abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116938748
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:16 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee niet mijn zaak

het is een probleem van de verzekeraar of bank die dit risico neemt, de goede beleggingen delen ze ook niet met jou, de verliezen mogen ze ook zelf houden
Misschien niet jou zaak omdat je genoeg verdient of vermogend bent en niet afhankelijk, maar voor duizenden die bij een bank werken en weg worden bezuinigd omdat het ff allemaal wat minder loopt is het zeker hun zaak. En dat aantal mensen neemt zeker toe als die euro klapt.
pi_116939007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:16 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee niet mijn zaak

het is een probleem van de verzekeraar of bank die dit risico neemt, de goede beleggingen delen ze ook niet met jou, de verliezen mogen ze ook zelf houden
U heeft geen pensioen?

Iedereen die een defensief pensioen heeft zit voor een groot deel in staatsobligaties.
pi_116939084
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:47 schreef Breekfast het volgende:
Mja, zelfbenoemde 'economen' roepen al 1,5 jaar dat de Euro op het randje van de afgrond staat. Uiteindelijk denk ik dat we wel met de Euro de crisis uit komen. De vraag is alleen hoelang het nog gaat duren en hoeveel geld het nog gaat kosten.
Ik zag gisteren een stukje msnbc en die hadden het er juist over dat de dollar zou klappen. De euro lijkt ook weer in waarde aan het stijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_116939121
In theorie kun je natuurlijk eeuwig blijven doormodderen met hoge schulden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_116940100
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zag gisteren een stukje msnbc en die hadden het er juist over dat de dollar zou klappen. De euro lijkt ook weer in waarde aan het stijgen.
De Euro staat al twee maanden in de plus tegen alle grote valuta;
http://www.google.com/fin(...)=AIlYUNDcEISZwQOX9QE
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:17:10 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_116941354
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:32 schreef waht het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Debt_bondage
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:25:08 #57
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_116941671
quote:
In de praktijk is dat nog nooit gebeurd.
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:25:13 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_116941676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:29 schreef Sparqq het volgende:

Iedereen die een defensief pensioen heeft zit voor een groot deel in staatsobligaties.
Pensioenfondsen hebben ook vastgoed en aandelen en het meest obligaties van Nederland zelf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_116941703
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:25 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

In de praktijk is dat nog nooit gebeurd.
Spreekt voor zich, ik bedoel maar dat schulden zichzelf niet per definitie opheffen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:28:03 #60
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_116941787
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:25 schreef waht het volgende:

[..]

Spreekt voor zich, ik bedoel maar dat schulden zichzelf niet per definitie opheffen.
Nee meestal doen ze dat uiteindelijk door flinke inflatie. Soms ook door defaults, maar daarbij wordt de directe pijn veel scherper verdeeld en dat heeft - als het om dusdanig grote hoeveelheden gaat dat er 'autoriteiten' direct bij betrokken zijn - doorgaans niet de voorkeur van de autoriteiten.
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:49:26 #61
323876 michaelmoore
pi_116942586
quote:
De rente moet weer naar 10% dan leren ze het wel af
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 19 september 2012 @ 08:17:11 #62
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116968522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:24 schreef grr0x het volgende:

[..]

Misschien niet jou zaak omdat je genoeg verdient of vermogend bent en niet afhankelijk, maar voor duizenden die bij een bank werken en weg worden bezuinigd omdat het ff allemaal wat minder loopt is het zeker hun zaak. En dat aantal mensen neemt zeker toe als die euro klapt.
kletspraat, dat gebeurt ook bij een automobielbedrijf.

We meoten eens op houden om banken als heilig te zien.

Banken zijn bedrijven en als ze de zaak opfucken dan gaan ze maar lekker failliet, als je autobedrijf failliet gaat en je auto staat binnen dan ben je ook de klos

Moet je maar een degelijke bank uitzoeken die zijn er zat.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 19 september 2012 @ 08:57:36 #63
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116969113
Spaanse banken dieper in de problemen

quote:
Spaanse banken hebben te kampen met een kapitaalvlucht, waarbij deposito's in een steeds sterker tempo worden overgebracht naar het buitenland.
Spaanse banken hebben het financieringsgat dat hierdoor is ontstaan opgevangen met krediethulp van de Europese Centrale Bank.
Vorige week bleek dat Spaanse banken in augustus voor 412 miljard euro hadden geleend via de ECB, het hoogste niveau ooit.

De kapitaalvlucht in Zuid-Europa heeft er voor gezorgd dat centrale banken als die van Spanje in het krijt staan bij hun noordelijke zusterinstellingen, zoals de Bundesbank en De Nederlandsche Bank. :{w :W 8)7 8)7
In augustus bedroegen de claims van de Bundesbank op met name zuidelijke centrale banken 751 miljard euro. :@

Voor het uitbreken van de crisis in 2008 wisten Spaanse banken zich nog grotendeel met deposito's of in de markt te financieren.
pi_116975513
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 08:17 schreef HD9 het volgende:

[..]

kletspraat, dat gebeurt ook bij een automobielbedrijf.

We meoten eens op houden om banken als heilig te zien.

Banken zijn bedrijven en als ze de zaak opfucken dan gaan ze maar lekker failliet, als je autobedrijf failliet gaat en je auto staat binnen dan ben je ook de klos

Moet je maar een degelijke bank uitzoeken die zijn er zat.
En als ze een paar ton in kas hebben van jouw bedrijf? De overheid staat garant voor 1 ton, ik wil je dan weleens horen. Alleen gaat het in de realiteit niet om tonnen maar om miljarden die verdampen. Die auto kan ik nog ophalen en naar een andere garage brengen, dat geld kan je niet meer ophalen.
  woensdag 19 september 2012 @ 13:18:05 #65
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116977010
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:35 schreef grr0x het volgende:

[..]

En als ze een paar ton in kas hebben van jouw bedrijf? De overheid staat garant voor 1 ton, ik wil je dan weleens horen. Alleen gaat het in de realiteit niet om tonnen maar om miljarden die verdampen. Die auto kan ik nog ophalen en naar een andere garage brengen, dat geld kan je niet meer ophalen.
miljarden die zijn van die bank zelf , hebben ze geleend bij de centrale bank
gaan ze lekker failliet toch

EEN BANK IS GEWOON EEN BEDRIJF , DIE KAN OOK FAILLIET

(Die auto kan je ook niet ophalen als ie bij dat bedrijf staat dan valt alles onder de boedel )
pi_116977230
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:18 schreef HD9 het volgende:

[..]

(Die auto kan je ook niet ophalen als ie bij dat bedrijf staat dan valt alles onder de boedel )
Miljarden van mensen die hun spaargeld erop zetten of hun spaarloon whatever, geld van jou en mij. Snap je fractioneel bankieren wel?
  woensdag 19 september 2012 @ 13:27:06 #67
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116977359
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:23 schreef grr0x het volgende:

[..]

Miljarden van mensen die hun spaargeld erop zetten of hun spaarloon whatever, geld van jou en mij. Snap je fractioneel bankieren wel?
ja en dan moet je gewoon een goede bank kiezen net als ik en daarnaast is er een ton staatsgarantie, of zit je daar boven
pi_116977389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:27 schreef HD9 het volgende:

[..]

ja en dan moet je gewoon een goede bank kiezen net als ik
En welke bank is dat? Ik hoor graag hoe het beter kan
  woensdag 19 september 2012 @ 13:28:46 #69
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116977428
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:27 schreef grr0x het volgende:

[..]

En welke bank is dat? Ik hoor graag hoe het beter kan
De RABO die komt niet in problemen
pi_116977474
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:28 schreef HD9 het volgende:

[..]

De RABO die komt niet in problemen
De Rabobank :), je bedoelt de staatsbank ABN die niet snel in de problemen zal komen.
  woensdag 19 september 2012 @ 13:34:56 #71
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116977682
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:30 schreef grr0x het volgende:

[..]

De Rabobank :), je bedoelt de staatsbank ABN die niet snel in de problemen zal komen.
nee dat is de ABNAMRO - ik bedoel de RABO
  woensdag 19 september 2012 @ 13:36:21 #72
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116977760
Berlijn vindt het garant staan voor Spaanse banken toch niet zo'n goed idee :)
http://www.telegraaf.nl/d(...)rantiestelsel__.html

quote:
wo 19 sep 2012, 12:18
Berlijn is tegen Europees garantiestelsel
BERLIJN (AFN) - De Duitse regering is tegen een gezamenlijk Europees garantiestelsel en wil dat de Europese Centrale Bank (ECB) alleen toezicht gaat houden op systeembanken en grensoverschrijdende financiėle instellingen.
Dat staat in wetsvoorstellen die persbureau Reuters woensdag onder ogen kreeg.

Parlementariėrs uit de coalitiepartijen CDU/CSU en FDP stelden dat er geen algemeen garantiestelsel komt. ,,Dergelijke regelingen zijn een nationale aangelegenheid.'' Wel stelden ze dat de stelsels van de lidstaten ,,geharmoniseerd'' kunnen worden.

De politici schaarden zich in de documenten ook achter Angela Merkels opmerking dat de voorbereidingen om de ECB klaar te stomen voor de nieuwe toezichthoudersrol niet overhaast moeten worden. ,,Kwaliteit moet boven snelheid staan in de voorbereiding'', aldus de parlementariėrs.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:34:39 #73
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116991396
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:36 schreef HD9 het volgende:
Berlijn vindt het garant staan voor Spaanse banken toch niet zo'n goed idee :)
http://www.telegraaf.nl/d(...)rantiestelsel__.html

[..]

:N
komt er eindelijk eens iets goed uit brussel, zijn de duitsers tegen
pi_116991722
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:18 schreef HD9 het volgende:

[..]

Nee hoor als jouw auto bij de garage staat en hij gaat failliet dan blijft het gewoon jouw auto. De curator moet het misschien even uitzoeken dat is alles.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 19 september 2012 @ 21:30:50 #75
323876 michaelmoore
pi_117001350
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:41 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee hoor als jouw auto bij de garage staat en hij gaat failliet dan blijft het gewoon jouw auto. De curator moet het misschien even uitzoeken dat is alles.
Maar goed de meeste banken gedragen zich als criminele organisaties dus ik zeg als er een zich misdraagt lekker failliet laten gaan en zeer scherp in de gaten houden met strenge restricties want ze zijn zeer crimineel en lijken erg op de maffia tegenwoordig

Het stoort me dat vele politici zich voor hun karretje laten spannen met miljarden belastinggeld te geven

http://www.telegraaf.nl/d(...)UBS_in_Parijs__.html

quote:
Home » DFT » Nieuws
wo 19 sep 2012, 14:46
Inval bij hoofdkantoor UBS in Parijs
PARIJS - De Franse autoriteiten hebben woensdag een inval gedaan bij het Parijse hoofdkantoor van de Zwitserse bank UBS in verband met een onderzoek naar mogelijke belastingontduiking en witwaspraktijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')