abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 september 2012 @ 23:32:45 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117177725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:31 schreef Thas het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar wat wil je gaan doen? Een invasie? Terwijl NK zoals eerder gezegd gigantisch veel wapens gericht heef staan op Seoul? Terwijl China, waar de hele wereld van afhankelijk is, de situatie zoals hij nu is wel best vind?

Het enige dat je kan doen is hopen dat Kim Jong-Un meer progressief geörienteerd of dat het daar zo slecht gaat dat iedereen dood gaat en NK geen andere optie heeft dan reunification. Niet dat de huidige ZK regering daar een voorstander van is, maar de oppositie is dat wel op termijn en die komen op een gegeven moment heus wel weer in de regering.
Wat natuurlijk het ideaalste zou zijn is als de huidige dictators dynastie zou worden verdreven door de eigen bevolking. Al is het de vraag wat je er voor in de plaats krijgt. En in hoeverre je in zo'n land snel tot democratie kan overgaan.

Een andere optie zou natuurlijk een machtsgreep zijn door een rechtse onderknuppel die een meer neoliberaal beleid voert dat zo'n land al iets dichter bij de restvan de wereld brengt. Wat uiteindelijk ooit zal moeten wijken voor een meer democratisch systeem.
  zondag 23 september 2012 @ 23:47:39 #102
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_117178225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:57 schreef Fok-it het volgende:
Plus NK heeft kernwapens, 1 van de grootste legers ter wereld (geloof ik) en een verknipte leider dus dat zal niet op een hele vredelievende manier uit gaan werken ben ik bang.
Dat is inderdaad de hoofdreden. Het land is dusdanig geïsoleerd, dat uitgezonderd zuid-Korea er last van heeft, terwijl bepaalde Aziatische landen er belang bij heeft.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_117178639
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat natuurlijk het ideaalste zou zijn is als de huidige dictators dynastie zou worden verdreven door de eigen bevolking.
Al is het de vraag wat je er voor in de plaats krijgt. En in hoeverre je in zo'n land snel tot democratie kan overgaan.

Een andere optie zou natuurlijk een machtsgreep zijn door een rechtse onderknuppel die een meer neoliberaal beleid voert dat zo'n land al iets dichter bij de restvan de wereld brengt. Wat uiteindelijk ooit zal moeten wijken voor een meer democratisch systeem.
Tsja, ik zie dat absoluut nooit gebeuren.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_117178771
Er is blijkbaar te weinig te halen om het financieel interessant te maken.
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_117179175
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Prima, als jij nu eens begint om je zoon/dochter erheen te sturen voor het invasieleger, dan praten we verder.
Ik zou zelf gaan aangezien die kleine van mij toch echt te jong is.
pi_117203135
Heeft iemand mijn presentatie nog gezien? Of houden we het bij de onderbuik en doen we geen moeite voor zinvolle informatie?

Het zou je beeld van Noord-Korea zomaar eens kunnen nuanceren!
pi_117206055
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:19 schreef Chooselife het volgende:
Heeft iemand mijn presentatie nog gezien? Of houden we het bij de onderbuik en doen we geen moeite voor zinvolle informatie?

Nee, bij lange na niet. De Noord-Koreaanse propagandamachine werkt best goed hoor... Je zou er bijna zelf in geloven.

Oh, wacht....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_117206458
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:34 schreef PKRChamp het volgende:
NK is gewoon een open lucht gevangenis waar vrijheid van meningsuiting of vrijheid an sich gewoon niet voorkomt.
Ik zou nog liever in Saudi Arabie leven dan in NK waar een verkeerd woord gelijk kan leiden tot een strafkamp of een executie.
Ik heb het al meerdere malen gezegd, NK vind ik wel een echt legitiem doel om een invasie te plegen omdat het misdadig is om mensen zo voor de gek te houden.
En al die mensen die denken dat het redelijk goed toeven is in NK moeten dit plaatje maar eens bekijken.

[ afbeelding ]

Ja het zal echt een paradijs zijn in NK. :')
Neejoh, ze doen gewoon aan hardcore energiebesparing. :')

Maar aan al diegenen die mijn verhaal afdoen als stierenpoep: Laat mij eens een vermelding van een Noord-Koreaanse burger op het internet zien....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 24 september 2012 @ 21:27:05 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117211284
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:59 schreef Thas het volgende:

[..]

Tsja, ik zie dat absoluut nooit gebeuren.
Waarom niet? Het gebeurt wel vaker dat regimes verdreven worden door de bevolking.
pi_117211397
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom niet? Het gebeurt wel vaker dat regimes verdreven worden door de bevolking.
Natuurlijk, zie de Arabische lente. Er is alleen in Noord-Korea niet eens elektriciteit, hoe gaan ze zoiets opzetten voordat het neergeslagen wordt? Je kan niet reizen door het land, je kan onmogelijk communiceren, je kan helemaal niks. Dat was in al die Arabische landen toch niet het geval.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:19 schreef Chooselife het volgende:

Ja, ik heb hem gezien.

Man doet niet zijn best om zijn subjectiviteit te verbergen moet ik zeggen. Voor de rest weinig interessants gehoord.
  maandag 24 september 2012 @ 21:53:50 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117212889
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:28 schreef Thas het volgende:

[..]

Natuurlijk, zie de Arabische lente. Er is alleen in Noord-Korea niet eens elektriciteit, hoe gaan ze zoiets opzetten voordat het neergeslagen wordt? Je kan niet reizen door het land, je kan onmogelijk communiceren, je kan helemaal niks. Dat was in al die Arabische landen toch niet het geval.

Een machtsgreep van iemand binnen het regime zou ook nog een optie kunnen zijn. En zullen vast wel topofficieren zijn die met dollartekens in de ogen naar de rest van de wereld kijken.

Mogelijk zou het dan vervangen worden door een koers zoals China. Of een meer rechtse koers zoals bijvoorbeeld Soeharto in Indonesie had.
pi_117212954
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een machtsgreep van iemand binnen het regime zou ook nog een optie kunnen zijn. En zullen vast wel topofficieren zijn die met dollartekens in de ogen naar de rest van de wereld kijken.

Mogelijk zou het dan vervangen worden door een koers zoals China. Of een meer rechtse koers zoals bijvoorbeeld Soeharto in Indonesie had.
Ach, die topofficieren hebben die dollars nu al, daar zorgen de Kim's wel voor om dit te voorkomen.
  maandag 24 september 2012 @ 21:58:05 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117213140
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:54 schreef Thas het volgende:

[..]

Ach, die topofficieren hebben die dollars nu al, daar zorgen de Kim's wel voor om dit te voorkomen.
Onderschat hebzucht en machtswellust niet.
pi_117219704
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Onderschat hebzucht en machtswellust niet.
Het is een enorme slangenkuil dus het word nogal lastig voor die officieren om in te schatten wie ze kunnen vertrouwen en wie niet.
pi_117220431
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 06:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Met die reden kan ik net zo goed zeggen dat het westen ons wil laten geloven dat Noord-Korea een land is waar de burgers van de honger omkomen en de mensen in concentratiekampen aan het werk worden gezet. Jij trap er keihard in.
Je spreekt jezelf tegen. Het is zeker een land met concentratiekampen en burgers die omkomen door de honger.
Ga me nou niet wijsmaken, dat het westen dit 'verzind' of hoe je het zelf noemen wilt. Wij hebben er niks aan om te liegen. NK wel, omdat zij een dictatuur zijn die willen laten zien hoe machtig ze zijn.
pi_117220746

Moet je het contrast zien tussen China en Noord Korea.
  dinsdag 25 september 2012 @ 07:55:06 #117
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117222960
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 00:29 schreef Chillerd het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Het is zeker een land met concentratiekampen en burgers die omkomen door de honger.
Ga me nou niet wijsmaken, dat het westen dit 'verzind' of hoe je het zelf noemen wilt. Wij hebben er niks aan om te liegen. NK wel, omdat zij een dictatuur zijn die willen laten zien hoe machtig ze zijn.
Ik zou graag die bergen dode mensen en concentratiekampen willen zien, daar moeten toch beelden van zijn, zeker in deze tijd?

Wij hebben er niks aan om te liegen? Het enige wat men doet hier is liegen, speculeren en draaien om er zelf beter van te worden. Noord-Korea heeft niks te liegen. Ze ontkennen de leugens van het westen, iets wat ik best in kan denken vanwege die doorgeslagen propaganda van Zuid-Korea en de VS, alleen om aan te willen tonen dat hun systeem beter is.....
pi_117231330
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik zou graag die bergen dode mensen en concentratiekampen willen zien, daar moeten toch beelden van zijn, zeker in deze tijd?

Wij hebben er niks aan om te liegen? Het enige wat men doet hier is liegen, speculeren en draaien om er zelf beter van te worden. Noord-Korea heeft niks te liegen. Ze ontkennen de leugens van het westen, iets wat ik best in kan denken vanwege die doorgeslagen propaganda van Zuid-Korea en de VS, alleen om aan te willen tonen dat hun systeem beter is.....
Je hoeft echt geen propaganda te verspreiden om te bewijzen dat het kapitalistische systeem toch stukken beter is dan het communisme in Noord Korea.
Die foto die ik had gepost zegt toch al genoeg.
pi_117232642
Noord-Korea mag verknipte gedachten hebben.

Hun gedrag is rationeel goed verklaarbaar vanuit hun gedachtegoed. Meerdere colleges van Clingendael gehad waarin ze laten zien dat de leiders helemaal niet 'impulsief op de kernbom knop-types' zijn. De machtstructuur, de verdeel en heers strategie tegenover Rusland en China en de druk op Zuid Korea zijn nauwgezet bedacht en bijna briljant uitgevoerd.
Als er een opstand zal komen zal die van de relatief lagere officieren moeten komen die de middelen hebben en met velen kunnen zijn.
De arme bevolking zonder contacten in de partij hebben nauwelijks middelen als ze al door de propaganda prikken en zich kunnen opwerpen als tegenstander. De mensen die in de hoofdstad wonen hebben een goede band met de partij. Slim, zo voorkom je dat er grote groepen ontevreden mensen zich bevinden waar het centrum van de macht zetelt.
Het Westen weet ook dat Noord-Korea aanvallen tot zware verliezen leidt. Niet alleen dat Seoel plat gegooid wordt, ook de militaire verliezen zullen hoog zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:45:19 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117233123
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:51 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je hoeft echt geen propaganda te verspreiden om te bewijzen dat het kapitalistische systeem toch stukken beter is dan het communisme in Noord Korea.
Die foto die ik had gepost zegt toch al genoeg.
Die satellietfoto die is ingekleurd door het westen?
pi_117233889
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:45 schreef betyar het volgende:

[..]

Die satellietfoto die is ingekleurd door het westen?
Dus al die reisverslagen met kapotte liften en niet werkende verlichting zijn ook nep? Evenals het zicht vanaf China naar Noord Korea die is ook gemanipuleerd. Of wat dacht je van die kermisatracties zonder electriciteit die ik in dat filmpje heb gepost, dat is zeker ook allemaal een trucje?
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:21:22 #122
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117234488
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:06 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dus al die reisverslagen met kapotte liften en niet werkende verlichting zijn ook nep? Evenals het zicht vanaf China naar Noord Korea die is ook gemanipuleerd. Of wat dacht je van die kermisatracties zonder electriciteit die ik in dat filmpje heb gepost, dat is zeker ook allemaal een trucje?
:') Wat heeft dat met de concentratiekampen, armoede, verhongering en onderdrukking te maken die het westen zo graag propageert? De beelden van "Red Mijn Vakantie" zijn erger dan de dingen die jij hier voorstelt.
pi_117234763
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:21 schreef betyar het volgende:

[..]

:') Wat heeft dat met de concentratiekampen, armoede, verhongering en onderdrukking te maken die het westen zo graag propageert? De beelden van "Red Mijn Vakantie" zijn erger dan de dingen die jij hier voorstelt.
Dat er geen beelden van die concentratiekampen zijn is nogal logisch want Noord Korea wil niet dat dat soort zaken gefilmd worden. Er zijn genoeg verslagen van bewaarders en gevangenen die zijn ontsnapt naar Zuid-Korea en die dus vertellen hoe het zit.
Het feit dat 99 procent heeft gestemd op Kim Jong Ill zegt wat mij betreft ook genoeg evenals de neppe huil scenes die er waren toen de grote leider was gestorven.
Het is gewoon een ziek land met nog ziekere leiders en de koning van Saudi Arabië lijkt nog de here Jezus zelf vergeleken met deze idioten.
Dat wij een paar leuke beelden van Pyonyang te zien krijgen wil nog niet zeggen dat dat land goed bezig is en dat onderdrukking en verhongering niet bestaan.

Ook is de gemiddelde man in Noord Korea 10 centimeter kleiner dan mannen in zuid-Korea.
Ik zal de laatste zijn die niet zal toegeven dat de media heel wat manipuleerd maar het is wel erg duidelijk dat Noord Korea absoluut geen paradijs is.
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:00:24 #124
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_117238482
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:29 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat er geen beelden van die concentratiekampen zijn is nogal logisch want Noord Korea wil niet dat dat soort zaken gefilmd worden. Er zijn genoeg verslagen van bewaarders en gevangenen die zijn ontsnapt naar Zuid-Korea en die dus vertellen hoe het zit.
Het feit dat 99 procent heeft gestemd op Kim Jong Ill zegt wat mij betreft ook genoeg evenals de neppe huil scenes die er waren toen de grote leider was gestorven.
Het is gewoon een ziek land met nog ziekere leiders en de koning van Saudi Arabië lijkt nog de here Jezus zelf vergeleken met deze idioten.
Dat wij een paar leuke beelden van Pyonyang te zien krijgen wil nog niet zeggen dat dat land goed bezig is en dat onderdrukking en verhongering niet bestaan.

Ook is de gemiddelde man in Noord Korea 10 centimeter kleiner dan mannen in zuid-Korea.
Ik zal de laatste zijn die niet zal toegeven dat de media heel wat manipuleerd maar het is wel erg duidelijk dat Noord Korea absoluut geen paradijs is.
Geen beelden? Ze kunnen tegenwoordig bijna je kentekenplaat vanuit de ruimte lezen en dan kunnen ze geen duidelijke foto's maken van een kamp?
De verhalen van al die gevluchte mensen van die kampen zet ik ook mijn twijfels bij, in mijn ogen zijn het Zuid-Koreanen die een prima toneelstukje opvoeren om Noord-Korea in een nog kwader daglicht te zetten. Waarom ik dat denk? Omdat er helemaal geen concentratiekampen zijn daar.
Als men maar op 1 persoon kan stemmen (als er al gestemd wordt door de bevolking) is het niet zo wonderlijk dat het die uitkomst is. Verder kan ik uit je post opmaken dat Noord-Korea vooral hun bevolking laat lijden onder honger en armoede, die kindjes die je ziet zijn in mijn ogen helemaal niet verhongerd of mismaakt, ik weet niet of je ooit een verhongerd Afrikaans kind hebt gezien, die zien er een beetje wat zeg die zien er stukken slechter uit. Dat mannen in Noord-Korea 10 centimeter kleiner zijn wil niet zeggen dat het slecht met ze gaat, vele topsporters zijn ook stukken kleiner dan het gemiddelde, kleine talentjes met "groeiachterstanden" komt hier in het westen vaak voor, omdat die kinderen worden gepusht tot het uiterste te gaan en ze daarbij hun energie nodig hebben om te presteren i.p.v. te groeien. Misschien zijn "wij" het rijke westen wel gewoon lui en worden we inderdaad groter dan een persoon die wel in zijn groei-jaren meewerkt om het gezin te onderhouden i.p.v. te Fok!ken.

Niemand zegt dat Noord-Korea een paradijs is, net zoals elk ander land.
pi_117241107
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:55 schreef betyar het volgende:
Je hebt kennelijk geen idee van hoe gevaarlijk het is om dat soort dingen op film te zetten, je riskeert er niet alleen je eigen leven mee, maar het leven van velen anderen en dan is het filmpje nog niet het kamp uit en zeker nog niet het land uit. Er is in ieder geval een filmpje op Youtube waarin te zien is dat er publiekelijke executies plaats vinden in de kampen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')