http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.htmlquote:SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.
Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie
In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.
De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.
Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.
Sudan
In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.
De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.
Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.
Libanon
In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.
Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.
Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.
De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.
Pakistan
Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.
Intellect is serieus ver van jou bed verwijdert als jij het in gevaar brengen van Israels veiligheid of joden wereldwijd en onschuldige acteurs onzinnige redenen noemt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:12 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je hebt geen gevoel van moraliteit en rechtvaardigheid wanneer je een persoon dood wenst voor onzinnige redenen
En met mensen die vinden dat herhaalde oplichters, fraudeurs en ophitsers er met een boete vanaf zouden moeten komen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:13 schreef Refragmental het volgende:
Kansloos topic eigenlijk. Met mensen die het doodnormaal vinden dat iemand vermoord moet worden om wat onzinnige vergrijpen.
Je gaat er aan voorbij dat de beste man dit bewust deed én wist wat hij teweeg zou brengen. Sterker nog, dit was exact wat hij voor ogen had. Straf hem zodanig zeg ik dan. Straf hem naar het niveau van zijn slechtheid. Ik weet niet of dat meetbaar is...quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:13 schreef Refragmental het volgende:
Kansloos topic eigenlijk. Met mensen die het doodnormaal vinden dat iemand vermoord moet worden om wat onzinnige vergrijpen.
Ik zal eens een lynchende bloeddorstige mob naar zijn huis sturen en dan kijken of ik er met onzinnige redenen en of een boete mag afkomen, vooral als het een naaste van hem is die gevaar looptquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En met mensen die vinden dat herhaalde oplichters, fraudeurs en ophitsers er met een boete vanaf zouden moeten komen.
Als er 1 is die Israëls veiligheid in gevaar brengt in het Netanjahu. Vermoorden dan maar?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Intellect is serieus ver van jou bed verwijdert als jij het in gevaar brengen van Israels veiligheid of joden wereldwijd en onschuldige acteurs onzinnige redenen noemt.
Misschien moet Obama nog wat spotjes op de Iraakse TV doenquote:Op zaterdag 22 september 2012 19:44 schreef Irakeesje het volgende:
dit al voorbij gekomen?
http://www.nu.nl/buitenla(...)-dood-filmmaker.html
Nethanyahu is een jood, hij liegt er niet over, voert zijn beleid uit volgens zijn inzichten, goed of fout.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als er 1 is die Israëls veiligheid in gevaar brengt in het Netanjahu. Vermoorden dan maar?
Die heeft op z'n minst de democratische legitimiteit om de veiligheid van Israel in gevaar te mogen/kunnen brengen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als er 1 is die Israëls veiligheid in gevaar brengt in het Netanjahu. Vermoorden dan maar?
De democratische vrijheid van meningsuiting geeft de filmmaker net zo veel legitimiteit.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die heeft op z'n minst de democratische legitimiteit om de veiligheid van Israel in gevaar te mogen/kunnen brengen.
Ik ga even struinen op de boulevard. Tussen de menigte boze moslims. Althans, als ik de media moet geloven.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:22 schreef Triggershot het volgende:
Ben even een leven zoeken, kusjes, met name voor de ubermensch, de TS.
Als er 1 is die het "vredesproces" torpedeert is hij het. Als er 1 is die de spanningen in de regio op peil houdt, zo niet verergert, is hij het. Als er 1 is die joden in gevaar brengt is hij het.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nethanyahu is een jood, hij liegt er niet over, voert zijn beleid uit volgens zijn inzichten, goed of fout.
En doet volgens mij vrij weinig door schuld op anderen te schuiven voor zijn acties zodat er andere onschuldige joden gevaar lopen.
Afgezien van het feit dat het beginsel wordt beperkt door de wet zelf, hebben wij het hier niet eens over de vrijheid om de mening te uiten. Althans, ik niet. Ik heb het wel over fraude en oplichting. Of zie jij fraude en oplichting als onderdeel van de vrijheid van meningsuiting?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De democratische vrijheid van meningsuiting geeft de filmmaker net zo veel legitimiteit.
Als je hem wilt pakken voor fraude, waarom hebben we het er dan over in dit topic? Mag hij wel frauderen als hij deze film niet had gemaakt?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat het beginsel wordt beperkt door de wet zelf, hebben wij het hier niet eens over de vrijheid om de mening te uiten. Althans, ik niet. Ik heb het wel over fraude en oplichting. Of zie jij fraude en oplichting als onderdeel van de vrijheid van meningsuiting?
Heb je het over de ambassadeur? Wie vindt dat normaal?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:13 schreef Refragmental het volgende:
We hebben het er over in dit topic, omdat hij nu eenmaal de filmmaker is - en derhalve niet alleen de film centraal staat, maar tevens zijn persoontje - en uiteraard de wijze waarop hij de film heeft gemaakt. Lijkt mij niet meer dan redelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je hem wilt pakken voor fraude, waarom hebben we het er dan over in dit topic? Mag hij wel frauderen als hij deze film niet had gemaakt?
Ja echt, ik schrok van sommige uitspraken vorige topicquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:13 schreef Refragmental het volgende:
Dat is het moedwillig aanzetten tot geweld (vreemd dat dit weer van jou komtquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zal eens een lynchende bloeddorstige mob naar zijn huis sturen en dan kijken of ik er met onzinnige redenen en of een boete mag afkomen, vooral als het een naaste van hem is die gevaar loopt
Nee, hij moest vermoord worden. Want hij had nog meer op zijn kerfstok, en nu gaat het over fraude. Dus hij moet dood vanwege fraude?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We hebben het er over in dit topic, omdat hij nu eenmaal de filmmaker is - en derhalve niet alleen de film centraal staat, maar tevens zijn persoontje - en uiteraard de wijze waarop hij de film heeft gemaakt. Lijkt mij niet meer dan redelijk.
Ja ik ook. De bejegening van hele groepen mensen.. niet normaal meer.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja echt, ik schrok van sommige uitspraken vorige topic
Het is heel normaal om iemands waandenkbeelden belachelijk te maken. Sinds de Verlichting in de mode, maar daarvoor ook al gebruikelijk, vooral tussen gelovigen onderling.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja ik ook. De bejegening van hele groepen mensen.. niet normaal meer.
Als je met iemand (tijdens een lopende discussie) discussieert lijkt het mij verstandig om eerst na te gaan wie wat gepost heeft.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, hij moest vermoord worden. Want hij had nog meer op zijn kerfstok, en nu gaat het over fraude. Dus hij moet dood vanwege fraude?
Dat zal best, gelukkig heb ik het daar niet over.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is heel normaal om iemands waandenkbeelden belachelijk te maken. Sinds de Verlichting in de mode, maar daarvoor ook al gebruikelijk, vooral tussen gelovigen onderling.
Je hebt het per ongeluk met een hoofdletter geschreven. Ik neem aan dat het een foutje is.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is heel normaal om iemands waandenkbeelden belachelijk te maken. Sinds de Verlichting in de mode, maar daarvoor ook al gebruikelijk, vooral tussen gelovigen onderling.
Nee, dat doe ik expres. Omdat het heel wat meer inhoudt dan een willekeurig godje.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het per ongeluk met een hoofdletter geschreven. Ik neem aan dat het een foutje is.²
Vind jij dat dat niet belangrijk was?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het per ongeluk met een hoofdletter geschreven. Ik neem aan dat het een foutje is.²
Ik vind van niet. En nu?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik expres. Omdat het heel wat meer inhoudt dan een willekeurig godje.
Nu heb ik gelijk, want de Verlichting bestaat welquote:
Wil je hiermee zeggen dat hij niet realiseerde dat hij a) de acteurs heeft misleid? b) sponsors heeft opgelicht en c) dat deze film een spontane reactie zou kunnen uitlokken bij minder verlichtte geesten die in moeilijke omstandigheden leven en waarbij het geloof vaak nog 't enige sprankje hoop is?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:35 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat is het moedwillig aanzetten tot geweld (vreemd dat dit weer van jou komt)
Dat is van een heel ander niveau.
Jullie draaien trouwens een heleboel zaken om.
Wie is hier juist strafbaar? De man die een filmpje maakt (en daarbij zijn acteurs misleidt, wat strafbaar KAN zijn, maar niet met de dood of vrijheidsberoving)? Of de moslims die daarna een pad van vernielingen achterlaten en de acteurs en producer willen vermoorden?
Wie oh wie begaat hier grote strafbare feiten?
Mooie!quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik expres. Omdat het heel wat meer inhoudt dan een willekeurig godje.
Dat is jouw goed recht en daar zal ik niet boos over worden en ik wens jou ook niet dood of wil jou geen kwaad doen.quote:
Spontaan? Er worden dagelijks vele beledigende opmerkingen de wereld in geslingerd. Hoe spontaan is het als op precies 9/11 mensen massaal gaan rellen over een stukje film dat al langer op internet stond?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat hij niet realiseerde dat hij a) de acteurs heeft misleid? b) sponsors heeft opgelicht en c) dat deze film een spontane reactie zou kunnen uitlokken bij minder verlichtte geesten die in moeilijke omstandigheden leven en het geloof vaak nog 't enige sprankje hoop is?
Gewoon een random vraagje waar ik benieuwd naar ben...Vind jij dat homo's zouden mogen trouwen?quote:
Die tweede heb ik niet zelf bedacht, maar de combinatie claim ik graagquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:42 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Mooie!
Eerst Verlichting met hoofdletter, en dan god met kleine letter
Vind jij dat moslims door mogen gaan met het bouwen van moskeeen in Nederland?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:44 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Gewoon een random vraagje waar ik benieuwd naar ben...Vind jij dat homo's zouden mogen trouwen?
quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:44 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Gewoon een random vraagje waar ik benieuwd naar ben...Vind jij dat homo's zouden mogen trouwen?
Alleen als ze niet hoger zijn dan 1,50 meterquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vind jij dat moslims door mogen gaan met het bouwen van moskeeen in Nederland?
Wat?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:44 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden heb ik ongeveer ook.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:45 schreef Jian het volgende:
[..]Hah, eigenlijk vind hij dat homo's geen bestaansrecht hebben
Oh, hoi Sonnyspek, ik wist niet dat je een tweede account had.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Alleen als ze niet hoger zijn dan 1,50 meter
Nee, dat is iets anders dan dat homoseksuele mogen trouwen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wist ik van jou ook niet BullshitBoyquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, hoi Sonnyspek, ik wist niet dat je een tweede account had.
follow the moneyquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen?
Wat een onzin dat topic, dan weet ik nu zeker dat ik je niet meer serieus neem.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat?
En wat is er mis met het woordje willekeurig?
Essay: "Opkomst en ondergang van het homo-isme"²
Ik ben graag duidelijk. Je hebt nu geen random vragen meer hieromtrent mag ik aannemen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:50 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat een onzin dat topic, dan weet ik nu zeker dat ik je niet meer serieus neem.
Hij is leuk, ik ben blij dat je het niet echt meentquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat?
En wat is er mis met het woordje willekeurig?
Essay: "Opkomst en ondergang van het homo-isme"²
Klopt, die is er namelijk ook niet. Je bent scherp vandaag.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Wist ik van jou ook niet BullshitBoy
Nou misschien heb ik nog wel een random vraag: 'Op welke steen ben jij vroeger gevallen?'quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben graag duidelijk. Je hebt nu geen random vragen meer hieromtrent mag ik aannemen.²
Is nee het antwoord, of hoe moet ik je post lezen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:48 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nee, dat is iets anders dan dat homoseksuele mogen trouwen.
Van mij ook niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, die is er namelijk ook niet. Je bent scherp vandaag.
Nee dus.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is nee het antwoord, of hoe moet ik je post lezen?
Ik weet niet of je die soort kent, maar op de Willy Vander-steen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nou misschien heb ik nog wel een random vraag: 'Op welke steen ben jij vroeger gevallen?'
quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet niet of je die soort kent, maar op de Willy Vander-steen.²
Dank je, eigenlijk ben ik altijd scherp en ik denk ook niet echt dat je een kloon van BsB bent, maar ik vind BullshitBoy zo toepasselijk dat ik het gewoon een keer wilde gebruiken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, die is er namelijk ook niet. Je bent scherp vandaag.
Van mij hoeft zo'n ideologie geen voet aan de grond in Nederland te hebben, doe dat maar in het Midden-oosten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah oke, even om te bezien of ik je serieus moet nemen.
Dat zal allemaal best. Alleen ben je geen anus beter dan een of andere haatbaard die niet wil dat homo's kunnen trouwen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:55 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Van mij hoeft zo'n ideologie geen voet in Nederland te hebben, doe dat maar in het Midden-oosten.
Noem jij BsB nu een haatbaard? die is morbide tegen namelijk!quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best. Alleen ben je geen anus beter dan een of andere haatbaard die niet wil dat homo's kunnen trouwen.
Simple as that.
Nee, ook niet-haatbaarden kunnen tegen het homohuwelijk zijn namelijk. Dat neemt niet weg dat ik het niet eens ben met dat standpunt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Noem jij BsB nu een haatbaard? die is morbide tegen namelijk!
Vind je? Bij mij staat vrijheid centraal. In Nederland staat vrijheid centraal.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best. Alleen ben je geen anus beter dan een of andere haatbaard die niet wil dat homo's kunnen trouwen.
Simple as that.
Ik ben niet tegen, vrijheid blijheid, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel een onzinnige bedoening vindquote:Op zaterdag 22 september 2012 22:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ook niet-haatbaarden kunnen tegen het homohuwelijk zijn namelijk. Dat neemt niet weg dat ik het niet eens ben met dat standpunt.
vrijheid? in nederland? EU? heb je shultz niet gezien (ook een filmpje)quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:58 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Vind je? Bij mij staat vrijheid centraal. In Nederland staat vrijheid centraal.
Bij de islam niet.
Vandaar de PVV. Die heeft vrijheid hoog in het vaandel staan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 22:58 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Vind je? Bij mij staat vrijheid centraal. In Nederland staat vrijheid centraal.
Bij de islam niet.
Ik evenzeer, maar ik vind het een inferieur onderwerp (persoonlijk). Het is alleen wel grappig om te zien dat de sonnyspek zogenaamd BSB te kak wilde zetten, maar uiteindelijk in zijn eigen stront beland als het gaat om het gunnen van vrijheden aan bepaalde minderheden in de maatschappij. Vandaar mijn vraag aan hem, aangezien ik van tevoren kon ruiken dat hij hem negatief zou beantwoorden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen, vrijheid blijheid, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel een onzinnige bedoening vind
Ah, zij steken de moskeeën in brand?quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vandaar de PVV. Die heeft vrijheid hoog in het vaandel staan.
Vind jij van niet?quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vandaar de PVV. Die heeft vrijheid hoog in het vaandel staan.
Daarom moeten we ook snel van die vent af.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:00 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
vrijheid? in nederland? EU? heb je shultz niet gezien (ook een filmpje)
Wat is dit voor een rare vraag?quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ah, zij steken de moskeeën in brand?
Vinden dat homoseksualiteit een ziekte is moet je hier niet willen. Doe dat maar ergens anders.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik evenzeer, maar ik vind het een inferieur onderwerp (persoonlijk). Het is alleen wel grappig om te zien dat de sonnyspek zogenaamd BSB te kak wilde zetten, maar uiteindelijk in zijn eigen stront beland als het gaat om het gunnen van vrijheden aan bepaalde minderheden in de maatschappij. Vandaar mijn vraag aan hem, aangezien ik van tevoren kon ruiken dat hij hem negatief zou beantwoorden.
Alleen die, die hoger zijn dan 1,50 meter ....quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ah, zij steken de moskeeën in brand?
Eens, bepaalde minderheden hun rechten ontnemen, zoals de mogelijkheid tot het bouwen van een gebedshuis of de mogelijkheid van homo's om te trouwen, dat moet je niet willen. Dat hoort niet bij Nederland.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:03 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Vinden dat homoseksualiteit een ziekte is moet je hier niet willen. Doe dat maar ergens anders.
Als dat 'geloof' aanhangt dat homoseksuele gestenigt moeten worden...dan ja! Rot dan maar op.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eens, bepaalde minderheden hun rechten ontnemen, zoals de mogelijkheid tot het bouwen van een gebedshuis of de mogelijkheid van homo's om te trouwen, dat moet je niet willen. Dat hoort niet bij Nederland.
De regisseur van de film is vermoedelijk homo. We zijn dus ontopic.quote:
Oh..., dan kijken ze toch wel eerst even op de naambordjes?quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dit voor een rare vraag?
Nee, zij pissen in brievenbussen.
Ach, in hoeverre moeten we dit serieus nemen van een pvv-er? Sluit eerst de eigen gelederen, daar hebben jullie je handen vol aan zo te zien.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:06 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Als dat 'geloof' aanhangt dat homoseksuele gestenigt moeten worden...dan ja! Rot dan maar op.
Op zich verdedigbaar, leven en laten leven en als die mensen die in dat gebedshuis gaan bidden dat ook vinden en naleven, zie ik geen probleem!quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eens, bepaalde minderheden hun rechten ontnemen, zoals de mogelijkheid tot het bouwen van een gebedshuis of de mogelijkheid van homo's om te trouwen, dat moet je niet willen. Dat hoort niet bij Nederland.
Denken dat alleen PVV'ers zijn tegen de bouw van meer moskeeen__!quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, in hoeverre moeten we dit serieus nemen van een pvv-er? Sluit eerst de eigen gelederen, daar hebben jullie je handen vol aan zo te zien.
Met het sjouwen van de zetels ben je daarentegen niet zo lang bezig.²
Ik zie ook geen probleem als die politieke partijen verdwijnen die dat leven en laten leven kennelijk niet willen. Ik zie dat als een veel concreter gevaar namelijk, iets met centrum van de macht enzo.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Op zich verdedigbaar leven en laten leven en als die mensen die in dat gebedshuis gaan bidden dat ook vinden en naleven, zie ik geen probleem!
Ah, oke, dan is het een goede mening. Immers, de meerderheid weet altijd alles het beste.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:10 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Denken dat alleen PVV'ers zijn tegen de bouw van meer moskeeen__!55% is tegen de bouw van meer moskeeen. Peiling onder ruim 1.5 miljoen stemwijzer gebruikers.
M.a.w.: we hebben hier te maken met de spreekwoordelijke boeren. Want wat de boer niet kent eet hij niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:10 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Denken dat alleen PVV'ers zijn tegen de bouw van meer moskeeen__!:') 55% is tegen de bouw van meer moskeeen. Peiling onder ruim 1.5 miljoen stemwijzer gebruikers.
Van die prachtige omgebouwde kerken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
M.a.w.: we hebben hier te maken met de spreekwoordelijke boeren. Want wat de boer niet kent eet hij niet.
En overigens, we hebben al genoeg Moskeeën in Nederland. Uiteraard zal het aantal gestaag groeien. Zelfs ten koste van kerken. Zo werkt het nou eenmaal met vraag en aanbod. En mij hoor je niet klagen. Verre van zelfs. Zo nu en dan kwispelt mijn darmstelsel als een jonge labrador. Puur van blijdschap.
Ja.²
Ja man. Net als in Rotterdam de Annasr Moskee, was een kerk, is nu een Moskee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Van die prachtige omgebouwde kerken.
Maar denk je wel dat die mensen die in die betreffende gebedshuizen gaan bidden van mening zijn dat leven en laten leven en vrijheid, blijheid een groot goed is en dat je daar vooral geen beperkingen op moet proberen te leggen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie ook geen probleem als die politieke partijen verdwijnen die dat leven en laten leven kennelijk niet willen. Ik zie dat als een veel concreter gevaar namelijk, iets met centrum van de macht enzo.
Nee, maar er wordt net gedaan alsof alleen PVV'ers er voor zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, oke, dan is het een goede mening. Immers, de meerderheid weet altijd alles het beste.
Denk je echt? persoonlijk denk ik dat net als bij het Katholieke geloof er ook steeds minder jongeren naar de Moskee zullen gaan. Ze groeien hier op, proeven de geneugten van de vrijheid, worden Verlicht door de westerse wereld enzo.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
M.a.w.: we hebben hier te maken met de spreekwoordelijke boeren. Want wat de boer niet kent eet hij niet.
En overigens, we hebben al genoeg Moskeeën in Nederland. Uiteraard zal het aantal gestaag groeien. Zelfs ten koste van kerken. Zo werkt het nou eenmaal met vraag en aanbod. En mij hoor je niet klagen. Verre van zelfs. Zo nu en dan kwispelt mijn darmstelsel als een jonge labrador. Puur van blijdschap.
Ja.²
Allereerst zijn het geen Borgs. Geloof mij maar als ik zeg dat het geen Borgs zijn. Oftewel, ze hebben talloze verscheidene meningen over de talloze verscheidene maatschappelijke onderwerpen. Ten tweede ben ik niet eens zo geïnteresseerd in hun mening, alswel hun acties. Als zij vinden dat homo's niet mogen trouwen, is dat hun goed recht. Net als sonnyspek mag vinden dat moslims in hun vrijheid beperkt moeten worden. Het wordt echter een ander verhaal als er concreet rechten worden geschonden van dergelijke minderheden. De harde praktijk dus. Die harde praktijk is door de PVV veel meer realiteit geworden. Zij hebben immers politieke macht. Dat hebben moslims helemaal niet. Wat dat betreft, als je echt geeft om vrijheid, zou je je meer druk moeten maken om de PVV dan om wat een of andere achmed van de straat van iets vindt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Maar denk je wel dat die mensen die in die betreffende gebedshuizen gaan bidden van mening zijn dat leven en laten leven en vrijheid, blijheid een groot goed is en dat je daar vooral geen beperkingen op moet proberen te leggen?
Het is geen kwestie van denken maar van weten. Ik zie het in mijn omgeving. Vrijwel elke Moskee is bezig uit te breiden of probeert elders een nieuwe grotere Moskee te bouwen. Het vraag en aanbod verhaal dus. Vergeet ook niet de aanwas van nieuwe Moslims. Gisteren was ik in de Moskee weer getuigen van een échte Hollander die de Islam heeft omarmt. Hij heeft er een grote familie bij gekregen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:21 schreef Jian het volgende:
Denk je echt? persoonlijk denk ik dat net als bij het Katholieke geloof er ook steeds minder jongeren naar de Moskee zullen gaan. Ze groeien hier op, proeven de geneugten van de vrijheid, worden Verlicht door de westerse wereld enzo.
Dus als het recht van een persoon geschonden wordt om een filmpje te maken, bijvoorbeeld door hem dood te maken of af te ranselen, dan keur je dat net als ik af? Want dat is natuurlijk niet alleen maar een mening maar de harde praktijk!quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allereerst zijn het geen Borgs. Geloof mij maar als ik zeg dat het geen Borgs zijn. Oftewel, ze hebben talloze verscheidene meningen over de talloze verscheidene maatschappelijke onderwerpen. Ten tweede ben ik niet eens zo geïnteresseerd in hun mening, alswel hun acties. Als zij vinden dat homo's niet mogen trouwen, is dat hun goed recht. Net als sonnyspek mag vinden dat moslims in hun vrijheid beperkt moeten worden. Het wordt echter een ander verhaal als er concreet rechten worden geschonden van dergelijke minderheden. De harde praktijk dus. Die harde praktijk is door de PVV veel meer realiteit geworden. Zij hebben immers politieke macht. Dat hebben moslims helemaal niet. Wat dat betreft, als je echt geeft om vrijheid, zou je je meer druk moeten maken om de PVV dan om wat een of andere achmed van de straat van iets vindt.
Was zeker mentaal niet helemaal goed?quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van denken maar van weten. Ik zie het in mijn omgeving. Vrijwel elke Moskee is bezig uit te breiden of probeert elders een nieuwe grotere Moskee te bouwen. Het vraag en aanbod verhaal dus. Vergeet ook niet de aanwas van nieuwe Moslims. Gisteren was ik in de Moskee weer getuigen van een échte Hollander die de Islam heeft omarmt. Hij heeft er een grote familie bij gekregen.
Ja.²
Zijn vaak gestudeerde jongens.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:31 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Was zeker mentaal niet helemaal goed?
En wat was de reden dat hij erbij wou?quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn vaak gestudeerde jongens.²
Zou best kunnen, ik ben van mening dat religie niet voorbehouden is aan lager opgeleide of domme mensen, zeker niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn vaak gestudeerde jongens.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |