abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116975050
Kijk dit nog even: http://zembla.vara.nl/Afl(...)f0fe3681b18334b44fed . Goede docu!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 19 september 2012 @ 12:22:45 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116975158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:07 schreef Meike26 het volgende:
Ben zojuist bij de KvK geweest.

Moeilijk hoor. De twijfel is nog steeds niet weg en het lijkt me aan de ene kant heerlijk om zelf de dienst uit te maken. Maar zoals jullie ook zeggen, het is niet bepaald een vet pot ! Vanochtend dus gesproken met de man die mij wel wil inhuren en dat zet een bepaalde druk op de keuze.
Als je maar 1 opdrachtgever hebt dan bepaal je nog niet zelf wat je doet :N

quote:
Ik ben altijd iemand geweest die nog denkt als een kind, ben ook niet bepaald zakelijk. Maar ik wil het wel graag leren en eens volwassen worden, bovendien hoef ik niet nog langer te zoeken naar werk, alleen naar opdrachtgevers, daar heb ik mijn ervaringen in het voordeel dat ik weet waar ik het zoeken moet !
Wat is het verschil? Behalve dat bij ondernemerschap je vaste kosten doorlopen...

quote:
Wat betreft auto ben ik er denk ik al over uit (als ik het doe), ik heb nog een bepaalde schade vergoeding waar ik op zit te wachten van vorig jaar, waar ik een bestelwagentje van kan kopen. Geen lease of financiering. Alleen dan nog uitvinden of ik deze zakelijk of privé aan zou schaffen ivm privé kilometers, afschrijving en dat soort zaken.

Zoals jullie kunnen lezen, zit ik behoorlijk richting get doen te denken, logisch, want het zijn mijn opties naar succesvol ondernemen.
Je weet nog niet of het succesvol zal worden ;)

quote:
Het is alleen ook wel zo dat als ik ziek thuis kom te zitten, ik ook geen inkomsten heb ! En over die inkomsten moet ik aan het eind van het jaar plotseling belasting gaan betalen !

Dat zijn mijn grootste redenen het NIET te doen !
Ziekte kan ik inkomen.

Maar hoezo zou je het niet doen omdat je (plotseling?) belasting moet betalen? Dan zou je immers nooit aan het werk gaan, je betaald namelijk altijd belasting.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_116977388
quote:
Zeker een goede docu, maar het laat eigenlijk maar 1 werkgever zien, PostNL / TNT. Daarbij vraag ik mij af of die chauffeurs dan niet slim genoeg zijn om op zoek te gaan naar andere opdrachtgevers ? Die ene jongen die het boekje open doet is dus 1 van de weinigen die dit wel heeft bedacht en is gaan rijden voor anderen.

Ik ga zo bij een bedrijf langs waar ik vroeger veel kwam, plus dat ik ook nog bij UPS wat overflow kan rijden ! Dus ik heb zeker wel mijn bronnen om in iedergeval niet bij die PostPlorken terecht te komen.

Maar ik blijc nog steeds twijfelen wat betreft de kans op ziekte enz. De keuze is zeker nog niet gemaakt.
pi_116977570
En wanneer had je dat gesprek met die man wat betreft de voorwaarden zoals kmvergoeding en dergelijke?

Ken je het forum http://www.higherlevel.nl/ ?
pi_116981028
Dat was vanochtend, diezelfde man. Maar echt veel heeft hij er niet over gezegd. Zoals wel zovaak in de logistiek, moet alles snel snel snel en is een afspraak maken met iemand werkzaam in deze branche bijna onmogelijk en zoja, dan heb je maar een paar minuten. Enige wat hij mij verteld heeft dat die ¤ 250,- bruto per dag behoorlijk tegen de hoofdprijs aan ligt. Dat is dezer dagen gewoon haast nergens te krijgen als startende ondernemer, misschien wel als ik mij t.z.t. bewezen heb.

Om eerlijk te zijn, begin ik naar de "Niet doen" kant op te denken, gewoon door al die vragen, het gedoe om cijfers en om ziekte en vakantiedagen. Ben er voor nu (komende uren) even klaar mee en ga dit even allemaal laten bezinken. Vanmiddag kan ik gebeld worden vanwege die schadevergoeding die ik nog moet krijgen.

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe, ik ben vanavond weer terug, hopelijk weer met wat frisse moed.. Ben er nu gewoon even gaar van al die info !
pi_116981587
250 euro per dag bruto , voor laat zeggen dag vna 8 uur werken
dan nog 1 - 2 uur administratie als het tegen zit
verzekeringen voor jezelf,
bank kosten ( die kosten ook geld als zzper )
auto
brandstof
wegenbelasting
onderhoud
verzekering ( die duurder is want zzp en tiefus veel kilometers )
inkomsten belasting

een van de meer positieve kanten is als je bedrijfs auto koopt dat je dit over X jaar kan afschrijven tegen je inkomsten en BTW terug krijgen van brandstof.

nadeel daarvan weer is , is dat je ritten administratie moet gaan maken en auto dus alleen bedrijfsmatig gebruikt.

ik zou het niet doen...
pi_116981654
zit je nu in de ww? Volgens mij kun dan als starter veel voordelen krijgen, ik dacht aanvullende uitkering in het begin. Niet helemaal zeker.
.
pi_116981734
als zzper kan je ook in kleine ondernemers voordeel vallen eerste 3 jaar , per kwartaal tot 1800 bruto is btw vrij,
alleen wel inkomstenbelasting erover betalen.
  woensdag 19 september 2012 @ 17:14:18 #59
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116987260
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:37 schreef Meike26 het volgende:
Zover ik begrepen heb per factuur/stuk. Maar ja, wat is een redelijke dagopbrengst om rond te komen als er word geschetst dat ik ca. 200/300km ga rijden per dag ?

Mijn partner zei al, dat ik mag uitgaan van250 euro per dag, bruto. In mijn oren klinkt dit als een idioot hoog bedrag, maar ja, bruto hé. De kans dat ik er uit geflikkerd word, tja, die is er inderdaad. Maar ik ben niet die iemand die er snel met de pet naar gooit, ik ga er helemaal voor en zal dit tot de laatste dag doen.

Stel dat ik er uit geflikkerd zou worden, dan heb ik als ZZP'er in deze tijden misschien juist een voordeel toch om snel weer ander koeriers werk te vinden dan dat ik werkeloos thuis kom te zitten ?
Koerier (gekoeld transport) die bij ons spoedjes bezorgd staat voor +-65 cent / KM voor de deur (en DOT, 10% ongeveer). Dus 300KM en dan 250 euro lijkt mij heel krap. bijna onmogelijk.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116995803
Dat is het ook eigenlijk wel, dat liet hij vanochtend ook weten dat ¤ 250,- bruto een hoofdprijs is die je in deze tijd niet hoeft te verwachten. Jaar of 5/6 geleden was dat veel aannemelijk.

Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden :N ;(

Zoals ik het ziekteverzuim al heb genoemd als een mogelijk risico, ook in mijn arbeidsverleden ben ik niet onbekend met dat fenomeen. Ik ben dus eigenlijk een te onbetrouwbare werknemer voor mijzelf om ZZP'er te worden.

Het is rot, ben er niet blij met deze constatering, maar het is de realiteit.

Dat bedoel ik dus met mijn impulsiviteit, ik heb nog wel eens meer van dit soort plannetjes :z
pi_117015187
Prima dat je er van afgestapt bent. Het is een uitknijpbranche. De hele dag autorijden gaat je na verloop van tijd ook tegenstaan. En omdat je op stukloon staat is de kans groot dat je per dag 1 a 1,5 uur onbetaald overwerkt. Je haalt je quotum niet binnen de tijd in het huidige verkeer.

Een karig uurloon en relatief veel risico, ik benijd de jongens niet.

Dan kan je beter bij de Mac gaan staan. Of beter, zoek iets wat niet iedereen al doet. Succes!
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 september 2012 @ 10:22:12 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_117015545
Je kunt toch ook gewoon chauffeur worden bij een bestaand bedrijf? Ik ken genoeg werkgevers die busjes hebben rondrijden voor bestellingen e.d. (groothandels die bezorgen bijvoorbeeld)
Dan heb je gewoon een vast contract, met een vaste baan en toch mag je de weg op.
pi_117031942
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Dat is het ook eigenlijk wel, dat liet hij vanochtend ook weten dat ¤ 250,- bruto een hoofdprijs is die je in deze tijd niet hoeft te verwachten. Jaar of 5/6 geleden was dat veel aannemelijk.

Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden :N ;(

Zoals ik het ziekteverzuim al heb genoemd als een mogelijk risico, ook in mijn arbeidsverleden ben ik niet onbekend met dat fenomeen. Ik ben dus eigenlijk een te onbetrouwbare werknemer voor mijzelf om ZZP'er te worden.

Het is rot, ben er niet blij met deze constatering, maar het is de realiteit.

Dat bedoel ik dus met mijn impulsiviteit, ik heb nog wel eens meer van dit soort plannetjes :z
waarom ga je niet in de, ehm, tja. "begrafenislogistiek"? Slepen met lijken. Dat betaalt een stuk beter. En je mag ook lekker autorijden in de tijd van de baas. en gegarandeerd een goede airco en geen kletsende passagiers

Nu is het maar een voorbeeld, maar je lijkt het een beetje in de hoek te zoeken van baantjes die niet echt lastig zijn, niet vervelend of misschien zelfs leuk zijn om te doen en ook nauwelijks specifieke vaardigheden of opleiding vereisen. Tja. Die betalen stuk voor stuk slecht omdat je ze door iedere idioot kunt laten doen.

Zoek dus iets dat een van deze elementen er niet in heeft zitten.
pi_117032433
Mijn ervaring is dat bijna alle banen waarin veel gereden wordt langzaam aan het uithollen zijn. Toen ik ooit begon als computer monteur was het een goede baan met knappe leasebak, toen ik het een paar jaar later tijd vond om te vertrekken werd mijn werk gedaan door schoolverlaters en ex vakkevullers met een bestelwagen.

En zo zie ik het in meer sectoren. Blijkbaar wordt de tijd op de weg gezien als niets doen en iemand veel betalen die de helft van de tijd een auto bestuurt is in hun ogen zonde.

Als je echt iets in de buitendienst wil doen, moet je op zoek naar een kunstje dat niet zomaar iedereen kan en waarvoor je wel veel moet rijden.
.
  donderdag 20 september 2012 @ 18:47:09 #65
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117033401
Ts denk goed na over deze keuze. Ik zou me eerst eens goed inlezen in alle aspecten die hiermee gepaard gaan, voornamelijk dingen als belasting en ook niet geheel onbelangrijk, werkloosheid.

als ZZP'er kan je er makkelijk worden uitgetrapt (als ze je niet meer nodig hebben) en je hebt geen recht op WW. Dit zorgt weer voor extra verzerkeringen (= extra kosten).

ZZP'ers zijn voornamelijk (althans voor zover ik ze ken) ervaren mensen die al geruime tijd in loondienst hebben gewerkt en de fijne kneepjes van het vak al onder de knie hebben.

Ik zou allereerst maar eens naar jouw totale financiële plaatje kijken; woon je alleen, heb je kinderen, blablabla. Wellicht dat je het thuiszitten helemaal zat bent, maar een beetje zekerheid is wellicht handig voor je i.p.v. het "diepe" in te duiken als je hier nog helemaal geen ervaring mee en kennis van hebt.

Ik zou hier iig mijn vraagtekens bij zetten (weet ook niet zo veel van jouw branche ook trouwens, dat speelt ook wel degelijk mee).
  donderdag 20 september 2012 @ 18:55:19 #66
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117033765
Oh ik heb het topic doorgelezen, mijn post is dus "overbodig". Verstandig TS, er komt nog best veel bij kijken en ik ben van mening dat je niet zo 1,2,3 even snel zzp'er kan worden. Volgens mij ben je ook nog vrij jong als ik zo je posts door lees.
pi_117046564
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:02 schreef Meike26 het volgende:

Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden :N ;(

Maar heb je nou ook daadwerkelijk vernomen hoe de vergoeding in elkaar steekt en hoe hoog deze is?
-
pi_117057974
Om eerlijk te zijn... nee !

Ik ben allereerst op zoek gegaan of het ZZP'en in het algemeen wel iets voor mij zou zijn. Gezien mijn non-zakelijke instinct, arbeidsverleden en zelfkennis ben ik er wel achter gekomen dat het zelfstandig worden voor mij, tegen welke vergoeding dan ook, een te hoog risico zou vormen.
Zeker wat betreft ziektedagen, zonder opdrachten te komen zitten en vakanties en daarnaast dus de financiële order afhandeling is het voor mij niet verstandig om te gaan ZZP'en. Hiervoor had ik ook een boekhouder in kunnen huren, maar op basis van deze feiten kon ik vóórdat er een berekening gemaakt zou kunnen worden al wijzer geworden en deze beslissing genomen. Misschien is dit over een jaar of 2/3 wel anders, maar nu zeker niet.
pi_117058073
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:41:51 #70
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_117060140
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef loqdawq het volgende:
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
Als dat structureel is wel ja :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:15:36 #71
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_117061509
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Zembla had er een goede repo over, pakketdienst als zzp bij PostNL. Zoek die even op voor je begint.
http://zembla.vara.nl/Afl(...)3dafdf06a1f8808fcf79

wow -O-
pi_117064887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef loqdawq het volgende:
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
Zoals ik al eerder had aangegeven in het topic, had ik het echt niet bij 1 opdrachtgever gelaten, deze werkgever was alleen de aanzet om eventueel ZZP'er te worden. Je mag inderdaad niet méér dan 70% op jaar basis voor één en de zelfde werkgever rijden en word er zelfs bij enkel 2 werkgevers ook geadviseerd om meerdere opdrachtgevers te vinden.
pi_117066924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder had aangegeven in het topic, had ik het echt niet bij 1 opdrachtgever gelaten, deze werkgever was alleen de aanzet om eventueel ZZP'er te worden. Je mag inderdaad niet méér dan 70% op jaar basis voor één en de zelfde werkgever rijden en word er zelfs bij enkel 2 werkgevers ook geadviseerd om meerdere opdrachtgevers te vinden.
Hoe lang moet je nog voor je dat diploma als transportplanner hebt?
pi_117069709
Een maand of 4/5 gok ik zo, kan ook nog wel wat langer duren als ik straks werk (FT) gevonden heb.

Dat was voor mij gen struikelblok, als ik wel dat zakelijke instinct had gehad en wel was begonnen als ZZP'er, dan had mij dit ook in de toekomst zeker geholpen ipv dat het zonde van een studie geweest zou zijn.
pi_117117086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Dat is het ook eigenlijk wel, dat liet hij vanochtend ook weten dat ¤ 250,- bruto een hoofdprijs is die je in deze tijd niet hoeft te verwachten. Jaar of 5/6 geleden was dat veel aannemelijk.

Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden :N ;(

Zoals ik het ziekteverzuim al heb genoemd als een mogelijk risico, ook in mijn arbeidsverleden ben ik niet onbekend met dat fenomeen. Ik ben dus eigenlijk een te onbetrouwbare werknemer voor mijzelf om ZZP'er te worden.

Het is rot, ben er niet blij met deze constatering, maar het is de realiteit.

Dat bedoel ik dus met mijn impulsiviteit, ik heb nog wel eens meer van dit soort plannetjes :z
Knappe beslissing aangezien je wel graag wilde.
Zelfs al zou je 250 euro per dag verdienen dan nog hou je onder de streep nog weinig over.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef loqdawq het volgende:
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
Klopt. Alleen als je opdrachtgever postnl heet maken onze corrupte ambtenaren een uitzondering: http://madbello.nl/67768/(...)n-met-postnl-en-tnt/
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_117384400
Van telegraaf.nl:

quote:
za 29 sep 2012, 10:50
|

Pakketbezorgers de klos
RIJSWIJK - Pakketbezorgers voelen zich de dupe van het succes van webwinkels. De tarieven gaan steeds meer omlaag, waardoor de bezorgers in het nauw komen. Dat schrijft de Volkskrant zaterdag, op basis van gesprekken met koeriers, van wie sommige in financiële problemen zijn gekomen.

PostNL, dat de bezorging van pakketten deels uitbesteedt, zou het de bezorgers moeilijk maken door te verlangen dat ze sneller werken en meer ritten maken. Als bewoners tot twee keer toe niet thuis zijn, moet de koerier het pakje naar het postkantoor brengen en krijgt hij geen geld.

Een bezorger vertelt in de krant dat hij op een gemiddelde dag minder dan 2,5 minuut per adres heeft. Zijn autogordel doet hij nooit om, dat scheelt weer tijd.
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)rgers_de_klos__.html
-
pi_117384504
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:09 schreef kovenant het volgende:
als zzper kan je ook in kleine ondernemers voordeel vallen eerste 3 jaar , per kwartaal tot 1800 bruto is btw vrij,
alleen wel inkomstenbelasting erover betalen.
De KOR (wat jij kleine ondernemers voordeel noemt) is per jaar, niet per kwartaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')