Ja, de befaamde sur place van Andy en Contador. Toen waren de verschillen ook tussen de andere toppers behoorlijk beperkt (en dat was in de derde week).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:36 schreef thettes het volgende:
[..]
hadden we ook niet exact deze aankomst in 2010?
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:36 schreef thettes het volgende:
[..]
hadden we ook niet exact deze aankomst in 2010?
Zit zeker wat in. Vooral omdat het rond de langste dag isquote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:06 schreef Wombcat het volgende:
In juli is het vrij lang licht, zeker tot een uur of half tien.
Hoe laat willen ze wel niet finishen als ze bij kunstlicht willen finishen, 11 uur of zo.
quote:
Half 10 zou het kunnen schemeren rond die datum. Langste dag is een maand eerder...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:07 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zit zeker wat in. Vooral omdat het rond de langste dag is
Zonsondergang is 21 juli 2013 21:43.
Trouwens uit:
Wat hoop jij volgend jaar in de Tour te zien?
[..]
Hèhè, eindelijk dat ik dit idee een keer hoor vanuit ASO zelf.quote:Tour 2013 met slechts acht renners per ploeg?
Het aantal renners per ploeg in de Tour de France en de andere grote wielerrondes staat al jarenlang op negen. Vanaf volgend jaar komt daar mogelijk verandering in: uit veiligheidsoverwegingen en om meer open etappes te krijgen, kan het aantal ploegmaats gereduceerd worden tot acht. Dat is woensdag vernomen in de marge van de voorstelling van de 100e Ronde van Frankrijk.
Het idee ligt momenteel ter studie voor bij de Internationale Wielerunie UCI. "We zouden alvast niet rouwig zijn om een renner minder per ploeg. Eerst en vooral omwille van de veiligheid, daarnaast omdat de wedstrijd zo ook wat minder gesloten zou zijn", vertelde tourbaas Christian Prudhomme.
De Fransman toonde zich een stuk minder enthousiast over een vermindering van het aantal ploegen, momenteel 22 in La Grande Boucle. Daar zouden vooral Franse teams het slachtoffer van kunnen worden. "Er is een link nodig met de landen waar je koerst. In de wedstrijden die wij organiseren, spelen we altijd in op de nationale voorkeur: Franse ploegen in Frankrijk, Belgische in België", aldus nog Prudhomme.
Sportwereld
De OS duurt geen drie weken. Met een beetje pech hou je in de Tour niemand over als je met z'n vijven begintquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wat mij betreft mag het teruggebracht worden naar vijf renners per ploeg, dat leverde tijdens de OS een leuke koers op.
Survival of the fittest.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De OS duurt geen drie weken. Met een beetje pech hou je in de Tour niemand over als je met z'n vijven begint
Het lijkt erop dat het sprinten, klimmen of tijdrijden is, en de 'originele' ritten, zoals die er de vorige jaren waren naar bijv.Boulogne-sur-Mer of Mende ontbreken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:34 schreef DeeBee het volgende:
Toch wel wat veel sprintritten weer ja, er hadden nog wel 1 of 2 heuvelritten ingemogen.
Maar het parcours ziet er niet slecht uit voor de Tour, die ene tijdrit lijkt ook flink lastig te worden, goede 30 kilometer waarvan een kilometer of 12 klimmen, dat is geen standaardritje!
ER zijn weinig of nauwelijks etappes voor types als Gilbert en Sagan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het sprinten, klimmen of tijdrijden is, en de 'originele' ritten, zoals die er de vorige jaren waren naar bijv.Boulogne-sur-Mer of Mende ontbreken.
Al bij al is het natuurlijk wel een prima parcours, waarbij zo'n beetje alle mooie regio's van Frankrijk aan bod komen.
En volgens mij hoord ik Prudhomme tijdens de presentatie zeggen dat er een technische afdaling inzit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:23 schreef TheArt het volgende:
In de tijdrit van Embrun naar Chorges zitten 2 klimmen. De eerste is 5,5 km. aan 5,2% (steilste deel is 2 km. lang aan 8%) en de tweede is 7,5 km. aan 5,4% (met stukken van 9%).
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:23 schreef TheArt het volgende:
In de tijdrit van Embrun naar Chorges zitten 2 klimmen. De eerste is 5,5 km. aan 5,2% (steilste deel is 2 km. lang aan 8%) en de tweede is 7,5 km. aan 5,4% (met stukken van 9%).
Wow dat wordt dan wel een serieuze tijdrit. Begreep met mijn middelbare school Frans dat Pesheux (=elk jaar verantwoordelijk voor het parcours), nog nooit zo'n lastige tijdrit had uitgezet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En volgens mij hoord ik Prudhomme tijdens de presentatie zeggen dat er een technische afdaling inzit.
Nee, 'gewoon' Bédoin.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:38 schreef Blik het volgende:
Mont Ventoux vanuit Malaucene? De "makkelijke" kant dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |