Helaas waren het niet alleen jongeren, eh. Als je 21-jarige kind zegt: Ik ga naar $insertnaamvriend, zeg je niet: JIJ BLIJFT BINNEN VANAVOND.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Een beetje goede ouder zorgt ervoor dat zijn of haar kind er überhaupt niet komt.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Een beetje goede ouder zorgt ervoor dat zijn of haar kind er überhaupt niet komt.
Onderbuikkneusjesquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:05 schreef Devv het volgende:
[..]
Gelukkig hebben mensen zoals jij het niet voor het zeggen in Nederland.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je moet kinderen inderdaad gewoon opsluiten totdat ze 21 zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat neerknallen gaat veel te ver, maar oppakken en aanpakken die zooi. Raak ze ook maar keihard in hun portemonnee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Je zal als ouders ineens je kinderen zo op de tv zien. Persoonlijk zou ik direct naar de slaapkamer van mijn rellende zoon lopen, hem zijn bed uit en de auto intrappen en direct afleveren bij de politie. Tevens kon hij op zoek naar woonruimte.
Wat een mongolen.
Wat mij betreft nemen we een wet aan die toestemming geeft om dit soort idioten direct neer te knallen. Dat soort genetisch afval is toch alleen maar verspilling van zuurstof.
Mijn vader en stiefmoeder wonen er een paar honderd meter vanaf, maar die hebben niks gemerkt. Wellicht dat het scheelt dat zij aan de andere kant van het spoor wonen.
Inderdaad. Dat soort dwazen is nauwelijks beter dan die relschoppersquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:05 schreef Devv het volgende:
[..]
Godskolere.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als ze een jaar of 16 zijn mag je verwachten dat ze zichzelf ook enigzins kunnen redden en ze ook wel wat verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Dat hoort bij het opgroeien, je kunt ze niet altijd in de gaten houden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
meeste 21 jarigen wonen op kamersquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:06 schreef Messina het volgende:
[..]
Helaas waren het niet alleen jongeren, eh. Als je 21-jarige kind zegt: Ik ga naar $insertnaamvriend, zeg je niet: JIJ BLIJFT BINNEN VANAVOND.
op het streamkanaal van CCYK :pquote:
welke stream?quote:
A, diequote:
Nee, je kunt ze inderdaad beter straffen met een praatgroepje en een boete, dan doen ze het vast niet weer.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:05 schreef Devv het volgende:
[..]
Dit zouden mijn ouders doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Je zal als ouders ineens je kinderen zo op de tv zien. Persoonlijk zou ik direct naar de slaapkamer van mijn rellende zoon lopen, hem zijn bed uit en de auto intrappen en direct afleveren bij de politie.
Kan jij alleen maar in extremen denken?quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, je kunt ze inderdaad beter straffen met een praatgroepje en een boete, dan doen ze het vast niet weer.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
welke stream?
[..]
A, die
Waar gaat die over? Haren?
quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/derpderpderp1111
100 mensen alweer
Waar haal je dit vandaan?quote:
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het over de opvoeding, niet over het controleren en vasthouden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:06 schreef Messina het volgende:
[..]
Helaas waren het niet alleen jongeren, eh. Als je 21-jarige kind zegt: Ik ga naar $insertnaamvriend, zeg je niet: JIJ BLIJFT BINNEN VANAVOND.
Dat zegt ie niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:07 schreef Devv het volgende:
[..]
Je moet kinderen inderdaad gewoon opsluiten totdat ze 21 zijn.
beter gewoon een boete en gevangenisstraf ... de doodstraf vind ik wat permanentquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, je kunt ze inderdaad beter straffen met een praatgroepje en een boete, dan doen ze het vast niet weer.
Ben jij nog in beeld gekomen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Van wat ik heb meegemaakt waren het vooral mensen die doelbewust naar Haren zijn gekomen om te rellen, en daarnaast een hoop 'jochies' met capuchons die het ook wel leuk vonden om stoer te doen tegen de ME.
Ben benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk worden opgepakt aan de hand van beeldmateriaal.
Ik gok dat 90% er ook niet kwam om te rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het over de opvoeding, niet over het controleren en vasthouden.
Als je een beetje goed bent opgevoed ga je niet expres naar Haren om te rellen.
Notoire relschoppers mogen van mij een nekschot krijgen. Die kosten de maatschappij onnoemlijk veel geld en dat kan wel beter besteed worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat neerknallen gaat veel te ver, maar oppakken en aanpakken die zooi. Raak ze ook maar keihard in hun portemonnee.
Onzinquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het over de opvoeding, niet over het controleren en vasthouden.
Terecht!!quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dit zouden mijn ouders doen.
Ook als ik niet bij mijn ouders woonde zouden ze me gewoon ophalen om me even bij de politie af te zetten.
Tussen afknallen en een praatgroepje zitten verder ook totaal geen opties.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar je kan je kind nog zo goed opvoeden, als alle vriendjes gaan is de kans aanwezig dat jouw kind toch ook mee gaat. Al is het maar om te kijken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja, maar voordat de rellen uitbraken. Dus ik verwacht geen politie op de stoep. En zowel, ook prima, ik heb niks meer gedaan dan 'aanwezig' zijn.quote:
ik zou zelf even contact opnemenquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:13 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja, maar voordat de rellen uitbraken. Dus ik verwacht geen politie op de stoep. En zowel, ook prima, ik heb niks meer gedaan dan 'aanwezig' zijn.
Dat beeld met mijn hoofd is nog wel ongeveer 12 keer herhaald gisteravond.
Misschien handig dat je je preventief meldt met je verhaal. Je bent en blijft immers een getuige. Scheelt ook weer de verrassing van de mannen in het blauw die in ene voor je deur staanquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:13 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja, maar voordat de rellen uitbraken. Dus ik verwacht geen politie op de stoep. En zowel, ook prima, ik heb niks meer gedaan dan 'aanwezig' zijn.
Nee, maar blijkbaar helpen andere maatregelen niet. Er zullen ongetwijfeld weer Z-siders (hooligans van FC Groningen) tussen hebben gelopen en die lopen altijd te rellen. Dat verandert nooit, dus dan mag het wat mij betreft wel wat rigoreuzer.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan jij alleen maar in extremen denken?
Maakt niet uit, volgens het gros hier is alleen aanwezigheid al voldoende om jou tussen je ogen te knallen. Met een rubberen kogel, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:13 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Rustig jongen. Ik snap je posts, maar je moet het ook objectief en rustig bekijken. Die jongeren moeten aangepakt worden, maar een nekschot is niet humaan en een praatgroepje is weer te soft. Ze dienen een goede straf te krijgen en de verhalen op het tuig.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Notoire relschoppers mogen van mij een nekschot krijgen. Die kosten de maatschappij onnoemlijk veel geld en dat kan wel beter besteed worden.
Vraagje, hou oud ben je en welke opleiding doe je/heb je gedaan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, maar blijkbaar helpen andere maatregelen niet. Er zullen ongetwijfeld weer Z-siders (hooligans van FC Groningen) tussen hebben gelopen en die lopen altijd te rellen. Dat verandert nooit, dus dan mag het wat mij betreft wel wat rigoreuzer.
Humaan is zo 2003.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Rustig jongen. Ik snap je posts, maar je moet het ook objectief en rustig bekijken. Die jongeren moeten aangepakt worden, maar een nekschot is niet humaan en een praatgroepje is weer te soft. Ze dienen een goede straf te krijgen en de verhalen op het tuig.
Mijn vader en stiefmoeder wel.quote:
Die dienen dan ook maar neergeschoten te worden? Ze waren immers aanwezigquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mijn vader en stiefmoeder wel.Op het RTL-nieuws, Er werd iemand geinterviewd, zie ik ineens mijn stiefmoeder en mijn pa door het beeld lopen.
hadden ze een buxus bij zich?quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mijn vader en stiefmoeder wel.Op het RTL-nieuws, Er werd iemand geinterviewd, zie ik ineens mijn stiefmoeder en mijn pa door het beeld lopen.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, ik wil ook zo en dan woorden gebruiken uit de vroege jaren 0.
Wellicht een goed idee inderdaad.quote:
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:16 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wellicht een goed idee inderdaad.
Kut hoolie's.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vragen of ze dat fragment op DVD voor je willen zetten!quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:13 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden ze de beelden die tijdens de rellen zijn geschoten interessanter want ik heb vanaf dat ik thuis was tot net, mijn hoofd nog niet voorbij zien gekomen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vragen of ze dat fragment op DVD voor je willen zetten!
als je daadwerkelijk zo vaak in beeld bent geweest lijkt het mij beter als je zelf eerst met ze gaat praten voordat je buurman je aangeeftquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:16 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wellicht een goed idee inderdaad.
En ze zouden jou wel aangeven als jouw kop in het Haren item op tv was gekomen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je daadwerkelijk zo vaak in beeld bent geweest lijkt het mij beter als je zelf eerst met ze gaat praten voordat je buurman je aangeeft
zeker gezien het feit dat je verder niets gedaan hebt
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vraagje, hou oud ben je en welke opleiding doe je/heb je gedaan?
Ik denk niet dat FOK! moet bijdragen aan de media-hype rondom dit fenomeen. Mede daardoor zijn er zoveel mensen naar Haren gekomen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:19 schreef sonnyspek het volgende:
Je kan hier net zo goed een 'Project X' topic van maken met het komende feest alweer in beeld. (Gouda)
De politie bellen haalt je niet opeens uit de videobeelden...quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:19 schreef RvLaak het volgende:
[..], dat dus. Je blijft verdacht door associatie (tot na het verhoor iig). Beter doe je er preventief zelf wat aan. Scheelt weer rare blikken in de buurt
Was er uberhaupt wel kans om ergens heen te gaan in zo'n kleine woonwijk terwijl je een kant wordt opgedreven door de ME?quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:20 schreef Markeerstift het volgende:
Eigenlijk zou iedereen die is gebleven terwijl de rellen waren begonnen in ieder geval op bezoek moeten komen bij de politie. Maar is lastig te achterhalen natuurlijk, op wat inchecken bij NS na. Maar op het moment dat de ME begint moet je gewoon gaan. Ik zou eigenlijk wel eens met zo'n relschopper willen praten want ik snap die agressie tegen de ME echt niet, dat geweld valt gewoon niet te verdedigen. En de AH leeghalen al helemaal niet![]()
Maar goed, dit is al 100x gezegd.
Dit!quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:19 schreef RvLaak het volgende:
[..], dat dus. Je blijft verdacht door associatie (tot na het verhoor iig). Beter doe je er preventief zelf wat aan. Scheelt weer rare blikken in de buurt
Geeft aan in hoeverre jij kennis hebt/kan hebben van massa-psychologie.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Wat heeft dat er mee te maken?
Dat hoeft ook niet, maar je verduidelijkt wel de reden van je aanwezigheid en (hopelijk) haal je de verdenking door associatie wegquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:20 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
De politie bellen haalt je niet opeens uit de videobeelden...
De relletjes begonnen al voordat de ME aanwezig was. Men had dus genoeg tijd om zich uit de voeten te maken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:21 schreef Caland het volgende:
Was er uberhaupt wel kans om ergens heen te gaan in zo'n kleine woonwijk terwijl je een kant wordt opgedreven door de ME?
Agreed.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:21 schreef Devv het volgende:
Er zijn hier en daar wel een paar inschattingsfoutjes gemaakt.
Nee, dat was 's middags al.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die dienen dan ook maar neergeschoten te worden? Ze waren immers aanwezig
Vrij onherkenbaar hoor, maar ik herkende mezelf wel op de achtergrond. O.a. aan mijn jas. Ben niet prominent in de schijnwerpers.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je daadwerkelijk zo vaak in beeld bent geweest lijkt het mij beter als je zelf eerst met ze gaat praten voordat je buurman je aangeeft
zeker gezien het feit dat je verder niets gedaan hebt
Soort van. Sowieso niet over berichten, tot er daadwerkelijk iets nieuwswaardigs gebeurt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:21 schreef sonnyspek het volgende:
@RvLaak ja, maar wat moet je anders doen? Er niet over praten?
Ik neem aan dat de ME je stuurt in de richting waar je het dorp kan verlaten? Dus station/uitvalswegen. Er zullen vast wel wat mensen vast hebben gezeten maar die staan dan ook niet vooraan aan de linie en kunnen dan langzaamaan uiteindelijk alsnog vertrekken. Ik zou dan zelf mijn fiets laten staan en de volgende dag ophalen..quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Was er uberhaupt wel kans om ergens heen te gaan in zo'n kleine woonwijk terwijl je een kant wordt opgedreven door de ME?
De ME dreef mensen toch de winkelstraten in? Ook een slimme keuze natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:23 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de ME je stuurt in de richting waar je het dorp kan verlaten? Dus station/uitvalswegen. Er zullen vast wel wat mensen vast hebben gezeten maar die staan dan ook niet vooraan aan de linie en kunnen dan langzaamaan uiteindelijk alsnog vertrekken. Ik zou dan zelf mijn fiets laten staan en de volgende dag ophalen..
quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En ze zouden jou wel aangeven als jouw kop in het Haren item op tv was gekomen?
Neem je verantwoordelijkheid en bel de plisie
Dat begrijp ik ook niet, er is toch duidelijk gezegd dat er GEEN feest zou zijn, en toch gaan die idioten naar een feest die er niet isquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bijzonder evenement idd.
Verslaggever: "Mensen kwamen aan op het station en zeiden dat ze niet wisten waar ze naartoe moesten."
Dat vat het wel mooi samen, want er was ook niks om naartoe te gaan. Ja, naar huis.
FC Groningenquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, maar blijkbaar helpen andere maatregelen niet. Er zullen ongetwijfeld weer Z-siders (hooligans van FC Groningen) tussen hebben gelopen en die lopen altijd te rellen. Dat verandert nooit, dus dan mag het wat mij betreft wel wat rigoreuzer.
Je MOET door de winkelstraat om Haren uit te komenquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
De ME dreef mensen toch de winkelstraten in? Ook een slimme keuze natuurlijk.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:24 schreef Messina het volgende:
[..]
Je MOET door de winkelstraat om Haren uit te komen
Nope, dan zeg ik, je hoeft niet terug te komen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:06 schreef Messina het volgende:
[..]
ah ok, dan hoeft het niet lijkt me ... ze zullen het wel druk hebbenquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vrij onherkenbaar hoor, maar ik herkende mezelf wel op de achtergrond. O.a. aan mijn jas. Ben niet prominent in de schijnwerpers.
Ja, die straten daar zijn ruim en er zijn zijstraten genoeg om weg te komen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was op dat moment al zo groot (gemaakt door de media) dat er toch wel mensen op af zouden komen. Dagenlang geruchten over artiesten die komen, radiostations die daar met een bus (+geluid) zouden gaan staan. Mensen zijn toch benieuwd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:24 schreef Darklight het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet, er is toch duidelijk gezegd dat er GEEN feest zou zijn, en toch gaan die idioten naar een feest die er niet is
als je kinderen zo'n voorwaardelijke basis meegeeft, weet je zeker dat ze erheen gaanquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, dan zeg ik, je hoeft niet terug te komen.
Amersfoort wordt ook genoemd als 2e stadquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:19 schreef sonnyspek het volgende:
Je kan hier net zo goed een 'Project X' topic van maken met het komende feest alweer in beeld. (Gouda)
Wel als je ze terug naar het station wil hebben. Je kan ze wel de middle of nowhere in sturen, maar ik denk niet dat DAT de verstandigste keuze is.quote:
Idd, maar ik zou dat "niet echt herkenbaar" ff checken bij mensen die jou kennen. Maw: laat hen de beelden zien en vraag in hoeverre je herkenbaar bent.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ah ok, dan hoeft het niet lijkt me ... ze zullen het wel druk hebben
of je moet echt iets nuttigs te melden hebben naast 'itwasntme!'
Bij de politie ja, maar rare blikken zullen dus blijven van mensen die die beelden zien.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geeft aan in hoeverre jij kennis hebt/kan hebben van massa-psychologie.
[..]
Dat hoeft ook niet, maar je verduidelijkt wel de reden van je aanwezigheid en (hopelijk) haal je de verdenking door associatie weg.
Via de Kerklaan/Helperzoom kom je ook bij het station.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:25 schreef Messina het volgende:
[..]
Wel als je ze terug naar het station wil hebben. Je kan ze wel de middle of nowhere in sturen, maar ik denk niet dat DAT de verstandigste keuze is.
Als hij idd herkenbaar op beeld staatquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:26 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Bij de politie ja, maar rare blikken zullen dus blijven van mensen die die beelden zien.
Rare blikken van mensen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:26 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Bij de politie ja, maar rare blikken zullen dus blijven van mensen die die beelden zien.
Mogelijk was dat niet veilig.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:26 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Via de Kerklaan/Helperzoom kom je ook bij het station.
Een agressieve menigte door een winkelstraat sturen natuurlijk wel.quote:
Het is misschien raar, maar sommige mensen hebben daadwerkelijk nog contact met hun burenquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Rare blikken van mensen.Woont hier iedereen in een refodorp ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |