familietoilet, een dubbel hokje zeg maar met een kindertoilet en volw.toilet, scheelt een boel gerkuip en gemier en bespaart tijdquote:Op zondag 14 oktober 2012 22:01 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ze zal er dan vast zelf wel mee komen als ze wel wil.
Ik heb weleens aan duo-poepen met Dyon gedaanWedstrijdje wie het meeste kon poepen. Wie weet een idee om haar minder angstig te maken?
Kleine van vrienden had dit ook.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:49 schreef -Spring het volgende:
Goed bezig!
Hoewel L al maanden zowel overdag als 's nachts zindelijk is, durft ze nog steeds niet op de wc of in het potje te poepen.
Één keer per ongeluk wel en daar is ze nog steeds trots op, maar ze blijft om luier vragen zodra ze moet.
Ik heb het maar helemaal losgelaten.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:07 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Kleine van vrienden had dit ook.
Die durfde wel op de wc maar dan met luier aan zeg maar dus hebben ze op een geg.moment als hij moest poepen een gat in de luier geknipt en dan ging hij zo op de wc en dat ging goed.....
Mika durfde ook nooit op de wc of in het potje te poepen. Ik kreeg er de zenuwen van omdat hij bijna naar school moest en hij daar zindelijk moest zijn. Ik heb ook van alles geprobeerd en uiteindelijk los gelaten. Hij heeft op school nooit gepoept. En opeens dat hij 4 jaar en 3 maanden was poepte hij op de wc en doet dat sindsdien. Eigenlijk was hij natuurlijk al zindelijk want hij wist wanneer hij moest en vroeg dan om een luier.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:04 schreef -Spring het volgende:
Man, je moest eens weten wat ik allemaal heb geprobeerd om het allemaal zo gewoon en leuk mogelijk te maken.
Dat ik standaard met de deur open poep is nog het minst gênant.
Brinta of 8granen pap van nutrica en soms maak ik beschuitpap.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:46 schreef Tinuviel het volgende:
Bar, tafel zetten en kleertjes klaarleggen doe ik ook nog weleens de avond ervoor. Dan aankleden voor de televisie scheelt ook strijd, maar het langst bij verre duurt gewoon het eten zelf. Hij staat steeds weer van tafel op en treuzelt ontzettend. Wat voor pap doe je dan? Muesli gaat iig niet sneller dan brood maar iseengrotere knoeiboel.
Hij durft niet zonder luier. Maar na het verschonen bijvoorbeeld plast hij wel regelmatig op de wc. Ook gaf hij bijvoorbeeld vandaag in de winkel aan dat hij moest plassen. En dat hij dat in zijn luier ging doen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:29 schreef Meimeltje het volgende:
Ingrid, heeft hij nog een luier om of dat niet? Wat wil er niet lukken qua zindelijkheid?
Na de eerste verjaardag, niet aangekondigd, maar op moment supreme gewoon gezegd: jullie zijn nu al zo groot.... Is bij ons probleemloos gegaan.... Maar, dat hadden wij van tevoren ook nooit gedacht hoor. Succes!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:08 schreef Lamb29 het volgende:
Speenvraagje..
Op welke leeftijd ging hij de deur uit? En hebben jullie nog tips/tricks?
Hebben jullie iets in het vooruitzicht gesteld? hoe aangekondigd?
Kapotbijten doet ze niet.. dus ik kan daar geen gebruik van maken door te zeggen dat als ie kapot is er geen nieuwe meer komt
Shitquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:15 schreef Ticootje het volgende:
Bij Jennifer heb ik de speen gewoon van de een op andere dag afgenomen.. (Ja rotmoeder). Begin van de zomervakantie. Gewoon gezegd, speen is kwijt. Je bent nu een groot meisje, probeer maar te slapen zonder speentje... En nu duimt ze...
De reden dat we aan een speentje begonnen, was zodat ze niet zou duimen.... Leyla die was gewoon eigenwijs, die plopte meteen speen uit en duimt al vanaf begin. Dus dat ziet Jen, en heeft dat dus overgenomen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:19 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Shit![]()
Vicks, wil je dat verhaal delen?
je moet op het moment supreme wel doorpakken anders werkt het sowieso niet. Als je zegt: nog 1 hapje en je mag tv kijken en hij staat op en gaat tv kijken dan zal je hem wel tot de orde moeten roepen. Want hij heeft immers nog geen hapje genomen. Dus geen TV. Anders zie ik zulke dingen inderdaad ook niet slagen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:52 schreef Vlindur het volgende:
Dus Tess is nu een week van dr speen af? Super!
Maar de 'als jij dit - dan gebeurt er dat' snapt Rienk nog niet. Die kun je ook nergens mee omkopen![]()
" Rienk, als je je een hapje neemt dan mag je daarna tv kijken. *staat op en rent naar de tv* "
Dus zulke dingen zie ik hier niet slagen. Net als iets met sinterklaas meegeven of opsturen naar andere kinderen.
Gewoon *kwijt* of samen bewust weggooien gaan we hier maar doen.
Maar ik kan me er dus nog niet aan toe zetten. Ik wil zo graag slapen
absoluut.niet!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:58 schreef Vlindur het volgende:
Nou. Toch super!
Had je verwacht dat het zo 'makkelijk' zou gaan?
daarom durfde ik eerst ook.niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:17 schreef Vlindur het volgende:
Precies. Dat verwacht ik dus ook. Dus ik durf niet![]()
Mijn ervaring is dat ik er meer moeite mee had dan de kinderen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:17 schreef Vlindur het volgende:
Precies. Dat verwacht ik dus ook. Dus ik durf niet![]()
Als ik jou was zou ik dan toch even wachten totdat jongste wat beter slaapt. Ik heb misschien nog niet heel veel geleerd van het moederschap, maar dat slaap voor een ouder het belangrijkst is van alles welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:20 schreef Vlindur het volgende:
"Rienk? Zullen we je speen weggooien in de prullenbak?'
"nee mem, niet speen weggooien. Pannenkoek!"
![]()
daar heb je een punt!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:33 schreef pessie het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik dan toch even wachten totdat jongste wat beter slaapt. Ik heb misschien nog niet heel veel geleerd van het moederschap, maar dat slaap voor een ouder het belangrijkst is van alles wel. Als je zo moe bent heb je waarschijnlijk geen puf om door te pakken, en dan ben je later misschien verder van huis.
Nathan had altijd de difrax combi, totdat de drogist em niet meer had, nu heeft ie een dental, en een oude combi, maar denk maar niet dat ie de dental pakt als ie de combi ziet. Duidelijk voorkeur dus!
dat dus..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik vind het ook niet schattig. Ik vind het nu met Liene al soms best storend. En voor foto's enzo vind ik zonder ook veel leuker, niemand ziet hoe lief ze lacht met die stomme speen in dr mond
Dat dus. Echt heeeeeel erg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:20 schreef Vicky het volgende:
Tess slissssssst onwijs.. Dat wordt een.rondje ortho en logo gok ik
Oh, dit is wel sjit zeg. Ik wist niet dat het zo ver kon komen door een speen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:18 schreef Ticootje het volgende:
Jen loopt nu bij de logopedie door die rotspeen. Geen gehoor hoe slecht die praat.
Seb ook. Maar zijn vader slist ook nog steeds ondanks logopedie. De tandarts heeft trouwens nog nooit naar speen gebruik gevraagd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:20 schreef Vicky het volgende:
Tess slissssssst onwijs.. Dat wordt een.rondje ortho en logo gok ik
Oh mensen die ervoor hebben geleerd en haar horen praten zeggen het meteen. Speen gehad zeker?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Oh, dit is wel sjit zeg. Ik wist niet dat het zo ver kon komen door een speen.
Ik ken de termen niet... Interdentale uitspraak ofzo.quote:
bijzonder he dat ze het dan nog zo lang ophouden!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie plast op het potje; en die maakt ook best grote plassen inderdaad. Maar ik probeerde het de eerste dagen te sturen natuurlijk, en regelmatig vragen of ze ook al moest plassen. Maar ze hoeft gewoon ook echt niet eerder blijkbaar. En vanmorgen dus droog uit bed, eerst aangekleed en ontbeten, en daarna ging ze ook pas plassen....
Het is hier even omschakelen, proberen om dr zelf het iniatief te blijven laten nemen, want tot dusver heeft ze de laatste dagen geen ongelukjes meer gehad.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:24 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
bijzonder he dat ze het dan nog zo lang ophouden!
En Jaël hoeft vaak ook niet eerder, maar ik laat haar wel verplicht proberen voor een autorit ofzo. Maar verder laat ik het nu aan haar. Ze is natuurlijk ook al weer een tijd zindelijk nu
De onze was altijd droog 's ochtends dus heb ik de luier uit gedaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Het is hier even omschakelen, proberen om dr zelf het iniatief te blijven laten nemen, want tot dusver heeft ze de laatste dagen geen ongelukjes meer gehad.
En snachts? hoelang blijf je je peuter een luier geven?
Als ze een paar dagen echt droog is 's ochtends gewoon vertellen dat ze zo groot is en dat ze ook wel zonder luier mag slapen en aangeven dat het potje op haar kamer staat zodat ze zelf kan gaan wanneer ze wil?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik kijk het nog even aan, maar afgelopen dagen was ze droog smorgens. De andere dag was de luier doorweekt, maar nog warm, en ik had eerst Liene uit bed gehaald, dus best kans dat ze toen ze wakker was heeft geplast...
Ik zet nu standaard savonds het potje op dr slaapkamer, om bovengenoemde reden. Mocht ze wakker worden smorgens en ze moet echt plassen, dan kan ze zelf op het potje gaan.
(de wc is een verdieping lager namelijk.).
Thuis wilde ze persee niet zonder luier slapen (up en go's) maar ze was altijd al droog. Toen met mijn ouders afgesproken dat ik ze 'expres' zou vergeten en toen sliep ze daar zonder luier, maar thuis bleef het dat ze persee wel een luier wilde, dus toen af gesproken tot het pak op is en daarna ga je zonder luier, ik denk dat dat nog een week of 4 geduurt heeft vanaf het moment dat ze overdag zindelijk was. Ze kon dus al wel eerder maar wilde dit niet en ik was al erg tevrede met overdag geen luiers meer en nu had ze zelf ook nog een beetje inspraakquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Het is hier even omschakelen, proberen om dr zelf het iniatief te blijven laten nemen, want tot dusver heeft ze de laatste dagen geen ongelukjes meer gehad.
En snachts? hoelang blijf je je peuter een luier geven?
waarom zouden ze dat niet kunnen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:15 schreef pessie het volgende:
Ik zit me even af te vragen of peuterjongetjes eigenlijk wel zittend kunnen plassen...
hier ligt het een beetje aan hoe hoog het toilet is, op een hoge wc gaat Jan wel zitten, bij een lage (peuter) wc wil hij perse staand plassen, wat ook gewoon goed gaat dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:16 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zouden ze dat niet kunnen?
doet ravi dus wel. zittend
Dat kunnen ze heel erg goed. Denk er wel om dat het piemeltje omlaag wijst.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:15 schreef pessie het volgende:
Ik zit me even af te vragen of peuterjongetjes eigenlijk wel zittend kunnen plassen...
Haha dat is bij ons ook zo. Mama is alleen goed als papa er niet is. Maar anders kijkt ie me nog niet aan. Alleen in bed 's avonds komt er een heel lief: "Ik hou van jou mama" uit. Deze week is mijn lief weg voor zijn werk en moet Leander het dus met mij doen en ik hoop dat dat beetje goed uitpakt zodat ik als papa thuis is ook nog iets met hem kan want papa heeft niet altijd tijd om alles met hem te doen. Gelukkig hebben we de kleine draak nog want die is helemaal mamaquote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:22 schreef Estrys het volgende:
Hier is het papa papa papa. Al zeker een jaar en ik word er soms werkelijk schijtziek van. Alleen als het niet anders kan dan mag mama. Dus als papa niet thuis is. Anders is het meestal NEE mama weg, weg. Gezellig dus. Het wordt wel wat minder nu hij bijna vier is.
Thomas heeft ook zo'n periode gehad, zelfs als we er allebei niet waren, was het altijd papa hier, papa daar (bij de onthaalmoeder bv. als hij gevallen was ofzo). Blijkbaar is hij sinds kort ook weer "mama" aan het roepen als er daar iets aan de hand is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:22 schreef Estrys het volgende:
Hier is het papa papa papa. Al zeker een jaar en ik word er soms werkelijk schijtziek van. Alleen als het niet anders kan dan mag mama. Dus als papa niet thuis is. Anders is het meestal NEE mama weg, weg. Gezellig dus. Het wordt wel wat minder nu hij bijna vier is.
Hier wil hij ook echt echt echt niet. Terwijl hij 9 van de 10 keer echt droog uit bed komt, hij vertikt het vervolgens om op een potje of op de wc te gaan zitten en de eerste luier is elke keer weer hopen dat het niet meteen doorlektquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:11 schreef Poppejans het volgende:
Hier een peuter waarbij zindelijkheid nog ver weg lijkt hoor, hij wil gewoon echt NIET op het potje om wat te doen, terwijl hij de bedoeling wel snapt.
Op de wc ook niet, maar met wckleiner nog niet geprobeerd want die heb ik nog niet in huis.
Meimeltje zei het geloof ik ook al eens; wij zijn heel veel op pad dus dan kan ik hem ook niet zonder luier meenemen.
Gister vrijwel hele dag zonder luier laten rondlopen en hij houd het gewoon zo lang mogelijk op, naar mijn ideeom vervolgens op de grond te plassen.
Ach ja, we blijven op een relaxed doorgaan.. komt een keer goed
Praten gaat wel steeds beter, al vraag ik me af of hij niet beter en meer ''hoort'' te praten op deze leeftijd als ik sommige verhalen van jullie lees, of sommige peuters van zijn leeftijd hoor praten.
Weet iemand criteria? Ik kan op google niks vinden.
Misschien CB eens bellen
Hij is trouwens een kei in onthouden, soms vind ik het een beetje eng! Echt maar 1x hoeft hij iets te zien of te horen en dan weet hij het maanden/een jaar daarna gewoon nog.
Zomaar een voorbeeldje:We waren afgelopen zomer in Amsterdam, en daarvoor waren we er in januari ook. Toen zeiden we dat hij op een pleintje een vieze appel niet moest oppakken. Zegt hij van de zomer dus uitzichzelf op dat zelfde pleintje ''bah, appel is vies''
Van dat soort dingen onthoud Wolf inderdaad ook, ik zit echt regelmatig met open mond hierdoor!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:33 schreef -Spring het volgende:
Grappig, PJ, L onthoudt soms ook de meest bizarre dingen. Zo weet ze nog steeds dat ze in Italië niet van de rode glijbaan mocht. Toen was ze één!
Had ik trouwens al eens verteld dat ze eens uit kwaaiigheid dr adem inhield tot dr lippen blauw werden en ze door dr knieën zakje? Toen begon ze weer te ademen. Is bij één keer gebleven gelukkig. N viel er vroeger bij flauw.
Hij ziet haar 3 keer per jaar denk ik. Als het oma was dan was het toch anders in dit geval.quote:Op zondag 21 oktober 2012 07:53 schreef -Spring het volgende:
Ligt eraan hoe goed die band met tante is, denk ik, Estrys.
Mijn moeder haalt L ook wel eens op om te logeren en die woont ook zo'n 200 km verderop. Dat zou ze wmb ook best met de trein mogen doen.
PJ, ik vind het niet eng, hoor, dat adem inhouden. Ze begint vanzelf wel weer.
Dat zou ik ook te weinig vinden, denk ik. Ligt er ook aan in hoeverre je r vertrouwt en Seb zich veilig bij haar voelt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 07:55 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij ziet haar 3 keer per jaar denk ik. Als het oma was dan was het toch anders in dit geval.
Dat is lastig inschatten. Want zo op het oog is dat wel en haar zoon van 10 kijkt hij enorm tegenop en vermaakt hij zich heel goed mee. Maar dan zijn wij wel in de buurt tot nu toe. Zolang ik moeite heb met het idee moesten we het nog maar niet doen denk ik. Misschien als ik niet meer zwanger benquote:Op zondag 21 oktober 2012 07:59 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat zou ik ook te weinig vinden, denk ik. Ligt er ook aan in hoeverre je r vertrouwt en Seb zich veilig bij haar voelt.
Helemaal eens. Alleen doen als je je er zelf goed bij voelt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 08:08 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is lastig inschatten. Want zo op het oog is dat wel en haar zoon van 10 kijkt hij enorm tegenop en vermaakt hij zich heel goed mee. Maar dan zijn wij wel in de buurt tot nu toe. Zolang ik moeite heb met het idee moesten we het nog maar niet doen denk ik. Misschien als ik niet meer zwanger ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
ja, mijn moeder zei dat ook altijd en heeft de vrije school voor me overwogen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:07 schreef -Spring het volgende:
Da's waar ja! Dat zegt Rudolf, hè, dat kinderen na een ziekte veranderd zijn of zo. Tenminste, zei mn moeder altijd. Die heeft mij op de vrije kleuterschool gedaan, maar voor de zekerheid vervolgens toch maar op een reguliere basisschool.
gefeliciteerd julliequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:17 schreef kaatjejannie het volgende:
Hai allemaal! Sofie en ik komen ons hier melden. Ze is vandaag jarig! Om het te vieren gaan we vanmiddag naar haar grote liefde, Bumba. De theater voorstelling is hier in de buurt en ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden.
