quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
Blind heeft bijna niets fout gedaan manquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Babel, Van Rijn en Vermeer waren top. Blind en De Jong waren weer kut. Jammer van de uitslag.
Blind was behoorlijk degelijk, samen met Moisander. Van Rhijn vond ik persoonlijk stukken minder dan Blind.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Babel, Van Rijn en Vermeer waren top. Blind en De Jong waren weer kut. Jammer van de uitslag.
50 foute passes of constant terug naar Vermeer en Moisander.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blind heeft bijna niets fout gedaan man.
Grappig toch dat er zoveel verschil zit in hoe mensen kijken.....
Wtfquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:
In het land der blinden is eenoog koning.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:31 schreef BobW het volgende:
Blind was gewoon prima. Stuk beter dan Dijks in balbezit.
Dit dus en waar moet die bal heen als Poulsen op 1 lijn staat?quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:32 schreef TheDutchguy het volgende:
@ bobw:"Backs kregen alleen nooit de bal als ze met 3 achterin stonden."
Omdat je via het centrum moet opbouwen, niet via de zijkant . Als je direct de back in speelt staat die vast aangezien die van achter word aangespeelt en dan met zijn rug naar de goal van de tegenstander staat.
Viel best mee, en de passes terug is blijkbaar taktiek, doen ze allemaal.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:32 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
50 foute passes of constant terug naar Vermeer, Moisander.
Sana verdedigd tenminste mee. Sulejmani leek weer 10 kilo te dik.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Viel best mee, en de passes terug is blijkbaar taktiek, doen ze allemaal.
Van Rhijn was vaak gezien, Blind in het begin 2 keer, daarna weinig fouten meer gemaakt.
Begreep de Boer ook niet, Sana kon het gewoon niet aan, waarom niet eerder wisselen? Wat kan Mickey doen in 2 min?
Zoveel foute passes gaf hij niet. En soms kan je gewoon niet vooruit spelen, dus dan moet het terug.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:32 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
50 foute passes of constant terug naar Vermeer en Moisander.
Dan moet een middenvelder verdedigend komen te staan en de ander aanvallend. Dit gebeurde alleen niet tot heel slecht.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dit dus en waar moet die bal heen als Poulsen op 1 lijn staat?
quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Sana verdedigd tenminste mee. Sulejmani leek weer 10 kilo te dik.
Sulejmani leek wel leeggezogen man, wat zag die er fit uit.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Sana verdedigd tenminste mee. Sulejmani leek weer 10 kilo te dik.
De Jong, Eriksen en Boerrigter waren alle 3 zwak...quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:36 schreef Tyron het volgende:
Wel begrijpbaar van Sana, zijn eerste CL wedstrijd. Vond de Jong echt zwak..
Kwamen ook gelijk in de duels he.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:34 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Dan moet een middenvelder verdedigend komen te staan en de ander aanvallend. Dit gebeurde alleen niet tot heel slecht.
Mwah vond Eriksen wel oke, maar werd meestal meteen door 2 man gedekt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:36 schreef Syntix het volgende:
[..]
De Jong, Eriksen en Boerrigter waren alle 3 zwak...
Misschien wel begrijpbaar, maar dan had de Boer eerder in moeten grijpen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:36 schreef Tyron het volgende:
De Jong lijkt alleen goed te spelen tegen mindere tegenstanders.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:36 schreef Tyron het volgende:
Nee fout, alleen in de spits lijkt hij goed te spelen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
De Jong lijkt alleen goed te spelen tegen mindere tegenstanders.
Stond weer te zwemmen op het middenveld. De Boer heeft nog gezegd dat hij Babel vooral als linksbuiten wil gaan gebruiken dus ik verwacht gewoon de Jong weer in de spits en Boerrigter eruit.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
De Jong lijkt alleen goed te spelen tegen mindere tegenstanders.
Ik snap ook niet dat hij aanvoerder is. Alderweireld is een veel betere.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:39 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nee fout, alleen in de spits lijkt hij goed te spelen.
Schone is in ieder geval niet beter dan De Jong.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:41 schreef HeatWave het volgende:
De Jong viel me echt zwaar tegen, ik had nog gepleit voor Schone, de Jong, Poulsen op het middenveld...
Eriksen was gewoon een drama vandaag. En dat is niet de eerste keer. Poulsen vond ik wel een verademing.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:36 schreef Tyron het volgende:
Eriksen liet ook wel goede dingen zien maar deed het soms weer te moeilijk. Heeft wel weer heel wat metsers afgelegd.
screenshot?quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:34 schreef HeatWave het volgende:
Blijf er trouwens bij de de gast bij de 1-0 buitenspel stond, maar goed.
Natuurlijk niet!quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Schone is in ieder geval niet beter dan De Jong.
Jij vond dat lachwekkende optreden met Anita, de Jong en Janssen tegen PSV zeker ook prachtig om te zien?quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:41 schreef HeatWave het volgende:
De Jong viel me echt zwaar tegen, ik had nog gepleit voor Schone, de Jong, Poulsen op het middenveld...
Die valt me ook nog niet mee, maar heeft wel veel meer ballen. Eriksen doet nog steeds alsof ie op de training loopt, die hoeft echt niet meer.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Schone is in ieder geval niet beter dan De Jong.
Schone werd helemaal weggespeeld door het middenveld van Heerenveen. Ik heb nog liever Serrero naast Poulsen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die valt me ook nog niet mee, maar heeft wel veel meer ballen. Eriksen doet nog steeds alsof ie op de training loopt, die hoeft echt niet meer.
Ik denk dat hij nog wel even gaat bellen met de Boer.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:44 schreef tammepiet het volgende:
Verdomme wat een zure tegengoal was dit. Aan de andere kant vind ik niet dat Ajax op deze speelwijze aanspraak diende te maken op de overwinning. De enige die de bal in de ploeg probeerden te houden en voetballend tot een oplossing kwamen waren Poulsen en Babel.
Voor de rest was het ballen naar voren roeien en hopen op een fout van de tegenstander. Eriksen, Sana en Boerrigter waren zeer matig en zullen het zelfs in den Haag overlopen worden.
Al met al een teleurstellende avond, kan me niet voorstellen dat Cruijff over deze vertoning enigszins positief zal gaan schrijven.
Ze spelen met de punt naar achteren he....quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Schone werd helemaal weggespeeld door het middenveld van Heerenveen. Ik heb nog liever Serrero naast Poulsen.
Kan me hier wel in vinden, maar ondanks dat waren de kansen er welquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:44 schreef tammepiet het volgende:
Verdomme wat een zure tegengoal was dit. Aan de andere kant vind ik niet dat Ajax op deze speelwijze aanspraak diende te maken op de overwinning. De enige die de bal in de ploeg probeerden te houden en voetballend tot een oplossing kwamen waren Poulsen en Babel.
Voor de rest was het ballen naar voren roeien en hopen op een fout van de tegenstander. Eriksen, Sana en Boerrigter waren zeer matig en zullen het zelfs in den Haag overlopen worden.
Al met al een teleurstellende avond, kan me niet voorstellen dat Cruijff over deze vertoning enigszins positief zal gaan schrijven.
Deels eens, maar hij maakt wel een goal, Eriksen komt alleen voor de keeper en heeft nog nooit van een stift gehoordquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Schone werd helemaal weggespeeld door het middenveld van Heerenveen. Ik heb nog liever Serrero naast Poulsen.
Die speelt met de handrem, lijkt gewoon bang te zijn voor zijn rug ofzo... Moet heel snel over zijn anders is het voorbij voor hem vrees ik.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Boerrigter viel mij ook echt tegen vandaag inderdaad. Ik dacht dat hij al wat verder was.
Laatste wedstrijden niet opgelet?quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Boerrigter viel mij ook echt tegen vandaag inderdaad. Ik dacht dat hij al wat verder was.
Ja Poulsen in de punt naar achteren en Erikssen linksmidden en Sererro rechtsmidden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ze spelen met de punt naar achteren he....
Ik verwacht gewoon Serero of Schone naast Eriksen, de Jong in de spits en Babel linksbuiten.
Dat denk ik wel ja.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ja Poulsen in de punt naar achteren en Erikssen linksmidden en Sererro rechtsmidden.
Eriksen scoort gewoon nauwelijks. Komt mede doordat hij altijd een mannetje 'op' zich heeft maar het mag gezegd worden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan me hier wel in vinden, maar ondanks dat waren de kansen er wel
Jawel, maar ik dacht na vorig jaar dat Boerrigter de komende jaren het verschil zou maken bij Ajax en het NL elftal. Het leek wel een debutant vandaag.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:49 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Laatste wedstrijden niet opgelet?
Er liep een verdediger naast hem en de keeper die enorm goed keepte kwam uit zijn goal. Zoals Bert al zei lijkt het makkelijker dan het is.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels eens, maar hij maakt wel een goal, Eriksen komt alleen voor de keeper en heeft nog nooit van een stift gehoord.
Voor een middenvelder is dat niet eens zo erg, hij moet gewoon zijn kop uit zijn reet halen en niet ronddartelen alsof hij de volgende Messi is. Hij overschat zichzelf schromelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:52 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Eriksen scoort gewoon nauwelijks. Komt mede doordat hij altijd een mannetje 'op' zich heeft maar het mag gezegd worden.
Ik had vandaag ook wel zin om hem een schop onder z'n reet te geven, er zit een bepaalde nonchalance in zijn spel, die kans had hij moeten makenquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor een middenvelder is dat niet eens zo erg, hij moet gewoon zijn kop uit zijn reet halen en niet ronddartelen alsof hij de volgende Messi is. Hij overschat zichzelf schromelijk.
Maar als je dan 1 op 1 met de keeper komt, en je bent het grootste talent sinds Cruijff, maak hem verdomme dan!
Hij kan echt wel voetballen, het is voornamelijk zijn eigen arrogantie/overschatting waarom ie zo kut speelt.
Hij kreeg de bal ook iets achter zich waardoor hij niet in 1 keer kon uithalen. Daarna was de keeper er al, die kwam gewoon er goed uit.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:53 schreef Tyron het volgende:
[..]
Er liep een verdediger naast hem en de keeper die enorm goed keepte kwam uit zijn goal. Zoals Bert al zei lijkt het makkelijker dan het is.
Eriksen was idd niet goed maar voor mijn gevoel kon hij het hoge tempo van de CL wel aan. Hij wilt het alleen vaak te moeilijk doen.
Wereldtalent Gotze vond ik slechter dan Eriksen trouwens
Ondanks dat had hij hem moeten makenquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:56 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij kreeg de bal ook iets achter zich waardoor hij niet in 1 keer kon uithalen. Daarna was de keeper er al, die kwam gewoon er goed uit.
Dit, dat balletje pakt hij gewoon te makkelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor een middenvelder is dat niet eens zo erg, hij moet gewoon zijn kop uit zijn reet halen en niet ronddartelen alsof hij de volgende Messi is. Hij overschat zichzelf schromelijk.
Maar als je dan 1 op 1 met de keeper komt, en je bent het grootste talent sinds Cruijff, maak hem verdomme dan!
Hij kan echt wel voetballen, het is voornamelijk zijn eigen arrogantie/overschatting waarom ie zo kut speelt.
Ook 0-2.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:58 schreef Equites het volgende:
Vermeer heeft jullie gered vanavond. Die man hield een paar ballen tegen poeh... had zo 4-0 kunnen zijn.
Siem prikt regelmatig in topwedstrijden hoor (Twente, Fey, PSV)quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Maar Erikssen blijft altijd wel overeind in dit soort wedstrijden. Siem de Jong zie je nooit terug.
Dat zijn altijd van die theorieën, ze hadden 4 kansen op de 1-0, dat is wat anders dan het had 4-0 kunnen staan, Ajax heeft ook kansen gehad.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:58 schreef Equites het volgende:
Vermeer heeft jullie gered vanavond. Die man hield een paar ballen tegen poeh... had zo 4-0 kunnen zijn.
De laatste 40 van de 2e helft ookquote:Op woensdag 19 september 2012 00:09 schreef tammepiet het volgende:
Eerste 3 minuten deden me aan Werder Bremen uit denken. Alles werd ingeleverd.
Ja, toen was ik echt van mening dat het snel over was. Snapte het ook niet, kan me niet voorstellen dat ze onder de indruk waren van de ambiance ofzo...quote:Op woensdag 19 september 2012 00:09 schreef tammepiet het volgende:
Eerste 3 minuten deden me aan Werder Bremen uit denken. Alles werd ingeleverd.
Genoeg rust gehad, Dortmund is niet verder dan Groningen of Enschede, moet kunnen.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:13 schreef Jojoortje het volgende:
En zondag uit tegen ADO en ook nog om 12.30u.
Dat wordt niet wat.
Ik zou het typisch vinden als ze punten laten liggen zondag.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Genoeg rust gehad, Dortmund is niet verder dan Groningen of Enschede, moet kunnen.
Daar heb je helaas gelijk inquote:Op woensdag 19 september 2012 00:17 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik zou het typisch vinden als ze punten laten liggen zondag.
Ook niet veel meer Duits.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Genoeg rust gehad, Dortmund is niet verder dan Groningen of Enschede, moet kunnen.
quote:Babel: Ik voel me verplicht
Ryan Babel verloor met Ajax met 1-0 van Borussia Dortmund in de Champions League, maar was toch niet ontevreden. "Het is teleurstellend dat je verliest, maar we mogen trots zijn. We speelden aardig", aldus Babel, die in Duitsland speelde voor Hoffenheim.
De aanvaller was zelfs druk in de weer met het helpen van zijn ploeggenoten. "Dat komt met de jaren", glimlachte Babel voor de camera's van Sport1. "Ik ben nu één van de ervaren spelers in dit jong Ajax. Ik voel me verplicht om mijn mond open te doen."
quote:De Boer: Niet voor niets Duitsers
"Het zijn niet voor niets Duitsers, die in de laatste minuut toe kunnen slaan", reageerde Ajax-trainer Frank de Boer op de late 1-0 nederlaag van zijn ploeg in de Champions League tegen Borussia Dortmund.
"Het is jammer, want we hebben goede kansen gehad", vervolgde De Boer. De trainer van de Amsterdammers was niet blij met de strafschop die Ajax tegen kreeg, maar die wel door Kenneth Vermeer werd gepakt. "Die penalty was makkelijk gegeven en dat je drie minuten voor tijd nog een goal tegen krijgt, is natuurlijk zuur", besloot De Boer
quote:De Jong: Zuur dat ie nog valt
Siem de Jong baalde flink van de 1-0 Champions League-nederlaag die Ajax leed op bezoek bij Borussia Dortmund. "Een teleurstelling. Als je in in de tachtigste minuut nog op 0-0 staat, moet je de boel dichthouden", vond de middenvelder van de Amsterdammers.
De Jong kon niet anders dan tevreden zijn over het optreden van Ajax. "Je doet 87 minuten redelijk mee en creëert zelf ook wat kansen. Natuurlijk zijn zij ook gevaarlijk, maar het is zuur dat ie nog valt", concludeerde De Jong.
Haags kwartiertje is tegenwoordig alleen in uit-duels te vinden.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:25 schreef Equites het volgende:
Ado presteert nooit thuisVoordeel voor Ajax.
Ach tegen Dortmund deden jullie het prima. City speelde zo laf als wat tegen Real, dus misschien zit die 2e plek er nog wel in. Heel misschienquote:
Real begon ook laf, dat het dan nog goed afloopt is meer geluk dan wijsheid.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:52 schreef Equites het volgende:
[..]
Ach tegen Dortmund deden jullie het prima. City speelde zo laf als wat tegen Real, dus misschien zit die 2e plek er nog wel in. Heel misschien
Real begon met een verdedigende opstellingquote:Op woensdag 19 september 2012 01:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Real begon ook laf, dat het dan nog goed afloopt is meer geluk dan wijsheid.
Ajax is gewoon nummer 4 in de poule, wie weet zit een stuntje (een keer een wedstrijd winnen) er nog in maar meer verwacht ik niet.
Inderdaad, waarom begint hij niet meteen zoquote:Op woensdag 19 september 2012 01:06 schreef Equites het volgende:
[..]
Real begon met een verdedigende opstellingNadat Modric, Ozil en Benzema erin kwamen kon het opeens wel!
Inderdaadquote:Op woensdag 19 september 2012 06:52 schreef Devv het volgende:
De door iedereen verwachtte vernedering is in ieder geval uitgebleven. Als ze zelf nog iets beter gaan voetballen dan zijn er zowaar kansen voor Ajax om te stunten in deze groep. De haters hebben in ieder geval met samengeknepen billen gezeten, omdat Ajax net zo goed had kunnen winnen.
quote:Spelersbus Ajax liet treuzelende Boerrigter achter in Dortmund
Derk Boerrigter is in de nacht van dinsdag op woensdag niet met de spelersbus van Ajax teruggegaan naar Amsterdam. Na het met 1-0 verloren duel in en tegen Dortmund bleef de aanvaller achter in Duitsland vanwege het niet kunnen plassen bij de dopingcontrole, zo meldt RTV Noord-Holland.
De bus van Ajax bleef nog twintig minuten wachten, maar dat mocht uiteindelijk niet baten voor de vleugelaanvaller. Zelfs om half twee 's nachts, na onder meer twee liter appelsap, slaagde hij er niet in om een plasje af te leveren. Uiteindelijk is Boerrigter teruggereden met de huisfotograaf van Ajax.
Boerrigter stond tegen die Borussen negentig minuten binnen de lijnen. Dat was voor de aanvaller pas zijn zevende volledige wedstrijd namens Ajax in een jaar tijd, als we tellen vanaf de Champions League-wedstrijd van 18 september 2011, tegen Olympique Lyon (0-0).
Denken we dat niet elk jaar?quote:Op woensdag 19 september 2012 06:52 schreef Devv het volgende:
De door iedereen verwachtte vernedering is in ieder geval uitgebleven. Als ze zelf nog iets beter gaan voetballen dan zijn er zowaar kansen voor Ajax om te stunten in deze groep. De haters hebben in ieder geval met samengeknepen billen gezeten, omdat Ajax net zo goed had kunnen winnen.
die had inderdaad veel momenten waar hij de moeilijke oplossing zocht. Babel speelde echt goed. Sana is te licht voor CL, althans vooralsnog.quote:Op woensdag 19 september 2012 08:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Goed gespeeld![]()
Eriksen viel me weer tegen.
Lekker makkelijk praten ditquote:Op dinsdag 18 september 2012 15:53 schreef HeatWave het volgende:
Vind ik altijd zo sneu.
Gewoon allemaal neerknuppelen, enkeltje siberie.
Ik vond Eriksen juist aardig onzichtbaar. Niets beslissends gedaan. Lekker op het gemakje en nonchalant.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:53 schreef Tyron het volgende:
[..]
Er liep een verdediger naast hem en de keeper die enorm goed keepte kwam uit zijn goal. Zoals Bert al zei lijkt het makkelijker dan het is.
Eriksen was idd niet goed maar voor mijn gevoel kon hij het hoge tempo van de CL wel aan. Hij wilt het alleen vaak te moeilijk doen.
Wereldtalent Gotze vond ik slechter dan Eriksen trouwens
Siem kan ook beter in de spits.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:59 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Siem prikt regelmatig in topwedstrijden hoor (Twente, Fey, PSV)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |