Jazeker wel, maar ze raden aan meerdere opdrachtgevers bij elkaar te rapen voor meer zekerheid. Mijn vader werkt momenteel al 2 jaar voor dezelfde opdrachtgever, en dat is zijn enige. Foute informatie.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:31 schreef beerten het volgende:
Even uit mijn hoofd mag je als zzp-er niet uitsluitend ende alleen voor 1 opdrachtgever werken.
Volgens mij kan dat nietquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:41 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Jazeker wel, maar ze raden aan meerdere opdrachtgevers bij elkaar te rapen voor meer zekerheid. Mijn vader werkt momenteel al 2 jaar voor dezelfde opdrachtgever, en dat is zijn enige.
Haal inderdaad dingen door elkaar nu, mijn excuses. Hij werkt voor dezelfde werkgever, maar steeds voor andere fabrieken, anders zou het inderdaad als loondienst gezien worden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:43 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat nietfiscaal dingetje.
Van Selectvracht ofzo? Die komen altijd aanrijden in ouwe barrels.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:47 schreef DroogDok het volgende:
Je ziet het wel veel, ZZP pakketbezorgers, lijkt me geen vetpot.
ook die voor post-nl rijden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van Selectvracht ofzo? Die komen altijd aanrijden in ouwe barrels.
Lijkt me idd geen vetpot.
Bedankt, dit is een goede indicatie en reden om het toch maar niet te doen. Ik zal morgen bij het gesprek iig. erg op mijn hoede zijn *Kan nog wel eens impulsieve acties hebben wat dit betreft*.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:04 schreef Leandra het volgende:
Reken op een prijs per km van minimaal ¤ 0,50 voor je auto, (brandstof, verzekering, onderhoud, afschrijving enz.) dus als daar nog eens ¤ 0,50 per km voor jou bovenop komt dan heb je sowieso al ¤ 250= bruto per dag nodig.
Van die ¤ 0,50 per km voor jou ben je al minimaal de helft kwijt aan administratie en belastingen, dus dan kom je op een kwartje per km voor jezelf.
Dat is ¤ 62,50 per dag, nog geen ¤ 8,= per uur en je draagt alle risico's zelf.
Denk je dat ik daar op ga wachten ? Dan wacht ik liever op de dag dat heel holland...quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:31 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou nog maar even wachten tot de plannen van een komend kabinet bekend gaan worden.
ja, dat willen best veel mensen. Daarom betaalt het zo kudt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:27 schreef Meike26 het volgende:
Nee, ik heb geen ambitie om op de vrachtwagen te gaan rijden. Dat lijkt me sowieso onbegonnen werk nu er nog steeds zoveel concurrentie is door de Oost-Europese chauffeurs die hier heen komen. Dat is niet te doen.
En dat is dus ook niet wat ik wil, heerlijk om auto te rijden, maar ik zou mij kapot vervelen als ik 5 km achter 1 vrachtwagen blijf hangen omdat ik hem niet mag inhalen. Laat mij maar lekker mini-trucken in een bestelwagentje, wel het leventje, niet het gezeur met ATB (ArbeidsTijdenBesluit) en overige certificaten.
Wat jij wilt!quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk je dat ik daar op ga wachten ? Dan wacht ik liever op de dag dat heel holland...
Waarom wil je zo'n karretje direct kopen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:34 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Bedankt, dit is een goede indicatie en reden om het toch maar niet te doen. Ik zal morgen bij het gesprek iig. erg op mijn hoede zijn *Kan nog wel eens impulsieve acties hebben wat dit betreft*.
Heb deze avond een beetje naar bestelwagentjes zitten kijken (bijvoorbeeld de Peugeot Bipper en Citroen Nemo) en ik vraag me hierbij af wat meer loont/betrouwbaarder is, een diesel of een besteller op LPG G3 ?
Dat laatste klinkt wel leuk, maar ben bang dat er ook hogere afschrijving en onderhoud aan vast zit. Qua verbruik zijn ze wel redelijk gelijk.
Die indicatie heb ik via verschillende sites, zoals Autowereld.nl :quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:56 schreef CafeRoker het volgende:
Die 80-120 euro pm vind ik ook wel weinig eigenlijk. Het klinkt als een vanaf-prijs. Heb je wel het juiste aantal km's ingevuld?
Wat zij bieden is geen lease, maar gewoon een lening voor 5 jaar.... in totaal kost die auto dan ¤ 6.090 voor hij van jou is....quote:
dat, plus dat het onderhoud (60dkm, brrr) er nog bij komt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat zij bieden is geen lease, maar gewoon een lening voor 5 jaar.... in totaal kost die auto dan ¤ 6.090 voor hij van jou is....
Idd... zo'n auto onderhouden met 60.000 km pj kost een vermogen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:03 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat, plus dat het onderhoud (60dkm, brrr) er nog bij komt.
Juist leuker ! Ik heb nog nooit zo debiel gereden als waar koeriers hun bijnaam aan te danken hebben. Niet om op te scheppen, maar ik was 1 van de snelleren zonder echt te stampen en te hoeken met zo'n wagentje. Ik kreeg het voor elkaar om met een Caddy SDI ruim 900 kilometer op een tank te rijden, zonder sloom aan te doen of extreem te slipstreamen achter vrachtwagens.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Fer het volgende:
Zie de overstap van shortlease naar full of financial lease als een soort salarisverhoging die je op termijn jezelf gunt. Ofwel als het met een shortlease rendabel is, zal het alleen maar beter worden.
Kijk eens hoeveel duurder een NV200 of Scudo is.
Vind je het trouwens nog steeds leuk als je rustig/zuinig moet rijden ipv als een koerier?
Inderdaad, eerst even de klap verwerken als morgen blijkt dat je in totaal 35 ct/km krijgtquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar da's nu wat te hard van stapel
Sneue boel zeg. Als je het zuinig aan doet kost de auto je 15 a 20 cent per km.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Inderdaad, eerst even de klap verwerken als morgen blijkt dat je in totaal 35 ct/km krijgt
Eerst maar even afwachten hoe de tarieven en tariefstructuur uitpakken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:56 schreef Meike26 het volgende:
Ja het laat dus zien dat het eigenlijk helemaal niet loont, plus punt is wel dat ik zelf werk kan genereren ipv maar af te wachten eindelijk eens aangenomen te worden door wat voor bedrijf dan ook, maar na 8/9 maanden begin ik hoop toch aardig op te geven !
Zie nu pas deze reactiequote:Op dinsdag 18 september 2012 22:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vergeet ook niet een post voor bekeuringen in te calculeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |