Heb je al een portfolio gemaakt? Als je copywriting wilt gaan doen is dat wel handig.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:09 schreef Apotheose het volgende:
iemand die toevallig iets weet in Leeuwarden of Bolsward of Sneek of een straal van een uur reizen (OV) om Sneek? Richting marketing, marketingcommunicatie, copywriting.Heb HBO Communicatie afgerond
Mag hopen dat ze tijdens zo'n studie Communicatie aandacht besteden aan schrijfproductenquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb je al een portfolio gemaakt? Als je copywriting wilt gaan doen is dat wel handig.
"u past niet in het profiel" / "iemand anders past beter in het profiel"quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:41 schreef Swetsenegger het volgende:
definieer "afwijzing" want gewoon niet uitgenodigd worden voor een gesprek ervaar ik nauwelijks als een afwijzing.
Achja wie niet waagt wie niet wint, je moet het toch proberen hé.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:55 schreef Copthorne het volgende:
[..]
In het voorjaar al een hoop open sollicitaties verstuurd. Ik kreeg elke keer een standaardbrief met de tekst dat ze momenteel geen vacatures hebben. Eén kantoor stuurde zelfs mijn sollicitatiepapieren terug, omdat "het niet de gewoonte is om sollicitaties in portefeuille te houden".
DM gestuurdquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:07 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Binnenkort zullen hier op het werk ook weer een aantal vacatures ingevuld moeten worden.
Denk aan financieel administratieve functies.
HBO opleiding (bij voorkeur in de richting van vroegere heao mer of be).
Op dit moment vacature voor een financieel verslaggever opengesteld.
Dus weet je iemand, laat het ff weten,
Tja, het is natuurlijk frustrerend, niet eens zo'n afwijzing maar wel het overkoepelende van "geen werk kunnen vinden"... Zit je dan te zoeken naar vacatures en te reageren op van alles en nog wat. Wat ik probeer is om dagelijks toch iets te doen dat leuk is.. Wat sporten, iets lekkers kopen/ maken, iets ondernemen... Iets plannen met vrienden..quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:36 schreef LovingMe het volgende:
Hoe vaak zijn jullie al afgewezen? Wat doet het met jullie?
Enneh stel er zijn in jouw functie niet echt banen beschikbaar, zou je dan overwegen om een extra stage te doen?
Oh nee joh, ik ben eigenlijk meer bezig met fulltime werken bij mijn bijbaantje en leuke dingen doen haha! Ik ben al afgestudeerd maar moet mijn certificaat nog krijgen, maar zou het toch wel leuk vinden om eens een keer uitgenodigd te worden en kans te maken op een leuke baan! Al moet ik zeggen dat ik pas 3 keer echt gesolliciteerd heb en dus 3 keer afgewezen benquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:05 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Achja wie niet waagt wie niet wint, je moet het toch proberen hé.
[..]
DM gestuurd
[..]
Tja, het is natuurlijk frustrerend, niet eens zo'n afwijzing maar wel het overkoepelende van "geen werk kunnen vinden"... Zit je dan te zoeken naar vacatures en te reageren op van alles en nog wat. Wat ik probeer is om dagelijks toch iets te doen dat leuk is.. Wat sporten, iets lekkers kopen/ maken, iets ondernemen... Iets plannen met vrienden..
Ben zelf denk ik zo'n 20 keer afgewezen (daarmee bedoel ik dus of niet uitgenodigd voor een gesprek of gedurende de procedure afgeweezn). Ben WO afgestudeerd in rechten met een 7,5 gemiddeld, heb een goed c.v. en sociaal zeer vaardig. Het kan dus echt iedereen gebeuren. Betekent niet dat ik er geen vertrouwen meer in heb hoor mijn kans komt vanzelf duurt alleen misschien wat langer dan bij mensen die wat meer geluk hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:36 schreef LovingMe het volgende:
Hoe vaak zijn jullie al afgewezen? Wat doet het met jullie?
Enneh stel er zijn in jouw functie niet echt banen beschikbaar, zou je dan overwegen om een extra stage te doen?
Het wordt voor mij vrijwel onmogelijk om die stap echt te nemen. Ik heb geen recht meer op studiefinanciering, lening of collegekrediet. Ik moet het dus allemaal zelf betalen en zal dus eerst enorm veel geld moeten verdienen voordat een nieuwe opleiding volgen een mogelijkheid is. Maar dan moet ik wel werk kunnen vinden. En dat lukt dus nietquote:Op maandag 24 september 2012 17:58 schreef Daboman het volgende:
[..]
Klinkt wel erg herkenbaar. Maar uitgesloten lijkt het me totaal niet. Ik vraag me ook regelmatig af of ik moet switchen en had toen het idee om eerst een paar jaar te werken en het daarna in de combinatie duaal of parttime werken/parttime thuis studeren te doen. Nu ben ik een paar jaar verder en kan ik de stap ook echt nemen als ik het echt zou willen.
ja heb online een portfolio welke ik ook in mn sollicitaties mee stuur.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb je al een portfolio gemaakt? Als je copywriting wilt gaan doen is dat wel handig.
Mooi om te zien dat je daar zo goed mee omgaatquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:16 schreef agentstarling het volgende:
[..]
Ben zelf denk ik zo'n 20 keer afgewezen (daarmee bedoel ik dus of niet uitgenodigd voor een gesprek of gedurende de procedure afgeweezn). Ben WO afgestudeerd in rechten met een 7,5 gemiddeld, heb een goed c.v. en sociaal zeer vaardig. Het kan dus echt iedereen gebeuren. Betekent niet dat ik er geen vertrouwen meer in heb hoor mijn kans komt vanzelf duurt alleen misschien wat langer dan bij mensen die wat meer geluk hebben.
Goed idee om stage te lopen. Probeer dan te kijken of het mogelijk is om 4 dagen in de week stage te lopen dan heb je nog 1 dag over voor de sollicitaties en de gesprekken, het kan lastig zijn om naast een fulltime stage daar nog aan toe te komen en steeds vrij te moeten vragen voor sollicitatiegesprekken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:19 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat je daar zo goed mee omgaat![]()
Ik ga denk ik ondertussen ook gewoon kijken voor extra stages, om mijn cv nog meer op te bouwen en misschien de kans te krijgen om intern ergens voor te solliciteren
Ik zou als ik jou was idd weer ff thuis gaan wonen en voorlopig ff een baantje onder je niveau zoeken (ik geef bijv les) en een extra stage of zo zoeken of een functie in jouw richting maar dan iets onder je niveau zodat je kan laten zien dat je "werkervaring" hebt en ondertussen solliciteren. Doe ik nu zelf ookquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:16 schreef Balisto het volgende:
[..]
Het wordt voor mij vrijwel onmogelijk om die stap echt te nemen. Ik heb geen recht meer op studiefinanciering, lening of collegekrediet. Ik moet het dus allemaal zelf betalen en zal dus eerst enorm veel geld moeten verdienen voordat een nieuwe opleiding volgen een mogelijkheid is. Maar dan moet ik wel werk kunnen vinden. En dat lukt dus niet
Het is echt zo uitzichtloos op dit moment. Welke keuzes heb ik? Het enige dat ik soms kan krijgen zijn tijdelijke baantjes onder mijn niveau. Daarmee houd ik in elk geval het hoofd even boven water, maar voldoende geld opzij zetten om een nieuwe opleiding te kunnen volgen lukt daar niet mee.
Maar zelfs die baantjes zijn nauwelijks te krijgen op dit moment. En wat dan?
Is het hopen op een wonder of me erbij neerleggen dat ik nooit iets zal kunnen doen wat ik écht wil?
Nou ik was van plan om ergens 3 maanden stage te lopen 5 dagen in de weekquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:21 schreef agentstarling het volgende:
[..]
Goed idee om stage te lopen. Probeer dan te kijken of het mogelijk is om 4 dagen in de week stage te lopen dan heb je nog 1 dag over voor de sollicitaties en de gesprekken, het kan lastig zijn om naast een fulltime stage daar nog aan toe te komen en steeds vrij te moeten vragen voor sollicitatiegesprekken.
Thuis gaan wonen is om verschillende redenen geen optie.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:23 schreef LovingMe het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was idd weer ff thuis gaan wonen en voorlopig ff een baantje onder je niveau zoeken (ik geef bijv les) en een extra stage of zo zoeken of een functie in jouw richting maar dan iets onder je niveau zodat je kan laten zien dat je "werkervaring" hebt en ondertussen solliciteren. Doe ik nu zelf ook![]()
Een extra master ga ik nu niet doen, te veel verplichtingen...en zo
Nou dat soort redenen. Maar die leg ik zo naast me neer. Afgewezen worden na een gesprek steekt meerquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:56 schreef LovingMe het volgende:
[..]
"u past niet in het profiel" / "iemand anders past beter in het profiel"
Wat voor redenen hebben ze jou dan gegeven om te besluiten je niet uit te nodigen?
Erg hequote:Op dinsdag 25 september 2012 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:
M'n eerste 3 weken ww uitkering zijn gestort... Ik ben even huilen.... En een nier verkopen.
Nou ja, zeker als je van bovenmodaal in de ww komt. Ik heb de eerste 2 maanden 64% van mijn laatst verdiende loon en daarna 59%quote:
Oh je zat boven maximum dagloon? Da's jammer idd.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, zeker als je van bovenmodaal in de ww komt. Ik heb de eerste 2 maanden 64% van mijn laatst verdiende loon en daarna 59%
Eens, maar wat ik allemaal al niet geprobeerd heb...quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:05 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Achja wie niet waagt wie niet wint, je moet het toch proberen hé.
Goede vraag en ik kan mij hier ook in herkennen. Derhalve ga ik hier eens uitgebreid op reageren, allereerst ben ik ook hoog opgeleid. Een stevige economische studie en dan heb ik daarnaast nog geparticipeerd in tal ven nevenactiviteiten. Tijdens mijn studie had ik steeds zoiets van "hoe dikker mijn cv, hoe sneller straks tevree". En zo zullen er nog wel meer zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Eens, maar wat ik allemaal al niet geprobeerd heb...
Ik heb goede papieren, ik ben hoog opgeleid en toch krijg ik keer op keer een botte afwijzing. Dat is elke keer weer een klap in m'n gezicht.
Heb gister en vandaag weer gesolliciteerd, maar echt met de wetenschap dat het niks wordt. De kans dat je de lotto wint lijkt vandaag de dag groter dan de kans dat je een leuke baan krijgt.
Hoe houden jullie de moed erin? Hoe houd je de hoop levend?
En dan heb jij tenminste nog nevenactiviteiten voor op je cvquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:50 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Goede vraag en ik kan mij hier ook in herkennen. Derhalve ga ik hier eens uitgebreid op reageren, allereerst ben ik ook hoog opgeleid. Een stevige economische studie en dan heb ik daarnaast nog geparticipeerd in tal ven nevenactiviteiten. Tijdens mijn studie had ik steeds zoiets van "hoe dikker mijn cv, hoe sneller straks tevree". En zo zullen er nog wel meer zijn.
Wellicht heb jij die ook wel, denk goed na. Heb je wellicht bij je voetbalclub geholpen met dingen regelen? Wellicht eens een open dag georganiseerd? Ben je in de vriendengroep degene die dingen regelt? Wellicht iets anders (en dan kan ik je helpen om er een mooi verhaal van te maken)quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:35 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
En dan heb jij tenminste nog nevenactiviteiten voor op je cv
Zeker! goeie!quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dat soort redenen. Maar die leg ik zo naast me neer. Afgewezen worden na een gesprek steekt meer
zeker maar volgens mij is het wel een goede startersfunctie waar je je hele leven iets aan hebtquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wellicht heb jij die ook wel, denk goed na. Heb je wellicht bij je voetbalclub geholpen met dingen regelen? Wellicht eens een open dag georganiseerd? Ben je in de vriendengroep degene die dingen regelt? Wellicht iets anders (en dan kan ik je helpen om er een mooi verhaal van te maken)
Btw, net gebeld dat er een vacature voor mij is als Junior Accountmanager. Wel leuk, degene die mij hierover belde sprak ik vorig jaar op de carrière beurs. Toen der tijd had hij niks voor mij nu wel. Ik heb mijn CV al naar hem gestuurd.. Bij het profiel staat "verkopen zit in het bloed".. Tja das wel een uitdaging dan. Ik kan op zich wel goed presenteren en als ik goed in mijn vel zit iemand overtuigen van iets dat niet klopt maar daadwerkelijk als baan. Spannend, maar ik ga het toch proberen, maar eens kijken of ik mijzelf kan "verkopen" als junior accountmanager.
Ik ben zo narcistisch dat ik me niet kan voorstellen dat ik niet aan het werk kom.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:40 schreef Copthorne het volgende:
Hoe houden jullie de moed erin? Hoe houd je de hoop levend?
Inderdaad, zou geweldig zijn als ik al een half jaar sales zou kunnen doen. Als er ergens veel werk van is in mijn studierichting dan is het sales wel. Via de afgelopen baantjes heb ik al veel ervaring opgedaan met klantcontact, maar daadwerkelijke sales is het natuurlijk nog wel een stap verder.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:43 schreef agentstarling het volgende:
[..]
zeker maar volgens mij is het wel een goede startersfunctie waar je je hele leven iets aan hebt
ik kreeg net deze in m'n mailbox.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben zo narcistisch dat ik me niet kan voorstellen dat ik niet aan het werk kom.
wat voor bedrijf is hetquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:48 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Inderdaad, zou geweldig zijn als ik al een half jaar sales zou kunnen doen. Als er ergens veel werk van is in mijn studierichting dan is het sales wel. Via de afgelopen baantjes heb ik al veel ervaring opgedaan met klantcontact, maar daadwerkelijke sales is het natuurlijk nog wel een stap verder.
Hij triggerd wel, maar ik heb nog geen zin in tijdelijke klussen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik kreeg net deze in m'n mailbox.
http://www.computerfuture(...)d/Contract/0/602656/
Erg vage vacatureomschrijving, maar misschien wat voor jou.
begrijpelijk, er is ook genoeg vasts te vinden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij triggerd wel, maar ik heb nog geen zin in tijdelijke klussen.
Iemand overtuigen van iets dat niet klopt is niet verkopen, maar bedriegen. Verkopen is o.a. een latente wens of behoefte triggeren, die met jouw product of dienst vervuld kan worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
. Bij het profiel staat "verkopen zit in het bloed".. Tja das wel een uitdaging dan. Ik kan op zich wel goed presenteren en als ik goed in mijn vel zit iemand overtuigen van iets dat niet klopt maar daadwerkelijk als baan. Spannend, maar ik ga het toch proberen, maar eens kijken of ik mijzelf kan "verkopen" als junior accountmanager.
True, das natuurlijk ook mijn streven bij het bedrijf.. Het is niet mijn ambitie om goed te worden in bedriegenquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Iemand overtuigen van iets dat niet klopt is niet verkopen, maar bedriegen. Verkopen is o.a. een latente wens of behoefte triggeren, die met jouw product of dienst vervuld kan worden.
Gefeliciteerd met de kleine, en goed gehandeld verder. Met open kaart spelen kom je altijd het verste, het voelt ook het beste!quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:13 schreef vencodark het volgende:
Nou, even een update van mijn kant. Afwijzing gehad voor de sollicitatie als jongerenwerker. Niet erg, want weinig verwachtingen. Ze hadden 112 reacties gehad. Tja.
En ik zat in de sollicitatieprocedure als klantadviseur bij een zorgverzekeraar. Functie voor 40 uur en voor 3 mnd met kans op een contract. Bij mijn huidige werkgever heb ik pas een 1,5 jaar contract gekregen en die had ik dan moeten opzeggen voor deze baan, want niet te combineren.
Nu was ik dat van plan ook op te zeggen maaaar...ik heb 2 weken geleden ontdekt dat ik in verwachting ben van mijn eerste kind.![]()
Dus, in mei uitgerekend en minstens 3 mnd zwangerschapsverlof en daarna parttime. Bij mijn huidige werkgever kan dat, bij die nieuwe baan hadden zij mij na die 3 mnd echt niet zwanger aangenomen.
Dus ik ben voor zekerheid gegaan. Minder dan 40 uur bij die nieuwe baan kan tot januari niet. Verlof opnemen kan ook niet.
Met een beetje rotgevoel heb ik mij dus uit de sollicitatieprocedure terug moeten trekken. Eerst niet gezegd waarom, maar de mevrouw klonk een beetje boos want veel moeite gedaan, het was allang bekend wat de eisen waren etc. Eerst wilde ik niet vertellen dat ik zwanger ben maar ik heb haar vrij snel nadat gesprek teruggebeld en alles uitgelegd. Ze klonk toen al milder en begrijpt mijn keuze.![]()
Zo zie je maar hoe anders het kan lopen!
Thank you!quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:15 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de kleine, en goed gehandeld verder. Met open kaart spelen kom je altijd het verste, het voelt ook het beste!
Je pitch is gebaseerd op je kwaliteiten, interesses, ambities en je toegevoegde waarde. Noteer die onder elkaar. Je pitch laat ook zien hoe spontaan je bent en communicatief vaardig, vertel het ook spontaan. Bijna alsof je het ter plekke bedenkt. Voor je gevoel zul je jezelf wellicht iets overdreven/ Amerikaans moeten verkopen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:43 schreef Kekaa het volgende:
Had dit topic uit mijn myat gegooid.
Morgen sollicitatie/groepsassessment voor data entry werk. Niet mijn droombaan, wel al eerder gedaan en redelijk goed bevallen.
Ik moet nog een pitch maken, vertellen in 1 minuut waarom ik de ideale kandidaat ben. Iemand nog tips??
En bericht op mijn voicemail of ik zo spoedig mogelijk wil terugbellen, omdat de vacature gewijzigd is, het gaat nu om een langere tijd, ipv ongeveer 3 maanden. Alleen maar beter dus.
Maar uitzendbureaus zijn niet na 18 uur te bereiken.
Is het dan raar dat je 's ochtends nog belt, terwijl je die middag op gesprek komt?
Zonder meer ... ! De antwoorden die kwamen na mijn vragen via telefoon en mail kwamen erop neer dat beter eerst een basisopleiding richting techniek gevolgd kan worden. Opleiding/cursus CNC-frezer lijkt meer aanvullend van aard.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:26 schreef Maanvis het volgende:
een beller is sneller, MissionPhailed. Vooral met vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |