Jazeker wel, maar ze raden aan meerdere opdrachtgevers bij elkaar te rapen voor meer zekerheid. Mijn vader werkt momenteel al 2 jaar voor dezelfde opdrachtgever, en dat is zijn enige. Foute informatie.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:31 schreef beerten het volgende:
Even uit mijn hoofd mag je als zzp-er niet uitsluitend ende alleen voor 1 opdrachtgever werken.
Volgens mij kan dat nietquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:41 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Jazeker wel, maar ze raden aan meerdere opdrachtgevers bij elkaar te rapen voor meer zekerheid. Mijn vader werkt momenteel al 2 jaar voor dezelfde opdrachtgever, en dat is zijn enige.
Haal inderdaad dingen door elkaar nu, mijn excuses. Hij werkt voor dezelfde werkgever, maar steeds voor andere fabrieken, anders zou het inderdaad als loondienst gezien worden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:43 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat nietfiscaal dingetje.
Van Selectvracht ofzo? Die komen altijd aanrijden in ouwe barrels.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:47 schreef DroogDok het volgende:
Je ziet het wel veel, ZZP pakketbezorgers, lijkt me geen vetpot.
ook die voor post-nl rijden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van Selectvracht ofzo? Die komen altijd aanrijden in ouwe barrels.
Lijkt me idd geen vetpot.
Bedankt, dit is een goede indicatie en reden om het toch maar niet te doen. Ik zal morgen bij het gesprek iig. erg op mijn hoede zijn *Kan nog wel eens impulsieve acties hebben wat dit betreft*.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:04 schreef Leandra het volgende:
Reken op een prijs per km van minimaal ¤ 0,50 voor je auto, (brandstof, verzekering, onderhoud, afschrijving enz.) dus als daar nog eens ¤ 0,50 per km voor jou bovenop komt dan heb je sowieso al ¤ 250= bruto per dag nodig.
Van die ¤ 0,50 per km voor jou ben je al minimaal de helft kwijt aan administratie en belastingen, dus dan kom je op een kwartje per km voor jezelf.
Dat is ¤ 62,50 per dag, nog geen ¤ 8,= per uur en je draagt alle risico's zelf.
Denk je dat ik daar op ga wachten ? Dan wacht ik liever op de dag dat heel holland...quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:31 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou nog maar even wachten tot de plannen van een komend kabinet bekend gaan worden.
ja, dat willen best veel mensen. Daarom betaalt het zo kudt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:27 schreef Meike26 het volgende:
Nee, ik heb geen ambitie om op de vrachtwagen te gaan rijden. Dat lijkt me sowieso onbegonnen werk nu er nog steeds zoveel concurrentie is door de Oost-Europese chauffeurs die hier heen komen. Dat is niet te doen.
En dat is dus ook niet wat ik wil, heerlijk om auto te rijden, maar ik zou mij kapot vervelen als ik 5 km achter 1 vrachtwagen blijf hangen omdat ik hem niet mag inhalen. Laat mij maar lekker mini-trucken in een bestelwagentje, wel het leventje, niet het gezeur met ATB (ArbeidsTijdenBesluit) en overige certificaten.
Wat jij wilt!quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk je dat ik daar op ga wachten ? Dan wacht ik liever op de dag dat heel holland...
Waarom wil je zo'n karretje direct kopen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:34 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Bedankt, dit is een goede indicatie en reden om het toch maar niet te doen. Ik zal morgen bij het gesprek iig. erg op mijn hoede zijn *Kan nog wel eens impulsieve acties hebben wat dit betreft*.
Heb deze avond een beetje naar bestelwagentjes zitten kijken (bijvoorbeeld de Peugeot Bipper en Citroen Nemo) en ik vraag me hierbij af wat meer loont/betrouwbaarder is, een diesel of een besteller op LPG G3 ?
Dat laatste klinkt wel leuk, maar ben bang dat er ook hogere afschrijving en onderhoud aan vast zit. Qua verbruik zijn ze wel redelijk gelijk.
Die indicatie heb ik via verschillende sites, zoals Autowereld.nl :quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:56 schreef CafeRoker het volgende:
Die 80-120 euro pm vind ik ook wel weinig eigenlijk. Het klinkt als een vanaf-prijs. Heb je wel het juiste aantal km's ingevuld?
Wat zij bieden is geen lease, maar gewoon een lening voor 5 jaar.... in totaal kost die auto dan ¤ 6.090 voor hij van jou is....quote:
dat, plus dat het onderhoud (60dkm, brrr) er nog bij komt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat zij bieden is geen lease, maar gewoon een lening voor 5 jaar.... in totaal kost die auto dan ¤ 6.090 voor hij van jou is....
Idd... zo'n auto onderhouden met 60.000 km pj kost een vermogen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:03 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat, plus dat het onderhoud (60dkm, brrr) er nog bij komt.
Juist leuker ! Ik heb nog nooit zo debiel gereden als waar koeriers hun bijnaam aan te danken hebben. Niet om op te scheppen, maar ik was 1 van de snelleren zonder echt te stampen en te hoeken met zo'n wagentje. Ik kreeg het voor elkaar om met een Caddy SDI ruim 900 kilometer op een tank te rijden, zonder sloom aan te doen of extreem te slipstreamen achter vrachtwagens.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Fer het volgende:
Zie de overstap van shortlease naar full of financial lease als een soort salarisverhoging die je op termijn jezelf gunt. Ofwel als het met een shortlease rendabel is, zal het alleen maar beter worden.
Kijk eens hoeveel duurder een NV200 of Scudo is.
Vind je het trouwens nog steeds leuk als je rustig/zuinig moet rijden ipv als een koerier?
Inderdaad, eerst even de klap verwerken als morgen blijkt dat je in totaal 35 ct/km krijgtquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar da's nu wat te hard van stapel
Sneue boel zeg. Als je het zuinig aan doet kost de auto je 15 a 20 cent per km.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Inderdaad, eerst even de klap verwerken als morgen blijkt dat je in totaal 35 ct/km krijgt
Eerst maar even afwachten hoe de tarieven en tariefstructuur uitpakken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:56 schreef Meike26 het volgende:
Ja het laat dus zien dat het eigenlijk helemaal niet loont, plus punt is wel dat ik zelf werk kan genereren ipv maar af te wachten eindelijk eens aangenomen te worden door wat voor bedrijf dan ook, maar na 8/9 maanden begin ik hoop toch aardig op te geven !
Zie nu pas deze reactiequote:Op dinsdag 18 september 2012 22:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vergeet ook niet een post voor bekeuringen in te calculeren.
Als je maar 1 opdrachtgever hebt dan bepaal je nog niet zelf wat je doetquote:Op woensdag 19 september 2012 12:07 schreef Meike26 het volgende:
Ben zojuist bij de KvK geweest.
Moeilijk hoor. De twijfel is nog steeds niet weg en het lijkt me aan de ene kant heerlijk om zelf de dienst uit te maken. Maar zoals jullie ook zeggen, het is niet bepaald een vet pot ! Vanochtend dus gesproken met de man die mij wel wil inhuren en dat zet een bepaalde druk op de keuze.
Wat is het verschil? Behalve dat bij ondernemerschap je vaste kosten doorlopen...quote:Ik ben altijd iemand geweest die nog denkt als een kind, ben ook niet bepaald zakelijk. Maar ik wil het wel graag leren en eens volwassen worden, bovendien hoef ik niet nog langer te zoeken naar werk, alleen naar opdrachtgevers, daar heb ik mijn ervaringen in het voordeel dat ik weet waar ik het zoeken moet !
Je weet nog niet of het succesvol zal wordenquote:Wat betreft auto ben ik er denk ik al over uit (als ik het doe), ik heb nog een bepaalde schade vergoeding waar ik op zit te wachten van vorig jaar, waar ik een bestelwagentje van kan kopen. Geen lease of financiering. Alleen dan nog uitvinden of ik deze zakelijk of privé aan zou schaffen ivm privé kilometers, afschrijving en dat soort zaken.
Zoals jullie kunnen lezen, zit ik behoorlijk richting get doen te denken, logisch, want het zijn mijn opties naar succesvol ondernemen.
Ziekte kan ik inkomen.quote:Het is alleen ook wel zo dat als ik ziek thuis kom te zitten, ik ook geen inkomsten heb ! En over die inkomsten moet ik aan het eind van het jaar plotseling belasting gaan betalen !
Dat zijn mijn grootste redenen het NIET te doen !
Zeker een goede docu, maar het laat eigenlijk maar 1 werkgever zien, PostNL / TNT. Daarbij vraag ik mij af of die chauffeurs dan niet slim genoeg zijn om op zoek te gaan naar andere opdrachtgevers ? Die ene jongen die het boekje open doet is dus 1 van de weinigen die dit wel heeft bedacht en is gaan rijden voor anderen.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Kijk dit nog even: http://zembla.vara.nl/Afl(...)f0fe3681b18334b44fed . Goede docu!
Koerier (gekoeld transport) die bij ons spoedjes bezorgd staat voor +-65 cent / KM voor de deur (en DOT, 10% ongeveer). Dus 300KM en dan 250 euro lijkt mij heel krap. bijna onmogelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:37 schreef Meike26 het volgende:
Zover ik begrepen heb per factuur/stuk. Maar ja, wat is een redelijke dagopbrengst om rond te komen als er word geschetst dat ik ca. 200/300km ga rijden per dag ?
Mijn partner zei al, dat ik mag uitgaan van250 euro per dag, bruto. In mijn oren klinkt dit als een idioot hoog bedrag, maar ja, bruto hé. De kans dat ik er uit geflikkerd word, tja, die is er inderdaad. Maar ik ben niet die iemand die er snel met de pet naar gooit, ik ga er helemaal voor en zal dit tot de laatste dag doen.
Stel dat ik er uit geflikkerd zou worden, dan heb ik als ZZP'er in deze tijden misschien juist een voordeel toch om snel weer ander koeriers werk te vinden dan dat ik werkeloos thuis kom te zitten ?
waarom ga je niet in de, ehm, tja. "begrafenislogistiek"? Slepen met lijken. Dat betaalt een stuk beter. En je mag ook lekker autorijden in de tijd van de baas. en gegarandeerd een goede airco en geen kletsende passagiersquote:Op woensdag 19 september 2012 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Dat is het ook eigenlijk wel, dat liet hij vanochtend ook weten dat ¤ 250,- bruto een hoofdprijs is die je in deze tijd niet hoeft te verwachten. Jaar of 5/6 geleden was dat veel aannemelijk.
Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden![]()
![]()
Zoals ik het ziekteverzuim al heb genoemd als een mogelijk risico, ook in mijn arbeidsverleden ben ik niet onbekend met dat fenomeen. Ik ben dus eigenlijk een te onbetrouwbare werknemer voor mijzelf om ZZP'er te worden.
Het is rot, ben er niet blij met deze constatering, maar het is de realiteit.
Dat bedoel ik dus met mijn impulsiviteit, ik heb nog wel eens meer van dit soort plannetjes![]()
Maar heb je nou ook daadwerkelijk vernomen hoe de vergoeding in elkaar steekt en hoe hoog deze is?quote:Op woensdag 19 september 2012 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden![]()
![]()
Als dat structureel is wel jaquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef loqdawq het volgende:
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
http://zembla.vara.nl/Afl(...)3dafdf06a1f8808fcf79quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Zembla had er een goede repo over, pakketdienst als zzp bij PostNL. Zoek die even op voor je begint.
Zoals ik al eerder had aangegeven in het topic, had ik het echt niet bij 1 opdrachtgever gelaten, deze werkgever was alleen de aanzet om eventueel ZZP'er te worden. Je mag inderdaad niet méér dan 70% op jaar basis voor één en de zelfde werkgever rijden en word er zelfs bij enkel 2 werkgevers ook geadviseerd om meerdere opdrachtgevers te vinden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef loqdawq het volgende:
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
Hoe lang moet je nog voor je dat diploma als transportplanner hebt?quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder had aangegeven in het topic, had ik het echt niet bij 1 opdrachtgever gelaten, deze werkgever was alleen de aanzet om eventueel ZZP'er te worden. Je mag inderdaad niet méér dan 70% op jaar basis voor één en de zelfde werkgever rijden en word er zelfs bij enkel 2 werkgevers ook geadviseerd om meerdere opdrachtgevers te vinden.
Knappe beslissing aangezien je wel graag wilde.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Dat is het ook eigenlijk wel, dat liet hij vanochtend ook weten dat ¤ 250,- bruto een hoofdprijs is die je in deze tijd niet hoeft te verwachten. Jaar of 5/6 geleden was dat veel aannemelijk.
Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden![]()
![]()
Zoals ik het ziekteverzuim al heb genoemd als een mogelijk risico, ook in mijn arbeidsverleden ben ik niet onbekend met dat fenomeen. Ik ben dus eigenlijk een te onbetrouwbare werknemer voor mijzelf om ZZP'er te worden.
Het is rot, ben er niet blij met deze constatering, maar het is de realiteit.
Dat bedoel ik dus met mijn impulsiviteit, ik heb nog wel eens meer van dit soort plannetjes![]()
Klopt. Alleen als je opdrachtgever postnl heet maken onze corrupte ambtenaren een uitzondering: http://madbello.nl/67768/(...)n-met-postnl-en-tnt/quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef loqdawq het volgende:
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)rgers_de_klos__.htmlquote:za 29 sep 2012, 10:50
|
Pakketbezorgers de klos
RIJSWIJK - Pakketbezorgers voelen zich de dupe van het succes van webwinkels. De tarieven gaan steeds meer omlaag, waardoor de bezorgers in het nauw komen. Dat schrijft de Volkskrant zaterdag, op basis van gesprekken met koeriers, van wie sommige in financiële problemen zijn gekomen.
PostNL, dat de bezorging van pakketten deels uitbesteedt, zou het de bezorgers moeilijk maken door te verlangen dat ze sneller werken en meer ritten maken. Als bewoners tot twee keer toe niet thuis zijn, moet de koerier het pakje naar het postkantoor brengen en krijgt hij geen geld.
Een bezorger vertelt in de krant dat hij op een gemiddelde dag minder dan 2,5 minuut per adres heeft. Zijn autogordel doet hij nooit om, dat scheelt weer tijd.
De KOR (wat jij kleine ondernemers voordeel noemt) is per jaar, niet per kwartaal.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:09 schreef kovenant het volgende:
als zzper kan je ook in kleine ondernemers voordeel vallen eerste 3 jaar , per kwartaal tot 1800 bruto is btw vrij,
alleen wel inkomstenbelasting erover betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |