Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Oh boy, ik heb de eerste foto van mezelf teruggevonden
For the record, ik ren hier echt
Oh, en nog even respect voor deze eindbaas!! hij startte bij mij in de buurt, en tijdens het lopen moest ik nog aan hem denken. Ik hoopte zo dat hij het zou redden! En hij is gewoon gefinisht
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Oh, en nog even respect voor deze eindbaas!! hij startte bij mij in de buurt, en tijdens het lopen moest ik nog aan hem denken. Ik hoopte zo dat hij het zou redden! En hij is gewoon gefinisht [ afbeelding ]
hij lijkt me ietwat warm gekleed maar hulde niet de snelste maar wel een van de deelnemers met doorzettingsvermogen want alleen al voor het inschrijven is er veel zweet verloren neem ik aan
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
hij lijkt me ietwat warm gekleed maar hulde niet de snelste maar wel een van de deelnemers met doorzettingsvermogen want alleen al voor het inschrijven is er veel zweet verloren neem ik aan
Er waren sowieso heel veel mensen overdressed vond ik. Die dame helemaal links op mijn foto ook. En het was echt wel warm hoor!!
Maar 1 foto van mij bij de finish Andere foto's waar ik volgens de zoekopdracht op zou moeten staan, zijn van het meisje waar ik de laatste 3 km samen mee heb gelopen (rechts van mij op deze foto)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke foto's allemaal! @gup, bij mij leek het ook of ik aan het snelwandelen was op de foto's van de Pierloop! haha!
Net Jillian ripped in 30 level 2 gedaan, OMG ze maakt me dood! echt een aanrader voor de andere Jillianners, die klaar zijn met 30 day shred! Morgen weer lopen, heerlijk!
Echt wel, kan je van leren. Zie je precies wat je fout doet en wat verbeterd moet worden.
Dat zal best maar dan zul je wel een paar keer achter elkaar gefilmd moeten worden want anders weet je nog niet wat je 'fout' doet en wanneer je het goed doet. Ik ga mijn loopstijl in ieder geval niet veranderen omdat ik het er stom uit vind zien. Ik loop lekker en heb geen pijn dus vind het prima!
Jezelf zien lopen is niet leuk! Net als jezelf horen praten, brr vind dat altijd zo raar!
Aan dat laatste ben ik wel gewend, door m'n werk. Heb mezelf al zo vaak teruggehoord dat ik daar niet meer wakker van kan liggen. Zien hardlopen daarentegen...
Echt wel, kan je van leren. Zie je precies wat je fout doet en wat verbeterd moet worden.
True that. Ik zie bijv. dat m'n bovenlichaam wat te veel heen en weer zwaait, m'n heupen t/m knieën blijven erg bij elkaar en daaronder heb ik ook een lichte zwaai naar buiten. Ga ik dus ook even bespreken met de fysio, misschien dat er wat aan m'n (gebrek aan) techniek te schaven valt
Zegt trouwens nog niet veel, tijdens trainingen loop ik veel losser, ontspannender, hier heb ik me constant gefocust op de snelheid en tijd en liep sowieso in een veel hoger tempo...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Dat zal best maar dan zul je wel een paar keer achter elkaar gefilmd moeten worden want anders weet je nog niet wat je 'fout' doet en wanneer je het goed doet. Ik ga mijn loopstijl in ieder geval niet veranderen omdat ik het er stom uit vind zien. Ik loop lekker en heb geen pijn dus vind het prima!
Ownee hoor, gewoon langzaam afspelen werkt ook. Maar in een "test"-opstelling kan je wel gericht filmen. Best leuk om dat te zien. En /care hoe het eruit ziet als je lekker loopt.
Overigens haat aan de Garmin. Wilde 'm gister updaten bij m'n ouders. Zegt ie.. nou, doe dit als ie vol zit want batterij dood tijdens de upgrade is naar Garmin service centre brengen. En daar hadden we geen zin in. Kom ik thuis, hang 'm aan de lader: 30%. FUARK!!!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op maandag 1 oktober 2012 20:54 schreef SEMTEX het volgende: Zegt trouwens nog niet veel, tijdens trainingen loop ik veel losser, ontspannender, hier heb ik me constant gefocust op de snelheid en tijd en liep sowieso in een veel hoger tempo...
En met resultaat!! Ben echt jaloers op jouw tijd
Ik loop, denk ik, ook wel meer ontspannen normaal gesproken. Maar nu met m'n "blessure", vermoeidheid, afstand die toch wel wat lang was gezien mijn trainingen van de afgelopen maand... En dan toch proberen enig tempo erin te houden. Rennen met gespannen armen, gebalde vuisten, alles
Ownee hoor, gewoon langzaam afspelen werkt ook. Maar in een "test"-opstelling kan je wel gericht filmen. Best leuk om dat te zien. En /care hoe het eruit ziet als je lekker loopt.
ik denk dat je het beste resultaat qua analyse krijgt als je niet weet dat je gefilmt wordt. Ik denk dat je, onbewust, toch anders ga lopen als je weet dat er een camera op je gericht is.
ik denk dat je het beste resultaat qua analyse krijgt als je niet weet dat je gefilmt wordt. Ik denk dat je, onbewust, toch anders ga lopen als je weet dat er een camera op je gericht is.
Heb daar geen last van gehad toen ze bij ons bezig waren met een camera op je gericht om te kijken hoe je loopt en je verbeterpunten uit te zoeken. Wij liepen toen achtjes waarbij de ene helft op "wedstrijdtempo" en de andere helft op een rustig tempo. Dan zie je vervolgens heel goed hoe je loopt. En doordat je ook anderen ziet lopen kan je heel veel info tot je nemen mbt loopvormen, wat goed/fout is. Megaboeiend vond ik het iig.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Zo, loopgroepavondje weer gehad. 60/70 min duurloop op tempo 1 a 2. We hebben het behoorlijk rustig aan gedaan ( ), werden wel 600 meter 'losgelaten', wat wel ff lekker was. Kon ff stukje lopen op 5:50 min/km ipv constante 7:15-7:30.. Misschien toch maar eens een groepje hoger gaan kijken..Mensen uit m'n groep vragen me nu ook continu wat ik nog in deze groep doe..
Oh ja: Avg HR 155. Aardig verschil met m'n HR van 200 2 maanden geleden.
Op maandag 1 oktober 2012 21:10 schreef GotC het volgende: Zo, loopgroepavondje weer gehad. 60/70 min duurloop op tempo 1 a 2. We hebben het behoorlijk rustig aan gedaan ( ), werden wel 600 meter 'losgelaten', wat wel ff lekker was. Kon ff stukje lopen op 5:50 min/km ipv constante 7:15-7:30.. Misschien toch maar eens een groepje hoger gaan kijken..Mensen uit m'n groep vragen me nu ook continu wat ik nog in deze groep doe..
Oh ja: Avg HR 155. Aardig verschil met m'n HR van 200 2 maanden geleden.
is ook boeiend Slacker, en juist een goede coach weet met kleine veranderingen je loophouding een heel stuk te verbeteren. Ik denk dat wij hier in dit forum niet al te veel baat hebben bij een uitgebreide, puur technische, analyse over hoe of wat maar meer zo van: kijk, je zwaai je arm veel te veel naar achter, of je land met je linkerbeen veel te veel naar voren, probeer dat niet te doen omdat......"
Op maandag 1 oktober 2012 21:10 schreef GotC het volgende: Misschien toch maar eens een groepje hoger gaan kijken..Mensen uit m'n groep vragen me nu ook continu wat ik nog in deze groep doe..
Overigens haat aan de Garmin. Wilde 'm gister updaten bij m'n ouders. Zegt ie.. nou, doe dit als ie vol zit want batterij dood tijdens de upgrade is naar Garmin service centre brengen. En daar hadden we geen zin in. Kom ik thuis, hang 'm aan de lader: 30%. FUARK!!!
Die update duurt iets van 25min. Dus ergens snap ik m wel. veiligheid voor alles!
Morgen of woensdag weer lopen; dit topic blijft me inspireren! Goed bezig mensen! Ik wil de komende tijd echt toe gaan werken naar de voor mij toch wel magische grens van 20k, zin in!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Op maandag 1 oktober 2012 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende: is ook boeiend Slacker, en juist een goede coach weet met kleine veranderingen je loophouding een heel stuk te verbeteren. Ik denk dat wij hier in dit forum niet al te veel baat hebben bij een uitgebreide, puur technische, analyse over hoe of wat maar meer zo van: kijk, je zwaai je arm veel te veel naar achter, of je land met je linkerbeen veel te veel naar voren, probeer dat niet te doen omdat......"
Daar verschillen wij dan van mening in aangezien ik denk dat een ieder die hier post wat met de info kan als ze deze krijgen.
Daar verschillen wij dan van mening in aangezien ik denk dat een ieder die hier post wat met de info kan als ze deze krijgen.
ik ben het met je eens dat een ieder er iets mee kan, alleen de manier waarop het gebracht wordt. Vaak gaat het om kleine tips (al dan niet op basis van een video) waardoor wij hier in dit topic vooral "makkelijker en plezieriger" lopen en misschien een nieuw PR ...ik verwacht niet dat er iemand hier opeens, op basis van een videoanalyse de 10km in een sub30 gaat lopen
ik ben het met je eens dat een ieder er iets mee kan, alleen de manier waarop het gebracht wordt. Vaak gaat het om kleine tips (al dan niet op basis van een video) waardoor wij hier in dit topic vooral "makkelijker en plezieriger" lopen en misschien een nieuw PR ...ik verwacht niet dat er iemand hier opeens, op basis van een videoanalyse de 10km in een sub30 gaat lopen
Ik heb het niet over PR's gehad? Het ging over jezelf terug zien op video en er wat van leren...
In related nieuws, m'n footpod doet er 17 dagen over om me te bereiken... GRRRRRRRRRRRRR
Weet je nog, dat ik niet naar de loopgroep durfde?
inderdaad!! loopgroepen zijn imo een van de beste motivators die je kunt hebben.
Ik zit nog steeds te twijfelen over de haalbaarheid van mijn marathon, maar als je dan, zoals afgelopen zaterdag "mee mag lopen" met ervaren marathoners en ultra's en die zeggen dat je het makkelijk moet kunnen halen dan geef je de moed gewoon niet op