Spreek je netwerk aanquote:Op maandag 24 september 2012 22:49 schreef LethalNinja het volgende:
Denk je dat je er wel bent als je een HBO papiertje hebt in de economie richting, nee niet echt. Pff ik moet wat vinden maar word ook steeds afgewezen, klote zooi.
Ik kijk meestal niet naar die salarissen tenzij ze echt heul laag liggen, dan reageer ik niet op de vacature.quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie ik een mooie vacature... Max salaris ongeveer 500 tot 700 euro te laag én 0.8 FTE.
Het valt me trouwens op dat je voor dezelfde functies enorm verschil in salarissen ziet.
Nou ja, ik wel. Ik ben uiteraard best bereid in te leveren, maar meer dan 500 euro vind ik wel een tikkie teveel worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kijk meestal niet naar die salarissen tenzij ze echt heul laag liggen, dan reageer ik niet op de vacature.
500 euro onder wat marktconform is geeft aan dat ze de functie niet serieus nemenquote:Op dinsdag 25 september 2012 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ik wel. Ik ben uiteraard best bereid in te leveren, maar meer dan 500 euro vind ik wel een tikkie teveel worden.
Of ik zit gewoon 1000 euro boven marktconform.quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
500 euro onder wat marktconform is geeft aan dat ze de functie niet serieus nemen.
Dat van 500 - 1000 onder marktconform maak ik ook te vaak mee de laatste tijd helaas. Ben bang dat marktconform niet meer Tinkepinkconform isquote:Op dinsdag 25 september 2012 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie ik een mooie vacature... Max salaris ongeveer 500 tot 700 euro te laag én 0.8 FTE.
Het valt me trouwens op dat je voor dezelfde functies enorm verschil in salarissen ziet.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat van 500 - 1000 onder marktconform maak ik ook te vaak mee de laatste tijd helaas. Ben bang dat marktconform niet meer Tinkepinkconform is
Heb je een Linkedin profiel? Via diverse Linkedingroepen zoals bijvoorbeeld de groep Vacatures, worden veel tips gegeven hoe je het beste een brief kunt schrijven en je CV kunt opbouwen. Ik zie wel dat er redelijk wat gekopieerd wordt uit brieven in dit topic dus waarom niet? 2 weten meer dan 1!quote:Op maandag 24 september 2012 17:15 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil solliciteren en ik heb zojuist een (in mijn ogen) mooie sollicitatiebrief geschreven. Toch heb ik behoorlijk mijn twijfels over sommige stukken van mijn brief.
Ik weet niet of het slim is om mijn brief in een keer naar dit forum te copy pasten. Is er misschien iemand die veel verstand heeft van solliciteren / sollicitatiebrieven en die er even kritisch naar wil kijken?
Ik zit al op Linkedin, en m'n vrienden weten al dat ik werk zoek, helaas nog steeds niks gevonden.quote:
Geen stage-adressen die je kunt bellen of verre familieleden die in je sector werken?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:21 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik zit al op Linkedin, en m'n vrienden weten al dat ik werk zoek, helaas nog steeds niks gevonden.
Stages gaat niet werken, ik vond het ook al lastig om stages te vinden. Totaal mijn mijn sectoren en bedrijfsculturen en zij vonden mij toen der tijd vooral interessant omdat ik praktisch gratis was. Kleine bedrijven die goedkope arbeid fijn vonden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen stage-adressen die je kunt bellen of verre familieleden die in je sector werken?
Van de 12 open sollicitaties die ik verstuurd heb kreeg ik maar twee reacties. Wel jammer dat de anderen helemaal niet reageren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
En weer een sollicitatie de deur uit. Ik heb nu 12 sollicitaties uit staan.
proberen kan nooit kwaad denk ik dan maar. Vooral als er bijvoorbeeld geen andere vacatures zijn waar jeje tijd voor nodig hebt. Als je het druk hebt kun je inderdaad beter gericht solliciteren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:18 schreef Apotheose het volgende:
ik vind het raar als ze zeggen dat er voorlopig geen vacatures zijn maar ik wel een open brief mag sturen. Voor het geval dat ze in de toekomst wel iemand zoeken. Voor mijn gevoel heeft dat geen nut... Levert toch niks op en ik zit te zweten op een mooie brief.
Het zijn geen open sollicitaties, ik reageer op vacaturesquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:25 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Van de 12 open sollicitaties die ik verstuurd heb kreeg ik maar twee reacties. Wel jammer dat de anderen helemaal niet reageren.
Ah okquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het zijn geen open sollicitaties, ik reageer op vacatures
Ik heb pas 2 open sollicitaties verstuurd in de afgelopen 3 maanden.
In het voorjaar al een hoop open sollicitaties verstuurd. Ik kreeg elke keer een standaardbrief met de tekst dat ze momenteel geen vacatures hebben. Eén kantoor stuurde zelfs mijn sollicitatiepapieren terug, omdat "het niet de gewoonte is om sollicitaties in portefeuille te houden".quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:32 schreef LethalNinja het volgende:
Ik vraag me af waar het rendement hoger is...
Vacatures: als er intern niemand is die de functie kan vervullen, in de vriendenkring niemand, in de kennissen kring niemand.. En dan maar op een vacaturewebsite waar duizenden erop reageren
Open sollicitatie: meteen naar het hart van het bedrijf, en als het interessant is heeft 't bedrijf meteen wat zonder dat er een vacature is opgezet
Gisteren een open sollicitatie verstuurd, vandaag weer één maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |