abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117123416
Er was eens een meisje uit #Haren.
Die wilde opvallend verjaren.
Ze plaatste een linkje
maar miste 1 vinkje,
nu zit heel Haren op de blaren!

quote:
HAREN - Burgemeester van Haren Rob Bats noemt het "ongekend" wat vrijdagavond is gebeurd in Haren. Volgens hem heeft "tuig huisgehouden in de gemeente".

Dat zei Bats zaterdagochtend tijdens een persconferentie in het gemeentehuis van Haren naar aanleiding van de rellen in de gemeente vrijdagavond. Hij noemde de rellen "buitensporig".
"De agressie tegen politie en andere hulpverleners was ongekend groot", voegde hoofdcommissaris Oscar Dros toe.

In totaal zijn 34 aanhoudingen verricht, waarvan het merendeel voor openlijke geweldpleging. De verdachten, overwegend jong meerderjarigen, komen uit het hele land.
Voor de verdachten zal snelrecht worden toegepast. "Wat ons betreft gaat er geen verdachte weg zonder dat er streng strafrecht is toegepast", stelt Hessel Schut, hoofd-officier van Justitie in Groningen.

De politie heeft vrijdagavond in eerste instantie niet ingegrepen om zodoende te voorkomen dat de situatie zou escaleren. Toen er vernielingen werden aangericht is besloten om alsnog in te grijpen.
In totaal zijn 500 mensen ingezet, waaronder 250 leden van de mobiele eenheid. Daarnaast waren 75 agenten en 40 man van arrestatieteams ter plaatse om te voorkomen dat de boel nog verder uit de hand liep.

De politie had van tevoren contact gehad met de Duitse politie, die eerder een vergelijkbare situatie met een Facebook-feest had meegemaakt. Daarop werd rekening gehouden met alle mogelijke scenario’s, waaronder ook rellen. Tijdens de gebeurtenissen zijn ook sociale media in de gaten gehouden.

De gemeente is een grootschalig onderzoek gestart naar de rellen. Hierbij zijn 25 rechercheurs betrokken. Dat team verzamelt zoveel mogelijk informatie om aanhoudingen te kunnen verrichten.
De politie heeft ook zelf beeldmateriaal verzameld. Ook roept het Openbaar Ministerie mensen op om beeldmateriaal te sturen.

"Het is niet veroorzaakt door scholieren die afkomen op een feestje, maar eerder door georganiseerde raddraaiers", stelt de korpschef. "Er is ongelofelijk veel beeldmateriaal van publiek, van journalisten. De kans is groot dat je gepakt wordt op een moment dat het je niet uitkomt. Dus meld je maar zelf."

Burgemeester Bats heeft contact gehad met de familie van het meisje dat had opgeroepen voor het Facebook-feestje. Inmiddels is de familie ondergedoken op een ander adres en is door de gebeurtenissen volgens Bats zwaar geëmotioneerd.
Politie twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 23:05:43 pls RT Foto's of filmpjes van #Haren #projectX? Upload ze op http://t.co/mj1Ic9Bp. Help ons relschoppers te herkennen. reageer retweet
Samenvatting avond en nacht en volgende ochtend van 4:30 tot 11:30:
http://www.rtvnoord.nl/ge(...)p?v=20674&size=groot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117123439
Waarom wordt de rol van de media niet belicht ? Het kwam elke dag groot op radio, tv en internet, dan gaan mensen er toch heen om er maar bij te zijn.

Als er niet zoveel aandacht aan was geschonken had niemand gegaan.
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:02:56 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117123447
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:59 schreef marcodej het volgende:
Ik ben overigens aanstaande woensdag jarig én ik heb facebook... Tempting.
Ik ben vrij en heb net twee nieuwe hoodies gekocht... Tempting
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117123456
quote:
_O- kijk die coole boii in zijn broek zeiken. _O-
pi_117123478
quote:
:')!

Nee, gewoon nee.
pi_117123488
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:02 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben vrij en heb net twee nieuwe hoodies gekocht... Tempting
Heb je ook een PLO-sjaal?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:04:05 #7
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_117123498
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:02 schreef macca728 het volgende:
Waarom wordt de rol van de media niet belicht ? Het kwam elke dag groot op radio, tv en internet, dan gaan mensen er toch heen om er maar bij te zijn.

Omdat er door de overheid in het begin schemerig werd gedaan over een eventueel alternatief feest
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_117123516
quote:

de NOS gaat naar hun eigen rol in het geheel kijken en we kunnen de media niet de schuld geven dat het al een enorme hype was op de fora, twitter, facebook en whatsapp

Had de media toen duidelijk werd dat duizenden jongeren wilde gaan, niet moeten ontkennen dat er geen feest was maar gewoon niks laten weten? Wat een BS
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:04:40 #9
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:04:49 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117123527
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:04 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Omdat er door de overheid in het begin schemerig werd gedaan over een eventueel alternatief feest
Kap toch eens met die onzin. Je bent compleet ongeloofwaardig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_117123528
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook, schiet er gewoon een paar neer.
Je schiet geen mensen neer die vervelend zijn. Dan verlaag je je nog vele malen onder hen. In Hoek van Holland werd er ook eentje doodgeknald waarna vervolgens de agenten zelf bijna vermoord werden en zelfs het lichaam van de dode naar zich toegegooid kregen...
quote:
Je voert charges uit en knuppelt er een paar neer en schuift de voorste linie op zodat die rustig gearresteerd kunnen worden, en wordt het te gevaarlijk om die linie te houden dan trekt er eentje zijn pistool, en na een waarschuwingsschot is het gericht schieten. Dan is zo'n rel niet alleen veel sneller afgelopen en heb je veel meer arrestanten, maar die begint de volgende keer elders ook niet zo heel snel.
In theorie mooi bedacht, maar denk je nou echt dat mensen die onder invloed zijn op dat moment aan straffen en gevolgen denken? Dat is hét probleem met deze groep: ze zijn door drugs en alcohol niet in staat om op dat moment de gevolgen van hun acties te overzien. Als er 3 weken geleden 10 mensen waren afgeknald ergens bij grote rellen, dan nog hadden ze daar gisteren in die staat niet aan gedacht. Of misschien wel, maar waren ze niet meer in staat om daar wat om te geven.

En dat is heel kwalijk ja, en diep triest. Maar daar moet je als politie/gemeente mee dealen. Niet omdat je het zielig voor ze vindt (ze zuipen en/of gebruiken zelf) maar om in te kunnen schatten hoe je deze idioten rustig krijgt met zo weinig mogelijk gevolgen voor de rest van de omgeving. En daar geldt ook voor: met zo weinig mogelijk geestelijke gevolgen voor de ME'ers. Want kinderen van 15 doodschieten is zwaar traumatisch voor ze.
quote:
Maar dat vind jij dan ook weer niet goed, het moet kennelijk onveilig blijven tot ze vanzelf geen zin meer hebben of moe zijn en het moet kennelijk overal onveilig kunnen worden wanneer wat jongeren zin hebben in een relletje.
Wat een onzin. Als op dat moment de beste oplossing is om al iemand z'n botten te breken en iedereen die er staat tegen de grond aan te meppen dan zal ik dat meer dan toejuichen. En in het geval van die dode bij Hoek van Holland vind ik ook dat ze op dat moment wel moesten schieten, omdat hun eigen leven anders in gevaar kwam.

Jij denkt veels te simpel in deze. Het hoofddoel is niet om de relschoppers 'op te voeden' en ze zoveel mogelijk pijn te doen (hoewel ik het prima vind als ze dat erbij kunnen doen) want straffen is de taak van de rechter, maar hun doel is om de situatie onder controle te krijgen. Jij wil alleen maar je emoties afreageren...

quote:
Precies, en jij wil daar een regelmatig terugkerend fenomeen van maken waarbij je dan de burgermeester de schuld kunt geven.
Gelul wederom. De burgermeester zal niet bewust die fouten hebben gemaakt, maar hij heeft als eindverantwoordelijke in mijn ogen wel verkeerd gehandeld. Maar ik ga er vanuit dat die hier van geleerd heeft.
quote:
Ze waren goed voorbereid hoor, en ze hebben het ook lang laten gaan en niet op de spits gedreven door platte petten in te zetten. Tot er een groep op rellen uit bleek.
Die groep had dus al uren eerder onder controle gebracht moeten worden. Waarom mochten ze de hele dag vrij rondlopen daar?
pi_117123529
quote:

[..]

Maar de media brachten het elke dag groot.
pi_117123531
Algemene uitsluitingen
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Schadeverzekering
Op nagenoeg alle schadeverzekeringen zijn een aantal schadeoorzaken uitgesloten. Deze schadeoorzaken zijn onder te verdelen in molest en (natuur)rampen.

Molest

Molest is (verzekeringstechnisch gezien) schade die is ontstaan in conflictsituaties. Op 2 november 1981 zijn veertien definities van molestbegrippen gedeponeerd bij de Arrondissementsrechtbank in Den Haag onder nummer 136/1981.

De veertien vormen van molest die worden onderscheiden, zijn:

Gewapend conflict: elk geval waarin staten of andere georganiseerde partijen elkaar - met gebruik van militaire machtsmiddelen - bestrijden. Ook gewapend optreden van een Vredesmacht van de Verenigde Naties valt onder deze definitie.
Burgeroorlog: een min of meer georganiseerde gewelddadige strijd tussen inwoners van een staat, waarbij een belangrijk deel van de inwoners is betrokken.
Opstand: georganiseerd gewelddadig verzet binnen een staat, gericht tegen het openbaar gezag.
Binnenlandse onlusten: min of meer georganiseerde gewelddadige handelingen, die zich op verschillende plaatsen binnen een staat voordoen.
Oproer: een min of meer georganiseerde plaatselijke gewelddadige beweging, gericht tegen het openbaar gezag.
Muiterij: een min of meer georganiseerde gewelddadige beweging van leden van een gewapende macht, die gericht is tegen het gezag waaronder zij zijn gesteld.
Terrorisme: gewelddadige handelingen die worden begaan door een organisatie om indruk te maken op de bevolking en om een klimaat van onzekerheid te scheppen.
Sabotage: kwaadwillige handelingen, niet begaan door de verzekerde zelf, die zijn gericht op het verhinderen van normaal functioneren van een dienst of onderneming of het belemmeren van het verkeer.
Vordering: het beschikbaar stellen van (on)roerende zaken en rechten op grond van een maatregel van iemand die overheidsgezag uitoefent.
Werkstaking: het gemeenschappelijk niet of slechts voor een deel uitvoeren van legitiem opgedragen werk door een aantal werknemers in een onderneming.
Lock-out: het door een werkgever - als strijdmiddel in een arbeidsconflict - verbieden of verhinderen aan een groep werknemers of het hele personeel om deel te nemen aan het arbeidsproces. Deze lock-out moet gepaard gaan met stopzetting van loonbetaling.
Bedrijfsbezetting: het zonder toestemming van de werkgever aanwezig zijn op een bedrijfsterrein, waarbij de werkgever wordt gehinderd in de toegang tot het terrein en/of in de uitoefening van zijn taak en bevoegdheden.
Model-actie: het op zodanige wijze toepassen van een in of uit wet/arbeidsovereenkomst vervat c.q. voortvloeiend voorschrift voor legitiem opgedragen arbeid, dat een normale bedrijfsvoering wordt belemmerd.
Rellen, relletjes of opstootjes: incidentele geweldmanifestaties.

Super zielig voor al die mensen hun spullen.
Tuinhuis je van die bejaarde: zelf betalen
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:04:59 #14
33954 ElisaB
pi_117123537
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:03 schreef Isabeau het volgende:
Heb je ook een PLO-sjaal?
Ik heb nog een paar dagen, dus die kan ik nog wel ff breien :Y
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:05:27 #15
33954 ElisaB
pi_117123561
quote:
Welnee toch?!
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:05:50 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117123579
quote:

Dat is censuur. De media verspreidt nieuws. De sociale media in dit geval zijn dan eerder de schuldige.
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:06:17 #17
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_117123597
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kap toch eens met die onzin. Je bent compleet ongeloofwaardig.
Het is geen onzin en de links staan een paar topics terug.....
Succes met zoeken.. :W
pi_117123600
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:04 schreef kiezer het volgende:

[..]

In Hoek van Holland werd er ook eentje doodgeknald waarna vervolgens de agenten zelf bijna vermoord werden
Typisch dat je het weer omdraait.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator zaterdag 22 september 2012 @ 19:06:34 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117123608
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb nog een paar dagen, dus die kan ik nog wel ff breien :Y
ik plenty sjaaltjes maar geen Palestijnen sjaal ... zou dit ook kunnen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:07:07 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117123642
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:06 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het is geen onzin en de links staan een paar topics terug.....
Succes met zoeken.. :W
Elk persbericht benadrukte dat er geen feest zou zijn. Meerdere malen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:07:27 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117123654
Ik denk dat de Burgemeester meer schuld heeft dan die van Duisburg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:07:39 #22
33954 ElisaB
pi_117123659
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:06 schreef sp3c het volgende:

ik plenty sjaaltjes maar geen Palestijnen sjaal ... zou dit ook kunnen?
Geen idee welke 'dit' je bedoelt, maar ik denk dat het wel kan. Alles staat jou goed. Je bent namelijk een heulen toffen lekkeren gast O+
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:07:42 #23
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_117123663
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Elk persbericht benadrukte dat er geen feest zou zijn. Meerdere malen.
Ja op het laatst..... :')
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:07:45 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_117123667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
:?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_117123678
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
Iets van een argument of klinkt het goed lekker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')