Misschien niet jou zaak omdat je genoeg verdient of vermogend bent en niet afhankelijk, maar voor duizenden die bij een bank werken en weg worden bezuinigd omdat het ff allemaal wat minder loopt is het zeker hun zaak. En dat aantal mensen neemt zeker toe als die euro klapt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:16 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee niet mijn zaak
het is een probleem van de verzekeraar of bank die dit risico neemt, de goede beleggingen delen ze ook niet met jou, de verliezen mogen ze ook zelf houden
U heeft geen pensioen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:16 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee niet mijn zaak
het is een probleem van de verzekeraar of bank die dit risico neemt, de goede beleggingen delen ze ook niet met jou, de verliezen mogen ze ook zelf houden
Ik zag gisteren een stukje msnbc en die hadden het er juist over dat de dollar zou klappen. De euro lijkt ook weer in waarde aan het stijgen.quote:Op maandag 17 september 2012 18:47 schreef Breekfast het volgende:
Mja, zelfbenoemde 'economen' roepen al 1,5 jaar dat de Euro op het randje van de afgrond staat. Uiteindelijk denk ik dat we wel met de Euro de crisis uit komen. De vraag is alleen hoelang het nog gaat duren en hoeveel geld het nog gaat kosten.
De Euro staat al twee maanden in de plus tegen alle grote valuta;quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een stukje msnbc en die hadden het er juist over dat de dollar zou klappen. De euro lijkt ook weer in waarde aan het stijgen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Debt_bondagequote:Op dinsdag 18 september 2012 16:32 schreef waht het volgende:
In theorie kun je natuurlijk eeuwig blijven doormodderen met hoge schulden.
In de praktijk is dat nog nooit gebeurd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:32 schreef waht het volgende:
Pensioenfondsen hebben ook vastgoed en aandelen en het meest obligaties van Nederland zelfquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:29 schreef Sparqq het volgende:
Iedereen die een defensief pensioen heeft zit voor een groot deel in staatsobligaties.
Spreekt voor zich, ik bedoel maar dat schulden zichzelf niet per definitie opheffen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:25 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In de praktijk is dat nog nooit gebeurd.
Nee meestal doen ze dat uiteindelijk door flinke inflatie. Soms ook door defaults, maar daarbij wordt de directe pijn veel scherper verdeeld en dat heeft - als het om dusdanig grote hoeveelheden gaat dat er 'autoriteiten' direct bij betrokken zijn - doorgaans niet de voorkeur van de autoriteiten.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:25 schreef waht het volgende:
[..]
Spreekt voor zich, ik bedoel maar dat schulden zichzelf niet per definitie opheffen.
De rente moet weer naar 10% dan leren ze het wel afquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:32 schreef waht het volgende:
kletspraat, dat gebeurt ook bij een automobielbedrijf.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:24 schreef grr0x het volgende:
[..]
Misschien niet jou zaak omdat je genoeg verdient of vermogend bent en niet afhankelijk, maar voor duizenden die bij een bank werken en weg worden bezuinigd omdat het ff allemaal wat minder loopt is het zeker hun zaak. En dat aantal mensen neemt zeker toe als die euro klapt.
quote:Spaanse banken hebben te kampen met een kapitaalvlucht, waarbij deposito's in een steeds sterker tempo worden overgebracht naar het buitenland.
Spaanse banken hebben het financieringsgat dat hierdoor is ontstaan opgevangen met krediethulp van de Europese Centrale Bank.
Vorige week bleek dat Spaanse banken in augustus voor 412 miljard euro hadden geleend via de ECB, het hoogste niveau ooit.
De kapitaalvlucht in Zuid-Europa heeft er voor gezorgd dat centrale banken als die van Spanje in het krijt staan bij hun noordelijke zusterinstellingen, zoals de Bundesbank en De Nederlandsche Bank.![]()
![]()
![]()
![]()
In augustus bedroegen de claims van de Bundesbank op met name zuidelijke centrale banken 751 miljard euro.![]()
Voor het uitbreken van de crisis in 2008 wisten Spaanse banken zich nog grotendeel met deposito's of in de markt te financieren.
En als ze een paar ton in kas hebben van jouw bedrijf? De overheid staat garant voor 1 ton, ik wil je dan weleens horen. Alleen gaat het in de realiteit niet om tonnen maar om miljarden die verdampen. Die auto kan ik nog ophalen en naar een andere garage brengen, dat geld kan je niet meer ophalen.quote:Op woensdag 19 september 2012 08:17 schreef HD9 het volgende:
[..]
kletspraat, dat gebeurt ook bij een automobielbedrijf.
We meoten eens op houden om banken als heilig te zien.
Banken zijn bedrijven en als ze de zaak opfucken dan gaan ze maar lekker failliet, als je autobedrijf failliet gaat en je auto staat binnen dan ben je ook de klos
Moet je maar een degelijke bank uitzoeken die zijn er zat.
miljarden die zijn van die bank zelf , hebben ze geleend bij de centrale bankquote:Op woensdag 19 september 2012 12:35 schreef grr0x het volgende:
[..]
En als ze een paar ton in kas hebben van jouw bedrijf? De overheid staat garant voor 1 ton, ik wil je dan weleens horen. Alleen gaat het in de realiteit niet om tonnen maar om miljarden die verdampen. Die auto kan ik nog ophalen en naar een andere garage brengen, dat geld kan je niet meer ophalen.
Miljarden van mensen die hun spaargeld erop zetten of hun spaarloon whatever, geld van jou en mij. Snap je fractioneel bankieren wel?quote:Op woensdag 19 september 2012 13:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
miljarden die zijn van die bank zelf , hebben ze geleend bij de centrale bank
gaan ze lekker failliet toch
EEN BANK IS GEWOON EEN BEDRIJF , DIE KAN OOK FAILLIET
(Die auto kan je ook niet ophalen als ie bij dat bedrijf staat dan valt alles onder de boedel )
ja en dan moet je gewoon een goede bank kiezen net als ik en daarnaast is er een ton staatsgarantie, of zit je daar bovenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:23 schreef grr0x het volgende:
[..]
Miljarden van mensen die hun spaargeld erop zetten of hun spaarloon whatever, geld van jou en mij. Snap je fractioneel bankieren wel?
En welke bank is dat? Ik hoor graag hoe het beter kanquote:Op woensdag 19 september 2012 13:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja en dan moet je gewoon een goede bank kiezen net als ik
De RABO die komt niet in problemenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:27 schreef grr0x het volgende:
[..]
En welke bank is dat? Ik hoor graag hoe het beter kan
nee dat is de ABNAMRO - ik bedoel de RABOquote:Op woensdag 19 september 2012 13:30 schreef grr0x het volgende:
[..]
De Rabobank, je bedoelt de staatsbank ABN die niet snel in de problemen zal komen.
quote:wo 19 sep 2012, 12:18
Berlijn is tegen Europees garantiestelsel
BERLIJN (AFN) - De Duitse regering is tegen een gezamenlijk Europees garantiestelsel en wil dat de Europese Centrale Bank (ECB) alleen toezicht gaat houden op systeembanken en grensoverschrijdende financiėle instellingen.
Dat staat in wetsvoorstellen die persbureau Reuters woensdag onder ogen kreeg.
Parlementariėrs uit de coalitiepartijen CDU/CSU en FDP stelden dat er geen algemeen garantiestelsel komt. ,,Dergelijke regelingen zijn een nationale aangelegenheid.'' Wel stelden ze dat de stelsels van de lidstaten ,,geharmoniseerd'' kunnen worden.
De politici schaarden zich in de documenten ook achter Angela Merkels opmerking dat de voorbereidingen om de ECB klaar te stomen voor de nieuwe toezichthoudersrol niet overhaast moeten worden. ,,Kwaliteit moet boven snelheid staan in de voorbereiding'', aldus de parlementariėrs.
quote:Op woensdag 19 september 2012 13:36 schreef HD9 het volgende:
Berlijn vindt het garant staan voor Spaanse banken toch niet zo'n goed idee
http://www.telegraaf.nl/d(...)rantiestelsel__.html
[..]
Nee hoor als jouw auto bij de garage staat en hij gaat failliet dan blijft het gewoon jouw auto. De curator moet het misschien even uitzoeken dat is alles.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
miljarden die zijn van die bank zelf , hebben ze geleend bij de centrale bank
gaan ze lekker failliet toch
EEN BANK IS GEWOON EEN BEDRIJF , DIE KAN OOK FAILLIET
(Die auto kan je ook niet ophalen als ie bij dat bedrijf staat dan valt alles onder de boedel )
Maar goed de meeste banken gedragen zich als criminele organisaties dus ik zeg als er een zich misdraagt lekker failliet laten gaan en zeer scherp in de gaten houden met strenge restricties want ze zijn zeer crimineel en lijken erg op de maffia tegenwoordigquote:Op woensdag 19 september 2012 18:41 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee hoor als jouw auto bij de garage staat en hij gaat failliet dan blijft het gewoon jouw auto. De curator moet het misschien even uitzoeken dat is alles.
quote:Home » DFT » Nieuws
wo 19 sep 2012, 14:46
Inval bij hoofdkantoor UBS in Parijs
PARIJS - De Franse autoriteiten hebben woensdag een inval gedaan bij het Parijse hoofdkantoor van de Zwitserse bank UBS in verband met een onderzoek naar mogelijke belastingontduiking en witwaspraktijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |