quote:Op maandag 17 september 2012 09:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een inbreker ademt altijd. Waarom vergelijk je het niet met ademen dan?
Inbreken is niet hetzelfde als stelen. Dat stelen vaak het doel is van een inbraak laat dat onverlet. Primair ging het helemaal niet om het misdrijf zelf. Ik had ook kunnen zeggen dat EL de verkrachte vrouw wil vertellen dat ze beter in het vervolg in een burka over straat kan en overigens niet al te vaak.
Overigens, een gedachte waar nog best veel mensen het mee eens zijn.
Maar het is wel de wereld op zijn kop!
eBooks ook.quote:Op zondag 16 september 2012 09:58 schreef Byte_Me het volgende:
gelukkig is het in nederland alleen illegaal om software te downloaden
Als je het verschil tussen een componist en een uitvoerend artiest al niet weet, dan houdt het snel op natuurlijk.quote:Op maandag 17 september 2012 10:00 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Een componist kan dat doen door een hek neer te zetten, stoelen binnen dat hek te plaatsen, en van mensen die binnen die afrastering naar hem willen luisteren, geld te vragen.
Sterk!quote:
Jij begint over mij en als ik dan vaststel dat je maar wat bazelt kom je weer met je mavolatijn aankakken. Ben jij niet gewoon reaguurbot 3.0? Zo ja, dan zou je toch zeggen dat je met wat beter programmeerwerk tot geringere voorspelbaarheid zou kunnen komen.quote:Op zondag 16 september 2012 22:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je lijkt meer en meer op de variant van de rijdende rechter van Stenders.
[..]
Ja, het ligt allemaal aan anderen...
[..]
Die was niet stompzinnig.
[..]
Zo, WS is weer 100% op de ad hominem. Uitgeluld dus.
Zoals ik al zei: 100% ad hominem.quote:Op maandag 17 september 2012 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij begint over mij en als ik dan vaststel dat je maar wat bazelt kom je weer met je mavolatijn aankakken. Ben jij niet gewoon reaguurbot 3.0? Zo ja, dan zou je toch zeggen dat je met wat beter programmeerwerk tot geringere voorspelbaarheid zou kunnen komen.
Ja dat kan. Het wordt waarschijnlijk afgewezen.quote:Op maandag 17 september 2012 10:53 schreef Re het volgende:
ik geloof dat mijn vraag over een gestolen computer nog niet is gegeven... kan ik bij de verzekering een bedrag van 10-25K euro claimen als mijn computer wordt gejat met al mijn legale mp3tjes?
Jeetje wat een ongelooflijk simpel antwoord.quote:Op maandag 17 september 2012 10:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je het verschil tussen een componist en een uitvoerend artiest al niet weet, dan houdt het snel op natuurlijk.
DS4 is een beetje simpel. Doe je niks aan.quote:Op maandag 17 september 2012 10:56 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Jeetje wat een ongelooflijk simpel antwoord.
waarom?... ik heb alles gedigitaliseerd omdat de kwaliteit achteruitliep van de LPs en CDs... dus nogmaals waarom zou dat worden afgewezen?quote:Op maandag 17 september 2012 10:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja dat kan. Het wordt waarschijnlijk afgewezen.
Heb je voor die mp3tjes betaald? Voor zover je dat gedaan hebt, zie ik wel kansen om dat bedrag succesvol te claimen.quote:Op maandag 17 september 2012 10:53 schreef Re het volgende:
ik geloof dat mijn vraag over een gestolen computer nog niet is gegeven... kan ik bij de verzekering een bedrag van 10-25K euro claimen als mijn computer wordt gejat met al mijn legale mp3tjes?
ik heb voor mijn LPs en CDs betaald en die doen het niet meer...quote:Op maandag 17 september 2012 11:03 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Heb je voor die mp3tjes betaald? Voor zover je dat gedaan hebt, zie ik wel kansen om dat bedrag succesvol te claimen.
Dan heb je pech want je hebt geen "echte" schade geleden. Je LP's en CD's zijn gewoon versleten.quote:Op maandag 17 september 2012 11:04 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb voor mijn LPs en CDs betaald en die doen het niet meer...
Dus die uitvoerende artiest moet voor de rechten betalen.quote:Op maandag 17 september 2012 10:56 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Moer goed, voor de blijkbaar simpele ziel: een componist kan zijn kosten doorberekenen aan de uitvoerend artiest die een hek neerzet.
Ook al zo sterk!quote:Op maandag 17 september 2012 10:57 schreef Ziba het volgende:
DS4 is een beetje simpel. Doe je niks aan.
Omdat jouw schade lager is dan jij claimt. Als de digitaliseringskosten werkelijk zo hoog zijn wordt het anders natuurlijk.quote:Op maandag 17 september 2012 10:59 schreef Re het volgende:
waarom?... ik heb alles gedigitaliseerd omdat de kwaliteit achteruitliep van de LPs en CDs... dus nogmaals waarom zou dat worden afgewezen?
Was een grapje. Zo van kijk hij is simpel maar daar doe je niks aan. En dat doe je niks aan was dan simpel van mijn kant. Haha. Heel grappig. Maarja, wordt weer niet gewaardeerd.quote:
Meteen na het digitaliseren allemaal stuk? Ik vind dat niet geloofwaardig.quote:Op maandag 17 september 2012 11:04 schreef Re het volgende:
ik heb voor mijn LPs en CDs betaald en die doen het niet meer...
Dus die mp3s zijn niet echt?quote:Op maandag 17 september 2012 11:07 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dan heb je pech want je hebt geen "echte" schade geleden. Je LP's en CD's zijn gewoon versleten.
Lullig, want zo kun je goede opbrengsten van de rechten ook op je buik schrijven...quote:Op maandag 17 september 2012 11:18 schreef Ziba het volgende:
Was een grapje. Zo van kijk hij is simpel maar daar doe je niks aan. En dat doe je niks aan was dan simpel van mijn kant. Haha. Heel grappig. Maarja, wordt weer niet gewaardeerd.
Nee, jouw claim is waarschijnlijk niet in overeenstemming met de werkelijke schade.quote:
Ik heb ze dan weggedaan omdat ik alles heb gedigitaliseerd...quote:Op maandag 17 september 2012 11:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Meteen na het digitaliseren allemaal stuk? Ik vind dat niet geloofwaardig.
O.quote:Op maandag 17 september 2012 11:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lullig, want zo kun je goede opbrengsten van de rechten ook op je buik schrijven...
Eigen schuldje!quote:Op maandag 17 september 2012 11:20 schreef Re het volgende:
Ik heb ze dan weggedaan omdat ik alles heb gedigitaliseerd...
voor jou kennelijk wel.quote:Op maandag 17 september 2012 09:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Intellectueel eigendom - marsmannetjes.
Helemaal hetzelfde!
overtreding van wat precies?quote:Op maandag 17 september 2012 09:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onder meer NL. Het aantal overtredingen ligt wezenlijk lager tegenwoordig.
Uh-huhquote:
Snelheidslimieten misschien?quote:
ik had het over downloaden, zucht.quote:
En we houden ons natuurlijk wel allemaal aan de snelheidslimietquote:Op maandag 17 september 2012 12:08 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik had het over downloaden, zucht.
waar heeft strenge wetgeving met betrekking tot downloaden geholpen?
nergens.
Ik heb de waarschuwing van paddy gelezen, dus ik zal hier verder maar niet op antwoorden dan.quote:Op maandag 17 september 2012 09:12 schreef DS4 het volgende:
Kortom, jij wil niet de inbreker straffen, maar de persoon bij wie is ingebroken de schuld geven dat hij niet in een bunker woont waar je niet binnen kan treden.
Goede, zeer terechte vraag. Maar sommige mensen hebben nogal een obsessie met het opslaan van een muziekopname als mp3. Zo gauw een bestandje ineens die extensie heeft, moet het kennelijk geld waard zijn...quote:Op maandag 17 september 2012 09:21 schreef smitjew het volgende:
hoe doen ze dat als je van youtube download![]()
De zoveelste misvatting. Je impliceert nu namelijk dat het niet willen betalen voor mp3's een soort kwalijk, verwijtbaar, incorrect gedrag is. En dat ik dus smoesjes nodig zou hebben om dat gedrag goed te praten.quote:Op maandag 17 september 2012 09:38 schreef DS4 het volgende:
Het verschil zit niet in beter nadenken oid, maar in het feit dat jij niet wil betalen voor mp3's en jij dat gedrag met smoesjes goed wenst te praten.
Het grote verschil tussen een cd, dvd, lp of zelfs verouderde media als cassettebandjes en videobanden is dat de leverancier van het product zorgt voor het opslagmedium. In het geval van mp3's krijg je alleen maar data. Je moet zelf voor het opslagmedium zorgen. Crasht je opslagmedium, dan ben je met een beetje pech alle data kwijt waar je honderden euro's voor hebt betaald. Backups maken kost ook geld.quote:Op maandag 17 september 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als er een verkeerde kras op je cd zit heb je ook een probleem en er is een nieuwe uitvinding gedaan in 2012, komt in 2015 op de markt... het heet backup maken!
Eindelijk een interessante visie op de materie.quote:Op maandag 17 september 2012 09:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het heeft niks met inbreken te maken.
De natuurlijke situatie is dat mensen informatie van elkaar kunnen overnemen - er is eigenlijk niets wat je daar als individu tegen kunt doen. Omdat we denken dat het de welvaart helpt, hebben we ooit als maatschappij besloten dat we mensen een tijdelijk alleenrecht op bepaalde ideeën geven.
Het probleem is dat dat "recht" er bij bepaalde mensen (jij) zo "ingegroeid" is dat het voelt alsof het 'echt' een recht is geworden. Het auteursrecht is er echter om de maatschappij te dienen en niet de auteurs, en moet daarom ook steeds ter discussie gesteld worden als gedacht wordt dat de maatschappij als geheel niet (meer) gediend is bij bepaalde onderdelen van dat auteursrecht.
Wat maakt het uit of mensen minder geld uitgeven aan muziek? Niks. Zolang mensen genoeg muziek blijven produceren (en dat doen ze, voor mijn gevoel zelfs veel meer dan voorheen) is het alleen maar goed voor de maatschappij als deze dingen steeds en steeds goedkoper worden.
Juist door ergens (onnodig) een prijskaartje aan te hangen, verlaag je de welvaart - dat kan iedere econoom je uitleggen. Het "voelt" alleen zo lekker als je ziet dat één groep daardoor wat extra geld binnenkrijgt, maar zoiets leidt alleen maar tot een verkeerde allocatie van middelen.
Vervolgens maakt The Andrew Oldham orchestra een bewerking van dat nummer, die in de verste verte niet op het Stones-nummer lijkt:quote:Although the song is credited to Mick Jagger and Keith Richards, Richards has mentioned that it was based on a traditional gospel song called "This May Be The Last Time", recorded by The Staple Singers in 1955.
En zo gingen de Rolling Stones dus aan de haal met de songwriting credits van Bitter Sweet Symphony, terwijl dat nummer een sample bevatte van een orchestrale versie die totaal niet lijkt op hun nummer uit 1965, dat nota bene ook nog eens gestolen was...quote:Although the song's lyrics were written by Verve vocalist Richard Ashcroft, it has been credited to Keith Richards and Mick Jagger after charges by the original copyright owners that the song was plagiarized from the Andrew Oldham Orchestra recording of The Rolling Stones' 1965 song "The Last Time".
Originally, The Verve had negotiated a licence to use a sample from the Oldham recording, but it was successfully argued that the Verve had used "too much" of the sample. Despite having original lyrics, the music of "Bitter Sweet Symphony" contains bongo drums sampled from the Oldham track, which led to a lawsuit with ABKCO Records, Allen Klein's company that owns the rights to the Rolling Stones material of the 1960s. The matter was eventually settled, with copyright of the song reverting to Abkco and songwriting credits to Jagger and Richards.
"We were told it was going to be a 50/50 split, and then they saw how well the record was doing," says band member Simon Jones. "They rung up and said, 'We want 100 percent or take it out of the shops, you don't have much choice.'"
After losing the composer credits to the song, Richard Ashcroft commented, "This is the best song Jagger and Richards have written in 20 years", noting it was their biggest UK hit since "Brown Sugar".
POL-showchat?quote:Op maandag 17 september 2012 04:55 schreef paddy het volgende:
En dat pagina's vol. Geen wonder dat bepaalde users uit dergelijke topics met dergelijke users wegblijven.Is een naam voor.
Dat stond er niet. Je denkt toch niet dat ik deze opmerking niet aan had zien komen?quote:
Ik had het over streng handhaven en dat gebeurt nergens.quote:Op maandag 17 september 2012 12:08 schreef okiokinl het volgende:
ik had het over downloaden, zucht.
waar heeft strenge wetgeving met betrekking tot downloaden geholpen?
nergens.
Maar een plaat kan stuk, CD ook (dat laatste heb ik nog best vaak meegemaakt ondanks dat ik er zuinig op ben). Dus ik zie echt niet waarom dit wezenlijk anders is.quote:Op maandag 17 september 2012 13:46 schreef Elfletterig het volgende:
Het grote verschil tussen een cd, dvd, lp of zelfs verouderde media als cassettebandjes en videobanden is dat de leverancier van het product zorgt voor het opslagmedium. In het geval van mp3's krijg je alleen maar data. Je moet zelf voor het opslagmedium zorgen. Crasht je opslagmedium, dan ben je met een beetje pech alle data kwijt waar je honderden euro's voor hebt betaald. Backups maken kost ook geld.
Hij liep alleen zo snel vast...quote:Op maandag 17 september 2012 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
Eindelijk een interessante visie op de materie.
quote:Op maandag 17 september 2012 11:16 schreef DS4 het volgende:
Dus die uitvoerende artiest moet voor de rechten betalen.
Waarom dan niet de aanbieder van de MP3?
Maar dat de drager stuk is staat toch los van je recht om van andermans schepping te genieten?quote:Op maandag 17 september 2012 14:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar een plaat kan stuk, CD ook (dat laatste heb ik nog best vaak meegemaakt ondanks dat ik er zuinig op ben). Dus ik zie echt niet waarom dit wezenlijk anders is.
Gezien jouw verklaring over je uitgavenpatroon koop je zo'n beetje om de dag een nieuw album. Het verwondert mij dan vooral waar je de tijd vandaan haalt om daarnaast ook nog herhaaldelijk naar allerlei oude cd's te luisteren...quote:Op maandag 17 september 2012 14:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar een plaat kan stuk, CD ook (dat laatste heb ik nog best vaak meegemaakt ondanks dat ik er zuinig op ben). Dus ik zie echt niet waarom dit wezenlijk anders is.
Ik zal maar geen vergelijking maken met jouw bijdragen aan dit topic, anders heb ik weer een boze paddy op m'n dak. Gelukkig is het topic bijna vol....quote:
het product is de muziek, niet de CD of plaat of HD, ik heb de muziek aangeschaftquote:Op maandag 17 september 2012 14:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is ongetwijfeld geen muziekliefhebber, meer iemand die wat CD's heeft zijn gasten te laten horen hoe duur zijn afspeelapparatuur wel niet was.quote:Op maandag 17 september 2012 14:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gezien jouw verklaring over je uitgavenpatroon koop je zo'n beetje om de dag een nieuw album. Het verwondert mij dan vooral waar je de tijd vandaan haalt om daarnaast ook nog herhaaldelijk naar allerlei oude cd's te luisteren...
Wat is je punt?quote:Op maandag 17 september 2012 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat de drager stuk is staat toch los van je recht om van andermans schepping te genieten?
Ik zit nogal eens in de auto, of in de trein. En verder kun jij niet rekenen, of je koopt vooral bij de Kruidvat.quote:Op maandag 17 september 2012 14:39 schreef Elfletterig het volgende:
Gezien jouw verklaring over je uitgavenpatroon koop je zo'n beetje om de dag een nieuw album. Het verwondert mij dan vooral waar je de tijd vandaan haalt om daarnaast ook nog herhaaldelijk naar allerlei oude cd's te luisteren...
Watje.quote:Ik zal maar geen vergelijking maken met jouw bijdragen aan dit topic, anders heb ik weer een boze paddy op m'n dak.
Dus is een Mp3 een volwaardig product. Fijn.quote:Op maandag 17 september 2012 14:39 schreef Re het volgende:
het product is de muziek, niet de CD of plaat of HD, ik heb de muziek aangeschaft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |