quote:
Op dinsdag 18 september 2012 03:43 schreef Pulver het volgende:Lieve Inlognaam.
Ik heb in mijn werk zo'n 750 leerlingen gehad.
Waarvan rond de 700 hun rijbewijs hebben gehaald, soms in één keer, soms deden ze er wat langer over.
Maar vind het toch leuk, dat JIJ kan vertellen hoe een instructeur zijn werk moet doen.
Daarom vroeg ik ook wat jouw werk is/was.
Allerliefste Pulver,
Dat jij instructeur bent en al 750 mensen hebt opgeleid tot automobilist is een prachtige prestatie. Dat jij je daardoor echter verheven vind boven jouw klanten, dat pleit niet voor je. Ieder doet zn werk op zn eigen manier. De ene succesvoller dan de ander, helaas.
quote:
Ga jij een schilder inhuren en achter hem staan om dan te vertellen dat hij het niet goed doet?
Breng je je auto weg naar de dealer om vervolgens erbij te gaan staan, dat ze niet weten wat ze doen?
Of doe je dat bij de loodgieter, de schoorsteenveger of timmerman?
Zeg je tegen de dokter of tandarts dat ze alleen maar op geld uit zijn?
Dat ie tanden loopt uit te boren omdat hij daar geld aan verdient?
Driewerf neen!
Hier is het beter om voor jezelf te praten. Het antwoord op bovenstaande vragen is zeker niet standaard driewerf neen! Generaliseren is makkelijk.
Als ik ergens mn twijfels bij heb, zal ik vragen stellen. Al dan niet aan de persoon zelf, of aan mezelf. Of het nu een tandarts is, een schilder of een rijinstructeur, maakt mij niet uit. Voor mezelf wil ik de beste keuze maken.
Als dus een schilder iets niet voorbehandeld met voorstrijk bijvoorbeeld, terwijl ik weet dat dat wel noodzakelijk is dan zal ik 'm daar op aanspreken bijvoorbeeld. Daar kan ik van leren, daar kan hij van leren. Soms is het noodzakelijk, soms niet.
In geval van rijlessen en een spoedig volgend examen, is het ook noodzakelijk om dus alles wat op een examen gedaan kan worden te oefenen. Naar mijn idee gebeurd dat bij autorijlessen net even wat meer standaard tussen het lessen door dan tijdens motorrijlessen overigens. In het normale verkeer heb ik nog nooit een motorrijder een achtje zien maken bijvoorbeeld.
quote:
Maar leer mij leerlingen kennen.
Ze weten ALLES beter! Al gaan ze in de bocht op hun bek omdat ze niet kunnen remmen, is hun 'achtje maken' VEEEEEEL belangrijker. Wie ben jij om te bepalen wat veel belangrijker is?
Je gaat verdomme twee keer op je smoel en rijd voor 1500 euro schade.
Tijdens mijn lessen ben ik nooit op mn smoel gegaan, heb ik nooit een keer goed verkeerd geremd. Nooit een bochtje gemist. Was mijn rijden prima (aldus rijinstructeur 2) voor mijn examen.
Wie ik ben om te bepalen wat veel belangrijker is? Wie huurt nu wie in? Ik jou om mij les te geven, of jij mij om lekker een uurtje a 70 euro (2 leerlingen tegelijk) te rijden? In dat laatste geval zou je mij moeten betalen..
Als er opgegaan moet worden voor een examen en op dat examen zijn bijzondere verrichtingen een onderdeel... dan moeten die dus wel geoefend zijn. Meestal gebeurt dat tijdens de eerste X lessen en ga je daarna pas verder. Dat is in mijn geval niet echt gebeurd en had beter gemoeten.
quote:
Maar je vind het de schuld van de rijschool dat ze niet met je verrichtingen bezig gaan.
Ik had je allang eruit geschopt, zonder terugaaf van lesgeld.
Bij mij had je de kans niet gekregen om met je eigenwijze kop me materiaal kapot te rijden.
Als ik aangeef meer op bijz. verrichtingen te willen oefenen omdat dat niet lekker gaat, maar dat wordt compleet genegeerd, dan vind ik jouw een waardeloze instructeur. Let wel: examendatum naderde he, dus niet na les 3 of 8, maar eerder bij les 20.
Ik krijg meer het idee dat jij niet tegen eigenwijze mensen en kritiek kan. Omdat je zelf haantje de voorste wilt zijn. Altijd en overal. Dat je mij eruit zou flikkeren, zonder teruggaaf van geld zegt ook het nodige. Kennelijk ben je zo onredelijk als het maar kan en vergeet jij een ding. Wie wie inhuurt en waarvoor en mag een leerling niets vragen, want dan is ie irritant, betweterig en wat nog meer.
Die angst geen geld terug te krijgen, was de reden om niet aan te stippen over te willen stappen. Had ik dat maar gedaan... maar ja, ik flikker liever niet zomaar >500 euro weg. Weet zeker dat ik als ik aan had gegeven te willen overstappen, dat ik nog minder instructie zou krijgen.
En nu betwijfel ik dus ook wel of van die 750 leerlingen er 700 geslaagd zijn. Als ik het goed begrijp, laat jij namelijk ook rustig leerlingen afrijden die niet kunnen parkeren, want JIJ bepaald immers hoe er les gegeven wordt.
quote:
En het blijkt ook wel dat ik gelijk heb, want je hebt je rijbewijs niet.
Ondanks dat je van jezelf vind dat je het allemaal beter weet, het CBR en de rijschool is het daar niet mee eens.
/quote]
Ik ben niet meer verder gegaan, dus nogal logisch dat ik geen rijbewijs heb

En ben verder ook terecht gezakt. Op mijn bijzondere verrichtingen sowieso, maar ook andere foutjes gemaakt. Door de zenuwen onder andere. Ik ben gezakt en volkomen terecht ook nog eens. Maar dat ik al bij voorbaat wist dat ik zou gaan zakken, mag ik niet van Pulver zeggen

[quote]
Ik geef je één tip: koop een motor, koop een L plaatje en je mag gewoon examen doen.
Zal een rijschool niet moeilijk over doen, als je je eigen 'bike' een paar keer in een bocht plat laat gaan. Ze gaan je wel keihard uitlachen, maar niet in je gezicht.
Wens je een prettige wedstrijd.
Ik heb geen garage

anders had er hier wel wat leuks gestaan denk ik. En had ik dat rijbewijs wel al gehad.
Maar had graag gelest op mn eigen motor. Behalve de bijz. verrichting zou ik daar geen enkel probleem mee hebben. Mits de lesprijs omlaag gaat. Alhoewel, die cb500'jes en er-5'jes van toen zijn nu cbf500/600'jes, XJ6'jes en Er6'jes. Lijkt me niet slecht.
quote:
Disclaimer: Pulver mag alleen autorijles geven maar weet wel hoe motorrijles in elkaar zit.
En ondanks dat ik 15 jaar was toen ik begon met motorrijden, heb ik nog nooit zoveel schade aan een motor gereden. Vind dat behoorlijk lomp, dan heb je gewoon de motor niet onder controle.
Ik gun Inlognaam best wel zijn ZZ-R maar laten we dan met zijn allen even lappen voor zijwieltjes.
En toch wist je niet dat 10 jaar terug er maar een examen was. Gecombineerd: dus zowel bijz. verrichtingen en verkeersdeelneming in een. Dus moest je beide goed beheersen en dus ook beide ruim oefenen. Daar is voldoende tijd voor geweest maar helaas werd die tijd naar mijn idee verkeerd ingedeeld

Zijwieltjes hoef ik niet. Ik neem wel crashpads

Ik heb geen enkel probleem met motorrijden zelf.
Met achtjes had ik het ook niet, behalve tussen pionnetjes.
En dat ik op mn bek ging... ik denk dat de reden gezocht moet worden in de volgende punten:
1- ik heb iets te hard gereden
2- ik heb waarschijnlijk te hard/laat geremd
3- ik had bergschoenen aan die eigenlijk maatje te groot waren

4- ik moest de instructeur inhalen
omdat ik bij het wegrijden bij het CBR vergat mn kinbandje te sluiten 
[me=Inlognaam] vraagt zich nu eigenlijk af hoe Pulver nu over vannelle denkt.
Krijg namelijk het idee dat vannelle wel deels mijn visie ziet en begrijpt en hij wat meer rationeel denkt.[/me]
[ Bericht 0% gewijzigd door Inlognaam op 18-09-2012 15:38:02 ]