abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117628459
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:58 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dus als je iemand 800 euro per maand geld geeft mag je dus niet even gaan kijken of hij of zij daadwerkelijk het geld op de juiste manier gebruikt en er dus geen misbruik van maakt ?

zo als met een Mercedes naar de voedselbank gaan of gaan klagen dat ze geen geld meer hebben maar wel voor 12 euro per dag blowen :)
Tuurlijk mag er wel op gecontroleerd worden hoe mijn geld uitgegeven wordt. Ik vind het alleen te ver dat iedere steuntrekker gelijk vogelvrij is in zijn huis . Steun krijgen wil niet zeggen dat je al je rechten afstaat.
pi_117628460
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Idd. En als je een controleur op bezoek krijgt terwijl je volkomen terecht een uitkering of subsidie ontvangt is dat ook niet het einde van de wereld.
Iemand die even binnenkomt is wat anders dan een controleur die zonder verdenking door heel je huis heen gaat zonder verdenking.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:04:41 #63
3542 Gia
User under construction
pi_117628473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:25 schreef barthol het volgende:
Je hoeft geen liefdes- of vriendschapsrelatie te hebben om toch een gemeenschappelijk huishouden te hebben. Het kan ook zijn dat iemand langdurig het grootste gedeelte van de week bij een familielid woont om die te helpen bij langdurige ziekte, en dat de kosten voor levensonderhoud zolang worden gedeeld.
Dat kun je aantonen en dat mag.
pi_117628498
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Idd. En als je een controleur op bezoek krijgt terwijl je volkomen terecht een uitkering of subsidie ontvangt is dat ook niet het einde van de wereld.
Wel tamelijk intimiderend.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:06:07 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_117628513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:04 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Iemand die even binnenkomt is wat anders dan een controleur die zonder verdenking door heel je huis heen gaat zonder verdenking.
Bij mij issie iig welkom (ook al ontvang ik kinderbijslag en hopelijk binnenkort ook kinderopvang-subsidie).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_117628536
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

[..]

Ben arbeidsongeschikt binnenkort ga ik ook weer aan de slag soms kan het niet maar ik snap wat je bedoeld en dat soort lui blijft iedere keer buiten schot.
Het lijkt me vreselijk voor je als je niet mag werken. Ik hoop dat je toch ergens aan de slag mag met je beperkingen.
pi_117628684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bij mij issie iig welkom (ook al ontvang ik kinderbijslag en hopelijk binnenkort ook kinderopvang-subsidie).
Heb je al ooit zo'n controleur bezig gezien bij iemand? Ik wel en als er aanleiding is natuurlijk mag dat maar niet zonder reden. Zoals iemand het net zo mooi noemde ga eens bij de voedselbank staan pik je ze er zo uit welke frauderen :P

quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het lijkt me vreselijk voor je als je niet mag werken. Ik hoop dat je toch ergens aan de slag mag met je beperkingen.
Werk nu ook al als vrijwilliger zoveel verschilt dat straks niet :+
pi_117628847
En wat wil je überhaupt al in iemand zijn huis vinden wat op fraude moet duiden, dan kun je toch veel beter naar iemand bankrekening kijken?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:18:40 #69
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117628929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:15 schreef Tocadisco het volgende:
En wat wil je überhaupt al in iemand zijn huis vinden wat op fraude moet duiden, dan kun je toch veel beter naar iemand bankrekening kijken?
ja en als iemand zwart werkt en die dus zijn geld niet laat storten op zijn rekening maar in handen ...

en dan thuis komen bij iemand van 800 euro per maand in komen maar wel alles nieuw hebben en een 50 inc beeldscherm hebben staan en een chesterfield bank en dat soort dingen..
dan kan je wel na gaan dat er iets niet klopt.
dat kan je niet zien aan een bankrekening, maar niet alleen op inwonende kijken ze hoor er zijn veel meer dingen waar ze op letten :) en dat kunnen ze alleen zien als ze ook bij je thuis zijn.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_117628969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:15 schreef Tocadisco het volgende:
Juist 'm. Als je een bijstandsuitkering aanvraagt hoef je tenslotte ook niet op te geven welke kleur tv je hebt of hoeveel soorten douchegel je hebt staan.
pi_117629038
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:18 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja en als ieamdn zwart werkt en die dus zijn geld niet laat storten op zijn rekening maar in handen ...

en dan thuis komen bij iemand van 800 euro per maand in komen maar wel alles nieuw hebben en een 50 inc beeldscherm hebben staan en een chesterfield bank en dat soort dingen..
dan kan je wel na gaan dat er iets niet klopt.
dat kan je niet zien aan een bankrekening maar niet alleen op inwonende kijken ze hoor er zijn veel meer dingen waar ze op letten :) en dat kunnen ze alleen zien als ze ook bij je thuis zijn.
En weet je wat de slimmeriken doen? Zetten alles op naam van de ouders en maken zelfs een brief op waarin staat dat alles in bruikleen is. Dat kwam ik laatst voor de eerste keer tegen de deurwaarder moest onverricht ter zake naar huis terug gaan :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:26:20 #72
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117629184
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:22 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

En weet je wat de slimmeriken doen? Zetten alles op naam van de ouders en maken zelfs een brief op waarin staat dat alles in bruikleen is. Dat kwam ik laatst voor de eerste keer tegen de deurwaarder moest onverricht ter zake naar huis terug gaan :')
ja dat moet je dan wel aan kunnen tonen en ik weet het heel vaak gebeurd dat het "bruikleen" is
maar ook daar zijn ze natuurlijk tegenwoordig goed op voorbereid ..
Internet kan een hoop verraden tegenwoordig
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_117629287
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:26 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja dat moet je dan wel aan kunnen tonen en ik weet het heel vaak gebeurd dat het "bruikleen" is
maar ook daar zijn ze natuurlijk tegenwoordig goed op voorbereid ..
Internet kan een hoop verraden tegenwoordig
En in dat geval zou je denken dat het tokkies waren in dit geval ging het om ouders met een eigen onderneming en meer dan genoeg vermogen terwijl zoonlief en schoondochter een arbeidsongeschiktheid uitkering vingen. En dus ook nog eens overal schulden hadden.

En geloof maar dat die zich ingedekt hadden :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:37:22 #74
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117629499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:30 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

En in dat geval zou je denken dat het tokkies waren in dit geval ging het om ouders met een eigen onderneming en meer dan genoeg vermogen terwijl zoonlief en schoondochter een arbeidsongeschiktheid uitkering vingen. En dus ook nog eens overal schulden hadden.

En geloof maar dat die zich ingedekt hadden :')
ja weet het die krijgen ze ook niet of moeilijk te pakken.
maar iemand die even bijwerkt om nog een beetje de kinderen aan te kleden wordt gelijk gepakt en heel wat gekort maar dat soort lui hebben gewoon een luxe leven.

Ik kom voor me werk heel veel in aanraking met de onderlaag van de maatschappij.
dus weet wel wat er speelt.
geen geld hebben maar wel met hilfiger aan hebben en Marlboro roken.
pi_117629821
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:37 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja weet het die krijgen ze ook niet of moeilijk te pakken.
maar iemand die even bijwerkt om nog een beetje de kinderen aan te kleden wordt gelijk gepakt en heel wat gekort maar dat soort lui hebben gewoon een luxe leven.

Ik kom voor me werk heel veel in aanraking met de onderlaag van de maatschappij.
dus weet wel wat er speelt.
geen geld hebben maar wel met hilfiger aan hebben en Marlboro roken.

Juist en daar hangt het verschil in. Die Hilfiger komt meestal van de zwarte markt af en bij de kringloop hangt er ook vaker dure merkkleding het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat daar een godsvermogen voor uitgegeven word. Daarentegen ben ik het met je eens dat veelal in zulke families gerookt word. Rook zelf ook echter haal ik mijn shag in België scheelt behoorlijk :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:47:58 #76
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_117629859
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel tamelijk intimiderend.
Maar daar krijg je wel een vergoeding voor ;) Het mag best intimiderend zijn...sterker nog, het móet zelfs stimulerend zijn , men moet uiteraard zo kort mogelijk de uitkering trekken.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:52:41 #77
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117630018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:47 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Juist en daar hangt het verschil in. Die Hilfiger komt meestal van de zwarte markt af en bij de kringloop hangt er ook vaker dure merkkleding het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat daar een godsvermogen voor uitgegeven word. Daarentegen ben ik het met je eens dat veelal in zulke families gerookt word. Rook zelf ook echter haal ik mijn shag in België scheelt behoorlijk :')
dat van die kleding klopt wel , het is ook wel vreemd mensen die het niet weten dat je ook goedkoop aan kan komen is het wel raar op kijken .
Bij ons werk hebben we namelijk elke week een weggeefwinkel voor arme mensen en als je ziet wat daar af en toe naar binnen gaat .. alleen omdat het gratis is en omdat er soms best wel eens goede spullen tussen zitten die geld kunnen opleveren

maar met dat roken vind ik vaak wel vaag, ik zelf heb ook gerookt en rookte shag en werkte
maar dan zie je dus mensen met een uitkering met merk sigaretten lopen .. en geen zelf gedraaide zooi.

dan heb je toch zo iets van , waarom moet ik met me koude handen draaien en hun gewoon lekker gelijk roken wanneer ze willen
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:54:08 #78
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_117630067
Kun je kinderbijslag eigenlijk wel weigeren dan? Naar mijn weten wordt het je nog net niet door je strot geduwd. En verder, wat kun je daarmee frauderen in vredesnaam?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:00:06 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_117630296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:54 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Kun je kinderbijslag eigenlijk wel weigeren dan? Naar mijn weten wordt het je nog net niet door je strot geduwd. En verder, wat kun je daarmee frauderen in vredesnaam?
Oh jazeker..

quote:
Grote fraude kinderbijslag Egypte
Bijna driekwart van de dubbele kinderbijslag die vorig jaar werd uitgekeerd aan ouders voor in Egypte wonende kinderen, is bij controle onterecht gebleken
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:01:53 #80
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_117630369
Ja, die kinderen die zg. in het buitenland zouden wonen, maar ik heb het over mensen hier, die niets met het buitenland te maken hebben (hoe zeg je zoiets goed??).
pi_117630416
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:52 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat van die kleding klopt wel , het is ook wel vreemd mensen die het niet weten dat je ook goedkoop aan kan komen is het wel raar op kijken .
Bij ons werk hebben we namelijk elke week een weggeefwinkel voor arme mensen en als je ziet wat daar af en toe naar binnen gaat .. alleen omdat het gratis is en omdat er soms best wel eens goede spullen tussen zitten die geld kunnen opleveren

maar met dat roken vind ik vaak wel vaag, ik zelf heb ook gerookt en rookte shag en werkte
maar dan zie je dus mensen met een uitkering met merk sigaretten lopen .. en geen zelf gedraaide zooi.

dan heb je toch zo iets van , waarom moet ik met me koude handen draaien en hun gewoon lekker gelijk roken wanneer ze willen
Kijk dat soort goederen zijn gewoon makkelijk te krijgen op markten. Zo ga ik vaker naar kringlopen om schilderijen voor een appel en een ei te kopen welke weer veel meer waard zijn. Doe dat ook met antiek...

Sigaretten kun je ook vanuit Polen kopen doe ze in een Nederlandse verpakking en je ziet het verschil gewoon niet. Ook wat ze vaker doen is zelf gedraaide peuken in een Marlboro verpakking. Ook dat zie je niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:01 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ja, die kinderen die zg. in het buitenland zouden wonen, maar ik heb het over mensen hier, die niets met het buitenland te maken hebben (hoe zeg je zoiets goed??).
Ook daarmee kun je rommelen. Wat soms ook gebeurt met toeslagen vanuit jeugdzorg voor pleegkinderen :{
pi_117630445
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:47 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Maar daar krijg je wel een vergoeding voor ;)
Nee, je krijgt een vergoeding om geen puinhoop te veroorzaken en je hoofd boven water te houden. Dat je vindt dat men daarom geintimideerd mag worden is jouw logica.

quote:
Het mag best intimiderend zijn...sterker nog, het meót zelfs stimulerend zijn , men moet uiteraard zo kort mogelijk de uitkering trekken.
Stimuleren doe je niet door te intimideren.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:04:29 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117630490
Hier gaan kwaadwillenden misbruik van maken, iedereen kan wel zeggen dat hij namens de overheid een controlerend huisbezoek aflegt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:06:42 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117630586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:01 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Juist de fraudegevoelige gevallen met kinderbijslag zullen dus amper gecontroleerd worden, want een kind dat in het buitenland woont kom je bij een huisbezoek in NL niet tegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117630667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:04 schreef Leandra het volgende:
Hier gaan kwaadwillenden misbruik van maken, iedereen kan wel zeggen dat hij namens de overheid een controlerend huisbezoek aflegt.
Zelf een pasje maken aanbellen bij alle oudjes in de buurt kassa als je het mij vraagt ;(
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:09:30 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117630709
quote:

[..]

Maar daar krijg je wel een vergoeding voor ;) Het mag best intimiderend zijn...sterker nog, het móet zelfs stimulerend zijn , men moet uiteraard zo kort mogelijk de uitkering trekken.
Ja, je kinderen sneller 18 laten worden, je oma jonger dood laten gaan en een WAO'er door de wonderdokter laten genezen.
Hup hup, zo rap mogelijk uit die uitkering.

We hebben het niet alleen over bijstand hè, bij zaken als kinderbijslag slaat zo'n huisbezoek nergens op.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:10:17 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117630739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:08 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Zelf een pasje maken aanbellen bij alle oudjes in de buurt kassa als je het mij vraagt ;(
Ja, dat soort dingen... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:11:31 #88
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_117630787
Klinkt meer als een goedkope bezuinigingsmaatregel, je gaat toch niet zomaar iemand binnen laten, althans ik niet, al heb ik weinig te verbergen.
pi_117630823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:04 schreef Leandra het volgende:
Oh Noes.

Wat te denken van mensen met een brandweerpak? Iedereen kan wel aanbellen en zeggen dat ze naar binnen moeten.

Ooit gehoord van IDENTIFICATIE?
pi_117630892
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat soort dingen... :{
Zie je nu ook al gebeuren. Wat ik gewoon vind is dat sinds dat er een crisis is dit soort zaken iedereen maar geweldig vind want het zijn MIJN centen word er dan gezegd. Deels terecht echter hoor je bijna niemand toen de bouwfraude aan het licht kwam of dat het hoofdkantoor van het UWV volledig verbouwd werd waar kosten en moeite niet gespaard bleven om het tot een paleisje om te bouwen .

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Oh Noes.

Wat te denken van mensen met een brandweerpak? Iedereen kan wel aanbellen en zeggen dat ze naar binnen moeten.

Ooit gehoord van oudere mensen en geestelijke gehandicapten?
pi_117630920
quote:
.. sterker nog, het móet zelfs stimulerend zijn , men moet uiteraard zo kort mogelijk de uitkering trekken.
Je hebt vast het stukkie gemist waarin het gaat over bij welke soorten uitkeringen onaangekondigd het huis betreden mag worden? Vertel, hoe kan een 75-jarige uit de AOW komen? Die gaat maar dood?
pleased to meet you
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:16:13 #92
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_117630971
Ik snap de link met de kinderbijslag niet echt. Wat willen ze doen, controleren of je de kinderen wel echt hebt ?

Kinderbijslag krijg je automatisch, wanneer de GBA aangeeft dat je kinderen hebt, en stopt, wanneer de GBA aangeeft dat de kinderen een bepaalde leeftijd heeft gekregen, of dood is.

Willen ze dan tandeborstels tellen ?

je bent nl niet verplicht een tandenborstel te kopen voor je kinderen
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_117630990
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:14 schreef FAUSTINO het volgende:

Ooit gehoord van oudere mensen en geestelijke gehandicapten?
Uiteraard , maar het is natuurlijk onzin om niet te controleren op besteding van belastinggeld omdat er een kansje is dat boefjes de boel leeg roven.

Er lopen ook wel eens nepagenten op straat, politie ook maar afschaffen?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:17:25 #94
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117631025
quote:

[..]

ja al die eikels met aow en kinderbijslag!
pi_117631062
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:16 schreef zuigmarmot het volgende:
Ik snap de link met de kinderbijslag niet echt. Wat willen ze doen, controleren of je de kinderen wel echt hebt ?
Dat is erbij gehaald door de ANBO, uiteraard om hun standpunt te verdedigen over de (in hun ogen) onzinnigheid van deze maatregel. De wet zal ongetwijfeld de mogelijkheid bieden om ook bij mensen met kinderbijslag nadere controles te doen, maar de prioriteit zal daar natuurlijk niet komen te liggen om redenen die je zelf ook al noemt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:19:38 #96
6468 zuigmarmot
pi_117631099
Ik koop ook altijd bier van de kinderbijslag, staat nergens dat dat niet mag
pi_117631121
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Oh Noes.

Yeah right, en hoe weet je dat dat een legitiem pasje is? Hoe controleer je of het geen namaak is?
pleased to meet you
pi_117631129
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Je hebt vast het stukkie gemist waarin het gaat over bij welke soorten uitkeringen onaangekondigd het huis betreden mag worden? Vertel, hoe kan een 75-jarige uit de AOW komen? Die gaat maar dood?
En straks mogen ze bij iedereen die HRA ontvangt de volledige administratie nakijken of alles wel klopt. Of midden klein bedrijf invallen doen om zonder aanleiding de volledige boekhouding door te lichten. Van het een komt het ander.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:16 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Uiteraard , maar het is natuurlijk onzin om niet te controleren op besteding van belastinggeld omdat er een kansje is dat boefjes de boel leeg roven.

Dit is gewoon heel makkelijk om misbruik van te maken makkelijker dan een compleet uniform aan te schaffen dat je op een politieagent lijkt.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:20:59 #99
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_117631151
Wat een debiele privacyschending.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_117631246
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:16 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een nepagent die je op straat aanhoudt is wel even iets anders dan een nepcontroleur in je woning, achter een gesloten deur. Door het eerste voel ik me niet bedreigd, hooguit beet genomen, het tweede daarentegen .. ik moet er toch niet aan denken!!
pleased to meet you
pi_117631274
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Yeah right, en hoe weet je dat dat een legitiem pasje is? Hoe controleer je of het geen namaak is?
Goede vraag. Hoe weet je dat een uitkering legitiem wordt overgemaakt aan mensen? Hoe controleer je of ze de boel niet (al dan niet moedwillig) aan het flessen zijn?
pi_117631339
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Een nepagent die je op straat aanhoudt is wel even iets anders dan een nepcontroleur in je woning, achter een gesloten deur. Door het eerste voel ik me niet bedreigd, hooguit beet genomen, het tweede daarentegen .. ik moet er toch niet aan denken!!
Ik heb het over nepagenten in de woning.

quote:
AMSTERDAM – Een 97-jarige vrouw is woensdag door een nep-agent overvallen in haar woning aan de Sarphatistraat in Amsterdam. De overvaller zei dat hij van de politie was, waarop de vrouw haar deur opende. Hij drong de woning binnen en beroofde het slachtoffer van haar geld. Daarna verliet de man de woning. De vrouw bleef ongedeerd.
http://112nederland.nl/20(...)amsterdamse-in-huis/

quote:
De politie waarschuwt voor nepagenten die met een babbeltruc bij oudere bewoners het huis binnen proberen te komen. Een bejaarde vrouw uit Apeldoorn werd woensdagmiddag bijna de dupe van zo'n nepagent. Zij wist de man weg te sturen.
http://www.opgelicht.nl/n(...)babbeltruc-nepagent/
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:26:11 #103
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_117631364
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je financiele huishoudboekje flink wordt doorgelicht is niet voldoende?
Ik vind het wel erg ver gaan idd.

Het is weer met een kanon op een mug schieten. Nederland regelland.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:28:42 #104
6468 zuigmarmot
pi_117631464
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:26 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Alleen bij mensen die hun hand ophouden!
Ik heb mijn hand niet opgehouden, ik heb niet eens om de kinderbijslag gevraagd, ik kreeg een brief dat dat automatisch gebeurt, en bij het gemeentehuis nemen ze me niet serieus als je zegt dat je het niet wilt.

Ik wil dan van die kinderbijslag af, maar ik kan het niet.

//edit
Als er een controleur aan de deur komt schreeuw ik wel heel hard in zijn gezicht "IK BEKEN, EN HEB SPIJT" en zal hem direct een tiental treetjes met Schultenbrau in zijn handen drukken
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:30:04 #105
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_117631522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:28 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Ik heb mijn hand niet opgehouden, ik heb niet eens om de kinderbijslag gevraagd, ik kreeg een brief dat dat automatisch gebeurt, en bij het gemeentehuis nemen ze me niet serieus als je zegt dat je het niet wilt.

Ik wil dan van die kinderbijslag af, maar ik kan het niet.
Ik zag het inderdaad. Ik trek mijn woorden terug.

Al vind ik nog steeds dat alle uitkeringstrekkers die niet chronisch ziek, afgekeurd of te oud zijn om te werken te werk gesteld mogen worden in de mijnen!
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_117631605
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:30 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Ik zag het inderdaad. Ik trek mijn woorden terug.

Al vind ik nog steeds dat alle uitkeringstrekkers die niet chronisch ziek, afgekeurd of te oud zijn om te werken te werk gesteld mogen worden in de mijnen!
Maar de mijnen zijn dicht daarom heeft Limburg ook zulke grote werkeloosheid :')
pi_117631652
quote:
"De overheid degradeert mensen tot dakloosheid. Je neemt iemand zijn bestaanszekerheid af als je zijn uitkering op nul zet. Dit is het einde van ons sociaal zekerheidssysteem", zegt Marc van Hoof, advocaat voor de Bijstandsbond.
Alleen als die mensen dus bewezen meerdere keren gefraudeerd hebben. In welk geval ik geen medelijden met ze zal hebben.
Ja, ik generaliseer.
pi_117631761
quote:
"De overheid degradeert mensen tot dakloosheid. Je neemt iemand zijn bestaanszekerheid af als je zijn uitkering op nul zet. Dit is het einde van ons sociaal zekerheidssysteem", zegt Marc van Hoof, advocaat voor de Bijstandsbond.
Het einde van het sociaal zekerheidssysteem komt er juist als je de rotte appels er niet uit filtert en dat het draagvlak onder de groep die het opbrengt verdwijnt. Vreemd dat de belangenbehartiger van bijstandstrekkers dat niet zegt.
pi_117631815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Alleen als die mensen dus bewezen meerdere keren gefraudeerd hebben. In welk geval ik geen medelijden met ze zal hebben.
Iets met driemaal scheepsrecht natuurlijk wie willens wetens fraudeert uitkering of niet mag gewoon aangepakt worden en mogelijk eruit geknikkerd worden en het recht verliezen.
pi_117631889
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:37 schreef FAUSTINO het volgende:
Iets met driemaal scheepsrecht natuurlijk wie willens wetens fraudeert uitkering of niet mag gewoon aangepakt worden en mogelijk eruit geknikkerd worden en het recht verliezen.
Marc van Hoof dramatiseert het lekker.
Ja, ik generaliseer.
pi_117631993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Marc van Hoof dramatiseert het lekker.
Hij heeft ook zitten slapen aangezien de wetswijziging op 20 april 2009 was ingediend.

quote:
Dit wetsvoorstel maakt het mogelijk dat uitkerende instanties (gemeente, UWV, SVB) meer mogelijkheden krijgen om de informatie die een uitkeringsgerechtigde geeft over zijn leefsituatie te checken. Dit kan onder meer via een huisbezoek, hierdoor is het mogelijk voor uitvoeringsorganen om de leefsituatie 'achter de voordeur’ vast te stellen. Wat betreft de leefvorm gaat het er om dat het uitvoeringsorgaan de cliënt kan verzoeken aan te tonen dat hij alleenstaande (ouder) is en hem aanbieden dat het in dat kader een huisbezoek aflegt. Wat betreft de woonsituatie gaat het er om dat het uitvoeringsorgaan de cliënt kan verzoeken aan te tonen waar en hoe hij woont (al dan niet zelfstandig) en hem aanbieden in dat kader een huisbezoek af te leggen. Met het rapport dat het uitvoeringsorgaan opstelt naar aanleiding van het huisbezoek is de leefsituatie dan aangetoond. De gegevens die de cliënt verstrekt, kunnen zo eenvoudig geverifieerd worden.

Als een uitkeringsgerechtigde niet meewerkt aan een huisbezoek heeft dit gevolgen voor de uitkering. Ook wanneer er geen concreet vermoeden van fraude is, mogen controles worden uitgevoerd om de leefsituatie na te gaan, bijvoorbeeld of iemand wel echt alleenstaand is. Deze extra controlemogelijkheid geldt voor alle sociale uitkeringen waarbij de uitkering is gerelateerd aan de samenstelling van het huishouden (bijvoorbeeld AOW, bijstand en kinderbijslag).

Het wetsvoorstel verduidelijkt ook wat de rechtsgevolgen zijn als de cliënt niet aantoont dat de door hem voorgestelde leefsituatie correct is: geen uitkering, een lagere uitkering of een beëindiging van de uitkering.
pi_117632064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:24 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Goede vraag. Hoe weet je dat een uitkering legitiem wordt overgemaakt aan mensen? Hoe controleer je of ze de boel niet (al dan niet moedwillig) aan het flessen zijn?
Daar heb je om te beginnen het huisbezoek bij aanvraag. Daarna moet je om de X periode met je hele hebben en houden op controle komen. En als je met meer mensen in je huis woont of bijna nooit aanwezig bent blijkt dat algauw uit de hoogte van je rekeningen voor gas/water/licht. Zulke fraude is dus redelijk makkelijk op te sporen, ook zonder huisbezoek.

Zwart werken is overigens niet op te sporen via huisbezoek. Je woont immers nog steeds alleen, je was alleen niet aanwezig toen die controleur aanbelde. Je was onderweg, uitzendbureaus aflopen, doe je iedere dag, je wil immers uit die uitkering en bent druk op zoek naar werk .. of krijg je dan ineens de verplichting erbij dat je tussen 9 en 17 uur thuis moet zijn, voor het geval dat?
Wanneer moet je dan gaan solliciteren? En wil je een oudje van 65+ nou echt verplichten om de godganse thuis te blijven?
pleased to meet you
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:44:58 #113
373754 mossad_agent
pi_117632088
God, de notoire 'hoe ga je het controleren boehoe er wordt misbruik gemaakt' (zie je overigens de ironie??) gaan weer los.

Denk nou niet dat de AOWérs snel gecontroleerd zullen worden, dat zal vooral en mogelijk uitsluitend alleen gedaan worden bij WW'ers en Bijstandfiguren....

Kinderbijslag kan gecontroleerd worden en dat vind ik overigens ook gewoon terecht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Daar heb je om te beginnen het huisbezoek bij aanvraag. Daarna moet je om de X periode met je hele hebben en houden op controle komen. En als je met meer mensen in je huis woont of bijna nooit aanwezig bent blijkt dat algauw uit de hoogte van je rekeningen voor gas/water/licht. Zulke fraude is dus redelijk makkelijk op te sporen, ook zonder huisbezoek.

Zwart werken is overigens niet op te sporen via huisbezoek. Je woont immers nog steeds alleen, je was alleen niet aanwezig toen die controleur aanbelde. Je was onderweg, uitzendbureaus aflopen, doe je iedere dag, je wil immers uit die uitkering en bent druk op zoek naar werk .. of krijg je dan ineens de verplichting erbij dat je tussen 9 en 17 uur thuis moet zijn, voor het geval dat?
Wanneer moet je dan gaan solliciteren? En wil je een oudje van 65+ nou echt verplichten om de godganse thuis te blijven?
Zolang je maar uitwegen en smoesjes kunt verzinnen vind je het wel best he? Altijd maar weer die uitwegen zoeken....en uitersten.....
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:47:18 #114
385098 Chastity.
Trotse Gilf
pi_117632153
Op welke gronden kunnen mensen in N derland kinderbijslag kwijtraken?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:47:41 #115
373754 mossad_agent
pi_117632168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:47 schreef Chastity. het volgende:
Op welke gronden kunnen mensen in N derland kinderbijslag kwijtraken?
Kind kan overlijden ...
pi_117632201
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Jij wilt mensen de uitkering ontnemen omdat ze lang douchen en geen spaarlamp gebruiken?

quote:
Het smoezenboek van Moussie, alles om maar te voorkomen dat het hebben van een uitkering naast rechten ook plichten voortbrengt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:49:04 #117
6468 zuigmarmot
pi_117632213
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:44 schreef mossad_agent het volgende:

Kinderbijslag kan gecontroleerd worden en dat vind ik overigens ook gewoon terecht.

Ik heb het niet aangevraagd !
hoe kan ik dan frauderen ?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:50:50 #118
373754 mossad_agent
pi_117632281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:48 schreef Wokkel het volgende:

Het smoezenboek van Moussie, alles om maar te voorkomen dat het hebben van een uitkering naast rechten ook plichten voortbrengt.
Het is moeilijk om uit de slachtofferrol te komen als je er eenmaal in zit..... vaak hebben die mensen een dagtaak om zichzelf te verdedigen (vinden ze zelf nodig) tegenover anderen, die tijd hadden ze ook kunnen steken in het daadwerkelijk participeren op de arbeidsmarkt.
pi_117632284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:49 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Ik heb het niet aangevraagd !
hoe kan ik dan frauderen ?
Als je wijzigingen in de woonsituatie niet doorgeeft aan het SVB. Bijvoorbeeld: gezinsleden verhuizen, kind verhuist, je gaat in het buitenland werken, partner is overleden, je gaat samenwonen of uit elkaar, kind gaat uit huis.

Etc, etc.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:53:10 #120
6468 zuigmarmot
pi_117632348
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:51 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als je wijzigingen in de woonsituatie niet doorgeeft aan het SVB. Bijvoorbeeld: gezinsleden verhuizen, kind verhuist, je gaat in het buitenland werken, partner is overleden, je gaat samenwonen of uit elkaar, kind gaat uit huis.

Etc, etc.
Begrijpelijk, maar hoe weiger ik het dan, ik heb nl de keus, ik heb het niet nodig, en ik wil geen mensen aan de deur die bijdehand gaan doen dat "ze het recht hebben volgens bladiebla" om binnen te treden?

Ik ben ondertussen aan het zoeken, maar ik kan het niet vinden

//edit ik zie wel mogelijkheden om het niet te krijgen, maar dan pleeg ik weer valsheid in geschrifte, dat mag ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')