Helaas hebben de poezen geen stempas gekregen (terwijl ze normaal gesproken vrij gemakkelijk te overtuigen zijn met een handje AH-antihaarbalsnoepjes), dus je zult het met één stem uit dit huishouden moeten doen.quote:Denk om de 'stemverdubbelaar'!
Hmm, volgende keer stemrecht voor dieren in het programma zetten dus.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:49 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Helaas hebben de poezen geen stempas gekregen (terwijl ze normaal gesproken vrij gemakkelijk te overtuigen zijn met een handje AH-antihaarbalsnoepjes), dus je zult het met één stem uit dit huishouden moeten doen.
Grootste manco: geen vrouwen op de lijst. Helaas voor de andere partijen hebben ze in mijn ogen momenteel beduidend grotere manco's.
(En Fredje Teeven vindt jullie niet leuk, da's ook wel een dikke vette plus.)
Hamster, maar als ze het heel lief vraag zou ik haar wel een keer raken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 05:51 schreef klabbakus het volgende:
[..]
ja ik ben dik aan het uitzoeken nou
kunnen we alleen op Nederlanders stemmen dan?
(edit: ja dus)
we zouden op iedereen in Europa moeten kunnen stemmen
ennuh [ afbeelding ]
Het is geen negeren, men noemt hier alleen de partijen die in de buurt van een of meer zetels kunnen komen. Daar is bij de PP uiteraard geen sprake van.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:09 schreef JoelBaka het volgende:
Zuch T_T De Piraten Partij wordt weer eens door de NOS genegeerd. Hoeveel procent hebben ze nou gekregen? Serieus niet een zetel? Wat nu op NOS staat van IPSOS daar mist 1,8% maar dat gaat naar alle partijen die niet genoemd zijn, dan zou de PP nu opeens de laagste hoeveelheid stemmen hebben ooit
Bij de gemeenteraads zijn ze wel degelijk genegeerd bij het vooraf doornemen van de partijen en de zetel die ze in een stadsdeel van A'dam behaald hebben, de allereerste zetel. Maar toch apart dat ze steeds bijna op een zetel zaten en ook in de peilingen, en dan nu niet eens een tiende zetel zoals het er nu uitziet...quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is geen negeren, men noemt hier alleen de partijen die in de buurt van een of meer zetels kunnen komen. Daar is bij de PP uiteraard geen sprake van.
Heb ik dus ingezetquote:Op donderdag 22 mei 2014 17:01 schreef Prutzenberg het volgende:
Voor wie nog moet gaan stemmen. Denk om de 'stemverdubbelaar'!
https://piratenpartij.nl/(...)temverdubbelaars-in/
Het zijn Europese verkiezingen die paar zetels uit NL is gerommel in de marge.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is geen negeren, men noemt hier alleen de partijen die in de buurt van een of meer zetels kunnen komen. Daar is bij de PP uiteraard geen sprake van.
De Piratenpartij moet je Europees zien, hier in NL stelt het weinig voor maar dat is in andere landen zeker niet het geval.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:00 schreef Klokov het volgende:
Jammer dat ze niet in de exitpoll zitten.
Hebben ze in serieuze peilingen op een zetel gestaan? Dan had ik dat gemist.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:15 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Bij de gemeenteraads zijn ze wel degelijk genegeerd bij het vooraf doornemen van de partijen en de zetel die ze in een stadsdeel van A'dam behaald hebben, de allereerste zetel. Maar toch apart dat ze steeds bijna op een zetel zaten en ook in de peilingen, en dan nu niet eens een tiende zetel zoals het er nu uitziet...
Maken ze ergens nog serieus kans op zetels?quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De Piratenpartij moet je Europees zien, hier in NL stelt het weinig voor maar dat is in andere landen zeker niet het geval.
In Duitsland zeker.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maken ze ergens nog serieus kans op zetels?
In de FOK!exitpoll hebben ze het in ieder geval goed gedaanquote:Op donderdag 22 mei 2014 22:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De Piratenpartij moet je Europees zien, hier in NL stelt het weinig voor maar dat is in andere landen zeker niet het geval.
Ik denk dat wanneer iedereen verplicht wordt om te stemmen dat de uitslag er significant anders uit zou zien dan wanneer je mag stemmen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Alsof je stem iets waard is.Kiesvee ben je en de grote aantallen gaat het om.
Verplicht stemmen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:27 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer iedereen verplicht wordt om te stemmen dat de uitslag er significant anders uit zou zien dan wanneer je mag stemmen.
Dan krijg je een boetequote:Op donderdag 22 mei 2014 22:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Verplicht stemmen.Dat wordt helemaal een lachertje.
Als notoire niet stemmer vul ik dan alle hokjes in.
Stemplicht is een slecht idee. Je kan mensen verplichten om te stemmen maar je kan mensen niet verplichten om zich te verdiepen in de verschillende partijen en hun standpunten.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:10 schreef JoelBaka het volgende:
Ik vind stemplicht wel een goed idee, maar het moet wel netjes uitgevoerd worden. Je kan namelijk gewoon iemand machtigen als je zelf geen zin hebt, zo is je stem toch nog nuttig. En als protest of omdat het maar moet dan kan je altijd blanco stemmen. Dan krijg je iig een goede weergave van wat het volk nou ongeveer wilt, en misschien gaan mensen dan serieuzer stemmen in plaats van meedoen aan populariteits wedstrijdjes. Maar het nadeel is dat je het niet zomaar kan verplichten, dan zal je inderdaad boete's krijgen voor zoiets simpels en dat is nou ook weer niks. Eigenlijk moet gewoon de instelling veranderen, intrinsieke motivatie hebben we nodig![]()
Ik probeer zoveel mogelijk mensen om me heen over te halen om te stemmen, maar het blijft lastig. De politiek is toe aan verandering, mensen hebben er gewoon geen vertrouwen meer in. En heel eerlijk gezegd kunnen we op dit moment ook geen vertrouwen geven, de politiek bewijst keer op keer dat ze zich niet aan de afspraken houden. Dus hoe moet je dan mensen op andere gedachten brengen?
Gelukkig doet de PP onder de jeugd het heel goed, over een paar jaar zal de partij zeker gaan groeien! Laatst was er een PP-parlementairer uit Ijsland in Utrecht die een 'college' gaf over de bemoeienis van de overheid op het internet en metadata en dergelijke. Ik wist eerst niet dat ze van de PP was, maar na 5 minuten dacht ik ah dat moet wel zo zijn en inderdaadDat heeft nog extra indruk op me gemaakt. Gewoon goede informatie geven en sterke punten voor discussie zonder te lapzwansen over hoe goed je partij wel niet is, inhoud niet uiterlijk
Alle hokjes aankruisen is natuurlijk nutteloos, gewoon netjes blanco stemmen dan. Dat wordt vaak gezien als 'protest' stem (hoeft niet zo te zijn uiteraard). Dan laat je zien dat je het niet eens bent met de huidige partijen dus weten we dat ook, en als daadwerkelijk iedereen (voor zover mogelijk) stemt dan kan je dat soort dingen ook mee gaan nemen in restzetels. Of bijvoorbeeld lege zetels plaatsen, zodat die stemmers die zich niet vertegenwoordigd voelen aanwezig blijven die 4 jaar lang. Want nu worden die mensen dus gewoon vergeten, of als onbelangrijk gezien. Terwijl juist die 65% die vandaag niet op is komen dagen heel belangrijk is! Waarom komen ze niet? Hoe kunnen we dat oplossen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat is het verschil wanneer ik verplicht alle hokjes aankruis of niet ga stemmen?
Klopt, dat zeg ik ook in mijn post inderdaad. Dat het erg lastig is. Daarom eigenlijk intrinsieke motivatie, maar hoe?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:14 schreef Klokov het volgende:
[..]
Stemplicht is een slecht idee. Je kan mensen verplichten om te stemmen maar je kan mensen niet verplichten om zich te verdiepen in de verschillende partijen en hun standpunten.
Wat me ook vooral opviel is dat de generatie van mjin leeftijd (18-30 jaar) gewoon geen heil meer ziet in de politiek, en daarom ook gewoon niet gaat stemmen. In mijn klas was ik de enige die ging stemmen vandaag, stembureau was ook helemaal niet druk.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik zie een steeds grotere kleinschaligheid ontstaan op lokaal niveau.
Steeds meer mensen geloven niet meer in politiek en gaan hun eigen gang.
Waarom zou je gaan kiezen voor iets wat totaal niet past bij je denkwijze?
Dit soort dingen verplichten gaat niet werken en kan juist averechts werken. Mensen moeten intrinsiek gemotiveerd zijn om te gaan stemmen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 01:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Iedereen gewoon verplicht stemmen, en na 3x niet stemmen, stemrecht afpakken en boete.
Maar alle hokjes invullen mag natuurlijk altijd
Nee zoals het nu is, werkt niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 02:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dit soort dingen verplichten gaat niet werken en kan juist averechts werken. Mensen moeten intrinsiek gemotiveerd zijn om te gaan stemmen.
was het dus ook geen kiesveequote:Op vrijdag 23 mei 2014 02:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
het PVV kiesvee heeft het aardig laten afweten.
Dit berust op een misvatting die steeds breder wordt gedragen. De kiezer q.q. laat niets zien, geeft geen mening, geeft geen signalen en de uitslag hoeft dan ook niet geinterpreteerd te worden door media en al helemaal niet door de betrokken politici. De kiezer spreekt niet, de kiezer stemt, en de uitslag bepaalt de samenstelling van de volksvertegenwoordiging. Dus als je iets anders wil doen dan de samenstelling van de volksvertegenwoordiging medebepalen, dan ga je niet stemmen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:15 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Alle hokjes aankruisen is natuurlijk nutteloos, gewoon netjes blanco stemmen dan. Dat wordt vaak gezien als 'protest' stem (hoeft niet zo te zijn uiteraard). Dan laat je zien dat je het niet eens bent met de huidige partijen dus weten we dat ook, en als daadwerkelijk iedereen (voor zover mogelijk) stemt dan kan je dat soort dingen ook mee gaan nemen in restzetels.
Dat vind ik wel een interessant idee, vooral omdat je dan van de lage opkomst het probleem van de politici maakt. Nu interesseert het ze eigenlijk vrij weinig, terwijl er eigenlijk geen rechtvaardiging voor die zetels is, je zou kunnen beweren dat het mandaat er gewoon niet is.quote:Of bijvoorbeeld lege zetels plaatsen, zodat die stemmers die zich niet vertegenwoordigd voelen aanwezig blijven die 4 jaar lang. Want nu worden die mensen dus gewoon vergeten, of als onbelangrijk gezien.
Wie zijn we?quote:Terwijl juist die 65% die vandaag niet op is komen dagen heel belangrijk is! Waarom komen ze niet? Hoe kunnen we dat oplossen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |