abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116904417
Wat is dat "Beeld van een onderneming"? Ziet er interessant uit! :)
  maandag 17 september 2012 @ 20:11:52 #202
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116904742
Dat is een folder uit 1986 met informatie over de organisatie en toekomstvisie van NS.
Wat zijn we aan het doen ???
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 20:12:31 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116904791
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
K ben weer in Veenendaal :)

Onderweg kwamen we bij Maarn de Kameel nog tegen *O* geen daverende plaat geworden maar ik hebpum :)
Nice. De 114 is vanuit Stadskanaal naar Blerick afgereisd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116904878
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Dat is een folder uit 1986 met informatie over de organisatie en toekomstvisie van NS.
Zitten er nog meer van die boekjes in of? Wil ik wel hebben, krijg je van me?
  maandag 17 september 2012 @ 20:15:41 #205
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116904991
Ik hoef er niks voor te hebben! Ik deel alles uit vandaag! :s) Stuur maar een PM'tje :)

Oh ja dat doosje zit vol met MAT bladen, en voorschriften en prints van de koersrollen van al het NS materieel.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_116905087


Ff kijken of dit lukt via de tablet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116905211
Jaaaa *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 september 2012 @ 20:19:32 #208
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116905254
Mooie kameel Flash! Ik zag hem laatst op het oosterspoor in Utrecht.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_116905432
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Ff kijken of dit lukt via de tablet
Leuk :)
pi_116905853
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
"Voor Beter OV te negatief." http://www.voorbeterov.nl/120916.php
quote:
Ook ik heb regelmatig te kampen met verstoringen en ook voor mij schieten afspraken er dan echt wel eens bij in. Als u met de auto weggaat, vertrekt u toch ook ruim op tijd? Waarom zou u dat dan niet met de trein doen? Het risico om in Nederland in de file te belanden met de auto is significant groter dan dat de trein een verstoring kent.

Natuurlijk. Klopt. Maar het risico dat je reis per OV niet aan de belofte (“u bent zo en zo laat op uw bestemming”) voldoet is op zijn beurt weer veel groter dan de kans dat u bij de supermarkt een bedorven pak melk koopt. Waar het om gaat, is dat vertragingen bij het OV vaak niet een kwestie van enkele minuutjes zijn, maar (al dan niet door het missen van aansluitingen) al gauw een half uur of meer belopen.
Moet zeggen dat de argumenten op de ingezonden brief bedroevend slecht zijn. Er wordt totaal niet ingegaan op wat de inzender bedoeld.
Zo schrijft de inzender:
"Het risico om in Nederland in de file te belanden met de auto is significant groter dan dat de trein een verstoring kent."

Waarop de reactie is:
"Waar het om gaat, is dat vertragingen bij het OV vaak niet een kwestie van enkele minuutjes zijn, maar (al dan niet door het missen van aansluitingen) al gauw een half uur of meer belopen."

Als je in de file beland is de vertraging ook vrij snel een halfuur of meer. :')
pi_116906152
Ook weer een NSPanel enquete ingevuld :)
  maandag 17 september 2012 @ 20:46:50 #212
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116907146
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:45 schreef James1988 het volgende:
Waarom is er eigenlijk een omschakelbare bovenleiding en bijbehorende beveiliging, en niet 'gewoon' een spanningssluis zoals bij Roosendaal of Maastricht? Is dat om Duitse treinen in het station te kunnen ontvangen zonder dat ze van 1500 V moeten zijn voorzien?
Dat was er vroeger. Venlo had aan de ene kant 1500V en aan de andere kant de Duitse spanning. Nadeel was dat er altijd een loc moest staan om de Duitse trein onder zijn eigen spanning terug te drukken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116907557
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:29 schreef the-it het volgende:

[..]

[..]

Moet zeggen dat de argumenten op de ingezonden brief bedroevend slecht zijn. Er wordt totaal niet ingegaan op wat de inzender bedoeld.
Zo schrijft de inzender:
"Het risico om in Nederland in de file te belanden met de auto is significant groter dan dat de trein een verstoring kent."

Waarop de reactie is:
"Waar het om gaat, is dat vertragingen bij het OV vaak niet een kwestie van enkele minuutjes zijn, maar (al dan niet door het missen van aansluitingen) al gauw een half uur of meer belopen."

Als je in de file beland is de vertraging ook vrij snel een halfuur of meer. :')
Het (terechte) punt is dat een vertraging van 5 minuten in de file inhoudt dat je 5 minuten later op je bestemming arriveert en een vertraging van 5 minuten met de trein inhoudt dat je 30 minuten later op je bestemming arriveert.

Al kan het ook anders; vorige week heeft de IC naar Zwolle in Roosendaal 15(!) minuten staan wachten op overstappers vanuit Vlissingen/Bergen op Zoom. Volledig geschift, maargoed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 21:03:53 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116908229
die +15 heb je er in Zwolle wel uit, mits alles meewerkt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116908325
Stops overslaan tussen Nijmegen en Arnhem scheelt altijd ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 september 2012 @ 21:07:54 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116908471
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:05 schreef b2py het volgende:
Stops overslaan tussen Nijmegen en Arnhem scheelt altijd ;)
hoeft niet eens om +15 in te halen. In het Brabantse liggen al zeker vijf, zes minuten. Daarna Tot Arnhem inclusief stoppen nog eens vijf en dan ben je in Zutphen ongeveer weer op tijd.

Hangt er trouwens wel vanaf welk mat je mee hebt. ICRm is trager dan een schommelboot of ICMm
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 september 2012 @ 21:13:22 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116908854
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:49 schreef Oom_Agent het volgende:
Alvast een voorproefje van doos 1: foldermateriaal, instruktie treinkaartjes, MATbladen, T shirt 150 jaar spoorwegen 1989, vertrekstaten Nijmegen 1988, doos vol stickers en railrunner emblemen.

[ afbeelding ]
Dat met die Koploper is een vlag met NS 150 logo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116909553
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2012 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
die +15 heb je er in Zwolle wel uit, mits alles meewerkt
Ja, maar nog niet in Breda waar ik een overstap van 12 minuten op de IC naar Venlo heb :W
  maandag 17 september 2012 @ 21:22:41 #219
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_116909573
Duvel, dat is een T shirt, is inmiddels al vergeven via PM.

Heb nog een doos spoorboekjes, vertrekstatenboekjes, folders, stickers, MAT bladen, historische treinkaartjes wie o wie wilt hem GRATIS hebben. Heb ook nog een doos busboekjes (dienstregelingen van alle maatschappijen in die tijd o.a. CN, RET, VAD, GSM, NZH, Zuidooster, VSL)

Anders gaat het naar het grofvuil.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_116911918
Aanbesteding regionaal treinverkeer op RE15: Münster(Westfalen) - Rheine - Emden is gewonnen door de Westfalenbahn. Vanaf 2015 dus geen DB Regio met Dosto's meer op deze lijn.

http://www.zughalt.de/201(...)il-los-1/#more-36722
pi_116912877
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het (terechte) punt is dat een vertraging van 5 minuten in de file inhoudt dat je 5 minuten later op je bestemming arriveert en een vertraging van 5 minuten met de trein inhoudt dat je 30 minuten later op je bestemming arriveert.

Al kan het ook anders; vorige week heeft de IC naar Zwolle in Roosendaal 15(!) minuten staan wachten op overstappers vanuit Vlissingen/Bergen op Zoom. Volledig geschift, maargoed.
5 minuten wordt niet zomaar 30. Dat ligt er aan wat voor overstap je hebt. Als een trein vertraging krijgt kan de NS/ProRail moeilijk alle aansluitingen laten wachten. Dan zou letterlijk alles vertraging krijgen. Als de aansluiting krap is, en je hebt vertraging. Dan is dat even kut, maar dat hoort nou eenmaal bij met de trein rijden. Als je met de bus gaat en die heeft vertraging door bijvoorbeeld een file, kan je net zo goed je overstap missen en een uur wachten :)
  maandag 17 september 2012 @ 22:14:56 #222
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116913037
Ergens op een spoorforum kwamen opeens dia's langs uit de jaren '70. Ik weet niets van materieel, maar deze vond ik wel tof. En als ik het goed zie, is het nog een stoomding, of niet?

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_116913102
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ergens op een spoorforum kwamen opeens dia's langs uit de jaren '70. Ik weet niets van materieel, maar deze vond ik wel tof. En als ik het goed zie, is het nog een stoomding, of niet?

[ afbeelding ]
Denk Diesel.. Geen aparte wagen voor kolen oid..
dag
  maandag 17 september 2012 @ 22:22:28 #225
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116913489
quote:
Ah okee. De "bekende" TEE (die ook op Watergraafsmeer staat) vond ik ook al zo tof. Wel garppig: netjes raampjes aan de voorkant van de cabine, maar wel zo'n loei van een uitlaatpijp er pal voor. En dan dat mooie klassieke "Inter City" op de voorkant...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')