Succes met een Amerikaanse stijl vakbond.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het staat werknemers vrij om zich te organiseren in een vakbond.....
Ook dat staat de werkgever vrij. Zaak om te zorgen dat er geen reden is om naar het buitenland te vertrekken....quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug, bij grote bedrijven heeft er iemand een teller op zijn bureau staan en als het goed is voor de beurskoers gaan er 5000 man uit.
Daar kijkt niemand naar de individuele werknemer, daar wordt gekeken naar welke processen geoutsourced/geoffshored kunnen worden en dan hup.
Heb zo al heel wat werk verplaatst.
als je als werknemer teveel eist dan is er op het laatst helemaal geen werk meer...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Succes met een Amerikaanse stijl vakbond.
Dus je geeft toe dat het werknemer koesteren nergens op sloeg, fijn, dank je.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ook dat staat de werkgever vrij. Zaak om te zorgen dat er geen reden is om naar het buitenland te vertrekken....
Een werknemer die goed is die koester je. Ik tenminste wel...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat het werknemer koesteren nergens op sloeg, fijn, dank je.
En geen bedrijf.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
als je als werknemer teveel eist dan is er op het laatst helemaal geen werk meer...
Je zou gek zijn als je dat niet doet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een werknemer die goed is die koester je. Ik tenminste wel...
Ik hoor alleen maar dat de ontslagbescherming zorgt voor gemotiveerde werknemers....quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En geen bedrijf.
Je hebt nog steeds niet door waar ik vandaan kom, niet?
klopt en zonder wettelijke bescherming zal men die bescherming daar gaan zoeken. Dat maakt het er voor de werkgever bepaald niet aantrekkelijker op...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het staat werknemers vrij om zich te organiseren in een vakbond.....
En waarom is dat?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
klopt en zonder wettelijke bescherming zal men die bescherming daar gaan zoeken. Dat maakt het er voor de werkgever bepaald niet aantrekkelijker op...
Niet van mij.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik hoor alleen maar dat de ontslagbescherming zorgt voor gemotiveerde werknemers....
Omdat vakbonden dan een soort Maffia achtige rol gaan vervullen.quote:
Omdat ze dan alscollectief veel sterker staan tegenover de werkgever.quote:
Als de wet de werknemers niet beschermt gaat men andere methoden kiezen inderdaad.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat vakbonden dan een soort Maffia achtige rol gaan vervullen.
Dat jij het nog eens een keer eens bent met een pragmatisch neoliberaal, dat mag wel in de krant.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
Ik krijg bijna tranen in mn ogen van dit topic. Van blijdschap welteverstaan.
Dat doet de overheid nu dus de vakbond neemt die taak over maar dan zonder dat op voorhand vaststaat dat de werkgever de verliezer is. I'll take my chances...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat vakbonden dan een soort Maffia achtige rol gaan vervullen.
Kartelvorming, sinds wanneer ben je daar fan van?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als de wet de werknemers niet beschermt gaat men andere methoden kiezen inderdaad.
En dat lijkt me begrijpelijk.
Aha! Kameraad Betyar doet een duit in het zakje...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:18 schreef betyar het volgende:
Ik vermoed dat Paper_Tiger een aspergeteler uit Someren is.
Is ie niet, hij is van mening dat het begrijpelijk is dat de mens tot die actie overgaat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kartelvorming, sinds wanneer ben je daar fan van?
Ben er geen fan van maar het zal wel gaan gebeuren als wettelijke bescherming wegvalt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kartelvorming, sinds wanneer ben je daar fan van?
Niets mis mee.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben er geen fan van maar het zal wel gaan gebeuren als wettelijke bescherming wegvalt.
Dan is voor een werknemer een krachtige vakbond veel belangrijker.
Voor zowel werkgevers als werknemers is er juist best wel veel mis mee. Het zal zorgen voor meer strijd in plaats van de intentie om samen te werken.quote:
Ik denk dat dat wel meevalt. Maar ook al zou dat zo zijn, mag je nog geen dwang toepassen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor zowel werkgevers als werknemers is er juist best wel veel mis mee. Het zal zorgen voor meer strijd in plaats van de intentie om samen te werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |