hoezo korte termijn? Ik verwacht geen 4 jaar maar minimaal 1 jaar houdt de nieuwe regering het wel vol hoorquote:Op woensdag 19 september 2012 14:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wordt moeilijker als je er ook één wilt hebben die GroenLinks echt uit het slop kan trekken, en wel op de korte termijn. Eén die een beetje de uitstraling heeft van een politieke leider.
Een actie die je normaal gesproken wel wat zetels oplevert in verkiezingstijd?quote:Op woensdag 19 september 2012 12:44 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens heeft Van Gent niet veel meer gedaan dan zeggen dat de fractie niet goed wordt geleid en dat het fractiebestuur niet functioneert.
Waarmee we een rancune direct kunnen uitsluiten?quote:Op woensdag 19 september 2012 12:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
onder meer dat Jolande Sap hem aan de kant heeft geschoven als adviseur.
Liever met D66, daar staan ze tegenwoordig veel dichterbij.quote:Op donderdag 20 september 2012 04:42 schreef Shreyas het volgende:
Groenlinks moet zichzelf gewoon opheffen of fuseren met SP of PvdA
Hoe verder? Nuchter blijven. Pechtold zag in 2006 zijn partij voor de 2e keer in 4 jaar halveren, nu naar 3 in de 2e kamer. Vier jaar later hadden ze er weer 10.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:19 schreef Quarant het volgende:
Zijn er geen 7 GL-kamerleden afgezwaaid gisteren? Flinke aderlating. Voor Linda Voortman vind ik het dit het meest treurig, hoe zij zich heeft ingezet voor het PGB en de kiezer die het dan afstraft en massaal op Samsom stemde.
Maar eens zien hoe die zich ontwikkelen dan.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik betwijfel het dus. Maar binnen GroenLinks zal ze toch wel als aangeschoten wild worden gezien.
Echt kort hoeft die termijn niet te zijn. Ze hebben wel even voor er weer belangrijke verkiezingen zijn in principe. Voorjaar 2014 moeten ze er weer staan voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Qua personen is het lastiger. Van Tongeren, Klaver of Grashoff zouden opties kunnen zijn.
Nou, met korte termijn bedoelde ik ook niet drie maanden of zo.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:56 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
hoezo korte termijn? Ik verwacht geen 4 jaar maar minimaal 1 jaar houdt de nieuwe regering het wel vol hoor
Veel meer keuze is er niet. Het zal iemand uit pakweg de top 8 van de huidige lijst moeten gaan worden. Die kan je nog met enig fatsoen in de kamer krijgen. Daarboven gaat niet lukken.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar eens zien hoe die zich ontwikkelen dan.
[..]
mwah ook al voor de opkomst van Samsom stonden ze zo laag. Voortman heeft veel goed werk gedaan ja. Ze praat wel een beetje engquote:Op donderdag 20 september 2012 12:19 schreef Quarant het volgende:
Zijn er geen 7 GL-kamerleden afgezwaaid gisteren? Flinke aderlating. Voor Linda Voortman vind ik het dit het meest treurig, hoe zij zich heeft ingezet voor het PGB en de kiezer die het dan afstraft en massaal op Samsom stemde.
Maar toen Pechtold kwam stonden ze op 1 in de peilingen. Hij heeft die partij omhoog geholpen.... onder Sap is het volgens mij alleen maar bergafwaarts gegaanquote:Op donderdag 20 september 2012 12:24 schreef Quarant het volgende:
[..]
Hoe verder? Nuchter blijven. Pechtold zag in 2006 zijn partij voor de 2e keer in 4 jaar halveren, nu naar 3 in de 2e kamer. Vier jaar later hadden ze er weer 10.
Tja die gevechts missies mogenlijk maken enzo dat was niet slim dat heeft ze stemmen gekost .quote:Op donderdag 13 september 2012 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Na het bizarre debacle met Dibi, het enorme verlies en het feit dat ze onsportief reageerde zou je zeggen, 1+1 = 2?
Einde Sap? En wie weet groenlinks?![]()
Wat zal er gebeuren?
Ondanks de steun aan de Kunduz-missie stond GroenLinks begin dit jaar nog op 8-9 zetels in de peilingen. De interne strubbelingen hebben veel meer stemmen gekost.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:38 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Tja die gevechts missies mogenlijk maken enzo dat was niet slim dat heeft ze stemmen gekost .
Jij vraagt GroenLinks: hoe nu verder na de nederlaag ?
Opdoeken er gewoon mee ophouden .
D66 is er feministisch genoeg voor jaquote:Op donderdag 20 september 2012 11:27 schreef WJHunt het volgende:
[..]
Liever met D66, daar staan ze tegenwoordig veel dichterbij.
AJB niet.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:27 schreef WJHunt het volgende:
[..]
Liever met D66, daar staan ze tegenwoordig veel dichterbij.
Dat komt omdat Sap en GL zichzelf als een middelgrote partij zien met kans op regeringsdeelname. De dierenpartij is/was gewoon te min voor ze.Te klein, niet relevant.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:57 schreef Quarant het volgende:
Ik denk dat GroenLinks eens moet accepteren dat de PvdD dezelfde ideeën heeft en soms nog beter ook. Het valt op dat Sap de PvdD totaal negeerde in mogelijke coalitievorming voor de verkiezingen.
Mooi verwoord, stuur het ook eens naar Sap, misschien dat ze het dan begrijpt...quote:Op zaterdag 22 september 2012 12:49 schreef MakkieR het volgende:
GroenLinks moet zich beseffen dat het terug moet naar zijn roots waar het ooit begonnen is. Geen rechts beleid steunen om mee te beginnen en al helemaal niet met de PVV al heeft ze dat vooralsnog nog niet gedaan. Milieu en sociaal moet weer voorop in de Agenda en de strijd tegen globalisering, Bio industrie samen met de massaslachtingen moet bevochten worden. Samen met de PvdD zou ik een blok gaan vormen om duidelijkheid te geven waar GroenLinks weer voor stond. En vooral niet luren naar de middenpartij kiezers want die behoren niet tot de categorie GL kiezers.
Opvallend is dat er wéér vuile was naar buiten is gekomen. Zo'n reconstructie is alleen mogelijk wanneer mensen uit de school klappen. Duidelijk is dat Sap bar weinig gezag geniet binnen GroenLinks. Ik voorzie dat ze binnenkort, als de resultaten van de commissie bekend zijn, alsnog vertrekt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:27 schreef borisz het volgende:
Fusie met PVDA? http://www.vn.nl/Archief/(...)ond-Kunduzmissie.htm
Daar wordt al jaren over gesproken, ik ben er wel voor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:27 schreef borisz het volgende:
Fusie met PVDA? http://www.vn.nl/Archief/(...)ond-Kunduzmissie.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |