abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116959745
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:04 schreef Leandra het volgende:
Reken op een prijs per km van minimaal ¤ 0,50 voor je auto, (brandstof, verzekering, onderhoud, afschrijving enz.) dus als daar nog eens ¤ 0,50 per km voor jou bovenop komt dan heb je sowieso al ¤ 250= bruto per dag nodig.
Van die ¤ 0,50 per km voor jou ben je al minimaal de helft kwijt aan administratie en belastingen, dus dan kom je op een kwartje per km voor jezelf.

Dat is ¤ 62,50 per dag, nog geen ¤ 8,= per uur en je draagt alle risico's zelf.
Bedankt, dit is een goede indicatie en reden om het toch maar niet te doen. Ik zal morgen bij het gesprek iig. erg op mijn hoede zijn *Kan nog wel eens impulsieve acties hebben wat dit betreft*.

Heb deze avond een beetje naar bestelwagentjes zitten kijken (bijvoorbeeld de Peugeot Bipper en Citroen Nemo) en ik vraag me hierbij af wat meer loont/betrouwbaarder is, een diesel of een besteller op LPG G3 ?

Dat laatste klinkt wel leuk, maar ben bang dat er ook hogere afschrijving en onderhoud aan vast zit. Qua verbruik zijn ze wel redelijk gelijk.
pi_116959832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:31 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou nog maar even wachten tot de plannen van een komend kabinet bekend gaan worden. :D
Denk je dat ik daar op ga wachten ? Dan wacht ik liever op de dag dat heel holland... ;)
pi_116959919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:27 schreef Meike26 het volgende:
Nee, ik heb geen ambitie om op de vrachtwagen te gaan rijden. Dat lijkt me sowieso onbegonnen werk nu er nog steeds zoveel concurrentie is door de Oost-Europese chauffeurs die hier heen komen. Dat is niet te doen.

En dat is dus ook niet wat ik wil, heerlijk om auto te rijden, maar ik zou mij kapot vervelen als ik 5 km achter 1 vrachtwagen blijf hangen omdat ik hem niet mag inhalen. Laat mij maar lekker mini-trucken in een bestelwagentje, wel het leventje, niet het gezeur met ATB (ArbeidsTijdenBesluit) en overige certificaten.
ja, dat willen best veel mensen. Daarom betaalt het zo kudt.

ik had je graag iets anders vertelt, daar niet van
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:37:26 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_116960004
Let op dat werkgevers loyaliteit afdwingen door de zzp'ers hun eigen voertuig te laten regelen - ook zonder werk gaan de kosten voor een busje namelijk door. Dat betekent dat zij ieder moment van jou afkunnen, maar jij eigenlijk niet van hun. Daarnaast is deze constructie eigenlijk een manier om het in de 19e eeuw afgeschafte stukloon te herinvoeren.

Maar los daarvan: ondernemer worden is altijd ^O^
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_116960017
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:35 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Denk je dat ik daar op ga wachten ? Dan wacht ik liever op de dag dat heel holland... ;)
Wat jij wilt!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:38:20 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116960071
Zoek even een auto op van het model wat je wilt hebben, en dan werkelijk zo'n auto, op autotrack ofzo.
Ga naar zomoto.nl en voer het kenteken daar in bij waardebepaling, dan krijg je onderaan de pagina precies te zien wat die auto per maand (en per km) kost. Wel even het juiste aantal km's per jaar invullen, maar met 250 km per dag, 5 dagen per week, 48 weken per jaar kom je al op 60.000 km per jaar.

Daar moet je eigenlijk een diesel voor hebben, gewoon omdat een dieselmotor meer op zoveel km's berekend is.

Hoeveel kun je in de auto investeren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116960094
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:34 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Bedankt, dit is een goede indicatie en reden om het toch maar niet te doen. Ik zal morgen bij het gesprek iig. erg op mijn hoede zijn *Kan nog wel eens impulsieve acties hebben wat dit betreft*.

Heb deze avond een beetje naar bestelwagentjes zitten kijken (bijvoorbeeld de Peugeot Bipper en Citroen Nemo) en ik vraag me hierbij af wat meer loont/betrouwbaarder is, een diesel of een besteller op LPG G3 ?

Dat laatste klinkt wel leuk, maar ben bang dat er ook hogere afschrijving en onderhoud aan vast zit. Qua verbruik zijn ze wel redelijk gelijk.
Waarom wil je zo'n karretje direct kopen?

Beter calculeer je in om zo'n ding voor de eerste maanden te huren. Mocht het mislopen (kan ook zijn in de zin dat hij te groot of te klein is) dan doet het allemaal een stuk minder pijn en hoef je niet zelf de eerste grote afschrijving op te hoesten.
pi_116960665
@Leandra, bedankt voor die link, die ga ik morgenochtend gelijk even uitpluizen en wat verschillende type bestelwagens bekijken.

@CafeRoker,

Nouja, direct kopen ook weer niet. Ik zat inderdaad ook aan short-lease te denken, echter betaal ik dan wel dik 4 keer zoveel als dat ik een normaler lease-bedrag heb á ¤ 80,- tot 120,- per maand. Ook hier moet ik mij meer in verdiepen wil ik er wijselijk een besluit over kunnen nemen ipv impulsief een auto aan te schaffen. Wat je zegt klopt ook wel, ik moet goed weten met welk formaat bestelwagen ik kan blijven rijden en dat ik mijn wagen en dagen zoveel mogelijk gevuld kan krijgen.

Mijn idee is dat het formaat Berlingo/Doblo/Caddy het meest verantwoord is. Een Bipper/Nemo is ook leuk, maar ben ook weer bang dat ik door het formaat veel ritten (2 pallets passen er al niet in) al niet meer kan aannemen, die ik met de Berlingo klasse wel kan handelen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:53:47 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116961154
De Nemo kon ik alleen maar op benzine vinden.... lijkt me niet handig met 60.000 per jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116961359
Die 80-120 euro pm vind ik ook wel weinig eigenlijk. Het klinkt als een vanaf-prijs. Heb je wel het juiste aantal km's ingevuld?
pi_116961724
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:56 schreef CafeRoker het volgende:
Die 80-120 euro pm vind ik ook wel weinig eigenlijk. Het klinkt als een vanaf-prijs. Heb je wel het juiste aantal km's ingevuld?
Die indicatie heb ik via verschillende sites, zoals Autowereld.nl :

Nemo in de lease

Het instellen van een kilometerstand zit er niet eens bij, wel de termijn van 32 tot 60 maanden bijvoorbeeld en de slottermijn. Zoals ik al heb gezegd, ik heb hier nog niet echt kaas van gegeten en ik weet nog niet wat hier bij in zit of wat achterwege wordt gelaten ? Zal morgen ochtend die link nog van Leandra proberen. Ik ga nu naar bed... bedankt voor jullie reacties ^O^

Dit is dus de Nemo, wat niet wil zeggn dat deze auto zo hoog op mijn lijstje staat. Denk van de serieuze bestelwagens de Fiat Doblo en de Ford Transit Connect mijn favorieten zijn. En inderdaad wel een diesel hoor... er mag gerookt worden :D
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:02:30 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116961728
quote:
Wat zij bieden is geen lease, maar gewoon een lening voor 5 jaar.... in totaal kost die auto dan ¤ 6.090 voor hij van jou is....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116961761
Zie de overstap van shortlease naar full of financial lease als een soort salarisverhoging die je op termijn jezelf gunt. Ofwel als het met een shortlease rendabel is, zal het alleen maar beter worden.

Kijk eens hoeveel duurder een NV200 of Scudo is.

Vind je het trouwens nog steeds leuk als je rustig/zuinig moet rijden ipv als een koerier?
.
pi_116961799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat zij bieden is geen lease, maar gewoon een lening voor 5 jaar.... in totaal kost die auto dan ¤ 6.090 voor hij van jou is....
dat, plus dat het onderhoud (60dkm, brrr) er nog bij komt.
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:04:49 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116961901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:03 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat, plus dat het onderhoud (60dkm, brrr) er nog bij komt.
Idd... zo'n auto onderhouden met 60.000 km pj kost een vermogen.
LPG lijkt me dan ook niet de beste keuze qua brandstof.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116962113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Fer het volgende:
Zie de overstap van shortlease naar full of financial lease als een soort salarisverhoging die je op termijn jezelf gunt. Ofwel als het met een shortlease rendabel is, zal het alleen maar beter worden.

Kijk eens hoeveel duurder een NV200 of Scudo is.

Vind je het trouwens nog steeds leuk als je rustig/zuinig moet rijden ipv als een koerier?
Juist leuker ! Ik heb nog nooit zo debiel gereden als waar koeriers hun bijnaam aan te danken hebben. Niet om op te scheppen, maar ik was 1 van de snelleren zonder echt te stampen en te hoeken met zo'n wagentje. Ik kreeg het voor elkaar om met een Caddy SDI ruim 900 kilometer op een tank te rijden, zonder sloom aan te doen of extreem te slipstreamen achter vrachtwagens.

Boordcomputer en cruisecontrol zijn dus favoriete opties... Maar da's nu wat te hard van stapel ;)
pi_116962445
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:08 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Maar da's nu wat te hard van stapel ;)
Inderdaad, eerst even de klap verwerken als morgen blijkt dat je in totaal 35 ct/km krijgt >:)
pi_116963894
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:14 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Inderdaad, eerst even de klap verwerken als morgen blijkt dat je in totaal 35 ct/km krijgt >:)
Sneue boel zeg. Als je het zuinig aan doet kost de auto je 15 a 20 cent per km.
Bij 300 km per dag blijft er bruto dan tussen de 45 en de 60 euro over.
Een dubbele krantewijk met in de tussentijd tomatenpluk levert je meer op.
-
pi_116964613
Ja het laat dus zien dat het eigenlijk helemaal niet loont, plus punt is wel dat ik zelf werk kan genereren ipv maar af te wachten eindelijk eens aangenomen te worden door wat voor bedrijf dan ook, maar na 8/9 maanden begin ik hoop toch aardig op te geven ! :(
pi_116966135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:56 schreef Meike26 het volgende:
Ja het laat dus zien dat het eigenlijk helemaal niet loont, plus punt is wel dat ik zelf werk kan genereren ipv maar af te wachten eindelijk eens aangenomen te worden door wat voor bedrijf dan ook, maar na 8/9 maanden begin ik hoop toch aardig op te geven ! :(
Eerst maar even afwachten hoe de tarieven en tariefstructuur uitpakken.
En als je wel de stap zet zoeken naar een constructie waarbij je zo flexibel mogelijk bent. Beter eerst wat hogere kosten t.o.v. de baten met de mogelijkheid om zonder veel schade weer uit te stappen dan een meerjarig leasecontract of een investering van weet ik hoeveel duizend euro.

En met thuis op de bank zitten weet je zeker dat je vrijwel nooit tegen een mooie kans oploopt. Als het financieel haalbaar is dan nog liever een tijdje voor een hongerloontje rondtoeren.
-
pi_116969602
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vergeet ook niet een post voor bekeuringen in te calculeren.
Zie nu pas deze reactie :D _O-

Maar helaas wel waar ja :@
  woensdag 19 september 2012 @ 09:49:54 #48
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116970267
Je zult dus als ZZP'er alleen dat ene bedrijf als opdrachtgever hebben? Dan krijg je sowieso al geen VAR WUO van de Belastingdienst, en kan er dus sprake zijn van een verkapt dienstverband.

Daarnaast ken ik iemand die dit doet, en die loopt leeg op onderhoud voor de auto. Ze houdt effectief minder over dan het minimum jeugdloon van een 22-jarige.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_116974666
Ben zojuist bij de KvK geweest.

Moeilijk hoor. De twijfel is nog steeds niet weg en het lijkt me aan de ene kant heerlijk om zelf de dienst uit te maken. Maar zoals jullie ook zeggen, het is niet bepaald een vet pot ! Vanochtend dus gesproken met de man die mij wel wil inhuren en dat zet een bepaalde druk op de keuze.

Ik ben altijd iemand geweest die nog denkt als een kind, ben ook niet bepaald zakelijk. Maar ik wil het wel graag leren en eens volwassen worden, bovendien hoef ik niet nog langer te zoeken naar werk, alleen naar opdrachtgevers, daar heb ik mijn ervaringen in het voordeel dat ik weet waar ik het zoeken moet !

Wat betreft auto ben ik er denk ik al over uit (als ik het doe), ik heb nog een bepaalde schade vergoeding waar ik op zit te wachten van vorig jaar, waar ik een bestelwagentje van kan kopen. Geen lease of financiering. Alleen dan nog uitvinden of ik deze zakelijk of privé aan zou schaffen ivm privé kilometers, afschrijving en dat soort zaken.

Zoals jullie kunnen lezen, zit ik behoorlijk richting get doen te denken, logisch, want het zijn mijn opties naar succesvol ondernemen.

Het is alleen ook wel zo dat als ik ziek thuis kom te zitten, ik ook geen inkomsten heb ! En over die inkomsten moet ik aan het eind van het jaar plotseling belasting gaan betalen !

Dat zijn mijn grootste redenen het NIET te doen !
pi_116974865
En vergeet niet dat als je werkgevers je niet meer nodig heeft je geen WW hebt. En hoe doe je het met vakantie?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')