abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 13:44:20 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_116813228

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 16-09-2012 10:52:36 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 13:46:35 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_116813294
Succes vandaag met de Rabo Oosterparkloop xzaz *O*
En GlenHighland morgen!

Als ik de OP nog moet updaten met aankomende loopjes, ik zit er klaar voor :Y staat iedereen er in?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116813558
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Een keertje niet kunnen volhouden is toch helemaal niet erg? Je doet het hartstikke goed, zeker als je kijkt naar je achtergrond (lees: aardappeltjes _O_ )
Thanks ;)
Nee is ook niet erg, zat toch ook weer op 3.2 km vanmorgen wat heel leuk is, begint het ergens op te lijken.

Led armbandjes en ook cooling gel gekocht voor just in case.

@OP, jammer dat die motivatie stukjes er uit zijn, dat was voor mij juist de reden om te starten.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 13:57:51 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_116813598
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:56 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Thanks ;)
Nee is ook niet erg, zat toch ook weer op 3.2 km vanmorgen wat heel leuk is, begint het ergens op te lijken.

Led armbandjes en ook cooling gel gekocht voor just in case.

@OP, jammer dat die motivatie stukjes er uit zijn, dat was voor mij juist de reden om te starten.
Je mag natuurlijk een nieuw stukje maken, dan zet ik je er weer in. De motivaties die erin stonden waren alleen nog van mensen hier nooit meer kwamen... Dat was een beetje jammer!
pi_116813619
Wouw, bedankt voor de welkomst haha, niet te geloven dat er hier ook nog aardige en normale mensen zijn! :P
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater." A. Einstein
pi_116813643
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk een nieuw stukje maken, dan zet ik je er weer in. De motivaties die erin stonden waren alleen nog van mensen hier nooit meer kwamen... Dat was een beetje jammer!
Over een half jaar kan ik misschien iets toevoegen ;)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 15 september 2012 @ 13:59:01 #7
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116813646
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:58 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Wouw, bedankt voor de welkomst haha, niet te geloven dat er hier ook nog aardige en normale mensen zijn! :P
hier, of fok in het algemeen? :P
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_116813691
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:59 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Fok algemeen :P Hier heb ik tot nu toe alleen nog maar support gezien van andere mensen!
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater." A. Einstein
pi_116813696
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:59 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Hier natuurlijk. Stelletje tyfuslijers dat we zijn.
Ja doei.
  zaterdag 15 september 2012 @ 14:00:34 #10
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116813704
En succes Sheldorrr_ hardlopen is leuk
(En dat zegt iemand die 3 x begonnen is met het start to run beginners 5 km schema :) )
Ecosia
  zaterdag 15 september 2012 @ 14:01:27 #11
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116813733
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:00 schreef Sheldorrr_ het volgende:

[..]

Fok algemeen :P Hier heb ik tot nu toe alleen nog maar support gezien van andere mensen!
daar zijn de meningen over verdeeld ;-)
begin niet te gek, luister naar je lichaam en probeer overmoed te voorkomen... dan komt het goed :)
Ecosia
  zaterdag 15 september 2012 @ 14:01:56 #12
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116813747
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hier natuurlijk. Stelletje tyfuslijers dat we zijn.
met die aardige mensen bedoeld ie vast mij niet ;(
Ecosia
pi_116813752
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:00 schreef Jumparound het volgende:
En succes Sheldorrr_ hardlopen is leuk
(En dat zegt iemand die 3 x begonnen is met het start to run beginners 5 km schema :) )
Ja ik denk dat ik zometeen even ga hardlopen, maar zit te denken of hier in de buurt een leuke route is, anders moet ik naar kijkduin rijden om daar te gaan..
pi_116813771
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:02 schreef Sheldorrr_ het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik zometeen even ga hardlopen, maar zit te denken of hier in de buurt een leuke route is, anders moet ik naar kijkduin rijden om daar te gaan..
Waar is hier? Den Haag blijkbaar? :)
Ja doei.
pi_116813838
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Waar is hier? Den Haag blijkbaar? :)
Ja Den Haag! Loosduinen specifiek :)
  zaterdag 15 september 2012 @ 14:05:57 #16
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116813853
@guppy ik heb op 29 september een 10k tijdens de Halve van Katwijk. Als je die erbij zou willen zetten werkt dat ook lekker als stok achter de deur.
pi_116813887
Gister onverwachts laat gemaakt :+ dus morgen maar rennen om teleurstelling te voorkomen :P

Welkom Sheldor :W
pi_116813954
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:05 schreef Sheldorrr_ het volgende:

[..]

Ja Den Haag! Loosduinen specifiek :)
Ga lekker naar Madestein dan! O+ was afgelopen week nog in Kraaienstein en dan ga je zo de loopbrug over! Lekker onder de bomen over de gravelpaden! _O_
Ja doei.
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 14:09:17 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_116813967
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:05 schreef AlexN het volgende:
@guppy ik heb op 29 september een 10k tijdens de Halve van Katwijk. Als je die erbij zou willen zetten werkt dat ook lekker als stok achter de deur.
Check :)
pi_116814010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ga lekker naar Madestein dan! O+ was afgelopen week nog in Kraaienstein en dan ga je zo de loopbrug over! Lekker onder de bomen over de gravelpaden! _O_
Of via Ockenburgh richting het strand.
pi_116814047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hmm.. madestein kan je idd wel lekkere rondjes lopen.. :D
pi_116814105
Ik zit er aan te denken binnenkort weer eens het strand hardlopend te betreden. Sinds die omloop van 1 juni niet meer aangedurfd :') Het strand biedt wel extra uitdaging...mja het moet wel eb zijn :P
pi_116814187
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:11 schreef Sheldorrr_ het volgende:

[..]

Hmm.. madestein kan je idd wel lekkere rondjes lopen.. :D
Dinsdag nog gedaan, en het was heerlijk! En dat terwijl de zon scheen (ik ben niet zo'n rennen-in-de-zon-mens) :P Straks weer hier in de zon, vrees ik: geen wolkje aan de lucht :P
Ja doei.
pi_116814345
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dinsdag nog gedaan, en het was heerlijk! En dat terwijl de zon scheen (ik ben niet zo'n rennen-in-de-zon-mens) :P Straks weer hier in de zon, vrees ik: geen wolkje aan de lucht :P
Het is idd verassend lekker weer.. Ik denk dat ik idd een lekker rondje madestein neem, beetje hoofd leegmaken en negatieve energie eruit!:)
pi_116814420
Probeer de ruiterspaden te mijden. Dat loopt zo zwaar! :+
Ja doei.
pi_116814795
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
Probeer de ruiterspaden te mijden. Dat loopt zo zwaar! :+
Per ongeluk op zo'n motorcross track lopen na de regen _O-

Bats DUO heeft me al sinds juni een lening van 860 euro door de strot lopen jagen, en daar kom ik nu achter. -O-
pi_116814917
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:58 schreef Sheldorrr_ het volgende:
De mafketels en idioten wensen we gewoon blessures toe. En dat lukt vrij aardig tot nu toe. :P
pi_116814958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Succes vandaag met de Rabo Oosterparkloop xzaz *O*
En GlenHighland morgen!

Als ik de OP nog moet updaten met aankomende loopjes, ik zit er klaar voor :Y staat iedereen er in?
Zet mijmaar op 1 april voor de utrecht jaarbeurs marathon en dan voor de marathon.
pi_116814964
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

De mafketels en idioten wensen we gewoon blessures toe. En dat lukt vrij aardig tot nu toe. :P
_O- The power of Fok 8-)
pi_116814989
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

:o De schuldige met het boze oog! The power of Christ compells you ! Burn in the name of christ you evil wisher ! * smijt met kruizen en wijwater * (geen wheywater)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Sexy op 15-09-2012 20:27:28 ]
pi_116815050
Toewensen?
Ja doei.
pi_116815168
Bij dat is stom en nog een paar leek het daar aardig op, en het werkte ook nog.
pi_116815223
Spreek vooral voor jezelf, mbt toewensen.
Ja doei.
pi_116815258
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
Spreek vooral voor jezelf, mbt toewensen.
Vooral als karma een bitch is en het in drievoud wederkeert.
pi_116815314
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:57 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Vooral als karma een bitch is en het in drievoud wederkeert.
Dan hoef ik me in iedergeval geen zorgen te maken.
  zaterdag 15 september 2012 @ 14:59:43 #36
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116815317
misschien is "niet misgunnen" een betere uitdrukking...

er zijn er zat die genoeg tips hebben gehad en toch willens en wetens zijn doorgegaan tot een blessure...
Ecosia
pi_116815381
Inderdaad niet misgunnen is beter op zijn plaats. Dank je Jumparound.
pi_116815406
Na hardlopen heb ik altijd enorm veel last van m'n kuiten, al 20 minuten na het hardlopen en dath oud dan een dag aan. Weet iemand wat de oorzaak daarvan kan zijn? Rondje van 4 km over fietspad, op nike running shoes.
pi_116815413
Hetzelfde als een roker kanker "niet misgunnen".

Bah zeg.

Nee. Mooi als iemand geen blessures oploopt en een wonder der natuur is. Waarom iemand iets gunnen of 'niet misgunnen'. Waarschuwen is een ding, het fijn vinden dat iemand ondanks negeren waarschuwen toch gewoon door kan lopen is toch prima? En als ze wel geblesseerd raken een lichtelijk sarcastische 'told you so' en 'doe je nu wel wat met de adviezen' lijkt me genoeg. Nou ja, hè.. Weet ik ook meteen weer hoe de vork bij sommigen in de steel zit.
Ja doei.
pi_116815540
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef igottagun het volgende:
Na hardlopen heb ik altijd enorm veel last van m'n kuiten, al 20 minuten na het hardlopen en dath oud dan een dag aan. Weet iemand wat de oorzaak daarvan kan zijn? Rondje van 4 km over fietspad, op nike running shoes.
rek en strek je voldoende na afloop?
Voor de training hoef/ moet je niet rekken omdat je spieren langer maakt wat niet handig is voor hardlopen
pi_116815552
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef igottagun het volgende:
Verkeerde landing misschien ? Verkeerde opbouw ? Ik heb geen idee hoe vaak je hier post of hoe vaak je traint dus misschien (als je nog niet eerder hebt gepost) jezelf even voorstellen ;)
pi_116815643
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Hetzelfde als een roker kanker "niet misgunnen".

Bah zeg.

Nee. Mooi als iemand geen blessures oploopt en een wonder der natuur is. Waarom iemand iets gunnen of 'niet misgunnen'. Waarschuwen is een ding, het fijn vinden dat iemand ondanks negeren waarschuwen toch gewoon door kan lopen is toch prima? En als ze wel geblesseerd raken een lichtelijk sarcastische 'told you so' en 'doe je nu wel wat met de adviezen' lijkt me genoeg. Nou ja, hè.. Weet ik ook meteen weer hoe de vork bij sommigen in de steel zit.

Je kan ook waanzinnig overdrijven zeg :X Kanker is wel ff heel anders dan een zere enkel om maar wat te noemen. Snap niet eens dat je dit op durft te schrijven.
pi_116815749
Ach, je hoeft 't niet overal mee eens te zijn.
Ja doei.
pi_116815787
:')
pi_116815820
:s)
Ja doei.
pi_116815940
May your legs carry you swiftly and your breath draw power. The winds be on your back. :7

Groepsknuffel :D :D :D O+
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:21:53 #47
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116815954
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:47 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

:o De schuldige met het boze oog! The power of Christ compells you ! Burn in the name of christ you evil wisher ! * smijt met kruizen en weiwater * (geen wheywater)
_O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:27:59 #48
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116816149
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:07 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

rek en strek je voldoende na afloop?
Voor de training hoef/ moet je niet rekken omdat je spieren langer maakt wat niet handig is voor hardlopen
Spieren kunnen niet langer of korter. (maar dat is ook al zo'n eeuwige discussie)
Maar onderstaande link legt het redelijk mooi uit.

http://www.pt-nijmegen.nl(...)_range_of_motion.htm

Je kunt je kuiten trainen Vans. Dat zal wellicht ook helpen.

B.v met: http://www.exrx.net/Weigh(...)egCalfRaiseSelf.html
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_116816183
Ik hedde zin in morgen! Dan ga ik vrijwilligen bij de Urbanathlon, 10 uur aanwezig en na 18 uur klaar denk ik. Gaat een lange, zware en hopelijk leuke dag worden. En dan maandag eens kijken of de schenen weer mee willen werken..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_116816211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:27 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Spieren kunnen niet langer of korter. (maar dat is ook al zo'n eeuwige discussie)

Precies dezelfde discussie vind op dit moment plaats in 't BB topic :D
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_116816393
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:27 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Je kunt je kuiten trainen Vans. Dat zal wellicht ook helpen.

B.v met: http://www.exrx.net/Weigh(...)egCalfRaiseSelf.html
Grappig, die oefeningen die ze aanraden om te doen kom je allemaal tegen bij de bodybalance! Denk alleen niet dat je als man heel snel mee doet met BB. Is toch een drempel voor velen.
pi_116816448
En terecht. Net als Zumba , al heb ik dat met school gedaan voor sportpunten. Gewoon: nee, niet doen :+ _O-
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:22:40 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116817500
Ik krijg a.s. vrijdag een sportmassage *O* O+
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 16:24:57 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_116817552
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zet mijmaar op 1 april voor de utrecht jaarbeurs marathon en dan voor de marathon.
Gaat die toch door? Did I miss something? *O*
pi_116817950
Net was ik bij Intersport en daar zag ik een bord met "Fit for Feet "

Dus ik proberen *O*

Eigenlijk had ik gehoopt dat het zo'n loopbandfilmadvies zou worden maar het is een soort foto/scan die van je blote voeten gemaakt wordt en daar baseren ze het advies op.

En wat bleek ik heb zeer neutrale voeten wel vrij breed dus lastig om goed passende schoenen te vinden...
Vanwege mijn gewicht raadde men mij schoenen met veel demping aan en veel stabiliteit.

Goed dus ik 2 paar proberen van Asics maar die waren het net niet qua pasvorm vreemd aangezien ik normaal gesproken altijd Asics heb die wel goed passen.
Dus toen werd er naar Saucony gekeken maar die hadden ze niet in mijn maat.

Zonder nieuwe schoenen huiswaarts gekeerd ;(

Ik ga toch eens zo'n loopbandfilmadvies doen ergens want ik ben toch wel nieuwsgierig wat daar uitkomt.

* Wordt vervolgd ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:48:56 #56
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116818308
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Dus ik proberen *O*

Eigenlijk had ik gehoopt dat het zo'n loopbandfilmadvies zou worden maar het is een soort foto/scan die van je blote voeten gemaakt wordt en daar baseren ze het advies op.

En wat bleek ik heb zeer neutrale voeten wel vrij breed dus lastig om goed passende schoenen te vinden...
Vanwege mijn gewicht raadde men mij schoenen met veel demping aan en veel stabiliteit.

Goed dus ik 2 paar proberen van Asics maar die waren het net niet qua pasvorm vreemd aangezien ik normaal gesproken altijd Asics heb die wel goed passen.

Ik ga toch eens zo'n loopbandfilmadvies doen ergens want ik ben toch wel nieuwsgierig wat daar uitkomt.

* Wordt vervolgd ;)
http://www.runnersweb.nl/(...)ken-in-Nederland.htm
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:50:50 #57
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_116818373
Jeej, ik ben goed bezig :D .

Nadat ik het gister erg laat heb gemaakt, en bijna de hele nacht niet heb geslapen (ik voelde me echt een levende zombie) ben ik net toch gaan hardlopen en voel me nu weer erg fijn :) .

Geeft een goed gevoel :Y .
pi_116818394
quote:

Dus ik proberen *O*

* Wordt vervolgd ;)
Alleen een foto van je blote voeten? Dat zou echt dom zijn, want met een schoen aan zijn die drukpunten weer helemaal anders....en kan dus net zo verkeerd zijn als wat er aan mankeert wanneer je blootvoets staat.
pi_116818440
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_116818572
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:51 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Alleen een foto van je blote voeten? Dat zou echt dom zijn, want met een schoen aan zijn die drukpunten weer helemaal anders....en kan dus net zo verkeerd zijn als wat er aan mankeert wanneer je blootvoets staat.
Ja een voetscan en een paar vragen;

Gewicht
Hoeveel je loopt per week
Harde of zachte ondergrond
Klachten/blessures
En men kijkt naar de schoenen die je aan hebt naar slijtvlakken.

Maar ik ben het met je eens dat het beter is om je loopgedrag te bekijken op een lopendeband.
Met film zodat je zelf ook kunt zien hoe je loopt.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:58:07 #61
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116818615
quote:

Dus ik proberen *O*

* Wordt vervolgd ;)
*kuch*
Je weet dat stilstaan en hardlopend nogal een HUGE verschil maakt he? ;)

Stilstaand heb ik ook vanalles en nog wat nodig..maar m'n loopstijl is zodanig goed dat neutrale schoenen voor me geschikt zijn. Zou zeker niet vertrouwen op zo'n 'onderzoek'.

Oh en op een lopende band? Daar is je loopstijl wéér anders. Kijk, als je normaal ook altijd al op een lopende band loopt, top. Maar je loopt buiten. Loop dan gewoon op een vloer.
Loopbanden veren altijd wat extra mee en zorgen ervoor dat je anders loopt..

Milde disclaimer: Gewoon stukje advies :) Je moet het uiteraard helemaal zelf weten :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door GotC op 15-09-2012 17:03:21 ]
pi_116818633
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ja een voetscan en een paar vragen;

Gewicht
Hoeveel je loopt per week
Harde of zachte ondergrond
Klachten/blessures
En men kijkt naar de schoenen die je aan hebt naar slijtvlakken.

Maar ik ben het met je eens dat het beter is om je loopgedrag te bekijken op een lopendeband.
Met film zodat je zelf ook kunt zien hoe je loopt.
Ook dat is vreemd want als je wandelt belast je je voeten/benen ook weer heel anders dan tijdens het hardlopen. Maar goed ik zou ook nooit schoenen bij Intersport kopen. Het zal allicht helpen voor een grote groep mensen die dat wel doen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:01:29 #63
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116818716
Update: van de week voor het eerst 5 km gelopen :s) wel in 39 minuten met in totaal 6 minuten wandelen, maar toch. En volgende week naar de podotherapeut voor zooltjes, want bij m'n nieuwe schoenen (ook nog na omruilen) blijft de zool op een aparte plek voor blaren zorgen.
pi_116818773
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:01 schreef kwiwi het volgende:
Update: van de week voor het eerst 5 km gelopen :s) wel in 39 minuten met in totaal 6 minuten wandelen, maar toch. En volgende week naar de podotherapeut voor zooltjes, want bij m'n nieuwe schoenen (ook nog na omruilen) blijft de zool op een aparte plek voor blaren zorgen.
^O^
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:03:59 #65
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116818794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:03 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

^O^
M'n eerste interval was 13 minuten lopen achter elkaar, en twee of drie weken daarvoor zat ik nog moeilijk te doen over 7 minuten :D
pi_116818811
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

M'n eerste interval was 13 minuten lopen achter elkaar, en twee of drie weken daarvoor zat ik nog moeilijk te doen over 7 minuten :D
Lekker is dat he :o Goaannnnnnn
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:05:05 #67
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116818828
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:04 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Lekker is dat he :o Goaannnnnnn
Merk ook dat het wandelen tussendoor steeds vervelender wordt. Of ja niet het wandelen, maar het opstarten weer. Dus dat gaat de goede kant op :s) Vanavond weer!
pi_116818841
quote:
kijk dat is goed bezig _O_ zijn. daar wil ik over een maand of 6 weken ook wezen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:05:54 #69
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_116818857
Ik ben net ook maar weer eens gegaan. Deze keer helemaal alleen aangezien mijn nichtje niet kon (was beetje lastig plannen deze week).
Maar ik denk dat we nooit voorbij week 2 van evy komen. Mijn god wat ging dat bagger. Eerder kon mijn nichtje niet bijhouden en volhouden maar deze keer kon ik er zelf ook niets van. Het ging gewoon niet lekker en dus de les weer niet uitgelopen :(

Misschien dat we over een jaar pas die 10 weken van evy allemaal gehad hebben....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:07:28 #70
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116818903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ben net ook maar weer eens gegaan. Deze keer helemaal alleen aangezien mijn nichtje niet kon (was beetje lastig plannen deze week).
Maar ik denk dat we nooit voorbij week 2 van evy komen. Mijn god wat ging dat bagger. Eerder kon mijn nichtje niet bijhouden en volhouden maar deze keer kon ik er zelf ook niets van. Het ging gewoon niet lekker en dus de les weer niet uitgelopen :(

Misschien dat we over een jaar pas die 10 weken van evy allemaal gehad hebben....
Is het niet makkelijker om in het begin juist steeds (en regelmatig) alleen te lopen? Ik vond dat wel lekker omdat ik dan gewoon op m'n eigen tempo kon lopen in plaats van steeds rekening met een ander te houden.
pi_116819019
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is het niet makkelijker om in het begin juist steeds (en regelmatig) alleen te lopen? Ik vond dat wel lekker omdat ik dan gewoon op m'n eigen tempo kon lopen in plaats van steeds rekening met een ander te houden.
Lijkt mij ook. En lekker wat langzamer gaan lopen, zodat je het wel vol houdt!
pi_116819188
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:58 schreef GotC het volgende:

*kuch*

Stilstaand heb ik ook vanalles en nog wat nodig..maar m'n loopstijl is zodanig goed dat neutrale schoenen voor me geschikt zijn. Zou zeker niet vertrouwen op zo'n 'onderzoek'.

Oh en op een lopende band? Daar is je loopstijl wéér anders. Kijk, als je normaal ook altijd al op een lopende band loopt, top. Maar je loopt buiten. Loop dan gewoon op een vloer.

Milde disclaimer: Gewoon stukje advies :) Je moet het uiteraard helemaal zelf weten :Y
Helemaal mee eens. Lopen op een loopband is een andere beweging zelfs dan lopen buiten, omdat je geen voorwaartse druk hoeft te geven, eigenlijk alleen je voet op tijd optillen.

Of het geapprecieerd wordt hier weet ik niet, maar mensen die toch op loopband trainen en dit doen als training om buiten hard te lopen heb ik nog een tip voor: Zet de band op een lichte stijging, 1% ofzo, dan moet je wel druk vooruit oefenen bij het lopen en komt het dichter (niet hetzelfde!) in de buurt van hardlopen buiten.
pi_116819472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:15 schreef Tieske89 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Lopen op een loopband is een andere beweging zelfs dan lopen buiten, omdat je geen voorwaartse druk hoeft te geven, eigenlijk alleen je voet op tijd optillen.

Of het geapprecieerd wordt hier weet ik niet, maar mensen die toch op loopband trainen en dit doen als training om buiten hard te lopen heb ik nog een tip voor: Zet de band op een lichte stijging, 1% ofzo, dan moet je wel druk vooruit oefenen bij het lopen en komt het dichter (niet hetzelfde!) in de buurt van hardlopen buiten.
Ik loop op hartslag, zowel binnen als buiten. Ik gebruik die stijging dus niet. Omdat je hartslag wat lager ligt als je binnen loopt moet ik iets harder lopen om de juiste zone te halen. Dus ik compenseer de belasting op die manier.
pi_116819593
@Rammelaartje Op hartslagintensiteit trainen is wat anders als ik bedoel ;) Je doet niks verkeerd hoor je bouwt er goed conditie mee op! ;)

Ik bedoelde dat als je de spieren op (bij benadering) dezelfde manier wil gebruiken je een stijgingsgraad moet pakken. Is misschien wat far-fetched in een beginnerstopic, want meesten bouwen hier met name conditie op denk ik.
pi_116819742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:28 schreef Tieske89 het volgende:
@Rammelaartje Op hartslagintensiteit trainen is wat anders als ik bedoel ;) Je doet niks verkeerd hoor je bouwt er goed conditie mee op! ;)

Ik bedoelde dat als je de spieren op (bij benadering) dezelfde manier wil gebruiken je een stijgingsgraad moet pakken. Is misschien wat far-fetched in een beginnerstopic, want meesten bouwen hier met name conditie op denk ik.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en dat was dus mijn antwoord. :)
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:35:17 #76
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_116819794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:10 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. En lekker wat langzamer gaan lopen, zodat je het wel vol houdt!
Ja dat is misschien ook wel. Maar mijn nichtje heeft de beweging echt nodig en een dikke stok achter de deur. Als ik niet ga gaat zij helemaal niet. Maar ik moet dan eigenlijk ook gewoon wel gaan als zij niet kan (heb een klein stokje achter de deur nodig :$)

En als ik nog langzamer ga lopen doe ik aan snelwandelen of gewoon wandelen....kheb gewoon een baggere conditie en kon ik niet echt goed ademhalen deze keer...of ja ademritme ofzo vinden...

kzou heel graag volgend jaar de venloop lopen, ze hebbe dit jaar voor het eerst de 5km erbij....mits deze dan niet al vol is maar dan moet ik wel doortrainen....
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:37:09 #77
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116819836
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:32 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en dat was dus mijn antwoord. :)
De intensiteit compenseer je inderdaad door sneller te lopen. Maar om de loopbeweging zelf beter na te bootsen moet je de loopband op 1% (mijn trainer zegt 2%) zetten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_116819849
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ja dat is misschien ook wel. Maar mijn nichtje heeft de beweging echt nodig en een dikke stok achter de deur. Als ik niet ga gaat zij helemaal niet. Maar ik moet dan eigenlijk ook gewoon wel gaan als zij niet kan (heb een klein stokje achter de deur nodig :$)

En als ik nog langzamer ga lopen doe ik aan snelwandelen of gewoon wandelen....kheb gewoon een baggere conditie en kon ik niet echt goed ademhalen deze keer...of ja ademritme ofzo vinden...

kzou heel graag volgend jaar de venloop lopen, ze hebbe dit jaar voor het eerst de 5km erbij....mits deze dan niet al vol is maar dan moet ik wel doortrainen....
Je kan toch ook op de pas draven? Dan kan je dus ook in wandeltempo hardlopen. Het gaat niet om je snelheid, het is echt de hardloopbeweging die je moet maken omdat je dan de juiste belasting op je benen pakt...Als je niet goed kan ademhalen heb je echt te snel gelopen.
pi_116819884
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:37 schreef No-P het volgende:

[..]

De intensiteit compenseer je inderdaad door sneller te lopen. Maar om de loopbeweging zelf beter na te bootsen moet je de loopband op 1% (mijn trainer zegt 2%) zetten.
Harder lopen = hogere belasting op je benen tov langzamer lopen. Dus dat compenseert prima en de intensiteit is dan ook nagenoeg gelijk. Ik zou niet weten waarom ik een loopbeweging na zou moeten bootsen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:52:06 #80
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_116820267
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:37 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Je kan toch ook op de pas draven? Dan kan je dus ook in wandeltempo hardlopen. Het gaat niet om je snelheid, het is echt de hardloopbeweging die je moet maken omdat je dan de juiste belasting op je benen pakt...Als je niet goed kan ademhalen heb je echt te snel gelopen.
Ja je hebt wel gelijk.maar heb dus zelf het idee dat als ik nog langzamer ga ik niet meer vooruit kom :p
Maar misschien liep ik vandaag net iets sneller als anders. Hoop gewoon dat het de volgende keer weer beter gaat.
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:10:06 #81
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116820754
jeuj, mijn eerste startnummer binnen, van de Singelloop O+
+ een entreebon voor de Zwaluwhoeve :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:10:40 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116820775
quote:
Nu loop je er 5, straks loop je een Halve marathon ;)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_116820846
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:10 schreef SEMTEX het volgende:
*O*

En lekkerrrrr vooral als je in de winter gaat heerlijk in het buitenbad en dan rennen naar de scrubruimte :P
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:13:41 #84
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116820857
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

*O*

En lekkerrrrr vooral als je in de winter gaat heerlijk in het buitenbad en dan rennen naar de scrubruimte :P
Goed idee! Is toch nog geldig tot maart 2013 :)
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:13:48 #85
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116820862
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:52 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ja je hebt wel gelijk.maar heb dus zelf het idee dat als ik nog langzamer ga ik niet meer vooruit kom :p
Maar misschien liep ik vandaag net iets sneller als anders. Hoop gewoon dat het de volgende keer weer beter gaat.
Dat idee had ik eerst ook hoor :Y Maar dat valt best mee, gewoon kleinere stappen maken. En zolang je op enig moment in je pas heel even beide voeten in de lucht hebt ben je nog aan het hardlopen :P
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:14:10 #86
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116820872
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:10 schreef SEMTEX het volgende:
Oeh, leuke extra ^O^
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:17:51 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116820969
Nog iemand behoefte aan een kortingsbon voor Runnersworld? (17,50 korting bij een aankoop vanaf 125 op kleding+ hardloopschoenen)
pi_116821921
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:39 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Harder lopen = hogere belasting op je benen tov langzamer lopen. Dus dat compenseert prima en de intensiteit is dan ook nagenoeg gelijk. Ik zou niet weten waarom ik een loopbeweging na zou moeten bootsen.
Omdat met hogere intensiteit je nog altijd niet dezelfde spieren gebruikt op een loopband. Trainen op een loopband die vlak afgesteld staat is nimmer een volledige vervanging voor een buitentraining door eerder aangegeven verschillen in de loopbeweging.

Je begrijpt het niet volledig misschien, is niet heel erg zolang het doel conditie-opbouw is. Dan is dezelfde trainingsintensiteit aanhouden voldoende, mocht je echter ooit hogere doelen gaan nastreven kan je een hardlooptraining niet zonder aanpassingen op de loopband doen.
pi_116822153
Nou, vandaag ging str wel goed ;)

We waren met totaal 4 personen, waaronder de instructeur, dus wat minder grootschalig dan bij Kralingse bos :D
Lopen ging langzamer dan ik normaal zou doen, maar dan pak je wel andere spieren.
Liep samen met andere vrouw die 45 kilo was kwijt geraakt door maagverkleining en veel sporten. Was wel gezelliger dan alleen.
Totaal was het 2,6 kilometer ofzo, maar wel leuk om met anderen over hun ervaringen te praten :Y
pi_116822180
dubbel
pi_116822217
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:50 schreef Tieske89 het volgende:

[..]

Omdat met hogere intensiteit je nog altijd niet dezelfde spieren gebruikt op een loopband. Trainen op een loopband die vlak afgesteld staat is nimmer een volledige vervanging voor een buitentraining door eerder aangegeven verschillen in de loopbeweging.

Je begrijpt het niet volledig misschien, is niet heel erg zolang het doel conditie-opbouw is. Dan is dezelfde trainingsintensiteit aanhouden voldoende, mocht je echter ooit hogere doelen gaan nastreven kan je een hardlooptraining niet zonder aanpassingen op de loopband doen.
Je praat echt complete onzin. Ten eerste klopt het niet wat je zegt en ten tweede sla je de plank volledig mis omdat je aannames maakt.

Hogere doelen? Seriously? Waar praat je over joh!
pi_116822444
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:00 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Je praat echt complete onzin. Ten eerste klopt het niet wat je zegt en ten tweede sla je de plank volledig mis omdat je aannames maakt.

Hogere doelen bedoel ik mee harder lopen met name.

Over alles wat ik (en No-P en zijn trainer schijnbaar ook) net beweerden over lopen op een loopband:
Prima, ik praat onzin. Loopbeweging op loopband en buiten is exact hetzelfde, spieren die gebruikt worden bij beide zijn exact hetzelfde...Alle opmerkingen van trainers en onderzoek hierop is complete onzin...
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:07:47 #93
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116822483
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:00 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

:').
pi_116822517
Niet doen hoor Tieske! Ik luister wel :Y Vind het wel interessant wat je over loopbandtrainen zegt namelijk :)

Oh wacht.. geedit }:| :|W
pi_116822530
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:06 schreef Tieske89 het volgende:

[..]

Hogere doelen bedoel ik mee harder lopen met name.

Over alles wat ik (en No-P en zijn trainer schijnbaar ook) net beweerden over lopen op een loopband:
Prima, ik praat onzin. Loopbeweging op loopband en buiten is exact hetzelfde, spieren die gebruikt worden bij beide zijn exact hetzelfde...Alle opmerkingen van trainers en onderzoek hierop is complete onzin...

Ik zal geen tips meer geven hier, train maar lekker zoals je wil ook al is de effectiviteit ervan sub-optimaal. Sorry dat ik vergeet dat dit een beginners-forum is en meer trainingsleer wil bijbrengen.
:') Nu is ook nog het effect van mijn training sub-optimaal :') Je kraamt inderdaad echt onzin uit!! Als je trainingsleer wil verkondigen :') Verdiep je dan eens eerst goed in de materie voordat je begint te blaten. Iets met klokjes en klepels.
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:09:59 #96
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116822561
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:08 schreef Sunnythesun het volgende:
Niet doen hoor Tieske! Ik luister wel :Y Vind het wel interessant wat je over loopbandtrainen zegt namelijk :)
Same here. :Y
Plus, het is vrij standaard dat je de helling hoger moet instellen als je hetzelfde wil bereiken als buiten hardlopen.
pi_116822623
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:09 schreef GotC het volgende:

[..]

Same here. :Y
Plus, het is vrij standaard dat je de helling hoger moet instellen als je hetzelfde wil bereiken als buiten hardlopen.
Dat is wanneer je met een gelijke snelheid op de band zou gaan lopen als dat je buiten doet. Dan klopt het inderdaad dat je die helling in moet stellen, ik beweer ook nergens dat je dat niet zou moeten doen in dat geval. Volgens mij is het verder niet zo heel erg moeilijk wat ik zeg hoor ;)
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:12:42 #98
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116822661
Prima sfeertje hier de laatste tijd ^O^
F means you're fucked
pi_116822664
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:11 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Dat is wanneer je met een gelijke snelheid op de band zou gaan lopen als dat je buiten doet. Dan klopt het inderdaad dat je die helling in moet stellen, ik beweer ook nergens dat je dat niet zou moeten doen in dat geval. Volgens mij is het verder niet zo heel erg moeilijk wat ik zeg hoor ;)
Waarom dan zo raar fel reageren? :? je boodschap komt namelijk totaal niet over zo..
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:13:00 #100
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116822670
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:12 schreef YUR het volgende:
Ik wou net zeggen, het is niet veranderd sinds de laatste keer dat ik hier kwam :P

Maar ja aan de andere kant; zoveel mensen zoveel meningen.
pi_116822699
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:12 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Waarom dan zo raar fel reageren? :? je boodschap komt namelijk totaal niet over zo..
het is mijn boodschap ook niet. Ik reageer alleen ergens op en vervolgens ben ik een onwetende beginner die sub-optimaal traint :)
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:14:10 #102
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116822709
Theorie erachter is dat je bij normaal "buiten hardlopen" een meer voorovergebogen houding aanneemt in vergelijking het lopen op een loopband. Door een helling in te stellen simuleer je die houding.
Sei wachsam,
pi_116822720
Sunny haha het maakt niet uit als mensen niet luisteren hoor :) Vind het alleen zo vervelend meteen voor complete onzin versleten te worden als je het ergens niet mee eens bent. Ow en sorry voor de edit, wilde het wat vriendelijker houden ;)

Rammelaartje, ik zal de discussie niet meer aangaan. Qua effect op conditie heb je gelijk, meer zeg ik er niet over.
pi_116822900
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:28 schreef slacker_nl het volgende:
Ik hedde zin in morgen! Dan ga ik vrijwilligen bij de Urbanathlon, 10 uur aanwezig en na 18 uur klaar denk ik. Gaat een lange, zware en hopelijk leuke dag worden. En dan maandag eens kijken of de schenen weer mee willen werken..
ik ook, moet er al om half 9 zijn...
pi_116823084
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:20 schreef linebear het volgende:

[..]

ik ook, moet er al om half 9 zijn...
Dropzone? Vriendin van me moet er zo vroeg zijn.
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:29:05 #106
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116823234
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:12 schreef YUR het volgende:
Nou, dat ja :{
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_116823303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:14 schreef Tieske89 het volgende:
Sunny haha het maakt niet uit als mensen niet luisteren hoor :) Vind het alleen zo vervelend meteen voor complete onzin versleten te worden als je het ergens niet mee eens bent. Ow en sorry voor de edit, wilde het wat vriendelijker houden ;)

Rammelaartje, ik zal de discussie niet meer aangaan. Qua effect op conditie heb je gelijk, meer zeg ik er niet over.
Aangezien ik een verschrikkelijke smartass ben heb ik wat wetenschappelijke verslagen opgezocht, die me meer zeggen dan vrijwel alle websites 'onderzoek heeft laten zien dat....(ja welk onderzoek?)'. Ik ben erg benieuwd waarop jij 'je trainingsleer' baseert! Interessant om te lezen :Y
pi_116823345
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:25 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

ja dropzone. Heb er veel zin in...
pi_116823349
quote:

[..]

Lijkt me ongelofelijk zwaar om te doen respect voor de helden die het gaan proberen _O_ _O_
pi_116823382
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Lijkt me ongelofelijk zwaar om te doen respect voor de helden die het gaan proberen _O_ _O_
Een goal voor volgend jaar ;) Lijkt me wel geweldig
pi_116823389
quote:

[..]

Ik ook dropzone, vroeg mijn bed uit
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:34:30 #112
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116823443
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:30 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Aangezien ik een verschrikkelijke smartass ben heb ik wat wetenschappelijke verslagen opgezocht, die me meer zeggen dan vrijwel alle websites 'onderzoek heeft laten zien dat....(ja welk onderzoek?)'. Ik ben erg benieuwd waarop jij 'je trainingsleer' baseert! Interessant om te lezen :Y
Over onderzoek gesproken, ik was van de week iemand die voor 40 euro hardloopschoenen wilde kopen aan het aanraden om toch even door te sparen voor wat duurdere/betere schoenen, en uiteindelijk kwam ie hiermee aanzetten om te onderbouwen dat ik eigenlijk gewoon onzin zat te verkopen. http://www.wetenschap24.n(...)weggegooid-geld.html
Dit 'onderzoek' is fout op zoveel fronten dat m'n ogen er pijn van gingen doen ;(
pi_116823448
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:58 schreef GotC het volgende:
*kuch*

Helemaal niks mis mee, zo zijn mijn schoenen ook aangemeten en nergens problemen mee. Plus, zijn je schoenen niet wat je verwacht, dan kan je ze binnen een maand terugbrengen en omruilen voor een ander paar (waarschijnlijk sta je dan weer op zo'n ding). En lopen op een loopband voor schoenen is best normaal, bij Asics loop je ook op een loopband als ze je voeten gaan onderzoeken, idem bij de podoloog.

Het verschil tussen loopband/lopen op straat voor onderzoeksdoeleinden is verwaarloosbaar. Ga je trainen dan kom je uit op het aanpassen van de helling zoals Tieske al gezegd heeft (ookal loop je op hartslag).
pi_116823477
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Over onderzoek gesproken, ik was van de week iemand die voor 40 euro hardloopschoenen wilde kopen aan het aanraden om toch even door te sparen voor wat duurdere/betere schoenen, en uiteindelijk kwam ie hiermee aanzetten om te onderbouwen dat ik eigenlijk gewoon onzin zat te verkopen. http://www.wetenschap24.n(...)weggegooid-geld.html
Dit 'onderzoek' is fout op zoveel fronten dat m'n ogen er pijn van gingen doen ;(
Een onderzoeksverslag wat begint met 'het kost een paar knaken' is op voorhand al niet echt serieus te nemen :P
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:36:32 #115
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116823511
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:35 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Een onderzoeksverslag wat begint met 'het kost een paar knaken' is op voorhand al niet echt serieus te nemen :P
En daarna kom je aan bij de "peperdure" schoenen van 105 euro :') 105 is in mijn beleving nog steeds vrij goedkoop, maar goed.
pi_116823512
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:32 schreef linebear het volgende:

[..]

Een goal voor volgend jaar ;) Lijkt me wel geweldig
Nee dat is denk ik te ambitieus volgend jaar wil ik wel de 10K uitlopen ergens.
Nadat ik Evy 1-5 en daarna 5-10 heb gedaan moet dat kunnen.

Misschien ergens in 2014 maar dat is nog zo ver weg :D
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:36:59 #117
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116823527
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:30 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Top! Doen jullie dat lekker via PM dan, ipv hier met modder smijten? ^O^
pi_116823537
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:34 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Helemaal niks mis mee, zo zijn mijn schoenen ook aangemeten en nergens problemen mee. Plus, zijn je schoenen niet wat je verwacht, dan kan je ze binnen een maand terugbrengen en omruilen voor een ander paar (waarschijnlijk sta je dan weer op zo'n ding). En lopen op een loopband voor schoenen is best normaal, bij Asics loop je ook op een loopband als ze je voeten gaan onderzoeken, idem bij de podoloog.

Het verschil tussen loopband/lopen op straat voor onderzoeksdoeleinden is verwaarloosbaar. Ga je trainen dan kom je uit op het aanpassen van de helling zoals Tieske al gezegd heeft (ookal loop je op hartslag).
Waarom is dat verwaarloosbaar? En ik zie graag je laatste stelling onderbouwd, want ik ben het er namelijk niet mee eens. Maar dat was al duidelijk :')
pi_116823545
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik ook dropzone, vroeg mijn bed uit
Ow grappig! Ik ben parkoerbegeleider, mag wat later m'n nest uit.
Ben jij dit jaar ook weer vrijwilliger bij de marathon van Amsterdam?
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:37:56 #120
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116823561
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:36 schreef Yuki het volgende:

[..]

Nou ja, als iemand iets met goed onderzoek kan onderbouwen dan is dat wel interessant om te zien/lezen natuurlijk. Zou jammer zijn als dat via DM gaat.
pi_116823564
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:36 schreef Yuki het volgende:

[..]

Waarom? Het gaat toch over hardlopen? Of mag het alleen over hardloop koetjes en kalfjes gaan?
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:41:22 #122
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116823680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ja, als iemand iets met goed onderzoek kan onderbouwen dan is dat wel interessant om te zien/lezen natuurlijk. Zou jammer zijn als dat via DM gaat.
Ook prima, maar sta dan wel allemaal open voor elkaars mening en neem een beetje een andere houding aan.

Het is nu bijna dagelijks zo dat er gezegd wordt dat mensen complete onzin praten en dat er op hele nare wijze kritiek geleverd wordt.
Discussie ben ik alleen maar voor, maar de sfeer is hier intussen een groot deel van de tijd gewoon kut.
pi_116823686
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:37 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nee, dan ga ik de 8 km lopen ;)
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:43:10 #124
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116823742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:38 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Waarom? Het gaat toch over hardlopen? Of mag het alleen over hardloop koetjes en kalfjes gaan?
Het gaat om de laatste zin, in mijn post die je quote.
En zie verder mijn reactie op kwiwi.

Overigens spreek ik niet alleen jou aan hè, maar ook de anderen die met modder smijten.

Dát hoeft wat mij betreft niet hier.
pi_116823805
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:37 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ja en volgende week mag ik ook aan de slag bij de DtD
pi_116823898
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:43 schreef Yuki het volgende:

[..]

Het gaat om de laatste zin, in mijn post die je quote.
En zie verder mijn reactie op kwiwi.

Overigens spreek ik niet alleen jou aan hè, maar ook de anderen die met modder smijten.

Dát hoeft wat mij betreft niet hier.
Als iemand iets verkondigt en dat niet onderbouwt mag er best gezegd worden dat dat onzin is. Als iemand zomaar aannames maakt ook. Dat vind ik geen moddergooien. Ik heb ook weleens onzin verkondigd en werd daar ook op gewezen; prima toch? Van de week werd er gescholden en alles en dat vind ik inderdaad niet kunnen. Dat hoeft van mij ook niet.
pi_116823922
Nou, ik heb ook mijn kleine rondje gedaan. :) was wel even lekker, moet ik zeggen, ondanks bal in kuit.

3,2km met een tempo van 6.18min/km

http://www.endomondo.com/workouts/m-2-dGBfsKk

Morgen moet ik een lange duurloop doen, maar kijk even of de bal al uit m'n linkerkuit is, dat loopt namelijk niet héél lekker op zo'n lange afstand! :')
Ja doei.
pi_116823963
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ik heb ook mijn kleine rondje gedaan.

3,2km met een tempo van 6.18min/km

http://www.endomondo.com/workouts/m-2-dGBfsKk

Morgen moet ik een lange duurloop doen, maar kijk even of de bal al uit m'n linkerkuit is, dat loopt namelijk niet héél lekker! :')
Lekker rondje toch? En voor jouw doen ook een mooie lage hartslag! Hoe lang is je duurloop morgen?
pi_116823984
11,2
Ja doei.
pi_116824052
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
11,2
Dacht trouwens dat je vanmiddag zei dat je weer thuis was? Omdat dit rondje in NL was. 11,2 km, mooi droog weer morgen, wel warm!

Edit: laat maar ik kijk echt scheel :')
pi_116824153
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
11,2
Eitje zeker met je papieren op zak ;)
pi_116825238
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:37 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Waarom is dat verwaarloosbaar? En ik zie graag je laatste stelling onderbouwd, want ik ben het er namelijk niet mee eens. Maar dat was al duidelijk :')
Lopen op een loopband is simpeler dan lopen op straat aangezien de loopband onder je doordraait en je dus feitelijk alleen je voeten hoeft op te tillen om vooruit te komen. Je gebruikt een x-aantal spieren dus minder intensief. Door het gebruik van de hellingshoek op zo'n band kan je die spieren juist weer gaan aanspreken. Dat is ook gelijk het verwaarloosbare deel voor de onderzoeken. Je hoeft op een loopband niet krachtig af te zetten, want je komt hoe dan ook wel vooruit, maar dat is voor je pas cq manier van lopen iets minder van belang. Op het moment dat jij vrolijk op zo'n band dartelt maken je voeten echt dezelfde beweging als je op straat zou doen alleen hoef je iets minder kracht te zetten.

Als je op hartslag loopt train je iig je cardio-vasculaire systeem, dat is wat anders dan je spieren trainen die je o.a. gebruikt bij de afzet. Als je gaat roeien kan je ook op hartslag trainen en je gebruikt compleet andere spieren. Dus alleen het lopen op hartslag zegt niet zoveel aangezien je de spieren in je lijf anders gebruikt. Dat je door een hogere stapfrequentie op een band je hartslag kan beinvloeden is logisch, maar daarmee zal je alsnog je spieren minder belasten dan buiten. Als je op de plaats gaat lopen kan je ook je hartslag verhogen, maar je spieren worden gewoon anders gebruikt.

Daarom dus het gebruik van de helling op een loopband.
pi_116825305
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja en volgende week mag ik ook aan de slag bij de DtD
Die loop ik zelf, en de HM v A ook. Als het vrijwilligen bevalt wil ik het wel vaker doen. Beetje teruggeven aan de gemeenschap idee :)
pi_116825582
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:17 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Die loop ik zelf, en de HM v A ook. Als het vrijwilligen bevalt wil ik het wel vaker doen. Beetje teruggeven aan de gemeenschap idee :)
Ben benieuwd, morgen mijn eerste keer ;)
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:26:30 #135
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116825725
+
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:47 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

:o De schuldige met het boze oog! The power of Christ compells you ! Burn in the name of christ you evil wisher ! * smijt met kruizen en weiwater * (geen wheywater)
Mijn, er ingestampte, Roomse opvoeding komt toch weer even boven... Sexy, het is wijwater ;)

verder kwam ik nog even linkje tegen van een hindernisbaan waar ze toevallig ook nog even hardlopen ;)
voor degene die het leuk vinden, foto's van de Fisherman's Friend Strongman van afgelopen weekend
http://coqqualm.wordpress(...)rn-fotos-09-09-2012/
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_116825748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:16 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Lopen op een loopband is simpeler dan lopen op straat aangezien de loopband onder je doordraait en je dus feitelijk alleen je voeten hoeft op te tillen om vooruit te komen. Je gebruikt een x-aantal spieren dus minder intensief. Door het gebruik van de hellingshoek op zo'n band kan je die spieren juist weer gaan aanspreken. Dat is ook gelijk het verwaarloosbare deel voor de onderzoeken. Je hoeft op een loopband niet krachtig af te zetten, want je komt hoe dan ook wel vooruit, maar dat is voor je pas cq manier van lopen iets minder van belang. Op het moment dat jij vrolijk op zo'n band dartelt maken je voeten echt dezelfde beweging als je op straat zou doen alleen hoef je iets minder kracht te zetten.

Als je op hartslag loopt train je iig je cardio-vasculaire systeem, dat is wat anders dan je spieren trainen die je o.a. gebruikt bij de afzet. Als je gaat roeien kan je ook op hartslag trainen en je gebruikt compleet andere spieren. Dus alleen het lopen op hartslag zegt niet zoveel aangezien je de spieren in je lijf anders gebruikt. Dat je door een hogere stapfrequentie op een band je hartslag kan beinvloeden is logisch, maar daarmee zal je alsnog je spieren minder belasten dan buiten. Als je op de plaats gaat lopen kan je ook je hartslag verhogen, maar je spieren worden gewoon anders gebruikt.

Daarom dus het gebruik van de helling op een loopband.
Het conditionele buiten beschouwing gelaten belast je je benen meer als je harder loopt. Dat is een stukje natuurkunde! De uiteindelijke intensiteit blijft daarmee dus wel degelijk gelijk.

Welke x-aantal spieren bedoel je? Ik ben op zoek naar concrete antwoorden!

De onderzoeken die ik tegen ben gekomen tijdens mijn korte zoektocht gaan juist in op die verschillen die jij net benoemt dus ik zie niet in waarom de resultaten verwaarloosbaar zijn? Ze gaan juist precies in op wat jij zegt! Het grootste verschil wat ze gevonden hebben is de vrijheid van het enkelgewricht, die is kleiner op een loopband dan buiten lopen. Maar je bewegingsuitslag wordt groter wanneer je versnelt, dus ook dat verschil wordt opgeheven (in het geval van het trainen op hartslag dus).

[ Bericht 0% gewijzigd door Rammelaartje op 15-09-2012 20:27:46 (d-t faal) ]
pi_116825803
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
+

[..]

Mijn, er ingestampte, Roomse opvoeding komt toch weer even boven... Sexy, het is wijwater ;)

verder kwam ik nog even linkje tegen van een hindernisbaan waar ze toevallig ook nog even hardlopen ;)
voor degene die het leuk vinden, foto's van de Fisherman's Friend Strongman van afgelopen weekend
tenzij je kaas wil maken ;)
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:29:01 #138
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116825827
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:28 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

tenzij je kaas wil maken ;)
ja dan moet er water bij de wei...toch? ;)
pi_116825832
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
+

[..]

Aangepast O-) *doet 4 weesgegroetjes*
pi_116825948
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:26 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Het conditionele buiten beschouwing gelaten belast je je benen meer als je harder loopt. Dat is een stukje natuurkunde! De uiteindelijke intensiteit blijft daarmee dus wel degelijk gelijk.

Welke x-aantal spieren bedoel je? Ik ben op zoek naar concrete antwoorden!

De onderzoeken die ik tegen ben gekomen tijdens mijn korte zoektocht gaan juist in op die verschillen die jij net benoemt dus ik zie niet in waarom de resultaten verwaarloosbaar zijn? Ze gaan juist precies in op wat jij zegt! Het grootste verschil wat ze gevonden hebben is de vrijheid van het enkelgewricht, die is kleiner op een loopband dan buiten lopen. Maar je bewegingsuitslag wordt groter wanneer je versnelt, dus ook dat verschil wordt opgeheven (in het geval van het trainen op hartslag dus).
Laat je onderzoeken dan eens zien.
pi_116826002
http://bit.ly/TXvMw7

Ik weet niet of die het zo doet hoor, test linkje.

(bijna) Maximaal gelopen, ging goed, al merk ik wel dat het kwa techniek nog veel beter kan.

Tegen de heuvel op was toch iets zwaarder dan verwacht, het lijkt namelijk niet zo'n scherpe helling, maar het sloopt je behoorlijk 8)7
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:33:41 #142
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116826038
:')
F means you're fucked
pi_116826048
En Slacker en Rammel nou nog niet klaar ? :+
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:36:10 #144
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116826199
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:33 schreef Dr.Sexy het volgende:
En Slacker en Rammel nou nog niet klaar ? :+
sommige mensen willen nu eenmaal perse hun gelijk halen ;)
pi_116826316
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:31 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Laat je onderzoeken dan eens zien.
Kan je zelf niet googlen? Jij beweert iets en ik vraag of je het wil onderbouwen, kom je met een wedervraag? Aparte manier van discussiëren zeg. In ieder geval: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3266869/ (Overigens beweer ik niet dat 1 onderzoek gelijk de hele waarheid is!)
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:38:28 #146
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116826318
Sexy, kan je je linkje ook in km's weergeven?
pi_116826429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
Sexy, kan je je linkje ook in km's weergeven?
Als het goed is staat hij in km's ? Krijgt u hem in miles te zien dan ?
pi_116826448
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:40 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Als het goed is staat hij in km's ? Krijgt u hem in miles te zien dan ?
Ik zie m ook in km's!
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:46:29 #149
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116826706
Ik zie miles.
pi_116827020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:38 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Kan je zelf niet googlen? Jij beweert iets en ik vraag of je het wil onderbouwen, kom je met een wedervraag? Aparte manier van discussiëren zeg. In ieder geval: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3266869/ (Overigens beweer ik niet dat 1 onderzoek gelijk de hele waarheid is!)
Ja dat kan ik, maar als ik niet weet waarop ik moet reageren wordt het moeilijk.

Ben zelf deze tegengekomen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8887211
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18460996
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11535348
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2662320
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7853154

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1724607/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15375275

@Dr. Sexy, sorry, zal voortaan wat ~O> ~O> ~O> smileys toevoegen, dan blijft het voor jou ook interessant.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:00:20 #151
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116827393
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:46 schreef Yuki het volgende:
Ik zie miles.
pi_116827508
quote:
En kan je dan nu antwoord geven voordat ik 7 artikelen door moet lezen?
pi_116827535
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:52 schreef slacker_nl het volgende:

@Dr. Sexy, sorry, zal voortaan wat ~O> ~O> ~O> smileys toevoegen, dan blijft het voor jou ook interessant.
Joh als jij wil bitchen met iemand die er wel verstand van heeft moet je dat zelf weten. Maar als je bij mij komt om je frustratie af te reageren zit je duidelijk aan het verkeerde adres vriend.

RD, Yuki probeer het nu nog eens ?
pi_116827539

:{
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:04:10 #155
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116827559
quote:
:D
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:05:33 #156
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116827621
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:03 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

:N
pi_116827807
:'( Lelijk is dat. Heb hem 100 % op km staan , helemaal open voor iedereen.
pi_116827851
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:09 schreef Dr.Sexy het volgende:
Is ook als je nike runs deelt op facebook. Schijnt een bug in de software te zitten. Ik zal het wel goed zien omdat ik zelf ook nike gebruik.
pi_116827958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:10 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Is ook als je nike runs deelt op facebook. Schijnt een bug in de software te zitten. Ik zal het wel goed zien omdat ik zelf ook nike gebruik.
Ja ik deel dat via facebook ( onzichtbaar hoor ) en dan deel ik die link hier :+
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:12:44 #160
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116827961
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:09 schreef Dr.Sexy het volgende:
aan de schandpaal met dat ding......
pi_116828054
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

aan de schandpaal met dat ding......
Neeeeee niet Natasha :'( Ze is gewoon een beetje koppig.
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 21:15:10 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_116828061
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:14 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Neeeeee niet Natasha :'( Ze is gewoon een beetje koppig.
En ze is zo knap :o

Ik zie trouwens KM's?
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:16:22 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116828105
quote:
heb er niet veel verstand van maar hoe relevant is de laatste link? gebruik van een loopband bij revalidatie na een hartaanval of beroerte...
pi_116828123
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:02 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

En kan je dan nu antwoord geven voordat ik 7 artikelen door moet lezen?
Dat mijn vorige antwoord blijft staan :)
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:17:24 #165
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116828142
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En ze is zo knap :o

Ik zie trouwens KM's?
als Yuki nu ook nog km's ziet dan ben ik misschien wel degene die aan de schandpaal moet..
pi_116828151
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:16 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

heb er niet veel verstand van maar hoe relevant is de laatste link? gebruik van een loopband bij revalidatie na een hartaanval of beroerte...
Dat gaat over spieractivatie.
pi_116828152
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:16 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat mijn vorige antwoord blijft staan :)
Welke spieren zijn nou die x aantal spieren?
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 21:18:06 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_116828173
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:17 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als Yuki nu ook nog km's ziet dan ben ik misschien wel degene die aan de schandpaal moet..
Niet per se. In NZ hebben jullie ook KM's, dus daar ligt niet niet aan
pi_116828190
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:17 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat gaat over spieractivatie.
tijdens wandelen!! Na een hartaanval!! De relevantie ontgaat me compleet. Buiten dat legt het buiten lopen het af tegen het lopen op een loopband in dat artikel.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:22:51 #170
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_116828340

+

It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:24:24 #171
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116828403
kunnen we ergens nog een online bet plaatsen op deze discussie?
pi_116828423
Zelfgemaakte sushi is prima after-hardloopvoer! :9

Zo maar 's douchen O+ :z
Ja doei.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:26:06 #173
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116828476
Hoe of wat dan ook: buiten lopen wint altijd boven binnen lopen :9 En dan kan het mij iig niks schelen of het beter of slechter is: wie wil er nou niet buiten lopen?
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 21:27:04 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_116828522
Precies ^O^ ik loop toch vooral voor m'n lol, medailles ga ik toch niet meer halen. Ja, herinneringsmedailles :D
pi_116828540
Iemand nog tips om ballen uit kuiten te krijgen?
Ja doei.
pi_116828552
Poedelprijzen ftw!
Ja doei.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:27:48 #177
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116828565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand nog tips om ballen uit kuiten te krijgen?
Sportmassage :Y
pi_116828574
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:26 schreef GotC het volgende:
Hoe of wat dan ook: buiten lopen wint altijd boven binnen lopen :9 En dan kan het mij iig niks schelen of het beter of slechter is: wie wil er nou niet buiten lopen?
Het lopen zelf vind ik buiten absoluut fijner! Heb nu in bijna een half jaar ook pas 3 keer binnen gelopen. Maar binnen lopen vind ik ook veel voordelen hebben. De snelheid die je in kan stellen is zo makkelijker voor je intervals. En ik hou van de sauna en douche in de sportschool O+ Maar ik ben veel minder anti-loopband dan de meesten hier geloof ik.
pi_116828597
Tips voor iets meer huis tuin en keuken oplossingen zijn ook welkom :') O+ :P
Ja doei.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:28:32 #180
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116828600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies ^O^ ik loop toch vooral voor m'n lol, medailles ga ik toch niet meer halen. Ja, herinneringsmedailles :D
Precies O+ en ben nog verdomme trots op die poedelprijzen ook! :7
pi_116828628
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
kunnen we ergens nog een online bet plaatsen op deze discussie?
4e ronde, Rammel ''dr.ironfist'' Laartje , wint met K.O. :o
pi_116828641
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:28 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt toch van die rollers die je als massage ding kan gebruiken? Misschien is dat iets? En anders warm bad? Masseren met olie?
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:29:38 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_116828649
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:27 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Het lopen zelf vind ik buiten absoluut fijner! Heb nu in bijna een half jaar ook pas 3 keer binnen gelopen. Maar binnen lopen vind ik ook veel voordelen hebben. De snelheid die je in kan stellen is zo makkelijker voor je intervals. En ik hou van de sauna en douche in de sportschool O+ Maar ik ben veel minder anti-loopband dan de meesten hier geloof ik.
Ik hou nu eenmaal van de uitdaging om zelf zo stabiel mogelijk te lopen bij interval, om evt verval ook te kunnen zien :9
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:29:44 #184
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116828653
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
Poedelprijzen ftw!
prachtige paradox
pi_116828664
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

prachtige paradox
:7
Ja doei.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:31:25 #186
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116828717
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:28 schreef GotC het volgende:

[..]

het kan nog erger..ik kom meestal alleen opdraven voor een kopje lauwe koffie en een bol biscuitje na afloop in het clubhuis
pi_116828738
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik hou nu eenmaal van de uitdaging om zelf zo stabiel mogelijk te lopen bij interval, om evt verval ook te kunnen zien :9
Is ook fijn! En je snelheid is buiten makkelijker aan te sturen, op loopband moet je weer eerst op knopje drukken, dan zit er altijd vertraging in enz. Buiten lopen gaat dan weer veel meer op gevoel. Ja all in all vind ik het buiten ook het fijnst hoor! Kijk ook enorm uit naar mn loopje van morgen :)
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 21:32:12 #188
155227 crew  Guppy
dus
pi_116828749
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:28 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik ook O+
pi_116829438
Le poedel c'est non magnifique :r

zaterdag 15 september 2012 @ 21:51:28 #190
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_116829448
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:28 schreef motorbloempje het volgende:
Massage (of sla)olie plus deegroller?
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_116829489
Je hebt trouwens van die schuim cilinders die je ook in het zwembad hebt maar dan iets harder. Daar kun je ook massages mee doen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:53:33 #192
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116829531
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:51 schreef Dr.Sexy het volgende:
Le poedel c'est non magnifique :r

[ afbeelding ]
deze hond wordt door de kenners ook wel de Nike+ van de hondenwereld genoemd
pi_116829559
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:53 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

deze hond wordt door de kenners ook wel de Nike+ van de hondenwereld genoemd
Whehehe nice try. Net als Nieuw Zeeland ook wel het Friesland van Australië wordt genoemd :+
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:55:38 #194
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116829588
F means you're fucked
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:55:48 #195
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116829591
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:54 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Whehehe nice try. Net als Nieuw Zeeland ook wel het Friesland van Australië wordt genoemd :+
NZ is niet gesticht door verbannen criminelen :+
pi_116829613
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:55 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Alle incest kinderen worden daar gedumpt :6
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:56:29 #197
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_116829616
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:55 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

NZ is gesticht voor verbannen criminelen ;)
F means you're fucked
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:57:31 #198
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116829645
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:56 schreef YUR het volgende:

[..]

NZ is gesticht voor verbannen criminelen ;)
en hopeloze, ontheemde, gelukzoekers....
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 21:58:22 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_116829682
Kia Ora O+
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:59:58 #200
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116829743
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Kia Ora O+
en voor degene die morgen gaan rennen, Kia Kaha!
pi_116829784
Nee grapje hoor RD, Nieuw Zeeland lijkt me prachtig :o
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 22:02:56 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_116829856
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

en voor degene die morgen gaan rennen, Kia Kaha!
Tēnā rawa atu koe!

(als ik het me goed herinner :@ ook al ga ik niet rennen )
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:02:59 #203
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116829857
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:01 schreef Dr.Sexy het volgende:
Nee grapje hoor RD, Nieuw Zeeland lijkt me prachtig :o
is het ook, na al die jaren kan ik, vooral tijdens het hardlopen, nog steeds genieten van het prachtige landschap
pi_116829959
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

is het ook, na al die jaren kan ik, vooral tijdens het hardlopen, nog steeds genieten van het prachtige landschap
Hoe is het klimaat daar eigenlijk als ik vragen mag?
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:07:14 #205
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116830028
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Hoe is het klimaat daar eigenlijk als ik vragen mag?
(in het zuiden waar ik woon) gematigd zeeklimaat, zomers koeler dan Nederland, 25 graden is hier al "stinking hot" en de winters iets warmer...we hebben wel sneeuw maar over het algemeen geen strenge vorst
pi_116830074
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:07 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

(in het zuiden waar ik woon) gematigd zeeklimaat, zomers koeler dan Nederland, 25graden is hier al "stinking hot" en de winters iets warmer...we hebben wel sneeuw maar over het algemeen geen strenge vorst
Ik pak NU mijn koffers. Auf Wiedersehen Niederlande.

Maar serieus dat klinkt geweldig.
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 22:10:35 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_116830172
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:07 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

(in het zuiden waar ik woon) gematigd zeeklimaat, zomers koeler dan Nederland, 25 graden is hier al "stinking hot" en de winters iets warmer...we hebben wel sneeuw maar over het algemeen geen strenge vorst
Daarom vond ik het des te opvallender dat we in praktisch elk hotel elektrische dekens tegenkwamen :D
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:12:02 #208
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116830235
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Daarom vond ik het des te opvallender dat we in praktisch elk hotel elektrische dekens tegenkwamen :D
in de Alpen kan het aardig koud zijn..
maar de Noord eilanders vinden het al koud als het onder de 15 graden komt
pi_116830273
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

_O-
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 22:13:22 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_116830282
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

In Rotorua, Napier, Wellington en Taupo hadden ze ze ook :D aanstellers
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:15:02 #211
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116830348
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

In Rotorua, Napier, Wellington en Taupo hadden ze ze ook :D aanstellers
:Y tijdens mijn bezoek aan Auckland in Juli rende in short/short terwijl de gemiddelde Jafa er bij liep alsof het eskimo's waren
pi_116830433
Parka's aan bij alles onder de 15 :+

Goh wat voel ik me nu ineens hardcore zeg _O-
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 22:16:42 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_116830438
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

:Y tijdens mijn bezoek aan Auckland in Juli rende in short/short terwijl de gemiddelde Jafa er bij liep alsof het eskimo's waren
Los daarvan, ik vind dat een elektrische deken net voelt alsof er iemand al in je bed heeft gelegen :r
pi_116830623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:08 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Ik pak NU mijn koffers. Auf Wiedersehen Niederlande.

Maar serieus dat klinkt geweldig.
Je gaat bollen pellen bij RD? :+
Ja doei.
pi_116830666
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je gaat bollen pellen bij RD? :+
Kite surfen aan de kust lijkt me een beter plan :+

Oh en hardlopen natuurlijk O+
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:23:16 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116830705
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:22 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Kite surfen aan de kust lijkt me een beter plan :+
je weet half niet hoe gezellig is om een zomer bij mij te werken!! 6 weken lang feest in de Edendale Pub
pi_116830735
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:23 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

je weet half niet hoe gezellig is om een zomer bij mij te werken!! 6 weken lang feest in de Edendale Pub
Geef mij eens een sfeer impressie, dan kan ik er denk ik beter over oordelen :P
pi_116830869
Wie is frank s. op endomondo en waarom wil hij vriendjes met me worden?
Ja doei.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:28:32 #219
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116830889
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:24 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Geef mij eens een sfeer impressie, dan kan ik er denk ik beter over oordelen :P
zeventig uur per week werken en dan tussendoor op vrijdag en zaterdag een biertje halen met de hele nederlandse backpackerskolonie die, door de twee bollenbedrijven hier,zomers neerstrijkt
pi_116830929
Oh wow, Rotorua, dat brengt herinneren met zich mee. Zo'n schitterende omgeving ( als je de zwavellucht weg denkt :P )
Zou echt heel graag nog eens terug gaan. En dan ook snowboarden op het Zuider eiland :Y
pi_116830946
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:28 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

zeventig uur per week werken en dan tussendoor op vrijdag en zaterdag een biertje halen met de hele nederlandse backpackerskolonie die, door de twee bollenbedrijven hier,zomers neerstrijkt
Klinkt goed, net zo mooi als 60 uur per week een basisschool in elkaar timmeren voor arme weeskinderen in Oost Rusland terwijl de russen buiten shag staan te roken :+
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:31:40 #222
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116831010
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:30 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Klinkt goed, net zo mooi als 60 uur per week een basisschool in elkaar timmeren voor arme weeskinderen in Oost Rusland terwijl de russen buiten shag staan te roken :+
het verschil is dat wij je betalen Sexy... en stel je voor...een schuur vol studentes als collega ;)
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 22:33:43 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_116831076
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:29 schreef Arquero het volgende:
Oh wow, Rotorua, dat brengt herinneren met zich mee. Zo'n schitterende omgeving ( als je de zwavellucht weg denkt :P )
Zou echt heel graag nog eens terug gaan. En dan ook snowboarden op het Zuider eiland :Y
Ons hotel had het zwembad verwarmd met de zwavelbronnen O+ ik heb nog uuuuren liggen nagloeien in bed
pi_116831231
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:31 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

het verschil is dat wij je betalen Sexy... en stel je voor...een schuur vol studentes als collega ;)
Ja heerlijk :+ Alsof ik aan 1 vrouw mijn handen niet vol genoeg heb _O-

Op het callcenter waar ik werkte was ik uiteindelijk de laatste man op de vloer, tussen 102 vrouwen.
Heb er nog nachtmerries van, wat een kippehok _O-
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:37:40 #225
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116831233
:W welterusten voor straks allemaal, ik ga een rondje om....
pi_116831270
Succes ^O^
pi_116831301
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
:W welterusten voor straks allemaal, ik ga een rondje om....
Rondze! :)
Ja doei.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:53:48 #228
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116831814
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:03 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Nog steeds miles. Waarschijnlijk omdat RD en ik geen gebruik maken van Nike+ en daarom niet ingelogd zijn.

Bij Garmin zie je, zonder in te loggen, ook automatisch miles. Maar die kan je nog omzetten naar Metric.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:56:02 #229
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116831902
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:37 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Ja heerlijk :+ Alsof ik aan 1 vrouw mijn handen niet vol genoeg heb _O-

Op het callcenter waar ik werkte was ik uiteindelijk de laatste man op de vloer, tussen 102 vrouwen.
Heb er nog nachtmerries van, wat een kippehok _O-
Bij ons is het ongeveer 50/50. Zat mannen iig.

Voor wat voor product belde je, dat er vrijwel alleen vrouwen zaten? :o
  Moderator zaterdag 15 september 2012 @ 22:57:25 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_116831948
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:53 schreef Yuki het volgende:

[..]

Nog steeds miles. Waarschijnlijk omdat RD en ik geen gebruik maken van Nike+ en daarom niet ingelogd zijn.

Bij Garmin zie je, zonder in te loggen, ook automatisch miles. Maar die kan je nog omzetten naar Metric.
Maar ik zie wel KM's en gebruik geen Nike+?
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:00:53 #231
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116832089
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar ik zie wel KM's en gebruik geen Nike+?
Vreemd :?
Ik ben wel mobiel online overigens, omdat ik bij m'n ouders zit en geen laptop meegenomen heb.
pi_116832795
Ik heb mezelf geprogrammeerd om te dromen over hoe ik mezelf en de competitie overwin tijdens de NY marathon *O* *O* *O*

Welterusten :W

:O :z :Z
pi_116832804
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:56 schreef Yuki het volgende:

[..]

Bij ons is het ongeveer 50/50. Zat mannen iig.

Voor wat voor product belde je, dat er vrijwel alleen vrouwen zaten? :o
PostNL :)
pi_116835992
Zo. Avondje gamen. Altijd leuk.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 16 september 2012 @ 05:53:41 #235
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116838497
zo dat was een leerzaam weekendje :')
zaterdag les: start niet te snel tijdens een wedstrijd
zondag les: zorg dat je genoeg eet voor dat je een LDL ga lopen.

na 10km race van gister besloot ik er vandaag een LDL aan vast te knopen., doel was 32km (dit is ongeveer het maximale wat je doe als LDL tijdens een marathontraining)

De benen voelde goed, gestart in een rustig tempo, fantastisch weer en het ging lekker.
eerste 5, 10 ,15 en 20km zonder enige problemen maar bij kilometertje 23 waren er opeens "problemen"
het leek wel of het wijzertje van de brandstoftank was blijven hangen op "vol" en nu opeens los schoot met een bloedgang richting "leeg"
mijn benen liepen, net als verleden week, snel vol met pudding en de laatste 5km waren een drama.... bij de 28km gingen de benen op slot en was het "over en uit"

Ik wijd het aan een combinaite van de zware wedstrijd gister en niet voldoende gegeten voor de LDL (gewoon ontbijten zoals ik altijd doe maar dit is misschien toch te weinig op zo'n afstand)

Iets om aan te werken, over 2 weken staat er wederom een 32km op het programma maar gelukkig geen club "verplichtingen" op de zaterdag voorafgaand.
Dus bij deze LDL proberen of we dit probleem kunnen oplossen met het gebruik van gels... met nog 8 weken te gaan voldoende tijd om wat te sleutelen.

Weer wat geleerd....blij dat het nu gebeurde met nog voldoende trainingtijd ipv tijdens de marathon zelf.
pi_116838867
Glycogeen voorraad in je benen op denk ik door je je wedstrijd van gisteren. En dat vul je niet even aan in 1 dag.
  zondag 16 september 2012 @ 08:51:49 #237
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116838885
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 08:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Glycogeen voorraad in je benen op denk ik door je je wedstrijd van gisteren. En dat vul je niet even aan in 1 dag.
wat het ook was Cowboy.... het deed zeer!!
  zondag 16 september 2012 @ 09:12:18 #238
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116839051
zo, ik ben geen fan van 's ochtends lopen. maar mn ldl (oke, 13 km is niet echt lang) ging prima.
her en der nog een stuk paardenpad, offroad over de hei... mij hoor je niet klagen :)
Ecosia
  zondag 16 september 2012 @ 09:13:06 #239
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116839056
hartslag zit trouwens mooi op mn aerobe drempel :)
en die gekke piek is een tunneltje onder de snelweg door :)
Ecosia
pi_116839127
Lekker rondje! Staat de hei nu in bloei? Ruiterpaden zwaar!
  zondag 16 september 2012 @ 09:34:49 #241
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116839281
en we hebben weer een jarige in het topic....Swetsenegger, van harte !!
  zondag 16 september 2012 @ 09:35:06 #242
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116839283
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 09:20 schreef Rammelaartje het volgende:
Lekker rondje! Staat de hei nu in bloei? Ruiterpaden zwaar!
niet zo mooi als een maand geleden maar nog wel een beetje :-)
Ecosia
pi_116839352
Gisteren een boek gekocht van dolf janssen over hardlopen.
  zondag 16 september 2012 @ 09:56:04 #244
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_116839471
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 09:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gisteren een boek gekocht van dolf janssen over hardlopen.
goede reviews gelezen over dat boek., Altijd Verder toch?
pi_116839570
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 05:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo dat was een leerzaam weekendje :')
zaterdag les: start niet te snel tijdens een wedstrijd
zondag les: zorg dat je genoeg eet voor dat je een LDL ga lopen.

na 10km race van gister besloot ik er vandaag een LDL aan vast te knopen., doel was 32km (dit is ongeveer het maximale wat je doe als LDL tijdens een marathontraining)

De benen voelde goed, gestart in een rustig tempo, fantastisch weer en het ging lekker.
eerste 5, 10 ,15 en 20km zonder enige problemen maar bij kilometertje 23 waren er opeens "problemen"
het leek wel of het wijzertje van de brandstoftank was blijven hangen op "vol" en nu opeens los schoot met een bloedgang richting "leeg"
mijn benen liepen, net als verleden week, snel vol met pudding en de laatste 5km waren een drama.... bij de 28km gingen de benen op slot en was het "over en uit"

Ik wijd het aan een combinaite van de zware wedstrijd gister en niet voldoende gegeten voor de LDL (gewoon ontbijten zoals ik altijd doe maar dit is misschien toch te weinig op zo'n afstand)

Iets om aan te werken, over 2 weken staat er wederom een 32km op het programma maar gelukkig geen club "verplichtingen" op de zaterdag voorafgaand.
Dus bij deze LDL proberen of we dit probleem kunnen oplossen met het gebruik van gels... met nog 8 weken te gaan voldoende tijd om wat te sleutelen.

Weer wat geleerd....blij dat het nu gebeurde met nog voldoende trainingtijd ipv tijdens de marathon zelf.
hmm, klinkt wel ff heftig. Hoe voelen je benen nu aan?
pi_116839591
Inderdaad dat boek. Eerste stukje was wel grappig in zijn belende stijl. Je moet er wel van houden van die stijl. Je leest ook echt de passie vind ik in zijn stukjes.

Stukje ging ook over dat hij bij evenementen altijd wordt herkend, terwijl Kamiel Maasse die naast hem liep gewoon door kon lopen terwijl hij handtekeningen uit kon delen en op de foto met mensen.
pi_116839651
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 10:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Inderdaad dat boek. Eerste stukje was wel grappig in zijn belende stijl. Je moet er wel van houden van die stijl. Je leest ook echt de passie vind ik in zijn stukjes.

Stukje ging ook over dat hij bij evenementen altijd wordt herkend, terwijl Kamiel Maasse die naast hem liep gewoon door kon lopen terwijl hij handtekeningen uit kon delen en op de foto met mensen.
Dat waren de eerste bladzijden ja :) Ik heb er een stukkie in gelezen van de week bij de fysio, die had het boek liggen. Denk datg ik het ook wel ga kopen.
  Moderator zondag 16 september 2012 @ 10:13:33 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_116839709
Gefeliciteerd Swets *O*
pi_116839754
Ow! Gefeliciteerd Swets!
  zondag 16 september 2012 @ 10:17:52 #250
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_116839763
Gefeliciteerd swets!
Ecosia
pi_116839788
Jarig? (Hoe zien jullie dat?) Gefeliciteerd!
  zondag 16 september 2012 @ 10:21:25 #252
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116839806
Feli Swets!

Vraagje over 's ochtends lopen: Ik loop normaal 's avonds en dan zo'n anderhalf uur na het eten. 's Morgens voor het lopen doen we dan aan ontbijten en wachten we ook anderhalf uur, of is het meer een glas sinaasappelsap + banaan en gaan ... of ontbijten we helemaal niet en gaan we gewoon direct rennen om daarna te ontbijten ? Ik wil graag weten waar de brandstof 's morgens vandaan komt en wanneer we die ingenomen hebben zegmaar :)
  zondag 16 september 2012 @ 10:22:05 #253
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_116839819
Gefeliciteerd Swets!

Net lekker gelopen, ging echt heerlijk! Het is zulk lekker hardloopweer!
http://www.endomondo.com/workouts/j3blsPp1m7k

Kwam echt veel lopers tegen, waarvan 2 met lange jogging broek en dikke trui :o Omg dat kan nooit fijn zijn, veel te warm!

Nu lekker douchen O+
pi_116839883
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:21 schreef AlexN het volgende:
Feli Swets!

Vraagje over 's ochtends lopen: Ik loop normaal 's avonds en dan zo'n anderhalf uur na het eten. 's Morgens voor het lopen doen we dan aan ontbijten en wachten we ook anderhalf uur, of is het meer een glas sinaasappelsap + banaan en gaan ... of ontbijten we helemaal niet en gaan we gewoon direct rennen om daarna te ontbijten ? Ik wil graag weten waar de brandstof 's morgens vandaan komt en wanneer we die ingenomen hebben zegmaar :)
Brandstof is de glycogeen voorraad in je spieren. Daarom wordt ook geadviseerd om voor een belangrijk evenement het rustig aan te doen om deze helemaal aan te vullen.

Swets gefeliciteerd.
  zondag 16 september 2012 @ 10:31:01 #255
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116839926
@thewhitecowboy ok.. Maar hoe vul je die voorraad aan als je 's ochtends gaat lopen? Heeft een ontbijt zin of maakt het geen enkel verschil omdat de opbouw van glycogeen in spieren een uur of 4 duurt nadat je voedingsstoffen hebt ingenomen?
pi_116840053
Swets *O*
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2012 @ 10:40:22 #257
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116840056
:D Bedankt allemaal.
pi_116840059
Feli :D *O*
pi_116840179
Swets, ook van mij gefeliciteerd!!

Om 12:30u de start van mijn eerste HM.
Stiekem ben ik toch wel een beetje gespannen...
  Moderator zondag 16 september 2012 @ 10:52:15 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_116840232
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:49 schreef GlenHighland het volgende:

Heel veel succes!! Rock on!!
pi_116840241
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:31 schreef AlexN het volgende:
@thewhitecowboy ok.. Maar hoe vul je die voorraad aan als je 's ochtends gaat lopen? Heeft een ontbijt zin of maakt het geen enkel verschil omdat de opbouw van glycogeen in spieren een uur of 4 duurt nadat je voedingsstoffen hebt ingenomen?
Dat is niet zo makkelijk te beantwoorden:

- het ligt aan het soort ontbijt wat je nuttigt (verhouding vetten/koolhydraten/eiwitten en met name de samenstelling van de koolhydraten)
- de snelheid van je metabolisme (je stofwisseling) die per persoon verschilt (diverse factoren dragen hier aan bij onder meer schildklier en dus je hormoonhuishouding, geslacht, leeftijd, getraindheid enz)
- de training is onbekend (duur, afstand, intensiteit)
- de activiteit die je ervoor hebt uitgevoerd bepaalt hoe vol jouw glycogeen opslag is (dit is niet alleen in je spieren, grootste gedeelte van glycogeen is opgeslagen in je lever)

Teveel om zomaar een antwoord te kunnen geven dus.

In Jip en Janneketaal:
- als je een kort loopje doet heb je zeker geen ontbijt nodig om te kunnen lopen. Als de intensiteit laag genoeg is kan de vetverbranding je van genoeg energie voorzien, al zal je lichaam hoogstwaarschijnlijk genoeg hebben aan je glycogeenvoorraad.
- glycogeenuitputting schijnt met name voor te komen bij lange duurlopen 25km +. Dat is kortgezegd ook "de" man met de hamer waarover mensen praten bij de marathon.

Edit: sommige mensen voelen zich wel echt naar met een lege maag. Dat zou kunnen en dan is het wel aan te raden om te eten, hardlopen moet natuurlijk wel leuk blijven ;) Maar het "hoeft" dus niet per se.
  zondag 16 september 2012 @ 10:57:56 #262
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_116840317
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:21 schreef AlexN het volgende:
Feli Swets!

Ik eet altijd een banaantje voor ik ga, ontbijten doe ik dan na het lopen.

quote:

Veel succes en plezier vandaag!
pi_116840413
:z als ik al nog ga lopen vandaag, dan aan het einde van de dag :z :z :Z
Ja doei.
pi_116840465
Zelf eet ik meestal niks voordat ik ga lopen. De glycogeen voorraad is dan aangevuld door de maaltijden van de dagen ervoor. Vanochtend wel wat gegeten en zit nu eigenlijk te wachten totdat een beetje gezakt is. Van een volle maag krijg ik juist last van bij het lopen.

En anderen hebben daar weer totaal geen probleem mee en eten gerust onder het lopen een bord met aardappels heb ik begrepen.
pi_116840480
quote:

Succes en vooral veel plezier.
  zondag 16 september 2012 @ 11:11:38 #266
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_116840593
Ok! bedankt voor de tips. Ik maak hieruit op dat voor mijn loopjes ( zeker <10 km 's morgens) ik niet per se hoef te ontbijten voor mijn glycogeen voorraad, maar dat ik even moet kijken wat ik zelf prettig vind om op te lopen (banaantje ofzo). Merci!
pi_116840640
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:22 schreef gcjoel het volgende:
Gefeliciteerd Swets!

Net lekker gelopen, ging echt heerlijk! Het is zulk lekker hardloopweer!
http://www.endomondo.com/workouts/j3blsPp1m7k

Kwam echt veel lopers tegen, waarvan 2 met lange jogging broek en dikke trui :o Omg dat kan nooit fijn zijn, veel te warm!

Nu lekker douchen O+
Je hebt je uurrecord verbeterd ^O^

En Swets Gefelicitaart *O* *O*
pi_116840691
quote:

Succes!
pi_116840698
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:11 schreef AlexN het volgende:
Ok! bedankt voor de tips. Ik maak hieruit op dat voor mijn loopjes ( zeker <10 km 's morgens) ik niet per se hoef te ontbijten voor mijn glycogeen voorraad, maar dat ik even moet kijken wat ik zelf prettig vind om op te lopen (banaantje ofzo). Merci!
Dat sowieso.
Ja doei.
pi_116840732
Swetsenegger, gefeliciteerd! *O*
GlenHighland, succes! ^O^

Vanochtend gelopen, moest volgens schema wéér 3,2km op 6:33min/km.
Had zin om te lopen, dus van het schema afgeweken :@ : 7,35 km in 43:15.
Verste afstand ooit, ging best lekker.
http://www.endomondo.com/workouts/92367405
Rondje Vondelpark gedaan; wat is dat gezellig druk met lopers! :D
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_116841702
Zo, ook weer rondje gedaan en ging echt heerlijk.
Ruim 20 seconden van PR op 1 kilometer afgelopen, 2 minuten van de 5 kilometer. Zeker de laatste kilometer echt wel m'n grens verlegd :)
http://www.endomondo.com/workouts/n61RNAQ5YzE

Moest wel lachen; ben net onderweg;
Message from Swets: Run fatboy, run
Toen liep ik al met een grijn op m'n gezicht, krijg ik er nog een:
Just kidding, walking is ok too.
Toen schoot ik helemaal in de lach en ik liep net langs een oud vrouwtje die haar hond aan het uitlaten was. Die keek me wel ff raar aan :D
pi_116841723
quote:
99s.gif Op zondag 16 september 2012 11:18 schreef Griebus het volgende:
Vanochtend gelopen, moest volgens schema wéér 3,2km op 6:33min/km.
Had zin om te lopen, dus van het schema afgeweken :@ : 7,35 km in 43:15.
Verste afstand ooit, ging best lekker.

Netjes ^O^
pi_116841780
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:57 schreef Arquero het volgende:
Zo, ook weer rondje gedaan en ging echt heerlijk.
Ruim 20 seconden van PR op 1 kilometer afgelopen, 2 minuten van de 5 kilometer. Zeker de laatste kilometer echt wel m'n grens verlegd :)
http://www.endomondo.com/workouts/n61RNAQ5YzE

Moest wel lachen; ben net onderweg;
Message from Swets: Run fatboy, run
Toen liep ik al met een grijn op m'n gezicht, krijg ik er nog een:
Just kidding, walking is ok too.
Toen schoot ik helemaal in de lach en ik liep net langs een oud vrouwtje die haar hond aan het uitlaten was. Die keek me wel ff raar aan :D
Goed bezig :D
pi_116841846
quote:

Succes zo! *O* *O*
pi_116841904
Gefeli Swets ^O^ vieren met een klein rondje lopen? :)

Zojuist 6 km gewandeld, vanmorgen toen ik wakker werd was het vermoeide gevoel in mijn enkel wat gisteren op kwam zetten bij het joggen verdwenen.
6 km behoorlijk tempo gewandeld, hardloopschoenen aan, geen centje pijn gehad, zelfs hier en daar een klein sprintje genomen maar geen pijntje. Toch gek, jog ik 3 km krijg ik last van een enkel, wandel ik flink helemaal geen last.
Morgen gewoon weer schema proberen dus.
Moet wel, op de een of andere manier 1.2 kilo aangekomen afgelopen 2 dagen :? -O-
  zondag 16 september 2012 @ 12:07:37 #276
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116841996
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:03 schreef De_kluizenaar het volgende:

Zojuist 6 km gewandeld, vanmorgen toen ik wakker werd was het vermoeide gevoel in mijn enkel wat gisteren op kwam zetten bij het joggen verdwenen.
6 km behoorlijk tempo gewandeld, hardloopschoenen aan, geen centje pijn gehad, zelfs hier en daar een klein sprintje genomen maar geen pijntje. Toch gek, jog ik 3 km krijg ik last van een enkel, wandel ik flink helemaal geen last.
Moet wel, op de een of andere manier 1.2 kilo aangekomen afgelopen 2 dagen :? -O-
Hardlopen is een heel andere belasting dan lopen.
pi_116842276
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 12:07 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hardlopen is een heel andere belasting dan lopen.
Ja blijkbaar, en komt er veel meer gewicht op de enkels terecht ook. Maar echt andere spieren gebruiken, dat had ik niet echt verwacht.
  Moderator zondag 16 september 2012 @ 12:16:48 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_116842290
quote:

Bedenk je ook dat je gewicht een moment opname is he. Je lichaam weegt niet altijd even veel :*
pi_116842396
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Bedenk je ook dat je gewicht een moment opname is he. Je lichaam weegt niet altijd even veel :*
Altijd in de ochtend na het toilet.
Ach over de lange termijn gezien blijft het zakken.
  zondag 16 september 2012 @ 12:22:14 #280
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116842501
Gefeliciteerd Swets!
  zondag 16 september 2012 @ 12:22:41 #281
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116842517
Ik heb mijn kleren aan, ga zo weer proberen een flinke duurloop te doen. Nog twee weken tot de Singelloop, nog een maand tot de HM. *ril*
pi_116842673
quote:

Succes! Maak er wat van!
  Moderator zondag 16 september 2012 @ 12:28:02 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_116842712
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:19 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Daarom ^O^ er zullen nog wel meer momenten zijn dat de weegschaal een beetje tegenvalt misschien. Het gaat om de lange termijn, het hoeft allemaal niet meteen nu :)

@SEMTEX, die HM ga je redden! Je bent zo goed bezig!
  zondag 16 september 2012 @ 12:32:26 #284
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116842861
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:28 schreef Guppyfriend het volgende:

@SEMTEX, die HM ga je redden! Je bent zo goed bezig!
Thanks, maar 21km heb ik nog niet gedaan :P Blijft toch spannend :P Herinner me nog hoe ik ongeveer een jaar geleden ben begonnen. En nu loop ik er 18 :P
  zondag 16 september 2012 @ 12:33:09 #285
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116842888
quote:

Bekend gevoel! Heeeeeeel veel succes! Op dit moment ben je dus al 2 minuten onderweg!
  Moderator zondag 16 september 2012 @ 12:36:34 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_116843022
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Thanks, maar 21km heb ik nog niet gedaan :P Blijft toch spannend :P Herinner me nog hoe ik ongeveer een jaar geleden ben begonnen. En nu loop ik er 18 :P
Die 3 loop je er ook bij :) let maar op.

Toen ik m'n eerste 10km liep, had ik daarvoor ook nog nooit langer dan 8km aaneengesloten gelopen. Toch lukt het dan!
  zondag 16 september 2012 @ 12:38:33 #287
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_116843092
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Die 3 loop je er ook bij :) let maar op.

Toen ik m'n eerste 10km liep, had ik daarvoor ook nog nooit langer dan 8km aaneengesloten gelopen. Toch lukt het dan!
Het zit in je hoofd he :P dat merk ik nu al tijdens trainingen. ik zet mezelf dan een doel (bijvoorbeeld 18km), maar stiekem zou ik mezelf nog verder kunnen pushen, echt helemaal tot het naadje gaan. alleen loop je jezelf dan tijdens je training al kapot :P. En op zo'n wedstrijddag staat er nog allemaal volk je aan te moedigen. Moet toch een machtige ervaring zijn. Ben écht benieuwd naar GlenHighland's ervaringen :)
  Moderator zondag 16 september 2012 @ 12:41:06 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_116843177
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Het zit in je hoofd he :P dat merk ik nu al tijdens trainingen. ik zet mezelf dan een doel (bijvoorbeeld 18km), maar stiekem zou ik mezelf nog verder kunnen pushen, echt helemaal tot het naadje gaan. alleen loop je jezelf dan tijdens je training al kapot :P. En op zo'n wedstrijddag staat er nog allemaal volk je aan te moedigen. Moet toch een machtige ervaring zijn. Ben écht benieuwd naar GlenHighland's ervaringen :)
Het volk langs de lijn helpt ook echt!! Dat vind ik misschien nog wel het leukste van evenementen lopen *O*
  zondag 16 september 2012 @ 12:45:51 #289
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_116843372
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Kan ik me ook wel voorstellen. Lijkt mij ook heel moeilijk om niet vooraf al een keer de hele afstand te lopen. Voor mijn gevoel kan ik het dan niet inderdaad!
Wel echt tof dat je een HM gaat doen! *O*
pi_116844540
Vanochtend de 13 km gehaald! Niet helemaal op toptempo, maar mijn doel is om voor het einde van dit jaar een run van 20 km (liever 21 km :P) te doen en de stijgende lijn zit er gelukkig in!

Ik moet wel iets gaan doen aan de last van mijn knie. Waar ik eerst een periode last had van mijn linkerknie, is het nu juist mijn rechterknie. Iemand ervaring met dit probleem? Heeft een band om de knie zin, of zit het meer in de schoenen? Ik heb geen speciale/aangepaste hardloopschoenen.
pi_116844975
Ik ben al een hele week niet geweest :@ , druk geweest met de verbouwing hier en heb een aantal avonden werkzaamheden gehad voor mijn werk waar het druk begint te worden.

Gisteren een beetje door mijn rug gegaan, even aankijken hoe dit vanavond aanvoelt maar het is wel de bedoeling dat ik vanavond weer ga lopen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_116845044
Het kriebelt weer om te gaan lopen, horloge alvast aan de lader.
Eind juli voor het laatst alweer :o
Stomme enkel ;(
  zondag 16 september 2012 @ 13:42:18 #293
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116845769
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:38 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Het artikel dat je aanhaalt geeft zelf al aan dat bij de voorvoetlanders er een verminderde dorsoflexie is waargenomen op de loopband.
quote:
Running kinematics have also been compared between OG and TM locomotion. Both Nigg et al. (1995) and Wank et al. (1998) reported that peak 2-D frontal and sagittal angles were generally similar between these modes of running. However, they both noted that subjects exhibited decreased ankle dorsiflexion at footstrike during TM running.
Als je Nigg en Wank erop naleest klopt dat inderdaad. Baur (Muscular activity in treadmill and overground Isokinetics and Exercise Science 15 (2007) 165–171) vindt verschillende spieractivatie patronen van zowel de m. peroneus longus als de m. soleus. De verminderde activiteit in de afzetfase van de m. soleus wordt mogelijk verklaard doordat je bij 'rennen op een loopband" je alleen je voet op hoeft te tillen om vooruit te komen en bij "normaal rennen" je duidelijk moet afzetten door middel van plantairflexie om een voorwaartse beweging te verkrijgen.

Dr. N. Romanov; de grondlegger van pose method schrijft verder (kan de bron zo niet vinden) dat je een minder voorovergebogen houding hebt bij rennen op de loopband waardoor je dus een verminderde dorsoflexie hebt en hierbij verminderde activatie van je m. soleus.

Bij heuvels omhoog rennen gebruik je o.a. je m. soleus weer meer. Ook is is de dorsoflexie van je voet groter.

Om deze redenen zou je dus theoretisch een 1-2% helling kunnen instellen waardoor je de loopbeweging en spiergebruik van "normaal rennen" beter simuleert, al is dit wel afhankelijk van je normale looppatroon.
Sei wachsam,
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2012 @ 13:50:53 #294
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116846101
quote:
Rondje gewandeld. Maar serieus hardloopwerk stel ik nog minimaal 2 weken uit.
pi_116847050
Ik wil trainen maar toch ook weer niet... volgens Evy moet ik morgen pas.
Misschien zo een stukje wandelen ipv Evy of zoiets.
  zondag 16 september 2012 @ 14:18:32 #296
50430 Yuki
Student Midwife
pi_116847119
Gefeliciteerd Swets! :*

Morgen weer voor mij, denk ik. Loopgroep 's avonds is te doen dus daar zet ik maar op in. Dan later in de week nog ff een duurloopje voor mezelf :)

Begin nu al nerveus te worden voor de singelloop over 2 weken :')
pi_116847389
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 12:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb mijn kleren aan, ga zo weer proberen een flinke duurloop te doen. Nog twee weken tot de Singelloop, nog een maand tot de HM. *ril*
Ga je redden, met gemak :Y)
  zondag 16 september 2012 @ 14:27:35 #298
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116847446
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:19 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Gewicht verliezen is ook een duurloop, geen sprint.
  zondag 16 september 2012 @ 14:29:04 #299
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116847487
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

In een jaar van niks naar 18km?
  zondag 16 september 2012 @ 14:32:48 #300
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116847621
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 14:29 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

In een jaar van niks naar 18km?
Kan wel toch? Als je ziet dat je in 10 weken van 0 naar 5 km kan.
pi_116847638
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 14:27 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Gewicht verliezen is ook een duurloop, geen sprint.
True.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')