abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116872117
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:15 schreef dennistd het volgende:
En het is ook nog zo dat de 1500V nauwelijks in de buurt van de 15000V komt, en zeker niet dichterbij dan in Venlo waar het naast elkaar op het emplacement ligt..

Je zou in Zevenaar 1 spoor omschakelbaar kunnen maken voor treinen die om wat voor reden dan ook een lokwissel nodig hebben, en vanaf Zevenaar gewoon Indusi neerleggen.
Dat was precies wat ik ook dacht.

Maar het blijft lastig, want bij Venlo ligt (volgens Wikipedia) voor de sporen naar Duitsland helemaal geen treinbeïnvloeding. Indusi ligt in Nederland alleen in Enschede, maar dan weer echt helemaal als eiland. In Zevenaar zou je een spoor moeten hebben dat je van 1500V/ATB kan omschakelen naar 150kV/Indusi. Kan me wel voorstellen dat dat lastig wordt.
  zondag 16 september 2012 @ 22:34:57 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116872340
De sporen in Venlo waarmee je naar Duitsland kunt rijden zijn schijnbaar voorzien van zowel ATB als Indusi.
pi_116872578
Hmm ja, klopt, in de 'Lokale Bedienregels' van ProRail wordt ook genoemd dat er Indusi ligt.
  zondag 16 september 2012 @ 22:39:53 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116872588
Ja, klopt. ATB ligt ook niet richting Duitsland, maar beperkt zich tot rond het emplacement. Eurobahn mag dan op spoor 1 buiten de kap ook alleen maar halteren vanwege Indusi, en niet onder de kap.
Ik dacht dat iets vergelijkbaars ook bij spoor 3 van toepassing is.
pi_116872697
Alleen het stuk buiten de overkapping (1a en 3a) is überhaupt naar 15kV omschakelbaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2012 22:41:54 ]
  zondag 16 september 2012 @ 22:45:22 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116872900
Waarom is er eigenlijk een omschakelbare bovenleiding en bijbehorende beveiliging, en niet 'gewoon' een spanningssluis zoals bij Roosendaal of Maastricht? Is dat om Duitse treinen in het station te kunnen ontvangen zonder dat ze van 1500 V moeten zijn voorzien?
pi_116873021
Vast. De trein naar Duitsland gebruikt immers spoor 1a of 3a en de IC van/naar Den Haag gebruikt vanwege de lengte zowel spoor 1a+b (bij vertrek) en 3a+b (bij aankomst) en wordt aan de Duitse kant van het emplacement weggerangeerd voor het keren.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2012 22:48:26 ]
  zondag 16 september 2012 @ 22:53:53 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116873374
Somda heeft trouwens een grappige nieuwe functie: Grafische dienstregelingen :)
  Redactie Sport zondag 16 september 2012 @ 23:19:32 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116874757
Voor de precieze situatie in Venlo: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/br-vl.gif

En voor wie liever de minder duidelijke maar officiële tekening bekijkt: http://spoornieuws.nl/temp/Vl.gif
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116874969
Bij die tweede tekening zie je wel heel mooi dat sein 154 buiten de overkapping ligt en dat daarom de Eurobahn niet tot voor het stationsgebouw kan doorrijden.
  Redactie Sport zondag 16 september 2012 @ 23:30:37 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116875301
Hij zou wel dichterbij kunnen komen trouwens: een rijweg geven tot sein 212, dan kan ie tot het overpad bijna.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116875818

Zo vind ik 'm eigenlijk best mooi :Y
  Redactie Sport zondag 16 september 2012 @ 23:42:03 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116875905
Schaam je... :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116876128
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 23:40 schreef TeringHenkie het volgende:

Zo vind ik 'm eigenlijk best mooi :Y
Als je de neuzen wegdenkt is het een prachtige trein. De huisstijl / bestickering vind ik erg mooi. Maar die ontzettend lange neus en hoge ramen, kan er niet aan wennen.
  maandag 17 september 2012 @ 05:42:22 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116879190
Infrabel heeft een ETCS-meetvoertuig aangeschaft. Deze wordt bij Innotrans publiekelijk bekend gemaakt. Er is al een foto van, van de overbrenging:
pi_116879216
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
"Voor Beter OV te negatief." http://www.voorbeterov.nl/120916.php
wat een lap tekst op de vroege morgen. Positief dat jullie ook hier op in gaan. :)
pi_116879218
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:53 schreef James1988 het volgende:
Somda heeft trouwens een grappige nieuwe functie: Grafische dienstregelingen :)
zag het geinig, lijkt trouwens gewoon een BUP maar anders grafisch weergegeven.
pi_116879259
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 23:40 schreef TeringHenkie het volgende:

Zo vind ik 'm eigenlijk best mooi :Y
Zag m laatst staan op Ede-Wageningen... dat ding is echt drie keer niks :P
pi_116880235
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
"Voor Beter OV te negatief." http://www.voorbeterov.nl/120916.php
nou prima verhaal toch. meneer had blijkbaar te maken met de gevolgen van kennelijk onvolledige beeldvorming. dat lijkt me dan bij deze rechtgezet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 september 2012 @ 09:39:06 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116880871
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou prima verhaal toch. meneer had blijkbaar te maken met de gevolgen van kennelijk onvolledige beeldvorming. dat lijkt me dan bij deze rechtgezet :)
Wat een positieve reactie van je!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116882065
gewoon realistisch :) ik KAN het wel hoor :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116882733
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2012 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon realistisch :) ik KAN het wel hoor :P
Onder invloed van welke medicatie kan je dat? :P
pi_116882829
klotejoch :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116882905
Oeh, nu is je medicatie zeker uitgewerkt... :o

Maaruh, dat had ik nog niet gezegd geloof ik: heel veel sterkte en beterschap enzo! Fijn dat je in elk geval al weer wel kunt fok!en ^O^
pi_116883069
ja dank je :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116883809
Waarom kan je trouwens niet reizen? Met 1 arm gaat dat niet of?
pi_116884830
is gewoon niet zo handig he. maar ik wil wel ASAP weer op de baan zitten natuurlijk.

om te beginnen mag ik straks om 16:00 naar huis *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116885046
Lekker in de spits handig jwz..
pi_116885086
met dun ootoo gaan we he.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116885257
Ooooohhhh :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 12:58:22 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116886399
Nice dat je weer naar huis mag
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 september 2012 @ 13:09:38 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116886767
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
met dun ootoo gaan we he.
Ik wilde net een biertje voorstellen op Ut. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 13:25:36 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116887390
Spreeuw imiteert treingeluiden op Rotterdam CS
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-Rotterdam-CS.dhtml

_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116887844
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2012 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Spreeuw imiteert treingeluiden op Rotterdam CS
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-Rotterdam-CS.dhtml

_O-
Ik las het, echt geniaal!
pi_116889504
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2012 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Spreeuw imiteert treingeluiden op Rotterdam CS
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-Rotterdam-CS.dhtml

_O-
goed verhaal ja. nou de omroepberichten nog :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 september 2012 @ 14:24:57 #187
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_116889737
Morgen mag ik als goedmakertje van de sneeuwstormen van februari de TGV herkansen naar Brussel ditmaal. Ik ga daar genieten van wat frisse guezes en wilde het tramlijntje naar Tervuren doen, nog meer ov-tips voor Brussel?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_116890920
Langs die lijn ligt de stelplaats Woluwe, met heel wat oude trammetjes. Vorige keer toen ik daar was op een random dag kon ik na even vragen gewoon rondlopen daar.

Toen reden die 7000-pcc's er nog, leuk was dat.
  maandag 17 september 2012 @ 14:57:06 #189
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_116891057
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:52 schreef Bitlord het volgende:
Langs die lijn ligt de stelplaats Woluwe, met heel wat oude trammetjes. Vorige keer toen ik daar was op een random dag kon ik na even vragen gewoon rondlopen daar.

Toen reden die 7000-pcc's er nog, leuk was dat.
Die zijn er niet meer, Caroline (7500 is geen 7000 maar dat ff terzijde,) is als laatst aan de kant gezet :P. Dat is een goede tip, ik vond net dit kaartje http://rail.thomsten.com/tbrmap.php. Dat is ook wel aardig om even te bekijken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_116892074
Net reden 3 gekoppelde arriva spurts weg vanaf het perron in zwolle. Testritten voor de vechtdallijnen oid? Ik heb ze hier nog niet eerder gezien namelijk
pi_116892409
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:57 schreef bork het volgende:

[..]

Die zijn er niet meer, Caroline (7500 is geen 7000 maar dat ff terzijde,) is als laatst aan de kant gezet :P. Dat is een goede tip, ik vond net dit kaartje http://rail.thomsten.com/tbrmap.php. Dat is ook wel aardig om even te bekijken.
Wat een oude tramrommel hebben ze daar :o
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 15:32:13 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116892484
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 15:23 schreef ArnosL het volgende:
Net reden 3 gekoppelde arriva spurts weg vanaf het perron in zwolle. Testritten voor de vechtdallijnen oid? Ik heb ze hier nog niet eerder gezien namelijk
welke kleur hadden ze? En indien rood, was het bovenste deel van de stellen wit of rood?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116892804
Bovenkant was ook rood geloof ik. Ze zagen er nog wel behoorlijk nieuw uit en het waren diesel gtw's.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 15:51:44 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116893266
Testritje voor de stellen die in de Achterhoek komen te rijden. Zullen wel de stellen zijn geweest die in Amersfoort stonden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116895139
Groningen - Assen eruit en Lage - Zwaluwe - Breda/Roosendaal eruit. Iemand die zich daar naartoe moet verplaatsen? ;)
  maandag 17 september 2012 @ 17:30:38 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116897208
Yep, ik. Maar ik pak de Fyra.
  maandag 17 september 2012 @ 19:20:22 #197
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116901644
Ik ruim hier net de schuur op kom ik 3 dozen vol met NS zooi tegen uit de tachtiger jaren en begin jaren negentig. Vroegere hobby en zo, maar geen zin om naar verzamelbeurs/rommelmarkt te gaan. Ik deel het liever hier uit aan de treinofielen!

[ Bericht 9% gewijzigd door Oom_Agent op 17-09-2012 20:13:31 ]
Wat zijn we aan het doen ???
pi_116902335
K ben weer in Veenendaal :)

Onderweg kwamen we bij Maarn de Kameel nog tegen *O* geen daverende plaat geworden maar ik hebpum :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 september 2012 @ 19:49:04 #199
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116903396
Alvast een voorproefje van doos 1: foldermateriaal, instruktie treinkaartjes, MATbladen, T shirt 150 jaar spoorwegen 1989, vertrekstaten Nijmegen 1988, doos vol stickers en railrunner emblemen.

Wat zijn we aan het doen ???
  maandag 17 september 2012 @ 20:03:02 #200
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116904207
en doos 2: NS spoorboekjes van 1979 tot aan 2007, spoorboekjes buitenland. Vertrekstatenboekje 89/90, Duitse spoorboeken 1981,1991 en 92. Belgische spoorboekjes.

Wat zijn we aan het doen ???
pi_116904417
Wat is dat "Beeld van een onderneming"? Ziet er interessant uit! :)
  maandag 17 september 2012 @ 20:11:52 #202
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116904742
Dat is een folder uit 1986 met informatie over de organisatie en toekomstvisie van NS.
Wat zijn we aan het doen ???
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 20:12:31 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116904791
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
K ben weer in Veenendaal :)

Onderweg kwamen we bij Maarn de Kameel nog tegen *O* geen daverende plaat geworden maar ik hebpum :)
Nice. De 114 is vanuit Stadskanaal naar Blerick afgereisd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116904878
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Dat is een folder uit 1986 met informatie over de organisatie en toekomstvisie van NS.
Zitten er nog meer van die boekjes in of? Wil ik wel hebben, krijg je van me?
  maandag 17 september 2012 @ 20:15:41 #205
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116904991
Ik hoef er niks voor te hebben! Ik deel alles uit vandaag! :s) Stuur maar een PM'tje :)

Oh ja dat doosje zit vol met MAT bladen, en voorschriften en prints van de koersrollen van al het NS materieel.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_116905087


Ff kijken of dit lukt via de tablet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116905211
Jaaaa *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 september 2012 @ 20:19:32 #208
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116905254
Mooie kameel Flash! Ik zag hem laatst op het oosterspoor in Utrecht.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_116905432
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Ff kijken of dit lukt via de tablet
Leuk :)
pi_116905853
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
"Voor Beter OV te negatief." http://www.voorbeterov.nl/120916.php
quote:
Ook ik heb regelmatig te kampen met verstoringen en ook voor mij schieten afspraken er dan echt wel eens bij in. Als u met de auto weggaat, vertrekt u toch ook ruim op tijd? Waarom zou u dat dan niet met de trein doen? Het risico om in Nederland in de file te belanden met de auto is significant groter dan dat de trein een verstoring kent.

Natuurlijk. Klopt. Maar het risico dat je reis per OV niet aan de belofte (“u bent zo en zo laat op uw bestemming”) voldoet is op zijn beurt weer veel groter dan de kans dat u bij de supermarkt een bedorven pak melk koopt. Waar het om gaat, is dat vertragingen bij het OV vaak niet een kwestie van enkele minuutjes zijn, maar (al dan niet door het missen van aansluitingen) al gauw een half uur of meer belopen.
Moet zeggen dat de argumenten op de ingezonden brief bedroevend slecht zijn. Er wordt totaal niet ingegaan op wat de inzender bedoeld.
Zo schrijft de inzender:
"Het risico om in Nederland in de file te belanden met de auto is significant groter dan dat de trein een verstoring kent."

Waarop de reactie is:
"Waar het om gaat, is dat vertragingen bij het OV vaak niet een kwestie van enkele minuutjes zijn, maar (al dan niet door het missen van aansluitingen) al gauw een half uur of meer belopen."

Als je in de file beland is de vertraging ook vrij snel een halfuur of meer. :')
pi_116906152
Ook weer een NSPanel enquete ingevuld :)
  maandag 17 september 2012 @ 20:46:50 #212
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116907146
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:45 schreef James1988 het volgende:
Waarom is er eigenlijk een omschakelbare bovenleiding en bijbehorende beveiliging, en niet 'gewoon' een spanningssluis zoals bij Roosendaal of Maastricht? Is dat om Duitse treinen in het station te kunnen ontvangen zonder dat ze van 1500 V moeten zijn voorzien?
Dat was er vroeger. Venlo had aan de ene kant 1500V en aan de andere kant de Duitse spanning. Nadeel was dat er altijd een loc moest staan om de Duitse trein onder zijn eigen spanning terug te drukken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116907557
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:29 schreef the-it het volgende:

[..]

[..]

Moet zeggen dat de argumenten op de ingezonden brief bedroevend slecht zijn. Er wordt totaal niet ingegaan op wat de inzender bedoeld.
Zo schrijft de inzender:
"Het risico om in Nederland in de file te belanden met de auto is significant groter dan dat de trein een verstoring kent."

Waarop de reactie is:
"Waar het om gaat, is dat vertragingen bij het OV vaak niet een kwestie van enkele minuutjes zijn, maar (al dan niet door het missen van aansluitingen) al gauw een half uur of meer belopen."

Als je in de file beland is de vertraging ook vrij snel een halfuur of meer. :')
Het (terechte) punt is dat een vertraging van 5 minuten in de file inhoudt dat je 5 minuten later op je bestemming arriveert en een vertraging van 5 minuten met de trein inhoudt dat je 30 minuten later op je bestemming arriveert.

Al kan het ook anders; vorige week heeft de IC naar Zwolle in Roosendaal 15(!) minuten staan wachten op overstappers vanuit Vlissingen/Bergen op Zoom. Volledig geschift, maargoed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 21:03:53 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116908229
die +15 heb je er in Zwolle wel uit, mits alles meewerkt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116908325
Stops overslaan tussen Nijmegen en Arnhem scheelt altijd ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 21:07:54 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116908471
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:05 schreef b2py het volgende:
Stops overslaan tussen Nijmegen en Arnhem scheelt altijd ;)
hoeft niet eens om +15 in te halen. In het Brabantse liggen al zeker vijf, zes minuten. Daarna Tot Arnhem inclusief stoppen nog eens vijf en dan ben je in Zutphen ongeveer weer op tijd.

Hangt er trouwens wel vanaf welk mat je mee hebt. ICRm is trager dan een schommelboot of ICMm
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 september 2012 @ 21:13:22 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116908854
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:49 schreef Oom_Agent het volgende:
Alvast een voorproefje van doos 1: foldermateriaal, instruktie treinkaartjes, MATbladen, T shirt 150 jaar spoorwegen 1989, vertrekstaten Nijmegen 1988, doos vol stickers en railrunner emblemen.

[ afbeelding ]
Dat met die Koploper is een vlag met NS 150 logo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116909553
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2012 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
die +15 heb je er in Zwolle wel uit, mits alles meewerkt
Ja, maar nog niet in Breda waar ik een overstap van 12 minuten op de IC naar Venlo heb :W
  maandag 17 september 2012 @ 21:22:41 #219
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116909573
Duvel, dat is een T shirt, is inmiddels al vergeven via PM.

Heb nog een doos spoorboekjes, vertrekstatenboekjes, folders, stickers, MAT bladen, historische treinkaartjes wie o wie wilt hem GRATIS hebben. Heb ook nog een doos busboekjes (dienstregelingen van alle maatschappijen in die tijd o.a. CN, RET, VAD, GSM, NZH, Zuidooster, VSL)

Anders gaat het naar het grofvuil.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_116911918
Aanbesteding regionaal treinverkeer op RE15: Münster(Westfalen) - Rheine - Emden is gewonnen door de Westfalenbahn. Vanaf 2015 dus geen DB Regio met Dosto's meer op deze lijn.

http://www.zughalt.de/201(...)il-los-1/#more-36722
pi_116912877
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het (terechte) punt is dat een vertraging van 5 minuten in de file inhoudt dat je 5 minuten later op je bestemming arriveert en een vertraging van 5 minuten met de trein inhoudt dat je 30 minuten later op je bestemming arriveert.

Al kan het ook anders; vorige week heeft de IC naar Zwolle in Roosendaal 15(!) minuten staan wachten op overstappers vanuit Vlissingen/Bergen op Zoom. Volledig geschift, maargoed.
5 minuten wordt niet zomaar 30. Dat ligt er aan wat voor overstap je hebt. Als een trein vertraging krijgt kan de NS/ProRail moeilijk alle aansluitingen laten wachten. Dan zou letterlijk alles vertraging krijgen. Als de aansluiting krap is, en je hebt vertraging. Dan is dat even kut, maar dat hoort nou eenmaal bij met de trein rijden. Als je met de bus gaat en die heeft vertraging door bijvoorbeeld een file, kan je net zo goed je overstap missen en een uur wachten :)
  maandag 17 september 2012 @ 22:14:56 #222
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116913037
Ergens op een spoorforum kwamen opeens dia's langs uit de jaren '70. Ik weet niets van materieel, maar deze vond ik wel tof. En als ik het goed zie, is het nog een stoomding, of niet?

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_116913102
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ergens op een spoorforum kwamen opeens dia's langs uit de jaren '70. Ik weet niets van materieel, maar deze vond ik wel tof. En als ik het goed zie, is het nog een stoomding, of niet?

[ afbeelding ]
Denk Diesel.. Geen aparte wagen voor kolen oid..
dag
  maandag 17 september 2012 @ 22:22:28 #225
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116913489
quote:
Ah okee. De "bekende" TEE (die ook op Watergraafsmeer staat) vond ik ook al zo tof. Wel garppig: netjes raampjes aan de voorkant van de cabine, maar wel zo'n loei van een uitlaatpijp er pal voor. En dan dat mooie klassieke "Inter City" op de voorkant...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 17 september 2012 @ 22:24:24 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116913630
Er is als proef ook een gasturbineversie geweest...

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116926165
Waar staat die rommel nu?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:12:52 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116926380
Dit is geloof ik een vrij oude foto.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116928211
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:12 schreef Duvel het volgende:
Dit is geloof ik een vrij oude foto.
Lees: waarschijnlijk KLB-slotjes van gemaakt? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:04:13 #230
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_116930178
Voor de mensen die naast treintjes-gek ook computer-gek zijn heeft Lian Li nu een mooie nieuwe case ontwikkeld :')
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_116931447
Pic?
pi_116932850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:33 schreef b2py het volgende:
Pic?
Eemtjes auf das linkchen klicken ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116933367
Sinds ik geen zin meer heb om een boete te krijgen als ik met een heel slaperig hoofd een kaartje met korting voor 9 uur uit de automaat haal :'), wil ik een abbo aanschaffen. Maar ik zit nu ook weer te suffen, of kan het gewoon niet vinden.. Zijn die dingen per maand / jaar opzegbaar?
  dinsdag 18 september 2012 @ 15:06:32 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116935445
Dat hangt van het abonnement in kwestie af. Sommige abonnementen zijn verkrijgbaar per maand (zoals het maandtrajectabonnement en de maanduitvoering van Altijd Vrij). Voor de rest van de abonnementen geldt volgens mij dat het na de eerste 3 maanden opzegbaar is, of zelfs pas na afloop van het eerste jaar.
pi_116937500
Wellicht is het hier al gepost, maar indien niet is het ongetwijfeld interessant: Schultz weigert HSL-overeenkomst goed te keuren: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)conflict-met-belgie/ en http://www.nu.nl/politiek(...)in-haag-brussel.html

Het betreft het conflict met België/NMBS over de aanschaf van een extra V250-treinstel voor de dienst Den Haag-Breda-Brussel, maar ook het feit dat er in de huidige plannen slechts 10 treinverbindingen tussen Amsterdam en Brussel per dag komen (i.p.v. de eerder overeengekomen 16).
pi_116937540
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:06 schreef James1988 het volgende:
Dat hangt van het abonnement in kwestie af. Sommige abonnementen zijn verkrijgbaar per maand (zoals het maandtrajectabonnement en de maanduitvoering van Altijd Vrij). Voor de rest van de abonnementen geldt volgens mij dat het na de eerste 3 maanden opzegbaar is, of zelfs pas na afloop van het eerste jaar.
Hm oke, thanks. Zal zelf nog eens rondkijken in de algemene voorwaarden
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 september 2012 @ 16:01:59 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116937695
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:57 schreef HeavenSmiles het volgende:
Wellicht is het hier al gepost, maar indien niet is het ongetwijfeld interessant: Schultz weigert HSL-overeenkomst goed te keuren: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)conflict-met-belgie/ en http://www.nu.nl/politiek(...)in-haag-brussel.html

Het betreft het conflict met België/NMBS over de aanschaf van een extra V250-treinstel voor de dienst Den Haag-Breda-Brussel, maar ook het feit dat er in de huidige plannen slechts 10 treinverbindingen tussen Amsterdam en Brussel per dag komen (i.p.v. de eerder overeengekomen 16).
tikje beter lezen, want die 10x per dag slaat op de Thalys en niet op de normale dienst tussen Amsterdam en Brussel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116937763
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tikje beter lezen, want die 10x per dag slaat op de Thalys en niet op de normale dienst tussen Amsterdam en Brussel
Excuses, je hebt gelijk. Is HSA i.s.m. NMBS ook verantwoordelijk voor de dienstregeling van Thalys dan?
pi_116937798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:58 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hm oke, thanks. Zal zelf nog eens rondkijken in de algemene voorwaarden
Ga gewoon naar een loket schat, doe of je dom bent en laat je voorlichten ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116938133
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Aanbesteding regionaal treinverkeer op RE15: Münster(Westfalen) - Rheine - Emden is gewonnen door de Westfalenbahn. Vanaf 2015 dus geen DB Regio met Dosto's meer op deze lijn.

http://www.zughalt.de/201(...)il-los-1/#more-36722
Mmm, kan er nu ook nog een verandering komen in de geldigheid van een neidersachsen ticket, deze is nu op deze lijn toch geldig t/m Munster?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 september 2012 @ 16:13:50 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116938256
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:03 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Excuses, je hebt gelijk. Is HSA i.s.m. NMBS ook verantwoordelijk voor de dienstregeling van Thalys dan?
deels. Ze moeten treinpaden beschikbaar stellen aan Thalys die ze tegen betaling afneemt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 18 september 2012 @ 16:15:39 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116938337
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

deels. Ze moeten treinpaden beschikbaar stellen aan Thalys die ze tegen betaling afneemt
En wat Thalys mag betalen voor een treinpad in Nederland over de HSL is afschuwelijk veel. Vandaar ook de idioot hoge prijzen. Pas vanaf het Belgische HSL-traject(wanneer de grens overgestoken is) wordt het weer beetje fatsoenlijker qua prijzen wat zij in België vragen.
pi_116939746
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eemtjes auf das linkchen klicken ja
had niet gezien dat hij klikbaar was, geinig! :)
  dinsdag 18 september 2012 @ 16:44:32 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116939783
FNV wil overbodige soldaten bij NS onderbrengen
Vakcentrale FNV wil dat een deel van de militairen die door de bezuinigingen op defensie overbodig raken, wordt ondergebracht bij de NS. Dat zei FNV-voorzitter Ton Heerts dinsdag in reactie op de troonrede.

"Bij defensie moeten er twaalfduizend mensen uit, NS heeft juist mensen nodig. Wij zeggen: breng dat bij elkaar", aldus Heerts. De FNV-voorzitter wil dat het toekomstige kabinet in brede zin meer investeert in werk-naar-werktrajecten voor mensen die hun baan dreigen te verliezen. Eerder probeerde het toenmalige TNT Post al overbodig geworden postbodes onder te brengen bij de NS.

De werk-naar-werktrajecten moeten wat de FNV betreft deel uitmaken van een bredere 'sociale agenda'. De forenzentaks, de korting op de kinderopvang, een hoger eigen risico in de zorg, de nullijn voor ambtenaren, de versnelde verhoging van de AOW en aanpassing van de ontslagbescherming horen daar in elk geval niet bij.

De FNV wil af van al deze maatregelen uit het Kunduz-akkoord. De vakcentrale was niet direct bereikbaar voor commentaar op de vraag hoe het schrappen van die bezuinigingen financieel kan worden opgevangen.
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:05:38 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116940834
Schuiten tekent treinmuseum

Het museum zal de paradepaardjes van het rijdend erfgoed exposeren.
François Schuiten
De NMBS begint, jaren na de eerste plannen, met de werken aan een erfgoedmuseum voor treinen. Het project kost ruim 20,5 miljoen euro.
BRUSSEL Train World, zo zal het nieuwe NMBS-museum heten, en het komt naast het station van Schaarbeek, dat zelf een renovatie krijgt. De nieuwe hall functioneert als erfgoedmuseum en kenniscentrum. Het heeft de ambitie om meer te zijn dan een parkeergarage voor oude locomotieven.

De plannen voor het museum gaan al lang mee, maar zijn om diverse redenen steeds opgeschort. Soms was het wegens tegenvallende jaarcijfers onkies om met een extra project uit te pakken.

Eerder was 2010 geprikt als openingsdatum. Het museum kon dan de viering van 175 jaar spoorwegen in België de nodige luister geven. Uiteindelijk is de viering niet doorgegaan. Na de treinramp van Buizingen vond het NMBS het gepaster om het low profile te houden.

Striptekenaar en Schaarbekenaar François Schuiten werd in 2009 al laureaat in een wedstrijd om de scenografie uit te tekenen. Hij bepaalt de inkleding en het verloop van de presentatie. Eerder deed hij al de scenografie voor het Autriquehuis, de eerste woning van Victor Horta, eveneens in Schaarbeek. Ook het metrostation Hallepoort is een ontwerp van hem.

Het architectenbureau SUM staat in voor de nieuwbouw van de hall. Voor zijn ontwerp gaat hij uit van glas en staalprofielen, om de stijl van industriële bouw op te roepen.

Paradepaardjes

Volgens La Dernière Heure kost het project meer dan 20,5 miljoen euro. Dat is een stuk meer dan het bedrag van 14 miljoen dat een paar jaar geleden circuleerde.

De hall voor het nieuwe museum wordt geraamd op 8 miljoen euro. Ze komt naast het station te liggen en heeft een oppervlakte van achtduizend vierkante meter. Daarin worden de paradepaardjes van het rijdend erfgoed geëxposeerd. De eerste locomotief van de Belgische spoorwegen en een exemplaar van het Type 21 Atlantique komen er te staan.

De ruimte wil meer zijn dan een depot voor treincuriosa. Ze wil het verhaal vertellen van de geschiedenis, het heden en de toekomst van het spoor. De treintechnologie krijgt een bijzondere focus.

Voor de aanpassing van het onthaal wordt 330.000 euro uitgetrokken en de uitvoering van de scenografie wordt geraamd op 5,75 miljoen euro.

Die bestaat uit een glazen voorgevel, waarachter vier ruimtes uitwaaieren. Vanaf een mezzanine heeft men van bovenuit zicht op de sporen, die over de volledige lengte door het gebouw lopen. Om een ‘zachte inplanting' in de buurt te verkrijgen, heeft de hall een groendak en een zijgevel van honderd meter bekleed met planten.

Het historische station, in 1994 beschermd als monument, krijgt een renovatiebeurt. Het oudste gedeelte uit 1887 is ondertussen aangepast als Travel Center. Die werken kostten 735.000 euro. Het rechtergedeelte, dat er later bijkwam in Vlaamse neorenaissancestijl, moet nog een renovatie krijgen. Dat zal ongeveer 3 miljoen euro kosten.

In het station zelf komen een kenniscentrum, een bibliotheek en een cafetaria.

Over twee weken wordt de eerste steen van de nieuwbouw gelegd. De werken zelf beginnen half oktober. Tegen mei 2014 hoopt de NMBS zijn Train World te openen.

http://www.standaard.be/a(...)0275846&word=erfgoed
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:16:58 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116941345
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:44 schreef greavy het volgende:
FNV wil overbodige soldaten bij NS onderbrengen
Vakcentrale FNV wil dat een deel van de militairen die door de bezuinigingen op defensie overbodig raken, wordt ondergebracht bij de NS. Dat zei FNV-voorzitter Ton Heerts dinsdag in reactie op de troonrede.

"Bij defensie moeten er twaalfduizend mensen uit, NS heeft juist mensen nodig. Wij zeggen: breng dat bij elkaar", aldus Heerts. De FNV-voorzitter wil dat het toekomstige kabinet in brede zin meer investeert in werk-naar-werktrajecten voor mensen die hun baan dreigen te verliezen. Eerder probeerde het toenmalige TNT Post al overbodig geworden postbodes onder te brengen bij de NS.

De werk-naar-werktrajecten moeten wat de FNV betreft deel uitmaken van een bredere 'sociale agenda'. De forenzentaks, de korting op de kinderopvang, een hoger eigen risico in de zorg, de nullijn voor ambtenaren, de versnelde verhoging van de AOW en aanpassing van de ontslagbescherming horen daar in elk geval niet bij.

De FNV wil af van al deze maatregelen uit het Kunduz-akkoord. De vakcentrale was niet direct bereikbaar voor commentaar op de vraag hoe het schrappen van die bezuinigingen financieel kan worden opgevangen.
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Hij fijn, terug naar de militaire structuren bij NS, net als vroeger. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116941399
Ja ik had ook al zoiets
Krijg je dan een conducteur die je hardhandig komt vertellen dat je een boete krijgt? Allemaal kisten aan :P
pi_116943630
Suf die stoomtrein pc kast.
Z
Als iemand zoiets wil bouwtie het liever zelf denk ik.

Gewoon een LGB sikje en daarin een pc proppen dat zou ook best leuk zijn. Niet dit. Dit kan iedere kleuter wmet een schaar en een stuk golfkarton in een regenachtige zondagmiddag maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116945339
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga gewoon naar een loket schat, doe of je dom bent en laat je voorlichten ^O^
Jamaar, ik ben niet blond he. Ze schatten gingers altijd net iets slimmer in.
pi_116947276
Dan verf je je haaaaaar :D :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:28:23 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116947310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:51 schreef Crientj het volgende:

[..]

Jamaar, ik ben niet blond he. Ze schatten gingers altijd net iets slimmer in.
Je bent een vrouw, je kunt prima onwetendheid veinzen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116947799
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bent een vrouw, je kunt prima onwetendheid veinzen.
Uhm, maar hoezo kan ik mijn RailAktiefKaart niet op die sjip laden dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:39:06 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116948000
Lo and behold, de nieuwe Vossloh DM30:



Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=416227575093561 _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 18-09-2012 23:27:56 ]
  Redactie Sport dinsdag 18 september 2012 @ 19:40:42 #255
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116948092
Geef mij de DM90 maar... mijn god wat een lelijk ding..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116948353
Weer eens wat nieuws op het spoor *O*

En veel lelijker dan de G2000 wordt geen enkele trein
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116948765
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer eens wat nieuws op het spoor *O*

En veel lelijker dan de G2000 wordt geen enkele trein
Ben je de V250 al weer vergeten? :P
pi_116948873
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ben je de V250 al weer vergeten? :P
Gaan die dingen nou ook daadwerkelijk 250 km/h? Of boemelen ze nog steeds op 160...
pi_116948895
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ben je de V250 al weer vergeten? :P
Dat is geen trein, dat is een droomsel uit Utopia :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116948948
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:55 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Gaan die dingen nou ook daadwerkelijk 250 km/h? Of boemelen ze nog steeds op 160...
Momenteel boemelen ze met 0 :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:01:59 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116949244
Af en toe gaat er eentje, ingelegd aan 160 km/h.
pi_116949666
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:01 schreef James1988 het volgende:
Af en toe gaat er eentje, ingelegd aan 160 km/h.
Maar scheuren wel 250 over de HSL hoor ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 september 2012 @ 20:15:19 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116950035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer eens wat nieuws op het spoor *O*

En veel lelijker dan de G2000 wordt geen enkele trein
mja, alleen die smalbekvariant. Die andere is wel te doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116950050
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Momenteel boemelen ze met 0 :Y
Ik zie ze weleens staan op Schiphol. En ik heb van die fyra-toeslag-coupons. Dus ik moet maar een keer een goeie reden verzinnen om naar Rotterdam te willen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:01 schreef James1988 het volgende:
Af en toe gaat er eentje, ingelegd aan 160 km/h.
oh ze hebben dus nog niet de hele dienstregeling ermee gevuld?
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:20:17 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116950384
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:39 schreef James1988 het volgende:
Low and behold, de nieuwe Vossloh DM30:



Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=416227575093561 _O-
What the Fuck did I just see?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:20:39 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116950409
Gelukkig geen Innotrans voor mij. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116950633
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:20 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig geen Innotrans voor mij. :P
Dan ben je geen echte treinfapper!
pi_116950711
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:39 schreef James1988 het volgende:
Low and behold, de nieuwe Vossloh DM30:



Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=416227575093561 _O-
Ik vind het stiekem wel een wreed ding, net een nucleair wapen op het spoor :o :@
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:40:18 #269
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116951607
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:39 schreef James1988 het volgende:
Low and behold, de nieuwe Vossloh DM30:



Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=416227575093561 _O-
Alsof ze opeens bedachten dat het ding ook op diesel moest lopen:"Ach, dan hangen we er wel een powerpackje aan."
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116952181
Staan trouwens wel meer leuke plaatjes op die facebook van Railcolor ;)

officiele Flickr van Alstom: http://www.flickr.com/photos/51978012@N05/
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:50:10 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116952252
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:23 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Dan ben je geen echte treinfapper!
Jij piem0l.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:51:59 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116952377
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:20 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig geen Innotrans voor mij. :P
Ik ga morgen naar Berlijn. Voor InnoTrans ja :)
pi_116952472
Trein die wordt getest voor 600 km/h.
Only in China :)
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:55:18 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116952582
Hopelijk hebben ze daar ook botsnormen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:55:31 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116952605
Dat zal Alstom niet leuk vinden.

Overigens, het gaat lekker met de sein- en wisselstoringen. Eerder al eentje tussen Amsterdam en Haarlem waar geen prognose voor was, inmiddels ligt Breda - Lage Zwaluwe er al 3 uit. Prognose was 20:30, is nu onbekendopgelost. Ineens.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 september 2012 @ 20:57:56 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116952766
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:53 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Trein die wordt getest voor 600 km/h.
Only in China :)
zou handig zijn als met deze snelheden de veiligheidssystemen ook zouden werken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116952794
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ga morgen naar Berlijn. Voor InnoTrans ja :)
Ga je wel heul veul foto's maken? En een verslagje maken? :D
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:00:16 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116952950
De dSLR gaat in ieder geval mee. Verslagje zal er dus wel komen. Een verslagje van 2 jaar terug is in de OP te vinden.
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:05:06 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116953346
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:55 schreef James1988 het volgende:
Dat zal Alstom niet leuk vinden.
Waarom zou Alstom zich drukmaken? Er rijden nog steeds geen Shinkansen in Europa, dus blijkbaar is Azië geen concurrent.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:09:43 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116953656
Alstom heeft tot nu toe altijd het wereldrecord in handen gehad (momenteel 574,8 km/h) en zal dat niet graag uit handen geven aan een stel Chinezen. Een belangrijk verschil met de Japanners is dat CSR zich wel nadrukkelijk richt op de hele wereld... en daarmee een belangrijke concurrent wordt voor Alstom, Bombardier en Siemens.
pi_116954027
En Vossloh, die naar eigen zeggen de grootste bouwer van Europa is voor goederen en passagiers vervoer in europa? :P
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:29:29 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116955101
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:09 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft tot nu toe altijd het wereldrecord in handen gehad (momenteel 574,8 km/h) en zal dat niet graag uit handen geven aan een stel Chinezen. Een belangrijk verschil met de Japanners is dat CSR zich wel nadrukkelijk richt op de hele wereld... en daarmee een belangrijke concurrent wordt voor Alstom, Bombardier en Siemens.
Aha zo. We wachten het af. Een recordpoging kost miljoenen, ik denk dat de Fransen wel wat anders met dat geld kunnen momenteel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:52:11 #283
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_116956730
Nou net weer even met de treinenbaan gespeeld *O*

Bijna alle rails roestig als wat, lekker raggen met de schuurspons en de treintjes eroverheen rijden :)!

zal deze week wel wat fotos postten :P
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:54:45 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116956942
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:52 schreef Flodder450 het volgende:
Nou net weer even met de treinenbaan gespeeld *O*

Bijna alle rails roestig als wat, lekker raggen met de schuurspons en de treintjes eroverheen rijden :)!

zal deze week wel wat fotos postten :P
Tip! Modelspoor, deel VIII
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:23:50 #285
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_116958969
Ik heb daar de foto's gepost :)!, ze zijn ook te vonden in de MC SC :P
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:24:51 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116959021
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Aha zo. We wachten het af. Een recordpoging kost miljoenen, ik denk dat de Fransen wel wat anders met dat geld kunnen momenteel.
Op zich heb je gelijk, maar Alstom heeft een goed jaar achter de rug en een Fransoos gaat ver als je aan z'n trots komt ;)
pi_116959410
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Mmm, kan er nu ook nog een verandering komen in de geldigheid van een neidersachsen ticket, deze is nu op deze lijn toch geldig t/m Munster?
Neuh, de regionale overheid zal bepalen dat het NDS-ticket gewoon "anerkannt" moet worden, net als bij alle andere NBE vervoerders in Duitsland (bijv Eurobahn).
  Redactie Sport dinsdag 18 september 2012 @ 23:01:15 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116961646
Het gaat om het gedeelte Rheine-Münster, waar het Niedersachsen-ticket nu wel geldig was ondanks dat het gehele traject in Nordrhein-Westfalen ligt. Dit was om meer mensen vanuit Münster naar het noorden te trekken. Overigens is op de RB Rheine-Münster (die al gereden wordt door de Westfalenbahn) het Niedersachsen-ticket niet geldig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116967843
Als ik voor vandaag in Duitsland op het station een ICE ticket koop bij een automaat, ben ik dan goedkoper uit dan wanneer ik het online afneem?

[ Bericht 1% gewijzigd door EddyAlbena op 19-09-2012 06:39:55 ]
pi_116968151
Het is nog vroeg en misschien vergis ik me hoor, maar is er al een definitief rapport over treinbotsing Amsterdam dit voorjaar?
  woensdag 19 september 2012 @ 08:12:35 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116968467
Niet toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 september 2012 @ 09:15:46 #292
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_116969449
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 06:24 schreef EddyAlbena het volgende:
Als ik voor vandaag in Duitsland op het station een ICE ticket koop bij een automaat, ben ik dan goedkoper uit dan wanneer ik het online afneem?
nee, mits je online bij de DB koopt (hispeed kan duurder zijn), als je het kaartje 3 maanden geleden had gekocht was je beduidend goedkoper uitgeweest, kan meer dan 50 procent schelen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_116969747
Had al wel geboekt, maar dat is met IC, 1,5u langer en drie keer overstappen dus niet ideaal. Hoopte dat een alternatief nu niet heel duur zou zijn maar is mij net iets te. Dan maar gewoon met deze gaan. Dank in ieder geval,
  woensdag 19 september 2012 @ 10:42:57 #294
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_116971727
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Had al wel geboekt, maar dat is met IC, 1,5u langer en drie keer overstappen dus niet ideaal. Hoopte dat een alternatief nu niet heel duur zou zijn maar is mij net iets te. Dan maar gewoon met deze gaan. Dank in ieder geval,
Fijne reis, een keer thuis wat pielen met instellingen, minste overstappen kiezen, alleen ice kiezen, overstap tijd instellen etc. dan heb je binnen 10 minuten wel door, het kan allemaal bij de DB :).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 september 2012 @ 11:23:31 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116973070
hmm, Arriva schrapt vanaf december op zondagavond de tweede stoptrein tussen Leeuwarden en Groningen, omdat deze vrijwel leeg is en de passagiers massaal met de sneltrein gaan.

Voor de rest zullen er behalve de tijden weinig veranderingen op het noordelijke spoor zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 september 2012 @ 11:25:17 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116973135
nog een leuke die ik tegenkwam is dat het vanaf 2016 mogelijk moet zijn om een kwartiersdienst tussen Emmen en Coevorden te kunnen rijden, waardoor het hele spoor tussen Emmen en Zwolle geschikt is voor één trein per 15 minuten.

bron: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)oor-kwartiersdienst-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116974034
Want daar is markt voor? Twee keer een uurtje per dag een wolk scholieren ja, die leveren geen ene dooie sterfcent op :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116975724
Boeit dat, het spoor levert sinds de jaren 60 toch al geen cent meer op.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 september 2012 @ 12:58:06 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116976275
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Want daar is markt voor? Twee keer een uurtje per dag een wolk scholieren ja, die leveren geen ene dooie sterfcent op :P
Arriva rijdt wel, zolang het inclusief subsidie maar winst oplevert.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116976702
Misschien een stomme vraag, maar ik vraag het me eigenlijk al een hele tijd af: wat is dat belletje (kan het niet anders beschrijven dan: 'Ping!') dat je vooral in de SGMm zo goed hoort (en in sommige andere treinen ook, zij het vaak wat doffer)?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 september 2012 @ 13:13:56 #301
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116976859
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:09 schreef HeavenSmiles het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik vraag het me eigenlijk al een hele tijd af: wat is dat belletje (kan het niet anders beschrijven dan: 'Ping!') dat je vooral in de SGMm zo goed hoort (en in sommige andere treinen ook, zij het vaak wat doffer)?
je hebt meerdere soorten belletjes. Een ping betekent dat er een codewijziging van de ATB binnen is gekomen. Dit betekent dat een trein sneller mag gaan rijden of juist af moet remmen.

Een lange tring betekent dat de trein te snel rijdt en de machinist af moet remmen. Drie tringetjes achter elkaar betekent dat aan de remopdracht is voldaan en dat de gewenste snelheid bereikt is.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')