Zaterdag vieren we het echt. Niet al te groot, voor haar niet leuk, en voor mij niet haalbaar.
[ afbeelding ]
x 2!quote:
quote:Aviva is min of meer zindelijk (overdag)!![]()
Ze heeft gister ook op het kdv op de wc gepoept!![]()
_o- Ach... beter daar dan thuis.quote:En is toen met haar broek op haar enkels op de bank gaan zitten, dus toen mochten de leidsters de bank schoonmaken
Ai, dat was vast schrikken voor alle partijen... hoe reageerde ze zelf achteraf?quote:minder leuk is dat ze gister een ander kindje tot bloedens toe heeft gebeten. We weten n iet echt wat we hier aan moeten doen en ik hop dat het een eenmalige actie was![]()
Dat mag je belachelijk vinden, daar heb ik dan weer geen boodschap aan. Als het kind honger heeft, moet ze eten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:10 schreef Ticootje het volgende:
Oh en 4 of 5 sneetjes brood bij het ontbijt voor een peuter vind ik ook belachelijk... Leyla eet 2 boterhammen en als ze nog wat wilt deelt ze nog een boterham met J... Maar daar is de grens... We eten om 7 uur met zn allen en om 9 uur is het volgende eetmoment alweer...
Zelfs ik eet normaal geen 4 of 5 sneden brood in 1 maaltijd... Reken even uit hoeveel calorieen dat is, als je dat structureel elke maaltijd aanbied, samen met goed avondeten en de tussendoortjes...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag je belachelijk vinden, daar heb ik dan weer geen boodschap aan. Als het kind honger heeft, moet ze eten.
Dan geef je toch niks?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:13 schreef ymme het volgende:
Even binnen stormen.
Mart eet hier ook dan weer een paar dagen goed, dan weer heel slecht.
Er vooral niet teveel mee bezig zijn, werkt hier goed.
Zodra meneer door heeft dat wij er mee bezig zijn, gaat hij alleen maar moeilijker doen, vooral met het avond eten.
En dan nog een vraag, 5dec cadeaus.
Voor 5dec zelf ben ik al klaar met ideen. (voorlader voor zijn tractor en een zwaailamp en een klein goaltje voor in de tuin).
Maar nu de schoen cadeautjes. Ik kom er gewoon niet uit.
Vind het zonde om echt prut dingen te geven.
Bellenblaas? Potloodjes? Stiften? Kleurboekje? Allemaal niet van heel grote waarde maar voor de meeste kinderen worden er erg blij vanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:13 schreef ymme het volgende:
En dan nog een vraag, 5dec cadeaus.
Voor 5dec zelf ben ik al klaar met ideen. (voorlader voor zijn tractor en een zwaailamp en een klein goaltje voor in de tuin).
Maar nu de schoen cadeautjes. Ik kom er gewoon niet uit.
Vind het zonde om echt prut dingen te geven.
Oh ja, wacht dit is het topic waar je je mening niet mag geven...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is niets aan de hand, het kind is inmiddels allang van die hoeveelheden af en eet, zoals ik zei, 2 rijstcrackers per dag.
Je mag er best anders over denken, maar om maar meteen te gaan roepen dat je iets belachelijk vindt...
Mijn kind houdt niet van kleuren...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:15 schreef Raissa het volgende:
[..]
Bellenblaas? Potloodjes? Stiften? Kleurboekje? Allemaal niet van heel grote waarde maar voor de meeste kinderen worden er erg blij van
Gewoon klein beetje snoepgoed?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:18 schreef ymme het volgende:
[..]
Mijn kind houdt niet van kleuren...Helaas
Oh ik krijg ineens een idee, klei!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon klein beetje snoepgoed?
En van die kleine schoenkadootjes bij de hema?
Uiteindelijk is het toch allemaal prul?
Ja hoor, arm kind.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja, wacht dit is het topic waar je je mening niet mag geven...
Of dat er mensen meteen op de hoogste kast zitten als iemand anders een andere mening heeft...
Dank je...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, arm kind.
Het is nog altijd de toon die de muziek maakt, en boy wat is die van jou toch altijd vals.
En verder kap ik ermee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |