Als je maar 1 opdrachtgever hebt dan bepaal je nog niet zelf wat je doetquote:Op woensdag 19 september 2012 12:07 schreef Meike26 het volgende:
Ben zojuist bij de KvK geweest.
Moeilijk hoor. De twijfel is nog steeds niet weg en het lijkt me aan de ene kant heerlijk om zelf de dienst uit te maken. Maar zoals jullie ook zeggen, het is niet bepaald een vet pot ! Vanochtend dus gesproken met de man die mij wel wil inhuren en dat zet een bepaalde druk op de keuze.
Wat is het verschil? Behalve dat bij ondernemerschap je vaste kosten doorlopen...quote:Ik ben altijd iemand geweest die nog denkt als een kind, ben ook niet bepaald zakelijk. Maar ik wil het wel graag leren en eens volwassen worden, bovendien hoef ik niet nog langer te zoeken naar werk, alleen naar opdrachtgevers, daar heb ik mijn ervaringen in het voordeel dat ik weet waar ik het zoeken moet !
Je weet nog niet of het succesvol zal wordenquote:Wat betreft auto ben ik er denk ik al over uit (als ik het doe), ik heb nog een bepaalde schade vergoeding waar ik op zit te wachten van vorig jaar, waar ik een bestelwagentje van kan kopen. Geen lease of financiering. Alleen dan nog uitvinden of ik deze zakelijk of privé aan zou schaffen ivm privé kilometers, afschrijving en dat soort zaken.
Zoals jullie kunnen lezen, zit ik behoorlijk richting get doen te denken, logisch, want het zijn mijn opties naar succesvol ondernemen.
Ziekte kan ik inkomen.quote:Het is alleen ook wel zo dat als ik ziek thuis kom te zitten, ik ook geen inkomsten heb ! En over die inkomsten moet ik aan het eind van het jaar plotseling belasting gaan betalen !
Dat zijn mijn grootste redenen het NIET te doen !
Zeker een goede docu, maar het laat eigenlijk maar 1 werkgever zien, PostNL / TNT. Daarbij vraag ik mij af of die chauffeurs dan niet slim genoeg zijn om op zoek te gaan naar andere opdrachtgevers ? Die ene jongen die het boekje open doet is dus 1 van de weinigen die dit wel heeft bedacht en is gaan rijden voor anderen.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Kijk dit nog even: http://zembla.vara.nl/Afl(...)f0fe3681b18334b44fed . Goede docu!
Koerier (gekoeld transport) die bij ons spoedjes bezorgd staat voor +-65 cent / KM voor de deur (en DOT, 10% ongeveer). Dus 300KM en dan 250 euro lijkt mij heel krap. bijna onmogelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:37 schreef Meike26 het volgende:
Zover ik begrepen heb per factuur/stuk. Maar ja, wat is een redelijke dagopbrengst om rond te komen als er word geschetst dat ik ca. 200/300km ga rijden per dag ?
Mijn partner zei al, dat ik mag uitgaan van250 euro per dag, bruto. In mijn oren klinkt dit als een idioot hoog bedrag, maar ja, bruto hé. De kans dat ik er uit geflikkerd word, tja, die is er inderdaad. Maar ik ben niet die iemand die er snel met de pet naar gooit, ik ga er helemaal voor en zal dit tot de laatste dag doen.
Stel dat ik er uit geflikkerd zou worden, dan heb ik als ZZP'er in deze tijden misschien juist een voordeel toch om snel weer ander koeriers werk te vinden dan dat ik werkeloos thuis kom te zitten ?
waarom ga je niet in de, ehm, tja. "begrafenislogistiek"? Slepen met lijken. Dat betaalt een stuk beter. En je mag ook lekker autorijden in de tijd van de baas. en gegarandeerd een goede airco en geen kletsende passagiersquote:Op woensdag 19 september 2012 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Dat is het ook eigenlijk wel, dat liet hij vanochtend ook weten dat ¤ 250,- bruto een hoofdprijs is die je in deze tijd niet hoeft te verwachten. Jaar of 5/6 geleden was dat veel aannemelijk.
Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden![]()
![]()
Zoals ik het ziekteverzuim al heb genoemd als een mogelijk risico, ook in mijn arbeidsverleden ben ik niet onbekend met dat fenomeen. Ik ben dus eigenlijk een te onbetrouwbare werknemer voor mijzelf om ZZP'er te worden.
Het is rot, ben er niet blij met deze constatering, maar het is de realiteit.
Dat bedoel ik dus met mijn impulsiviteit, ik heb nog wel eens meer van dit soort plannetjes![]()
Maar heb je nou ook daadwerkelijk vernomen hoe de vergoeding in elkaar steekt en hoe hoog deze is?quote:Op woensdag 19 september 2012 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden![]()
![]()
Als dat structureel is wel jaquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef loqdawq het volgende:
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
http://zembla.vara.nl/Afl(...)3dafdf06a1f8808fcf79quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Zembla had er een goede repo over, pakketdienst als zzp bij PostNL. Zoek die even op voor je begint.
Zoals ik al eerder had aangegeven in het topic, had ik het echt niet bij 1 opdrachtgever gelaten, deze werkgever was alleen de aanzet om eventueel ZZP'er te worden. Je mag inderdaad niet méér dan 70% op jaar basis voor één en de zelfde werkgever rijden en word er zelfs bij enkel 2 werkgevers ook geadviseerd om meerdere opdrachtgevers te vinden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef loqdawq het volgende:
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
Hoe lang moet je nog voor je dat diploma als transportplanner hebt?quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder had aangegeven in het topic, had ik het echt niet bij 1 opdrachtgever gelaten, deze werkgever was alleen de aanzet om eventueel ZZP'er te worden. Je mag inderdaad niet méér dan 70% op jaar basis voor één en de zelfde werkgever rijden en word er zelfs bij enkel 2 werkgevers ook geadviseerd om meerdere opdrachtgevers te vinden.
Knappe beslissing aangezien je wel graag wilde.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:02 schreef Meike26 het volgende:
Dat is het ook eigenlijk wel, dat liet hij vanochtend ook weten dat ¤ 250,- bruto een hoofdprijs is die je in deze tijd niet hoeft te verwachten. Jaar of 5/6 geleden was dat veel aannemelijk.
Het is nu een paar uur later en ik denk dat ik er wel uit ben... Het gaat hem niet worden![]()
![]()
Zoals ik het ziekteverzuim al heb genoemd als een mogelijk risico, ook in mijn arbeidsverleden ben ik niet onbekend met dat fenomeen. Ik ben dus eigenlijk een te onbetrouwbare werknemer voor mijzelf om ZZP'er te worden.
Het is rot, ben er niet blij met deze constatering, maar het is de realiteit.
Dat bedoel ik dus met mijn impulsiviteit, ik heb nog wel eens meer van dit soort plannetjes![]()
Klopt. Alleen als je opdrachtgever postnl heet maken onze corrupte ambtenaren een uitzondering: http://madbello.nl/67768/(...)n-met-postnl-en-tnt/quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef loqdawq het volgende:
Plus wanneer je als ZZP er maar 1 klant hebt, zien ze dat als een verkapte loondienst , als ik me niet vergis.
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)rgers_de_klos__.htmlquote:za 29 sep 2012, 10:50
|
Pakketbezorgers de klos
RIJSWIJK - Pakketbezorgers voelen zich de dupe van het succes van webwinkels. De tarieven gaan steeds meer omlaag, waardoor de bezorgers in het nauw komen. Dat schrijft de Volkskrant zaterdag, op basis van gesprekken met koeriers, van wie sommige in financiële problemen zijn gekomen.
PostNL, dat de bezorging van pakketten deels uitbesteedt, zou het de bezorgers moeilijk maken door te verlangen dat ze sneller werken en meer ritten maken. Als bewoners tot twee keer toe niet thuis zijn, moet de koerier het pakje naar het postkantoor brengen en krijgt hij geen geld.
Een bezorger vertelt in de krant dat hij op een gemiddelde dag minder dan 2,5 minuut per adres heeft. Zijn autogordel doet hij nooit om, dat scheelt weer tijd.
De KOR (wat jij kleine ondernemers voordeel noemt) is per jaar, niet per kwartaal.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:09 schreef kovenant het volgende:
als zzper kan je ook in kleine ondernemers voordeel vallen eerste 3 jaar , per kwartaal tot 1800 bruto is btw vrij,
alleen wel inkomstenbelasting erover betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |