abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117230005
Binnenkort zullen hier op het werk ook weer een aantal vacatures ingevuld moeten worden.
Denk aan financieel administratieve functies.
HBO opleiding (bij voorkeur in de richting van vroegere heao mer of be).

Op dit moment vacature voor een financieel verslaggever opengesteld.

Dus weet je iemand, laat het ff weten,
Every living creature on earth dies alone
pi_117230045
iemand die toevallig iets weet in Leeuwarden of Bolsward of Sneek of een straal van een uur reizen (OV) om Sneek? Richting marketing, marketingcommunicatie, copywriting. :P Heb HBO Communicatie afgerond :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117230073
Tweede (digitale) sollicitatie deze week zojuist opgestuurd. Ben benieuwd.
Copthorne 2.0
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:14:06 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117230170
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:09 schreef Apotheose het volgende:
iemand die toevallig iets weet in Leeuwarden of Bolsward of Sneek of een straal van een uur reizen (OV) om Sneek? Richting marketing, marketingcommunicatie, copywriting. :P Heb HBO Communicatie afgerond :)
Heb je al een portfolio gemaakt? Als je copywriting wilt gaan doen is dat wel handig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:17:55 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117230283
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je al een portfolio gemaakt? Als je copywriting wilt gaan doen is dat wel handig.
Mag hopen dat ze tijdens zo'n studie Communicatie aandacht besteden aan schrijfproducten :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_117230785
Hoe vaak zijn jullie al afgewezen? Wat doet het met jullie?

Enneh stel er zijn in jouw functie niet echt banen beschikbaar, zou je dan overwegen om een extra stage te doen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2012 @ 13:41:49 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117230988
definieer "afwijzing" want gewoon niet uitgenodigd worden voor een gesprek ervaar ik nauwelijks als een afwijzing.
pi_117231517
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:41 schreef Swetsenegger het volgende:
definieer "afwijzing" want gewoon niet uitgenodigd worden voor een gesprek ervaar ik nauwelijks als een afwijzing.
"u past niet in het profiel" / "iemand anders past beter in het profiel"

Wat voor redenen hebben ze jou dan gegeven om te besluiten je niet uit te nodigen? :)
pi_117231791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:55 schreef Copthorne het volgende:

[..]

In het voorjaar al een hoop open sollicitaties verstuurd. Ik kreeg elke keer een standaardbrief met de tekst dat ze momenteel geen vacatures hebben. Eén kantoor stuurde zelfs mijn sollicitatiepapieren terug, omdat "het niet de gewoonte is om sollicitaties in portefeuille te houden".
Achja wie niet waagt wie niet wint, je moet het toch proberen hé.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:07 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Binnenkort zullen hier op het werk ook weer een aantal vacatures ingevuld moeten worden.
Denk aan financieel administratieve functies.
HBO opleiding (bij voorkeur in de richting van vroegere heao mer of be).

Op dit moment vacature voor een financieel verslaggever opengesteld.

Dus weet je iemand, laat het ff weten,
DM gestuurd :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:36 schreef LovingMe het volgende:

Enneh stel er zijn in jouw functie niet echt banen beschikbaar, zou je dan overwegen om een extra stage te doen?
Tja, het is natuurlijk frustrerend, niet eens zo'n afwijzing maar wel het overkoepelende van "geen werk kunnen vinden"... Zit je dan te zoeken naar vacatures en te reageren op van alles en nog wat. Wat ik probeer is om dagelijks toch iets te doen dat leuk is.. Wat sporten, iets lekkers kopen/ maken, iets ondernemen... Iets plannen met vrienden..
pi_117231920
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:05 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Achja wie niet waagt wie niet wint, je moet het toch proberen hé.

[..]

DM gestuurd :)

[..]

Tja, het is natuurlijk frustrerend, niet eens zo'n afwijzing maar wel het overkoepelende van "geen werk kunnen vinden"... Zit je dan te zoeken naar vacatures en te reageren op van alles en nog wat. Wat ik probeer is om dagelijks toch iets te doen dat leuk is.. Wat sporten, iets lekkers kopen/ maken, iets ondernemen... Iets plannen met vrienden..
Oh nee joh, ik ben eigenlijk meer bezig met fulltime werken bij mijn bijbaantje en leuke dingen doen haha! Ik ben al afgestudeerd maar moet mijn certificaat nog krijgen, maar zou het toch wel leuk vinden om eens een keer uitgenodigd te worden en kans te maken op een leuke baan! Al moet ik zeggen dat ik pas 3 keer echt gesolliciteerd heb en dus 3 keer afgewezen ben
pi_117232137
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:36 schreef LovingMe het volgende:

Ben zelf denk ik zo'n 20 keer afgewezen (daarmee bedoel ik dus of niet uitgenodigd voor een gesprek of gedurende de procedure afgeweezn). Ben WO afgestudeerd in rechten met een 7,5 gemiddeld, heb een goed c.v. en sociaal zeer vaardig. Het kan dus echt iedereen gebeuren. Betekent niet dat ik er geen vertrouwen meer in heb hoor mijn kans komt vanzelf duurt alleen misschien wat langer dan bij mensen die wat meer geluk hebben.
pi_117232147
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:58 schreef Daboman het volgende:

[..]

Klinkt wel erg herkenbaar. Maar uitgesloten lijkt het me totaal niet. Ik vraag me ook regelmatig af of ik moet switchen en had toen het idee om eerst een paar jaar te werken en het daarna in de combinatie duaal of parttime werken/parttime thuis studeren te doen. Nu ben ik een paar jaar verder en kan ik de stap ook echt nemen als ik het echt zou willen.
Het wordt voor mij vrijwel onmogelijk om die stap echt te nemen. Ik heb geen recht meer op studiefinanciering, lening of collegekrediet. Ik moet het dus allemaal zelf betalen en zal dus eerst enorm veel geld moeten verdienen voordat een nieuwe opleiding volgen een mogelijkheid is. Maar dan moet ik wel werk kunnen vinden. En dat lukt dus niet -O-

Het is echt zo uitzichtloos op dit moment. Welke keuzes heb ik? Het enige dat ik soms kan krijgen zijn tijdelijke baantjes onder mijn niveau. Daarmee houd ik in elk geval het hoofd even boven water, maar voldoende geld opzij zetten om een nieuwe opleiding te kunnen volgen lukt daar niet mee.

Maar zelfs die baantjes zijn nauwelijks te krijgen op dit moment. En wat dan?
Is het hopen op een wonder of me erbij neerleggen dat ik nooit iets zal kunnen doen wat ik écht wil? ;(
pi_117232173
Is het geen optie om weer thuis te gaan wonen en zodoende wat geld uit te sparen en ondertussen een stage te doen/cursus of opleiding te volgen? je kunt ook niet ergnes een lening afsluiten om dit alsnog te doen?
pi_117232202
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

ja heb online een portfolio welke ik ook in mn sollicitaties mee stuur.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117232223
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:16 schreef agentstarling het volgende:

[..]

Ben zelf denk ik zo'n 20 keer afgewezen (daarmee bedoel ik dus of niet uitgenodigd voor een gesprek of gedurende de procedure afgeweezn). Ben WO afgestudeerd in rechten met een 7,5 gemiddeld, heb een goed c.v. en sociaal zeer vaardig. Het kan dus echt iedereen gebeuren. Betekent niet dat ik er geen vertrouwen meer in heb hoor mijn kans komt vanzelf duurt alleen misschien wat langer dan bij mensen die wat meer geluk hebben.
Mooi om te zien dat je daar zo goed mee omgaat ^O^
Ik ga denk ik ondertussen ook gewoon kijken voor extra stages, om mijn cv nog meer op te bouwen en misschien de kans te krijgen om intern ergens voor te solliciteren
pi_117232276
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:19 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Mooi om te zien dat je daar zo goed mee omgaat ^O^
Ik ga denk ik ondertussen ook gewoon kijken voor extra stages, om mijn cv nog meer op te bouwen en misschien de kans te krijgen om intern ergens voor te solliciteren
Goed idee om stage te lopen. Probeer dan te kijken of het mogelijk is om 4 dagen in de week stage te lopen dan heb je nog 1 dag over voor de sollicitaties en de gesprekken, het kan lastig zijn om naast een fulltime stage daar nog aan toe te komen en steeds vrij te moeten vragen voor sollicitatiegesprekken.
pi_117232339
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:16 schreef Balisto het volgende:

[..]

Het wordt voor mij vrijwel onmogelijk om die stap echt te nemen. Ik heb geen recht meer op studiefinanciering, lening of collegekrediet. Ik moet het dus allemaal zelf betalen en zal dus eerst enorm veel geld moeten verdienen voordat een nieuwe opleiding volgen een mogelijkheid is. Maar dan moet ik wel werk kunnen vinden. En dat lukt dus niet -O-

Het is echt zo uitzichtloos op dit moment. Welke keuzes heb ik? Het enige dat ik soms kan krijgen zijn tijdelijke baantjes onder mijn niveau. Daarmee houd ik in elk geval het hoofd even boven water, maar voldoende geld opzij zetten om een nieuwe opleiding te kunnen volgen lukt daar niet mee.

Maar zelfs die baantjes zijn nauwelijks te krijgen op dit moment. En wat dan?
Is het hopen op een wonder of me erbij neerleggen dat ik nooit iets zal kunnen doen wat ik écht wil? ;(
Ik zou als ik jou was idd weer ff thuis gaan wonen en voorlopig ff een baantje onder je niveau zoeken (ik geef bijv les) en een extra stage of zo zoeken of een functie in jouw richting maar dan iets onder je niveau zodat je kan laten zien dat je "werkervaring" hebt en ondertussen solliciteren. Doe ik nu zelf ook :)
Een extra master ga ik nu niet doen, te veel verplichtingen...en zo
pi_117232382
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:21 schreef agentstarling het volgende:

[..]

Goed idee om stage te lopen. Probeer dan te kijken of het mogelijk is om 4 dagen in de week stage te lopen dan heb je nog 1 dag over voor de sollicitaties en de gesprekken, het kan lastig zijn om naast een fulltime stage daar nog aan toe te komen en steeds vrij te moeten vragen voor sollicitatiegesprekken.
Nou ik was van plan om ergens 3 maanden stage te lopen 5 dagen in de week :P
Na die 3 maanden kijk ik wel verder :)
pi_117232610
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:23 schreef LovingMe het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was idd weer ff thuis gaan wonen en voorlopig ff een baantje onder je niveau zoeken (ik geef bijv les) en een extra stage of zo zoeken of een functie in jouw richting maar dan iets onder je niveau zodat je kan laten zien dat je "werkervaring" hebt en ondertussen solliciteren. Doe ik nu zelf ook :)
Een extra master ga ik nu niet doen, te veel verplichtingen...en zo
Thuis gaan wonen is om verschillende redenen geen optie.
Solliciteren, ook op baantjes onder mijn niveau (andere opties zijn er niet) doe ik al jaren. Maar wat als ik nergens word aangenomen?
De verplichtingen qua tijd van een nieuwe opleiding zou ik juist op dit moment in mijn leven (ik ben volledig ongebonden) wel aankunnen. Qua geld wordt het helaas een ander verhaal.
pi_117232621
nou... ik ga toch maar weer een poging wagen om niet afgeschoten te worden. Het is een vrij hoge functie maar hé, ik ken de leidinggevende al. Dat scheelt weer ^O^
We wachten het maar weer af.....
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_117233248
Kreeg net weer eens een email van Nationale vacaturebank, "Helaas zullen wij je niet uitnodigen voor een intake, omdat opleiding / ervaring niet voldoende aansluit(en) bij onze vacature(s) of omdat de vacature waarop je reageert niet meer vacant is."

Er lopen op dit moment:
2 traineeships (1 asatalent en 1 van de Lidl), en 2 procedures via Asatalent
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2012 @ 14:51:26 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117233369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:56 schreef LovingMe het volgende:

[..]

"u past niet in het profiel" / "iemand anders past beter in het profiel"

Wat voor redenen hebben ze jou dan gegeven om te besluiten je niet uit te nodigen? :)
Nou dat soort redenen. Maar die leg ik zo naast me neer. Afgewezen worden na een gesprek steekt meer :)
pi_117233393
Iemand trouwens nog een spontaan verhaal, iets waarmee je kan "verkopen" dat je commercieel bent?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 september 2012 @ 14:58:24 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117233631
M'n eerste 3 weken ww uitkering zijn gestort... Ik ben even huilen.... En een nier verkopen.
pi_117233642
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:
M'n eerste 3 weken ww uitkering zijn gestort... Ik ben even huilen.... En een nier verkopen.
Erg he :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')