abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117130715

Ook filmcritici boos

quote:
SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.

Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie

In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.

De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.

Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.

Sudan

In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.

Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.

Libanon

In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.

Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.

Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.

De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.

Pakistan

Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.html
Er zijn dus ernstige rellen in Islamitische landen.

Zal dit nog verder escaleren?

http://www.livestation.com/en/aljazeera-english

Poll: Gaat het filmpje te ver?
Ja
Nee
Weet ik niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_117130740
Kansloos topic eigenlijk. Met mensen die het doodnormaal vinden dat iemand vermoord moet worden om wat onzinnige vergrijpen. :N
pi_117130776
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je hebt geen gevoel van moraliteit en rechtvaardigheid wanneer je een persoon dood wenst voor onzinnige redenen :D
Intellect is serieus ver van jou bed verwijdert als jij het in gevaar brengen van Israels veiligheid of joden wereldwijd en onschuldige acteurs onzinnige redenen noemt. :')
pi_117130780
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:13 schreef Refragmental het volgende:
Kansloos topic eigenlijk. Met mensen die het doodnormaal vinden dat iemand vermoord moet worden om wat onzinnige vergrijpen. :N
En met mensen die vinden dat herhaalde oplichters, fraudeurs en ophitsers er met een boete vanaf zouden moeten komen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:15:51 #5
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_117130830
quote:
Je gaat er aan voorbij dat de beste man dit bewust deed én wist wat hij teweeg zou brengen. Sterker nog, dit was exact wat hij voor ogen had. Straf hem zodanig zeg ik dan. Straf hem naar het niveau van zijn slechtheid. Ik weet niet of dat meetbaar is... :{

Woord met meeste lettergrepen in deze post: zo-da-nig

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_117130841
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En met mensen die vinden dat herhaalde oplichters, fraudeurs en ophitsers er met een boete vanaf zouden moeten komen.
Ik zal eens een lynchende bloeddorstige mob naar zijn huis sturen en dan kijken of ik er met onzinnige redenen en of een boete mag afkomen, vooral als het een naaste van hem is die gevaar loopt :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2012 22:19:17 ]
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:20:34 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117131002
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Intellect is serieus ver van jou bed verwijdert als jij het in gevaar brengen van Israels veiligheid of joden wereldwijd en onschuldige acteurs onzinnige redenen noemt. :')
Als er 1 is die Israëls veiligheid in gevaar brengt in het Netanjahu. Vermoorden dan maar?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:20:41 #8
241662 Jian
Well, well, well
pi_117131009
quote:
Misschien moet Obama nog wat spotjes op de Iraakse TV doen :')
pi_117131044
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als er 1 is die Israëls veiligheid in gevaar brengt in het Netanjahu. Vermoorden dan maar?
Nethanyahu is een jood, hij liegt er niet over, voert zijn beleid uit volgens zijn inzichten, goed of fout.
En doet volgens mij vrij weinig door schuld op anderen te schuiven voor zijn acties zodat er andere onschuldige joden gevaar lopen.
pi_117131045
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die heeft op z'n minst de democratische legitimiteit om de veiligheid van Israel in gevaar te mogen/kunnen brengen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_117131064
Ben even een leven zoeken, kusjes, met name voor de ubermensch, de TS. O+
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:23:08 #12
pi_117131077
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die heeft op z'n minst de democratische legitimiteit om de veiligheid van Israel in gevaar te mogen/kunnen brengen.
De democratische vrijheid van meningsuiting geeft de filmmaker net zo veel legitimiteit.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_117131090
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:22 schreef Triggershot het volgende:
Ben even een leven zoeken, kusjes, met name voor de ubermensch, de TS. O+
Ik ga even struinen op de boulevard. Tussen de menigte boze moslims. Althans, als ik de media moet geloven.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:24:19 #14
pi_117131118
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nethanyahu is een jood, hij liegt er niet over, voert zijn beleid uit volgens zijn inzichten, goed of fout.
En doet volgens mij vrij weinig door schuld op anderen te schuiven voor zijn acties zodat er andere onschuldige joden gevaar lopen.
Als er 1 is die het "vredesproces" torpedeert is hij het. Als er 1 is die de spanningen in de regio op peil houdt, zo niet verergert, is hij het. Als er 1 is die joden in gevaar brengt is hij het.

Vermoorden dan maar?
pi_117131138
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De democratische vrijheid van meningsuiting geeft de filmmaker net zo veel legitimiteit.
Afgezien van het feit dat het beginsel wordt beperkt door de wet zelf, hebben wij het hier niet eens over de vrijheid om de mening te uiten. Althans, ik niet. Ik heb het wel over fraude en oplichting. Of zie jij fraude en oplichting als onderdeel van de vrijheid van meningsuiting?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:31:23 #16
pi_117131340
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat het beginsel wordt beperkt door de wet zelf, hebben wij het hier niet eens over de vrijheid om de mening te uiten. Althans, ik niet. Ik heb het wel over fraude en oplichting. Of zie jij fraude en oplichting als onderdeel van de vrijheid van meningsuiting?
Als je hem wilt pakken voor fraude, waarom hebben we het er dan over in dit topic? Mag hij wel frauderen als hij deze film niet had gemaakt?
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:32:38 #17
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_117131384
quote:
Heb je het over de ambassadeur? Wie vindt dat normaal?

Ja er zitten inderdaad een paar kansloze hier.
pi_117131448
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je hem wilt pakken voor fraude, waarom hebben we het er dan over in dit topic? Mag hij wel frauderen als hij deze film niet had gemaakt?
We hebben het er over in dit topic, omdat hij nu eenmaal de filmmaker is - en derhalve niet alleen de film centraal staat, maar tevens zijn persoontje - en uiteraard de wijze waarop hij de film heeft gemaakt. Lijkt mij niet meer dan redelijk.

Frauderen mag per definitie niet, althans dat is mijn mening. Ik kan niet voor jou spreken. Afgezien daarvan is het natuurlijk gewoon een ranzig iets om iemand allerlei woorden in de mond te leggen en daarmee zijn leven in gevaar te brengen. Het is alsof ik jou zou censureren, vervolgens allerlei haatposts onder jouw account produceer - en je dan aan de haaien overlever.

Als jij dat als een valide manier van uiting van een mening ziet... tja...
Allah Al Watan Al Malik
pi_117131475
quote:
Ja echt, ik schrok van sommige uitspraken vorige topic :o
pi_117131490
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zal eens een lynchende bloeddorstige mob naar zijn huis sturen en dan kijken of ik er met onzinnige redenen en of een boete mag afkomen, vooral als het een naaste van hem is die gevaar loopt :')
Dat is het moedwillig aanzetten tot geweld (vreemd dat dit weer van jou komt :'))
Dat is van een heel ander niveau.

Jullie draaien trouwens een heleboel zaken om.
Wie is hier juist strafbaar? De man die een filmpje maakt (en daarbij zijn acteurs misleidt, wat strafbaar KAN zijn, maar niet met de dood of vrijheidsberoving)? Of de moslims die daarna een pad van vernielingen achterlaten en de acteurs en producer willen vermoorden?

Wie oh wie begaat hier grote strafbare feiten?
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:35:36 #21
pi_117131494
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We hebben het er over in dit topic, omdat hij nu eenmaal de filmmaker is - en derhalve niet alleen de film centraal staat, maar tevens zijn persoontje - en uiteraard de wijze waarop hij de film heeft gemaakt. Lijkt mij niet meer dan redelijk.
Nee, hij moest vermoord worden. Want hij had nog meer op zijn kerfstok, en nu gaat het over fraude. Dus hij moet dood vanwege fraude?
pi_117131509
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja echt, ik schrok van sommige uitspraken vorige topic :o
Ja ik ook. De bejegening van hele groepen mensen.. niet normaal meer.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:37:06 #23
pi_117131562
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja ik ook. De bejegening van hele groepen mensen.. niet normaal meer.
Het is heel normaal om iemands waandenkbeelden belachelijk te maken. Sinds de Verlichting in de mode, maar daarvoor ook al gebruikelijk, vooral tussen gelovigen onderling.
pi_117131582
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, hij moest vermoord worden. Want hij had nog meer op zijn kerfstok, en nu gaat het over fraude. Dus hij moet dood vanwege fraude?
Als je met iemand (tijdens een lopende discussie) discussieert lijkt het mij verstandig om eerst na te gaan wie wat gepost heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_117131604
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is heel normaal om iemands waandenkbeelden belachelijk te maken. Sinds de Verlichting in de mode, maar daarvoor ook al gebruikelijk, vooral tussen gelovigen onderling.
Dat zal best, gelukkig heb ik het daar niet over.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')