abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116978028
quote:
Vergeet die wietpas. Haal dat spul voortaan op straat

De wietpas zorgt ervoor dat toeristen geen coffeeshop meer inkomen. Dat geldt ook voor Nederlandse blowers die even buiten hun woonplaats wat willen halen. Voortaan koop je je spul dus bij een dealer op straat, die wellicht ook cocaïne in de aanbieding heeft. Gebruiken kan in een portiek.

Criminelen zouden daarom het regeringsplan voor de invoering van een wietpas moeten aanmoedigen. Hun drugshandel op straat zal bloeien als nooit te voren, terwijl de coffeeshops hun klantenkring zien slinken omdat ze alleen nog aan inwoners mogen leveren die zich eerder bij hen geregistreerd hebben.

Is dit wat de regering beoogt met de maatregel? Nee, maar het zijn wel de consequenties als zij de wietpas invoert. Dat leren we uit twee opiniestukken die vanmorgen in nrc.next verschenen.

Nicole Maalsté, drugsonderzoeker en auteur van Polderwiet (De Fontein, 2007), betoogt dat de regering beter de achterdeur van coffeeshops in de gaten kan houden. Daar wordt de drugs immers aangeleverd. Dit gedoogde illegale circuit blijft volgens Maalsté een erg interessant terrein voor criminele organisaties. Wie de georganiseerde misdaad wil bestrijden, kan daarom beter de achterdeur reguleren en de kleine telers met rust laten. Een pasje voor de achterdeur dus.

NOS Headlines - Wietpas

Dat blowers nu nauwelijks in aanraking komen met andere drugs, pleit volgens Maalsté het meest voor het huidige gedoogbeleid. Ook wijst ze erop dat Nederland grotendeels zelfvoorzienend is geworden, wat buitenlandse smokkelaars van een bezoek weerhoudt.

Kan de wietpas juridisch wel? Nee, zegt advocaat Maurice Veldman. Het wettelijk kader van het gedoogbeleid ontbeert de mogelijkheid een pasjessysteem in te voeren waarmee sommige burgers van overheidswege worden uitgenodigd om strafbare feiten te plegen door hen toegang te verlenen tot een plaats om softdrugs te kopen. De burgemeester, zo voorspelt Veldman, zal de rechter op zijn weg vinden als hij door de minister wordt gedwongen wietpassen te verstrekken.
Deel 1: Vergeet die wietpas. Haal dat spul voortaan op straat
Deel 2: De wietpas #2
Deel 3: De wietpas #3
Deel 4: De wietpas #4 - blows your head off...
Deel 5: De wietpas #5 - Nederland op stelten...
Deel 6: De wietpas #6 - De opkomst van de straatdealers
Deel 7: De wietpas #7 - Tegenstrijdige nieuwsberichten
Deel 8: De wietpas #8 - If you repeat a lie often enough, it becomes the truth
Deel 9: De wietpas #9 - Waar we lachen om de stuiptrekkingen van de vvd

Hier verder over het aankomende succes..

Volgende had ik ook al in vorige topic gepost maar zag net dat het laatste post was. Nog een keertje Dagblad de Limburger van vandaag:

[ Bericht 1% gewijzigd door AthCom op 20-09-2012 09:34:30 (Deel 9 in OP gezet) ]
Moira. is tof. :7
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 20:49:12 #2
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_116998607
Nou, ben benieuwd wat de nieuwe regering met die pas gaat doen. Levert de VVD die in als goedkoop wisselgeld naar de PvdA en zetten ze de deur open voor gezondere regelgeving of laat de PvdA haar standpunt varen om wat gedaan te krijgen van de VVD? Of komt er nog een derde partij bij kijken?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_116998987
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:49 schreef Barbaaf het volgende:
of laat de PvdA haar standpunt varen om wat gedaan te krijgen van de VVD?
Ik gok hier op.
pi_117011717
zojuist dit boek ontvangen:

quote:
Protesterende coffeeshophouders in Maastricht. De invoering van een ‘wietpas’. Het gedoogbeleid staat meer dan ooit in de aandacht. Reden om dat beleid eens kritisch de maat te nemen. Gerard Spong en zijn medeauteurs geven aan de hand van de stukgelopen strafzaak tegen de Almeerse coffeeshop Koffie en Dromen een overzicht van de juridische haken en ogen die aan het Nederlandse gedoogbeleid kleven: aan de voorkant gedoogt Nederland de verkoop van softdrugs maar bij de achterdeur sluiten gemeenten, politie en justitie de ogen voor de aanvoer, die dus strafbaar blijft. Dit hypocriete beleid is al jaren een steen des aanstoots voor zowel voor- als tegenstanders.

Burgemeester Hoes van Maastricht verklaarde onlangs nog dat het (tijdelijk) sluiten van coffeeshops de lokale samenleving ontwrichtte. Maar hoe kunnen burgemeesters verantwoorden dat zij coffeeshops in hun gemeente toestaan om de openbare orde te dienen terwijl tegelijkertijd justitie de aanvoer van softdrugs verbiedt en vervolgt? Zo wordt de coffeeshopexploitant overgeleverd aan de willekeur van een huichelende overheid die te bang is om duidelijke keuzes te maken. Spong c.s. maken duidelijk waar juridisch gezien de schoen wringt en waarom het gedoogbeleid in haar huidige vorm onhoudbaar is. Zonder duidelijkheid over het achterdeurbeleid is de vervolging van coffeeshophouders hypocriet en derhalve, met recht, gedoemd te mislukken.

Gerard Spong is een van de bekendste strafpleiters van Nederland. Sidney Smeets en Tim Vis zijn beiden als advocaat werkzaam bij Spong Advocaten.
http://www.uitgeverijbala(...)an-de-achterdeur.htm
<hr>
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:37:58 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117131601
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:09 schreef DS4 het volgende:

Maar zwakke punten... daar kun je aan werken. Mocht het echt volstrekt niet mogelijk zijn, dan moet je er wellicht van af zien, want wat je niet kan handhaven moet je niet verbieden. Dat is zinloos.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 september 2012 @ 17:29:11 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117239793
Rutte heeft al een voorschotje genomen met dat er maar goed naar gekeken moest worden, Dit lijkt me typisch is wat onder het mom van de onderhandelingen aangepast kan worden. De VVD moet ook erkennen dat het niet werkt, de PvdA wil het niet, dus er zal wel wat mee gebeuren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_117239964
Ik vertrouw erop dat Opstelten en Teeven voet bij stuk zullen houden.
pi_117240031
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ook en dat ze op den duur uit de VVD stappen en overlopen naar de PVV. :D
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:46:33 #10
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117240496
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is niet voor niets zo ver gekomen; geen drugstesten op feesten meer, 500 meter bij scholen, 250 meter bij scholen, sluiten shops bij 501 gram, random sluiten van shops "want te veel", paddoverbod, qatverbod, verbod 'sterke' wiet, compleet verbieden hasj

Nee dat laten ze niet opeens varen..
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:48:17 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117240567
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:49 schreef Barbaaf het volgende:
Nou, ben benieuwd wat de nieuwe regering met die pas gaat doen. Levert de VVD die in als goedkoop wisselgeld naar de PvdA en zetten ze de deur open voor gezondere regelgeving of laat de PvdA haar standpunt varen om wat gedaan te krijgen van de VVD? Of komt er nog een derde partij bij kijken?
Misschien staan er bij de VVD eindelijk weer wat liberalen op die vinden dat een verbod niet zo'n goed idee is. En de draak van een wietpas al helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117240643
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het is niet voor niets zo ver gekomen; geen drugstesten op feesten meer, 500 meter bij scholen, 250 meter bij scholen, sluiten shops bij 501 gram, random sluiten van shops "want te veel", paddoverbod, qatverbod, verbod 'sterke' wiet, compleet verbieden hasj

Nee dat laten ze niet opeens varen..
Maar zonder de CDA invloed zal het wel een stuk minder worden.
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:53:11 #13
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117240733
maar ipv het cda, met dezelfde instelling als de vvd, hebben we de pvda die eigenlijk niet zo sterk is in ergens hard voor worden, dat hebben we al vaak genoeg gezien ;(
pi_117240928
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:53 schreef Life2.0 het volgende:
maar ipv het cda, met dezelfde instelling als de vvd, hebben we de pvda die eigenlijk niet zo sterk is in ergens hard voor worden, dat hebben we al vaak genoeg gezien ;(
Opstelten maakt er geen geheim van dat hij uiteindelijk streeft naar een totaalverbod. Evenmin maakt hij er een geheim van dat hij in het nieuwe kabinet graag terug wil keren op z'n oude post om zo het ingezette beleid voort te zetten.
pi_117240951
Zometeen Aboutaleb in Eén Vandaag.
pi_117240984
quote:
quote:
Er komen nu inderdaad minder drugstoeristen naar die provincies, maar er is wel meer overlast van dealers op straat.
Dat ze die 2 zinnen nog steeds achter elkaar durven te zetten.
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:03:47 #17
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117241070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Opstelten maakt er geen geheim van dat hij uiteindelijk streeft naar een totaalverbod. Evenmin maakt hij er een geheim van dat hij in het nieuwe kabinet graag terug wil keren op z'n oude post om zo het ingezette beleid voort te zetten.
Dat plus dat de pvda gewoon niet hard is, teveel concessies maakt doet mij niet veel goeds..
  Forum Admin dinsdag 25 september 2012 @ 18:04:39 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_117241098
quote:

[..]

Die man moet echt een enorme rotschop onder z'n rimpelreet krijgen. Gadverdamme. :r

Gaat me nog niet eens om het hele principe ''de wietpas'' maar voornamelijk om het feit dat het ding kneitershard faalt, en hij het gewoon door wil drukken. Meneer is nog van de oude stempel, blowen is bah. Een biertje is goed.

Hij beseft zich blijkaar niet(of heel goed)dat dit mislukte stuk nageboorte van een idee alleen maar geld kost, en in een tijd waarin we allemaal de broekriem moeten aanhalen, denk aan hogere eigen risisco en premie, vind ik dat echt ontoelaatbaar.

Ik hoop echter dat zijn plannetjes niet doorgaan, en dat 'ie samen met mafketel Teeven op een onbewoond eilandje gaat wonen, dan kan 'ie daar lekker zijn wietvrije-politiestaat oprichten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 25 september 2012 @ 18:05:55 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_117241148
''Uhmmmmmm een kleinn oogeunblikje uhmm....zucht ik trek eeeven een fles graaanjeneverrr.... open..

want...volgens de strekking van euhmm de wet ehh is dat gewoon okee.''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_117241222
D'66 was ooit een pro-legalisatie partij, een stokpaardje. Maar eigenlijk hebben ze er zich ook nooit hard voor gemaakt.

Bij de afgelopen verkiezingen was de SP de enige partij die een anti-wietpas campagne voerde.
pi_117241277
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:
''Uhmmmmmm een kleinn oogeunblikje uhmm....zucht ik trek eeeven een fles graaanjeneverrr.... open..

want...volgens de strekking van euhmm de wet ehh is dat gewoon okee.''

Ook zoiets, Ivo praat slomer en komt trager over dan de gemiddelde blower.

En dat beslist dan.
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:11:55 #22
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_117241386
quote:

[..]

Eigenlijk best vreemd dat dat kan terwijl er gewoon wetenschappelijk aangetoond dat het niet werkt
O)))
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 18:16:04 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_117241547
Zo een item in één vandaag.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 september 2012 @ 18:17:29 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_117241595
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ook zoiets, Ivo praat slomer en komt trager over dan de gemiddelde blower.

Dat doen mensen met zogenaamd gezag altijd.

Klinkt duurder en je komt er niet snel tussen.

Luister eens naar Docters van Leeuwen. Da's er ook zo één.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:20:46 #25
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117241723
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:07 schreef Specularium het volgende:
D'66 was ooit een pro-legalisatie partij, een stokpaardje. Maar eigenlijk hebben ze er zich ook nooit hard voor gemaakt.

Bij de afgelopen verkiezingen was de SP de enige partij die een anti-wietpas campagne voerde.
Ik had ooit in gesprek met een d66 raadslid het een oudelullenpartij genoemd, was ie niet zo blij mee want ze hadden zulke jonge democratische standpunten.. Maar ik doelde erop dat ze nooti een brutale mond op hadden gezet ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')