Stress niet maar "angst bij de zwangere vrouw leidt wel tot gedragsproblemen bij het kind op 5-jarige leeftijd" Staat iets verderopquote:
Leuke discussie ontketent zo....quote:Op donderdag 27 september 2012 08:58 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dat is nooit mijn bedoeling natuurlijk. Maar stoor je je eraan dat ik hier post over mijn twijfels of sowieso dat er hier nog gepost wordt als er tweede streepjes zijn? Want anders stop ik wel gewoon met posten tot ik me zeker genoeg voel om in Z&G te posten hoor, dat maakt mij niet echt uit. Ik wil niet dat er mensen niet meer gaan posten omdat ik dat doe ofzo..
Ik heb zeer waarschijnlijk ook PCOS. Alles ziet er goed uit (op een cyste na). Ook mijn bloed zag er goed uit. En toch werkt het niet naar behoren... door de onregelmatige ongesteldheid.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:09 schreef Babbel1 het volgende:
Ik ben bij de gynaecoloog geweest en hij vemoedt ook het PCO syndroom. Op de echo zagen mijn baarmoeder en eierstokken er goed uit, maar uit mijn bloed bleek dat de 'aansturing vanuit de hersenen om de eitjes goed te laten rijpen' niet goed werkt. Hiervoor krijg ik Clomid. Ik moet hier vandaag mee starten en 8 of 9 oktober weer langskomen voor een echo...Ik ben echt blij dat er tegenwoordig zoveel kan en hij gaf ook gelijk aan dat dit 'probleem' in de meeste gevallen heel goed te behandelen is.. Ik twijfel een beetje of ik nu nog hier 'hoor' of bij het andere topic... Het gaat niet helemaal vanzelf, maar het is niet heel ernstig...
Dit ja!quote:Op donderdag 27 september 2012 11:09 schreef Tally het volgende:
Lekker makkelijk gezegd. Iedereen beleeft het op zijn eigen manier. En iedereen mag het op zijn eigen manier beleven. En als ze alle geluk van de wereld had dan was ze nu al een aantal maanden zwanger of had ze al een kindje.
Ook al is dat jouw gevoel is dat nog steeds hard om te zeggen. Het hoeft geen kusje kroel te zijn zoals Tico zegt maar er zit ook wel een hele hoop tussen.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:51 schreef Kekaa het volgende:
Voor mijn gevoel staat er nog voor...
Sparkling vraagt waar ik me precies aan stoor, en ik leg het uit. Volgens mij kan dat gewoon op een forum.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:58 schreef Tally het volgende:
[..]
Ook al is dat jouw gevoel is dat nog steeds hard om te zeggen. Het hoeft geen kusje kroel te zijn zoals Tico zegt maar er zit ook wel een hele hoop tussen.
Dat andere vrouwen problemen heeft met zwanger raken kan zij ook niets aan doen.
Het kan dat het verkeerd schiet. Sorry daarvoor.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:44 schreef .Sparkling. het volgende:
Kekaa, het spijt me zeer maar dat slaat werkelijk nergens op. Ja, ik kan makkelijk zwanger worden maar wat heb ik er aan als dat niet blijft zitten zoals tot nu toe het geval is? In mijn ogen heb je dan niet het geluk van de wereld, dat geluk had ik wel gehad als rond 19 september dat eerste gewenste kindje geboren was.
Ik vind het oprecht rot voor jou dat zwanger worden niet lukt en ik gun jou, net als alle andere hier, snel een succesvolle zwangerschap. Maar jouw post schiet wel behoorlijk verkeerd. Alsof als je snel zwanger wordt je mond verder moet houden want je bent tenslotte zwanger en er zijn genoeg mensen die dat niet lukt.
En dat ik hier post betekent niet dat ik niet geniet van mijn vakantie hoor. Ja, ik ben er veel mee bezig, de vorige keer verloor ik rond deze termijn het vruchtje dus mag ik angstig zijn in deze periode?
De schommelingen in mijn humeur heb je trouwens gelijk in hoor. Ik heb een angststoornis en dat maakt het ook niet bepaald makkelijker allemaal. En soms voel ik me zeker en soms weer helemaal niet. Zo gaat het en naar wat ik hier gelezen heb is dat vooral voor dames die eerder een miskraam gehad hebben heel herkenbaar.
Dat je het niet begrijpt of dat je het zelf anders zou doen, dat kan allemaal best. En dat je dat wil melden kan ik me in sommige gevallen ook nog voorstellen, maar de manier waarop (hier maar ook elders in OUD) vind ik ronduit stuitend te laatste tijd.quote:Op donderdag 27 september 2012 09:48 schreef Logician78 het volgende:
Ga gewoon op een begripvolle respectvolle wijze met elkaar om, so what als iemand het op een andere manier doet daar zal diegene dan wel zijn/haar redenen voor hebben maar dat maakt het niet meteen verkeerd. Get over it
*knip*
Oké, dat begrijp ik wel. Waarschijnlijk had ik in jouw schoenen hetzelfde gevonden. Dus van mij ook een welgemeende excuses daarvoor. Echt waar!quote:Op donderdag 27 september 2012 12:54 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Het kan dat het verkeerd schiet. Sorry daarvoor.
Ik zeg niet dat je je mond verder moet houden, dan heb je het niet goed gelezen. Ik zeg dat ik het idee hebt dat je je er heel druk om maakt, en dat moet je volgens mij niet doen, want dat helpt niet.
Je hebt er inderdaad niks aan als het niet blijft zitten, maar je hebt er ook niks aan als je je alleen maar druk erom maakt volgens mij. En naar mijn idee heb je dan juist meer kans dat het fout kan gaan (weet niet of het zo is, maar dat denk ik). Vandaar juist... ga toch genieten van je vakantie.
Ik wil niet dat het fout gaat bij jou, nog een keer. Ik hoop voor je dat deze blijft plakken, echt waar. Maar elke keer over (in mijn idee) wisse wasje posten.. daar stoor ik mij aan. En daar ging het om.
Zo'n zelfde zin als: Ja je zal best zwanger worden als je je er maar niet te druk om maakt. Helemaal niet aan denken joh. Dan raak je wel zwanger.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:54 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Het kan dat het verkeerd schiet. Sorry daarvoor.
Ik zeg niet dat je je mond verder moet houden, dan heb je het niet goed gelezen. Ik zeg dat ik het idee hebt dat je je er heel druk om maakt, en dat moet je volgens mij niet doen, want dat helpt niet.
Je hebt er inderdaad niks aan als het niet blijft zitten, maar je hebt er ook niks aan als je je alleen maar druk erom maakt volgens mij. En naar mijn idee heb je dan juist meer kans dat het fout kan gaan (weet niet of het zo is, maar dat denk ik). Vandaar juist... ga toch genieten van je vakantie.
Ik wil niet dat het fout gaat bij jou, nog een keer. Ik hoop voor je dat deze blijft plakken, echt waar. Maar elke keer over (in mijn idee) wisse wasje posten.. daar stoor ik mij aan. En daar ging het om.
Ik ken nochtans iemand waarbij ze dat wel gedaan hebben (nl. de zwangerschap van 1 van de embryo's afgebroken).quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:00 schreef Tally het volgende:
De zwangerschap breken ze niet af hoor Chanty. De overstimulatie breken ze de poging af. Als jij zwanger bent van 3 en je wilt het houden is dat aan jou de keus.
Daar moet dan toch instemming voor geweest zijn? Want als je dat niet wil, dan ga je toch niet naar het ziekenhuis? Ze kunnen je moeilijk thuis komen halen...quote:Op donderdag 27 september 2012 16:33 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik ken nochtans iemand waarbij ze dat wel gedaan hebben (nl. de zwangerschap van 1 van de embryo's afgebroken).
Het was iemand die ook in een CRG langs ging dus daar zien ze het natuurlijk onmiddellijk bij de eerste controle in week 7. En het was ook wel om medische redenen bij de vrouw (het fijne weet ik er niet van, maar ik weet nog dat ze het me vertelde toen ik zelf naar het CRG ging en ik dus echt zoiets had van: "stel je maar voor dat het me dan eindelijk lukt om zwanger te worden en dat ze dan moet zoiets zullen afkomenquote:Op donderdag 27 september 2012 16:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar moet dan toch instemming voor geweest zijn? Want als je dat niet wil, dan ga je toch niet naar het ziekenhuis? Ze kunnen je moeilijk thuis komen halen...
Maar dan nog kan het toch nooit tegen haar zin in gedaan zijn? Het wordt zeker wel gedaan als het medisch noodzakelijk is, maar echt tegen de zin van de zwangere vrouw in lijkt me sterk want je stapt dan toch van die tafel af als je er pertinent tegen bent en bereid bent het medisch risico te nemen.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:44 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het was iemand die ook in een CRG langs ging dus daar zien ze het natuurlijk onmiddellijk bij de eerste controle in week 7. En het was ook wel om medische redenen bij de vrouw (het fijne weet ik er niet van, maar ik weet nog dat ze het me vertelde toen ik zelf naar het CRG ging en ik dus echt zoiets had van: "stel je maar voor dat het me dan eindelijk lukt om zwanger te worden en dat ze dan moet zoiets zullen afkomen").
Ja, dat wellicht wel. Maar ik reageerde eigenlijk vooral omdat er hier zo expliciet gezegd werd dat dit enkel gebeurde tijdens de stimulatiepoging en dat het dus wel kan gebeuren bij de zwangerschap, waardoor het eigenlijk leek alsof de post van Chanty nooit mogelijk zou zijn.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dan nog kan het toch nooit tegen haar zin in gedaan zijn? Het wordt zeker wel gedaan als het medisch noodzakelijk is, maar echt tegen de zin van de zwangere vrouw in lijkt me sterk want je stapt dan toch van die tafel af als je er pertinent tegen bent en bereid bent het medisch risico te nemen.
Dat dus, *meeduim*quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:28 schreef bellelena het volgende:
Chanty! Dat klinkt toch ook best wel spannend hoor! Ik blijf stiekem voor je meeduimen
Nou sowieso tot woensdag want dan zit ik ongeveer twee weken na een mogelijke eisprong. Vorige week dinsdag tijdens de echo waren de drie a vier grootste eitjes 15mm. Dus als ze door zijn gegroeid moeten ze woensdag of donderdag zijn gesprongen. Vanaf woensdagavond had ik ovutestjes gedaan, maar die waren steeds negatief (die hormonen regelen dus wel iets goed want eerder had ik altijd positieve ovutestenquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:47 schreef Pvoesss het volgende:
Maar hoelang wil je gaan wachten?
Ik had bij mijn oudste niets door pas met een week of 12![]()
Mijn jongste voelde ik al direct dat ik zwanger was. Dus iets merken of voelen hoeft echt niet.
Oh wat spannendquote:Op zaterdag 29 september 2012 17:45 schreef Frummeltje86 het volgende:
Nee nog niet ongesteld hier! Wel nog steeds gevoelige tieten... en een drukkend gevoel in mijn buik.
Fieder, die natuurarts heeft inderdaad een combinatie van allerlei soorten vitaminepillen voorgeschreven en daarnaast korrels met bioresonantie ( als ik het goed zeg). Beetje zweverig maar het werkt super!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een tikje van de wereld, had het zó niet verwacht, zo idioot snel ook, maar potverdikkie zeg, wat zijn we blij!
Wie doet er mee met streepjes piesen?![]()
Begrijpelijk hoor, balen is geoorloofd, en hoe. Veel sterkte.quote:Op zondag 30 september 2012 10:13 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik kan momenteel even niet meer danop mijn gezicht toveren. Baal flink...
Trek me even terug voorlopig. Succes voor jullie allemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:46 schreef Happiny het volgende:
Zouden jullie voor mij even willen test staren?
Ik zie een heel licht streepje maar ik heb het gevoel dat ik gek aan het worden ben.Zet m eens in negatief?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:46 schreef Happiny het volgende:
Zouden jullie voor mij even willen test staren?
Ik zie een heel licht streepje maar ik heb het gevoel dat ik gek aan het worden ben.Ik zie ook een licht streepje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar.... het is een streepje
Chanty, dat was bij mij dus alledrie de keren het geval.quote:Op zaterdag 29 september 2012 08:56 schreef Chanty het volgende:
Ik werd vanochtend om 6 uur wakker en dacht: Getver dit is de derde keer op een rij dat ik zo vroeg wakker ben. En toen schoot me ineens te binnen dat er hier wat dames waren die ook ineens vroeg wakker waren en zwanger. Begin nu ernstig te twijfelen
Aaaahh hou opquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Chanty, dat was bij mij dus alledrie de keren het geval.
(En ook het bruinverlies bij de tweede.)
Whahahaquote:Op maandag 1 oktober 2012 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
Bij de derde keer had ik wat last van mijn borsten en een zeurderig gevoel onderin mijn buik, maar aangezien het totaal ongepland was en ook niet zou moeten kunnen, want spiraal, dacht ik echt dat het tussen mijn orgen zat. En dus zei ik met een gekke bek tegen F. 'nou ja, het zal wel tussen mijn oren zitten, want ik word nog niet op rare tijden wakker 's ochtends'.![]()
De volgende ochtend was ik om half 6 klaar wakker en 'the rest is history'.
Dus ik ga voor je duimen hoor!
Jawel maar als ik nu test en hij is negatief dan weet ik nog niets want dan test ik te vroeg dus ik ga gewoon op zn minst wachten tot die twee weken om zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:15 schreef .Sparkling. het volgende:
Happyine, ik zie hem ook. Ik zou over een paar dagen nog eens testen, dan moet hij toch wel merkbaar donkerder zijn.
Chanty, heb je niet heel erg de neiging nu gewoon al een test te doen joh?![]()
Ik heb een afspraak in het ziekenhuis gemaakt, 22 oktober pas. Mijn gyn heeft vakantie tot die tijd dus nog 3 weekjes wachten. Tot de echo durf ik mezelf niet zo goed in Z&G te laten zien en er is toch nog niets te melden nu
Maar je kan ook een licht streepje krijgen zoals in het andere topicquote:Op maandag 1 oktober 2012 15:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Jawel maar als ik nu test en hij is negatief dan weet ik nog niets want dan test ik te vroeg dus ik ga gewoon op zn minst wachten tot die twee weken om zijn.
3 weekjes, dat gaat zo voorbij. Voel je je lekker zwanger verder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |