SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 16-09-2012 10:52:36 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Succes vandaag met de Rabo Oosterparkloop xzaz
En GlenHighland morgen!
Als ik de OP nog moet updaten met aankomende loopjes, ik zit er klaar voorstaat iedereen er in?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Thanksquote:Op zaterdag 15 september 2012 12:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een keertje niet kunnen volhouden is toch helemaal niet erg? Je doet het hartstikke goed, zeker als je kijkt naar je achtergrond (lees: aardappeltjes)
Nee is ook niet erg, zat toch ook weer op 3.2 km vanmorgen wat heel leuk is, begint het ergens op te lijken.
Led armbandjes en ook cooling gel gekocht voor just in case.
@OP, jammer dat die motivatie stukjes er uit zijn, dat was voor mij juist de reden om te starten.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Je mag natuurlijk een nieuw stukje maken, dan zet ik je er weer in. De motivaties die erin stonden waren alleen nog van mensen hier nooit meer kwamen... Dat was een beetje jammer!quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:56 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Thanks
Nee is ook niet erg, zat toch ook weer op 3.2 km vanmorgen wat heel leuk is, begint het ergens op te lijken.
Led armbandjes en ook cooling gel gekocht voor just in case.
@OP, jammer dat die motivatie stukjes er uit zijn, dat was voor mij juist de reden om te starten.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Wouw, bedankt voor de welkomst haha, niet te geloven dat er hier ook nog aardige en normale mensen zijn!
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater." A. Einstein![]()
Over een half jaar kan ik misschien iets toevoegenquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk een nieuw stukje maken, dan zet ik je er weer in. De motivaties die erin stonden waren alleen nog van mensen hier nooit meer kwamen... Dat was een beetje jammer!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
hier, of fok in het algemeen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:58 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Wouw, bedankt voor de welkomst haha, niet te geloven dat er hier ook nog aardige en normale mensen zijn!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Fok algemeenquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:59 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hier, of fok in het algemeen?Hier heb ik tot nu toe alleen nog maar support gezien van andere mensen!
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater." A. Einstein![]()
Hier natuurlijk. Stelletje tyfuslijers dat we zijn.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:59 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hier, of fok in het algemeen?Ja doei.![]()
En succes Sheldorrr_ hardlopen is leuk
(En dat zegt iemand die 3 x begonnen is met het start to run beginners 5 km schema)
Ecosia
daar zijn de meningen over verdeeld ;-)quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:00 schreef Sheldorrr_ het volgende:
[..]
Fok algemeenHier heb ik tot nu toe alleen nog maar support gezien van andere mensen!
begin niet te gek, luister naar je lichaam en probeer overmoed te voorkomen... dan komt het goed
Ecosia
met die aardige mensen bedoeld ie vast mij nietquote:Op zaterdag 15 september 2012 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier natuurlijk. Stelletje tyfuslijers dat we zijn.
Ecosia
Ja ik denk dat ik zometeen even ga hardlopen, maar zit te denken of hier in de buurt een leuke route is, anders moet ik naar kijkduin rijden om daar te gaan..quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:00 schreef Jumparound het volgende:
En succes Sheldorrr_ hardlopen is leuk
(En dat zegt iemand die 3 x begonnen is met het start to run beginners 5 km schema)
Waar is hier? Den Haag blijkbaar?quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:02 schreef Sheldorrr_ het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik zometeen even ga hardlopen, maar zit te denken of hier in de buurt een leuke route is, anders moet ik naar kijkduin rijden om daar te gaan..
Ja doei.![]()
Ja Den Haag! Loosduinen specifiekquote:Op zaterdag 15 september 2012 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waar is hier? Den Haag blijkbaar?
@guppy ik heb op 29 september een 10k tijdens de Halve van Katwijk. Als je die erbij zou willen zetten werkt dat ook lekker als stok achter de deur.![]()
Gister onverwachts laat gemaaktdus morgen maar rennen om teleurstelling te voorkomen
![]()
Welkom Sheldor![]()
![]()
Ga lekker naar Madestein dan!quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:05 schreef Sheldorrr_ het volgende:
[..]
Ja Den Haag! Loosduinen specifiekwas afgelopen week nog in Kraaienstein en dan ga je zo de loopbrug over! Lekker onder de bomen over de gravelpaden!
Ja doei.![]()
Checkquote:Op zaterdag 15 september 2012 14:05 schreef AlexN het volgende:
@guppy ik heb op 29 september een 10k tijdens de Halve van Katwijk. Als je die erbij zou willen zetten werkt dat ook lekker als stok achter de deur.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Of via Ockenburgh richting het strand.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ga lekker naar Madestein dan!was afgelopen week nog in Kraaienstein en dan ga je zo de loopbrug over! Lekker onder de bomen over de gravelpaden!
![]()
Hmm.. madestein kan je idd wel lekkere rondjes lopen..quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ga lekker naar Madestein dan!was afgelopen week nog in Kraaienstein en dan ga je zo de loopbrug over! Lekker onder de bomen over de gravelpaden!
Ik zit er aan te denken binnenkort weer eens het strand hardlopend te betreden. Sinds die omloop van 1 juni niet meer aangedurfdHet strand biedt wel extra uitdaging...mja het moet wel eb zijn
![]()
![]()
Dinsdag nog gedaan, en het was heerlijk! En dat terwijl de zon scheen (ik ben niet zo'n rennen-in-de-zon-mens)quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:11 schreef Sheldorrr_ het volgende:
[..]
Hmm.. madestein kan je idd wel lekkere rondjes lopen..Straks weer hier in de zon, vrees ik: geen wolkje aan de lucht
Ja doei.![]()
Het is idd verassend lekker weer.. Ik denk dat ik idd een lekker rondje madestein neem, beetje hoofd leegmaken en negatieve energie eruit!:)quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dinsdag nog gedaan, en het was heerlijk! En dat terwijl de zon scheen (ik ben niet zo'n rennen-in-de-zon-mens)Straks weer hier in de zon, vrees ik: geen wolkje aan de lucht
Per ongeluk op zo'n motorcross track lopen na de regenquote:Op zaterdag 15 september 2012 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
Probeer de ruiterspaden te mijden. Dat loopt zo zwaar!![]()
Bats DUO heeft me al sinds juni een lening van 860 euro door de strot lopen jagen, en daar kom ik nu achter.![]()
![]()
De mafketels en idioten wensen we gewoon blessures toe. En dat lukt vrij aardig tot nu toe.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:58 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Wouw, bedankt voor de welkomst haha, niet te geloven dat er hier ook nog aardige en normale mensen zijn!![]()
![]()
Zet mijmaar op 1 april voor de utrecht jaarbeurs marathon en dan voor de marathon.quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Succes vandaag met de Rabo Oosterparkloop xzaz
En GlenHighland morgen!
Als ik de OP nog moet updaten met aankomende loopjes, ik zit er klaar voorstaat iedereen er in?
![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De mafketels en idioten wensen we gewoon blessures toe. En dat lukt vrij aardig tot nu toe.The power of Fok
quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:44 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De mafketels en idioten wensen we gewoon blessures toe. En dat lukt vrij aardig tot nu toe.De schuldige met het boze oog! The power of Christ compells you ! Burn in the name of christ you evil wisher ! * smijt met kruizen en wijwater * (geen wheywater)
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Sexy op 15-09-2012 20:27:28 ]![]()
Vooral als karma een bitch is en het in drievoud wederkeert.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
Spreek vooral voor jezelf, mbt toewensen.![]()
Dan hoef ik me in iedergeval geen zorgen te maken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:57 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Vooral als karma een bitch is en het in drievoud wederkeert.![]()
misschien is "niet misgunnen" een betere uitdrukking...
er zijn er zat die genoeg tips hebben gehad en toch willens en wetens zijn doorgegaan tot een blessure...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Na hardlopen heb ik altijd enorm veel last van m'n kuiten, al 20 minuten na het hardlopen en dath oud dan een dag aan. Weet iemand wat de oorzaak daarvan kan zijn? Rondje van 4 km over fietspad, op nike running shoes.![]()
Hetzelfde als een roker kanker "niet misgunnen".
Bah zeg.
Nee. Mooi als iemand geen blessures oploopt en een wonder der natuur is. Waarom iemand iets gunnen of 'niet misgunnen'. Waarschuwen is een ding, het fijn vinden dat iemand ondanks negeren waarschuwen toch gewoon door kan lopen is toch prima? En als ze wel geblesseerd raken een lichtelijk sarcastische 'told you so' en 'doe je nu wel wat met de adviezen' lijkt me genoeg. Nou ja, hè.. Weet ik ook meteen weer hoe de vork bij sommigen in de steel zit.Ja doei.![]()
rek en strek je voldoende na afloop?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef igottagun het volgende:
Na hardlopen heb ik altijd enorm veel last van m'n kuiten, al 20 minuten na het hardlopen en dath oud dan een dag aan. Weet iemand wat de oorzaak daarvan kan zijn? Rondje van 4 km over fietspad, op nike running shoes.
Voor de training hoef/ moet je niet rekken omdat je spieren langer maakt wat niet handig is voor hardlopen![]()
Verkeerde landing misschien ? Verkeerde opbouw ? Ik heb geen idee hoe vaak je hier post of hoe vaak je traint dus misschien (als je nog niet eerder hebt gepost) jezelf even voorstellenquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef igottagun het volgende:
Na hardlopen heb ik altijd enorm veel last van m'n kuiten, al 20 minuten na het hardlopen en dath oud dan een dag aan. Weet iemand wat de oorzaak daarvan kan zijn? Rondje van 4 km over fietspad, op nike running shoes.![]()
![]()
Je kan ook waanzinnig overdrijven zegquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Hetzelfde als een roker kanker "niet misgunnen".
Bah zeg.
Nee. Mooi als iemand geen blessures oploopt en een wonder der natuur is. Waarom iemand iets gunnen of 'niet misgunnen'. Waarschuwen is een ding, het fijn vinden dat iemand ondanks negeren waarschuwen toch gewoon door kan lopen is toch prima? En als ze wel geblesseerd raken een lichtelijk sarcastische 'told you so' en 'doe je nu wel wat met de adviezen' lijkt me genoeg. Nou ja, hè.. Weet ik ook meteen weer hoe de vork bij sommigen in de steel zit.Kanker is wel ff heel anders dan een zere enkel om maar wat te noemen. Snap niet eens dat je dit op durft te schrijven.
![]()
May your legs carry you swiftly and your breath draw power. The winds be on your back.
Groepsknuffel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:47 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]De schuldige met het boze oog! The power of Christ compells you ! Burn in the name of christ you evil wisher ! * smijt met kruizen en weiwater * (geen wheywater)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Spieren kunnen niet langer of korter. (maar dat is ook al zo'n eeuwige discussie)quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:07 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
rek en strek je voldoende na afloop?
Voor de training hoef/ moet je niet rekken omdat je spieren langer maakt wat niet handig is voor hardlopen
Maar onderstaande link legt het redelijk mooi uit.
http://www.pt-nijmegen.nl(...)_range_of_motion.htm
Je kunt je kuiten trainen Vans. Dat zal wellicht ook helpen.
B.v met: http://www.exrx.net/Weigh(...)egCalfRaiseSelf.htmlJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik hedde zin in morgen! Dan ga ik vrijwilligen bij de Urbanathlon, 10 uur aanwezig en na 18 uur klaar denk ik. Gaat een lange, zware en hopelijk leuke dag worden. En dan maandag eens kijken of de schenen weer mee willen werken..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Precies dezelfde discussie vind op dit moment plaats in 't BB topicquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:27 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Spieren kunnen niet langer of korter. (maar dat is ook al zo'n eeuwige discussie)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Grappig, die oefeningen die ze aanraden om te doen kom je allemaal tegen bij de bodybalance! Denk alleen niet dat je als man heel snel mee doet met BB. Is toch een drempel voor velen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:27 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Spieren kunnen niet langer of korter. (maar dat is ook al zo'n eeuwige discussie)
Je kunt je kuiten trainen Vans. Dat zal wellicht ook helpen.
B.v met: http://www.exrx.net/Weigh(...)egCalfRaiseSelf.html![]()
En terecht. Net als Zumba , al heb ik dat met school gedaan voor sportpunten. Gewoon: nee, niet doen![]()
![]()
![]()
Gaat die toch door? Did I miss something?quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zet mijmaar op 1 april voor de utrecht jaarbeurs marathon en dan voor de marathon.
Net was ik bij Intersport en daar zag ik een bord met "Fit for Feet "
Dus ik proberen![]()
Eigenlijk had ik gehoopt dat het zo'n loopbandfilmadvies zou worden maar het is een soort foto/scan die van je blote voeten gemaakt wordt en daar baseren ze het advies op.
En wat bleek ik heb zeer neutrale voeten wel vrij breed dus lastig om goed passende schoenen te vinden...
Vanwege mijn gewicht raadde men mij schoenen met veel demping aan en veel stabiliteit.
Goed dus ik 2 paar proberen van Asics maar die waren het net niet qua pasvorm vreemd aangezien ik normaal gesproken altijd Asics heb die wel goed passen.
Dus toen werd er naar Saucony gekeken maar die hadden ze niet in mijn maat.
Zonder nieuwe schoenen huiswaarts gekeerd![]()
Ik ga toch eens zo'n loopbandfilmadvies doen ergens want ik ben toch wel nieuwsgierig wat daar uitkomt.
* Wordt vervolgd
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
http://www.runnersweb.nl/(...)ken-in-Nederland.htmquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dus ik proberen![]()
Eigenlijk had ik gehoopt dat het zo'n loopbandfilmadvies zou worden maar het is een soort foto/scan die van je blote voeten gemaakt wordt en daar baseren ze het advies op.
En wat bleek ik heb zeer neutrale voeten wel vrij breed dus lastig om goed passende schoenen te vinden...
Vanwege mijn gewicht raadde men mij schoenen met veel demping aan en veel stabiliteit.
Goed dus ik 2 paar proberen van Asics maar die waren het net niet qua pasvorm vreemd aangezien ik normaal gesproken altijd Asics heb die wel goed passen.
Ik ga toch eens zo'n loopbandfilmadvies doen ergens want ik ben toch wel nieuwsgierig wat daar uitkomt.
* Wordt vervolgdJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Jeej, ik ben goed bezig.
Nadat ik het gister erg laat heb gemaakt, en bijna de hele nacht niet heb geslapen (ik voelde me echt een levende zombie) ben ik net toch gaan hardlopen en voel me nu weer erg fijn.
Geeft een goed gevoel.
![]()
Alleen een foto van je blote voeten? Dat zou echt dom zijn, want met een schoen aan zijn die drukpunten weer helemaal anders....en kan dus net zo verkeerd zijn als wat er aan mankeert wanneer je blootvoets staat.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dus ik proberen![]()
* Wordt vervolgd![]()
Thanks!quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:48 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
http://www.runnersweb.nl/(...)ken-in-Nederland.htm[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ja een voetscan en een paar vragen;quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:51 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Alleen een foto van je blote voeten? Dat zou echt dom zijn, want met een schoen aan zijn die drukpunten weer helemaal anders....en kan dus net zo verkeerd zijn als wat er aan mankeert wanneer je blootvoets staat.
Gewicht
Hoeveel je loopt per week
Harde of zachte ondergrond
Klachten/blessures
En men kijkt naar de schoenen die je aan hebt naar slijtvlakken.
Maar ik ben het met je eens dat het beter is om je loopgedrag te bekijken op een lopendeband.
Met film zodat je zelf ook kunt zien hoe je loopt.[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
*kuch*quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dus ik proberen![]()
* Wordt vervolgd
Je weet dat stilstaan en hardlopend nogal een HUGE verschil maakt he?
Stilstaand heb ik ook vanalles en nog wat nodig..maar m'n loopstijl is zodanig goed dat neutrale schoenen voor me geschikt zijn. Zou zeker niet vertrouwen op zo'n 'onderzoek'.
Oh en op een lopende band? Daar is je loopstijl wéér anders. Kijk, als je normaal ook altijd al op een lopende band loopt, top. Maar je loopt buiten. Loop dan gewoon op een vloer.
Loopbanden veren altijd wat extra mee en zorgen ervoor dat je anders loopt..
Milde disclaimer: Gewoon stukje adviesJe moet het uiteraard helemaal zelf weten
[ Bericht 5% gewijzigd door GotC op 15-09-2012 17:03:21 ]![]()
Ook dat is vreemd want als je wandelt belast je je voeten/benen ook weer heel anders dan tijdens het hardlopen. Maar goed ik zou ook nooit schoenen bij Intersport kopen. Het zal allicht helpen voor een grote groep mensen die dat wel doen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja een voetscan en een paar vragen;
Gewicht
Hoeveel je loopt per week
Harde of zachte ondergrond
Klachten/blessures
En men kijkt naar de schoenen die je aan hebt naar slijtvlakken.
Maar ik ben het met je eens dat het beter is om je loopgedrag te bekijken op een lopendeband.
Met film zodat je zelf ook kunt zien hoe je loopt.![]()
Update: van de week voor het eerst 5 km gelopenwel in 39 minuten met in totaal 6 minuten wandelen, maar toch. En volgende week naar de podotherapeut voor zooltjes, want bij m'n nieuwe schoenen (ook nog na omruilen) blijft de zool op een aparte plek voor blaren zorgen.
![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:01 schreef kwiwi het volgende:
Update: van de week voor het eerst 5 km gelopenwel in 39 minuten met in totaal 6 minuten wandelen, maar toch. En volgende week naar de podotherapeut voor zooltjes, want bij m'n nieuwe schoenen (ook nog na omruilen) blijft de zool op een aparte plek voor blaren zorgen.
![]()
![]()
M'n eerste interval was 13 minuten lopen achter elkaar, en twee of drie weken daarvoor zat ik nog moeilijk te doen over 7 minutenquote:![]()
![]()
Lekker is dat hequote:Op zaterdag 15 september 2012 17:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
M'n eerste interval was 13 minuten lopen achter elkaar, en twee of drie weken daarvoor zat ik nog moeilijk te doen over 7 minutenGoaannnnnnn
![]()
Merk ook dat het wandelen tussendoor steeds vervelender wordt. Of ja niet het wandelen, maar het opstarten weer. Dus dat gaat de goede kant opquote:Vanavond weer!
![]()
kijk dat is goed bezigquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:01 schreef kwiwi het volgende:
zijn. daar wil ik over een maand of 6 weken ook wezen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik ben net ook maar weer eens gegaan. Deze keer helemaal alleen aangezien mijn nichtje niet kon (was beetje lastig plannen deze week).
Maar ik denk dat we nooit voorbij week 2 van evy komen. Mijn god wat ging dat bagger. Eerder kon mijn nichtje niet bijhouden en volhouden maar deze keer kon ik er zelf ook niets van. Het ging gewoon niet lekker en dus de les weer niet uitgelopen
Misschien dat we over een jaar pas die 10 weken van evy allemaal gehad hebben....![]()
Is het niet makkelijker om in het begin juist steeds (en regelmatig) alleen te lopen? Ik vond dat wel lekker omdat ik dan gewoon op m'n eigen tempo kon lopen in plaats van steeds rekening met een ander te houden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ben net ook maar weer eens gegaan. Deze keer helemaal alleen aangezien mijn nichtje niet kon (was beetje lastig plannen deze week).
Maar ik denk dat we nooit voorbij week 2 van evy komen. Mijn god wat ging dat bagger. Eerder kon mijn nichtje niet bijhouden en volhouden maar deze keer kon ik er zelf ook niets van. Het ging gewoon niet lekker en dus de les weer niet uitgelopen
Misschien dat we over een jaar pas die 10 weken van evy allemaal gehad hebben....![]()
Lijkt mij ook. En lekker wat langzamer gaan lopen, zodat je het wel vol houdt!quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is het niet makkelijker om in het begin juist steeds (en regelmatig) alleen te lopen? Ik vond dat wel lekker omdat ik dan gewoon op m'n eigen tempo kon lopen in plaats van steeds rekening met een ander te houden.![]()
Helemaal mee eens. Lopen op een loopband is een andere beweging zelfs dan lopen buiten, omdat je geen voorwaartse druk hoeft te geven, eigenlijk alleen je voet op tijd optillen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:58 schreef GotC het volgende:
*kuch*
Stilstaand heb ik ook vanalles en nog wat nodig..maar m'n loopstijl is zodanig goed dat neutrale schoenen voor me geschikt zijn. Zou zeker niet vertrouwen op zo'n 'onderzoek'.
Oh en op een lopende band? Daar is je loopstijl wéér anders. Kijk, als je normaal ook altijd al op een lopende band loopt, top. Maar je loopt buiten. Loop dan gewoon op een vloer.
Of het geapprecieerd wordt hier weet ik niet, maar mensen die toch op loopband trainen en dit doen als training om buiten hard te lopen heb ik nog een tip voor: Zet de band op een lichte stijging, 1% ofzo, dan moet je wel druk vooruit oefenen bij het lopen en komt het dichter (niet hetzelfde!) in de buurt van hardlopen buiten.![]()
Ik loop op hartslag, zowel binnen als buiten. Ik gebruik die stijging dus niet. Omdat je hartslag wat lager ligt als je binnen loopt moet ik iets harder lopen om de juiste zone te halen. Dus ik compenseer de belasting op die manier.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:15 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Lopen op een loopband is een andere beweging zelfs dan lopen buiten, omdat je geen voorwaartse druk hoeft te geven, eigenlijk alleen je voet op tijd optillen.
Of het geapprecieerd wordt hier weet ik niet, maar mensen die toch op loopband trainen en dit doen als training om buiten hard te lopen heb ik nog een tip voor: Zet de band op een lichte stijging, 1% ofzo, dan moet je wel druk vooruit oefenen bij het lopen en komt het dichter (niet hetzelfde!) in de buurt van hardlopen buiten.![]()
@Rammelaartje Op hartslagintensiteit trainen is wat anders als ik bedoelJe doet niks verkeerd hoor je bouwt er goed conditie mee op!
Ik bedoelde dat als je de spieren op (bij benadering) dezelfde manier wil gebruiken je een stijgingsgraad moet pakken. Is misschien wat far-fetched in een beginnerstopic, want meesten bouwen hier met name conditie op denk ik.![]()
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en dat was dus mijn antwoord.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:28 schreef Tieske89 het volgende:
@Rammelaartje Op hartslagintensiteit trainen is wat anders als ik bedoelJe doet niks verkeerd hoor je bouwt er goed conditie mee op!
Ik bedoelde dat als je de spieren op (bij benadering) dezelfde manier wil gebruiken je een stijgingsgraad moet pakken. Is misschien wat far-fetched in een beginnerstopic, want meesten bouwen hier met name conditie op denk ik.![]()
![]()
Ja dat is misschien ook wel. Maar mijn nichtje heeft de beweging echt nodig en een dikke stok achter de deur. Als ik niet ga gaat zij helemaal niet. Maar ik moet dan eigenlijk ook gewoon wel gaan als zij niet kan (heb een klein stokje achter de deur nodig :$)quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:10 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. En lekker wat langzamer gaan lopen, zodat je het wel vol houdt!
En als ik nog langzamer ga lopen doe ik aan snelwandelen of gewoon wandelen....kheb gewoon een baggere conditie en kon ik niet echt goed ademhalen deze keer...of ja ademritme ofzo vinden...
kzou heel graag volgend jaar de venloop lopen, ze hebbe dit jaar voor het eerst de 5km erbij....mits deze dan niet al vol is maar dan moet ik wel doortrainen....![]()
De intensiteit compenseer je inderdaad door sneller te lopen. Maar om de loopbeweging zelf beter na te bootsen moet je de loopband op 1% (mijn trainer zegt 2%) zetten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:32 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en dat was dus mijn antwoord.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Je kan toch ook op de pas draven? Dan kan je dus ook in wandeltempo hardlopen. Het gaat niet om je snelheid, het is echt de hardloopbeweging die je moet maken omdat je dan de juiste belasting op je benen pakt...Als je niet goed kan ademhalen heb je echt te snel gelopen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja dat is misschien ook wel. Maar mijn nichtje heeft de beweging echt nodig en een dikke stok achter de deur. Als ik niet ga gaat zij helemaal niet. Maar ik moet dan eigenlijk ook gewoon wel gaan als zij niet kan (heb een klein stokje achter de deur nodig :$)
En als ik nog langzamer ga lopen doe ik aan snelwandelen of gewoon wandelen....kheb gewoon een baggere conditie en kon ik niet echt goed ademhalen deze keer...of ja ademritme ofzo vinden...
kzou heel graag volgend jaar de venloop lopen, ze hebbe dit jaar voor het eerst de 5km erbij....mits deze dan niet al vol is maar dan moet ik wel doortrainen....![]()
Harder lopen = hogere belasting op je benen tov langzamer lopen. Dus dat compenseert prima en de intensiteit is dan ook nagenoeg gelijk. Ik zou niet weten waarom ik een loopbeweging na zou moeten bootsen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:37 schreef No-P het volgende:
[..]
De intensiteit compenseer je inderdaad door sneller te lopen. Maar om de loopbeweging zelf beter na te bootsen moet je de loopband op 1% (mijn trainer zegt 2%) zetten.![]()
Ja je hebt wel gelijk.maar heb dus zelf het idee dat als ik nog langzamer ga ik niet meer vooruit kom :pquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:37 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Je kan toch ook op de pas draven? Dan kan je dus ook in wandeltempo hardlopen. Het gaat niet om je snelheid, het is echt de hardloopbeweging die je moet maken omdat je dan de juiste belasting op je benen pakt...Als je niet goed kan ademhalen heb je echt te snel gelopen.
Maar misschien liep ik vandaag net iets sneller als anders. Hoop gewoon dat het de volgende keer weer beter gaat.![]()
jeuj, mijn eerste startnummer binnen, van de Singelloop
+ een entreebon voor de Zwaluwhoeve
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nu loop je er 5, straks loop je een Halve marathonquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:01 schreef kwiwi het volgende:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:10 schreef SEMTEX het volgende:
+ een entreebon voor de Zwaluwhoeve![]()
En lekkerrrrr vooral als je in de winter gaat heerlijk in het buitenbad en dan rennen naar de scrubruimte
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Goed idee! Is toch nog geldig tot maart 2013quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]![]()
En lekkerrrrr vooral als je in de winter gaat heerlijk in het buitenbad en dan rennen naar de scrubruimte
Dat idee had ik eerst ook hoorquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:52 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja je hebt wel gelijk.maar heb dus zelf het idee dat als ik nog langzamer ga ik niet meer vooruit kom :p
Maar misschien liep ik vandaag net iets sneller als anders. Hoop gewoon dat het de volgende keer weer beter gaat.Maar dat valt best mee, gewoon kleinere stappen maken. En zolang je op enig moment in je pas heel even beide voeten in de lucht hebt ben je nog aan het hardlopen
![]()
![]()
Oeh, leuke extraquote:Op zaterdag 15 september 2012 18:10 schreef SEMTEX het volgende:
+ een entreebon voor de Zwaluwhoeve![]()
![]()
Nog iemand behoefte aan een kortingsbon voor Runnersworld? (17,50 korting bij een aankoop vanaf 125 op kleding+ hardloopschoenen)Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Omdat met hogere intensiteit je nog altijd niet dezelfde spieren gebruikt op een loopband. Trainen op een loopband die vlak afgesteld staat is nimmer een volledige vervanging voor een buitentraining door eerder aangegeven verschillen in de loopbeweging.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:39 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Harder lopen = hogere belasting op je benen tov langzamer lopen. Dus dat compenseert prima en de intensiteit is dan ook nagenoeg gelijk. Ik zou niet weten waarom ik een loopbeweging na zou moeten bootsen.
Je begrijpt het niet volledig misschien, is niet heel erg zolang het doel conditie-opbouw is. Dan is dezelfde trainingsintensiteit aanhouden voldoende, mocht je echter ooit hogere doelen gaan nastreven kan je een hardlooptraining niet zonder aanpassingen op de loopband doen.![]()
Nou, vandaag ging str wel goed
We waren met totaal 4 personen, waaronder de instructeur, dus wat minder grootschalig dan bij Kralingse bos
Lopen ging langzamer dan ik normaal zou doen, maar dan pak je wel andere spieren.
Liep samen met andere vrouw die 45 kilo was kwijt geraakt door maagverkleining en veel sporten. Was wel gezelliger dan alleen.
Totaal was het 2,6 kilometer ofzo, maar wel leuk om met anderen over hun ervaringen te praten![]()
![]()
Je praat echt complete onzin. Ten eerste klopt het niet wat je zegt en ten tweede sla je de plank volledig mis omdat je aannames maakt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:50 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Omdat met hogere intensiteit je nog altijd niet dezelfde spieren gebruikt op een loopband. Trainen op een loopband die vlak afgesteld staat is nimmer een volledige vervanging voor een buitentraining door eerder aangegeven verschillen in de loopbeweging.
Je begrijpt het niet volledig misschien, is niet heel erg zolang het doel conditie-opbouw is. Dan is dezelfde trainingsintensiteit aanhouden voldoende, mocht je echter ooit hogere doelen gaan nastreven kan je een hardlooptraining niet zonder aanpassingen op de loopband doen.
Hogere doelen? Seriously? Waar praat je over joh!![]()
Hogere doelen bedoel ik mee harder lopen met name.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:00 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Je praat echt complete onzin. Ten eerste klopt het niet wat je zegt en ten tweede sla je de plank volledig mis omdat je aannames maakt.
Hogere doelen? Seriously? Waar praat je over joh!
Over alles wat ik (en No-P en zijn trainer schijnbaar ook) net beweerden over lopen op een loopband:
Prima, ik praat onzin. Loopbeweging op loopband en buiten is exact hetzelfde, spieren die gebruikt worden bij beide zijn exact hetzelfde...Alle opmerkingen van trainers en onderzoek hierop is complete onzin...![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:00 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Je praat echt complete onzin. Ten eerste klopt het niet wat je zegt en ten tweede sla je de plank volledig mis omdat je aannames maakt.
Hogere doelen? Seriously? Waar praat je over joh!.
![]()
Niet doen hoor Tieske! Ik luister welVind het wel interessant wat je over loopbandtrainen zegt namelijk
Oh wacht.. geedit![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:06 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Hogere doelen bedoel ik mee harder lopen met name.
Over alles wat ik (en No-P en zijn trainer schijnbaar ook) net beweerden over lopen op een loopband:
Prima, ik praat onzin. Loopbeweging op loopband en buiten is exact hetzelfde, spieren die gebruikt worden bij beide zijn exact hetzelfde...Alle opmerkingen van trainers en onderzoek hierop is complete onzin...
Ik zal geen tips meer geven hier, train maar lekker zoals je wil ook al is de effectiviteit ervan sub-optimaal. Sorry dat ik vergeet dat dit een beginners-forum is en meer trainingsleer wil bijbrengen.Nu is ook nog het effect van mijn training sub-optimaal
Je kraamt inderdaad echt onzin uit!! Als je trainingsleer wil verkondigen
Verdiep je dan eens eerst goed in de materie voordat je begint te blaten. Iets met klokjes en klepels.
![]()
Same here.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:08 schreef Sunnythesun het volgende:
Niet doen hoor Tieske! Ik luister welVind het wel interessant wat je over loopbandtrainen zegt namelijk
Plus, het is vrij standaard dat je de helling hoger moet instellen als je hetzelfde wil bereiken als buiten hardlopen.![]()
Dat is wanneer je met een gelijke snelheid op de band zou gaan lopen als dat je buiten doet. Dan klopt het inderdaad dat je die helling in moet stellen, ik beweer ook nergens dat je dat niet zou moeten doen in dat geval. Volgens mij is het verder niet zo heel erg moeilijk wat ik zeg hoorquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Same here.
Plus, het is vrij standaard dat je de helling hoger moet instellen als je hetzelfde wil bereiken als buiten hardlopen.![]()
![]()
Waarom dan zo raar fel reageren?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:11 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Dat is wanneer je met een gelijke snelheid op de band zou gaan lopen als dat je buiten doet. Dan klopt het inderdaad dat je die helling in moet stellen, ik beweer ook nergens dat je dat niet zou moeten doen in dat geval. Volgens mij is het verder niet zo heel erg moeilijk wat ik zeg hoorje boodschap komt namelijk totaal niet over zo..
![]()
Ik wou net zeggen, het is niet veranderd sinds de laatste keer dat ik hier kwamquote:
Maar ja aan de andere kant; zoveel mensen zoveel meningen.![]()
het is mijn boodschap ook niet. Ik reageer alleen ergens op en vervolgens ben ik een onwetende beginner die sub-optimaal traintquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Waarom dan zo raar fel reageren?je boodschap komt namelijk totaal niet over zo..
![]()
![]()
Theorie erachter is dat je bij normaal "buiten hardlopen" een meer voorovergebogen houding aanneemt in vergelijking het lopen op een loopband. Door een helling in te stellen simuleer je die houding.Sei wachsam,
Sunny haha het maakt niet uit als mensen niet luisteren hoorVind het alleen zo vervelend meteen voor complete onzin versleten te worden als je het ergens niet mee eens bent. Ow en sorry voor de edit, wilde het wat vriendelijker houden
Rammelaartje, ik zal de discussie niet meer aangaan. Qua effect op conditie heb je gelijk, meer zeg ik er niet over.![]()
ik ook, moet er al om half 9 zijn...quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:28 schreef slacker_nl het volgende:
Ik hedde zin in morgen! Dan ga ik vrijwilligen bij de Urbanathlon, 10 uur aanwezig en na 18 uur klaar denk ik. Gaat een lange, zware en hopelijk leuke dag worden. En dan maandag eens kijken of de schenen weer mee willen werken..![]()
Dropzone? Vriendin van me moet er zo vroeg zijn.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:20 schreef linebear het volgende:
[..]
ik ook, moet er al om half 9 zijn...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Aangezien ik een verschrikkelijke smartass ben heb ik wat wetenschappelijke verslagen opgezocht, die me meer zeggen dan vrijwel alle websites 'onderzoek heeft laten zien dat....(ja welk onderzoek?)'. Ik ben erg benieuwd waarop jij 'je trainingsleer' baseert! Interessant om te lezenquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:14 schreef Tieske89 het volgende:
Sunny haha het maakt niet uit als mensen niet luisteren hoorVind het alleen zo vervelend meteen voor complete onzin versleten te worden als je het ergens niet mee eens bent. Ow en sorry voor de edit, wilde het wat vriendelijker houden
Rammelaartje, ik zal de discussie niet meer aangaan. Qua effect op conditie heb je gelijk, meer zeg ik er niet over.![]()
![]()
ja dropzone. Heb er veel zin in...quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:25 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dropzone? Vriendin van me moet er zo vroeg zijn.![]()
Lijkt me ongelofelijk zwaar om te doen respect voor de helden die het gaan proberenquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:25 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een goal voor volgend jaarquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Lijkt me ongelofelijk zwaar om te doen respect voor de helden die het gaan proberen![]()
Lijkt me wel geweldig
![]()
Ik ook dropzone, vroeg mijn bed uitquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:25 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Over onderzoek gesproken, ik was van de week iemand die voor 40 euro hardloopschoenen wilde kopen aan het aanraden om toch even door te sparen voor wat duurdere/betere schoenen, en uiteindelijk kwam ie hiermee aanzetten om te onderbouwen dat ik eigenlijk gewoon onzin zat te verkopen. http://www.wetenschap24.n(...)weggegooid-geld.htmlquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:30 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Aangezien ik een verschrikkelijke smartass ben heb ik wat wetenschappelijke verslagen opgezocht, die me meer zeggen dan vrijwel alle websites 'onderzoek heeft laten zien dat....(ja welk onderzoek?)'. Ik ben erg benieuwd waarop jij 'je trainingsleer' baseert! Interessant om te lezen
Dit 'onderzoek' is fout op zoveel fronten dat m'n ogen er pijn van gingen doen![]()
![]()
Helemaal niks mis mee, zo zijn mijn schoenen ook aangemeten en nergens problemen mee. Plus, zijn je schoenen niet wat je verwacht, dan kan je ze binnen een maand terugbrengen en omruilen voor een ander paar (waarschijnlijk sta je dan weer op zo'n ding). En lopen op een loopband voor schoenen is best normaal, bij Asics loop je ook op een loopband als ze je voeten gaan onderzoeken, idem bij de podoloog.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:58 schreef GotC het volgende:
*kuch*
Het verschil tussen loopband/lopen op straat voor onderzoeksdoeleinden is verwaarloosbaar. Ga je trainen dan kom je uit op het aanpassen van de helling zoals Tieske al gezegd heeft (ookal loop je op hartslag).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Een onderzoeksverslag wat begint met 'het kost een paar knaken' is op voorhand al niet echt serieus te nemenquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Over onderzoek gesproken, ik was van de week iemand die voor 40 euro hardloopschoenen wilde kopen aan het aanraden om toch even door te sparen voor wat duurdere/betere schoenen, en uiteindelijk kwam ie hiermee aanzetten om te onderbouwen dat ik eigenlijk gewoon onzin zat te verkopen. http://www.wetenschap24.n(...)weggegooid-geld.html
Dit 'onderzoek' is fout op zoveel fronten dat m'n ogen er pijn van gingen doen![]()
![]()
En daarna kom je aan bij de "peperdure" schoenen van 105 euroquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:35 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Een onderzoeksverslag wat begint met 'het kost een paar knaken' is op voorhand al niet echt serieus te nemen105 is in mijn beleving nog steeds vrij goedkoop, maar goed.
![]()
Nee dat is denk ik te ambitieus volgend jaar wil ik wel de 10K uitlopen ergens.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:32 schreef linebear het volgende:
[..]
Een goal voor volgend jaarLijkt me wel geweldig
Nadat ik Evy 1-5 en daarna 5-10 heb gedaan moet dat kunnen.
Misschien ergens in 2014 maar dat is nog zo ver weg
Top! Doen jullie dat lekker via PM dan, ipv hier met modder smijten?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:30 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Aangezien ik een verschrikkelijke smartass ben heb ik wat wetenschappelijke verslagen opgezocht, die me meer zeggen dan vrijwel alle websites 'onderzoek heeft laten zien dat....(ja welk onderzoek?)'. Ik ben erg benieuwd waarop jij 'je trainingsleer' baseert! Interessant om te lezen
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Waarom is dat verwaarloosbaar? En ik zie graag je laatste stelling onderbouwd, want ik ben het er namelijk niet mee eens. Maar dat was al duidelijkquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Helemaal niks mis mee, zo zijn mijn schoenen ook aangemeten en nergens problemen mee. Plus, zijn je schoenen niet wat je verwacht, dan kan je ze binnen een maand terugbrengen en omruilen voor een ander paar (waarschijnlijk sta je dan weer op zo'n ding). En lopen op een loopband voor schoenen is best normaal, bij Asics loop je ook op een loopband als ze je voeten gaan onderzoeken, idem bij de podoloog.
Het verschil tussen loopband/lopen op straat voor onderzoeksdoeleinden is verwaarloosbaar. Ga je trainen dan kom je uit op het aanpassen van de helling zoals Tieske al gezegd heeft (ookal loop je op hartslag).![]()
![]()
Ow grappig! Ik ben parkoerbegeleider, mag wat later m'n nest uit.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik ook dropzone, vroeg mijn bed uit
Ben jij dit jaar ook weer vrijwilliger bij de marathon van Amsterdam?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nou ja, als iemand iets met goed onderzoek kan onderbouwen dan is dat wel interessant om te zien/lezen natuurlijk. Zou jammer zijn als dat via DM gaat.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
Top! Doen jullie dat lekker via PM dan, ipv hier met modder smijten?![]()
Waarom? Het gaat toch over hardlopen? Of mag het alleen over hardloop koetjes en kalfjes gaan?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
Top! Doen jullie dat lekker via PM dan, ipv hier met modder smijten?![]()
Ook prima, maar sta dan wel allemaal open voor elkaars mening en neem een beetje een andere houding aan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand iets met goed onderzoek kan onderbouwen dan is dat wel interessant om te zien/lezen natuurlijk. Zou jammer zijn als dat via DM gaat.
Het is nu bijna dagelijks zo dat er gezegd wordt dat mensen complete onzin praten en dat er op hele nare wijze kritiek geleverd wordt.
Discussie ben ik alleen maar voor, maar de sfeer is hier intussen een groot deel van de tijd gewoon kut.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Nee, dan ga ik de 8 km lopenquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ow grappig! Ik ben parkoerbegeleider, mag wat later m'n nest uit.
Ben jij dit jaar ook weer vrijwilliger bij de marathon van Amsterdam?![]()
![]()
Het gaat om de laatste zin, in mijn post die je quote.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:38 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Waarom? Het gaat toch over hardlopen? Of mag het alleen over hardloop koetjes en kalfjes gaan?
En zie verder mijn reactie op kwiwi.
Overigens spreek ik niet alleen jou aan hè, maar ook de anderen die met modder smijten.
Dát hoeft wat mij betreft niet hier.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ja en volgende week mag ik ook aan de slag bij de DtDquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ow grappig! Ik ben parkoerbegeleider, mag wat later m'n nest uit.
Ben jij dit jaar ook weer vrijwilliger bij de marathon van Amsterdam?![]()
Als iemand iets verkondigt en dat niet onderbouwt mag er best gezegd worden dat dat onzin is. Als iemand zomaar aannames maakt ook. Dat vind ik geen moddergooien. Ik heb ook weleens onzin verkondigd en werd daar ook op gewezen; prima toch? Van de week werd er gescholden en alles en dat vind ik inderdaad niet kunnen. Dat hoeft van mij ook niet.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:43 schreef Yuki het volgende:
[..]
Het gaat om de laatste zin, in mijn post die je quote.
En zie verder mijn reactie op kwiwi.
Overigens spreek ik niet alleen jou aan hè, maar ook de anderen die met modder smijten.
Dát hoeft wat mij betreft niet hier.![]()
Nou, ik heb ook mijn kleine rondje gedaan.was wel even lekker, moet ik zeggen, ondanks bal in kuit.
3,2km met een tempo van 6.18min/km
http://www.endomondo.com/workouts/m-2-dGBfsKk
Morgen moet ik een lange duurloop doen, maar kijk even of de bal al uit m'n linkerkuit is, dat loopt namelijk niet héél lekker op zo'n lange afstand!
Ja doei.![]()
Lekker rondje toch? En voor jouw doen ook een mooie lage hartslag! Hoe lang is je duurloop morgen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ik heb ook mijn kleine rondje gedaan.
3,2km met een tempo van 6.18min/km
http://www.endomondo.com/workouts/m-2-dGBfsKk
Morgen moet ik een lange duurloop doen, maar kijk even of de bal al uit m'n linkerkuit is, dat loopt namelijk niet héél lekker!![]()
Dacht trouwens dat je vanmiddag zei dat je weer thuis was? Omdat dit rondje in NL was. 11,2 km, mooi droog weer morgen, wel warm!quote:
Edit: laat maar ik kijk echt scheel![]()
![]()
Eitje zeker met je papieren op zakquote:
Lopen op een loopband is simpeler dan lopen op straat aangezien de loopband onder je doordraait en je dus feitelijk alleen je voeten hoeft op te tillen om vooruit te komen. Je gebruikt een x-aantal spieren dus minder intensief. Door het gebruik van de hellingshoek op zo'n band kan je die spieren juist weer gaan aanspreken. Dat is ook gelijk het verwaarloosbare deel voor de onderzoeken. Je hoeft op een loopband niet krachtig af te zetten, want je komt hoe dan ook wel vooruit, maar dat is voor je pas cq manier van lopen iets minder van belang. Op het moment dat jij vrolijk op zo'n band dartelt maken je voeten echt dezelfde beweging als je op straat zou doen alleen hoef je iets minder kracht te zetten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:37 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Waarom is dat verwaarloosbaar? En ik zie graag je laatste stelling onderbouwd, want ik ben het er namelijk niet mee eens. Maar dat was al duidelijk
Als je op hartslag loopt train je iig je cardio-vasculaire systeem, dat is wat anders dan je spieren trainen die je o.a. gebruikt bij de afzet. Als je gaat roeien kan je ook op hartslag trainen en je gebruikt compleet andere spieren. Dus alleen het lopen op hartslag zegt niet zoveel aangezien je de spieren in je lijf anders gebruikt. Dat je door een hogere stapfrequentie op een band je hartslag kan beinvloeden is logisch, maar daarmee zal je alsnog je spieren minder belasten dan buiten. Als je op de plaats gaat lopen kan je ook je hartslag verhogen, maar je spieren worden gewoon anders gebruikt.
Daarom dus het gebruik van de helling op een loopband.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Die loop ik zelf, en de HM v A ook. Als het vrijwilligen bevalt wil ik het wel vaker doen. Beetje teruggeven aan de gemeenschap ideequote:Op zaterdag 15 september 2012 19:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja en volgende week mag ik ook aan de slag bij de DtD
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ben benieuwd, morgen mijn eerste keerquote:Op zaterdag 15 september 2012 20:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Die loop ik zelf, en de HM v A ook. Als het vrijwilligen bevalt wil ik het wel vaker doen. Beetje teruggeven aan de gemeenschap idee![]()
![]()
+Mijn, er ingestampte, Roomse opvoeding komt toch weer even boven... Sexy, het is wijwaterquote:Op zaterdag 15 september 2012 14:47 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]De schuldige met het boze oog! The power of Christ compells you ! Burn in the name of christ you evil wisher ! * smijt met kruizen en weiwater * (geen wheywater)
verder kwam ik nog even linkje tegen van een hindernisbaan waar ze toevallig ook nog even hardlopen![]()
voor degene die het leuk vinden, foto's van de Fisherman's Friend Strongman van afgelopen weekend
http://coqqualm.wordpress(...)rn-fotos-09-09-2012/'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Het conditionele buiten beschouwing gelaten belast je je benen meer als je harder loopt. Dat is een stukje natuurkunde! De uiteindelijke intensiteit blijft daarmee dus wel degelijk gelijk.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Lopen op een loopband is simpeler dan lopen op straat aangezien de loopband onder je doordraait en je dus feitelijk alleen je voeten hoeft op te tillen om vooruit te komen. Je gebruikt een x-aantal spieren dus minder intensief. Door het gebruik van de hellingshoek op zo'n band kan je die spieren juist weer gaan aanspreken. Dat is ook gelijk het verwaarloosbare deel voor de onderzoeken. Je hoeft op een loopband niet krachtig af te zetten, want je komt hoe dan ook wel vooruit, maar dat is voor je pas cq manier van lopen iets minder van belang. Op het moment dat jij vrolijk op zo'n band dartelt maken je voeten echt dezelfde beweging als je op straat zou doen alleen hoef je iets minder kracht te zetten.
Als je op hartslag loopt train je iig je cardio-vasculaire systeem, dat is wat anders dan je spieren trainen die je o.a. gebruikt bij de afzet. Als je gaat roeien kan je ook op hartslag trainen en je gebruikt compleet andere spieren. Dus alleen het lopen op hartslag zegt niet zoveel aangezien je de spieren in je lijf anders gebruikt. Dat je door een hogere stapfrequentie op een band je hartslag kan beinvloeden is logisch, maar daarmee zal je alsnog je spieren minder belasten dan buiten. Als je op de plaats gaat lopen kan je ook je hartslag verhogen, maar je spieren worden gewoon anders gebruikt.
Daarom dus het gebruik van de helling op een loopband.
Welke x-aantal spieren bedoel je? Ik ben op zoek naar concrete antwoorden!
De onderzoeken die ik tegen ben gekomen tijdens mijn korte zoektocht gaan juist in op die verschillen die jij net benoemt dus ik zie niet in waarom de resultaten verwaarloosbaar zijn? Ze gaan juist precies in op wat jij zegt! Het grootste verschil wat ze gevonden hebben is de vrijheid van het enkelgewricht, die is kleiner op een loopband dan buiten lopen. Maar je bewegingsuitslag wordt groter wanneer je versnelt, dus ook dat verschil wordt opgeheven (in het geval van het trainen op hartslag dus).
[ Bericht 0% gewijzigd door Rammelaartje op 15-09-2012 20:27:46 (d-t faal) ]![]()
tenzij je kaas wil makenquote:Op zaterdag 15 september 2012 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
+
[..]
Mijn, er ingestampte, Roomse opvoeding komt toch weer even boven... Sexy, het is wijwater
verder kwam ik nog even linkje tegen van een hindernisbaan waar ze toevallig ook nog even hardlopen![]()
voor degene die het leuk vinden, foto's van de Fisherman's Friend Strongman van afgelopen weekend
http://coqqualm.wordpress(...)rn-fotos-09-09-2012/![]()
![]()
ja dan moet er water bij de wei...toch?quote:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Aangepastquote:Op zaterdag 15 september 2012 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
+
[..]
Mijn, er ingestampte, Roomse opvoeding komt toch weer even boven... Sexy, het is wijwater
http://coqqualm.wordpress(...)rn-fotos-09-09-2012/*doet 4 weesgegroetjes*
![]()
Laat je onderzoeken dan eens zien.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:26 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Het conditionele buiten beschouwing gelaten belast je je benen meer als je harder loopt. Dat is een stukje natuurkunde! De uiteindelijke intensiteit blijft daarmee dus wel degelijk gelijk.
Welke x-aantal spieren bedoel je? Ik ben op zoek naar concrete antwoorden!
De onderzoeken die ik tegen ben gekomen tijdens mijn korte zoektocht gaan juist in op die verschillen die jij net benoemt dus ik zie niet in waarom de resultaten verwaarloosbaar zijn? Ze gaan juist precies in op wat jij zegt! Het grootste verschil wat ze gevonden hebben is de vrijheid van het enkelgewricht, die is kleiner op een loopband dan buiten lopen. Maar je bewegingsuitslag wordt groter wanneer je versnelt, dus ook dat verschil wordt opgeheven (in het geval van het trainen op hartslag dus).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
http://bit.ly/TXvMw7
Ik weet niet of die het zo doet hoor, test linkje.
(bijna) Maximaal gelopen, ging goed, al merk ik wel dat het kwa techniek nog veel beter kan.
Tegen de heuvel op was toch iets zwaarder dan verwacht, het lijkt namelijk niet zo'n scherpe helling, maar het sloopt je behoorlijk![]()
![]()
sommige mensen willen nu eenmaal perse hun gelijk halenquote:Op zaterdag 15 september 2012 20:33 schreef Dr.Sexy het volgende:
En Slacker en Rammel nou nog niet klaar ?
Kan je zelf niet googlen? Jij beweert iets en ik vraag of je het wil onderbouwen, kom je met een wedervraag? Aparte manier van discussiëren zeg. In ieder geval: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3266869/ (Overigens beweer ik niet dat 1 onderzoek gelijk de hele waarheid is!)quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:31 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Laat je onderzoeken dan eens zien.![]()
Sexy, kan je je linkje ook in km's weergeven?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Als het goed is staat hij in km's ? Krijgt u hem in miles te zien dan ?quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
Sexy, kan je je linkje ook in km's weergeven?![]()
Ik zie m ook in km's!quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:40 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Als het goed is staat hij in km's ? Krijgt u hem in miles te zien dan ?![]()
Ja dat kan ik, maar als ik niet weet waarop ik moet reageren wordt het moeilijk.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:38 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Kan je zelf niet googlen? Jij beweert iets en ik vraag of je het wil onderbouwen, kom je met een wedervraag? Aparte manier van discussiëren zeg. In ieder geval: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3266869/ (Overigens beweer ik niet dat 1 onderzoek gelijk de hele waarheid is!)
Ben zelf deze tegengekomen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8887211
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18460996
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11535348
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2662320
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7853154
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1724607/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15375275
@Dr. Sexy, sorry, zal voortaan wat![]()
![]()
smileys toevoegen, dan blijft het voor jou ook interessant.
quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
En kan je dan nu antwoord geven voordat ik 7 artikelen door moet lezen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja dat kan ik, maar als ik niet weet waarop ik moet reageren wordt het moeilijk.
![]()
![]()
Joh als jij wil bitchen met iemand die er wel verstand van heeft moet je dat zelf weten. Maar als je bij mij komt om je frustratie af te reageren zit je duidelijk aan het verkeerde adres vriend.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:52 schreef slacker_nl het volgende:
![]()
RD, Yuki probeer het nu nog eens ?![]()
![]()
quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:03 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
RD, Yuki probeer het nu nog eens ?
Is ook als je nike runs deelt op facebook. Schijnt een bug in de software te zitten. Ik zal het wel goed zien omdat ik zelf ook nike gebruik.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:09 schreef Dr.Sexy het volgende:
Lelijk is dat. Heb hem 100 % op km staan , helemaal open voor iedereen.
![]()
Ja ik deel dat via facebook ( onzichtbaar hoor ) en dan deel ik die link hierquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:10 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Is ook als je nike runs deelt op facebook. Schijnt een bug in de software te zitten. Ik zal het wel goed zien omdat ik zelf ook nike gebruik.![]()
![]()
aan de schandpaal met dat ding......quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:09 schreef Dr.Sexy het volgende:
Lelijk is dat. Heb hem 100 % op km staan , helemaal open voor iedereen.
Neeeeee niet Natashaquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
aan de schandpaal met dat ding......Ze is gewoon een beetje koppig.
![]()
En ze is zo knapquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:14 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Neeeeee niet NatashaZe is gewoon een beetje koppig.
Ik zie trouwens KM's?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
heb er niet veel verstand van maar hoe relevant is de laatste link? gebruik van een loopband bij revalidatie na een hartaanval of beroerte...quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja dat kan ik, maar als ik niet weet waarop ik moet reageren wordt het moeilijk.
![]()
Dat mijn vorige antwoord blijft staanquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:02 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
En kan je dan nu antwoord geven voordat ik 7 artikelen door moet lezen?
als Yuki nu ook nog km's ziet dan ben ik misschien wel degene die aan de schandpaal moet..quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En ze is zo knap
Ik zie trouwens KM's?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat gaat over spieractivatie.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
heb er niet veel verstand van maar hoe relevant is de laatste link? gebruik van een loopband bij revalidatie na een hartaanval of beroerte...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Welke spieren zijn nou die x aantal spieren?quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat mijn vorige antwoord blijft staan![]()
Niet per se. In NZ hebben jullie ook KM's, dus daar ligt niet niet aanquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als Yuki nu ook nog km's ziet dan ben ik misschien wel degene die aan de schandpaal moet..[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
tijdens wandelen!! Na een hartaanval!! De relevantie ontgaat me compleet. Buiten dat legt het buiten lopen het af tegen het lopen op een loopband in dat artikel.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat gaat over spieractivatie.![]()
kunnen we ergens nog een online bet plaatsen op deze discussie?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hoe of wat dan ook: buiten lopen wint altijd boven binnen lopenEn dan kan het mij iig niks schelen of het beter of slechter is: wie wil er nou niet buiten lopen?
![]()
Preciesik loop toch vooral voor m'n lol, medailles ga ik toch niet meer halen. Ja, herinneringsmedailles
Sportmassagequote:Op zaterdag 15 september 2012 21:27 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand nog tips om ballen uit kuiten te krijgen?![]()
![]()
Het lopen zelf vind ik buiten absoluut fijner! Heb nu in bijna een half jaar ook pas 3 keer binnen gelopen. Maar binnen lopen vind ik ook veel voordelen hebben. De snelheid die je in kan stellen is zo makkelijker voor je intervals. En ik hou van de sauna en douche in de sportschoolquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:26 schreef GotC het volgende:
Hoe of wat dan ook: buiten lopen wint altijd boven binnen lopenEn dan kan het mij iig niks schelen of het beter of slechter is: wie wil er nou niet buiten lopen?
Maar ik ben veel minder anti-loopband dan de meesten hier geloof ik.
![]()
Preciesquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Preciesik loop toch vooral voor m'n lol, medailles ga ik toch niet meer halen. Ja, herinneringsmedailles
en ben nog verdomme trots op die poedelprijzen ook!
![]()
![]()
4e ronde, Rammel ''dr.ironfist'' Laartje , wint met K.O.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
kunnen we ergens nog een online bet plaatsen op deze discussie?![]()
![]()
Je hebt toch van die rollers die je als massage ding kan gebruiken? Misschien is dat iets? En anders warm bad? Masseren met olie?quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:28 schreef motorbloempje het volgende:
Tips voor iets meer huis tuin en keuken oplossingen zijn ook welkom![]()
![]()
![]()
Ik hou nu eenmaal van de uitdaging om zelf zo stabiel mogelijk te lopen bij interval, om evt verval ook te kunnen zienquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:27 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Het lopen zelf vind ik buiten absoluut fijner! Heb nu in bijna een half jaar ook pas 3 keer binnen gelopen. Maar binnen lopen vind ik ook veel voordelen hebben. De snelheid die je in kan stellen is zo makkelijker voor je intervals. En ik hou van de sauna en douche in de sportschoolMaar ik ben veel minder anti-loopband dan de meesten hier geloof ik.
![]()
![]()
prachtige paradoxquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
het kan nog erger..ik kom meestal alleen opdraven voor een kopje lauwe koffie en een bol biscuitje na afloop in het clubhuisquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Preciesen ben nog verdomme trots op die poedelprijzen ook!
Is ook fijn! En je snelheid is buiten makkelijker aan te sturen, op loopband moet je weer eerst op knopje drukken, dan zit er altijd vertraging in enz. Buiten lopen gaat dan weer veel meer op gevoel. Ja all in all vind ik het buiten ook het fijnst hoor! Kijk ook enorm uit naar mn loopje van morgenquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik hou nu eenmaal van de uitdaging om zelf zo stabiel mogelijk te lopen bij interval, om evt verval ook te kunnen zien![]()
![]()
Ik ookquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Preciesen ben nog verdomme trots op die poedelprijzen ook!
Massage (of sla)olie plus deegroller?quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:28 schreef motorbloempje het volgende:
Tips voor iets meer huis tuin en keuken oplossingen zijn ook welkom![]()
It starts with a shiver, an itch, a slow boil![]()
Je hebt trouwens van die schuim cilinders die je ook in het zwembad hebt maar dan iets harder. Daar kun je ook massages mee doen.![]()
deze hond wordt door de kenners ook wel de Nike+ van de hondenwereld genoemdquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:51 schreef Dr.Sexy het volgende:
Le poedel c'est non magnifique![]()
[ afbeelding ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Whehehe nice try. Net als Nieuw Zeeland ook wel het Friesland van Australië wordt genoemdquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
deze hond wordt door de kenners ook wel de Nike+ van de hondenwereld genoemd![]()
![]()
NZ is niet gesticht door verbannen criminelenquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:54 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Whehehe nice try. Net als Nieuw Zeeland ook wel het Friesland van Australië wordt genoemd
Alle incest kinderen worden daar gedumptquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
NZ is niet gesticht door verbannen criminelen![]()
![]()
NZ is gesticht voor verbannen criminelenquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
NZ is niet gesticht door verbannen criminelen
F means you're fucked![]()
en hopeloze, ontheemde, gelukzoekers....quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:56 schreef YUR het volgende:
[..]
NZ is gesticht voor verbannen criminelen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Kia Ora
quote:![]()
en voor degene die morgen gaan rennen, Kia Kaha!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tēnā rawa atu koe!quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
en voor degene die morgen gaan rennen, Kia Kaha!
(als ik het me goed herinnerook al ga ik niet rennen )
is het ook, na al die jaren kan ik, vooral tijdens het hardlopen, nog steeds genieten van het prachtige landschapquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:01 schreef Dr.Sexy het volgende:
Nee grapje hoor RD, Nieuw Zeeland lijkt me prachtig'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hoe is het klimaat daar eigenlijk als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
is het ook, na al die jaren kan ik, vooral tijdens het hardlopen, nog steeds genieten van het prachtige landschap![]()
(in het zuiden waar ik woon) gematigd zeeklimaat, zomers koeler dan Nederland, 25 graden is hier al "stinking hot" en de winters iets warmer...we hebben wel sneeuw maar over het algemeen geen strenge vorstquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Hoe is het klimaat daar eigenlijk als ik vragen mag?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik pak NU mijn koffers. Auf Wiedersehen Niederlande.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
(in het zuiden waar ik woon) gematigd zeeklimaat, zomers koeler dan Nederland, 25graden is hier al "stinking hot" en de winters iets warmer...we hebben wel sneeuw maar over het algemeen geen strenge vorst
Maar serieus dat klinkt geweldig.![]()
Daarom vond ik het des te opvallender dat we in praktisch elk hotel elektrische dekens tegenkwamenquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
(in het zuiden waar ik woon) gematigd zeeklimaat, zomers koeler dan Nederland, 25 graden is hier al "stinking hot" en de winters iets warmer...we hebben wel sneeuw maar over het algemeen geen strenge vorst
in de Alpen kan het aardig koud zijn..quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Daarom vond ik het des te opvallender dat we in praktisch elk hotel elektrische dekens tegenkwamen
maar de Noord eilanders vinden het al koud als het onder de 15 graden komt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
in de Alpen kan het aardig koud zijn..
maar de Noord eilanders vinden het al koud als het onder de 15 graden komt![]()
![]()
In Rotorua, Napier, Wellington en Taupo hadden ze ze ookquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
in de Alpen kan het aardig koud zijn..
maar de Noord eilanders vinden het al koud als het onder de 15 graden komtaanstellers
quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In Rotorua, Napier, Wellington en Taupo hadden ze ze ookaanstellers
tijdens mijn bezoek aan Auckland in Juli rende in short/short terwijl de gemiddelde Jafa er bij liep alsof het eskimo's waren
Los daarvan, ik vind dat een elektrische deken net voelt alsof er iemand al in je bed heeft gelegenquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]tijdens mijn bezoek aan Auckland in Juli rende in short/short terwijl de gemiddelde Jafa er bij liep alsof het eskimo's waren
Je gaat bollen pellen bij RD?quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:08 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ik pak NU mijn koffers. Auf Wiedersehen Niederlande.
Maar serieus dat klinkt geweldig.
Ja doei.![]()
Kite surfen aan de kust lijkt me een beter planquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je gaat bollen pellen bij RD?
Oh en hardlopen natuurlijk![]()
![]()
je weet half niet hoe gezellig is om een zomer bij mij te werken!! 6 weken lang feest in de Edendale Pubquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:22 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Kite surfen aan de kust lijkt me een beter plan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Geef mij eens een sfeer impressie, dan kan ik er denk ik beter over oordelenquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je weet half niet hoe gezellig is om een zomer bij mij te werken!! 6 weken lang feest in de Edendale Pub![]()
![]()
zeventig uur per week werken en dan tussendoor op vrijdag en zaterdag een biertje halen met de hele nederlandse backpackerskolonie die, door de twee bollenbedrijven hier,zomers neerstrijktquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:24 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Geef mij eens een sfeer impressie, dan kan ik er denk ik beter over oordelen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Oh wow, Rotorua, dat brengt herinneren met zich mee. Zo'n schitterende omgeving ( als je de zwavellucht weg denkt)
Zou echt heel graag nog eens terug gaan. En dan ook snowboarden op het Zuider eiland![]()
![]()
Klinkt goed, net zo mooi als 60 uur per week een basisschool in elkaar timmeren voor arme weeskinderen in Oost Rusland terwijl de russen buiten shag staan te rokenquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zeventig uur per week werken en dan tussendoor op vrijdag en zaterdag een biertje halen met de hele nederlandse backpackerskolonie die, door de twee bollenbedrijven hier,zomers neerstrijkt![]()
![]()
het verschil is dat wij je betalen Sexy... en stel je voor...een schuur vol studentes als collegaquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:30 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Klinkt goed, net zo mooi als 60 uur per week een basisschool in elkaar timmeren voor arme weeskinderen in Oost Rusland terwijl de russen buiten shag staan te roken
Ons hotel had het zwembad verwarmd met de zwavelbronnenquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:29 schreef Arquero het volgende:
Oh wow, Rotorua, dat brengt herinneren met zich mee. Zo'n schitterende omgeving ( als je de zwavellucht weg denkt)
Zou echt heel graag nog eens terug gaan. En dan ook snowboarden op het Zuider eilandik heb nog uuuuren liggen nagloeien in bed
Ja heerlijkquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het verschil is dat wij je betalen Sexy... en stel je voor...een schuur vol studentes als collegaAlsof ik aan 1 vrouw mijn handen niet vol genoeg heb
![]()
Op het callcenter waar ik werkte was ik uiteindelijk de laatste man op de vloer, tussen 102 vrouwen.
Heb er nog nachtmerries van, wat een kippehok![]()
![]()
![]()
welterusten voor straks allemaal, ik ga een rondje om....
Rondze!quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
welterusten voor straks allemaal, ik ga een rondje om....
Ja doei.![]()
Nog steeds miles. Waarschijnlijk omdat RD en ik geen gebruik maken van Nike+ en daarom niet ingelogd zijn.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:03 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
RD, Yuki probeer het nu nog eens ?
Bij Garmin zie je, zonder in te loggen, ook automatisch miles. Maar die kan je nog omzetten naar Metric.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Bij ons is het ongeveer 50/50. Zat mannen iig.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:37 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ja heerlijkAlsof ik aan 1 vrouw mijn handen niet vol genoeg heb
![]()
Op het callcenter waar ik werkte was ik uiteindelijk de laatste man op de vloer, tussen 102 vrouwen.
Heb er nog nachtmerries van, wat een kippehok
Voor wat voor product belde je, dat er vrijwel alleen vrouwen zaten?
Maar ik zie wel KM's en gebruik geen Nike+?quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:53 schreef Yuki het volgende:
[..]
Nog steeds miles. Waarschijnlijk omdat RD en ik geen gebruik maken van Nike+ en daarom niet ingelogd zijn.
Bij Garmin zie je, zonder in te loggen, ook automatisch miles. Maar die kan je nog omzetten naar Metric.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Vreemdquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar ik zie wel KM's en gebruik geen Nike+?
Ik ben wel mobiel online overigens, omdat ik bij m'n ouders zit en geen laptop meegenomen heb.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik heb mezelf geprogrammeerd om te dromen over hoe ik mezelf en de competitie overwin tijdens de NY marathon![]()
![]()
![]()
Welterusten![]()
![]()
![]()
PostNLquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
Bij ons is het ongeveer 50/50. Zat mannen iig.
Voor wat voor product belde je, dat er vrijwel alleen vrouwen zaten?![]()
![]()
zo dat was een leerzaam weekendje![]()
zaterdag les: start niet te snel tijdens een wedstrijd
zondag les: zorg dat je genoeg eet voor dat je een LDL ga lopen.
na 10km race van gister besloot ik er vandaag een LDL aan vast te knopen., doel was 32km (dit is ongeveer het maximale wat je doe als LDL tijdens een marathontraining)
De benen voelde goed, gestart in een rustig tempo, fantastisch weer en het ging lekker.
eerste 5, 10 ,15 en 20km zonder enige problemen maar bij kilometertje 23 waren er opeens "problemen"
het leek wel of het wijzertje van de brandstoftank was blijven hangen op "vol" en nu opeens los schoot met een bloedgang richting "leeg"
mijn benen liepen, net als verleden week, snel vol met pudding en de laatste 5km waren een drama.... bij de 28km gingen de benen op slot en was het "over en uit"
Ik wijd het aan een combinaite van de zware wedstrijd gister en niet voldoende gegeten voor de LDL (gewoon ontbijten zoals ik altijd doe maar dit is misschien toch te weinig op zo'n afstand)
Iets om aan te werken, over 2 weken staat er wederom een 32km op het programma maar gelukkig geen club "verplichtingen" op de zaterdag voorafgaand.
Dus bij deze LDL proberen of we dit probleem kunnen oplossen met het gebruik van gels... met nog 8 weken te gaan voldoende tijd om wat te sleutelen.
Weer wat geleerd....blij dat het nu gebeurde met nog voldoende trainingtijd ipv tijdens de marathon zelf.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Glycogeen voorraad in je benen op denk ik door je je wedstrijd van gisteren. En dat vul je niet even aan in 1 dag.![]()
wat het ook was Cowboy.... het deed zeer!!quote:Op zondag 16 september 2012 08:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Glycogeen voorraad in je benen op denk ik door je je wedstrijd van gisteren. En dat vul je niet even aan in 1 dag.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
zo, ik ben geen fan van 's ochtends lopen. maar mn ldl (oke, 13 km is niet echt lang) ging prima.
her en der nog een stuk paardenpad, offroad over de hei... mij hoor je niet klagen
Ecosia
hartslag zit trouwens mooi op mn aerobe drempel
en die gekke piek is een tunneltje onder de snelweg door
Ecosia
en we hebben weer een jarige in het topic....Swetsenegger, van harte !!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
niet zo mooi als een maand geleden maar nog wel een beetje :-)quote:Op zondag 16 september 2012 09:20 schreef Rammelaartje het volgende:
Lekker rondje! Staat de hei nu in bloei? Ruiterpaden zwaar!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
goede reviews gelezen over dat boek., Altijd Verder toch?quote:Op zondag 16 september 2012 09:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gisteren een boek gekocht van dolf janssen over hardlopen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
hmm, klinkt wel ff heftig. Hoe voelen je benen nu aan?quote:Op zondag 16 september 2012 05:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo dat was een leerzaam weekendje![]()
zaterdag les: start niet te snel tijdens een wedstrijd
zondag les: zorg dat je genoeg eet voor dat je een LDL ga lopen.
na 10km race van gister besloot ik er vandaag een LDL aan vast te knopen., doel was 32km (dit is ongeveer het maximale wat je doe als LDL tijdens een marathontraining)
De benen voelde goed, gestart in een rustig tempo, fantastisch weer en het ging lekker.
eerste 5, 10 ,15 en 20km zonder enige problemen maar bij kilometertje 23 waren er opeens "problemen"
het leek wel of het wijzertje van de brandstoftank was blijven hangen op "vol" en nu opeens los schoot met een bloedgang richting "leeg"
mijn benen liepen, net als verleden week, snel vol met pudding en de laatste 5km waren een drama.... bij de 28km gingen de benen op slot en was het "over en uit"
Ik wijd het aan een combinaite van de zware wedstrijd gister en niet voldoende gegeten voor de LDL (gewoon ontbijten zoals ik altijd doe maar dit is misschien toch te weinig op zo'n afstand)
Iets om aan te werken, over 2 weken staat er wederom een 32km op het programma maar gelukkig geen club "verplichtingen" op de zaterdag voorafgaand.
Dus bij deze LDL proberen of we dit probleem kunnen oplossen met het gebruik van gels... met nog 8 weken te gaan voldoende tijd om wat te sleutelen.
Weer wat geleerd....blij dat het nu gebeurde met nog voldoende trainingtijd ipv tijdens de marathon zelf.![]()
Inderdaad dat boek. Eerste stukje was wel grappig in zijn belende stijl. Je moet er wel van houden van die stijl. Je leest ook echt de passie vind ik in zijn stukjes.
Stukje ging ook over dat hij bij evenementen altijd wordt herkend, terwijl Kamiel Maasse die naast hem liep gewoon door kon lopen terwijl hij handtekeningen uit kon delen en op de foto met mensen.![]()
Dat waren de eerste bladzijden jaquote:Op zondag 16 september 2012 10:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Inderdaad dat boek. Eerste stukje was wel grappig in zijn belende stijl. Je moet er wel van houden van die stijl. Je leest ook echt de passie vind ik in zijn stukjes.
Stukje ging ook over dat hij bij evenementen altijd wordt herkend, terwijl Kamiel Maasse die naast hem liep gewoon door kon lopen terwijl hij handtekeningen uit kon delen en op de foto met mensen.Ik heb er een stukkie in gelezen van de week bij de fysio, die had het boek liggen. Denk datg ik het ook wel ga kopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gefeliciteerd Swets
Gefeliciteerd swets!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Feli Swets!
Vraagje over 's ochtends lopen: Ik loop normaal 's avonds en dan zo'n anderhalf uur na het eten. 's Morgens voor het lopen doen we dan aan ontbijten en wachten we ook anderhalf uur, of is het meer een glas sinaasappelsap + banaan en gaan ... of ontbijten we helemaal niet en gaan we gewoon direct rennen om daarna te ontbijten ? Ik wil graag weten waar de brandstof 's morgens vandaan komt en wanneer we die ingenomen hebben zegmaar![]()
![]()
Gefeliciteerd Swets!
Net lekker gelopen, ging echt heerlijk! Het is zulk lekker hardloopweer!
http://www.endomondo.com/workouts/j3blsPp1m7k
Kwam echt veel lopers tegen, waarvan 2 met lange jogging broek en dikke truiOmg dat kan nooit fijn zijn, veel te warm!
Nu lekker douchen![]()
![]()
Brandstof is de glycogeen voorraad in je spieren. Daarom wordt ook geadviseerd om voor een belangrijk evenement het rustig aan te doen om deze helemaal aan te vullen.quote:Op zondag 16 september 2012 10:21 schreef AlexN het volgende:
Feli Swets!
Vraagje over 's ochtends lopen: Ik loop normaal 's avonds en dan zo'n anderhalf uur na het eten. 's Morgens voor het lopen doen we dan aan ontbijten en wachten we ook anderhalf uur, of is het meer een glas sinaasappelsap + banaan en gaan ... of ontbijten we helemaal niet en gaan we gewoon direct rennen om daarna te ontbijten ? Ik wil graag weten waar de brandstof 's morgens vandaan komt en wanneer we die ingenomen hebben zegmaar
Swets gefeliciteerd.![]()
@thewhitecowboy ok.. Maar hoe vul je die voorraad aan als je 's ochtends gaat lopen? Heeft een ontbijt zin of maakt het geen enkel verschil omdat de opbouw van glycogeen in spieren een uur of 4 duurt nadat je voedingsstoffen hebt ingenomen?![]()
Swets, ook van mij gefeliciteerd!!
Om 12:30u de start van mijn eerste HM.
Stiekem ben ik toch wel een beetje gespannen...![]()
Heel veel succes!! Rock on!!quote:Op zondag 16 september 2012 10:49 schreef GlenHighland het volgende:
Stiekem ben ik toch wel een beetje gespannen...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat is niet zo makkelijk te beantwoorden:quote:Op zondag 16 september 2012 10:31 schreef AlexN het volgende:
@thewhitecowboy ok.. Maar hoe vul je die voorraad aan als je 's ochtends gaat lopen? Heeft een ontbijt zin of maakt het geen enkel verschil omdat de opbouw van glycogeen in spieren een uur of 4 duurt nadat je voedingsstoffen hebt ingenomen?
- het ligt aan het soort ontbijt wat je nuttigt (verhouding vetten/koolhydraten/eiwitten en met name de samenstelling van de koolhydraten)
- de snelheid van je metabolisme (je stofwisseling) die per persoon verschilt (diverse factoren dragen hier aan bij onder meer schildklier en dus je hormoonhuishouding, geslacht, leeftijd, getraindheid enz)
- de training is onbekend (duur, afstand, intensiteit)
- de activiteit die je ervoor hebt uitgevoerd bepaalt hoe vol jouw glycogeen opslag is (dit is niet alleen in je spieren, grootste gedeelte van glycogeen is opgeslagen in je lever)
Teveel om zomaar een antwoord te kunnen geven dus.
In Jip en Janneketaal:
- als je een kort loopje doet heb je zeker geen ontbijt nodig om te kunnen lopen. Als de intensiteit laag genoeg is kan de vetverbranding je van genoeg energie voorzien, al zal je lichaam hoogstwaarschijnlijk genoeg hebben aan je glycogeenvoorraad.
- glycogeenuitputting schijnt met name voor te komen bij lange duurlopen 25km +. Dat is kortgezegd ook "de" man met de hamer waarover mensen praten bij de marathon.
Edit: sommige mensen voelen zich wel echt naar met een lege maag. Dat zou kunnen en dan is het wel aan te raden om te eten, hardlopen moet natuurlijk wel leuk blijvenMaar het "hoeft" dus niet per se.
![]()
Ik eet altijd een banaantje voor ik ga, ontbijten doe ik dan na het lopen.quote:Op zondag 16 september 2012 10:21 schreef AlexN het volgende:
Feli Swets!
Vraagje over 's ochtends lopen: Ik loop normaal 's avonds en dan zo'n anderhalf uur na het eten. 's Morgens voor het lopen doen we dan aan ontbijten en wachten we ook anderhalf uur, of is het meer een glas sinaasappelsap + banaan en gaan ... of ontbijten we helemaal niet en gaan we gewoon direct rennen om daarna te ontbijten ? Ik wil graag weten waar de brandstof 's morgens vandaan komt en wanneer we die ingenomen hebben zegmaarVeel succes en plezier vandaag!quote:Op zondag 16 september 2012 10:49 schreef GlenHighland het volgende:
Zelf eet ik meestal niks voordat ik ga lopen. De glycogeen voorraad is dan aangevuld door de maaltijden van de dagen ervoor. Vanochtend wel wat gegeten en zit nu eigenlijk te wachten totdat een beetje gezakt is. Van een volle maag krijg ik juist last van bij het lopen.
En anderen hebben daar weer totaal geen probleem mee en eten gerust onder het lopen een bord met aardappels heb ik begrepen.![]()
Succes en vooral veel plezier.quote:Op zondag 16 september 2012 10:49 schreef GlenHighland het volgende:
Ok! bedankt voor de tips. Ik maak hieruit op dat voor mijn loopjes ( zeker <10 km 's morgens) ik niet per se hoef te ontbijten voor mijn glycogeen voorraad, maar dat ik even moet kijken wat ik zelf prettig vind om op te lopen (banaantje ofzo). Merci!![]()
Je hebt je uurrecord verbeterdquote:Op zondag 16 september 2012 10:22 schreef gcjoel het volgende:
Gefeliciteerd Swets!
Net lekker gelopen, ging echt heerlijk! Het is zulk lekker hardloopweer!
http://www.endomondo.com/workouts/j3blsPp1m7k
Kwam echt veel lopers tegen, waarvan 2 met lange jogging broek en dikke truiOmg dat kan nooit fijn zijn, veel te warm!
Nu lekker douchen![]()
En Swets Gefelicitaart![]()
Succes!quote:Op zondag 16 september 2012 10:49 schreef GlenHighland het volgende:
Stiekem ben ik toch wel een beetje gespannen...[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Dat sowieso.quote:Op zondag 16 september 2012 11:11 schreef AlexN het volgende:
Ok! bedankt voor de tips. Ik maak hieruit op dat voor mijn loopjes ( zeker <10 km 's morgens) ik niet per se hoef te ontbijten voor mijn glycogeen voorraad, maar dat ik even moet kijken wat ik zelf prettig vind om op te lopen (banaantje ofzo). Merci!Ja doei.![]()
Swetsenegger, gefeliciteerd!![]()
GlenHighland, succes!
Vanochtend gelopen, moest volgens schema wéér 3,2km op 6:33min/km.
Had zin om te lopen, dus van het schema afgeweken: 7,35 km in 43:15.
Verste afstand ooit, ging best lekker.
http://www.endomondo.com/workouts/92367405
Rondje Vondelpark gedaan; wat is dat gezellig druk met lopers!
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen![]()
Zo, ook weer rondje gedaan en ging echt heerlijk.
Ruim 20 seconden van PR op 1 kilometer afgelopen, 2 minuten van de 5 kilometer. Zeker de laatste kilometer echt wel m'n grens verlegd
http://www.endomondo.com/workouts/n61RNAQ5YzE
Moest wel lachen; ben net onderweg;
Message from Swets: Run fatboy, run
Toen liep ik al met een grijn op m'n gezicht, krijg ik er nog een:
Just kidding, walking is ok too.
Toen schoot ik helemaal in de lach en ik liep net langs een oud vrouwtje die haar hond aan het uitlaten was. Die keek me wel ff raar aan![]()
![]()
Netjesquote:Op zondag 16 september 2012 11:18 schreef Griebus het volgende:
Vanochtend gelopen, moest volgens schema wéér 3,2km op 6:33min/km.
Had zin om te lopen, dus van het schema afgeweken: 7,35 km in 43:15.
Verste afstand ooit, ging best lekker.![]()
![]()
Goed bezigquote:Op zondag 16 september 2012 11:57 schreef Arquero het volgende:
Zo, ook weer rondje gedaan en ging echt heerlijk.
Ruim 20 seconden van PR op 1 kilometer afgelopen, 2 minuten van de 5 kilometer. Zeker de laatste kilometer echt wel m'n grens verlegd
http://www.endomondo.com/workouts/n61RNAQ5YzE
Moest wel lachen; ben net onderweg;
Message from Swets: Run fatboy, run
Toen liep ik al met een grijn op m'n gezicht, krijg ik er nog een:
Just kidding, walking is ok too.
Toen schoot ik helemaal in de lach en ik liep net langs een oud vrouwtje die haar hond aan het uitlaten was. Die keek me wel ff raar aan
Succes zo!quote:Op zondag 16 september 2012 10:49 schreef GlenHighland het volgende:
![]()
![]()
Gefeli Swetsvieren met een klein rondje lopen?
Zojuist 6 km gewandeld, vanmorgen toen ik wakker werd was het vermoeide gevoel in mijn enkel wat gisteren op kwam zetten bij het joggen verdwenen.
6 km behoorlijk tempo gewandeld, hardloopschoenen aan, geen centje pijn gehad, zelfs hier en daar een klein sprintje genomen maar geen pijntje. Toch gek, jog ik 3 km krijg ik last van een enkel, wandel ik flink helemaal geen last.
Morgen gewoon weer schema proberen dus.
Moet wel, op de een of andere manier 1.2 kilo aangekomen afgelopen 2 dagen![]()
Hardlopen is een heel andere belasting dan lopen.quote:Op zondag 16 september 2012 12:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
Zojuist 6 km gewandeld, vanmorgen toen ik wakker werd was het vermoeide gevoel in mijn enkel wat gisteren op kwam zetten bij het joggen verdwenen.
6 km behoorlijk tempo gewandeld, hardloopschoenen aan, geen centje pijn gehad, zelfs hier en daar een klein sprintje genomen maar geen pijntje. Toch gek, jog ik 3 km krijg ik last van een enkel, wandel ik flink helemaal geen last.
Moet wel, op de een of andere manier 1.2 kilo aangekomen afgelopen 2 dagen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja blijkbaar, en komt er veel meer gewicht op de enkels terecht ook. Maar echt andere spieren gebruiken, dat had ik niet echt verwacht.quote:Op zondag 16 september 2012 12:07 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Hardlopen is een heel andere belasting dan lopen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Bedenk je ook dat je gewicht een moment opname is he. Je lichaam weegt niet altijd even veelquote:Op zondag 16 september 2012 12:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
Moet wel, op de een of andere manier 1.2 kilo aangekomen afgelopen 2 dagen![]()
Altijd in de ochtend na het toilet.quote:Op zondag 16 september 2012 12:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Bedenk je ook dat je gewicht een moment opname is he. Je lichaam weegt niet altijd even veel
Ach over de lange termijn gezien blijft het zakken.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Gefeliciteerd Swets!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb mijn kleren aan, ga zo weer proberen een flinke duurloop te doen. Nog twee weken tot de Singelloop, nog een maand tot de HM. *ril*Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Succes! Maak er wat van!quote:Op zondag 16 september 2012 10:49 schreef GlenHighland het volgende:
Stiekem ben ik toch wel een beetje gespannen...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Daaromquote:Op zondag 16 september 2012 12:19 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Altijd in de ochtend na het toilet.
Ach over de lange termijn gezien blijft het zakken.er zullen nog wel meer momenten zijn dat de weegschaal een beetje tegenvalt misschien. Het gaat om de lange termijn, het hoeft allemaal niet meteen nu
@SEMTEX, die HM ga je redden! Je bent zo goed bezig![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Thanks, maar 21km heb ik nog niet gedaanquote:Op zondag 16 september 2012 12:28 schreef Guppyfriend het volgende:
@SEMTEX, die HM ga je redden! Je bent zo goed bezig!Blijft toch spannend
Herinner me nog hoe ik ongeveer een jaar geleden ben begonnen. En nu loop ik er 18
Bekend gevoel! Heeeeeeel veel succes! Op dit moment ben je dus al 2 minuten onderweg!quote:Op zondag 16 september 2012 10:49 schreef GlenHighland het volgende:
Stiekem ben ik toch wel een beetje gespannen...Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Die 3 loop je er ook bijquote:Op zondag 16 september 2012 12:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Thanks, maar 21km heb ik nog niet gedaanBlijft toch spannend
Herinner me nog hoe ik ongeveer een jaar geleden ben begonnen. En nu loop ik er 18
let maar op.
Toen ik m'n eerste 10km liep, had ik daarvoor ook nog nooit langer dan 8km aaneengesloten gelopen. Toch lukt het dan![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Het zit in je hoofd hequote:Op zondag 16 september 2012 12:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die 3 loop je er ook bijlet maar op.
Toen ik m'n eerste 10km liep, had ik daarvoor ook nog nooit langer dan 8km aaneengesloten gelopen. Toch lukt het dan!dat merk ik nu al tijdens trainingen. ik zet mezelf dan een doel (bijvoorbeeld 18km), maar stiekem zou ik mezelf nog verder kunnen pushen, echt helemaal tot het naadje gaan. alleen loop je jezelf dan tijdens je training al kapot
. En op zo'n wedstrijddag staat er nog allemaal volk je aan te moedigen. Moet toch een machtige ervaring zijn. Ben écht benieuwd naar GlenHighland's ervaringen
Het volk langs de lijn helpt ook echt!! Dat vind ik misschien nog wel het leukste van evenementen lopenquote:Op zondag 16 september 2012 12:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het zit in je hoofd hedat merk ik nu al tijdens trainingen. ik zet mezelf dan een doel (bijvoorbeeld 18km), maar stiekem zou ik mezelf nog verder kunnen pushen, echt helemaal tot het naadje gaan. alleen loop je jezelf dan tijdens je training al kapot
. En op zo'n wedstrijddag staat er nog allemaal volk je aan te moedigen. Moet toch een machtige ervaring zijn. Ben écht benieuwd naar GlenHighland's ervaringen
Kan ik me ook wel voorstellen. Lijkt mij ook heel moeilijk om niet vooraf al een keer de hele afstand te lopen. Voor mijn gevoel kan ik het dan niet inderdaad!quote:Op zondag 16 september 2012 12:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het zit in je hoofd hedat merk ik nu al tijdens trainingen. ik zet mezelf dan een doel (bijvoorbeeld 18km), maar stiekem zou ik mezelf nog verder kunnen pushen, echt helemaal tot het naadje gaan. alleen loop je jezelf dan tijdens je training al kapot
Wel echt tof dat je een HM gaat doen!![]()
![]()
Vanochtend de 13 km gehaald! Niet helemaal op toptempo, maar mijn doel is om voor het einde van dit jaar een run van 20 km (liever 21 km) te doen en de stijgende lijn zit er gelukkig in!
Ik moet wel iets gaan doen aan de last van mijn knie. Waar ik eerst een periode last had van mijn linkerknie, is het nu juist mijn rechterknie. Iemand ervaring met dit probleem? Heeft een band om de knie zin, of zit het meer in de schoenen? Ik heb geen speciale/aangepaste hardloopschoenen.![]()
Ik ben al een hele week niet geweest, druk geweest met de verbouwing hier en heb een aantal avonden werkzaamheden gehad voor mijn werk waar het druk begint te worden.
Gisteren een beetje door mijn rug gegaan, even aankijken hoe dit vanavond aanvoelt maar het is wel de bedoeling dat ik vanavond weer ga lopen
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019![]()
Het kriebelt weer om te gaan lopen, horloge alvast aan de lader.
Eind juli voor het laatst alweer
Stomme enkel![]()
![]()
Het artikel dat je aanhaalt geeft zelf al aan dat bij de voorvoetlanders er een verminderde dorsoflexie is waargenomen op de loopband.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:38 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Kan je zelf niet googlen? Jij beweert iets en ik vraag of je het wil onderbouwen, kom je met een wedervraag? Aparte manier van discussiëren zeg. In ieder geval: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3266869/ (Overigens beweer ik niet dat 1 onderzoek gelijk de hele waarheid is!)Als je Nigg en Wank erop naleest klopt dat inderdaad. Baur (Muscular activity in treadmill and overground Isokinetics and Exercise Science 15 (2007) 165–171) vindt verschillende spieractivatie patronen van zowel de m. peroneus longus als de m. soleus. De verminderde activiteit in de afzetfase van de m. soleus wordt mogelijk verklaard doordat je bij 'rennen op een loopband" je alleen je voet op hoeft te tillen om vooruit te komen en bij "normaal rennen" je duidelijk moet afzetten door middel van plantairflexie om een voorwaartse beweging te verkrijgen.quote:Running kinematics have also been compared between OG and TM locomotion. Both Nigg et al. (1995) and Wank et al. (1998) reported that peak 2-D frontal and sagittal angles were generally similar between these modes of running. However, they both noted that subjects exhibited decreased ankle dorsiflexion at footstrike during TM running.
Dr. N. Romanov; de grondlegger van pose method schrijft verder (kan de bron zo niet vinden) dat je een minder voorovergebogen houding hebt bij rennen op de loopband waardoor je dus een verminderde dorsoflexie hebt en hierbij verminderde activatie van je m. soleus.
Bij heuvels omhoog rennen gebruik je o.a. je m. soleus weer meer. Ook is is de dorsoflexie van je voet groter.
Om deze redenen zou je dus theoretisch een 1-2% helling kunnen instellen waardoor je de loopbeweging en spiergebruik van "normaal rennen" beter simuleert, al is dit wel afhankelijk van je normale looppatroon.Sei wachsam,
Rondje gewandeld. Maar serieus hardloopwerk stel ik nog minimaal 2 weken uit.quote:Op zondag 16 september 2012 12:03 schreef De_kluizenaar het volgende:
![]()
Ik wil trainen maar toch ook weer niet... volgens Evy moet ik morgen pas.
Misschien zo een stukje wandelen ipv Evy of zoiets.[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Gefeliciteerd Swets!
Morgen weer voor mij, denk ik. Loopgroep 's avonds is te doen dus daar zet ik maar op in. Dan later in de week nog ff een duurloopje voor mezelf
Begin nu al nerveus te worden voor de singelloop over 2 weken
Ga je redden, met gemakquote:Op zondag 16 september 2012 12:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb mijn kleren aan, ga zo weer proberen een flinke duurloop te doen. Nog twee weken tot de Singelloop, nog een maand tot de HM. *ril*![]()
![]()
Gewicht verliezen is ook een duurloop, geen sprint.quote:Op zondag 16 september 2012 12:19 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Altijd in de ochtend na het toilet.
Ach over de lange termijn gezien blijft het zakken.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
In een jaar van niks naar 18km?quote:Op zondag 16 september 2012 12:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Thanks, maar 21km heb ik nog niet gedaanBlijft toch spannend
Kan wel toch? Als je ziet dat je in 10 weken van 0 naar 5 km kan.quote:Op zondag 16 september 2012 14:29 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
In een jaar van niks naar 18km?![]()
True.quote:Op zondag 16 september 2012 14:27 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Gewicht verliezen is ook een duurloop, geen sprint.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: