Hij triggerd wel, maar ik heb nog geen zin in tijdelijke klussen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik kreeg net deze in m'n mailbox.
http://www.computerfuture(...)d/Contract/0/602656/
Erg vage vacatureomschrijving, maar misschien wat voor jou.
begrijpelijk, er is ook genoeg vasts te vinden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij triggerd wel, maar ik heb nog geen zin in tijdelijke klussen.
Iemand overtuigen van iets dat niet klopt is niet verkopen, maar bedriegen. Verkopen is o.a. een latente wens of behoefte triggeren, die met jouw product of dienst vervuld kan worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
. Bij het profiel staat "verkopen zit in het bloed".. Tja das wel een uitdaging dan. Ik kan op zich wel goed presenteren en als ik goed in mijn vel zit iemand overtuigen van iets dat niet klopt maar daadwerkelijk als baan. Spannend, maar ik ga het toch proberen, maar eens kijken of ik mijzelf kan "verkopen" als junior accountmanager.
True, das natuurlijk ook mijn streven bij het bedrijf.. Het is niet mijn ambitie om goed te worden in bedriegenquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Iemand overtuigen van iets dat niet klopt is niet verkopen, maar bedriegen. Verkopen is o.a. een latente wens of behoefte triggeren, die met jouw product of dienst vervuld kan worden.
Gefeliciteerd met de kleine, en goed gehandeld verder. Met open kaart spelen kom je altijd het verste, het voelt ook het beste!quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:13 schreef vencodark het volgende:
Nou, even een update van mijn kant. Afwijzing gehad voor de sollicitatie als jongerenwerker. Niet erg, want weinig verwachtingen. Ze hadden 112 reacties gehad. Tja.
En ik zat in de sollicitatieprocedure als klantadviseur bij een zorgverzekeraar. Functie voor 40 uur en voor 3 mnd met kans op een contract. Bij mijn huidige werkgever heb ik pas een 1,5 jaar contract gekregen en die had ik dan moeten opzeggen voor deze baan, want niet te combineren.
Nu was ik dat van plan ook op te zeggen maaaar...ik heb 2 weken geleden ontdekt dat ik in verwachting ben van mijn eerste kind.![]()
Dus, in mei uitgerekend en minstens 3 mnd zwangerschapsverlof en daarna parttime. Bij mijn huidige werkgever kan dat, bij die nieuwe baan hadden zij mij na die 3 mnd echt niet zwanger aangenomen.
Dus ik ben voor zekerheid gegaan. Minder dan 40 uur bij die nieuwe baan kan tot januari niet. Verlof opnemen kan ook niet.
Met een beetje rotgevoel heb ik mij dus uit de sollicitatieprocedure terug moeten trekken. Eerst niet gezegd waarom, maar de mevrouw klonk een beetje boos want veel moeite gedaan, het was allang bekend wat de eisen waren etc. Eerst wilde ik niet vertellen dat ik zwanger ben maar ik heb haar vrij snel nadat gesprek teruggebeld en alles uitgelegd. Ze klonk toen al milder en begrijpt mijn keuze.![]()
Zo zie je maar hoe anders het kan lopen!
Thank you!quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:15 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de kleine, en goed gehandeld verder. Met open kaart spelen kom je altijd het verste, het voelt ook het beste!
Je pitch is gebaseerd op je kwaliteiten, interesses, ambities en je toegevoegde waarde. Noteer die onder elkaar. Je pitch laat ook zien hoe spontaan je bent en communicatief vaardig, vertel het ook spontaan. Bijna alsof je het ter plekke bedenkt. Voor je gevoel zul je jezelf wellicht iets overdreven/ Amerikaans moeten verkopen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:43 schreef Kekaa het volgende:
Had dit topic uit mijn myat gegooid.
Morgen sollicitatie/groepsassessment voor data entry werk. Niet mijn droombaan, wel al eerder gedaan en redelijk goed bevallen.
Ik moet nog een pitch maken, vertellen in 1 minuut waarom ik de ideale kandidaat ben. Iemand nog tips??
En bericht op mijn voicemail of ik zo spoedig mogelijk wil terugbellen, omdat de vacature gewijzigd is, het gaat nu om een langere tijd, ipv ongeveer 3 maanden. Alleen maar beter dus.
Maar uitzendbureaus zijn niet na 18 uur te bereiken.
Is het dan raar dat je 's ochtends nog belt, terwijl je die middag op gesprek komt?
Zonder meer ... ! De antwoorden die kwamen na mijn vragen via telefoon en mail kwamen erop neer dat beter eerst een basisopleiding richting techniek gevolgd kan worden. Opleiding/cursus CNC-frezer lijkt meer aanvullend van aard.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:26 schreef Maanvis het volgende:
een beller is sneller, MissionPhailed. Vooral met vragen.
Word jij er niet helemaal gek van elke keer weer motivatiebrieven te schrijven?quote:Op woensdag 26 september 2012 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Net weer een voorbeeld waarom het goed is na 2 weken een reminder te sturen. Sollicitatie via het webformulier ingestuurd, maar blijkbaar wat fout gegaan. "Wij hebben uw sollicitatie niet gehad, kunt u aub nogmaals CV en motivatie insturen".
Wat stom!!quote:Op woensdag 26 september 2012 10:53 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik had gisteren een plots sollicitatiegesprek. Kreeg telefoon dat er allemaal mensen klaar zaten, maar ik was er niet. Bleek dat P&O was vergeten de kandidaat (moi) uit te nodigen
Taxi gebeld en gezegd dat het spoed was, 2 minuten douche, 2 minuten voor aankleden, 1 minuut 'zit m'n haar goed en geurtje op', taxi gearriveerd.
Ik dacht al dat ik geen gesprek zou krijgen, want ik hoorde maar niets
Ze vonden me bijzonder flexibelquote:
Hahaha, mooi!!quote:Op woensdag 26 september 2012 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze vonden me bijzonder flexibel
En ik ben aangenomen.
quote:Op woensdag 26 september 2012 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik ben aangenomen.
Met copy-paste en wat "naar de vacature toe" schrijven kom je een heel eindquote:Op woensdag 26 september 2012 10:53 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Word jij er niet helemaal gek van elke keer weer motivatiebrieven te schrijven?
quote:Op woensdag 26 september 2012 10:53 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik had gisteren een plots sollicitatiegesprek. Kreeg telefoon dat er allemaal mensen klaar zaten, maar ik was er niet. Bleek dat P&O was vergeten de kandidaat (moi) uit te nodigen
Taxi gebeld en gezegd dat het spoed was, 2 minuten douche, 2 minuten voor aankleden, 1 minuut 'zit m'n haar goed en geurtje op', taxi gearriveerd.
Ik dacht al dat ik geen gesprek zou krijgen, want ik hoorde maar niets
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 september 2012 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik ben aangenomen.
Ik ben officieel pas sinds 1 Augustus werkloos en krijg pas vanaf 1 September ww. Dus zo lang ben ik niet werkloos?quote:Op woensdag 26 september 2012 12:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Swets, had je gedacht dat je zo lang zonder werk zou zitten, gezien je al enige tijd vantevoren aan het zoeken bent?
Ik probeer elke keer veel uit en probeer voor mezelf elke dag (of week) een nieuwe manier te verzinnen of verbeteringen te zoeken op mijn huidige manier van solliciteren. Zo heb ik gister mijn CV aangepakt, dingen beter geformuleerd etc en een creatief CV gemaakt (in Indesign) en vandaag ben ik begonnen aan een website. Ik probeer diverse manieren van schrijven uit, schreeuw op Twitter en LInkedin etc.. Zo blijf je bezig kan je er een soort van "sport" van maken. Wanneer je het voor jezelf "leuk" maakt, straal je dat ook uit in je brieven. Een brief schrijven met een gevoel van "het wordt toch niets" zal waarschijnlijk ook niets worden want je hebt weinig motivatie en dat kan je vaak wel merken aan de tone of voice in je brieven. (daarmee zeg ik niet dat dit bij jou zo is maar het zou kunnen)quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Eens, maar wat ik allemaal al niet geprobeerd heb...
Ik heb goede papieren, ik ben hoog opgeleid en toch krijg ik keer op keer een botte afwijzing. Dat is elke keer weer een klap in m'n gezicht.
Heb gister en vandaag weer gesolliciteerd, maar echt met de wetenschap dat het niks wordt. De kans dat je de lotto wint lijkt vandaag de dag groter dan de kans dat je een leuke baan krijgt.
Hoe houden jullie de moed erin? Hoe houd je de hoop levend?
Ik heb begin augustus gesolliciteerd, gisteren dus gesprek + aangenomen en ik begin dan per maart. Als je dan werkloos bent is dat allemaal best lang.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben officieel pas sinds 1 Augustus werkloos en krijg pas vanaf 1 September ww. Dus zo lang ben ik niet werkloos?
En ja dat had ik wel verwacht als je in crisistijd in de vakantieperiode ontslagen wordt. Het valt me überhaupt mee dat ik in die periode nog 4 sollicitatiegesprekken heb gehad. Ik merk nu dat het aantal vacatures aantrekt.
Probleem is ook dat er tussen het versturen van een sollicitatiebrief en het afronden van een procedure zomaar 5 tot 8 weken kan zitten. Dus in 'best case scenario' had ik 1 September aan het werk kunnen zijn. Realistisch gezien op zijn vroegst 1 Oktober en 1 November is gewoon prima.
Ik had op 1 Oktober gehoopt, wat ook gekund had als het bij Aegon beter uitgepakt had.
Jeetje dat is inderdaad wel ff wachten. Heb je UWV? Want dan moet je toch in de tussentijd blijven solliciterenquote:Op woensdag 26 september 2012 14:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb begin augustus gesolliciteerd, gisteren dus gesprek + aangenomen en ik begin dan per maart. Als je dan werkloos bent is dat allemaal best lang.
Ik heb een leuke baanquote:Op woensdag 26 september 2012 14:40 schreef silent_scream1 het volgende:
Jeetje dat is inderdaad wel ff wachten. Heb je UWV? Want dan moet je toch in de tussentijd blijven solliciteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |