abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117133608
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_117133858
Oef leuk !
Blij dat ik meeschrijf, voel me erg welkom. ^O^
Reageer later, kleine heeft vandaag een obesitas aanval erg veel honger........... drinkt opeens om het uur als een peuter.
Mijn hemel................ Net (laatste dacht ik) voeding gegeven, nu weer klaar wakker...................
Effe luiertje verschonen en de nacht in.

Truste lieve dames, later of morgen meer !
( en dus reactie op eerdere postings)
ps. Mis ook een lijstje, maar is al in FB besproken en afgeschaft dus, jammer ( als newbornmoeder :D )
xx
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_117134134
Nog even wat laatste posts uit het vorige topic :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Lastig Zoé, hier ging het met Chris op-en-af, maar dan richting papa. De fases duurden in het begin nooit lang, paar dagen, tot weekje of 2. Beetje net als sprongen..

Sprongetjes herken ik hier niet zo, bij Chris wel, maar nooit op de tijden, en zeker niet de dingen die voorspeld werden. Daan doet nieuwe dingen ook wel zonder mopperdagen ;)

Het gaat hard met die kleintjes.. Hier gisteren de 9-maand-mijlpaal.
Vandaag zijn we wezen zwemmen. En Daan is echt een waterratje. Hij tijgerde zo door het water, ook richting te diep water. bij spetters en plonzen bleef hij vrolijk kijken. Heerlijk O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:26 schreef Zoë23 het volgende:
Kleinzusje,
Tinuviel's en Xanteh's baby en mijn baby zijn ongv even oud.

Tinu
:D dat met het duimpje doet S ook haha

Phaidra
O+ lief

Leuk DF!

Tijd gaat idd snel, S gaat al richting mt 74
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:39 schreef Tinuviel het volgende:
Wow Zoe, wat groeit jouw meid snel en ze is natuurlijk best lang.

Onze uk zit tussen 62 en 68 in, hij is echt niet erg groot of lang volgens mij. Tenminste als ik hoor hoe snel de wat jongere baby's hier al in deze maten zitten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:41 schreef Troeta het volgende:
Kan je geen co-sleeper nemen dan son? Ik vind het zo handig.
Weet ook niet waarom ik zo nodig de babykamer af moest hebben voor de bevalling, kom er bijna nooit :')

Duimt je ukkie verder ook tinu??

Ik mis de lijstjes wel zeg bovenaan het topic, zo onhandig als je niet weet hoe oud een baby is als er iemand over praat!
pi_117134760
Oh leuk, regeldagje KZ? :*
Ik was net klaar met de nachtvoeding hier, maar ze werd net weer wakker. Ze ligt nu half te drinken/sabbelen. Hoop dat ze zo in slaap valt en tot een uur of zes door slaapt ;)
pi_117139886
Troeta, dat past niet in onze kamer. Oké, dat is best lomp om te zeggen als je de ruimte in de slaapksmer ziet :') maar naast mijn bed staan de kasten. Dus met een cosleeper kan ik niet bij mn kleren :) (wiegje kan ik wegrijden en/of opzij zetten)
Zat wel te denken om ledikant op onze kamer te zetten ofzo, mja is ook weer zo'n gesleep vanaf zolder.

Babykamer kom k alleen om dr kleren te pakken en soms om Floris te verschonen.
Maar hij is ook nog niet af. Ledikant moeten we nog gaan verhuizen. Die kan nu bij Floris weg.

Hier heeft ze trouwens ook dr handjes ontdekt. Nadeel, volgens mij heb ik dr net wakker gemaakt voor de voedingen terwijl t nog niet echt nodig was. Althans ze was aan t smakken en handjes sabbelen, maar dat laatste kan ook zijn omdat ze dr duim dus zocht. Ze sliep dus nog toen ik haar eruit haalde. Ik dacht dat ze dr ogen open deed.
Nja goed voor de productie zullen we maar zeggen :P
En denk dat ze snel genoeg wakker was geworden ook wel. Gelukkig drinkt ze snel en slaapt ze ook wel snel in.
pi_117140045
Troeta, ja hij duimt wel vaker. Sowieso stopte hij al langer gelijk na het drinken de duim in de mond, bij dwarszittende boertjes ging hij ook heel wild zuigen op de duim en als hij moe is en in slaap valt ook.

Son jammer dat een co-sleeper niet past. Ik vind het zo handig. Zo krijg iktenminste nog wat meer slaap. Gaap, zie tijd van mijn post en weet dat ik al. Wel een uur/ anderhalf ofzo wakker ben. Eerst voeden, dan kwamener steeds boertjes uit. Peuter ligt ook sinds na de voeding bij ons in bed. Het werd er helaas niet beter op. Oh en nu nog een poeperd, dat verklaart ook wel wat.
En het ledikantje van stokke, wel duur, maar met wieltjes en niet veel groter dan een wieg?

Kz, regeldagje lekker is dat ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117140083
Wel schattig dat duimen, alleen tijdens het drinken kan dat natuurlijk niet haha

Hier was het 12,3 en 6 uur, ze word echt wakker van de snottebellen. Toen ze weer in slaap viel kwam d'r grote broer. Die bleef zowaar een keer liggen bij me een uurtje, maar ikzelf kon niet meer slapen van m'n eigen verkoudheid.
Ach ja, heb de nachten erger gehad :P

Past het ook niet als je alle meubels anders zet sonnetje? Hier staat de cosleeper ook wel in de weg en ik kan niet meer bij m'n nachtkastje, maar het gaat net.
pi_117140239
Hier idem, kan niet meer bij de lades van ons nachtkastje en de onder-het-bed opberglade. En de wieg staat ook nog in de weg, dat maakt het soms moeilijk om om het bed heen te lopen naar de ramen/ balcon. Maar de wieg gaat denk ik gauw weg.

Mijn uk kan ook een seconde zelf zitten, al zit hij dan bijna dubbel gevouwen. En hij ging vanochtend in het wippertje ook helemaal naar voren leunen met zo'n starende blik, er was blijkbaar iets heel boeiends :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117140252
Midas slaapt al maaaaanden niet meer in zijn wieg en hij staat nog steeds -in de weg- naast mijn bed. Ideale bergruimte voor kleertjes die niet meer passen en nog opgeruimd moeten worden. Geen idee of we ook 2 wiegjes kwijt kunnen....
pi_117140412
Mn nachkastje interesseert me niet. Maar bij mn kleren kunnen is wel prettig :')
We hebben een kastenwand, dus om heel de slaapkamer te verbouwen voor die paar maanden vind k ook onzin :)
Ze,hoeft morgen ook nog niet naar dr eigen kamer, ik moet alleen even wennen aan t idee van mn kleine baby die groot wordt en aangezien t de laatste is doet dat wat meer 'pijn'.
Floris ging met 11 weken en daar had k eigenlijk niet zoveel moeite mee
pi_117140609
Tinu
Schattig, S duimt heel soms. Vind ik wel fijn want speen oid wil ze niet.
Ze is idd lang, een aantal shirtjes heeft ze nu mt 74 aan. Broekjes kunnen nog wel mt 68 gelukkig.
En ^O^ voor het zitten!

Kleinzusje
:D je geeft dus bv?
We hebben ook een borstvoeding topic, ook erg leuk/handig.

Soms wil ik S nog wel op mijn kamer :@ deze week is mijn vriend weer weg dus komt haar ledikant weer naast mijn kant van het bed.
pi_117140808
aha, ik snap. Ja, ik laat de cosleeper een paar jaar staan, dus de verbouwing wel waard.

Hard gaat het zeker! Probeer ook zo min mogelijk te doen en zoveel mogelijk te genieten, Verjaardagen en feestjes gaan we volgend jaar wel weer heen. En vind het ook erg veel gedoe met 2 kindjes hoor dat soort dingen.
  zondag 23 september 2012 @ 10:55:00 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117141622
Mocht er hier stiekum ooit een 2de komen (totaal nog niet mee bezig!) dan dan zou ik ook een co-sleeper willen.

Voor nu heb ik Anouk zojuist huilend in slaap moeten wiegen, ze was helemaal overstuur. Ik vermoed dat de 2 boventanden nu echt op knappen staan, arm ding. Lang geleden dat ik zo met haar op bed heb gezeten en dat ze al snikkend in slaap is gevallen ;(
Ritme is ook even weg nu, dus we zien wel hoe de dag verder loopt, we hoeven lekker niets, dus dat is fijn (en heb gelukkig ook geen kater van gisteren :P)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_117142312
Co-sleeper leek mij ook wel wat maar dat past hier niet naast het bed.

Arme Anouk. Wat sneu.... Hopelijk heeft ze snel minder last van de tandjes.

Ik vraag me serieus af hoe mensen kunnen slapen met een baby van een maand of 8 naast je. In het weekend ligt Midas 's ochtends altijd tussen ons in, voordat hij weer naar zijn eigen bedje gaat. Maar echt, hij kan geen seconde stil liggen of zijn mond houden. Heel schattig hoor maar slapen ho maar. Maar dit zijn wel de meest O+ O+ O+ momentjes van de week. Het wordt volgend jaar nog druk in bed ;)
pi_117147565
Kyara dat hebben wij hier nu ook, de bergruimte :). Als er weer ruimte is wil ik daarvoor in de plaats wel zo'n kledingstandaard.
En de co-sleeper mag wat mij betreft nog wel even blijven, maar op een gegeven moment is zijn eigen kamer denk ik idd voor iedereen rustiger.

Son, als je niet meer bij je kleding kan is het idd geen ootie.

Susie, beterschap voor Anouk. Sneu is dat! Wel een fijn knuffelmoment denk ik O+

Zoe, 68 vind ik ook al groot, hoewel de 68 broekjes idd handiger zijn om de benen mooi warm te houden.

Heb net ook onze Maxicosi voetenzak teruggekregen van de vrienden aan wie we ze hebben geleend. Dat is dan wel ergfijn voor de echt koude periode.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 23 september 2012 @ 14:22:44 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117148823
Het moment dat ze in slaap viel haalde wel weer wat herinneringen boven O+ Ze heeft goed geslapen in ieder geval en is nu weer heerlijk aan het gillen van enthousiasme :X
pi_117149476
Fijn dat ze goed geslapen heeft Susie! En dat gegil... herkenbaar..... :X
pi_117150483
Arme Anouk! hoeveel tandjes heeft ze nu??
Mijn baby heeft er 3! 2 onder en 1 boven :D ziet er zo grappig uit!

Kyara, onze mops slaapt ook nooit meer in onze bed, ze is echt veel te druk nu en sowieso ze kan kruipen dus als ik haar op onze bed laat slapen gaat ze binnen no time op de grond vallen vermoed ik
Ze slaapt dus in haar ledikantje naast me
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 23 september 2012 @ 15:08:28 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117150611
Ben alleen benieuwd hoe het straks gaat, of ze nog een slaapje gaat doen of dat ze het uit gaat zingen tot 19.30.. En als ze dan een slaapje gaat doen, wil ze dan wel slapen straks...
Lief is nu met haar fietsen, het is nog droog!
pi_117158516
Susie O+. En heeft ze nog geslapen na het fietsen?

bitterend, wordt je meisje dan niet van jullie wakker?

Mijn baby wil alleen bij mij aan deborst in slaap vallen. Dus dan maar zo opgelost. Na het voeden heb ik hem voorzichtig in het voedingskussen op de bank geschoven:

Hij heeft vandaag tot nu toe ook maar 1uur en 45 min. geslapen overdag, is niet erg veel, dus geen wonder dat hij zo moe is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 23 september 2012 @ 18:30:12 #21
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117160637
Ohw, Tinu, wat lief! O+ En zo klein nog! Hier heeft Anouk ook menig uurtjes op de bank op een voedingskussen doorgebracht, heb daar ook een hele mooie foto van (die komt wel in de foto-spam tzt ;) )
En nee, niet geslapen nog, nu lekker met papa gek doen op de grond en nu naar mama kruipen, want mobiel in mijn hand :D
Nog even volhouden, straks lekker naar bed!
pi_117162108
Arme Anouk :(

Tinu O+ lief!

*O* s heeft de fles gehad! Eindelijk.
Heb haar uitgelegd wat er in zit en waarom ze het krijgt, en toen dronk ze opeens wel :+ m'n vriend heeft haar net in slaap gevoed.
( het was een hele tijd niet echt nodig om de fles te geven, en daardoor wilde ze het ook niet meer, soms nam ze een slok dus ze kon het wel, maar duwde hem daarna weg)
pi_117162374
Zoe *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117162499
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:10 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe *O*
:D ben echt zo blij. Woensdag heb ik een gesprek (over hoe het gaat en hoe ik me voel enz) en (8> heeft zorgverlof gekregen, maar dan moet iemand oppassen en het is zo rot als ze de fles niet wil en veel huilt. Mijn moeder gaat dan lang wandelen maar niet iedereen luistert naar dat advies ( helaas )
pi_117162616
Zoe fijn!!

Tinu neuh wordt ze niet wakker, we zijn niet luidruchtig :D en wat is L toch een schatje!! ik wil weer meeten O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 23 september 2012 @ 19:23:01 #26
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117162938
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:06 schreef bitterend het volgende:
Arme Anouk! hoeveel tandjes heeft ze nu??
Mijn baby heeft er 3! 2 onder en 1 boven :D ziet er zo grappig uit!

Kyara, onze mops slaapt ook nooit meer in onze bed, ze is echt veel te druk nu en sowieso ze kan kruipen dus als ik haar op onze bed laat slapen gaat ze binnen no time op de grond vallen vermoed ik
Ze slaapt dus in haar ledikantje naast me
Zie net dat ik je vraag over het hoofd heb gezien :@
Ze heeft er nu 2, de onderste dus. Ik vermoed dat boven op springen staan.
  zondag 23 september 2012 @ 19:23:44 #27
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117162971
En Zoê, wat fijn! *O*
pi_117163103
Tinu, wat een schatje is L. toch O+

Zoë, wat fijn!

Bitterend, fijn dat ze lekker naar jullie kan slapen O+
  maandag 24 september 2012 @ 07:39:15 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117182035
Anouk is slaap aan het inhalen :D Het is dat ik haar zojuist zag bewegen op de camera, anders had ik zeker bij haar gaan kijken! Sinds de nieuwe luiers gaat het dus echt de goede kant op! (4+ gehaald voor de nacht, na 2 keer doorlekactie)
pi_117182181
Lekker Susie!

Zoé, fijn dat mini het door heeft!

Tinu, wat een lief frommeltje!

Hier een gezellige nacht.. Vanaf half 1 zo'n 2 uur bezig geweest om Daan terug in slaap te krijgen. Die lag zo te huilen/krijsen, arm ding, stomme tanden. PCM, detinox hielpen amper. Dus met afleiding de tijd uitgezeten, en zo viel hij langzaam op mijn schoot in slaap. Maar de boosdoener lijkt door te zijn. Onverwachts lijkt de meest rechtse voortand boven gewonnen te hebben. :o & :O
pi_117182306
Zoe, fijn, kun jij rustig naarhetgesprek.

Bitterend, bericht op fb om een datum te prikken.

Susie fijn dat het zo goed gaat.

Oei Df dat is minder.

Onze uk was gisteravond echt niet op zijn gemak. Eten, spugen, eten, heel onrustig. Maar hetmaaktevoor een goede nacht. 22 uur tot 5.45 uur geslapen.
Had ik trouwens gezegd dat het grijpen steeds beter wordt. Het is echt borden en ipad beschermen want hij trekt ze zo van de tafel.
Druk hier, moet nog even een opdracht afmaken voor 10 uur en dat met 2 kids alleen thuis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 24 september 2012 @ 08:34:20 #32
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117182394
Heftig DF!

Succes Tinu! Lijkt mij niet makkelijk!

Ik zal vandaag weer even een foto maken, want 11 maanden vandaag! *O*
pi_117182520
Ahw arme Daan, DF.
Ons billieke is zes maanden vandaag O+. Tijd vliegt niet. Tijd racet.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_117182698
Oeh, vermaanddagen *O*
pi_117182720
Susie, gefeliciteerd met 11 maanden *O*

En Kuukske met 6 maanden *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117185319
Gisteren was het dan dan zo ver, Destin is 1 jaar geworden *)
Uiteraard met taart

En kado's

Bij deze nemen ik en Destin afscheid van het babytopic en verhuizen wij naar het dreumestopic :W

Allen veel geluk en plezier met de kleine hummels en tot in het dreumestopic ;)
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_117186406
Mooie foto's SW! Lekker kliederen met taart O+

Gefeliciteerd met de vermaanddagen! *O*
pi_117187225
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:20 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mijn mini heeft ook nog ruim een maand in maat 50 gepast. Was 3530 bij 50 cm bij geboorte (bij 41+1). Ik heb nog pakjes maat 50 bijgekocht want ze had maar 5 outfits en dat kon natuurlijk niet ;-). Het gaat nu wel hard want maat 62 past eigenlijk al heel goed! Ze wordt groot! Dinsdag weer naar het CB (prikjes ;(), ben benieuwd naar haar stats.

De nachten gaan hier qua slapen een stuk beter dan overdag :'). Ze wordt meestal 1x wakker (zonder huilen, heel fijn) en slaapt meteen weer in. Vannacht was helemaal fijn, van 23:00 tot 05:00 sliep ze en daarna tot 08:00 uur. Heerlijk!

Oei ik groei gaat idd uit van de uitgerekende datum. Wij zitten, uiteraard, ook midden in die langdurende 8 weken sprong. Ik neem die vaardigheden met een korrel zout. Ze geven zelf ook in de app aan dat niet ieder kind dezelfde vaardigheden meteen heeft geleerd en toepast. Hier worden de handjes overigens wel flink ontdekt, in de mond gestopt, in elkaar gevouwen, ze houdt dingen (bijv mijn shirt of haar :') vast en 'frummelt' er de hele dag mee.
Ik ben blij als deze sprong even voorbij is want ze wordt er niet gezelliger op!
Hier bijna 2 maanden in maat 50 (56 soms) en dan nu als een speer richting 62 !
Sprongetje neem ik ook niet te letterlijk ! Ze lacht, houdt dingen vast en knijpt me ;)

Jaloers op je nachten ! Hier redelijk, maar echt elke 3/4 uur.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:50 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

:D
Wat woog ze bij dr geboorte? Dat scheelt natuurlijk ook al :D
Mijn uk was bijna 2 weken te laat en woog al 3930 bij dr geboorte ;)
Maat 50 pastte ze niet lang, maar had ook niet veel. Mn oudste pastte ook niet echt in maat 50 (althans t pakje dat ie in die maat had was te klein gelijk al, hij was 3570 bij geboorte).

Hier zijn de nachten steeds langer. Eergisteren was het van 8 tot half 5 (geloof ik of 5 uur). Gisteren van half 10 tot half 5.
Maar de langere nachten is denk ik sinds een week of 2.
Hier 3200 bij de geboorte en dus te vroeg. Meten deden ze niet ;-)
Oh heerlijk die nachten !

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:08 schreef Troeta het volgende:
Mijnes is ook bijna 2 maanden(!) En we moeten ook alnaar de 62, doe alles van 56 wat past nog 1x aan,haha
Hahahaha, hier ook !

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier zitten we vooral al in 62 ;(
Ze past.nog.t een en ander in 56, maar voornamelijk broekjes. Hoewel de meeste broekjes 62 ook al veel te goed zitten ;)

Ze wordt veel te snel groot. Ze groeit ook al uit de wieg ;( en ik wil dr nog helemaal niet op dr eigen kamer :')
Gaat veel te hard!
Dat laatste gelukkig nog niet, gaat wel te snel ja. Maar om op te vreten blijft ze.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 20:26 schreef Phaidra het volgende:
KZ, mijn mini was 2 weken te vroeg en ik merk echt goed de sprongetjes, steeds 2 weken later dan aangegeven. Klopt hier dus wel :Y.

Mijn ukkie is trouwens 14,5 week. Hij heeft inmiddels door hoe hij speeltjes kan vastpakken, alles wat hij vast heeft gaat naar zijn mond en hij kan vol verwondering naar zijn handjes kijken O+.

Fotootje ter illustratie:

Leuk !!
Hou de sprongen in de gaten, kijken hoe het zich gaat ontwikkelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:26 schreef Zoë23 het volgende:
Kleinzusje,
Tinuviel's en Xanteh's baby en mijn baby zijn ongv even oud.

Aha, het wordt steeds duidelijker ! :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 23:53 schreef Xanteh het volgende:
Oh leuk, regeldagje KZ? :*
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 06:49 schreef Tinuviel het volgende:

Kz, regeldagje lekker is dat ;)
Kan dat ook met fles? Net gestopt met BV

quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 09:40 schreef Zoë23 het volgende:

Kleinzusje
:D je geeft dus bv?
Nope, wel gedaan, maar nu gestopt.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 09:01 schreef Tinuviel het volgende:
Susie, gefeliciteerd met 11 maanden *O*

En Kuukske met 6 maanden *G*
feli meiden *O*

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:06 schreef Scorpionsworld het volgende:
Gisteren was het dan dan zo ver, Destin is 1 jaar geworden *)
Allen veel geluk en plezier met de kleine hummels en tot in het dreumestopic ;)
Feli *O*

rest: :*
nog aan het wennen en inlezen is ;)
pi_117187944
Scorpion, gefeliciteerd met Devin!! *O* Tot over een paar maanden bij de dreumesjes.

Billie en Anouk vandaag hun vermaanddag! *O*

KZ, misschien is het voor je mini ook even wennen aan de fles?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117188009
Vermaandagen *O*

Gefeliciteerd sw met destin!

DF
Arme Daan :(

Tinu succes

(8> Is komende nacht weg en weet nog niet hoe laat hij dinsdag thuis komt voor woensdag maar ik red me wel met S O+ in het begin vond ik het spannend een paar dagen alleen te zijn met haar maar ik weet dat ze dan iets makkelijker is, huilt minder enz.
Ze is zo lief, heeft net een uur op m'n borst geslapen :)

Soms vraag ik me wel af of ik haar tekort doe omdat ik veel thuis ben en haar niet kan leren regelmatig op pad te zijn zegmaar. (m'n moeder zei dat S misschien te weinig prikkels krijgt enz) :(
Irritant om me druk te maken om dingen waar je niets aan kunt veranderen.
Woensdag komt mijn broer in ieder geval oppassen :D zijn 1e keer oppassen ooit! Hij is echt heel leuk met dr :)
  maandag 24 september 2012 @ 12:37:36 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117188058
Yupp, regeldagen kan ook met fv. Met name in het begin "last" van gehad, niet weten wat ze wil, flesje gemaakt, 3 slokken en weer huilen...poeh, wat heb ik met mijn handen in het haar gezeten toen...

SW van harte nogmaals! *O*
pi_117188324
Gefeliciteerd SW!

Hier ook regeldagen bij fv, vooral de oudste.

Zoé, fijn dat je meer vertrouwen hebt!
Die prikkels hoeven helemaal niet zo, ze hebben thuis al genoeg om te ontdekken. Straks overprikkel je haar, en is ze weer onrustiger. Dat kan ook de bedoeling niet zijn ;)
pi_117188355
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:32 schreef Phaidra het volgende:
Scorpion, gefeliciteerd met DevinDestin!! *O* Tot over een paar maanden bij de dreumesjes.

Billie en Anouk vandaag hun vermaanddag! *O*

Dank en tot over een paar maanden :)
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_117188547
Whoops, excuus :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117188613
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:47 schreef Deepfreeze het volgende:[/quote]

Zoé, fijn dat je meer vertrouwen hebt!
Die prikkels hoeven helemaal niet zo, ze hebben thuis al genoeg om te ontdekken. Straks overprikkel je haar, en is ze weer onrustiger. Dat kan ook de bedoeling niet zijn ;)
Ik doe mijn best om haar te vermaken, alleen te laten spelen, afwisselen met speelgoed etc.
Overprikkeld raken is idd ook niet de bedoeling
pi_117188842
Scorpionworld gefeliciteerd met Destin! *O*. lekkere knul.

Succes met de alleen dagen Zoe! Heb nog nooit van te weinig prikkels gehoord, volgens mij bestaat dat niet. Ik weet niet of een kind dat meer prikkels krijgt er ook aan went en er makkelijker mee omgaat, dat denk ik wel. Mijn eerste had bijvoorbeeld veel meer last van geluid, omdat het thuis zo stil was. Een tweede is daar vaak al sneller aan gewend en slaapt daar ook doorheen.

Kz, dat met die nachten wordt echt beter op termijn. Net gewicht trouwens van je meid bij geboorte. Hoeveel te vroeg was ze?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 24 september 2012 @ 13:24:00 #47
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117189568
SW Gefeliciteerd! *O*

Susie en Kuukske, gefeliciteerd met de vermaanddag *O*

Ik heb net cristel op bed gelegd met haar helm op, ben wel 10x wezen kijken ofdat ze nog goed ligt...Vind t best eng :@

Oh en ik heb dr brood gevoerd vandaag, ging wel lekker! Janus (de kat) vond t ook wel lekker :P Daarna papfles en naar bed.
pi_117191899
PE, vervelend dat jij het eng vind met de helm. Je dochter heeft er dus weinig last van? Fijn dat het brood zo goed ging.

Mijn uk heeft net eindelijk weer zelf gepoept *G* en het zag er ook gewoon uit en was ook gewoon bv poep consistentie.

En mijn ipad is niet meer van mij alleen. Mijn baby wil nu ook steeds meekijken en hem aanraken :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117193092
*O* voor Anouk, en voor de kleine man van SW en voor iedereen die ik gemist heb de laatste dagen ;)
pi_117193295
Ook heel verhaal met 1 vinger tiepen staat ze niet toe , hahaha
Klein iniminiTirannetje..................... hebben nog zo geleerd om zelf de regie te nemen.....nah............lastig :D
pi_117193347
mijn meisje hoort daar ook bij he zoë:P. Die is net zo oud als de kleine van Tinuviel:)
Zo even en beetje bijlezen.

Scorpioen world gefeliciteerd

*O* voor de vermaandagen

Tinuviel, merk hier inderdaad dat Lisa heel slecht beneden kan slapen en zeker wanneer Amber er is het is haar veel te lawaaierig.

en ik denk dat ze in een sprongetje zit. ze kan zo overstuur raken en is dan niet rustig te krijgen ook heeft ze regelmatig dagen dat ze in de knoop ligt met flessen de ene dag maar 3 de ander eweer 5 of 6 weet alleen niet zo goed of ze wel in een periode zit voor een sprongetje. ze is geboren met 38.6 weken.
Ben bezig met voorbereidingen voor de doop van Lisa die is over twee weken:) Weet ook niet zo goed wat ik aan de peter meter en oma moet vragen. heb al gedacht aan een klamboe met haar aam cadeaubon voor fotos zilvere spaarpot hmm...

[ Bericht 30% gewijzigd door Sam1993 op 24-09-2012 15:28:23 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_117193646
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:21 schreef Sam1993 het volgende:
[..]

Aha, het wordt steeds duidelijker ! :D

mijn meisje hoort daar ook bij he zoë:P. Die is net zo oud als de kleine van Tinuviel:)
Zo even en beetje bijlezen.

Ben bezg met voorbereidingen voor de doop van Lisa die is over twee weken:) Weet ook niet zo goed wat ik aan de peter meter en oma moet vragen.
Moet je daar iets aan vragen dan? De doop is toch vanuit geloofsovertuiging en niet om cadeautjes te scoren? De kleine krijgt dat toch nog niet mee ;)
Zou het simpel houden als je wel wat wil vragen, met een nieuwe rammelaar zijn ze al zo blij :)
Hier in de omgeving wordt er symbolisch wat gegeven door de peetoom en peettante. Zo heb ik zelf nog een zilveren bestek setje van een van die twee O+ (weet niet van wie, ik was nog te jong ;))
pi_117193881
dat weet ik alleen ze vragen zelf wat ze moeten geven en heb gezegd een cadeaubon van de hema maar dat wilde ze niet doen. bij ons in de familie is ook altijd al zo geweest dat peter meter en oma grotere dingen geven dan iemand anders in de familie en zit nu dus een beetje vast in wat ik dan zou moeten vragen want ik heb ook al zoveel. o.a zilvere bestekset heb ik al gekregen bij de geboorte en een zilvere armbandje ook.
pi_117194347
Is het cadeaugedeelte niet meer bij een communie?
/nitwit.

Ik heb menig doop meegemaakt en nog nooit iets van cadeaus voorbij zien schuiven geloof ik :?.
pi_117194966
Sorry Sam! Niet aan gedacht, jou mooie meid is idd ook van dezelfde leeftijd :s)

Misschien dat het bij de doop bij sam's fam. anders is.

Hmm S heeft sinds kort een nieuw huiltje, ze wil bijv echt perse de borst of niet in de box anders gaat ze miepen en geluidjes maken, het lijkt echt een beetje of ze door heeft dat ze dan krijgt wat ze wil, maar kan dat met die leeftijd? Of is dat gewenning zegmaar?
Moeilijk uit te leggen, want ze hebben veel verschillende huiltjes, maar dit is er echt uitgeperst zegmaar
pi_117195043
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:35 schreef Sam1993 het volgende:
dat weet ik alleen ze vragen zelf wat ze mooeten geven en heb gezegd een cadeaubon van de hema maar dat wilde ze niet doen. bij ons in de familie is ook altijd al zo geweest dat peter meter en oma grotere dingen geven dan iemand anders in de familie en zit nu dus een beetje vast in wat ik dan zou moeten vragen want ik heb ook al zoveel. o.a zilvere bestekset heb ik al gekregen bij de geboorte en een zilvere armbandje ook.
Dan zeg je toch dat je niks wil?
Als.je.niks.kan bedenken is t toch ook zonde van het geld.
Kunnen ze dat desnoods beter op een spaarrekening voor dr storten

Maar.goed.ik heb geen ervaring met dopen. Nog.nooit bij geweest
pi_117195174
De vakantie zit er weer op... Helaas! We hebben het super naar onze zin gehad. Fantastisch vond hij het zwembad. Sowieso heel erg fijn om lekker 2 weken lang de hele dag bij je kindje te zijn.

Niet bijgelezen de afgelopen 2 weken, dus daarom maar voor iederen ^O^

Vanochtend naar het consultatiebureau geweest met Fritske. 8700 gram en 71 cm, mijn baby wordt groot :'(
pi_117195198
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 16:07 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dan zeg je toch dat je niks wil?
Als.je.niks.kan bedenken is t toch ook zonde van het geld.
Kunnen ze dat desnoods beter op een spaarrekening voor dr storten

Maar.goed.ik heb geen ervaring met dopen. Nog.nooit bij geweest
Mijn ouders sparen voor mijn nichtje en voor S.
Voor Sinterklaas enz krijgen ze dan een kleinigheidje, omdat ze daar vaak blijer mee zijn dan veel speelgoed en ze later nog iets aan hun spaarrekening hebben :).
Hebben ze voor mij bijv ook gedaan, en zo kon ik mooi m'n rijbewijs halen en voor het samenwonen ook erg handig ^O^
pi_117195789
J1981, fijn dat de vakantie zo leuk was!

Tinu, weer gewone poep *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117196645
Fijn dat get zo leuk was J, en fritske groeit goed!

Sam, Als ze per se willen en iets "groters" moet zijn, dan zou ik kijken naar dingen waar ze mee kan spelen als ze wat ouder is? Een loopkar met activitycentre ofzo, een loopfietsje (met 3 of 4 wielen. Je hebt ze van plastic maar ook hele toffe houten O+), duplo of andere bouwstenen (je hebt ze ook nog groter), dat is wel weer een stap verder weg, maar wel nuttig speelgoed :) O een klein plastic glijbaanje, zag ze laatst nog in een krantje staan voor ¤25,- in de aanbieding.

Zoë, zoveel geluidjes ja? Hier is het brabbelen, huilen of krijssen/roepen. Niet persé in die volgorde ;)
Laten we zeggen dat het een pittig mannetje is ;)
Maar om op jou vraag terug te komen: ja, ze weten stiekum al heel veel, vlak ze niet uit die kleintjes ;)
pi_117198004
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:46 schreef Nirak het volgende:

Zoë, zoveel geluidjes ja? Hier is het brabbelen, huilen of krijssen/roepen. Niet persé in die volgorde ;)
Laten we zeggen dat het een pittig mannetje is ;)
Maar om op jou vraag terug te komen: ja, ze weten stiekum al heel veel, vlak ze niet uit die kleintjes ;)
Lekker zo'n pittig mannetje :9
S heeft krijsen in dr slaap :(, brabbelen, miepen en dan huilen als we er niet op tijd bij zijn om dr uit bed te halen, mopperen omdat ze moe is. Huilen met een gil omdat ze eigenlijk wil gillen/kletsen maar ze eventjes niet weet hoe.. En een huiltje als ik weg ben met krijsen en dan een soort gesnik als ze me ziet met 'ik wil nu de borst' of lekker knuffelen, en dus dat 'dat wil ik dus echt niet-moeilijk doen-miepje/huiltje'

Slimme mini's :9

Maar moet je sommige dingen negeren? Ik vind dat heel moeilijk als mensen zeggen 'laat maar huilen', omdat ik weet dat ze dan iets wil. Maar ik wil ook niet dat ze 'later' om alles miept. Maar goed dat is een kwestie van leren en inschatten denk ik?
pi_117199787
Zoë, als je de huiltjes goed kan 'lezen', dan kun je inderdaad bij bepaalde huiltjes laten aanmekkeren. Midas heeft een periode gehad dat hij zichzelf altijd een beetje in slaap moest huilen. En nu heeft hij ook nog van die 'mekker' huiltjes. Met name als het niet gaat zoals hij het wil. Dan laat ik hem ook even aanmodderen want anders leert hij het ook niet. Maar hij huilt bijvoorbeeld nooit 's avonds of 's nachts dus zodra hij dan 1 kik geeft sta ik naast zijn bedje.

Tijger is vandaag met Midas naar het kdv geweest en dat was een groot succes. Stuk beter geslapen, veel rustiger en blijer. Tijger mag elke week mee. Zo fijn want het was zo sneu om steeds te lezen en te horen dat hij amper geslapen had en dus 's middags helemaal huilerig van vermoeidheid was. En hij herkende zijn knuffel ook meteen en was helemaal blij toen hij hem kreeg. O+
pi_117199870
Denk het wel zoe, Soms hebben babytjes dat een beetje nodig ben ik van mening. Lisa kan heel lief zijn maar als ze al de hele dag uit haar doen is en ik heb echt alles al geprobeerd dan laat ik haar vaak even huilen. soms is het 5 minute soms een klein 20 minuutjes. Dan valt ze uit haar eigen in slaap (uiteraard bied ik wel telkens een speen overnieuw aan laat haar niet over haar toeren gaan) Waneer ze dan weer wakker word wat vaak snel gebeurd half uurtje tot drie kwartier is ze weer zo vrolijk.

Kyara: dat hier ook. Lisa gaat na de laatste fles altijd zonder problemen huile of wat da ook slapen e wanneer ze dit dus niet doet ga ik ook meteen naar haar toe vaak is er dan toch echt wat aan de hand.
pi_117200378
Sam, als je nu alles hebt, zou ik ook iets voor later wensen: kleding, speelgoed, kinderstoel etc.

Zoe, heel herkenbaar. Wij herkennen meestal aan het geluid wat meneer dwars zit. Dat is dan best grappig als mijn lief na geluidje zegt: er zit een boertje/ melk dwars, kijk uit hij komt zo.ben dan gebeurt het ook echt. Als hij honger heeft heeft hij een ander huiltje en als het dan te lang duurt dan heeft hij zo een gilletje als in: schiet nou eens op. En als hij moe is heeft hij idd een moppertje. En er is ook een vrolijk kletsen/ praten etc.

J1891, fijn dat jullie zo een leuke vakantie hebben gehad. Leuk dat hij het zwembad zo leuk vond. En erg fijn 2 weken de hele dag van elkaar genieten.

Zoe, ik herken jou vraag en denk dat het best kan. Zo zet meneer vaak dit gilletje in als hij honger heeft en ook duidelijk ziet dat hij wel de borst krijgt (bv op het voedingskussen ligt of op een ander kussen en ik de borst al vrij maak).

Nirak, weet jij ng waar je de glijbaan zag? Hoewel wij nu misschien wachten tot de verjaardag van onze peuter. Denk dat het mooie weer toch een beetje voorbij is voor dit jaar. Leuk zo'n pittig mannetje, toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117201043
Ja de huiltjes herken ik wel, en goed om te weten dat soms 'even laten' ok is.

Wat ik wel lastig vind is als een Bep. Iemand oppast diegene S in bed laat huilen (wat bij hun kind wel werkt) wat bij S niet handig is want dan blijft ze er in hangen.. Binnenkort nog maar eens over hebben dus. (voordat iemand oppast vertel ik precies wat handig js en wat niet, dan vind ik het wel lastig als iemand z'n eigen plan trekt en S overstuur is)

En eventjes huilen is natuurlijk ook goed zodat ze hun ei kwijt kunnen maar knuffelen/ toosten vind ik dan wel belangrijk

Kyara
Fijn dat midas helemaal blij is met tijger :D fijn dat een knuffel zo kan helpen
pi_117201919
Hier krijgen mensen ook een hele instructie als ze oppassen hoor ;)
pi_117202390
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 18:56 schreef Kyara het volgende:
Hier krijgen mensen ook een hele instructie als ze oppassen hoor ;)
Ja is handig toch :9
Heb zelf weleens opgepast met (8> en toen we er kwamen was het "doei!" kindjes van 1, 5 en 7. Die van 5 en 7 vertelden wat ze wel en niet mochten en wat de bedtijden waren enz :D
Heb toch liever een instructie haha
pi_117204517
Zoe 3 kinderen zonder instructie is echt helemaal niets. Instructie lijkt me sowieso handig.

En in verband met oudste vinden wij het ook fijn om de oppas al een keer hier te hebben als wij er ook zijn om kennis te maken met de kids waar wij bij zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117204879
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:43 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe 3 kinderen zonder instructie is echt helemaal niets. Instructie lijkt me sowieso handig.

En in verband met oudste vinden wij het ook fijn om de oppas al een keer hier te hebben als wij er ook zijn om kennis te maken met de kids waar wij bij zijn.
Was wel bij bekenden maar niet zo dat we heel regelmatig bij elkaar over de vloer kwamen zodat je regels,bedtijden enz weet.

Ik vind het wel spannend om iemand op te laten passen :@ bij mijn broer heb ik wel een goed gevoel, ook al heeft hij geen ervaring. Ik vind het fijn als iemand geïnteresseerd is in hoe om te gaan met S. Dat geeft me meer vertrouwen dan iemand met ervaring die denkt dat alle kinderen zo zijn als de kinderen die ze hebben meegemaakt (weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen) maar elk kindje heeft toch z'n eigen dingetjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 24-09-2012 20:43:46 (Typo) ]
pi_117206512
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 18:23 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak, weet jij ng waar je de glijbaan zag? Hoewel wij nu misschien wachten tot de verjaardag van onze peuter. Denk dat het mooie weer toch een beetje voorbij is voor dit jaar. Leuk zo'n pittig mannetje, toch?
Meestal wel ;)

Maar uhh.. Ik weet niet meer waar... Een XL winkel, maar weet niet meer wat of waar... (te veel folders)
pi_117206656
Ha ik begrijp het wel een beetje denk ik Zoë. Mijn stiefvader past wel eens een uurtje op, en het vriendje van mijn zusje ook. Daar heb ik een goed gevoel bij. Mijn schoonmoeder daarin tegen zou ik weer niet laten oppassen. Ik weet hoe ze met C omgaat en ik krijg er altijd een beetje de kriebels bij.

Tinu: goede tip, dank je!
pi_117208627
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:16 schreef Xanteh het volgende:
Ha ik begrijp het wel een beetje denk ik Zoë. Mijn stiefvader past wel eens een uurtje op, en het vriendje van mijn zusje ook. Daar heb ik een goed gevoel bij. Mijn schoonmoeder daarin tegen zou ik weer niet laten oppassen. Ik weet hoe ze met C omgaat en ik krijg er altijd een beetje de kriebels bij.

Vind je schoonmoeder daar ook iets van? ( dat ze niet oppast)?
Mijn schoonmoeder wil wel oppassen maar zegt steeds van die dingen..waarvan ik zoiets heb van.. Zo is S niet, is niet handig bij S, en als ik dat uitleg, maakt het toch niet uit wat ik zeg, want 'het is zo"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117209280
Ze woont niet om de hoek dus dat ze ooit moet oppassen, die kans is nihil. Maar ooit moet ik met de billen bloot en vertellen dat ik het niet wil (manlief steunt me in die beslissing). Ze heeft vaak in onze relatie zitten roeren en de bevalling behoorlijk verpest. Heb het een beetje met haar gehad.

Dat je schoonmoeder slecht hoort lijkt me idd erg onhandig bij het oppassen. En het is jullie kind dus jullie weten toch het beste hoe je met S moet omgaan? Wel flauw dat ze dan niet luistert. Ach ja.. volgens mij kunnen we beter een schoonmoedertopic openen, loopt vast storm ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Xanteh op 24-09-2012 20:58:52 (.) ]
pi_117209679
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 20:58 schreef Xanteh het volgende:
Ze woont niet om de hoek dus dat ze ooit moet oppassen, die kans is nihil. Maar ooit moet ik met de billen bloot en vertellen dat ik het niet wil (manlief steunt me in die beslissing). Ze heeft vaak in onze relatie zitten roeren en de bevalling behoorlijk verpest. Heb het een beetje met haar gehad.

Dat je schoonmoeder slecht hoort lijkt me idd erg onhandig bij het oppassen. En het is jullie kind dus jullie weten toch het beste hoe je met S moet omgaan? Wel flauw dat ze dan niet luistert. Ach ja.. volgens mij kunnen we beter een schoonmoedertopic openen, loopt vast storm ;)
Pff das niet niks. Was dat toen dat ze bij de bevalling wilde zijn (naar het ziekenhuis wilde komen) of haal ik nu dingen door elkaar?

Ja vinden (8> en ik ook.. Maar wat je zegt.. Schoonmoeders.. :9
pi_117211480
Ze kwam gewoon terwijl de afspraak was 'geen bezoek in het ziekenhuis'. Toen ze na de geboorte de bevallingskamer niet in mocht is ze rotzooi gaan trappen (lees: midden op de vloer gaan liggen huilen en krijsen dat ze haar kleinkind niet mocht zien) :') Sommige mensen..

Maar goed, iemand nog leuke dingen om over te kletsen? :P
pi_117212148
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:32 schreef Phaidra het volgende:

Neu ! Kolf al vanaf het begin, ze drinkt makkelijk uit de fles.

quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 12:35 schreef Zoë23 het volgende:
Soms vraag ik me wel af of ik haar tekort doe omdat ik veel thuis ben en haar niet kan leren regelmatig op pad te zijn zegmaar.
Wrom ben je weinig op pad ? En zoe, moeders, hoe lief ook: :|W ;)

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:47 schreef Deepfreeze het volgende:

Hier ook regeldagen bij fv, vooral de oudste.

quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 12:37 schreef Susie het volgende:
Yupp, regeldagen kan ook met fv. Met name in het begin "last" van gehad, niet weten wat ze wil, flesje gemaakt, 3 slokken en weer huilen...poeh, wat heb ik met mijn handen in het haar gezeten toen...

Aha, kan dus ! Hier ook ! Nu soms enorm veel en dan weer super weinig. Ach, ze gaat goed dus ben redelijk relaxed. Dat gesabbel is soms lastig, liver alles in 1 teug, hahaha. Maar net heeft ze alles weer uitgespuugd ( ondanks de nitron..) dus weer eens een fijnwasje erin ;-) :)

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:04 schreef Tinuviel het volgende:

Kz, dat met die nachten wordt echt beter op termijn. Net gewicht trouwens van je meid bij geboorte. Hoeveel te vroeg was ze?
Ahhhhhhhhhhhhhh gelukkig ! Lig nu vaak met dr op mn buik, naast me op de bank en zulks. Ze was krap 3 weekjes te vroeg, maar helemaal ok O+
pi_117212505
Schoonmoeders.. Ik ben er sinds de geboorte van Faye ook een beetje allergisch voor..

Wij zijn weer terug van een weekeindje Centerparcs, heerlijk was het! Faye heeft zich heel erg goed gedragen :) Voor het eerst gezwommen met haar, zo leuk! Nog een boel leuke foto's kunnen maken :)
En net rond 8 uur Faye op bed gelegd omdat ze in slaap viel, op haar eigen kamertje. Ik verwachtte weer een slaapje van ongeveer een uur, maar ze slaapt nog steeds. Ik denk dat ze aan haar nachtslaap begonnen is. In haar grote bed. Op haar eigen kamertje.. ;( Daar was ik nog niet klaar voor kleine.. Dan maar de babyfoon aan mn oor plakken vannacht. :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117213170
-O- Xanteh

Kz
Omdat ik last heb van bekkeninstabiliteit, zit sinds februari thuis van het werk, en nu 2maanden na mm verlof helaas nog steeds. Autorijden enz gaat nog niet. Lopen al wel iets beter nu ik bij de osteopaat onder behandeling ben.

Marjolijntje
Mooie foto's O+ lieve Faye :)
Oh en je grote kleine mini! Op haar kamertje!
pi_117213483
Zoe en Xanteh minder leuke verhalen van de schoonmoeders.

Ik ben eigenlijk zeer tevreden met de mijne. Had meer problemen met mijn moeder omdat die zo claimend is. Ik begrijp dat zij ver weg is en dat dat moeilijk is. Maar minder claimend is voor iedereen relaxter. Ze brengt dingen soms ook gewoon niet zo fijn. Merkte dat toen mijn zus om foto's vroeg en het gooide op verdriet dat het nog best even ging duren voordat ze haar neefje weer kon zien. Toen ging ik gelijk foto's sturen ook.

Marjo, hopelijk gaat het goed in haar kamer. Fijn dat jullie zo een fijn weekend hadden. Mogen we een vakantie fotospam?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117214648
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:29 schreef Xanteh het volgende:
Ze kwam gewoon terwijl de afspraak was 'geen bezoek in het ziekenhuis'. Toen ze na de geboorte de bevallingskamer niet in mocht is ze rotzooi gaan trappen (lees: midden op de vloer gaan liggen huilen en krijsen dat ze haar kleinkind niet mocht zien) :') Sommige mensen..

Maar goed, iemand nog leuke dingen om over te kletsen? :P
Nah ja, das toch echt te erg, whahahahaha. Wat vindt haar zoon daar van :)
pi_117214726
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 21:58 schreef Zoë23 het volgende:

Kz
Omdat ik last heb van bekkeninstabiliteit, zit sinds februari thuis van het werk, en nu 2maanden na mm verlof helaas nog steeds. Autorijden enz gaat nog niet. Lopen al wel iets beter nu ik bij de osteopaat onder behandeling ben.

He gat maid, das balen :*
pi_117215128
Ze is super, hou van dr............... vaders is super.................model baby............maar soms............. :O

Wat ik tot nu toe het zwaarste vind is dat als ik echt super moe ben, effe wil ontspannen en dan wil slapen, dat niet kan. Heb dan dus een kind wat me met grote ogen aankijkt :D
Oh god, kan gewoon bang zijn voor die grote kijkers, met die blije lach, om 4.00 snachts...............hahahaha.

:)
pi_117216074
Tinu: onder de spoiler wat foto's :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze slaapt nog steeds, denk dat ik zonder mn baby naast me moet gaan slapen.. ;(
pi_117218763
Marjo wat een schatje !!!
Oef, waar heb je dat mutsje en die draagdoek vandaan !

Ze kijkt zo pienter en tevreden O+
pi_117219057
Wat is die kleine van jullie alweer gegroeid Marjolijn :o
Krijgt ze bruine oogjes?

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:22 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Nah ja, das toch echt te erg, whahahahaha. Wat vindt haar zoon daar van :)
Om het even kort te houden.. niet leuk :P

[ Bericht 66% gewijzigd door Xanteh op 24-09-2012 23:47:26 (.) ]
pi_117222512
Kz, mutsje komt bij musjes.com vandaan, draagdoek is van Diva Milano :)

Xanteh, ze worden steeds bruiner ja' en ze groeit zo hard, m'n meisje..

Ze is nu net pas wakker geworden en ligt nu bij me te drinken. De hele nacht op haar eigen kamer. Stoere kleine!
pi_117222577
*knip*

en het is ook handig om eerst te checken welk account is ingelogd.....:')
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_117222581
Wat een geweldige foto's Marjolijntje O+
WIj gaan begin november naar cp, ben benieuwd hoe Midas het vindt. Moet nog wel ergens zo'n zwemtrainer scoren.

Kleinzusje, misschien kun je je posts een klein beetje inkorten. Je hoeft niet iedereen de quoten maar kan ook gewoon de naam noemen in je bericht, daardoor worden je posts minder lang. Leest ook wat makkelijker ;)

Xanteh, dat is wel heel erg.....

Ik merk trouwens wel dat nu Midas groter en makkelijker is, ik ook makkelijker ben met mensen laten oppassen. Hoewel het clubje zich nog wel beperkt tot (schoon)moeder en schoonzusje.
pi_117222623
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 06:43 schreef Argento het volgende:
*knip*

en het is ook handig om eerst te checken welk account is ingelogd.....:')
alweer?? :D
  dinsdag 25 september 2012 @ 07:50:21 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117222927
Het is een tijdje goed gegaan, maar ze is weer zwanger he? ;)
pi_117222973
Marjo, heerlijke foto's, ik vind haar ook opeens veel groter lijken! En wat goed, de hele nacht op haar eigen kamertje. Heb je zelf ook wat kunnen slapen? ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117223703
Knap van Faye marjolijntje!

hier een minder fijne nacht (S was wel lekker vrolijk :9) maar een clusteravondje (vanaf 6 tot 22uur elk uur) en om 1uur,3:30,5:30 en 8uur weer. Van 3:30 tot 4:30 kon ik niet slapen na het voeden :(
Dus nu zitten we lekker in onze pjama's :P
pi_117223857
Zoiets was het hier ook afgelopen nacht. Heb zelf een uurtje geslapen *gaap*
Zware koppijn nu en moe.
pi_117223909
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:50 schreef Susie het volgende:
Het is een tijdje goed gegaan, maar ze is weer zwanger he? ;)
nou ja, het komt ook omdat manlief ineens op de laptop inlogt hoor. Normaal gebruikt hij de desktop.

:* voor de slechte nachten.

Wat goed van Faye! Kleine meisjes worden groot!
pi_117223950
Zoe :* we hebben vorige week welgeteld 3 nachten van 20 tot 07.00 kunnen slapen en nu is het weer om de 3 uur wakker worden :D maar ze is verkouden en ik denk nog een vierde tand..er is toch altijd wat met die kleintjes :P O+
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:22:03 #96
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117224001
Heerlijke foto's Marjolijntje! En wat stoer dat ze de hele nacht op haar eigen kamertje heeft geslapen.

Xanteh, oh my...jouw schoonmoeder 'klinkt' ehm, bijzonder...

:* voor de slechte nachten!

Hier een prima nacht weer. 'S nachts slaapt ze echt perfect. Overdag eigenlijk ook alleen niet in haar bed :'). Zo naar het CB voor de eerste prikjes ;(. Ben wel benieuwd naar lengte en gewicht!
Net had mevrouw ineens een rammelaar vast :o en ze liet 'm niet los ook! Bracht 'm naar haar mondje en sabbelde erop. Enorm knap *O*
pi_117224026
Kz, kan je vriend/ man het niet overnemen als jij wil slapen. Misschien niet op doordeweekse dagen maar s'avons of s'nachts?

Kyara, je wordt er idd vanzelf makkelijker in en dan wordt het oppasclubje ook groter. Familie als oppas is ook wel handig, die betaal je er meestal niet voor. Anders kan een avondje uit behoorlijk duur worden vind ik zelf.

Marjo wat een leuke foto's. Had al een selectie op fb gezien.

Phaidra fijn, lekker bijgeslapen.

Zoe, zo weer samen het bedje induiken?

Met moeite heb ik mijn baby naar het kdv gebracht. Maar dan heb ik nu even tijd voor mezelf *O* en het huishouden ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117224152
Knap tante soesa!

:* voor bitterend en Xanteh
Frustrerend snachts soms :@ ze is dan zo vrolijk en denk ik tsja.. 't is ook een lieverd.
Ik kreeg om half 12 een smsje dus mooi om half4 terug gestuurd hah :+

Tinu
Lekker genieten!
Ik ga idd weer lekker mijn bed in als S moe is.
pi_117224211
Mijn baby slaapt nu dus eigenlijk zou ik ook moeten slapen maar ik kijk draagdoeken :( :')
pi_117228185
Sterkte met de prikjes tante soesa!

Hè bah, wat een nachtbrakers weer :*. Hopelijk lukt het om wat bij te slapen vandaag.

Hier absoluut geen klagen over de nachten. Maar overdag maakt hij er steeds een potje van... Wel moe zijn, maar niet willen/ kunnen slapen en na een uur klooien is hij dan over z'n slaap heen. Maar chagrijnig dat hij (en ik) ervan wordt, pff.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117228256
Hier bracht inbakeren daar rust in Phaidra maar ik weet dat niet iedereen er voorstander van is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117228495
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier bracht inbakeren daar rust in Phaidra maar ik weet dat niet iedereen er voorstander van is.
Inbakeren heeft hier ook geholpen zeker tot hij een maand of 5,5 was!
pi_117228716
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik weet niet of ik daar nu nog (met 3,5 maand) nog mee wil starten... Bovendien sabbelt hij graag op z'n handjes (speen wil hij niet).

Hij valt nu vaak aan de borst in slaap, maar als ik hem weg wil leggen is hij direct wakker. Of er zit een boertje dwars waardoor hij na 10 minuten weer wakker wordt, of een krampje...

Bij mama willen zijn is erg lief, maar bijzonder onpraktisch op z'n tijd ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117229281
Zal ik doen Kyara, maar dan vergeet ik de helft :D
pi_117229365
Dank marjo voor de tips! draagdoek-muts
Tinu: doetie, maar is nu erg druk.

Feli met alle fijne nachten.
succes met met prikjes soesa.
pi_117229366
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:40 schreef kleinzusje het volgende:
Zal ik doen Kyara, maar dan vergeet ik de helft :D
Dat is heus niet erg. Je hoeft niet óveral op te reageren.
pi_117229512

SPOILER
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:16:26 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117230233
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

nou ja, het komt ook omdat manlief ineens op de laptop inlogt hoor. Normaal gebruikt hij de desktop.
:* Neem je maar in de maling
pi_117236399
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik daar nu nog (met 3,5 maand) nog mee wil starten... Bovendien sabbelt hij graag op z'n handjes (speen wil hij niet).

Hij valt nu vaak aan de borst in slaap, maar als ik hem weg wil leggen is hij direct wakker. Of er zit een boertje dwars waardoor hij na 10 minuten weer wakker wordt, of een krampje...

Bij mama willen zijn is erg lief, maar bijzonder onpraktisch op z'n tijd ;)
Idd onpraktisch soms
Mijn moeder heeft trouwens van een fleecedeken een dekentje voor het ledikant gemaakt, deze is echt handig met het instoppen. Doe haar handjes altijd op haar borst, helpt met inslapen. Doe ik 't niet dan valt ze niet in slaapt, of slaapt ze heel kort.

S wilde net niet slapen, ben op bed gaan liggen en S in haar ledikant ( staat deze week in onze kamer).. Viel ze bijna in slaap.. Hoor ik een mini scheetje.. Toch even kijken, bed nat tot het matras |:( Ze had dr sokje in dr mond (rug bol en blijkbaar genoeg ruimte bovenin de luier) en zo floept t natte dus op t matras. Argh! Alles verschonen en haar kleding dus ook. Zat echt geen poep in dr luier alleen bovenin een mini beetje.
S klaarwakker.. Samen in bed gelegen want had enorm veel pijn door het bed opmaken/S omkleden enz.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 25-09-2012 16:33:03 ]
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:27:55 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117236994
Prikjes gehad ;(. Wat is dat zielig zeg! Ik moest ook huilen :@ . Maar E. ging er prima mee om, even huilen maar was snel getroost. We waren met de Bondolino dus ze kon op de terugweg lekker tegen haar papa aan zitten. Nu ligt ze lekker te slapen!

Stats: 58 cm, 5720 gram. Lekker spekkie dus! Ze liet meteen weer even zien hoe lang ze haar hoofd op kan houden en dat ze zo mooi kan lachten O+ en daarna ging die trut prikken :')

Herkenbaar Phaidra! E. doet exact hetzelfde. Ik heb hier ook nog niet helemaal de oplossing gevonden. Heb wel een Puckababy gekocht en wil het toch gaan proberen. Ze slaat zichzelf vaak wakker met haar armpjes of slaat tegen de spijltjes van haar bedje aan. Ze slaapt dan vaak max. een uur.

Ai, Zoë! :o

pi_117237293
Mooie stats tante soesa!
En prikjes zijn echt heel sneu :*
pi_117239109
Phaidra, hier was het hetzelfde probleem. Het werd echt beter, zeker toen hij goed kon duimen en het is zo een duimenkind. Je zou kunnen proberen in te bakeren met gebogen armpjes, zodat zijn handen naast het gezicht liggen of hem strak met een deken instoppen.
Hier werd het ook beter toen hij naar het kdv ging. En met voedingskussen voeden en dan zo wegleggen, is dat een optie?

Die apenheul ziet er echt zo leuk uit. Ik wil ook. Waar ligt het ook alweer en is het in het najaar ook leuk, als het weer misschien mnder leuk is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117240323
Tante goed zeg!!

Tinu hoe ging je gesprek?
pi_117240602
Sokje in dr mond klinkt wat gevaarlijk bij alleen in bed Zoe. Misschien die voortaan uit of een slaapzak?
The way you rock'n'roll
pi_117240778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sokje in dr mond klinkt wat gevaarlijk bij alleen in bed Zoe. Misschien die voortaan uit of een slaapzak?
Misschien niet duidelijk beschreven maar ik lag op bed in dezelfde kamer, niet slapend maar gewoon rusten. Ze doet dr teen/sokje in dr mond. Doe haar broekspijp altijd zo in de sok zodat het blijft zitten en bij een legging doe ik het eroverheen. Dus niet dat ze een los sokje in de mond had
pi_117240817
Tis een boefie zoe O+
pi_117240927
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:55 schreef bitterend het volgende:
Tis een boefie zoe O+
O+
pi_117242414
Mijn baby is vandaag 10 maanden!! en ze heeft voor het eerst zuurkool op! vond ze erg lekker :Y)
pi_117242768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:37 schreef bitterend het volgende:
Mijn baby is vandaag 10 maanden!! en ze heeft voor het eerst zuurkool op! vond ze erg lekker :Y)
*O* voor de vermaandag!
wat goed :s)
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:52:21 #120
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_117243004
Afgelopen zaterdag om 05.27 ben ik vader geworden van onze dochter Liz. Ze woog bij de geboorte maar liefst 4,355 kg en is 53 cm lang.

SPOILER
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_117243084
Zoe, wat een poep kunstenaar is je meid.

Wow tante_soesa geweldige groeicurves!

Bitterend, zuurkool nomnomnom. Ben zelf helemaal geen fan van zuurkool.
Ja op zich goed. Maar vind ze wel ver weg zitten, Andelst, volgens mij was ik niet meer ver weg van Kyara op een gegeven moment. En iedereen werkt daar 36 uur verdeeld over 4,5 dag en thuiswerken doen ze volgens mij niet aan. Ben er nog niet helemaal over uit.

Welkom AartBakkebaard en gefeliciteerd met je dochter! *O*. wat een lieverd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:56:41 #122
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117243162
Bitterend, wat leuk! En alweer 10 maanden :o. Gaat snel!

Tinu, 4,5 dag werken lijkt mij wel veel met 2 kindjes! Hoeveel uur wil je werken?

AartBakkebaard, gefeliciteerd!
pi_117243430
Ik wil wel 32 uur werken, als ik het handig kan indelen eventueel 36 uur. Dan zou ik wel het liefst 4 uur zelf eillen mogen indelen s'avonds of in het weekend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117243739
Gefeliciteerd en welkom AB :)
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:14:01 #125
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117244033
Welkom Aard met mooie bolle dochter! O+ (mag ik zeggen :P)
pi_117244549
Haha! ik wou net zeggen! Welkom met je bollo...

Ja het gaat echt snel! binnenkort is Anouk jarig :o

Tinu wat jammer! heb je meer dingetjes lopen??
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:49:59 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117245734
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:23 schreef bitterend het volgende:
Haha! ik wou net zeggen! Welkom met je bollo...

Ja het gaat echt snel! binnenkort is Anouk jarig :o

Tinu wat jammer! heb je meer dingetjes lopen??
Don't need a reminder :( Ze denkt zelf al dat ze dreumes is volgens mij. Probeert heel veel te vertellen, maar snap er nog geen hol van _O-
pi_117246073
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:16 schreef Susie het volgende:

[..]

:* Neem je maar in de maling
do not mess with a pregnant woman :(

:*
pi_117246171
Bitterend, R. alweer 10 maanden :o
Wat gaat het hard!

Tinu, apenheul is in Apeldoorn en ook in het najaar leuk hoor :Y

Wat een schatje AB! En lekker groot :D
pi_117246176
Double pregnant! O+
pi_117247297
D'r zit een puntje! Er komt nou toch echt een tandje aan *O*
pi_117247669
Heee heee! ^O^
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:17:15 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117250446
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:18 schreef Kyara het volgende:
*O*
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:23:17 #134
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117250799
Welkom AartBakkebaard ! Gefeliciteerd! *O*

:o Bitterend, die van jou al 10 maanden? :o *O*

*O* voor het doorkomende tandje! Fijn Kyara!

Oh,en Apenheul is opzich wel leuk, maar wij konden ons er geen hele dag vermaken iig...Park is niet zo heel groot. (Maar dat heb ik met meerdere parken...Nu ik volwassen ben lijkt alles klein en stom ed :P Zo anders dan in mijn herinnering)
pi_117253184
:W
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:24:43 #136
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117254336
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:05 schreef Argento het volgende:
_O-
pi_117258295
Aart feli *O*
Krijg heimwee naar het echte newborn :@ zoooooooooo lief !
pi_117267651
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:05 schreef Argento het volgende:
:6
pi_117267684
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:18 schreef Kyara het volgende:
:D.
Billies tandje is echt al zo'n richeltje, en het tandje ernaast zit vlak onder het tandvlees. Dus dat zal niet lang duren voor nummer 2 ook doorkomt. Denk ik.
pi_117268894
Oja! Ik zat al te googlen, maar kan niet echt iets vinden.

Hoe lang hebben jullie een hydrofiel onder je beebs bolletje laten liggen in bed?
Billie werkt dat ding los en gooit het door z'n hele bedje heen. Dus ik ben eigenlijk geneigd om 'm eruit te laten.. maarja, dat is niet altijd handig.

Iemand tips?
pi_117268950
Bij Midas ligt er niks meer onder zijn hoofd sinds hij een maand of 3 is. Wij hebben een aerosleep en daar heb je ook niet zoveel aan als je er nog van alles op gaat leggen. Heb je hem puur tegen het spugen?
pi_117269115
Eh.. ik heb 'm eigenlijk puur omdat.. Nja. De kraam had 'm erin gelegd. En ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het niet meer zou hoeven. :? Tot ik 'm zo zag rommelen met dat ding :')

Spugen doet 'ie eigenlijk niet tot nauwelijks, dus daar is het niet specifiek voor nu. Maar eruit halen zou dus gewoon kunnen? Er is geen bijzondere reden waarom dat ding moet blijven liggen? Wat een domme vraag eigenlijk :D.
pi_117269377

ik zou hem er gewoon uithalen hoor.
pi_117269462
Ja, ik ga het doen ook. Ik vind het nog best eng als ie zo aan de wandel gaat met die hydrofiel.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:00:39 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117269598
Haha Kuukske! Grappig hoe je soms dingen doet omdat je het altijd al deed.

Ik heb de hydrofiel ook al uit haar bedje gehaald, ze lag zo te woelen dat 'ie af en toe in een prop naast haar hoofd lag. Vond ik ook niet prettig en ze spuugt weinig.

Ze heeft gelukkig niet echt last van de prikjes gekregen. Was gistermiddag wel een beetje huilerig en heeft een keertje extra gedronken maar that's it. Vannacht gewoon weer een prima nacht gemaakt, half 11 tot 5. Heerlijk hoor! Het wordt steeds een beetje langer, ze is echt naar (tijdelijk :')) doorslapen toe aan het werken.

Nu ligt ze eindelijk weer eens overdag in haar eigen bedje te slapen. De verpleegkundige bij het CB vond het maar apart dat ze 's nachts zonder problemen in haar bedje slaapt maar overdag niet. De meeste kindjes willen dan helemaal nooit in hun eigen bedje slapen :'). Gek meisje O+!
pi_117269931
Geweldig TS !
Hoeveel drinkt ze dan ongeveer voor ze savonds gaat slapen ?
pi_117269971
Hahaha, ik heb die hydrofiel voor de leuk/ kleur ( roze, oranje....) :@ :D
  woensdag 26 september 2012 @ 13:18:38 #148
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117270220
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:10 schreef kleinzusje het volgende:
Geweldig TS !
Hoeveel drinkt ze dan ongeveer voor ze savonds gaat slapen ?
Geen idee...ze krijgt borstvoeding en ze drinkt tot ze niet meer kan :') :Y). 2 weken geleden was ze steeds enorm aan het clusteren 's avonds en opeens ging ze langer slapen. Nu doet ze dat niet meer en drinkt ze meestal rond 7en bij me, om daarna bij haar vader op zijn borst te slapen tot een uur of 10/half 11. Dan gaan we naar bed en krijgt zij nog een schone luier en de borst. Aan de borst valt ze al in slaap en dan kan ik haar zo in haar eigen bedje leggen en dan slapen we!

Edit: oh, rond 7en krijgt ze trouwens een flesje flesvoeding i.v.m. borstvoeding afbouwen. Heb wel het idee dat ze daar lekker voldaan van is want sinds ze die krijgt slaapt ze de avonden tenminste!
pi_117274135
Kuukse
Wij hebben de hydrofiel er na 6-8weken uit gedaan toen S van wieg naar ledikant ging en ik die hydrofiel niet meer goed kon instoppen.
S had haar handje er een keer onder gedaan en ik vond het eng, wat als ze de hydrofiel over haar gezicht zou doen..?

En als je mini niet spuugt enz hoeft het ook niet.

TS
Fijn dat ze weinig last heeft gehad!
& leuk gek meisje :D fijn dat ze wat doorslaapt snachts
  woensdag 26 september 2012 @ 15:32:16 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117275047
Mij is verteld dat ze door een hydrofiel kunnen ademen (goed, moet dus niet 4 keer dubbel gevouwen zijn he?) Sterker nog, op het kdv viel Anouk niet in slaap als ze geen hydrofiel over haar ogen had...lijkt mij niet dat de leidsters dat doen als het gevaarlijk zou zijn? Aangezien je speciaal moet tekenen als ze op de buik moeten/mogen slapen?
pi_117275446
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:32 schreef Susie het volgende:
Mij is verteld dat ze door een hydrofiel kunnen ademen (goed, moet dus niet 4 keer dubbel gevouwen zijn he?) Sterker nog, op het kdv viel Anouk niet in slaap als ze geen hydrofiel over haar ogen had...lijkt mij niet dat de leidsters dat doen als het gevaarlijk zou zijn? Aangezien je speciaal moet tekenen als ze op de buik moeten/mogen slapen?
Dat wist ik niet. Lijkt me idd dat leidsters wel weten wel kan en niet kan.
Fijn om te weten :)
  woensdag 26 september 2012 @ 15:58:03 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117276017
Nu heeft ze het niet meer nodig, maar ik heb het overdag thuis ook vaak gebruikt. Nu leg ik haar neer en ze slaapt vanzelf in, wel zo fijn.
pi_117276056
Hydrofiel kan,je zo'n beetje doorheen kijken :D dus ademen lijkt me ook wel kunnen :D

Volgens.mij,ga ik,mijn kind doorkrijgen. Het moment dat ik dr weg kan leggen en dat ze gaat slapen. Best fijn!
Beide kinderen liggen gewoon op bed :o
Beetje onhandig wel, want moet zo weg :D
Oudste bij,oma afleveren en verder
pi_117300410
Bitterend, ja nog best wat gesprekken gehad. Dat vertelik je lekker as dinsdag.

Fijn over de apenheul. Vond de foto'svan Marjozo gaaf en zoek nog een leuk uitstapje voor over anderhalve week wat leukis meteenpeuteren baby en ook bij evtl. slecht weer en idd voor 3/4 tot hele dag.

*G* tandje (s) voor Midas en Billie!
Kuukske, als je kind niet spuugt gewoon weghalen. Als jedenkt dat je het matras moet beschermen, kun je trouwens ook een molton/ matrasbeschermer onder het laken doen. Dan zul je alleen het laken en evtl molton/ matrasbeschermer moeten verwisselen als het bed vies wordt

Tante_Soesa fijn dathetslapen zo goed gaat. Bij ons was het overdag slapen ook lastiger dan s'nachts hoor en soms nog steeds :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117302240
Apenheul bij slecht weer lijkt me niet heel ideaal. Alles is daar buiten. Verder vind ik het daar erg leuk, maar echt enorm groot is het nou ook weer niet.

Kuukske, ik heb ze nu ook maar weggehaald. Zeker omdat Faye er nu steeds met haar handjes onder zat en dat ervoor zorgde dat ze op een prop lag met haar hoofd. We hebben wel een molton over het matrasje voor het eventuele spugen.

Soesa, Faye valt eigenlijk alleen maar in slaap op schoot of aan de borst. Als ze dan eenmaal slaapt kan ik haar wegleggen, maar wakker in bed leggen accepteert ze echt niet. Dan wordt ze alleen maar heel erg boos en gaat ze sowieso niet slapen.

Gisteren is Faye om 7 uur in slaap gevallen, dus heb haar toen in haar eigen bedje gelegd, ging er (weer) vanuit dat het maar een kort slaapje zou zijn, maar mevrouw bleef liggen tot kwart voor 2! Daarna schone luier, de borst en in de wieg verder geslapen. Nog wat voedingen en gedraai tussendoor, maar ze slaapt nog steeds :o
pi_117303157
Hier nooit een hydrofiel in bed gebruikt. Fijn dat die kraamverzorgsters niet echt vertellen waarom ze wat doen.
Zo had Mex op dag 5 nog steeds een muts op, wist ik veel da dat alleen de eerste dag moest :+

Mooie stats Soesa! Hoe gaat het afbouwen? Krijgt ze geen krampjes van de flesvoeding?

Midas een tandje!!!!

Heeft ze dat echt gedaan Xanteh?? 8)7

Nena moet 9 oktober voor d'r prikjes, maar ik zit erover te denken om een maandje te wachten met de prikjes, want ik ben bang voor koorts. Doen ze daar heel moeilijk over als ik dat wil uitstellen?
  donderdag 27 september 2012 @ 09:51:21 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117303861
Anouk krijgt haar 11 maanden prikjes 15 oktober, dan is ze al bijna 1. Lijkt mij niet zo'n probleem om het uit te stellen Troeta? Maar, euhm, een maand later kan ze evengoed nog koorts krijgen?
pi_117304158
Nee hoor daar doen ze niet moeilijk over.
Plus het is niet verplicht om je aan het schema te houden.. laat staan dat inenten verplicht is.
pi_117304637
Als een kindje ziek of verkouden is, wordt het ook uitgesteld, dus lijkt me geen probleem dan.

Ik vond het de eerste keer ook eng, hij was nog zo klein (om en nabij de 3 kg geloof ik). Maar het is me erg meegevallen. Wel verhoging gehad, geen echte koorts. En paracetamol mag je eventueel gewoon geven, ook al staat op de verpakking dat het vanaf 3 maanden is. Dat heb ik nagevraagd toen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 september 2012 @ 11:04:54 #160
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117305737
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:10 schreef Tinuviel het volgende:
Tante_Soesa fijn dathetslapen zo goed gaat. Bij ons was het overdag slapen ook lastiger dan s'nachts hoor en soms nog steeds :P
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:26 schreef Marjolijntje het volgende:

Soesa, Faye valt eigenlijk alleen maar in slaap op schoot of aan de borst. Als ze dan eenmaal slaapt kan ik haar wegleggen, maar wakker in bed leggen accepteert ze echt niet. Dan wordt ze alleen maar heel erg boos en gaat ze sowieso niet slapen.

Ah, fijn om te horen van jullie! Wegleggen lukt hier een heel enkele keer, toevallig gister 1x en vandaag tot nu toe ook 1x. Misschien begint ze het te leren!
Wat slaapt Faye goed!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:17 schreef Troeta het volgende:

Mooie stats Soesa! Hoe gaat het afbouwen? Krijgt ze geen krampjes van de flesvoeding?

Lief dat je 't vraagt! Het gaat een beetje rommelig moet ik zeggen (af en toe heb ik haar al aangelegd voordat we bedenken dat die voeding een flesvoeding zou 'moeten' zijn :'), het flesje drinken is nu dan meer oefenen dan echt afbouwen...) maar ze drinkt de fles goed. Geen extra krampjes rot dusver. Ze heeft wel al 3 dagen niet gepoept wat voor extra krampjes zorgt ;(.
pi_117305961
Hier ook een mini die lastig 'weg te leggen' is hoor! Gaat wel steeds beter hier omdat ik goed begin door te krijgen wanneer ze op het goede 'wegleg' punt is ;) maar de ene dag doet ze zo 3 slaapjes in haar bed en de andere dag is het drama en ben ik blij als ze 10 minuten slaapt ;)

Hier valt ze sowieso niet aan de borst in slaap, wel in de doek gelukkig!
  donderdag 27 september 2012 @ 11:39:48 #162
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117306863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:11 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier ook een mini die lastig 'weg te leggen' is hoor! Gaat wel steeds beter hier omdat ik goed begin door te krijgen wanneer ze op het goede 'wegleg' punt is ;) maar de ene dag doet ze zo 3 slaapjes in haar bed en de andere dag is het drama en ben ik blij als ze 10 minuten slaapt ;)

Hier valt ze sowieso niet aan de borst in slaap, wel in de doek gelukkig!
Oh, niet onaardig bedoelt :') ik ben blij dat het bij jullie ook zo gaat. In mijn omgeving slapen alle baby's altijd netjes 3 uur achter elkaar in hun eigen bed. Ik begon al te twijfelen...en de CB mevrouw stelde al meteen een huisbezoek voor zodat we hulp konden krijgen bij onze, ik citeer, moeilijke slaper. Nou, ik heb even bedankt, lijkt me niet nodig. Ze is geen moeilijke slaper want ze slaapt op schoot meer dan prima.

Straks op het KDV zal ze wel moeten... Gelukkig heb ik nog 6 weken te gaan! We blijven oefenen!

Overigens valt ze hier ook aan de borst in slaap en ook in de Bondolino.
pi_117306882
Hier gaat het wegleggen sinds een paar weken vrij goed!
Niet in zijn eigen bed weliswaar (daar heeft hij slechts 1x in gelegen voor 'n slaapje van 1,5 uur), maar toch ;)
Overdag slaapt hij in de doek, op het voedingskussen op de bank of gewoon lekker op schoot.
We gaan meestal rond half 12 naar bed (veeeeel te laat) en dan gaat hij met ons mee naar boven. Hij slaapt bij ons in bed O+

Oh jongens, ik ben zo verliefd op mijn baby O+
Hij heeft een wat moeilijke start gehad, maar het gaat nu zo geweldig met hem!
Zantac voor de reflux, hij groeit goed, krampjes lijken voorbij te zijn en na een experiment kunnen we stellen dat hij waarschijnlijk niet allergisch is voor o.a. koemelk en ei.
En hij lacht O+
Ik moest er lang op wachten, maar nu doet hij het zo vaak! Wel subtiel en niet te scheutig hoor, maar smelten doe ik elke keer opnieuw.

Pffff, volgende week weer werken. Buikpijn krijg ik van de gedachte alleen al ;(
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 27 september 2012 @ 11:43:32 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117307003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:40 schreef Kersjes het volgende:
Hier gaat het wegleggen sinds een paar weken vrij goed!
Niet in zijn eigen bed weliswaar (daar heeft hij slechts 1x in gelegen voor 'n slaapje van 1,5 uur), maar toch ;)
Overdag slaapt hij in de doek, op het voedingskussen op de bank of gewoon lekker op schoot.
We gaan meestal rond half 12 naar bed (veeeeel te laat) en dan gaat hij met ons mee naar boven. Hij slaapt bij ons in bed O+

Oh jongens, ik ben zo verliefd op mijn baby O+
Hij heeft een wat moeilijke start gehad, maar het gaat nu zo geweldig met hem!
Zantac voor de reflux, hij groeit goed, krampjes lijken voorbij te zijn en na een experiment kunnen we stellen dat hij waarschijnlijk niet allergisch is voor o.a. koemelk en ei.
En hij lacht O+
Ik moest er lang op wachten, maar nu doet hij het zo vaak! Wel subtiel en niet te scheutig hoor, maar smelten doe ik elke keer opnieuw.

Pffff, volgende week weer werken. Buikpijn krijg ik van de gedachte alleen al ;(
O+, zo, Kers, wat een verliefdheid straalt er uit je post. Heerlijk! Fijn dat je mannetje het zo goed doet en dat hij waarschijnlijk niet die allergieën heeft *O*. Dat lachen is inderdaad zo geweldig. Hier sinds vorige week heel gericht lachen, om bepaalde gezichtsuitdrukkingen, geluidjes of als ik aan het eten ben. Echt super O+
pi_117307290
Soesa, genieten he?
En moeilijke slaper :')
Komt bij verreweg de meeste kindjes mettertijd goed hoor, no way dat ze op haar 5e alleen nog bij jou op schoot wil slapen!
Ze zijn maar zo kort zo klein, ik zeg: geniet ervan zolang het nog duurt!

Phaidra was hier gister op bezoek met haar kleintje. Die heeft met Seth lekker in de box gespeeld!
2 van die kleine lieverds naast elkaar, wild spartelend omdat ze zo enthousiast werden van de mobile :D
  donderdag 27 september 2012 @ 11:58:43 #166
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117307522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:51 schreef Kersjes het volgende:
Soesa, genieten he?
En moeilijke slaper :')
Komt bij verreweg de meeste kindjes mettertijd goed hoor, no way dat ze op haar 5e alleen nog bij jou op schoot wil slapen!
Ze zijn maar zo kort zo klein, ik zeg: geniet ervan zolang het nog duurt!

Phaidra was hier gister op bezoek met haar kleintje. Die heeft met Seth lekker in de box gespeeld!
2 van die kleine lieverds naast elkaar, wild spartelend omdat ze zo enthousiast werden van de mobile :D
Dat denk ik idd ook maar fijn om te horen dat het bij jullie exact zo gaat. Sterkt mij in mijn gevoel dat we het goed doen! En genieten doe ik zeker, heerlijk dat warme lijfje tegen mij aan O+. Oh, ik heb wel een 'nadeel' ontdekt. Ik heb teveel tijd om te internetshoppen :').

Wat leuk dat Seth en I. met elkaar hebben gespeeld! Klinkt erg lief. De mobile is hier ook een groot succes O+
pi_117307912
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:58 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat denk ik idd ook maar fijn om te horen dat het bij jullie exact zo gaat. Sterkt mij in mijn gevoel dat we het goed doen! En genieten doe ik zeker, heerlijk dat warme lijfje tegen mij aan O+. Oh, ik heb wel een 'nadeel' ontdekt. Ik heb teveel tijd om te internetshoppen :').

Wat leuk dat Seth en I. met elkaar hebben gespeeld! Klinkt erg lief. De mobile is hier ook een groot succes O+
Check.
pi_117307932
Hier ook een 'moeilijke slaper'. Sinds half 9 heeft hij welgeteld 30 min geslapen. Toen legde ik hem even weg en natuurlijk meteen wakker. Ik word er best eens moedeloos van, want echt uitgeslapen is hij dan niet. Maar idd, het zal vast ooit beter gaan.

Gister was de date met Seth & Kersjes idd supergezellig! Oh en nu moet ik een mobile boven de box. Internetshoppen ftw!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 september 2012 @ 12:23:35 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117308324
Anouk sliep in het begin ook "lastig" overdag, totdat ze op het kdv kwam, daarna ging het goed! Dus niet al teveel zorgen maken Tante_Soesa! Komt echt wel goed!
pi_117308641
Ja, maar na 3 maanden is het toch wat minder erg om koorts te hebben, kan ik d'r een 120 zetpil geven enzo.
Vind het gewoon wat eng na zo'n ziekenhuisopname.

Kersjes, wat klink je heerlijk verliefd! Fijn dat het zo goed gaat!

haha Soesa, straks geef je over een jaar nog bv :P Hoop dat ze snel poept, is altijd zo'n opluchting.

Nena slaapt goed geloof ik, ik hou het nooit zo goed bij met schema's enzo, maar het voelt goed. Ze valt ook zelf in slaap. Daar let ik dan wel een beetje meer op, want twee slechte slapers lijkt me echt vreselijk.
pi_117309526
Volgens mij zjin er maar weinig kleine baby's die (overdag) meteen lekker in hun eigen bedje gaan slapen. En geef ze eens ongelijk, tegen papa of mama aan slapen is natuurlijk ook veeeeel fijner!

Oh ja, voor wat betreft het 'te veel tijd om te internet shoppen';
* Dubbelcheck *

Als jij je er beter bij voelt om het uit te stellen, dan moet je dat zeker doen Troeta!
pi_117311335
Ik wil dat mijn baby nog bij mij op schoot sliep ;(
pi_117311843
Troeta
Mijn zus heeft de 1e prikjes bij m'n nichtje ook uitgesteld ivm verkoudheid. Was geen probleem.

Bitterend
Oh .. :* O+

Tante soesa
Moeilijke slaper :o sjong

Kersjes
Heerlijk verliefd O+
pi_117311967
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:39 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh, niet onaardig bedoelt :') ik ben blij dat het bij jullie ook zo gaat. In mijn omgeving slapen alle baby's altijd netjes 3 uur achter elkaar in hun eigen bed. Ik begon al te twijfelen...en de CB mevrouw stelde al meteen een huisbezoek voor zodat we hulp konden krijgen bij onze, ik citeer, moeilijke slaper. Nou, ik heb even bedankt, lijkt me niet nodig. Ze is geen moeilijke slaper want ze slaapt op schoot meer dan prima.

Straks op het KDV zal ze wel moeten... Gelukkig heb ik nog 6 weken te gaan! We blijven oefenen!

Overigens valt ze hier ook aan de borst in slaap en ook in de Bondolino.
Wtf cb meteen langskomen :o

Ik zou het wat loslaten ;) en het gewoon zo nu en dan eens proberen en gewoon blij zijn als het lukt en zo niet volgende keer weer ;) op de opvang komt het echt wel goed! Ze zijn het gewend... Geniet maar lekker van je dametje!

Oh Kers jouw verlof ook voorbij. Mijne officieel maandag, maar ik ben zo blij met mijn extra ouderschapsverlof, dus pas in januari weer... Moet er nog niet aan denken :@
pi_117312329
Bitterend, dan maak je toch gewoon een nieuwe? :P

Gerb, ik had 5 dagen vakantie opgenomen en begin dan woensdag. Tenzij ik komende zaterdag de Lotto win 8-)
pi_117313082
Ik moet ook maandag weer beginnen.. ;( ik wil echt nog niet hoor..
*kop int zand steekt*
pi_117314100
Ik vond het wel lekker om weer te gaan werken eigenlijk :@. Effe wat anders dan luiers en flesjes en dingen.
pi_117314278
Ik vond het bij muppet vreselijk, maar toen ik eenmaal weer aan de slag was heerlijk...

Mientje is een heel andere baby en zo met 2 kindjes kan ik er nu soms al wel naar uitkijken om weer aan de slag te gaan...
pi_117316132
Slechte slaapperiodes komen wel steeds weer terug denk ik. Ik had een voorbeeldige slaper op het kdv 2x1,5-2 uur en vaak s'middags nog een korter slaapje. Maar vandaag is het gewoon bal. Om 14.30 uur kwam ik om te voeden en tot dan had hij maar 45 min. geslapen.

Maar misschien komt het ook van de rommelige latste dagen, hij was thuis en wij waren op pad en dan heeft hij natuurlijk niet zijn gewone ritme gehad.

Kersjes O+ wat klink je gelukkig en verliefd. Succes trouwens voor degene die beginnen met werken na hun verlof.

Troeta uitstellen kan wel, maar wees je ook bewust dat zij dan ook geen bescherming heeft in de tussentijd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 27 september 2012 @ 17:45:43 #180
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117319640
Hoor net van mijn zus dat Anouk vreselijke rode billen heeft. Ik heb gehoord dat maizena (schrijf je dat zo?) helpt. Maar hoe doe je dat erop? Gewoon er op strooien ofzo??
Scheen helemaal zeer te doen bij plassen ;( arm ding, stomme tanden ook! :(
  donderdag 27 september 2012 @ 17:49:10 #181
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117319761
Ja, wij hebben het in een oude Aromat strooier gedaan, works like a charm!
Wij deden de ene keer maïzena strooien en andere luierwissel smeren met Cardiflor zalf van VSM, bij Olivia werkt die zalf altijd het beste, maar je kunt natuurlijk ook wat anders smeren. Sterkte voor Anouk! :* Oh en geen billendoekjes, maar washandje met lauw water.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117319950
Susie als je maar een klein hoekje afsnijdt kun je denk ik ook gewoon uit het pakket op de zere plek/ in de luier strooien.

Even een crosspost uit het bv topic:
Even een egopost en een verdrietige post. Ik kreeg net van de leidsters op het kdv medegedeeld dat ze met de filiaalleidster besproken hebben dat ze de eerste voeding uit de fles willen geven omdat mijn uk zo onrustig was vandaag en zo weinig geslapen heeft. Had ik nou ook wel een beetje een positief iets aan werkeloos zijn, kon ik gewoon leven voor de sollicitaties en voor het voeden van mijn baby, wil het kdv mij dat laatste deels gaan afnemen. Ik dacht nog wel dat de filiaalleider mij begreep dat ik zelf wil voeden, zij vertelde dat zij ook best een tijd bv heeft gegeven en dat zij dat zo fijn vond. En nu dit, volgens hun willen zij het beste voor het kind, maar ik denk dat zij dan totaal de verkeerde kant opgaan. :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 27 september 2012 @ 19:37:33 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117324065
En dat al na 1 dag Tinuviel? Maar wat vervelend zeg! En raar ook eigenlijk?

Thanks voor de tips. Anouk is echt zielig op het moment. Ze kwam helemaal bij mij knuffelen met haar armpjes om mij heen. Op zich wel heeeel lief, maar de aanleiding niet natuurlijk. Had Olivia ook helemaal rode schaamlippen Isis? Want dat zag bij Anouk ook helemaal rood. Het gelukkig nog niet open, voor zover ik kan zien.
  donderdag 27 september 2012 @ 19:42:19 #184
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117324300
Ja, lipjes zijn dan ook helemaal rood...
Gelukkig ligt het nog niet open, dat ziet er helemaal naar uit :{ . Hopelijk helpen de tips, wij smeren echt bij de eerste roodheid met dat VSM spul en bij de volgende luierwissel is het dan al minder vurig.

Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117324785
Susie, in verband met joodse feestdagen is hij dus best weinig dagen uberhaupt gegaan de laatste week. Maar volgens mij was het de laatste keer dat hij was gegaan gewoon prima gegaan, dus dan is dit idd de eerste dag dat het zo was op het kdv.

Hopelijk helpt de zalf en het maizena Susie, dat klinkt erg naar.

Wat kregen jullie baby's eigenlijk als eerste tussendoortjes? Ik dacht dat j e ligaeerste stap ook gewoon in de hand mocht geven met 4 maanden, maar zag vandaag dat er opstaat alleen verkruimelen. En hoe kan het dat in die liga dan geen gluten zit?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117325583
Mijn beeb slaapt gelijk als ik hem wegleg als hij gaapt, in z'n eigen bedje ook. Ideaal hoor, en hij slaapt ook gelijk na z'n nachtvoeding. Maar het kdv en opa en oma blijven maar herhalen: hij kan zich niet echt lang zelf vermaken he, max 10 min in de box en dan moet meneer weer wat anders :+. Zo heeft iedereen wat.

Ik ben lekker aan het werk en vind het heerlijk. Wel een hoop geplan met de reistijd maargoed :). Leuk om alles hier mee te lezen, reageren lukt helaas wat minder. We genieten volop, ben de roze wolk nog niet af. O+.

Tinu, raar dat ze zich gaan bemoeien met het voeden toch? Edit: zie dat de discussie al verder is gegaan in het bv topic, nevermind :*

[ Bericht 8% gewijzigd door KatyM op 27-09-2012 20:16:21 ]
pi_117326023
Heb net het beleid nagelezen en daarin staat dat bv op het kdv mag worden gegeven na overleg met de filiaalleidster.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117326106
Tinu, ik ben met zoete tussendoortjes begonnen toen we geen fles meer gaven om 15/16 uur. Dat was rond de 7 maand. Daarvoor heeft hij wel eens een rijstewafeltje geprobeerd, maar niet dagelijks, soms eens na een fles.
Liga heb ik niet geprobeerd, wel bio-koekjes van organix? Soort biscuitjes, maar voor 8+maand dacht ik.
Voor die zoete tussendoortjes gaf ik weleens een stukje komkommer, plakje banaan of iets anders dat ik toevallig aan het eten was.
Maar Daan at sowieso pas zijn bijvoeding fatsoenlijk met 7 maand, daarvoor wilde ik liever nog niks geven wat "zinloos" was ;)

En misschien eens met die filiaalleidster de borstvoeding bespreken? Dat ze ook jou punt hoort?

Susie, naar is dat die uitslag.
Hier kwam het door de combi tanden en ander merk luier de laatste keer. We hebben hem 2 dagen zo'n beetje om de anderhalf uur verschoont, en om de beurt sudo en bepanthen. Daarmee was het zo beter. Al zitten de roodste plekken (die toen een beetje open waren) er na 3 weken nog. Niet meer geirriteerd, maar duurt lang voordat de huid weer echt kalm is, als je 5 poepluiers per dag hebt :N
  donderdag 27 september 2012 @ 22:35:45 #189
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117334338
Ah sneu Susie ;( Maar idd, maizena erop strooien/wrijven (deden ze vroegáh ook :P), of talkpoeder.

Tinu, ik heb wel die liga gegeven, ze at er best nog aardig wat van op! (overigens niet al bij de 4 maanden dat ik dat deed hoor, 5,5 maand ofzo? ) En verder fruit/groenthap...en tuitbekertje water
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:06:50 #190
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117341624
Ik heb pas die 2de stap Liga gegeven toen ze 10 maanden was ofzo, die eerste leek mij toch nog veel te hard voor d'r.

Ze heeft prima geslapen vannacht! *O* Wel is het nog rood daar enzo, maar ze was lief vanmorgen.
Zojuist gehoord dat ze per 1 januari naar de dreumesgroep gaat ;( Ze wordt groot...
pi_117341662
Hoi!!

Ik kom even binnen in t topic.
Afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige mama geworden van F.leur! De bevalling was heftig en uiteindelijk is ze gehaald met de pomp. Ze woog dan ook bijna 9pond en was n sterrenkijker.

Het gaat heel erg goed met ons! De dame drinkt vanaf dag 1 al super goed aan de borst. En er begint zelfs al enige regelmaat in ons leven te komen. We genieten volop.

Nu lekker meelezen/meelezen in dit topic!
pi_117341686
Tinu, :* wat vervelend. Hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden zodat je nog wel live kunt voeden.

Midas krijgt alleen een broodkorst of soepstengel als tussendoortje. Heb wel die minirijstewafeltjes geprobeerd maar die lust hij niet. Vind andere tussendoortjes eigenlijk niet zo nodig. Op het kdv krijgt hij soms een ligapapje als de andere kindjes ook liga krijgen. Vind ik geen probleem voor die ene dag in de week maar thuis hoeft het niet.

Hij is al 2 dagen een beetje hangerig en huilerig. Tandjes/sprongetje/niet lekker/whatever. Ik gok het 1e. Wel sneu, soms wil hij helemaal niks, alleen bij mama (of oma als mama er niet is) zijn. Alleen zitten is dan niet genoeg. Hij wil dan ook entertaint worden: boekje lezen, vliegtuigje spelen, rondjes lopen. Helaas lukt mij dat laatste ook niet lang dus lang leve babytv :@
pi_117341689
Susie
zielig voor Anouk.. Hoop dat het helpt!

Tinu
Wat vervelend. : * zal even in het bv topic lezen

En werk na verlof, zou ook graag weer aan het werk willen gaan na 8maanden thuis te zitten :(

Hier slechte nachten, zie er wel een ritme in, in de avond vaak drinken, rond half 9, 22uur en rond middernacht weer. Dan om 3:30, 6:30 en 8:00 weer wakker.
Moet zeggen dat ik het wel zwaar vind zo vaak opstaan snachts, heb niet het idee dat ik echt kan slapen.
Omdat er wel een ritme in zit, is het misschien wel gewenning? Echt dorst heeft ze niet en sabbelen ook niet echt. Soms kan ik haar opnieuw instoppen of in slaap wiegen..maar vaak ook niet.
:O
pi_117341703
Kwisted, welkom hier!

Het kan helpen om je bevallingsverhaal op te schrijven om het allemaal een plekje te geven. Heeft mij in elk geval heel erg geholpen (soortgelijke bevalling geloof ik). En geloof me, het komt goed! voor je het weet ben je 5 maanden verder en weer zwanger

Fijn dat het lekker gaat met de kleine!
pi_117341734
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:12 schreef Kwisted het volgende:
Hoi!!

Afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige mama geworden van F.leur! De bevalling was heftig en uiteindelijk is ze gehaald met de pomp. Ze woog dan ook bijna 9pond en was n sterrenkijker.

Het gaat heel erg goed met ons! De dame drinkt vanaf dag 1 al super goed aan de borst. En er begint zelfs al enige regelmaat in ons leven te komen. We genieten volop.

Welkom *O*

:s)
pi_117341742
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:16 schreef Kyara het volgende:
. En geloof me, het komt goed! voor je het weet ben je 5 maanden verder en weer zwanger

pi_117341755
of 12 mnd en heb je opeens geen baby meer, doei allemaal, geniet van die prullies he!
pi_117341779
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:23 schreef Kleurdoos het volgende:
of 12 mnd en heb je opeens geen baby meer, doei allemaal, geniet van die prullies he!
Lex *O* gefeliciteerd!
pi_117341802
quote:
Wat gaat het toch snel. Ik kan me je paints van die horror verloskundige die je ging strippen nog zo goed voor de geest halen en nu is Polle al weer een jaar lang Lex.

Fijne verjaardag! :*
pi_117341812
Welkom Kwisted :)

Hier ook verotte nachten nog steeds. Las dat de 19 weken sprong wel 4 tot 5 weken kan duren. Bleah!
pi_117342050
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:26 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wat gaat het toch snel. Ik kan me je paints van die horror verloskundige die je ging strippen nog zo goed voor de geest halen en nu is Polle al weer een jaar lang Lex.

Fijne verjaardag! :*
O+ dank!
pi_117342122
Gefeliciteerd Lex!!!
Geniet maar lekker van je dreumes KD!

Welkom Kwisted, heftig begin, maar nu lekker genieten ;)

Kyara, balen van die aanhankelijkheid. Kan gewoon een fase zijn..
pi_117342150
Nou ja, het aanhankelijke is niet zo erg maar het huilerige/hangerige is zo zielig.
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:53:12 #204
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117342198
Zonder te zijn bijgelezen (dat komt als de dame weer slaapt) wil ik even jompelen:

*O* Ze heeft vannacht doorgeslapen *O*

Heerlijke nacht gehad van half 11 tot 7 O+ en toen maakte ik haar wakker toen ik ging kijken of ze 't nog wel deed :@ . Ze is nu énorm actief want uitgeslapen :') :D
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:58:00 #205
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117342264
KD, gefeliciteerd met Lex! *O* Fijne dag vandaag!

Kwisted, welkom! *O*

Fijn Soesa! *O*

hier ligt er nu 1 te krijsen in de box, geen idee wat er is?? :{ Naja, we moeten toch zo weg om boodschappen te gaan doen...En luiers te halen...Maatje 4 alweer :{
pi_117342329
Haaaai Kwisted!! wat fijn dat F.leur zo goed aan de borst drinkt!!

KD gefeliciteerd met je dreumes!!

Kyara arme Midasje!! mijn baby was ook ziek vannacht, spugen,39c korts, vieze spuit luier... -O-

Ik geef helemaal geen liga, ja man had het gekocht maar ik wist niet wat ik ermee moest dus heb het aan Octo gegeven :P

PE..sprong? :*
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:04:12 #207
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117342362
Nee Poepluier :') Geen wonder dat ze aan het janken was |:(
pi_117342377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:26 schreef Xanteh het volgende:
Welkom Kwisted :)

Hier ook verotte nachten nog steeds. Las dat de 19 weken sprong wel 4 tot 5 weken kan duren. Bleah!
Oh gezellig! :(

Fijn tante soesa *O*

PE :D arme C

Bitterend :( :*

[ Bericht 11% gewijzigd door Zoë23 op 28-09-2012 09:21:27 ]
pi_117342501
Nou heb net even gebeld met de filiaalleidster. Het was een goed gesprek. Ze hebben idd overlegd, maar NIET besloten. Zij heeft aangegeven dat zij met mij konden overleggen. Ook heeft zij van de leidsters begrepen dat het slechte slapen al langer duurt. Maar dat kunnen we aan de hand van de schriften makkelijk terugzien. Dus dat ging zij nakijken en ook met de leidsters bespreken dat dat niet de manier van communiceren is. Ik heb ook aangegeven dat de onrust van de feestdagen, 4- maanden sprongetje en buikkramp/ ontlasting kan komen *O*

PE welke liga heb je toen gegeven, eerste of tweedestaps.

Kwisted en Fleur, welkom en gefeliciteerd *O*

Zoe dicke :*, hoop dat het nu toch beter gaat worden.

Xanteh :*, hier hetzelfde euvel, sterkte!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117342614
Wat stom dat het dan daarop wordt gegooid Tinu. Midas slaapt ook niet zo goed op het kdv maar niemand die dan vraaagt of hij niet daar zijn flesje kan krijgen in plaats van thuis (wat ik trouwens ook niets leuk zou vinden overigens).

Bitterend, beterschap voor je meisje :*
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:28:01 #211
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117342792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:11 schreef Tinuviel het volgende:
PE welke liga heb je toen gegeven, eerste of tweedestaps.

1e stap, gele verpakking
pi_117342979
Even een wals hoor. Mn meisje is aan het wennen op het KDV en ik vind het helemaal niks ;( Mn baby hoort bij mij te zijn, niet bij iemand anders..
pi_117343322
Sterkte Marjolijntje.... ik vond het ook verschrikkelijk.... :*
pi_117343461
Kyara dat had te maken met dat hij aan de borst in slaap viel en vervolgens slecht sliep. Ik denk dat zij denken dat hij dat met een flesje niet zou doen. Maar dat is denk ik bij sprongetje en buikpijn ook niet anders als hij uit de fles drinkt.

Bitterend beterschap voor je meisje!

Sterkte Marjolijntje, mettertijd wordt het makkelijker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117343858
Welkom Kwisted! Geniet van je kleine hummeltje!

Hiep Hiep Hoera voor Lex. Tot ziens bij de dreumesjes :W

Wat zijn die tandjes lastig hè Kyara. Fritske werd vanochtend ook huilend wakker, 2e tand onder is onderweg. Laten we hopen dat ze er snel minder last van hebben!

Tante_Soesa *O* Heerlijk geslapen! *O*

Het lijkt erop dat er toch een goede oplossing gaat komen met je kdv Tinuviel. Fijn in elk geval dat je een goed gesprek met de filiaalleidster hebt gehad en dat ze met je mee wil denken.

Ach Marjoleintje toch :'( Ik vond het de eerste dag ook verschrikkelijk om zonder mijn baby van huis te gaan. Maar na een paar dagen was het ook wel weer lekker om gewoon J1981 te zijn en niet alleen maar mama van Fritske. Hoop dat het voor jou ook snel zo gaat voelen. :*
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:19:37 #216
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117343945
quote:
Damn, dacht ik er van de week nog aan, vergeet ik het alsnog!
Sexy Lex van harte met je verjaardag! *O*
pi_117344304
kwisted welkom!!

Doei Kleurdoos, veel plezier bij de dreumesen!

Soesa, wat goed!!

Hmmm, toch een beetje vreemd allemaal Tinuviel. Alsof de leidsters geen zin meer hebben in jouw bezoekje en hoopten dat ze er zo vanaf zouden komen.

Liga, geef het niet..
SPOILER
pi_117344554
:D Volgens mij vond hij het lekker Troeta!
pi_117344611
:D troeta
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:06:14 #220
348178 NotTheSame
pi_117345199
quote:
Mooie Lex is een dreumes! Ik kan niet wachten totdat hij ook z'n muzikaliteit gaat tonen met Poesie Mauw ;)
pi_117345362
troeta :D
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:22:52 #222
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117345695
:( Ze hebben bij de kruidvat de luiers duurder gemaakt. 13 nogwat zijn ze nu, eerst waren ze 11,49 of 10,49.... }:| Klooio's o|O
pi_117345958
Troeta :D

Tinu, fijn dat de filiaalleidster wat anders aangaf.. Hopelijk komen jullie eruit zonder teveel problemen ;)

Daan doet sinds gisteren mee op "klap eens in je handjes".. Eerst klappen, en dan zijn handjes op zijn hoofd. Zwaaien en wijzen begint ook te komen.. Zo leuk die nieuwe ontwikkelingen O+
pi_117348223
Troeta, zeker bij de ene leidster voelt het ook zo. Ik verwacht ook niet veel begrip. Ze heeft al een keer eerder gezegd toen ik lang aan het voeden was, dat ze nu weer weet waarom zij zelf lang geleden gestopt was met bv.

Kleurdoos en Lex gefeliciteerd *G* Veel plezier bij de dreumesen.

PE, nee toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117348581
Soesa, fijn zeg,jullie nacht!
Hier had ze van 8 tot 5 geslapen. Dus ook lekker lange nachten, al mag ze dr laatste voeding ook wel wat later hebben :D
Maar mag niet klagen :D

Ik moet haar echt al dagen wakker maken voor.de.voeding. Ze slaapt echt veeeeel.
pi_117348863
Kom even binnenvallen. Ik wordt hier echt gek van. Mijn grote maakt alleen maar onzin als ik ga voeden. Is ook niet zo gek dat mijn baby onrustig drinkt en vervolgens een batterij aan boertjes en scheetjes loslaat. Ik zou ook niet kunnen drinken als mijn grote broer constant onzin maakte. En luisteren doet mijn peuter de hele tijd al slecht ook als het niet om voedingen van zijn kleine broer gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117353450
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:12 schreef Kwisted het volgende:
Hoi!!

En nog een foto, omdat ik zo'n trotse mama ben
SPOILER
pi_117353575
Ahh kiek nou wat een lieffie <3

Ach Tinu valt niet mee :*
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:29:24 #229
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117357136
Oh wat is ze moooooiiii Kwisted!!! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117357520
Kwisted wat een mooie meid!! Welkom :)

Tinu, dat lijkt me ook frustrerend, een grote broer die precies weet wanneer hij herrie kan gaan schoppen :*.

Lex gefeliciteerd!!

Beterschap voor ziekige baby's en sterkte met doorkomende tandjes ;( :*.

Marjolijntje dat is ook moeilijk. Wij gaan maandag en ik zie er als een berg tegenop... Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:40:48 #231
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117359948
Kwisted! Welkom :W en ook een welkom voor je kleine bollo O+ wat een lieverd zeg!

Troeta :D _O-
pi_117365739
Hij vond het echt heerlijk altijd liga, maar het plakt zo ontzettend, dat krijg je niet zo ff weg met een snoetenpoetser!

Mex is tijdens het voeden ook ontzettend lastig hoor, drinkt z'n drinken snel op en wil dan nieuwe,of z'n schoenen aan of hij drukt autootjes of stiften in m'n handen of smijt dingen naar Nena's hoofd. Ben alleen maar aan het waarschuwen en Nena zit me dan maar schattig aan te kijken.
Hij is best jaloers, maar net haalde we hem op bij mijn schoonouders n ze lag nog ff bij opa op schoot,dacht ie dat we d'r achterlieten en dat vond ie toch niet goed:-)

Nena laat sinds vandaag ook wat meer tijd tussen de voedingen, zou er een ritme komen?
pi_117366439
Faye was vandaag erg onder de indruk van het KDV.. Daar veel schrikken en huilen van de herrie (ze liet zich wel troosten) en heeft daar amper geslapen. Een half uurtje in de wipper, meer niet.
Thuis wilde ze alleen maar aan de borst hangen en mocht ik haar ook niet weg leggen als ze sliep. Dan weer wakker en huilen. Ze moet er echt heel erg wennen. Ik ben niet stil ofzo als ze slaapt, maar ik ben ook maar alleen thuis, dus herrie van spelende kindjes is ze niet gewend.
Nu ligt ze wel in bed en slaapt ze, hopelijk maakt ze een goede nacht.
Vind het heel moeilijk nu om haar daar volgende week echt de hele dag te laten als ik moet werken.. Maar eerst twee dagen naar mn moeder. Scheelt dat het daar wel rustiger is in huis, ik hoop dat ze er snel een beetje aan went dat ik dan weg ben.. Pfff. Ik vind het echt zwaar..
pi_117366731
Ik vond het ook heel moeilijk. Midas had precies hetzelfde. Slaapt ook amper. Hij schrikt wel een stuk minder van het lawaai (het is eigenlijk niet eens lawaai maar gewoon spelende kinderen). Dat zien ze ook vaker bij eerste/enige kinderen. Die zijn dat niet gewend. Slapen ging vorige week wel iets beter toen ik zijn knuffel had meegegeven. Misschien is dat ook nog een idee, iets vertrouwds van thuis meegeven.

Maar ik blijf het onnatuurlijk vinden om je kind zo achter te laten.
pi_117367021
Zit nu op pc en kan de foto zien, wat een moppie kwisted!! Die lipjes O+

Moeilijk hoor Marjolijn, ik kan het niet hoor m'n kindjes op een kdv, maar ik zie dat mijn neefje en nichtje het super naar hun zin hebben daar.
Ze worden al snel wat groter en dan is het juist geweldig al die spelende kindjes.
pi_117367849
Lawaai is inderdaad ook spelende kindjes, dat kent ze niet van thuis. (vind ik ook niet echt lawaai/herrie hoor, maar weet niet hoe ik het anders moet noemen).
Troeta, ik wil het liever ook niet.. De twee andere dagen gaat ze naar mijn moeder, maar ook dat heb ik liever niet. Maar ik kan niet thuis blijven helaas, hebben we de mogelijkheid momenteel niet voor.
Ik hoop gewoon dat ze snel went en het daar ook leuk gaat vinden. De leidsters zijn in ieder geval wel heel lief, ook met Faye. En als ze iets groter is en echt gaat spelen etc, wordt dat natuurlijk wel leuk met de andere kindjes.
pi_117368054
Als ze eenmaal wat weerbaarder wordt is het ook leuker. Midas zit sinds een maand of zo in de kinderstoel en dan doen ze echt met alle eetmomenten mee (fruit, boterham etc). Hij vindt dat helemaal leuk. Hij vindt het nu ook leuk om naar spelende kindjes te kijken en ik merk ook buiten het kdv dat hij daar nu heel goed mee om gaat.

Ik hoor ook van veel mensen dat 1 dag per week eigenlijk net iets te weinig is omdat ze dan steeds weer een beetje moeten wennen (hier ook 1 dag kdv en 2 dagen oma). Maar ik vind het zo'n lange dag dat ik het hem echt niet aan wil doen om 2 dagen te gaan (buiten het hele financiele aspect).
pi_117368344
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 14:57 schreef Kwisted het volgende:

[..]

En nog een foto, omdat ik zo'n trotse mama ben
SPOILER
O+ mooi meisje

Tinu & marjolijntje :*
pi_117378478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:37 schreef Troeta het volgende:
Zit nu op pc en kan de foto zien, wat een moppie kwisted!! Die lipjes O+

Moeilijk hoor Marjolijn, ik kan het niet hoor m'n kindjes op een kdv, maar ik zie dat mijn neefje en nichtje het super naar hun zin hebben daar.
Ze worden al snel wat groter en dan is het juist geweldig al die spelende kindjes.
Bij Floris vind ik t nu minder moeilijk (maandag,gaat ie voor t eerst, mja hij is natuurlijk al bijna 2j 3m, dus is anders). Elise gaat vanaf 8 oktober naar mn moeder en schoonmoeder. Haar naar een kdv moet ik niet aan denken.
Niet werken trouwens ook niet. Vorige keer thuis gezeten vanaf 28 weken zwangerschap tot Floris 5,5 maand was en toen was ik echt wel toe aan werken.
Ik ga straks ook maar 2 dagen werken (ipv 2,5 dag) en das ook wel fijn. Precies goed.
Ergens vind ik die 10 weken best kort, maar ga liever over een paar weken een weekje op vakantie ofzo. Heb niet zoveel vakantiedagen meer :)
Maar goed ze is in goede handen en heb op zich ook wel een beetje zin om weer te beginnen :D
Ik word ook gemist haha, dus dat is ook goed.voor.mn ego :P
  zaterdag 29 september 2012 @ 07:20:52 #240
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_117381146
Kleurdoos gefeliciteerd met Lex, ik zag in een ander topic een foto van hem, het is een echt knulletje geworden O+

Rayen moest ook wennen aan alle drukte van een kdv maar uieindelijk ging het heel goed. Inmiddels gaat hij al enkele weken naar een gastouder.
Buiten dat het stukken goedkoper is vind ik het ook beter dat hij elke dag dezelfde "verzorgster" ziet. En er zijn ook meer kindjes dus interactie genoeg.
En er word ook lekker met hem gewandeld.

Hebben jullie nooit een gastouder overwogen? Ik lees eigenlijk alleen hier maar dat de kinderen naar een kdv gaan, of naar familie (helaas zit mijn familie niet in de buurt)
Rayen 2½ jaar!
pi_117381193
Ik heb het wel overwogen maar ik zie in mijn omgeving ook veel nadelen van een gastouder. Overigens gaat Midas maar 1 dag per week dus dan heeft hij ook steeds dezelfde verzorgers en dezelfde kindjes ;)
pi_117381210
Op 'mijn' KDV heeft Faye ook dezelfde verzorgsters (iedereen werkt daar vaste dagen en het is maar een heel klein KDV) en gaat ook maar 1 dag in de week. Ook zijn het altijd dezelfde kindjes op vrijdag. Gastouder hebben we ook over gedacht, maar vind ik ook niet alles.
Mijn ouders gaan wel kijken of ze officieel gastouder kunnen worden, dan krijgen we er ook nog wat toeslag voor van de belastingdienst. Voor mijn ouders ook fijn nu mijn moeder zonder werk is komen te zitten door reorganisatie..

Faye heeft vannacht in ieder geval prima geslapen, daar was ik ook wel een beetje bang voor maar ging goed dus :) 1 voeding om kwart voor 5 en half 8 wakker.
  zaterdag 29 september 2012 @ 08:00:21 #243
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117381231
Hier 2 dagen kdv, daar staan 2 vaste leidsters op, maar Anouk wordt 's morgens ook wel door anderen opgevangen en die herkent ze ook, dus geen probleem eigenlijk.
Ik heb om eerlijk te zijn helemaal niet nagedacht over gastouder :@ Ook helemaal niets daarover uitgezocht? Stom eigenlijk... Maar goed, ze heeft het er volgens mij prima naar haar zin.
pi_117381260

doeg allemaal O+
  zaterdag 29 september 2012 @ 08:34:13 #245
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117381384
Daag Lex :W O+
pi_117381790
Gave collage KD O+ Mooi jong :Y

Mijn kinderen gaan helemaal nergens heen. Ik werk niet O+
(Nou, das ook niet helemaal waar. Ik ben gastouder, maar er is hier geen vraag, dus ik heb nog geen andere kinderen :) )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_117381865
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:25 schreef Vlindur het volgende:
Gave collage KD O+ Mooi jong :Y

(Nou, das ook niet helemaal waar. Ik ben gastouder, maar er is hier geen vraag, dus ik heb nog geen andere kinderen :) )
Phff hier wel. Krijg zoveel aanvragen dat ik gewoon kan kiezen welke kinderen/ouders ik wil ;)
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  zaterdag 29 september 2012 @ 09:46:46 #248
348178 NotTheSame
pi_117381974
Draakje is een tijdje bij een gastouder geweest, en dat beviel super goed. Hier in de buurt heb je alleen grote kdv's en hun beleid stond me totaal niet aan. Ze was meer een nummer dan een baby zullen we maar zeggen. Bij de gastouder was het kleinschaliger, meer één-op-één contact en het was ook veel flexibeler. Ook betaalden wij alleen de gebruikte uren ipv dagdelen zoals het kdv. En het was op loopafstand. Ik vind het wel jammer dat ze er niet meer heen kan, no job, no money :(...
pi_117382032
Ik ben heel tevreden over onze kdv!! ze gaat 2 dagen, heeft de zelfde leidsters en altijd dezelfde kindjes, het is een drukke groep (verticaal baby's, peuters en dreumsen tussen elkaar) ze doen Rapley met haar omdat ik dat vroeg, ook voeden met fles op verzoek en slapen of haar verzoek..precies hoe ik het graag wil hebben ^O^
  zaterdag 29 september 2012 @ 10:15:22 #250
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117382301
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:46 schreef NotTheSame het volgende:
Draakje is een tijdje bij een gastouder geweest, en dat beviel super goed. Hier in de buurt heb je alleen grote kdv's en hun beleid stond me totaal niet aan. Ze was meer een nummer dan een baby zullen we maar zeggen. Bij de gastouder was het kleinschaliger, meer één-op-één contact en het was ook veel flexibeler. Ook betaalden wij alleen de gebruikte uren ipv dagdelen zoals het kdv. En het was op loopafstand. Ik vind het wel jammer dat ze er niet meer heen kan, no job, no money :(...
Maar dan wel lekker genieten van je draak! O+
(Maar kan mij ook zeker voorstellen dat je aan het werk wilt hoor! :* )
pi_117385292
Hier in de buurt waren niet zoveel gastouders, terwijl het kdv op 10 min wandelen zit. Ik had een bureau voor centrale organisatie en controle ook wel prettig gevonden, dat hebben ze in onze gemeente niet.

Mijn uk komt op de babygroep, die heeft 2 vaste leidsters. Hij is wel veruit de jongste, de andere baby's zijn al ouder dan 6 maanden. Het is een klein kdv, dus denk dat het wel goed zal gaan (dat hoop ik althans...).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117388075
Midas zit ook op een verticale groep en sinds een week is hij niet meer de jongste *O* Er is sowieso nog een meisje dat 5 dagen ouder is dan hij dus dat is wel heel erg leuk. De groepen zijn ook niet meer zo groot (12 kindjes) en er zijn maar 4 groepen in totaal. Verder onderdeel van een brede school dus peutergym, een 3+ klasje waar wat meer geknutseld wordt en ze trekken er regelmatig op uit naar de kinderboerderij oid. En wij nemen sowieso de volledige uren af dus het scheelt ook niks om de werkelijke uren te betalen.

Het kleinschalige van een gastouder en het meer 1 op 1 contact lijkt me wel fijn maar nu hoef ik geen rekening te houden met ziekte, vakantie of zwangerschap van een gastouder. Collega moest een nieuwe zoeken want mevrouw was zwanger en ook naderhand was er geen plek meer voor haar baby want ze mogen maar een x aantal babies hebben en dan telde haar eigen kind ook mee. Kon ze alsnog op de wachtlijst op het kdv.....
pi_117388540
Mijn buurvrouw moest 3 weken vakantie opnemen want haar gastouder ging op vakantie! daar moet ik echt niet aan denken (ik wil niet 3 weken aaneengesloten op vakantie, vind 2 weken genoeg..heb sowieso niet zo veel dagen meer)
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:41:03 #254
348178 NotTheSame
pi_117388894
Ook voor vakanties, ziekte ed. hebben sommige gastouders een regeling getroffen. Bij ons was er een netwerk van 5 gastouders die bij dit soort problemen de kinderen van de ander probeerde op te vangen. Dus (bijna) nooit problemen met de opvang, of de andere 4 gastouders moesten nèt vol zitten. maar dat kwam in de praktijk misschien 1x per jaar voor. Dan risico nam ik dan maar voor lief.
pi_117401127
Marjo, mocht faye op het kdv niet in een bedje slapen? Of misschien dat ze de kinderwagen waar zij in kan slapen op de slaapkamer kunnen zetten? Dan zou Faye meer rust hebben en minder last van de spelende kindjes.

Wat een mooie fotospam van Lex!

Wij hebben een gastouder overwogen toen ik zwanger was van de oudste en ook toen hij 1,5 jaar oud was. Degene die wij toen aanbevolen kregen van vrienden hadden helaas geen kinderen van zijn leeftijd. Dat vonden wij toch een nadeel. Nu hebben wij niet echt opnieuw geinformeerd. Onze baby zit op dezelfde groep als onze grote, dus we kenden de leidsters al en maar een breng- en ophaallocatie scheelt wel.
Alleen afgenomen uren betalen zou bij ons ook niet zo uitmaken. Behalve als hij ziek is of tijdens vakanties gaat hij gewoon vaste en hele dagen.
Zodat hij niet 5 dagen naar het kdv gaat hebben wij ook met papa/ oma en mamadag geschipperd.
Onze buurvrouw heeft bijvoorbeeld geen uren opgenomen bij haar gastoudervoor de tweede toen ze verlof had van haar derde kind. Maar dat zou ik ook niet zo snel doen, dan haal je zo'n kind ook erg uit het ritme. En het lijkt me voor het kind dat weer aan opvang moet wennen na 4 of meer maanden echt niet handig.

Nts, hopelijk vind je weer werk, dan zou Draakje weer naar de gastouder kunnen, toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117405334
Tinu, in een bedje wilde ze ook niet slapen. De kinderwagen ligt ze eigenlijk nooit in (en neem ik ook niet mee naar het KDV) dus denk ook niet dat ze daar in slaapt. Uiteindelijk sliep ze in de wipper gewoon op de groep nog het beste, gelukkig doen ze daar verder ook niet moeilijk over. Ze krijgt voeding op haar verzoek en slaapt ook op haar verzoek :) Ze moet gewoon wennen aan het geluid, ook als ze wel wakker is. Ze kent dat verder helemaal niet.
pi_117405708
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 22:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Tinu, in een bedje wilde ze ook niet slapen. De kinderwagen ligt ze eigenlijk nooit in (en neem ik ook niet mee naar het KDV) dus denk ook niet dat ze daar in slaapt. Uiteindelijk sliep ze in de wipper gewoon op de groep nog het beste, gelukkig doen ze daar verder ook niet moeilijk over. Ze krijgt voeding op haar verzoek en slaapt ook op haar verzoek :) Ze moet gewoon wennen aan het geluid, ook als ze wel wakker is. Ze kent dat verder helemaal niet.
Marjolijntje, oh ik bedoelde kinderwagen van het kdv. Bij ons hebben zij die zelf en de ukkies/ iniminie baby's kunnen in de kinderwagen, de box slapen of in een bedje zoals de grotere baby's en dreumesen.
Maar het klinkt mij erg bekend in de oren. Was bij onze eerste net zo. Tweede kinderen hebben daar al vaak een stuk minder last van, die zijn een herrie schoppende grote broer of zus gewend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117417591
Midas deed inderdaad wel hazeslaapjes in wipstoel of box. Net genoeg om de dag door te komen zeg maar.

Hij gaat trouwens vooruit! letterlijk
  zondag 30 september 2012 @ 12:15:07 #259
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117419069
Bij ons hebben ze 2 van die hangende wiegen, die dus een schommelde beweging kunnen maken. Daar heeft Anouk in het begin veel in geslapen.

Midas vooruit! *O*
pi_117423718
Hopelijk slaapt ze snel beter Marjolijntje!

Lisa deed geen pogingen meer om te draaien of wat dan ook dus nu ee week lang niet in de box mar op de grondgehad met ee speelkleed. en zowaar ze kan van rug naar buik draaien! Helemaal trots :) enige nadeel is dat ik haar honder keer terug op het kleed moet leggen omdat ze dr eigen eraf schuift telkens.

pi_117424541
Sam, wen er maar aan. ;)

Ik ben blij dat ik gisteren de box naar beneden gezet heb. Papa had vanochtend nog geholpen, maar vanmiddag piepte er opeens een koppie boven de boxrand uit. Het gaat gewoon zelf staan. :o
pi_117427793
Ik ben er ook weer eens..! :W Laptop stuk en via mn mob lukt het niet om steeds te reageren, heel irritant.

Maar hier gaat alles nu goed. Lastige start gehad, veel onrust, niet slapen, veel huilen. Sinds we voeding voor koemelkallergie hebben en inbakeren gaat het een stuk beter! Dat de eerste drie maanden voorbij zijn merk je ook wel. Ze is een lief en vrolijk meisje nu, met af en toe een lastige dag. Nou dat mag!

Ik ga komende week ook weer aan het werk. N.ina gaat 2,5 dag naar het kdv, afgelopen twee weken heeft ze 3 keer gewend. Het slapen lukt wel maar niet zo lang als thuis door alle indrukken. Komt vanzelf denk ik. Ze vindt het in ieder geval super interessant allemaal en ik vind het ook wel moeilijk, maar heb er wel een goed gevoel bij. O en ze groeit als kool. Vandaag 14 weken en zit al vaak in 68 en maat 4 van luiers :D Zal komende week even kijken of ik nog een foto van dr kan plaatsen!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_117432926
Hee Clauwhee! Leuk om een update te krijgen :). Fijn dat het na de lastige start nu zo goed gaat. En ook weer bijna werken, hoe kijk je er tegenaan? Wat is ze groot trouwens :o.

Lisa aan de rol, Daan die staat en Midas heeft de eerste versnelling gevonden *O* Goed weekend!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117434635
Fijn dat het nu weer beter gaat Clauw! Pffff, en nu al weer werken joh. Is ook weer een hele mijlpaal. Maar ze groeit in elk geval goed ze. maat 68 en 4 qua luiers.... Wow!

De tv hangt hier inmiddels aan de muur. Huis is bijna Midas-proof.....
pi_117435965
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 19:05 schreef Phaidra het volgende:

Lisa aan de rol, Daan die staat en Midas heeft de eerste versnelling gevonden *O* Goed weekend!
+1 *O*

Fijn clauwhee!

Ik heb lekker geshopt voor S, maat 74 alweer. Had al een aantal rompers en shirtjes maar met soms 3 pakjes per dag, had ik veel meer nodig O-) . Ze is vooral lang dus moet er op letten dat het niet breed valt. Maar dat is wel leuk, babyshoppen O+
Ook veel aan het oefenen met fles en speen(vastgemaakt aan dr favo knuffel :+)
pi_117436396
Babyshoppen krijg ik ook geen genoeg van! En ze maakte me het ook niet makkelijk toen ze zo snel uit dr kleren ging haha. Mag toch hopen dat ze straks even op de rem trapt :).

Heb er wel weer zin in, maar als ik dr mee kon nemen zou het ideaal zijn ;). Dik 14 weken bij zon hummeltje doet wel wat met je! Was blij dat ik nog een paar weken vakantie had, was net wat we beide nog even nodig hadden. Maar net als dat N.ina paar dagen heeft gewend op kdv heeft moeders al een paar dagen gewend op het werk, ik zat er zo weer in. Nu ons nieuwe ritme even vinden komende weken en dan komt het vast goed!
pi_117440106
Kyara, goed dat de tv hoger hangt. Ik bladerde vanmiddag door foto's van staande Chris, maar toen stond de tv nog op een laag kastje. Nu gelukkig hoger, met dit ondernemende ding..

Lekker shoppen Zoé!
Gisteren naar een kledingbeurs geweest. Voor 7,50 2shirts en een dikke winterjas. Nu nog een 2e winterjas zoeken. Maar meestal "shop" ik bij mijn ouders. Daar stalt mijn zusje de kleren die ze van allerlei buren/kennissen krijgt. Zo lagen er wel 40 broeken in maat 74 :D

Ik geloof dat tandje 2 vannacht of morgen ook wel door komt. Nu is het de meest linkse voortand boven. Klein vampiertje ;)
pi_117444277
Hallo :W

Alles goed hier?

Clauwhee, al in maat 4?! Past 3 echt niet meer? Is het zo'n grote/zware baby???

Hier doet maat 80 zijn intrede, er is weer een tandje door onder (nr 7 totaal), hij kan los staan maar vertikt het meestal.. Wel loopt hij veel om de tafel heen.
Eind deze week gaat de kleine man voor het eerst vliegen met ons en vanaf 1 januari waarschijnlijk een nieuw kdv. We zijn o.a. de reistijd beu en zijn niet happy over het gebrek aan continuiteit op de groep als het om leidsters gaat. Vrijdag naar kdv op loopafstand gaan kijken en goede indruk gekregen :)
pi_117445624
Maat 80 is anders ook flink! Dat past Mex nog en die is bijna 2.
Die zat trouwens ook al snel in maat 74, maar heeft die maat anderhalf jaar gehad, kan nu pas weer lekker shoppen voor hem en de kleren aan die al zo lang in de kast wachten.

Leuk een vampierenbekje:-)

Fijn dat het nu goed gaat clauwhee!
pi_117450865
Hier gisteren ook wezen shoppen, had nog een cadeaukaart van de Hema liggen. Stoer spijkerbroekje gehaald (en wat shirtjes/truitjes bij de Zeeman). Toevallig ook maat 74 kleding, weet je zeker dat we geen tweeling hebben Zoë? :D
  maandag 1 oktober 2012 @ 06:55:27 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117453681
Hier ook vaak al 80, afhankelijk van het merk ook. Maar ik prop haar ook nog in 68 tuniekjes :P Maar heb er nu 1 echt naar zolder gebracht ;(

Joh Nirak, 7 tandjes al! Bij Anouk zijn nu de 2 boventanden door! Dat leed hebben we ook maar weer gehad. Ze vind overigens de tanden in mijn mond ook altijd erg interessant :D
  maandag 1 oktober 2012 @ 06:58:57 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117453695
En ik wilde nog even kwijt dat ik zo aan het genieten ben hoe ze aan het spelen is O+ Bekertjes in en uit elkaar halen, boekjes lezen, geluiden erbij maken O+ zo lief!
  maandag 1 oktober 2012 @ 07:26:36 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117453828
Maat 80 is toch niet zo raar? Ik verwacht dat Midas daar over een maand of 2 a 3 ook wel in zal zitten.

Wow Nirak, wat een boel tandjes al *)

Susie, leuk he dat zelf spelen O+
pi_117454194
Wat groeien die kids toch hard :D.

Hier een zieke beeb ;(. Het snot komt er langs alle kanten uit. Bij onszelf ook trouwens, dat scheelt. De uien zijn niet aan te slapen voor naast de bedden :P.
pi_117454207
Heeft iemand hier trouwens een tip voor het moment om pap te geven? We doen het nu 's morgens half pap, half melk. De pap hoeft ie op een gegeven moment niet meer en dan valt ie de rest van de melk aan die in de fles zit.

In het adviesschema van het cb zit de pap rond de lunchtijd, dat zal vast een reden hebben?

Maarehm, ja. Iemand leuke tips? *).
  maandag 1 oktober 2012 @ 08:40:28 #276
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117454415
quote:
5s.gif Op maandag 1 oktober 2012 08:22 schreef Kuukske het volgende:
Heeft iemand hier trouwens een tip voor het moment om pap te geven? We doen het nu 's morgens half pap, half melk. De pap hoeft ie op een gegeven moment niet meer en dan valt ie de rest van de melk aan die in de fles zit.

In het adviesschema van het cb zit de pap rond de lunchtijd, dat zal vast een reden hebben?

Maarehm, ja. Iemand leuke tips? *).
Ja, 's ochtends fles geven met normale aantal schepjes + 3 scheppen bambix en 's avonds ook. En 's middags normale fles.
Zo doen wij t iig ;)

(nu is het ongeveer 8 uur papfles, 12 uur brood en fles, 3 uur fruit, 5/6 uur groente, 19.30 papfles)
Oh en beterschap voor jullie alle 3 !
pi_117454489
Ah! Klinkt plausibel. Oh en dank :) *Snifsnotter.

Oeh en brood, ja. Daar had ik ook nog een vraag over maar ik huppel wel even naar het bijvoedingstopic. Volgens mij ging het er daar pas nog over. :+
pi_117454596
Wij hebben overdag eigenlijk nooit pap gedaan, en hij hoeft het nu niet (meer) als we het eens proberen..

En 80 is heel gemiddeld volgens mij?

Beterschap aan jullie kuuks
pi_117454756
Matthias zat rond de 9 a 10 maand in maat 80 dus is heel gemiddeld hoor. Hij gaat nu net over naar maat 86.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117454901
Daan kreeg met 6 maand een fles van 180/6 met 3 schepjes pap. Nu 210/7 met 4 scheppen, omdat hij overdag de melk bijna weigert. Of van een bordje. En 's middags een boterham en 120/4 melk, maar daar drinkt hij vaak de helft maar van. (dag gaat hier sinds 7 maand: pap-fruit-brood+melk-tussendoortje-avondeten-kale fles, tijden afhankelijk van slaapjes)

Maar met 6 maanden moet pap niet, uberhaupt moet het niet. Je kunt ook langzaam brood gaan geven naast de melkfles. Zo hebben wij het in de middag ook gedaan..

En we hebben nu echt een vampiertje, beide buitenste voortanden boven zijn door. Gelukkig nr2 zonder noemenswaardig drama.
Vanochtend voor het eerst in het zitje van de winkelwagen. Ging ook goed, zolang hij geen leuke dingen zag ;)
  maandag 1 oktober 2012 @ 09:17:02 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117454947
_O- Daan is een vampiertje!
pi_117455011
Mja, die pap is meer om eens te kijken wat ie ermee doet. Maar volgens mij vindt 'ie het maar zo zo. Een tijdje effe aankijken :). Hij lijkt wel meer te voelen voor melk 's morgens.. nja. Lastig! Dat zoekende.

Brood wil ik hier ook eens gaan introduceren.

Dat moet er trouwens té schattig uitzien DF :D zo'n babyvamp 8-).
pi_117455071
Wij hebben net kleine I. naar het kdv gebracht ;(. Eerlijk gezegd viel het me nog mee, maar leuk vind ik het niet...

Beterschap voor jullie Kuuks!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117455168
Pff.dat lijkt me wel lastig phaidra!
Hier net mn grote weggebracht en dat vind ik al lastig :D
Was blij dat ik mn kleine gewoon mee kon nemen (al vonden ze dat daar wel jammer :P)
Wel schattig, een meisje mocht niet naar zn zusje kijken. Ging ie echt bij de maxi cosi staan: nee, elise kijken! + boos gezicht (even vertaald naar gewone taal :P)
  maandag 1 oktober 2012 @ 09:53:15 #285
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_117455650
Hier zit Rayen met 10 maanden ook in maat 80. Ietsje ruim nog maar het past.

Speelgoed hoef ik eigenlijk niet meer te kopen want zijn favoriete speelgoed is de stofzuiger ;( :P ;) en alles wat in huis voorkomt.

En hij wil alleen maar staan, staan en nog eens staan en loopt langs de verwarming, langs de bank.
Ik hou soms mijn hart vast en hij heeft ook al flinke smakken gemaakt :'(

Mijn babytje wordt groot :D ;) ;) O+
Rayen 2½ jaar!
pi_117455692
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:38 schreef Troeta het volgende:
Maat 80 is anders ook flink! Dat past Mex nog en die is bijna 2.
Die zat trouwens ook al snel in maat 74, maar heeft die maat anderhalf jaar gehad, kan nu pas weer lekker shoppen voor hem en de kleren aan die al zo lang in de kast wachten.

Leuk een vampierenbekje:-)

Fijn dat het nu goed gaat clauwhee!
Is Mex zo'n kleintje Troeta? :o Nooit geweten :D

Maat 80 is voor 9-12 maanden volgens de gemiddeldes dus de baby's hier zitten keurig op het gemiddelde.
The way you rock'n'roll
pi_117455720
Ik weet even niet hoe zwaar ze is nu, moet de 17e pas weer naar het CB. Maar bij 3 is het echt ongeluk na ongeluk, en bij 4 niet. Op het kdv hebben ze dr 4+ om gedaan, want 'ze had van die stevige dijtjes' haha... Ik vind het trouwens allemaal nog wel meevallen, ze is best lang en mollig, meer ook niet. Heeft ze in ieder geval wat reserve denk ik maar!

Hier is ze ook al een dikke week aan de snotter en hoesten, zit allemaal bij de prijs in op het kdv...
pi_117461364
Het is goed gegaan op het kdv! Hij heeft 3 kwartier geslapen, netjes gedronken uit de fles en nog wat gespeeld en gebrabbeld tegen de leidster. Wel wilde hij direct weer drinken bij thuiskomst en nu ligt hij weer lekker te slapen. Mijn dappere jochie O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117461369
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Is Mex zo'n kleintje Troeta? :o Nooit geweten :D

Maat 80 is voor 9-12 maanden volgens de gemiddeldes dus de baby's hier zitten keurig op het gemiddelde.
Blijkbaar! :D En dat terwijl het zo'n grote baby was. Hij heeft echt heeel lang in maat 74 gepast. Nu gaat hij een beetje naar 92, maar broeken echt nog 86.
De grote maat 80kleren passen gewoon nog goed, het is meer dat maat 92 betere peuterkleren zijn.
pi_117475122
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:05 schreef Phaidra het volgende:
Het is goed gegaan op het kdv! Hij heeft 3 kwartier geslapen, netjes gedronken uit de fles en nog wat gespeeld en gebrabbeld tegen de leidster. Wel wilde hij direct weer drinken bij thuiskomst en nu ligt hij weer lekker te slapen. Mijn dappere jochie O+.
Super!! O+ O+ ^O^
pi_117480996
Fijn Phaidra! Dat geeft hoop he!

Hier had ik vandaag mn eerste werkdag. Ik vond het verschrikkelijk om Faye achter te laten bij mijn ouders. Ze is daar absoluut op een hele goede plaats hoor, maar ik vind het maar niks om zo lang zonder haar te zijn. Ze heeft het daar best wel goed gedaan en toen ik terug was kreeg ik een big smile en was er een hele trotse oma aan het vertellen wat ze allemaal al kon O+

En heb nog een fotoshoot gehad met Faye, en heb net twee foto's gekregen. Ik ben er zo blij mee! Onder de spoiler :)
SPOILER
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:08:29 #292
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117481795
Fijn Phaidra!
En Marjolein ook, fijn dat het goed ging met Faye bij oma! Oma ook weer blij ;)

Ik had de foto's al gezien, maar ik vind ze echt super leuk !!!! O+
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:49:32 #293
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117484546
Wat een mooie foto's Marjolijn! O+ En fijn dat je eerste werkdag/baby bij oma goed is gegaan!
pi_117484876
Wat een mooie foto's O+
pi_117488068
Mooie foto's marjolijn! Is dat nou een poster op de achtergrond vsn de eerste foto, of is dat bewerkt? Echt leuk gedaan iig! En een mooi meisje heb je!

En fijn dat die eerste dagen goed zijn gegaan op kdv en bij oma!

Ik wil ook een fotoshoot doen met Nena, maar de baby acne is nog niet weg, grrr
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 03:02:15 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117493819
wat fijn phaidra! En bij marjolijntje ook goed gegaan. Ik vond/vind het minder erg om hem thuis achter te laten bij oma. Meestal slaapt hij dan nog(wel weer jammer voor mama).

Mooie foto's!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 05:59:08 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117494045
Hoe lang duurt baby acne, want Anouk heeft er ook nog steeds last van. Smeer nu al een poos niets op haar gezicht, maar het blijft :(
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 06:47:14 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117494174
Midas begint nu net weer wat uitslag op zijn kin te krijgen. Maar dat is volgens mij meer een combinatie van kwijlen en speen.

Na 2 drama nachten (vaak wakker worden en dan ontroostbaar huilen zonder reden) vannacht een goede nacht gemaakt (Midas dan, mama weer niet). Zou het dan toch een sprongetje zijn geweest? Want gister begon bij ook met semi-kruipen *O*
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:56:18 #299
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117494512
Of misschien door de tandjes?
Bij Anouk zit het echt op d'r bolle wangen. Vind het zo zonde ook. Ga er wel vanuit dat het een keer weg gaat, maar duurt nu wel te lang vind ik. Cb zei dat ze een droge huid zou hebben? Lijkt mij wat tegenstrijdig eigenlijk, volgens mij krijg je puistjes als je juist een vette huid hebt? :?
Mja, tips zijn welkom in ieder geval!
pi_117494650
Vervelend Susie :(

Fijn kyara! *O*

:* voor de dames die weer aan het werk zijn

Vannacht weer weinig geslapen :O
Vanmiddag naar de osteopaat, mijn moeder haalt/brengt me ivm duizeligheid na behandeling en die blijft een tijdje bij me thuis om voor S te zorgen zodat ik op bed kan. Zie er een klein beetje tegenop, pijn enzo. Maar het is voor een goed doel :s)
pi_117494902
Susie, baby-acné komt niet door een vette huid, maar door hormonen die ze van jou meekrijgen uit de buik.
Mex had ook altijd een droge huid en Nena nu ook en een droge huid geeft jeuk, dus wrijven ze veel en das ook niet echt goed voor de puistjes.
Bepanthen of gezichtscreme van Welede zijn lekkere middeltjes om te smeren, maar niet teveel hoor.
Verder goed schoonhouden.
Bij Mex duurde het een maandje, maar bij een buurjongetje trok het na zijn eerste verjaardag pas weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')