Ja, dat mag. Mp3's doen het immers ook. Als jij een auto hebt die smal genoeg is en je het zonder gevaar kan doen...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou ik dat ook met mijn auto mogen doen dan?
Zelf ook een keer gehad, iemand die door rood reed en daarna ergens linksaf sloeg waar dat niet mocht. Van 70 naar 0 in 20 meter, het was dat die afsloeg anders had ik in zijn flank gezeten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:47 schreef Descendent het volgende:
[..]
Brrr.. Heb zelf ook eens een dergelijk akkefietje meegemaakt, maar toen was ik de eerste in de rij. Passat reed vol door rood destijds, had m net in mn ooghoeken gezien. Zo iets blijft je altijd bij denk ik.
(en da's misschien ook wel goed voor je eigen bewustzijn)
Wil nog even hierop terugkomen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.
okay, ik zet de auto niet express zo neer dat motoren er niet meer langs kunnen, en maak vaak wel even wat extra ruimte als ik een motor aan zie komen in de file, maar 9/10 keer bedanken ze daar niet eens voor.. no offense, jullie hebben het steeds over spiegels intikken enzo, maar is het dan ook zo moeilijk om, als iemand duidelijk extra ruimte voor je maakt, even een duimpje op te steken tijdens het voorbij rijden?
Hoe doe je dat als je je alarmlichten aan hebt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:08 schreef Marco001 het volgende:
Hoeft ook niet perse een duimpje omhoog te zijn.. zelfde bedankt als vrachtwagenchauffeurs gebruiken(links rechts knipperen) is ook prima..
Maar goed, wij hebben hier in het noorden vrijwel nooit file, alleen af en toe bij het Julianaplein, en vanaf de ene kant kan je dan toch niet met de motor de file voorbij rijden(in ieder geval niet op een veilige manier..)
Links-rechts knipper kan ook anders geïnterpreteerd worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:08 schreef Marco001 het volgende:
Hoeft ook niet perse een duimpje omhoog te zijn.. zelfde bedankt als vrachtwagenchauffeurs gebruiken(links rechts knipperen) is ook prima..
Maar goed, wij hebben hier in het noorden vrijwel nooit file, alleen af en toe bij het Julianaplein, en vanaf de ene kant kan je dan toch niet met de motor de file voorbij rijden(in ieder geval niet op een veilige manier..)
Ooow, is dat een bedankje voor het afdwingen van plaats die ze niet hebben of behoren te krijgen? Ik dacht altijd dat het gewoon te lomp volk was om dat hendeltje met precisie te bedienen...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:08 schreef Marco001 het volgende:
Nee klopt, ik acceleer niet elke keer van 0-100 in 11 seconden..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:10 schreef Gokhan03 het volgende:
Dat over bedankten dat doe ik hier wel. Motorrijders waarderen het enorm als ze voorrang krijgen van autos. Bijvoorbeeld wanneer tussen de file wordt gereden gaan 9 van de 10 auto's opzij. Probleem is dat we goed voor ons uit moeten kijken en in balans moeten zijn waardoor we niet even een hand kunnen opsteken want voor je het weet lig je op iemands bumper
Dat met die 11 sec naar de 100, dat doe je heus niet bij elk stoplicht. We moeten er van bewust zijn dat we mensen zijn en soms laat kunnen reageren. Je kan niet de hele tijd strak naar het stoplicht kijken. Al zou er een auto voor je staan dan zou je het zelfde probleem hebben.
[..]
Hoe doe je dat als je je alarmlichten aan hebt?
Is dat serieus een bedankje van de chauffeur? Ik rij al jaren, maar heb dat echt nooit begrepen. Ik dacht dat ze gewoon slordig waren met het bedienen van het hendeltjequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:08 schreef Marco001 het volgende:
Had het snel tussen haakjes, aangezien het sneller is dan de 206 van mijn vader, en maar fractioneel langzamer als de Astra van mijn moeder, en als je een hele tijd voor je werk in verlengde Sprinters hebt gereden die 0-100 in een half uur doen... dus tja, dan is 0-100 in 10.6 seconden wel vrij redelijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ooow, is dat een bedankje voor het afdwingen van plaats die ze niet hebben of behoren te krijgen? Ik dacht altijd dat het gewoon te lomp volk was om dat hendeltje met precisie te bedienen...
Maar wordt 0-100 in 11 seconden tegenwoordig al als snel gezien?
Als de politie dat ziet dan is de motorrijder de sjaak. Bij het voordringen bij stoplichten zeggen ze niets over. Doe dat ook regelmatig maar dan zorg ik er ook voor dat ik ook niemand hinder. Maar als je op de strook van de tegenligger of busbaan zit dan ben je wel de klosquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Had het snel tussen haakjes, aangezien het sneller is dan de 206 van mijn vader, en maar fractioneel langzamer als de Astra van mijn moeder, en als je een hele tijd voor je werk in verlengde Sprinters hebt gereden die 0-100 in een half uur doen... dus tja, dan is 0-100 in 10.6 seconden wel vrij redelijk.
En inderdaad, dat is een dankje..
Lipje, alleen de 2 auto's voor mij zouden er misschien last van kunnen hebben, als ze het uberhaupt al zien. Bovendien, waarom heb je je alarmlichten aan als je aan het rijden bent, geen pech hebt en al tussen de file rijd? (ik zou dan denken; die heeft pech en wilt graag naar de vluchtstrook, maar kan niet genoeg ruimte vinden om tussen de auto's door te gaan richting vluchtstrook)
geinig filmpje trouwens: (vooral de reactie van de motorrijder, iemand die even later over de busstrook rijd, dus wellicht niet echt het schoolvoorbeeld nette motorrijder maar toch.)
Filmpje van ene Geelhoed.
Lol! Dat filmje doet me denken aan die reclame van die moeder met haar kind in de supermarkt (kind wordt "boos", moeder doet dan haar kind na...)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Had het snel tussen haakjes, aangezien het sneller is dan de 206 van mijn vader, en maar fractioneel langzamer als de Astra van mijn moeder, en als je een hele tijd voor je werk in verlengde Sprinters hebt gereden die 0-100 in een half uur doen... dus tja, dan is 0-100 in 10.6 seconden wel vrij redelijk.
En inderdaad, dat is een dankje..
Lipje, alleen de 2 auto's voor mij zouden er misschien last van kunnen hebben, als ze het uberhaupt al zien. Bovendien, waarom heb je je alarmlichten aan als je aan het rijden bent, geen pech hebt en al tussen de file rijd? (ik zou dan denken; die heeft pech en wilt graag naar de vluchtstrook, maar kan niet genoeg ruimte vinden om tussen de auto's door te gaan richting vluchtstrook)
geinig filmpje trouwens: (vooral de reactie van de motorrijder, iemand die even later over de busstrook rijd, dus wellicht niet echt het schoolvoorbeeld nette motorrijder maar toch.)
Filmpje van ene Geelhoed.
Auto in het filmpje is een Caterham, zit volgens mij wel iets sneller op de 100 als in 15 sec...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:16 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Als de politie dat ziet dan is de motorrijder de sjaak. Bij het voordringen bij stoplichten zeggen ze niets over. Doe dat ook regelmatig maar dan zorg ik er ook voor dat ik ook niemand hinder. Maar als je op de strook van de tegenligger of busbaan zit dan ben je wel de klos
Die auto in dat filmpje gooit m voor de motor, leuk maar met zijn 15 seconden naar de 100 word je ook niet blij van.
Een gemiddelde 600 cc motor zit rond de 3 en 4 seconden op de 100quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Auto in het filmpje is een Caterham, zit volgens mij wel iets sneller op de 100 als in 15 sec...
Het nadeel is alleen, dat ik als motorrijder achter een auto minder snel opval.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Het interesseert me niet hoe snel je van 0 tot 100 gaat. Als je met je motor gaat voordringen bij de stoplichten ben je gewoon asociaal bezig. Je kunt ook gewoon rustig je beurt afwachten. Dat je sneller kunt optrekken betekent niet dat dat ook iedere keer moet.
Dat is hetzelfde idee als dat ik met een sportauto constant boven de vmax moet rijden omdat het kan.
Ik zou je in ieder geval net zo goed bekeuren als wanneer een auto dat doetquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:22 schreef lipjes het volgende:
[..]
Het nadeel is alleen, dat ik als motorrijder achter een auto minder snel opval.
Ik zal niet de 1e zijn die achter een andere auto staat te wachten en dan van achter wordt aangereden.
Dus niet alleen uit snelheidsoogpunt, maar ook als veiligheidsoogpunt is het slim om te doen.
Ik wordt tenminste niet graag een onderdeel van een metalen sandwitch, maar dat is mijn mening
enige nadeel is dat je er met de motor geen bekeuring voor krijgt, anders had ik er nu al 30 te pakken, want zoveel politiewagens heb ik dit jaar ingehaald tijdens het filerijdenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:23 schreef AdoraBelle het vol:
[..]
Ik zou je in ieder geval net zo goed bekeuren als wanneer een auto dat doet.
Als je oplet zie je die motorrijder de eerste keer ook al hoor. Tuurlijk ben je als motorrijder minder zichtbaar dan een auto of een bestelbus. Maar daar kun je zelf ook wat aan doen, bijvoorbeeld niet in een compleet zwart pak gaan rijden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:27 schreef lipjes het volgende:
[..]
enige nadeel is dat je er met de motor geen bekeuring voor krijgt, anders had ik er nu al 30 te pakken, want zoveel politiewagens heb ik dit jaar ingehaald tijdens het filerijden
Tevens, voorbeeld.
Deze komt er goed vanaf:
Hoewel ik weet dat er in breda 2-3 jaar gleden er een motorrijder wat slechter vanaf kwam
En over het minder opvallen:
Je weet dat meer dan de helft van alle motorongevallen gebeurd omdat de automobilist de motorrijder niet heeft gezien.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:31 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als je oplet zie je die motorrijder de eerste keer ook al hoor. Tuurlijk ben je als motorrijder minder zichtbaar dan een auto of een bestelbus. Maar daar kun je zelf ook wat aan doen, bijvoorbeeld niet in een compleet zwart pak gaan rijden.
En verder kan ik net zo goed van achter aangereden worden.
sommige heb je er inderdaad bij, en inderdaad ik scheur ook wel eens flink door, maar het moet wel kunnen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:34 schreef Marco001 het volgende:
Mij is aangeleerd sowieso altijd 3 keer te kijken(links rechts links), maar er zijn ook motorrijders die gewoon om ongelukken vragen: Wou laatst op een mooie zonnige dag op de N33 een vrachtwagen inhalen, tot ik op het laatste moment een zwarte schim zag op de andere rijbaan. geremd en weer naar rechts gegaan, waarbij 2 seconden ofzo later een motorrijder voorbij kwam..
Had dus een zwarte motor, zwart pak, zwarte helm en geen verlichting aan. Ik heb van te voren goed gekeken, maar die zag je dus echt niet aankomen tussen de bomen door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |