Hoe ga jij je ervaren personeel vasthouden waar je bedrijf op draait als hun contract niets voorstelt, hun 10, 15 etc jaar bij jouw werken geen enkele ontslagvergoeding brengt en ze bij iemand anders 50 Euro in de week meer kunnen verdienen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mijn onderneming draait alleen goed als we ons dagelijks tot het uiterste inspannen voor onze klanten en voor die inspanningen ook nog eens de juiste prijs berekenen.
Doen we dat niet dan is het snel gebeurt met de onderneming.
Een klant die niet tevreden is heeft morgen nog een vervanger. Dat is de markt en dat houdt ons scherp. Waarom zou het voor een medewerker niet precies zo werken?
Volgens mij sluit dit betoog naadloos aan op al hetgeen ik eerder stelde...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je lult een beetje in een andere richting.
Hij wil het denk ik niet snappen, een beetje jammer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij snapt nog steeds het punt niet.
Vast, maar het gaat geheel voorbij aan de andere kant van het verhaal waar ik het over had.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Volgens mij sluit dit betoog naadloos aan op al hetgeen ik eerder stelde...
Er is geen andere kant...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vast, maar het gaat geheel voorbij aan de andere kant van het verhaal waar ik het over had.
Jep, maar goed, hij en vele andere ondernemers en bedrijven gaan er wel achter komen dat op het moment dat de babyboomers met pensioen zijn het erg lastig gaat worden goed personeel vast te houden als hun contract verder niet zoveel voorsteltquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:39 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hij wil het denk ik niet snappen, een beetje jammer.
Hoe ga jij je ervaren personeel vasthouden waar je bedrijf op draait als hun contract niets voorstelt, hun 10, 15 etc jaar bij jouw werken geen enkele ontslagvergoeding brengt en ze bij iemand anders 50 Euro in de week meer kunnen verdienen?quote:
Inderdaad, die zoeken dan wel een werkgever die hen wel bepaalde garanties wil geven. Je wilt als werknemer ook met goed fatsoen verplichtingen aan kunnen gaan zoals het kopen van een woning. Dan is het risico om van vandaag op morgen zonder inkomen te zitten niet zo gek aantrekkelijk. En zo'n kniepert wil vast ook niet meer betalen om mensen dan wel aan te trekken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, maar goed, hij en vele andere ondernemers en bedrijven gaan er wel achter komen dat op het moment dat de babyboomers met pensioen zijn het erg lastig gaat worden goed personeel vast te houden als hun contract verder niet zoveel voorstelt
Your Hired, Your Fired is prima, maar accepteer dan ook dat mensen gewoon weggaan en dat meedelen met een post-it op je beeldscherm. En als je mensen aanneemt accepteer dan ook dat ze dit doen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad, die zoeken dan wel een werkgever die hen wel bepaalde garanties wil geven. Je wilt als werknemer ook met goed fatsoen verplichtingen aan kunnen gaan zoals het kopen van een woning. Dan is het risico om van vandaag op morgen zonder inkomen te zitten niet zo gek aantrekkelijk. En zo'n kniepert wil vast ook niet meer betalen om mensen dan wel aan te trekken.
Die garanties zijn er niet meer, het gaat dan alleen nog maar om de poen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:46 schreef 99.999 het volgende:
Inderdaad, die zoeken dan wel een werkgever die hen wel bepaalde garanties wil geven. Je wilt als werknemer ook met goed fatsoen verplichtingen aan kunnen gaan zoals het kopen van een woning. Dan is het risico om van vandaag op morgen zonder inkomen te zitten niet zo gek aantrekkelijk. En zo'n kniepert wil vast ook niet meer betalen om mensen dan wel aan te trekken.
Ik denk dan ook dat zowel werkgever als werknemer gebaat is bij een verstandhouding die is gebouwd op wederzijds vertrouwen. Van de werkgever mag worden verwacht dat hij voor zijn personeel een enigszins stabiele en zekere situatie creëert. Anderzijds mag dan voor de werknemer een stukje loyaliteit en keiharde inzet worden geeist.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Your Hired, Your Fired is prima, maar accepteer dan ook dat mensen gewoon weggaan en dat meedelen met een post-it op je beeldscherm. En als je mensen aanneemt accepteer dan ook dat ze dit doen.
Als jij wel mensen wilt kunnen ontslaan omdat het even minder gaat zonder ontslagvergoeding, maar van ze verwacht dat zij hun hele leven voor je blijven werken ben je naïef, hypocriet en niet goed snik. De enige mensen die je over zal houden zijn de mensen die elders niets kunnen vinden. Talent gaat wieberen.
En de CAO's zullen ook verdwijnen.
Of werknemers gaan zich juist sterker organiseren. Dan krijg je militantere bonden en ben je bij ontslag als bedrijf niet meer afhankelijk van een kantonrechter of het UWV maar 'arbitrage' door een vakbondquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
En de CAO's zullen ook verdwijnen.
Dat is vraag en aanbod. Als ik ze wil houden zal de beloning in verhouding moeten staan met wat ze voor mijn bedrijf betekenen..... Het mes snijdt aan twee kanten nietwaar?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe ga jij je ervaren personeel vasthouden waar je bedrijf op draait als hun contract niets voorstelt, hun 10, 15 etc jaar bij jouw werken geen enkele ontslagvergoeding brengt en ze bij iemand anders 50 Euro in de week meer kunnen verdienen?
Zou slimmer zijn als je mensen op een andere manier weet te binden. Maar ieder zijn keuzes.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is vraag en aanbod. Als ik ze wil houden zal de beloning in verhouding moeten staan met wat ze voor mijn bedrijf betekenen..... Het mes snijdt aan twee kanten nietwaar?
Ze gaan altijd ergens wel een beter contract vinden. Het gaat toch juist om wederzijds commitment, dat zo goed zou moeten zijn, dat het hoeveelheid geld die je geeft overstijgt?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is vraag en aanbod. Als ik ze wil houden zal de beloning in verhouding moeten staan met wat ze voor mijn bedrijf betekenen..... Het mes snijdt aan twee kanten nietwaar?
Dat laatste is een beetje afhankelijk van de aard van de arbeid die verricht moet worden. Gaat het om werk met een minimum aan intellectuele prikkels dan is het goed om elke paar jaar nieuwe mensen te hebben.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat zowel werkgever als werknemer gebaat is bij een verstandhouding die is gebouwd op wederzijds vertrouwen. Van de werkgever mag worden verwacht dat hij voor zijn personeel een enigszins stabiele en zekere situatie creëert. Anderzijds mag dan voor de werknemer een stukje loyaliteit en keiharde inzet worden geeist.
Vind ik ook de meest gezonde situatie. Een bedrijf waarvan het personeel om de zoveel jaar ververst, is gedoemd om op z'n bek te gaan.
En die mensen gaan vervolgens ergens anders weer hetzelfde werk doen? Kun je ze niet beter zo ver proberen te krijgen dat ze samen met jou proberen je bedrijf zo goed mogelijk te maken?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat laatste is een beetje afhankelijk van de aard van de arbeid die verricht moet worden. Gaat het om werk met een minimum aan intellectuele prikkels dan is het goed om elke paar jaar nieuwe mensen te hebben.
Wrijf de poep maar even uit je ogen want ik was gewoon even naar een paar klanten..... Niks geen mond vol tanden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Zelden papieren tijger zo snel met zijn mond vol tanden zien staan
Het gaat niet alleen om de beloning maar om het hele pakket. Maar nogmaals als er geen werk is en er geen reden is om aan te nemen dat dit er op korte termijn wel komt dan moet je mensen naar huis gaan sturen. Het is voor de hand liggend dat dat niet je beste mensen zullen zijn. Als werkgever bepaal je zelf wie er wel of niet bij je komt werken. Zo zou het tenminste moeten zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou slimmer zijn als je mensen op een andere manier weet te binden. Maar ieder zijn keuzes.
Wat miep je dan allemaal? Tot een periode van drie jaar kan je mensen eenvoudig tijdelijk in dienst nemen met marginale meerkosten. Dan is er voor jou nu toch al geen enkel probleem?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat laatste is een beetje afhankelijk van de aard van de arbeid die verricht moet worden. Gaat het om werk met een minimum aan intellectuele prikkels dan is het goed om elke paar jaar nieuwe mensen te hebben.
Ok. Ik denk als een ondernemer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wrijf de poep maar even uit je ogen want ik was gewoon even naar een paar klanten..... Niks geen mond vol tanden.
Iedereen wil financiële zekerheid. Die is er niet! Los je schulden af zolang je goed verdient. Een werkgever is er om werk te verschaffen. Niet om ervoor te zorgen dat ongeacht de omstandigheden jij je rekeningen kan blijven betalen.
Denk wat meer als een ondernemer...
Mensen gaan bij mij meestal weg als de kinderen naar de middelbare school gaan. Als je bij me werkt en er voor gaat dan ga ik ook voor jou. Ik heb mensen die langer dan 10 jaar bij me werken maar ook heel veel mensen die het geen 3 jaar volhouden...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:04 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En die mensen gaan vervolgens ergens anders weer hetzelfde werk doen? Kun je ze niet beter zo ver proberen te krijgen dat ze samen met jou proberen je bedrijf zo goed mogelijk te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |