Oh, er komen deze week nog meer protesten hoor:quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:51 schreef Dance99Vv het volgende:
En we gaan vandaag gewoon verder, Nigeria
uit de telegraaf
Groot moslimprotest in Nigeria
Tienduizenden moslims zijn zaterdag de straat opgegaan in Kano, de tweede stad van Nigeria. De kilometerslange mensenmassa protesteert tegen het geruchtmakende anti-islamitische filmpje uit de Verenigde Staten. De betogers riepen leuzen tegen Amerika, Israël en „de vijanden van de islam”.
En dit stukje uit het artikel geeft aan dat er waarschijnlijk nog wel wat christenen vermoord gaan worden:
Kano ligt in het noorden van Nigeria. De meeste inwoners van dat gebied zijn moslims. In de streek is de extremistische beweging Boko Haram actief
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_in_Nigeria__.html
Het NT vertoont, net als het OT, overeenkomsten met oudere religies.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee. Het NT is niet gejat. Het OT is het boek van de joden. Niks heidens aan.
Is het nou zo veel moeite voor desbetreffende god even een seintje te geven ? 'Hoi, ben er nog!' is genoeg...quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mohamed vrede zij met hem was alleen de Arabische taal machtig. En zelfs die kon hij niet lezen. De eerste Arabische bijbel was pas een paar honderd jaar later beschikbaar.
Dus nee. De bron daarentegen is wel hetzelfde: God/Allah²
Hoezo een foutje? Daarmee doe je dat wat je evolutie noemt tekort. Naast ellende heeft het ook veel goede dingen bewerkstelligd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:45 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Is het nou zo veel moeite voor desbetreffende god even een seintje te geven ? 'Hoi, ben er nog!' is genoeg...
50.000 geleden begonnen de mensen met sprookjes verzinnen omdat ze sommige dingen niet begrepen, cool, niets mis mee. Maar het is nu wel goed geweest. We weten nu meer. Hansje en Grietje zijn niet meer nodig. Als mensheid kunnen we dit achter ons laten als een foutje in onze evolutie.
Welnee man. 2 miljoen jaar menselijke evolutie. Religie is niets meer als een kleine vlek erop.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoezo een foutje? Daarmee doe je dat wat je evolutie noemt tekort. Naast ellende heeft het ook veel goede dingen bewerkstelligd.
Toch steek jij er als atheïst meer tijd in dan de gemiddelde gelovige. Serieus, kijk je er ook onnozel bij?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee man. 2 miljoen jaar menselijke evolutie. Religie is niets meer als een kleine vlek erop.
Kansloos antwoord. Je kan niet anders natuurlijk omdat inhoudelijk erop in gaan je geloof in de prullebak gooit, maar dat maakt het nog niet minder triest.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch steek jij er als atheïst meer tijd in dan de gemiddelde gelovige. Serieus, kijk je er ook onnozel bij?²
Jij vindt geloof/religie een vlek op de "evolutie". Dat mag je vinden, maar je steekt er toch meer tijd in dan de meeste gelovigen. Dat is toch wel grappig en raar tegelijkertijd. Het kan niet anders of je blik is onnozel op dat moment.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kansloos antwoord. Je kan niet anders natuurlijk omdat inhoudelijk erop in gaan je geloof in de prullebak gooit, maar dat maakt het nog niet minder triest.
Noodgedwongen omdat gelovigen ongelovigen terroriseren met hun bizarre voorkeuren en eisen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij vindt geloof/religie een vlek op de "evolutie". Dat mag je vinden, maar je steekt er toch meer tijd in dan de meeste gelovigen.
Ok, laat ik je for the sake of the argument gelijk geven en met je mee gaan. Maar waarom dan die onnozele blik?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Noodgedwongen omdat gelovigen ongelovigen terroriseren met hun bizarre voorkeuren en eisen.
Zeg nu eens gewoon zonder omwegen wat jij van deze situatie vindt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, laat ik je for the sake of the argument gelijk geven en met je mee gaan. Maar waarom dan die onnozele blik?![]()
Dat kan ik geen vereiste zijn.²
Dat klopt, het heeft echter wel veel bewerkstelligd. Zonder religie was Europa bijvoorbeeld nooit zo groot geworden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee man. 2 miljoen jaar menselijke evolutie. Religie is niets meer als een kleine vlek erop.
Ik vind dat de makers van deze film to justice gebracht moeten worden. Ik ben er van overtuigd dat de makers van deze akelige Windows moviemaker filmpje de Moslims willen kwetsen. En dat is ze gelukt. En als je er rationeel naar kijkt kun je niet anders dan concluderen dat de demonstraties van mijn broeders en zusters juist averechts werken, dus spelen ze de anti-Islammovement in de kaart. Helaas.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeg nu eens gewoon zonder omwegen wat jij van deze situatie vindt.
Ik las dat je de situatie in Haren onwerkelijk vond,voel je hetzelfde over deze rellen en demonstraties?
Maar dat zouden je broeders en zusters toch zelf ook kunnen bedenken dat dit niet de manier is om hiermee om te gaan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind dat de makers van deze film to justice gebracht moeten worden. Ik ben er van overtuigd dat de makers van deze akelige Windows moviemaker filmpje de Moslims willen kwetsen. En dat is ze gelukt. En als je er rationeel naar kijkt kun je niet anders dan concluderen dat de demonstraties van mijn broeders en zusters juist averechts werken, dus spelen ze de anti-Islammovement in de kaart. Helaas.²
Blijkbaar niet. Maar de Moslimgemeenschap is zo ontzettend groot. En zo ook het aantal meningen. Het lijken wel mensen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dat zouden je broeders en zusters toch zelf ook kunnen bedenken dat dit niet de manier is om hiermee om te gaan?
Dus het ideaal van de Umma is exit?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Maar de Moslimgemeenschap is zo ontzettend groot. En zo ook het aantal meningen. Het lijken wel mensen.²
Sorry man, ik kan niet in oneliners posten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus het ideaal van de Umma is exit?
Kolder. Jij besteed je hele leven aan onzin die de laatste duizend jaar verzonnen is. En dat op een miljoen jaar mensen... Haha imponerend hoor die laatste 1000 jaarquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij vindt geloof/religie een vlek op de "evolutie". Dat mag je vinden, maar je steekt er toch meer tijd in dan de meeste gelovigen. Dat is toch wel grappig en raar tegelijkertijd. Het kan niet anders of je blik is onnozel op dat moment.
Je komt op mij over als de anti-homoïst die stiekem zelf het homoïsme belijdt.²
Nee Gert.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klopt, het heeft echter wel veel bewerkstelligd. Zonder religie was Europa bijvoorbeeld nooit zo groot geworden.
Ik had het ook over de gemiddelde gelovige. En dan nog, als ik wil geloven, wat is dan jouw probleem?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kolder. Jij besteed je hele leven aan onzin die de laatste duizend jaar verzonnen is. En dat op een miljoen jaar mensen... Haha imponerend hoor die laatste 1000 jaar
het moslim geloof begint wel een steeds groter probleem te worden, dus ik zou je vraag willen beantwoorden met een ja. kusjequote:Op zaterdag 22 september 2012 19:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had het ook over de gemiddelde gelovige. En dan nog, als ik wil geloven, wat is dan jouw probleem?
En zou je aub je onnozele blik voor ons willen analyseren. Dank.²
wat hebben al die moslims ineens? 15 jaar terug werd de profeet vast ook wel eens belachelijk gemaakt. heb ik een memo gemist of watquote:Op zaterdag 22 september 2012 19:44 schreef Irakeesje het volgende:
dit al voorbij gekomen?
http://www.nu.nl/buitenla(...)-dood-filmmaker.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |